-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 27 فروردین 91

 

یکشنبه27  فروردین 1391 و 15 آپریل 2012 میلادی

امروز درباره ی شش موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه به گزارش فعالان حقوق بشر خوزستان به مناسبت سالگرد شروع حرکت عمومی  اعراب در خوزستان ، یک نفر در نزدیکی آبادان کشته و دهها نفر دیگر دستگیر شده اند و به پادگانهای اطراف آبادان منتقل شده اند.

نمایشگاهی به نام " امید نام من است" به همت خانم منیره برادران و پرستو فروهردر آلمان افتتاح شده است که در این نمایشگاه یادگارهای اعدام شدگان  دهه ی 60 را به نمایش گذاشته اند. منصوره به کیش از پشتیبانان مادران عزادار که به  4 سال و نیم زندان محکوم شده در مصاحبه ای اعلام کرده که جرم من رفتن بر سر مزار کشته شدگان است. منصوره به کیش که چهار برادر، خواهر و شوهر خواهرش در دهه ی 60 کشته یا اعدام شده اند، توضیح داده است که تنها جرم او این است که یاد کشته شدگان دهه ی 60 را گرامی داشته است و به عزاداران و داغداران پس از جنبش سبز کمک کرده است تا آنها هم یاد عزیزانشان را گرامی بدارند.

سه تن از جوانان تبریزی به دلیل انتشار آگهی ترحیم به زبان ترکی برای صادق عیوض پور که از فعالین محیط زیست بود و فوت کرده، دستگیر شده اند.

رضا شهابی، عضور هیئت مدیره ی سندیکای مستقل شرکت واحد به شش سال زندان توسط قاضی صلواتی محکوم شده است. برادر ایشان در مصاحبه ای از وضعیت وخیم کمر و گردن آقای شهابی ابراز نگرانی کردند و بیان کرده که اجازه ی تکمیل معالجات ایشان دربیرون از ز ندان داده نمی شود.

نکته ی دوم اینکه دیروز نشست ایران و گروه 1+5 در ترکیه برگزار شد. جلسه ای یازده ساعته که به نظر می رسد که مهمترین توافق این جلسه، قرار جلسه ی بعدی دربغداد بوده است. طرفین در مصاحبه های جداگانه ای این جلسه را موفقیت آمیز ارزیابی کرده اند و خانم اشتون بیان کرده که ایران پذیرفته که بایستی در چهارچوب ام.پی. تی عمل کند. طرفین ایرانی و اروپایی سعی داشته اند که این مذاکرات را مثبت ارزیابی کنند تا دور  جدید مذاکرات آغاز شود.

خبرگزاری های ایران هم اعلام  کرده اند که معاون وزارت خارجه ی امریکا می خواهد با آقای جلیلی ملاقات کند و ایشان هم پذیرفته، اما بعدا این خبر برداشته شد. مقامات آمریکایی هم هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند.

آقای لاوروف وزیر خارجه ی روسیه نیز اعلام کرده است که روسیه، هند، چین مواضع مشترکی در برابر حل مسئله ی هسته ای ایران دارند و باید مناقشات هسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز حل شود.

در حاشیه ی این نشست باز هم صحبت از این است که ایران غنی سازی 20 درصدی را متوقف کند و آنچه را تولید کرده است با نظر آژانس آن را به مصرف برسانند . با این حال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.

نکته ی سوم اینکه بانک مرکزی ایران بعد از اینکه شایع شد که مشکلی که درنرم افزار سیستم  شتاب ایجاد شده است و رمزهای بسیاری از کاربران لو رفته است ، بانک مرکزی هم اعلام کرده که کاربران کارتهای بانکی، رمزهای خود را تغییر دهند.

آقای مصباحی مقدم، عضو مجلس شورای اسلامی خبر داده است که در آخرین هفته ی سال گذشته، دولت احمدی نژاد تصویب کرده است که بانک مرکزی معادل 53 میلیارد دلار ارز را در بازار آزاد بفروشد و پول نقد آن را در اختیار دولت بگذارد تا بتواند پرداخت نقدی یارانه ها را انجام دهد. اگر این خبر درست باشد، نشان از نادانی دولت احمدی نژاد است که گویا هیچ حد و مرزی ندارد.

نکته ی چهارم اینکه طرح استیضاح وزیر کار بالا گرفته است. آقای الیاس نادران ، نماینده ی مجلس، می گوید که اگر اصرار بر سرکار گذاشتن آقای سعید مرتضوی وجود داشته باشد، پرونده ی ایشان در مجلس مطرح خواهد شد. در همین راستا آقای حداد عادل اعلام کرده که آقای مرتضوی استعفا خواهد داد و اگر اینطور باشد، طرح استیضاح وزیر لغو خواهدشد.

نشریه ی 9 دی را که آقای رسایی منتشر می کند، اعلام کرده که حداد عادل بهترین فرد برای ریاست مجلس است و به نظر می رسد که جدال جدیدی بر سر ریاست مجلس بین آقایان علی لاریجانی  و حداد عادل حداد آغاز شده است.

نکته ی پنجم اینکه پاره ای از فعالین سایبری حزب الله که تلفنی به قوه ی قضاییه احضار شده اند، بیان کرده اند که تا وقتی که رسمی به آنها اعلام نشود، به قوه ی قضاییه نخواهند رفت ، اما دادستان تهران گفته است که سایتها باید بر اساس قانون پیش بروند، وگرنه فیلتر خواهند شد. این سایتها از مدافعین احمدی نژاد هستند که به خیلی از جناح ها و حتی به طور غیر مستقیم از آقای خامنه ای انتقاد کردند.

نکته ی آخر اینکه شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تصویب کرد که 30 ناظر غیر مسلح و ناظر بر صلح به سوریه اعزام شوند و همچنین آمریکا هم اعلام کرده که 12 میلیون دلار به مخالفین رژیم سوریه کمک خواهد کرد .آقای بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل هم رژیم سوریه را مسئول کشتارها دانسته است. در 24 ساعت گذشته نیز دست کم 6 تن دیگر در سوریه کشته شده اند. در این شرایط یک کشتی آلمانی و با پرچم آلمان که اصل کشتی از اکراین اجاره شده که مشغول حمل سلاح های ایران از آفریقا به سمت سوریه بوده است که در دریای مدیترانه توقیف شده است. بنابراین باز هم مسجل شده است که جمهوری اسلامی برای رژیم سوریه که دستش به خون مردم آلوده است، سلاح می فرستد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز ، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته