-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۸, جمعه

Latest News from 30Mail for 04/27/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/2/7

 

 
محمودرضا سجادی، سفیر ایران در مسکو از احتمال پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای توسط ایران خبر داده است.
 
آقای سجادی در مسکو روز چهارشنبه در مصاحبه ای در محل سفارت ایران گفت که ایران در حال بررسی طرح روسیه برای حل مناقشه سیاسی بر سر برنامه هسته ای ایران است و «ممکن است پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای را نیز بپذیرد.»
 
در صورت پذیرش این پروتکل، امکان بازرسی های جامع تری از تاسیسات هسته ای ایران برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم خواهد شد.
 
طرح روسیه که سجادی به آن اشاره کرده هفته گذشته توسط سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه ارائه شد. در فاز اول این طرح، ایران تولید سانتریفیوژ و تجهیزات دیگر غنی سازی اورنیوم را متوقف خواهد و دستگاه هایی که تولید شده اما هنوز در تاسیسات غنی سازی نصب نشده اند را انبار خواهد کرد.
 
به گفته آقای ریابکف، در این فاز، در یک رویکرد گام به گام، طرف مقابل نیز اعلام می کند که از اعمال هر نوع تحریم جدید علیه ایران خوداری خواهد کرد.
 
دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ اخیرا در استانبول ترکیه پس از یکسال وقفه آغاز شده و بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، ایران در صدد است که با کاهش غنی‌سازی اورانیوم و دادن اجازه بازرسی بیشتر از تاسیسات اتمی خود به آژانس، از تحریم‌های بین‌المللی بکاهد. 
 
 
 
 

 
 

1391/2/7

 

 
سازمان گزارشگران بدون مرز بازداشت نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران را محکوم کرد.
 
این سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر و رسانه‌ها با انتشار بیانیه‌ای در محکوم کردن بازداشت خانم محمدی گفته است که او همکار شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر ایران است که پیش از این بارها احضار شده بود.
 
 
نرگس محمدی، روز شنبه از سوی وزارت اطلاعات در زنجان بازداشت شد و پس از  آن به زندان اوین در تهران منتقل شد.
 
سازمان گزارشگران در بیانیه خود آورده است که تقی رحمانی، همسر خانم محمدی نسبت به وضعیت وی نگران است.
 
گزاشگران بدون مرز در ادامه یادآور می‌شود که خانم محمدی پیش از این نیز بار‌ها احضار و بازداشت شده بود؛ نرگس محمدی پیشتر  از ٢٠ خرداد تا ١١ تیرماه ١٣٨٩ را در زندان بسر برده بود که به گفته این سازمان «در مدت بازداشت بر اثر شوک عصبی، به شدت بیمار شد.»
 
در شهریور ماه‌‌ ۱۳۸۹  نرگس محمدی از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران برای «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران»، به ۱۱ سال زندان محکوم شد که این حکم در اسفندماه ١٣٩٠ به شش سال کاهش یافت.
 
آقای رحمانی، مشاور مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته و همسر خانم محمدی، چند روز پیش به وبسایت کلمه گفته بود که همسرش به خاطر فشارهایی که به او وارد شده، دچار «فلج عضلانی» شده است.
 
براساس گزارش گزارشگران بدون مرز آقای رحمانی که از سال ۱۹۸۱ با رسانه‌ها و مطبوعات ایران همکاری داشته، همواره مورد آزار و اذیت ماموران امنیتی ایران قرار گرفته و ۱۴ سال از عمر خود را در زندان گذرانده است. آقای رحمانی چندماه پیش مجبور به ترک ایران شد و در اکنون در پاریس زندگی می‌کند.
 

 
 

یک سناتور جمهوری‌خواه:
1391/2/7

 

 
یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید امکان دارد برای بازداشتن ایران از پیشبرد برنامه اتمی‌ خود، به حمله نظامی یک جانبه آمریکا نیاز باشد.
 
مارکو روبیو، سناتور ۴۰ ساله از فلوریدا که پیش‌بینی می‌شود در صورت پیروزی میت رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پست معاونت وی را بر عهده بگیرد این مطلب را بیان کرده است.
 
وی گفته است: «از زمانی که آمریکا رهبری جهان را بر عهده گرفته، گزینه ترجیحی ما این‌بوده است که از طریق همکاری با دیگران به اهدافمان برسیم... اما آمریکا در گذشته نیز یک جانبه عمل کرده است و من معتقدم در آینده نیز، در صورت نیاز باید به اقدام یک جانبه روی بیاورد.»
 
روبیو که در موسسه تحقیقاتی «بروکینگر» در واشینگتن سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد که مقامات آمریکایی باید با همراهی سازمان ملل و دیگر گروه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی را مهار کند.
 
آقای روبیو با این‌حال افزود: «ما همچنین باید همتایان خود و جهان را برای واقعیت آماده کنیم، به این معنا که متأسفانه در صورت شکست تمامی راه‌ها، منع ایران از پیشبرد برنامه هسته‌ایش، نیازمند راه حل نظامی است.»
 
این سناتور جمهوری‌خواه تأکید کرد که آمریکا نباید در جریان جوش و خروشی که خاورمیانه را در بر گرفته، کنار بایستد، بلکه باید در مقام رهبری برای حل این بحران جهانی قدم بردارد.
 
 

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته