-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 30 فروردین 91

 

سلام،

چهارشنبه 30 فروردین 91، 18 آوریل 2012 میلادی

در مورد 11 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 

موضوع اول اینکه آقای ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی شجاع در مرخصی و قبل از برگشتن به زندان، مصاحبه ای با سایت کلمه کرده که انصافاً شجاعت و صراحت او ستودنی است. او افضل الجهاد کلمه الحق عند سلطان جایر که از قول پیامبر اسلام نقل شده را نصب العین خودش قرار داده و گفته که در انتقادش به آقای خامنه ای و نامه ای که قبلاً نوشته بود این دستورالعمل را نصب العین خودش قرار داده. او نظام فعلی جمهوری اسلامی را گفته که نه جمهوری است و نه اسلامی است و در واقع مدتهاست که چیزی به نام جمهوری اسلامی سقوط کرده و تعبیر جالبی دارد که هر چیزی از نازکی می شکند و استبداد از فربگی. جعفر گنجی، طراح و گرافیست، از هواداران نهضت آزادی ایران که به 5 سال حبس محکوم شده بود راهی زندان شد. جالب است که در اتهامات او درس تاریخ دادن هم هست. رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای مستقل کارگران شرکت واحد در اعتراض به 6 سال حبسی که برای او بریدند دست به اعتصاب غذا زده، به گفته همسرش به اعتصاب غذای خشک مبادرت کرده و از خوردن آب هم امتناع می کند. بهاره هدایت از رهبران جنبش دانشجویی کشور که به 10 سال حبس محکوم شده جایزه هرالد ادلس تام سوید را برد. این جایزه که به نام دیپلمات و سفیر سویدی نامگذاری شده که در فراری دادن مردم از دست رژیم نازی ها فعال بوده و همینطور از دست کودتاچیان شیلی، بخاطر شجاعت فوق العاده و تعهد فعالانه بهاره هدایت به عدالت و مبارزه با نقض حقوق بشر در ایران به او اهدا شده. از وضعیت مهندس حشمت ا... طبرزدی زندانی سیاسی شجاع و با سابقه در رجایی شهر خبر می رسد که با مشکل قلب و معده دست و پنجه نرم می کند و وضعیت جسمی او نگران کننده است. در ارومیه هم سه نفر به اسامی ایرج محمدی، محمد امین آووشی و احمد پولاد خانی به اتهام جاسوسی هر کدام به 10 حبس با تبعید به زاهدان محکوم شدند.

نکته دوم اینکه 800 کارگر صنایع فلزی جلوی وزارت صنایع دیروز اجتماع داشتند، چند روز قبل این کارگران جلوی ریاست جمهوری اجتماع کرده بودند و خواستار 8 ماه حقوق و بیمه معوقه خود بودند. برخی از اصناف بازار شروع کردند به مطرح کردن اعتصاب از اول اردیبهشت به دلیل اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده که مجدداً سازمان مالیات کشور فرمهای آن را برای امسال فرستاده و با وضعیت کاسبی و تورم و گرفتاریها کسبه امکان پرداخت را ندارند. مرکز آمار هم آماری منتشر کرده که نشان می دهد تنها در زمستان سال 90 بیش از 210 هزار شغل از دست رفته و به جمعیت بیکاران کشور اضافه شده.

نکته سوم اینکه خانم کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم جواب آقای صالحی وزیر امور خارجه ایران را داد و صراحتاً گفت که بحث منتفی کردن و یا کوتاه آمدن از تحریم ها اصلاً مطرح نیست و ایران باید قدم عملی بردارد. قبلاً وزیر خارجه دانمارک رئیس ادورای اتحادیه اروپا هم هست، همین حرف را  زده بود. دلار در بازار آزاد دوباره سیر صعودی پیدا کرد و از 1800 تومان عبور کرد.

نکته چهارم اینکه دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران خواستار تشکیل جبهه ای از گروه ها و شخصیتهای دموکراسی خواه برای صیانت از منافع ملت در برابر استبداد داخلی شدند. اعلامیه این دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال حاکمیت صندوق رای و برگزاری انتخابات آزاد را جایگزین درست حکومت فعلی می داند. محمد نوری زاد کارگردان شجاع و آزاده هم در مصاحبه ای گفته که حکومت اگر راست می گوید روی اصل ولایت فقیه یک رفراندوم برگزار بکند. البته خودش هم گفته که حکومت چنین کاری را نخواهد کرد. برگزاری رفراندوم روی اصل ولایت فقیه و یا کل اصل ولایت فقیه نکته ی است که بارها کسانی مطرح کردند و حکومت به پای خودش تن به آن نخواهد داد و باید با فشار و مبارزات او را وادار به این کار کرد.

نکته پنجم اینکه مصاحبه تلویزیونی آقای احمدی نژاد که دیشب قرار بود پخش شود لغو شد. قرار بود دراین مصاحبه آقای احمدی نژاد دور دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را اعلام بکند که مورد اعتراض نمایندگان مجلس بود و ظاهراً به دستور شخص آقای خامنه ای مصاحبه لغو شده. 18 نفر از نمایندگان مجلس هم از احمدی نژاد بخاطر حرفهایی که در مجلس زده و توهین و مطالب خلاف واقعیت در آن هست شکایت کردند.

نکته ششم اینکه آقای مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته که ما پرونده های زیادی شبیه اختلاس 3000 هزار میلیاردی داریم. آقای احمدی بی غش نماینده مجلس هم گفته که برای مجلس عیب است که 10 نفر از نمایندگان در پرونده اختلاس دست دارند و گفته که کجای این مجلس عصاره فضیلت است، طعنه آشکاری به حرفهای آقای خامنه ای دارد. و دراین بین وزارت اطلاعات دوباره اعلام کرده که 15 نفر جاسوس اسراییل دستگیر کرده و همه هم به جرایم خود اعتراف کردند.

نکته هفتم اینکه در تونس کنفرانسی در بررسی تغییر نظامها در بهار عربی برگزار شده و در آن خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران بخصوص آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد شده.

نکته هشتم خبر درد آوری است که بیانیه 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام اتحاد کرده با امارات متحده عربی در قضیه جعلی ادعای مالکیت و حاکمیت امارات بر 3 جزیره ایرانی در خلیج فارس و درد آورتر اینکه وزیر امور خارجه امارات متحده عربی شاخ و شانه کشیده و ایران را تهدید کرده به اینکه به عقلانیت اگر برنگردد جور دیگری رفتار خواهند کرد. باید ازآقای خامنه ای و اعوان و انصار و ژنرالهای هارت و هورت کن او باید پرسید که ازحاکیمت ملی کشور چگونه می خواهند دفاع بکنند وقتیکه روز روشن امارات متحده عربی کشور کوچک حاشیه خلیج فارس اینطور درشتی می کند.

نکته نهم اینکه امیر قطر در مصاحبه همراه با نخست وزیر ایتالیا اعلام کرده که طرح کوفی عنان 3 درصد هم شانس پیروزی ندارد. جالب است که روزنامه کیهان خبر از کودتا در قطر داده و پیشاپیش امیر قطر را روی کاغذ سرنگون کرده. آقای طارق الهاشمی معاون نخست وزیر عراق هم در مصاحبه با روزنامه زمان هم درترکیه اعلام کرده که ایران از طریق عراق سلاح به رژیم سوریه می رساند. شورای ملی مقاومت سوریه هم این حرف را تایید کرده البته آقای نوری المالکی نخست وزیر طرفدار جمهوری اسلامی ایران این موضوع را تکذیب کرده. در 24 ساعت گذشته دست کم 55 نفر در سوریه کشته شدند. یکی از خبرهای درد آور مصاحبه ای است که یک خانواده در عدلب کرده که 65 نفر از اعضای این خانواده به دست رژیم بشار اسد کشته شدند.

نکته دهم اینکه سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شده بخصوص 14 نفر از فعالین سرشناس حقوق بشر در این کشور.

و نکته آخر اینکه سخنگوی سازمان زندانهای اسراییل خبر داده از اینکه 1200 نفر از زندانیان سیاسی فلسطینی دست به اعتصاب غذا زدند و 2300 نفر هم برای یک روز غذا نخوردند در همبستگی با آنها. قرار است شمار اعتصاب غذا کنندگان به 1600 نفر برسد در اعتراض زندانیان فلسطینی به وضعیت بد زندان.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروزف موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته