-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 04/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

نسرين ستوده مادر دو فرزند خردسال  برندۀ جايزۀ حقوق بشر از کميتۀ بين المللی حقوق بشر در سال۲۰۰۸، برندۀ جايزۀ برجستۀ "آزادی برای نوشتن" از انجمن قلم آمريکا در سال ۲۰۱۱ که از ۱۳ شهريور ۱۳۸۹توسط ماموران امنيتی بازداشت شده است مورد اتهامات "اقدام عليه امنيت ملی" و "تبليغ عليه نظام" قرار گرفته است و در شهريور سال جاری توسط دادگاه تجديد نظر به شش سال زندان و ۱۰ سال محروميت از حرفۀ وکالت محکوم شده است.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
 نجيب ترين زندانيان سياسی که مرام و باورشان تحسين شده جامعه جهانيست در زندان های جمهوری اسلامی گرفتار قوانين ضد حقوق بشری قرار گرفته اند. احمد زيدآبادی ، نسرين ستوده و ديگران.

هانس گرت پوترينگ پروفسور افتخاری و رييس سابق پارلمان اروپا و رييس کنونی گروه خاورميانه در اتحاديه اروپا و رييس کنونی روابط خارجی بنياد کنراد ادرنواشيفنگ آلمان در نامه ای به احمد زيدآبادی زندانی سياسی با ابراز اينکه «برای من افتخار بزرگی است که حمايت از پروندۀ شما را به عهده بگيرم» نوشته است: « من عميقا شهامت و استقامتی که شما در مبارزه برای آزادی بيان، اصلاحات، و اجرای قانون در کشورتان نشان داده ايد را تحسين می کنم. اميدوارم حمايت من از آرمانهای شما باعث ديده شدن وضعيت ناراحت کننده ای که شما و زندانيان سياسی ديگر ايران در آن قرار داريد بشود.»

نسرين ستوده مادر دو فرزند خردسال  برندۀ جايزۀ حقوق بشر از کميتۀ بين المللی حقوق بشر در سال۲۰۰۸، برندۀ جايزۀ برجستۀ "آزادی برای نوشتن" از انجمن قلم آمريکا در سال ۲۰۱۱ که از ۱۳ شهريور ۱۳۸۹توسط ماموران امنيتی بازداشت شده است مورد اتهامات "اقدام عليه امنيت ملی" و "تبليغ عليه نظام" قرار گرفته است و در شهريور سال جاری توسط دادگاه تجديد نظر به شش سال زندان و ۱۰ سال محروميت از حرفۀ وکالت محکوم شده است.

نسرين ستوده توسط ميشلن کالمی ری رييس جمهور سابق سوئيس و رييس تازه بنياد مارتين انالز امروز به عنوان سه نامزد دريافت جايزه سالانه مدافعان حقوق بشر اين سازمان در ژنو انتخاب شد تا نام نسرين ستوده وکيل شرافتمند حقوق بشر ايران نيز در ليست معتبرترين جايزه حقوق بشری جهان به چشم بخورد. اين جايزه در ميان فعالان حقوق بشر مهمترين جايزه حقوق بشری در جهان محسوب می شود که سازمان های برجسته حقوق بشری از جمله « ديده بان حقوق بشر»، «عفو بين الملل»، «کنفدراسيون جهانی حقوق بشر»، «فرانت لاين»، «حقوق بشر اول»، «سازمان جهانی مبارزه عليه شکنجه»، «کميسيون بين المللی قضات» و برخی ديگر از سازمان های بين المللی در اهدای آن مشارکت دارند.

نسرين ستوده که مادر دو فرزند خردسال است، به دنبال فعاليتهای خود برای لغو محکوميت اعدام برای افراد زير ۱۸ سال، بهبود حقوق زنان، و دفاع از زندانيان عقيدتی در ايران و در عرصۀ بين الملل چهره ای شناخته شده می باشد. وی در سال ۲۰۰۸ برندۀ جايزۀ حقوق بشر از کميتۀ بين المللی حقوق بشر در ايتاليا شد. در سال ۲۰۱۱، ستوده برندۀ جايزۀ برجستۀ "آزادی برای نوشتن" از انجمن قلم آمريکا شد.

کميساريای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، گزارشگر ويژۀ سازمان ملل در امور حقوق بشر در ايران، چندين کشور و اتحادیۀ اروپا و سازمانهای حقوق بشر بين المللی همگی ازپروندۀ نسرين ستوده به عنوان مورد مهمی از نقض حقوق بشر توسط حکومت ايران ياد کرده اند. در شرح حال خانم ستوده در روی وب سايت اين موسسه از قول شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ از وی به عنوان يکی از وکلای حقوق بشر شجاع  که همه خطرهای دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر را به عهده گرفته ياد شده است

اين سه نامزد در نهايت دقت توسط ۱۰ سازمان حقوق بشری زير که اعضای هیأت داوری بنياد مارتين انالز هستند، انتخاب شده اند: عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر، سازمان حقوق بشر اول (Human Rights First)، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، سازمان فرانت لاين (Frontline)، کميسيون بين المللی حقوقدانان، دياکونی آلمان (German Diakonie)، سرويس بين المللی حقوق بشر، و هاريداکس (HURIDOCS). 

گيرنده اين جايزه در تاريخ دوم اکتبر ۲۰۱۲ (۱۱ مهر ۱۳۹۱) در مراسم سالانه که با همکاری شهر ژنو (Ville de Genève) در سالن ويکتوريا برگزار می شود، معرفی خواهد شد. 






 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته