-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 04/17/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دکتر ابراهیم یزدی با صدور اطلاعیه ای به دروغ پردازی های مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی پاسخ گفت و تصریح کرد: "برخی دولتمردان در عصر انقلاب الکترونبک می خواهند الگوی دروغپردازی سازمان تبلیغات هیتلر را پیاده کنند."

به گزارش پایگاه تحلیلی-خبری «میزان خبر» متن کامل این تکذیبیه به شرح زیر است:

بنام خدا

جهت اطلاع هموطنان عزيز

روزنامه اعتماد در شماره مورخه 20-11-88 در صفحه اجتماعی خود گزارش مصاحبه آقای ذبیحی مدير عامل سازمان تامین اجتماعی با خبرگزاری فارس را چاپ کرده است. اين گزارش در زمانی چاپ و منتشر شده است که اينجانب به علت بازداشت به روزنامه ها دسترسی نداشتم و اخيرا از آن مطلع شدم. در اين مصاحبه مدير عامل این سازمان مدعی شده است که بستن موسسه عالی پژوهشی تامين اجتماعی و بحران مالی مديريتی آن سازمان به اين دليل بوده است که مديران گذشته موسسه عالی پژوهشی تامين اجتماعی با ابراهيم يزدی و محسن کديور قراردادهای کلان منعقد کرده بودند. وی در اين مصاحبه با تکرار مکرر دروغ بزرگ خود مشخص کرده است که اشتباهی در کار نيست بلکه تعمدا دروغ میگويد. وی در بخشی از اين مصاحبه گفته است: "چرا بايد از پول بيمه شده ها و باز نشسته ها به نام پژوهش قراردادهای به اصطلاح پژوهشی غير مرتبط با رقم های کلان با مخالفان جمهوری بسته شود؟ ... بسيار ساده لوحانه است اگر فکر کنيم اين افراد با گرايشات عدالت خواهانه دولت احمدی نژاد که بصورت جدی خواهان اجرای آن در سازمان تامين اجتماعی هستيم موافق و همراه باشند. .. تفکرات و باورهای امثال کديور و يزدی هيچ گاه تمرکز بر اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه را نه تنها نمی پذيرد که در خلاف منافع گروهی خود می بينند"

اينجانب اعلام می دارم که سخنان و ادعای اين فرد سرتا پا دروغ و بی اساس است و اينجانب در عمر خود هيچگاه با موسسه عالی پژوهشی تامين اجتماعی هيچگونه ارتباط و قراردادی نداشته ام.

آقای دکتر محسن کديور نيز در يادداشت جداگانه ای ادعای این فرد را تکذيب کرده اند.

پخش مکرر اينگونه ادعاهای دروغ توسط برخی از دولتمردان ايران علی رغم اعتراضات نشان می دهد که اين افراد گفته نيم قرن پيش گوبلز را الگوی خود قرار داده اند که: دروغ هر چه بزرگتر باور آن راحت تر، اما توجه ندارند که دنيا عوض شده است و عصر انقلاب الکترونيک و انفجار اطلاعات تاثير تبليغات دروغ در مقابل امکانات موجود چند روزی بيشتر دوام ندارد. حجم اين دروغ پردازی ها به جايي رسیده است که ايران را "امپراتوری دروغ" لقب داده اند.

توصيه بنده به اين قبيل دولتمردان اينست که اگر دين ندارند حداقل بخاطر آبروی خودشان، از دروغ پردازی دست بردارند. تجربه سی سال گذشته نشان داده است که این کردار کمترین اثری جز بردن آبروی مسلمانان و ايران نداشته است.


 


یکی از فعالان دانشجویی به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که محمد رضا لطفی یزدی ، فعال دانشجویی شهر مشهد امروز عصر با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد. آقای یزدی در یورش شبانه ماموران امنیتی روز ۱۱ اسفند در منزل پدری‌اش در مشهد بازداشت شد و روز بعد به بند امنیتی « ۲ – الف » زندان اوین متعلق به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده بود. پیش از این نیز این فعال دانشجویی به مدت ۱۵ روز در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات مشهد زندانی بود

همچنین به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران علی سپندار و بهزاد پروین دو عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند از زندان مرکزی این شهر آزاد شدند.

علی سپندار، بهزاد پروین و میلاد گاراژیان سه تن از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند در آستانه نوروز بازداشت و به زندان های بیرجند و نیشابور منتقل شده بودند. این دانشجویان به علت فعالیت های دانشجویی و حضور در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بازداشت و محاکمه شده اند.

این دانشجویان که همراه امین استادی در تیرماه گذشته در شهر های مشهد، بیرجند و نیشابور بازداشت و به اداره اطلاعات بیرجند منتقل شده بودند، مجددا در آستانه عید نوروز و تنها دو روز پس از تایید احکامشان بازداشت و به زندان جهت اجرای احکامشان منتقل شدند. بهزاد پروین دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است وی در شهر مشهد بازداشت و به زندان بیرجند منتقل شده بود.

علی سپندار دبیر سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه نیز که به سه ماه و یک روز حبس تعزیری و سه ماه حبس تعلیقی محکوم شده است، در شهر مشهد بازداشت و همراه آقای پروین به زندان بیرجند منتقل شده بود.

 


 


ندای سبز آزادی: کمتر از یک هفته از تشکیل جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان، محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تایید کرد که عده ای علاقه مند به تعدیل و اصلاح اختیارات مطلقه رهبر هستند و به شدت از این موضوع انتقاد کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از احزاب اصلی مدافع علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد است که ریاست آن بر عهده محمد یزدی بوده و بسیاری از روحانیون تندرو نظیر محمدتقی مصباح یزدی در آن عضویت دارند.

سایت رجا نیوز که توسط هواداران افراطی دولت کودتا اداره می شود با انتشار خبری در این مورد نوشت: رييس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از کساني که قصد دارند تا وظايف و اختيارات رهبري را محدود کنند، گفت، برخي به منظور تضعيف جايگاه رهبري قصد محدود کردن اختيارات ايشان را دارند.

وی از این "برخی" نام نبرد اما افشا کرد که تعدادی از شخصیت های بزرگ نظام نیز جزو آنان هستند.

هشدار یزدی درحالی مطرح می شود که هیات رییسه مجلس خبرگان چند روز پیش تشکیل جلسه داد. اما هنوز مشخص نیست که ابراز نگرانی او ناشی از مسایلی است که در این جلسه طرح شده یا خیر.
طبق قانون اساسی، مجلس خبرگان موظف به انتخاب یا عزل و همچنین نظارت بر عملکرد رهبر است. اما در عمل و پس از رحلت امام خمینی، محافظه کاران مدافع علی خامنه ای با اعمال نظارت استصوابی، این مجلس را تحت سیطره و نفوذ رهبر درآورده و بلااثر ساختند.
گفتنی است زمزمه های کاهش اختیارات رهبر و بازگرداندن این اختیارات به چارچوب قانون اولین بار پس از کودتای خرداد ماه شنیده شد. یعنی در شرایطی که احمدی نژاد با پشتوانه حمایت خامنه ای اقدام به تقلب گسترده در انتخابات کرد و نظام جمهوری اسلامی نیز به وحشیانه ترین شکل ممکن مردم معترض را به خاک و خون کشید و هزاران نفر را اسیر کرد و کلیه این اقدامات نیز با حمایت رهبر صورت گرفت.
در همین زمینه اعتراضات زیادی بین روحانیون مردمی به وقوع پیوست. آیت الله دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان نیز با سخنرانی بی سابقه ای خواستار تشکیل جلسه فوق العاده خبرگان به منظور بررسی عملکرد خامنه ای شد. البته کودتاگران بلافاصله به این روحانی حمله کرده، اطرافیان وی را زندانی کردند و حتی مسجد او را پلمب کردند.
هواداران خامنه ای نیز در مجلس خبرگان به شدت به این موضوع واکنش نشان داده و بیانیه ای در حمایت از اقدامات او صادر کردند.
با این حال این گونه که یزدی می گوید، ظاهرا جایگاه شخص اول حکومت علاوه بر میان مردم، میان روحانیون نیز همچنان متزلزل است.
محمد یزدی گفت: برخي به منظور تضعيف جايگاه رهبري قصد محدود کردن اختيارات ايشان را دارند.
وی که در جمع اعضاي کميته امداد سخن مي گفت، افزود: آنها قصدشان اين است تا براي رهبري تعيين تکليف کنند و مدام بگويند رهبري اين کار را بکند و اين کار را نکند.
يزدي افزود: اصطلاحاتي نظير فتوي شورايي ، اجتهاد شورايي ، حق حاکميت ، سازمان هاي بين المللي وحقوق بشر از جمله کلماتي هستند که بر اساس آن عده اي براي محدود کردن اختيارات رهبري از آنها استقاده مي کنند.
وي افزود : آنها مي گويند براي کار ولي امر بايد مدت زمان تعيين کرد يا مجلس خبرگان مدت زمان هريک از رهبران را تعيين نمايد.
وی همچنین از نگرانی شخصیت های نظام از اختیارات مطلقه و بدون محدودیت رهبر پرده برداشت و گفت: متاسفانه حتي برخي از شخصيت هاي برجسته کشور نيز به اين حرف ها توجه مي کنند.
این طلبه تندرو در پایان مدعی شد: همگان بايد توجه داشته باشند که فقط نظر رهبري ملاک است و بايد آن را مد نظر قرار دهند و فريب اين افراد را نخورند.
 


 


بنا به گزارش فعالان حقوق بشر، طی هفته های جاری موج فشار و ایجاد آزار برای خانواده های زندانیان سیاسی، به اخراجِ آنها از محل کار، تحصیل و تهدیداتِ مختلف رسیده است.

گزارشگران حقوق بشر(هرانا) در این زمینه خاطرنشان می کند "شنبه هفته جاری ۲۱ فروردین ماه، مدیر مدرسۀ نورالهدی در بندرعباس، بدون هیچ مقدمه ای با جمع کردن دانش آموزانِ آن مدرسه ، از آنان درخواست نمود تا ارتباط خود با آتنا بهمنی، دختر نوجوان سما بهمنی فعال حقوق بشر دربند را سریعا قطع کنند."

این سامانه خبری گزارش داد "در تماس اعتراضیِ خانواده بهمنی با مدیرِ آن مدرسه و تاکید بر لزوم توضیح وی در این مورد، مدیریت مدرسه راهنمایی نورالهدی این موضوع را به خواست مسولان بالاتر عنوان داشته و ذکر نمودند که با پا در میانی وی تنها به آتنا بهمنی این اجازه داده شده که بیاید و بدون شرکت در کلاسها، امتحان پایان سال خود را بدهد و بعد از آن نیز از این مدرسه علیرغم اینکه دانش آموز نمونه سه ساله اخیر بوده اخراج می شود."

دختر سما بهمنی، کمتر از ۱۴ سال سن دارد و اساسا نقشی در فعالیت های مدنی و حقوق بشریِ خانواده نداشته است.

لازم به ذکر است این فعال حقوق بشریِ دربند، بارها بدلیل فعالیت های مدنی و تهیۀ گزارش از موارد نقض حقوق بشر و واکنش های مردمی نسبت به آن و انتشار آن در سامانۀ «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران»، دستگیر و محکوم شده بود.

وی اکنون به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شش ماه حبس تعزیری و همینطور فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز به شش ماه حبس تعزیری، جمعاْ یک سال زندان محکوم شده است.

همزمان، نیروهای امنیتی در تداوم فشار فزاینده خود بر فعالان حقوق بشر، مانع از ادامه اشتغال پدر کیوان رفیعی، دبیرکل سابق مجموعه فعالان حقوق بشر شدند.

گزارش هرانا خاطرنشان می کند نیروهای امنیتی از تداوم اشتغال پدر کیوان رفیعی در یکی از دانشگاههای استان گلستان ممانعت بعمل آوردند و روزشنبه ۲۵ فروردین ماه، بدون هیچ واهمه ای دلیل خود برای ممانعت از اشتغال پدر آقای رفیعی را، فعالیت های فرزند ایشان اعلام کرده و بدون طی هیچگونه روال اداری و قانونی به فعالیت وی در دانشگاه پایان دادند.

این اقدام غیرقانونی در حالی صورت می گیرد که هیچ اتهامی در این خصوص مطرح نیست و نامبرده نیز فاقد هرگونه سوابق فعالیت سیاسی یا اجتماعی است.

از یازده اسفندماه سال گذشته نیز، خواهر کیوان رفیعی، به بهانه فعالیتهای برادرش، در بند ۲ الف محبوس می باشد.

گزارش دیگر این پایگاه اینترنتی، از شعارنویسی بر دیوار منزل پدری ابوالفضل عابدینی، یکی دیگر از فعالان حقوق بشر دربند خبر می دهد.

این گزارش ها هشدار داد به نظر می رسد موج فشار و آزار و اذیتِ خانواده ها و بستگانِ زندانیانِ سیاسی، عقیدتی، مطبوعاتی و مدنی، وارد ابعاد جدیدتری شده است.


 


در جریان برگزاریِ ششمین دورۀ مسابقات بین‌المللی بهترین وبلاگ‌های دویچه‌وله، سازمانِ گزارشگران بدون مرز جایزۀ ویژه آزادی بیان را به ژیلا بنی‌یعقوب، فعال حقوق زنان و صاحب وبلاگ "ما روزنامه نگاریم" اهدا کرد.

به گزارش پایگاهِ رسمی گزارشگران بدون مرز، ژیلا بنی یعقوب که از نخستین وبلاگ‌نویسان مدافع آزادی بیان در ایران می باشد، در وبلاگ خود که اکنون در ایران فیلتر می باشد، به مسائل روز ایران و به ویِژه موضوعات اجتماعی و حقوق زنان می پرداخت و امسال برندۀ این جایزۀ بین المللی شد.

این گزارش خاطرنشان می سازد بنی یعقوب و همسرش (بهمن احمدی امویی)، هزینه سنگینی برای تعهدات حرفه‌ای خود پرداخت کرده‌اند و سازمان غیردولتی گزارشگران بدون مرز مفتخر است این جایزه را به وی اهدا کند و به نام او از همه‌ وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران ایرانی زندانی و یا مجبور به ترک کشور شده در ماه‌های گذشته تقدیر نماید.

ژیلا بنی یعقوب و همسرش بهمن احمدی امویی ٣٠ خرداد سالِ گذشته به همراه دهها تن از روزنامه نگاران، در تهران و در پی اعتراضات مردمی به انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری اسلامی ایران، دستگیر شدند. وی در تاریخ ٢ شهریورماه با سپردن وثیقه آزاد شد اما همسرش که هم اکنون در مرخصی چند روزه بسر می‌برد، به پنج سال زندان محکوم گردید.

ژیلا در نامه‌ای که بر روی سایت گزارشگران بدون مرز نیز انتشار یافت، خطاب به همسرش قول داد " که درد را به توان مقاومت" تبدیل کند.

سال گذشته سایت «تغییر برای برابری» و وبلاگ «زین جیانیا»،برنده جایزه ویژه آزادی بیان گزارشگران بدون مرز شدند.

بنا بر همین گزارش، امسال ایران بازهم در فهرست کشورهای دشمن اینترنت گزارشگران بدون مرز قرار گرفت و مقام اول سانسور اینترنت در خاورمیانه از ٢٢ خرداد را به دست آورد.

هم اکنون بالغ بر ٤٠ روزنامه‌نگار و وب‌نگار و همکار مطبوعاتی در زندانهای ایران بسر می برند.


 


وزیر رفاه و تامین اجتماعی از ارائه وام به مهدهای‌کودکی که ضوابط اسلامی را رعایت می‌کنند خبر داد و گفت: مهد‌کودک‌ها باید به گونه‌ای کار کنند که کودکان در سن ۱۳ سالگی یک شهید فهمیده باشند .

به گزارش ایلنا، وزیر رفاه و تامین اجتماعی در سیزدهمین همایش سراسری مدیران سازمان بهزیستی کشور از ارائه وام به مهدکودک‌های اجرا‌کننده انضباط‌اسلامی خبر داد و تاکید کرد: باید مبانی دینی و مذهبی رکن اصلی در مهد کودک‌ها باشد اما متاسفانه شاهد برخی تخلفات در مهدهای کودک هستیم مقصر بنده‌ام که باید برای نظارت بیشتر در مهدهای‌کودک یادآوری کنم.

محصولی گفت: به مهدکودک‌هایی که مقررات و ضوابط اسلامی را رعایت کنند وام داده می‌شود تا به این شکل مابقی مهدکودک‌ها تشویق به رعایت ضوابط اسلامی شوند، چون مدیران باید بدانند که اگر ضوابط اسلامی رعایت نشود با مهدکودک‌ها برخورد جدی می‌شود.

او گفت: کودکان در مهد کودک‌ها به دست کسانی داده می‌شود که با تعالیم اسلامی آشنا بوده و به‌خوبی بتواند کودکان را با این اصول آشنا سازند تا با این آموزش‌ها کودکانی پرورش یابند که در ۱۳ سالگی هرکدام، یک شهید فهمیده باشند.

علاج واقعه قبل از وقوع کنید

وزیر راه و تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه باید پیشگیری مقدم بر هر نوع برنامه‌ای باشد گفت: آمارهای مربوط به بخش پیشگیری چندان قابل توجه نیست و حتی آمار دادن در این بخش سخت است و به راحتی نمی‌توان گفت که چقدر برای پیشگیری کار کرده‌ایم اما باید بدانیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

او با بیان اینکه پیشگیری برنامه‌های جذاب می‌خواهد گفت: تنها نباید برای پیشگیری در میان مددجویان بهزیستی کار کرد بلکه جامعه هدف ما عموم ملت ایران است به گفته محصولی سازمان بهزیستی آمیخته با مباحث اجتماعی است که کار اجتماعی در سازمان بهزیستی نوعی پیشگیری است.

وزیر راه و تامین اجتماعی افزود: قوانین مرتبط با وظایف سازمان بهزیستی قوانین خوبی است اما باید به قوانین هرچه بیشتر توجه کرده و آن را عملیاتی کرد وکارها را از آنجایی آغاز کرد که هزینه کمتر اما اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

نگذاریم کارمندان دولتی با پول بیت‌المال از اینترنت استفاده کنند

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اعلام اینکه به دنبال تبدیل خدمات سنتی به خدمات الکترونیکی هستیم خاطرنشان کرد: باید سفرهای زائد برای مردم حذف شود و حتی کارمندی که می‌تواند در خانه نشسته و ماموریت خود را انجام دهد این اقدام برایش فراهم شود.

او با اعلام اینکه باید ذهنمان را از انجماد ۴۰ سال گذشته خارج کنیم ادامه داد: اجازه ندهیم تا کارمندان با پول دولتی از اینترنت یا بازی‌های یارانه‌ای استفاده کنند؛ در حال حاضر کشور هند در حال تولید میلیاردها دلار نرم افزار برای شرکت‌های بزرگ غربی و آمریکایی هاست و کشور مانیز در محدوده کاری کوچک خود می‌تواند این اقدام را انجام داده و از خدمات الکترونیک استفاده کند.

بهترین فرمول برای دفع بلای زلزله استغفار و دعا است

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌ دولت در مورد زلزله در تهران گفت: ما که نمی‌توانیم دستگاهی اختراع کنیم تا جلوی زلزله گرفته شود اما خداوند این دستگاه را اختراع کرده و آن را جلوگیری از گناهان، دعا، استغفار، رسیدگی به محرومان، صدقه دادند از خود گذشتگی و گذشت است. و این فرمول بهترین نسخه برای دفع بلا محسوب می‌شود به طوری که اگر اسلامی شویم مثل خداوند می‌توانیم تصرف داشته باشیم.


 


اخبار جدید بدست آمده از دیدار اعضای سازمان مجاهدین انقلاب با میرحسین موسوی، بیانگر تهدید موسوی توسط این سازمان می‌باشد.

به گزارش«جوان آنلاین»، گرچه پیش از این خبری مبنی بر تاکید اعضای سازمان مجاهدین انقلاب مبنی بر دور جدید فعالیت موسوی و تصریح بر به راه انداختن شبکه ماهواره ای انتشار یافته بود،اما اخبار جدید حکایت از آن دارد که اعضای این سازمان با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان خطاب به میرحسین موسوی خواستار بیان مطالب و اظهارات تندتری شده اند و وی راتهدید کرده اند در صورت سکوت آنان در برابر وی خواهند ایستاد و وضعیتی را پیش خواهند آورد که بازنده بزرگ آن موسوی خواهد بود.

گفته می شود موسوی نیز در پاسخ تصریح کرده است که ،من سکوت نکرده ام،مشکل اصلی در درون ماست.یک عده معامله کرده اند،یک عده مرعوبند و بعضی ها هم چون پرونده دارند سکوت کرده اند.اما من به همه مشکلات در مدیان هستم.

موسوی در عین حال خواستار کمک جدی اعضای سازمان مجاهدین و سایر احزاب اصلاح طلب شده و گفته است،من همه چیزم را داده ام،همه هزینه ها را هم همینطور.هر توان و امکانی را که داشته ام آورده ام. این نشان می دهد مجبورم تا آخر خط بروم.


 


مجتبی لطفی، روزنامه نگار و مسئول واحد اطلاع رسانی دفتر مرحوم آیت الله العظمی منتظری، مجددا بازداشت و به زندان لنگرود قم منتقل شد.

بنا به گزارش منابع آگاه، مجتبی لطفی كه جانباز شیمیایی می باشد، چند ماه قبل به دلیل مشكلات تنفسی كه در بند عمومی ویژه روحانیت در زندان لنگرود قم برای وی به وجود آمده بود، به سیستم زندان باز منتقل شد که شامگاهِ هر روز می توانست تا صبح زودِ روز بعد، بیرونِ زندان باشد.

این گزارش خاطرنشان ساخت هفته گذشته، پس از مراجعت وی به زندانِ ، مسئولین زندان از بازگشت او جلوگیری كرده و به وی ابلاغ گردید كه دیگر زندان باز شامل وی نمی شود و در نتیجه به سلول های بند ویژه روحانیت منتقل شد.

گزارش های رسیده به جرس خاطرنشان می کند "آگاهان علت این امر را ادامه حضور وی در دفتر آیت الله منتظری می دانند؛ چرا که پیش از این اقدام جدید زندان قم، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت قم ، به وی تذكر داده بودند كه حق حضور و ادامه فعالیت در دفتر معظم له را ندارد و در غیر این صورت از ادامه سیستم زندان باز وی جلوگیری به عمل می آید.

مجتبی لطفیدر تاریخ ١٧ مهر ماه گذشته، توسط ماموران امنیتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در منزلش، بازداشت شد. برخی از اتهامات وارده به این وب‌نگار "چاپ تكثیر انتشار و ارسال جزوات و شبنامه های دارای موارد توهین و افترا تحت عنوان افشاگری و همكاری با شبكه های ماهواره ای خارجی و ضدانقلاب" و "نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی" اعلام شده بود که مورد تکذیب وی واقع گردید. در تاریخ ٩ آذر ماه نیز، دادگاه ویژه روحانیت در پشت درهای بسته این وب‌نگار را " به اتهام نشر افکار آیت الله منتظری و فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اخبار" به چهار سال زندان و پنج سال تبعید از شهر قم محکوم کرد.

لطفی در اواخر اردیبهشت ماه ١٣٨٣ نیز در شهر قم دستگیر و زندانی شده بود. در ٢٤ مرداد ماه همان سال در دادگاه ویژه روحانیت شهر قم، بازهم پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل مدافع محاکمه و به سه سال و ده ماه زندان محکوم شده بود. اما با پرداخت ٦٥٠ میلیون ریال وثیقه به دلیل حدت بیماری آزاد شد.

گفتنیست وی از جانبازان شیمیایی جنگ ایران و عراق می باشد.


 


بهزاد مهرانی وبلاگ نویس که از تاریخ ۱۲ اسفند ماه در زندان به سر می‌برد ساعتی پیش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. وی در طول این مدت در سلول انفرادی و تحت فشار به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار رهانا بهزاد مهرانی با تودیع وثیقه‌ی ۵۰ میلیونی از زندان آزاد شده است. قرار بود که وی روز گذشته از زندان آزاد شود اما به علت انجام برخی کارهای اداری آزادی وی به امروز موکول شد.


 


صدور حكم جلب مهدی هاشمی و قطعی شدن دستگیری وی خبری بود كه در جلسه مشترك رئیس قوه قضائیه و اعضای كمیسون قضایی مجلس اعلام شده است.

به گزارش فارس، صدور حكم جلب مهدی هاشمی از جمله مطالبی است كه در جلسه مشترك آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و جمعی از نمایندگان از جمله اعضای كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام شد.

بر پایه این گزارش در این جلسه مشترك تصریح شد كه در صورت ورود مهدی هاشمی به كشور وی بر اساس این حكم دستگیر خواهد شد.

در این جلسه درباره احتمال عدم مراجعت مهدی هاشمی به كشور و راههای قانونی دستگیری وی مطالبی عنوان شده است.
 


 


به گفته فخرالسادات محتشمی‌پور، همسرش، مصطفی تاج‌زاده احتمال دارد که تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

به گزارش فردا، محتشمی‌پور این خبر را در گفت‌وگو کوتاهی با منابع خبری اعلام می‌کند و می‌افزاید که درد دیسک کمر مصطفی تاج‌زاده تشدید شده است.

همسر تاج‌زاده تصریح می‌کند که وی پیش‌تر نیز درد دیسک گردن را تجربه کرده است.

بر اساس گفته محتشمی پور قرار است پس از انجام آزمایشات و ام آر ای پزشکان نسبت به انجام عمل جراحی یا استراحت مطلق و ادامه درمان اقدام کنند.

در همین حال وی می‌گوید که حال عمومی تاج‌زاده «خوب» است.

 


 


عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت:« وقتی با چهره معتدلی مانند آقای خاتمی اینگونه برخورد و ممنوع الخروج می‌شوند، باید گفت جناح افراطی و اقتدارگرا شمشیر را از رو بسته است.»

محمدمهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در خصوص ممنوع الخروج شدن سید محمد خاتمی رییس جمهور هشت سال کشور، اظهار داشت:« این اقدام افراطی، تاثیرات منفی بسیاری در داخل و خارج کشور بر افکار عمومی خواهد گذاشت.»

وی ادامه داد:« من نمی‌دانم چه کسانی این تصمیمات را می‌گیرند، اما مطمئنا افراد افراطی نزدیک به مسئولان هستند.»

شهریاری با بیان اینکه اخیرا مسایل مربوط به حوادث پس از انتخابات کمی در حال فروکش بود، افزود:« به نظر می‌رسد این اقدامات تحریکات جدید برای جلوگیری از حاکمیت فضای آرامش در کشور است.»

وی تاکید کرد:« اینگونه رفتار ها تشویش اذهان عمومی است و به هیچ وجه برای کشور خوب نیست.»

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تصریح کرد:آ« قای خاتمی چهره شناخته شده و رییس جمهور ۸ سال کشور بوده که افتخارات زیادی برای کشور بدست آورده است اگر این روند افراطی‌گری علیه این چهره‌ها ادامه پیدا کند به نفع نظام نیست.»

شهریاری گفت:« حتی افراطی‌های مجلس که به دیدار عیدانه فراکسیون خط امام(ره)مجلس با چهره‌های اصلاح طلب انتقاد داشتند اعتراضی به دیدار با آقای خاتمی و هاشمی نداشتند.»

وی تاکید کرد:« افرادی که نانشان در ایجاد نا آرامی برای فضای داخلی کشور است، نمی‌خواهند بگذارند کشور به آرامش برگردد و هر روز اقدام جدیدی را از خود بروز می‌دهند.»

نماینده بجنورد خاطر نشان کرد:« این تسویه حساب‌ها در نهایت به ضرر نظام و رهبری و کشور است و دلسوزان نظام باید فکری به حال آن کنند.»


 


وكیل رئیس جمهور سابق كشورمان تاكید كرد: هیچ حكم ممنوع الخروجی برای خاتمی صادر نشده است.

محمود علیزاده طباطبائی در گفتگو با ایلنا، در مورد ممانعت از خروج سید محمد خاتمی از كشور گفت: تا جایی كه اطلاع دارم، لغو سفر روز گذشته خاتمی به ژاپن به توصیه برخی نهادها بوده است و تاكنون هیچ حكم ممنوع الخروجی برای وی صادر نشده است.

وی افزود: ممنوع الخروج كردن یك فرد نیازمند حكم قضائی است، در حالی كه تاكنون هیچ پرونده قضایی برای خاتمی تشكیل نشده است و به هیچ شعبه بازپرسی نیز احضار نشده است.

این وكیل دادگستنری در مورد پرونده دیگر موكلانش نیز گفت: حمید چوبینه از اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها از تمام اتهاماتش تبرئه شد و حكم برائت وی صادر شد.
 


 


عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واكنش به اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص مخالف بودن با نظریه كافی بودن دو بچه گفت: وضعیت نامطلوب اقتصاد ،آموزش و پروش و بهداشت چاره‌ای جز كنترل نسل نمی‌گذارد .

محمد غروی در گفتگو با ایلنا‌، با بیان اینكه شرایط كشور ایجاب می‌كند كه در یك مقطع خاصی تولید نسل كنترل شود، اظهار داشت: گزارش‌هایی كه از وضعیت نامطلوب اقتصادی ، آموزش و پروش و بهداشت می‌رسد چاره‌ای جز كنترل نسل نمی‌گذارد و ممكن است حاكم اسلامی در این شرایط دستور به كنترل تولید نسل دهد.

وی با اشاره به سخن محمود احمدی‌نژاد در خصوص غربی بودن این ایده و سكوت علما و مراجع در برابر این نظریه گفت: علما و مراجع سكوت نكرده‌اند و به طور شفاف نظراتشان را در این خصوص گفته‌اند كه ظاهرا در حافظه آقای احمدی‌نژاد باقی نماده است و گویا ایشان تبلیغ فرزندان زیاد را در هر شرایطی یك ارزش می‌دانند و در این مسئله هم راه تفریط و افراط را در پیش گرفته است.

غروی درادامه در خصوص غربی بودن این ایده گفت: طبق روایات اگر مشكل خاصی نباشد تولید نسل یك چیز مطلوب است اما در شرایط فعلی اینكه كشور برای كنترل جمعیت برنامه‌ریزی داشته باشد به هیچ وجه پیروی از غربی‌ها نیست همانطور كه غربی‌ها در شرایطی خاص عكس این قضیه را تبلیغ می‌كنند.
 


 


دادستان تهران آخرین وضعیت پرونده‌های آزمون دستیاری پزشكی، ترور مسعود علی محمدی، طرح موضوعاتی درباره مهدی هاشمی، ریگی، متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، انفجار در خانقاه دراویش نعمت اللهی، پزشك كهریزك، نشریات اعتماد ملی،اندیشه نو و همت و.. را تشریح كرد.

دكتر عباس جعفری دولت‌آبادی در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده آزمون دستیاری پزشكی، اظهار كرد: در این پرونده 10 نفر تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند؛ در مورد سه متهم اصلی این پرونده كه در بازداشت به سر می‌برند، تحقیقات تكمیل شده و پرونده با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال شده است و تحقیقات در مورد سایر متهمان، ادامه دارد.

تحقیقات درباره عاملان ترور مسعود علی محمدی ادامه دارد

وی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ترور «مسعود علی محمدی»، استاد فیزیك دانشگاه تهران با اعلام ادامه تحقیقات در خصوص عاملان این ترور گفت:‌ با تحقیقات به عمل آمده، مشخص شد كه موتور سیكلت مورد استفاده در این انفجار مسروقه بوده است.

صدور 500 فقره كیفرخواست برای متهمان حوادث بعد از انتخابات

دادستان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اتهامات متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، گفت: تحقیقات در مورد اكثر متهمان حوادث یاد شده، تكمیل شده و تاكنون پانصد فقره كیفرخواست صادر شده است. در مورد متهمان باقی مانده نیز تلاش دادسرا، تسریع در انجام تحقیقات و تعیین تكلیف پرونده‌ها و متهمان است.

تعیین شعبه پرونده ریگی در دادسرا

جعفری دولت‌آبادی ضمن اعلام جریان داشتن رسیدگی به اتهام عبدالمالك ریگی، سركرده گروهك شرور و تروریستی در شرق كشور در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان و اشاره به اعطای نیابت قضایی از زاهدان به دادسرای عمومی و انقلاب تهران به منظور تكمیل تحقیقات، گفت: مفاد این نیابت جهت پیگیری به یكی از شعب بازپرسی دادسرا ارجاع شده است.

عامل انفجار در خانقاه دارای سلامت روانی است

وی درباره عامل انفجار سال گذشته در یك خانقاه در تهران با اشاره به اینكه تحقیقات در مورد این پرونده ادامه دارد، افزود: كمیسیون پزشكی قانونی در نظریه خود، سلامت روانی متهم این انفجار را تایید كرده است.

پرونده "اعتماد ملی" و "همت" به دادگاه ارسال می‌شود

دادستان تهران درباره نشریه اعتماد ملی گفت: رسیدگی به شكایت شاكیان متعدد این پرونده، به جز در یك مورد، تكمیل شده و پرونده به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی در مورد پرونده نشریه همت نیز افزود: تحقیقات این پرونده نیز تكمیل شده و به زودی پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد؛ اما تحقیقات درباره موارد اتهامی نشریه اندیشه نو ادامه دارد.

جعفری دولت آبادی درباره حادثه آتش‌سوزی سال گذشته در بانك مركزی ایران كه منتهی به فوت چهار نفر و مصدومیت تعداد دیگری شد، از شكایت اولیای دم خانواده سه نفر از متوفیان خبر داد.

موافقت دادسرا با درخواست معرفی وكیل اولیای دم پزشك كهریزك

وی در مورد پرونده پزشك كهریزك نیز گفت: ‌اولیای دم طی لایحه‌ای درخواست معرفی وكیل كرده‌اند كه با این درخواست موافقت شده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

جعفری دولت‌آبادی به پرونده مهدی هاشمی نیز اشاره كرد و افزود: گزارش‌هایی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ایران در ایام تعطیلات نوروز شده بود و بر این اساس به مامورین مستقر در فرودگاه كیش و تهران اعلام شده بود كه در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، به دادسرای تهران معرفی شود.

وی تاكید كرد كه قوه قضاییه به پرونده كلیه افرادی كه اتهامی متوجه آنان است، رسیدگی می‌كند.


 


نوه بنیانگذار انقلاب با آیت‌الله صانعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ضمن ابرازخرسندی از دیدار مجدد با آیت‌الله صانعی گزارشی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (س) ارایه کرد.

در ادامه این دیدار ،حضرت آیت‌الله صانعی، نقش نوه گرانقدر امام (س) دربسط و گسترش اندیشه‌های فقهی حضرت امام را ستود و اظهار داشت: تاکنون زحمات ارزشمندی در خصوص اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی حضرت امام (س) صورت پذیرفته است اما بنده معتقدم پیرامون نوآوری‌های فقهی و اصولی حضرت امام باید تحقیق و بررسی بیشتری صورت پذیرد.

گفتنی است در پایان این دیدار مسائل و مشکلات روز کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


 


وضعیت جسمانی عیسی سحرخیز روزنامه نگار، در پی اعتصاب غذا در روزهای آغاز سال نو رو به وخامت گذاشته است.

مهدی سحرخیز فرزند وی درگفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که او طی ماه های گذشته ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده است و زندان انفرادی و شرایط زندان سلامت وی را به صورت جدی تهدید می کند. این درحالی است که پس از هشت ماه بازداشت وی وضعیت حقوقی پرونده ی این روزنامه نگار همچنان بلاتکلیف باقی مانده است پیگیری های وکیل مدافع و نیزخانواده وی نیز در این زمینه بی نتیجه باقی مانده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی عیسی سحرخیز، حضور وی در زندان و ادامه شرایط را برخلاف قانون می داند و بلاتکلیفی وبی توجهی پزشکی در زندان را تنها حربه ای برای اعمال فشار جسمی و روانی بر وی می داند. او از مراحل دادرسی عادلانه به دور بوده است و وکیل وی پس از ۹ هنوز نمی داند وی به دلیل چه فعالیت غیرقانونی باید چنین شرایط دشواری را تحمل کند


 


با گذشت 40 روز از بازداشت غیرقانونی میترا عالی دانشجوی ممتاز دانشگاه شریف، مسئولان بند 209 زندان اوین علی رغم موافقت اولیه، از ملاقات وی با خانواده اش جلوگیری كردند.

به گزارش دانشجونیوز روز 5 شنبه 26 فروردین خانواده این دانشجوی زندانی با هماهنگی قبلی برای ملاقات به زندان اوین مراجعه می كنند و پس از گذراندن تمام مراحل اداری و چندین ساعت انتظار موفق به دیدار وی نشدند.

این در حالی است كه طی چهل روز نگهداری میترا عالی در سلول انفرادی، وی به جز یك تماس تلفنی بسیار كوتاه ارتباط دیگری با دنیای خارج از بند 209 زندان اوین نداشته است.

در تنها تماس این دانشجوی زندانی وی فقط توانسته بود از نگهداری خود در بند 209 اوین خبر بدهد.

به گفته یکی از وکلای دادگستری بی خبری از این دانشجوی زندانی حاكی از آن است كه وی تن به قبول كردن اتهامات دروغین نداده است و بازجو ها با تحت فشار قرار دادن وی سعی در وادار كردن او به قبول اتهامات واهی را دارند.

میترا عالی در روز 19 اسفند ماه سال گذشته برای پس گرفتن وسایل توقیف شده ی خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه كرده و به صورت غیر قانونی بازداشت شده و از آن زمان تا كنون به مدت 40 روز است كه در سلول انفرادی بند 209 اوین به سر می برد.


 


دنبال انتشار اخباری مبنی بر لزوم توقف فعالیت‌های سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشاركت از سوی كمیسیون ماده 10 احزاب و ارجاع پرونده این دو تشكل از سوی آن كمیسیون به دادگاه برای انحلال، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب دریافت هرگونه ابلاغیه‌ای را در این زمینه تكذیب كرد.

به گزارش ایلنا،محسن آرمین در این ارتباط گفت: ما نیز این خبر را از رسانه‌ها شنیده‌ایم اما تاکنون مرجعی رسمی در این باره اظهار نظر نکرده و سازمان نیز نامه یا احضاریه‌ای را در این زمینه دریافت نكرده است.
وی افزود: پیش از این نیز یكی از اعضای کمیسیون احزاب راجع به ارجاع پرونده سازمان اظهاراتی کرده بود که از سوی دیگر اعضای كمیسیون و مراجع ذیصلاح تأیید نشد لذا با توجه به این سابقه،مادام که این شایعه از سوی مقامات رسمی تأیید نشود، ترجیح می‌دهیم آن را اقدامی سیاسی- تبلیغاتی برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی جامعه تلقی كنیم.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به اینكه انحلال احزاب و تشکل‌های سیاسی مانند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و حزب مشارکت نیازمند تصمیم گیری در سطحی بالاتر از کمیسیون ماده 10 احزاب و وزارت کشور است گفت: چنین اقدامی به فرض وقوع، تابعی از تصمیمی کلان‌تر در باره آینده فضای سیاسی کشور است.
وی با بیان اینكه اتهامات علیه احزاب بی‌تردید از بارزترین مصادیق اتهامات سیاسی است و مطابق قانون اساسی باید در دادگاه‌های صالحه با حضور هیئت منصفه بدان رسیدگی کرد،تاكید كرد: درخواست انحلال سازمان و تشکل های سیاسی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران بیانگر عدم اطلاع و یا عدم حساسیت و پایبندی کمیسیون ماده 10احزاب و وزارت کشور به موازین قانونی است.
آرمین خاطرنشان كرد: تا آنجا که به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران مربوط است، ما آمادگی کامل داریم که در دادگاه و با حضور هیئت منصفه از عملکرد خود در دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی ملت و اهداف و آرمان های اصیل ملت در انقلاب اسلامی دفاع کنیم.


 


دانشجویان دانشکده هنر اواخر هفته گذشته در اعتراض به بازداشت جعفر پناهی در دانشکده سینما -تئاتر تهران تجمع های اعتراضی برگزارکردند. دراین تجمع تعداد زیادی از دانشجویان شرکت داشتند و تمامی کلاسهای بعد از ظهر یکشنبه را تعطیل کردند.به همین مناسبت بیانیه ای نیز از سوی انجمن اسلامی این دانشکده منتشر شد.

به گزارش کلمه دراین بیانیه آمده است:

در روزهای پایانی سال۸۸،سال بی آبرویی ها،سال بی حرمتی ها و سال بی عدالتی ها،آقایان بی آبرویی و بی حرمتی را شرمنده کردند و حالا شاهکار دیگری از دولت فخیمه تبدیل یکی از مفاخر فرهنگی ایران به یک معضل امنیتی، یکی از نامهای بدون مرز فرهنگ این سرزمین را پس از بارها و بارها توهین و ممنوع الخروج کردن،به اتهامات واهی بازداشت نمودند،اتهامی مضحک،تولید فیلم علیه نظام.

آقایان سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید ،آقایان کمی به اطرافتان..به کارهایتان بنگرید.اگر خودتان هنوز متوجه نشده اید،ما به شما می گوییم که بدانید هر فیلم ،هر مقاله،هر شعر،هر صدا،هر نفس و هر هر دیگری که بویی از انسانیت ،بویی از شرافت و بویی از صداقت برده باشد،علیه شماست.

مردی فرهیخته را به اتهامی واهی درون سلولهای انفرادی تان نگاه داشته اید که چه شود؟…که سر خورده کنید دیگر آزاد مردان هنر را…مگر با زندانی کردن محمد نوریزاد این حر زمان توانستید جعفر پناهی را سرخورده کنید…مگر با زندانی کردن جعفر پناهی توانستید این همه هنرمند آزاده را سرخورده کنید…چه می خواهید از جانمان آقایان؟…تمام کنید این بازیها را..

اکنون روی سخنمان با سینماگران است…آقایان هنرمند…لااقل به اندازه ذره ای از شهرتتان بزرگ باشید..چه بر سرتان آمده..چه کرده اند با شما…هویتتان را می ربایند و شما دم نمی زنید…آقایان هنرمند شرافتتان کجا رفته؟…همکارانتان را یکی پس از دیگری به اسارت می برند و شما سکوت می کنید..از چه می ترسید..که ممنوع الکار شوید..که دیگر در دایره خودیها نباشید…که دیگر جایزه ها را بی دلیل و با دلیل به شما ندهند..که بودجه بیت المال را،حق ما را،ندهند به شما که ستایششان کنید..از چه می ترسید؟یعنی باور کنیم کسانی که با کارهایشان گریه کردیم شاید..فکر کردیم شاید..بزرگ شدیم شاید..این قدر کوچک شده اند..این همه حقارت نمی ترساندتان؟..ما ولی از بی هویتی تان می ترسیم..شما هم به جای این همه ترس معامله گرانه کمی آزاد مردانه بترسید..آنگاه دیگر نمی ترسید..ما دانشجویان سینما و تئاتر…ما دانشجویان هنر شدیدا نگران هنرمندان این خاک هستیم.نه نگران اسارتشان.. که آزادترینشان همان اسیرانند..که از مسخ شدنشان می ترسیم .

در پایان نیز آقایان که خیال کردید بزرگی پناهی ها و نوریزادها را با زندان از بین می برید بدانید که در بیرون آن آزاده سرا صدها پناهی و نوریزاد متولد می شود هر روز که آنان در بندند..

آزادشان کنید و تمام کنید این رفتارها را ..

وآقایان سینماگر..شرمنده خودمان می شویم وقتی شما را می نگریم..شما هم بس کنید..کمی شریف باشید

انجمن اسلامی دانشجویان سینما تئاتر


 


ندای سبز آزادی: جمعی از سبز های مشهد با حضور بر مزار شهید مصطفی غنیان در صحن قدس حرم امام رضا ، یاد و خاطره این شهید جنبش سبز را گرامی داشتند.
به گزارش ندای سبز آزادی، سبزهای مشهد همچنین نماد ها سبزی بر مزار شهید الله اکبر قرار دادند.
محل دفن شهید مصطفی غنیان صحن قدس حرم امام رضا ، بهشت ثامن ائمه 2- بلوک 157 میباشد.
بر روی سنگ قبر شهید غنیان عباراتی از قبیل « به کدامین گناه کشته شدی؟ » و « برای تعجیل در فرج مغتنم حقیقی خونهای پاک و به ناحق ریخته همه مظلومان عالم دعا کنید» حک شده است.
گفتنی است شهید مصطفی غنیان روز 25 خرداد درحالی که روی پشت بام خانه دانشجویی اش در تهران در حال سردادن الله اکبر بود ، با گلوله تک تیرانداران به سرش به شهادت رسید.
پدر شهید غنیان در مراسم ترحیم فرزندش سخنان شجاعانه ای گفت که متن کامل آن در پی میاید:

پروردگارا تو خود فرمودي كه بندگانت را مي آزمايي ، پروردگار عزيزمن مرا به سخت ترين روش آزمودي، در فاصله كمتر از 5 دقيقه كه پسرم مصطفي از من جدا شد، او را در حاليكه به مغزش گلوله خورده بود در روي پشت بام و در طبقه هشتم ساختمان غرق در خون در آغوشم افكندي. مصطفي جلوي چشمم جان داد. همانجا بود كه بي اختيار با خود زمزمه كردم "باي ذنب قتلت " به كدامين گناه كشته شدي و من بي اختيار به ياد آقا و مولايم حسين افتادم كه نعش خون آلود علي اكبرش را در آغوش كشيده بود و بي اختيار با خود زمزمه مي كرد و من با خود زمزمه كردم كه "لايوم كيومك يا اباعبدالله" و حسين بن علي در آن حال فرمود:" الهي رضا برضائك و تسليم لامرك لا معبودا سواك" و من نيز ميگويم پروردگارا راضي ام به رضاي تو و تسليم به امر و اراده ي تو . در آن شهر غريب و در آن شب هولناك و در آن دل شب من كسي را نداشتم و باز بي اختيار به ياد ارباب و ولي نعمتم علي بن موسي الرضا، غريب الغربا افتادم كه به دور از اهل و عيال از مدينه كوچ كرده و در توس به غربت جان داد.
پروردگارا تو شاهد باش از امانتي كه به من سپرده بودي 26 سال نگهداري كردم و تا آنجائيكه در توانم بود در تربيتش كوشيدم كه خداشناس و با ايمان، مردم دار و با عاطفه، با اخلاق بار آيد كه خوشبختانه چنين بود و چنين شد و خود مصطفي اين پذيرش را داشت او پسري متدين، متواضع، فروتن، خوشرو، با اخلاق و به قول همه دوستانش بامرام بود و اين لياقت را داشت كه در راه اسلام و قرآن و در راه حفظ استقلال اين كشور و در راه آزادي ملت مسلمان و عزيز ايران، در طبق اخلاص، تنها سرمايه اش را كه جانش بود، غريبانه نثار كند و حال اي خداي من امانتي كه به من سپرده بودي به خودت بازگرداندم، او را از من بپذير كه "انالله و انا اليه راجعون"
پروردگارا من صريحا اعلام ميكنم كه از پسرم مصطفي كمال رضايت را داشته و از او راضي ام تو نيز از او راضي باش.
 


 


در حالیکه بحث پیرامون ابعادِ پروندۀ فساد مالی، اختلاس و تخلفاتِ گستردۀ محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت کودتای محمود احمدی نژاد، طی روزهای اخیر وارد مراحلی جدی شده بود، پیگیری این پرونده با دستور علی خامنه ای متوقف شد.
حمایت های علنی و تمام عیار رهبر جمهوری اسلامی از کودتاگران پیش از این نیز منجر به پنهان کاری تخلفات گسترده احمدی نژاد شده بود. این در حالی است که رهبر همواره مدعی مخالفت با فساد بوده است.
به گزارش جرس، طی شش هفته ای که گذشت، ابتدائا رئیس قوه قضائیه و سپس چند تن از نمایندگانِ اصولگرای مجلس همچون احمد توکلی، الیاس نادران و علی مطهری، ضمن مطرح کردنِ "کشف و شناسائی باند بزرگ مفاسد اقتصادی" و "شبکه های فساد مالی و اختلاس و زدوبند"، طبق اسناد و شواهدی معاون اول دولت کودتا را از متهمین رده اول و سردستۀ این شبکه های فساد معرفی نموده و از عدم برخورد قضائی با وی، ابراز ناخرسندی کرده بودند. پیش تر از آن نیز، مدارك تحصیلی جعلی و عملكرد رحیمی در زمان ریاست بر دیوان محاسبات، مورد پرسش و موأخذه قرار گرفته بود که با حملاتِ مقاماتِ دولت به پرسش کنندگان و منتقدین روبرو شده بود.

شهادت می دهم فقط در انتخابات صرف شده است
به دنبال رسیدگی قوه قضائیه به مفاسد مالی برخی مسئولان بلندپایه دولتی و همزمان با اظهاراتِ الیاس نادران در صحن علنی مجلس، قوه قضائیه خطاب به دولت، از گردش مشکوک ۳۵ میلیارد تومان در نزد برخی از منصوبین و منسوبین احمدی نژاد جویا می شود که احمدی نژاد به وی پاسخ می دهد "من متوجه شده ام که مبالغی پول توسط دوستان مصرف می شود؛ اما حاضرم شهادت بدهم که منسوبین من کلیه این مبالغ را در انتخابات مصرف کردند و به هیچ عنوان در امور شخصی و خانوادگی هزینه نکرده اند."

مشایی، داماد مشایی، رحیمی

پیگیری های قوه قضائیه مشخص کرد که از مبلغ یادشده، هجده میلیارد تومان در اختیار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، ده میلیارد تومان در اختیار پسر احمدی نژاد و هفت میلیارد تومان در اختیار محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت قرار گرفته بود.
از نکات مهم و قابل ذکر اینکه "مبالغ فوق، پورسانت پنج درصدیِ یک وامِ هفتصد میلیارد تومانی بوده است که توسط این افراد و از طریقِ سیستم بانکی کشور، در اختیار یکی از دوستانشان قرار گرفته بود."
دیدار با خامنه ای و توافق بر سر صدور حکم حکومتی
خبرنگار جرس در این زمینه گزارش داد "زمانی که مشخص شد بریز و بپاشهای انتخاباتی احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ چگونه فراهم شده و اعتراض موسوی و کروبی به زمینه سازی دولت برای خریدن آراء مردم، توسط قوه قضائیه اثبات شد، احمدی نژاد نزد حامی اصلی خود یعنی خامنه ای رفته و تایید می کند که "مبالغ یادشده تنها در راه انتخابات هزینه شده و هرگز به هیچ مصرف دیگری (شخصی یا خانوادگی) نرسیده است."
احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از خامنه ای "خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت، و ظاهرا رهبر نیز با این جریان همراه می شود و دستور مسکوت ماندن موضوع را می دهد و از سوی دفتر رهبری به قوای قضائیه و مقننه تفهیم می شود که "رسیدگی پرونده رحیمی متوقف شود" و الیاس نادران نیز که طی هفته های اخیر، به اسناد و مدارک و شواهدِ خاصی اشاره می کرد، بعد از صدور حکم ولائی، بطور تلویحی کوتاه آمد و گفت "البته ما دنبال شکایت خود هستیم ولی مصلحت نظام از هر چیزی بالاتر است."
لازم به ذکر است در صورت پافشاری در تعقیبِ پروندۀ فسادِ رحیمی، تمام انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ زیر سوال می رفت و این بر خلافِ خواستۀ اصولگرایانی چون نادران، مطهری و توکلی است که با وجود مخالفت های مکرر با سیاست های احمدی نژاد در کل شریک جرم نظام کودتا محسوب می شوند.

کهریزک اقتصادی
آنچه در گزارش خبرنگارِ جرس آمده تنها یکی از اتهامات محمدرضا رحیمی، معاون اول ریاست دولت و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می باشد، چرا که پرونده او در بیمه ایران و معاملات میلیاردیِ صوری، حلقه فساد خیابان فاطمی، تخلفات گستردۀ وی در زمان حضور در دیوان محاسبات و قوه قضائیه و همچنین مدرک دکترای جعلی و سوء استفاده از آن، بخشهای دیگری از پرونده ای است که "کهریزک اقتصادی جمهوری اسلامی" نام می گیرد.

 


 


در حالیکه بحث پیرامون ابعادِ پروندۀ فساد مالی، اختلاس و تخلفاتِ گستردۀ محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت کودتای محمود احمدی نژاد، طی روزهای اخیر وارد مراحلی جدی شده بود، پیگیری این پرونده با دستور علی خامنه ای متوقف شد.
حمایت های علنی و تمام عیار رهبر جمهوری اسلامی از کودتاگران پیش از این نیز منجر به پنهان کاری تخلفات گسترده احمدی نژاد شده بود. این در حالی است که رهبر همواره مدعی مخالفت با فساد بوده است.
به گزارش جرس، طی شش هفته ای که گذشت، ابتدائا رئیس قوه قضائیه و سپس چند تن از نمایندگانِ اصولگرای مجلس همچون احمد توکلی، الیاس نادران و علی مطهری، ضمن مطرح کردنِ "کشف و شناسائی باند بزرگ مفاسد اقتصادی" و "شبکه های فساد مالی و اختلاس و زدوبند"، طبق اسناد و شواهدی معاون اول دولت کودتا را از متهمین رده اول و سردستۀ این شبکه های فساد معرفی نموده و از عدم برخورد قضائی با وی، ابراز ناخرسندی کرده بودند. پیش تر از آن نیز، مدارك تحصیلی جعلی و عملكرد رحیمی در زمان ریاست بر دیوان محاسبات، مورد پرسش و موأخذه قرار گرفته بود که با حملاتِ مقاماتِ دولت به پرسش کنندگان و منتقدین روبرو شده بود.

شهادت می دهم فقط در انتخابات صرف شده است
به دنبال رسیدگی قوه قضائیه به مفاسد مالی برخی مسئولان بلندپایه دولتی و همزمان با اظهاراتِ الیاس نادران در صحن علنی مجلس، قوه قضائیه خطاب به دولت، از گردش مشکوک ۳۵ میلیارد تومان در نزد برخی از منصوبین و منسوبین احمدی نژاد جویا می شود که احمدی نژاد به وی پاسخ می دهد "من متوجه شده ام که مبالغی پول توسط دوستان مصرف می شود؛ اما حاضرم شهادت بدهم که منسوبین من کلیه این مبالغ را در انتخابات مصرف کردند و به هیچ عنوان در امور شخصی و خانوادگی هزینه نکرده اند."

مشایی، داماد مشایی، رحیمی

پیگیری های قوه قضائیه مشخص کرد که از مبلغ یادشده، هجده میلیارد تومان در اختیار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، ده میلیارد تومان در اختیار پسر احمدی نژاد و هفت میلیارد تومان در اختیار محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت قرار گرفته بود.
از نکات مهم و قابل ذکر اینکه "مبالغ فوق، پورسانت پنج درصدیِ یک وامِ هفتصد میلیارد تومانی بوده است که توسط این افراد و از طریقِ سیستم بانکی کشور، در اختیار یکی از دوستانشان قرار گرفته بود."
دیدار با خامنه ای و توافق بر سر صدور حکم حکومتی
خبرنگار جرس در این زمینه گزارش داد "زمانی که مشخص شد بریز و بپاشهای انتخاباتی احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ چگونه فراهم شده و اعتراض موسوی و کروبی به زمینه سازی دولت برای خریدن آراء مردم، توسط قوه قضائیه اثبات شد، احمدی نژاد نزد حامی اصلی خود یعنی خامنه ای رفته و تایید می کند که "مبالغ یادشده تنها در راه انتخابات هزینه شده و هرگز به هیچ مصرف دیگری (شخصی یا خانوادگی) نرسیده است."
احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از خامنه ای "خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت، و ظاهرا رهبر نیز با این جریان همراه می شود و دستور مسکوت ماندن موضوع را می دهد و از سوی دفتر رهبری به قوای قضائیه و مقننه تفهیم می شود که "رسیدگی پرونده رحیمی متوقف شود" و الیاس نادران نیز که طی هفته های اخیر، به اسناد و مدارک و شواهدِ خاصی اشاره می کرد، بعد از صدور حکم ولائی، بطور تلویحی کوتاه آمد و گفت "البته ما دنبال شکایت خود هستیم ولی مصلحت نظام از هر چیزی بالاتر است."
لازم به ذکر است در صورت پافشاری در تعقیبِ پروندۀ فسادِ رحیمی، تمام انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ زیر سوال می رفت و این بر خلافِ خواستۀ اصولگرایانی چون نادران، مطهری و توکلی است که با وجود مخالفت های مکرر با سیاست های احمدی نژاد در کل شریک جرم نظام کودتا محسوب می شوند.

کهریزک اقتصادی
آنچه در گزارش خبرنگارِ جرس آمده تنها یکی از اتهامات محمدرضا رحیمی، معاون اول ریاست دولت و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می باشد، چرا که پرونده او در بیمه ایران و معاملات میلیاردیِ صوری، حلقه فساد خیابان فاطمی، تخلفات گستردۀ وی در زمان حضور در دیوان محاسبات و قوه قضائیه و همچنین مدرک دکترای جعلی و سوء استفاده از آن، بخشهای دیگری از پرونده ای است که "کهریزک اقتصادی جمهوری اسلامی" نام می گیرد.

 


 


ندای سبز آزادی: اعضاي "كانون مدافعان حقوق بشر" در آغازين روزهاي سال نو به ديدار برخي از خانواده‌هاي زندانيان سياسي رفتند. آنان همچنين با برخي از فعالان سياسي كه به تازگي از زندان آزاد شده‌اند نيز ديدار و گفت و گو كردند.
به گزارش ندای سبز آزادی، "مهدي محموديان" فعال حقوق بشر و عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي كه 25شهريور بازداشت شده است يكي از اين افراد بود. نگراني از بيماري مهدي محموديان خانواده او را به شدت آزرده كرده و بيماري مادرش را موجب شده است.
مادر او از تلاشش در روزهاي عيد در راهروهاي دادگاه‌ها مي‌گويد تا شايد راه نجاتي براي آزادي فرزندش بيابد. او مي‌گويد كه 17 دي ماه سال گذشته در ملاقات با فرزندش شاهد چهره كبود مهدي بوده است. مهدي محموديان طي 7 ماه زندان‏، 78 روز آن را در سلول انفرادي گذرانده است.
دختران "بدرالسادات مفيدي"( روزنامه‌نگار) اگر چه ايام عيد را بدون مادر گذرانده‌اند اما اميد دارند كه به زودي مادر را در خانه در آغوش گيرند. بنابراين به اين اميد، سفره هفت سين را تا آن روز گشوده نگه خواهند داشت.
در اين ديدار اظهارات "مسعود آقايي" همسر بدرالسادات مفيدي كه خود از بازداشت شدگان پس از انتخابات است، موجب تعجب اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر شد. او 52 روز رادر سلول انفرادي و بدون امكان هواخوري روزانه گذرانده است، در حالي‌كه براساس آيين‌نامه سازمان زندانها هر زنداني حق دارد هر روز حداقل 30 دقيقه هواخوري داشته باشد.
دختران بدرالسادات مفيدي از آخرين ملاقات با مادرشان مي‌گويند. آنها به شدت نگران شروع فصل جديد بازجويي از مادرشان هستند. چرا كه مفيدي پس از گذراندن 11 روز انفرادي و انتقال به سلول هاي چند نفره دوباره در 15 اسفند ماه به سلول انفرادي منتقل شده و تحت بازجويي‌ قرار گرفته است.
"شيوا نظرآهاري"، فعال حقوق بشر در زندان است و اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر به ديدار مادر او هم رفتند . اما گويي كه قصه وارونه بود و مادر خانم نظرآهاري در زنداني سخت‌تر از فرزند جوانش قرار داشت.
مادر از پي گيري هايش گفت و با آهي سرد از بي‌نتيجه بودنش خبر داد: نمي‌دانم چرا مقامات قضايي و دادستاني از‌پذيرفتن وكلا امتناع مي‌كنند.
او از تلاش‌هايش براي انجام ملاقات دكتر محمد شريف، وكيل دخترش با دادستان خبر داد كه تاكنون موفق نشده است. شيوا نظرآهاري كه از 29 آذر ماه در زندان است، 60 روز آن را در سلول انفرادي گذرانده است.
منزل "عمادالدين باقي" فعال حقوق بشر براي فعالان اين عرصه، محلي آشناست، روزي به بهانه در حبس بودن محمد قوچاني، داماد باقي و روزي به ياد فعال حقوق بشر، عمادالدين باقي.
فاطمه كمالي احمد سرايي ميزبان مهمانان سرزده است. او از ظلمي كه در مورد باقي روا داشته شده، سخت گلايه مند است. باقي 50 روز را در سلول انفرادي گذرانده است. او در اين دوران حتي به قرآن كريم هم دسترسي نداشته است. فرزندان باقي علي رغم سپردن وثيقه، ايام عيد را به انتظار نشسته بودند اما خبري از آمدنش نشد. اين درحالي است كه بازجويي از باقي در 20 روز اول بازداشت به پايان رسيده است.
خانواده "جعفر پناهي"، فيلمساز مشهور ايراني ديگر ميزبان اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر بودند. همسر پناهي نيز از پيگيري‌هايش سخن گفت.
در كنار اين ديدارها، خبرهايي كه از آزادي زندانيان سياسي در آستانه سال نو و ايام نوروز مي‌رسيد، موجب دلگرمي مردم و فعالان حقوق بشر شد.
ملاقات با محمد ملكي در آستانه عيد نوروز و پس از پشت سرگذاشتن نگراني‌هاي بسيار در مورد سلامت جسمي او، براي اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر مسرت بخش است. ملكي علي‌رغم بيماري سخت و استفاده از داروهاي بسيار، با روحيه و مقاوم است و همسرش نيز همچون همه ايام جواني تاكنون در كنار او ايستاده است و از پي‌گيري‌هايش مي‌گويد كه الحمدالله ختم به خير شد و پيرمرد به منزل رسيد.
"مرتضي كاظميان"، روزنامه‌نگار مصداق شكنجه سفيد را سلول‌هاي انفرادي بند 59 و بدتر از آن سلول‌هاي انفرادي دوره اخير بازداشتش مي‌داند. از لطف خداوند نسبت به او و در عين حال از سخت‌ترين روزهاي زندگيش مي‌گويد.
دكتر محمد صادق رباني از اعضاي هيات اجرايي شوراي ملي صلح و استاد دانشگاه پس از ضرب و شتم شديد كه آثار جراحت حتي پس از آزادي نيز بر بدن او نمايان است از ديگر زندانيان آزاد شده است. او در اين ديدار نگران زندانيان بي‌نام و نشان است و از آنان مي‌گويد.
"ابراهيم يزدي" دبير كل نهضت آزادي ايران كه اكنون قريب به 8 دهه از عمرش را مي‌گذارند، بسيار ضعيف و بيمار شده است. سلول انفرادي براي فردي چون يزدي همچون سمي بي‌امان بوده است.
"محسن ميردامادي" دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي كه ايامي در كميسيون امنيت ملي مجلس‌ پذيراي وكلا و خانواده‌هاي زندانيان سياسي بود اكنون پس از آزادي ميزبان خانواده زندانيان است. محسن ميردامادي 110 روز را در سلول انفرادي گذرانده و از تجربه‌اش در اين ايام مي‌گويد.
"سعيد ليلاز"، روزنامه‌نگار ابتدا به كنايه و شوخي و بعد با لحني جدي از خوشبيني‌اش نسبت به حركت زنان درجنبش اخير مي‌گويد و تلاش‌هاي زنان از جمله همسرش را در جريان بازداشتش، مثبت و تاثير گذار ارزيابي مي‌كند. او از دوران زندان، سلول‌هاي انفرادي كه 3 ماه در آن محبوس بوده مي‌گويد.
"مصطفي تاج زاده" عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ديگر زنداني آزاد شده است كه ميزبان اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر است.
تاج زاده از عدم دفاع خود در دادگاه مي‌گويد و دليل آن را ضرورت اجراي عدالت در قوه قضاييه مي‌داند چرا كه معتقد است اگر قرار است عدالت رعايت شود پس اول بايد به شكايت او عليه احمد جنتي، رييس شوراي نگهبان رسيدگي شود.
او كه 100 روز را در انفرادي گذرانده اكنون بدون سپردن وثيقه به بيرون از زندان آمده است.

 


 


شرکت پتروناس مالزی از توقف صادرات بنزین این شرکت به ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران، سخنگوی شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) به رویترز گفت: صادرات بنزین به ایران را از نیمه ماه مارس گذشته، متوقف کرده ایم .

منابع نفتی نیز گفته اند شرکت پتروناس مالزی برای آخرین بار بین روزهای چهارم و پنجم ماه مارس گذشته محموله بنزین به ایران صادر کرده است.

این محموله به حجم 255 هزار بشکه از بندر" جبل علی" امارات به بندرعباس ایران منتقل شده بود.

پتروناس مالزی از سه ماهه آخر 2009 تا مارس 2010 روزانه 16 هزار بشکه بنزین به ایران صادر می کرد.

به نظر می رسد این اقدام پتروناس واکنش به مصوبه کنگره آمریکا درباره مجازات صادرکنندگان بنزین به ایران است.

براساس این مصوبه، شرکت های صادرکننده بنزین به ایران از مشارکت در صادرات نفت خام به آمریکا محروم می شدند.

این مصوبه شامل شرکت های سهیم در بیمه کردن شناورهای انتقال بنزین به ایران و راه اندازی پایانه های واردات سوخت نیز می شود.

پیش از این شرکت های توتال فرانسه، شل، ویتول سوئیس، ترافیگورا (شرکت سوئیسی- هلندی)، گلنكور و شرکت روسی لوک اویل نیز به همین دلیل صادرات بنزین به ایران را متوقف کرده بودند.

اما منابع خبری گزارش داده بودند که یک شرکت نفت دولتی چین دو محموله بنزین به ایران صادر کرده است. این موضوع نشان می دهد که چین همچنان علاقمند به ادامه صادرات بنزین به ایران است.
ایران حدود 40 درصد از بنزین مورد نیاز خود را از راه واردات تامین می کند.

در همین حال در روزهای اخیر اعلام شد که چین واردات نفت خام از ایران را تا 40 درصد کاهش داده است. هند و ژاپن نیز اقدامات مشابهی را انجام داده اند اما از رقم دقیق کاهش واردات نفت خام از ایران خبری منتشر نشده است.


 


دبير شوراي نگهبان گفت: سران فتنه در جلساتي كه قبل از انتخابات داشتند عنوان مي‌كردند كه درصورت پيروزي در انتخابات قدرت رهبري و ولايت فقيه بايد تضعيف شود.

آيت‌الله احمد جنتي پيش از ظهر امروز در همايش ولايت فقيه استمرار حركت انبيا در بوشهر اظهار داشت: آنها درصدد بودند پس از پيروزي ولايت فقيه را تضعيف كنند و مطرح مي‌كردند در صورت شكست با جنجال آفريني و ادعاي تقلب فضا را تغيير داده و انتخابات را زير سئوال ببريم.

وي با تاكيد بر اينكه انتخابات سال گذشته استثنايي‌ترين انتخابات در طول دوران انقلاب اسلامي بود، افزود: در هر انتخاباتي قانون حاكم است و قانون اساسي هم وظايف را مشخص كرده از اين رو در جريان انتخابات مرجع رسيدگي به شكايات و قانون اساسي مشخص بود و شوراي نگهبان به شكايات رسيدگي مي‌كرد.

دبير شوراي نگهبان گفت: شرايط انتخابات سال گذشته فرق مي‌كرد و دشمنان پيش از سال 88 در داخل و خارج برنامه‌ريزي كرده بودند تا از اين انتخابات بهره‌ ببرند و اصل نظام و ولايت فقيه و حكومت اسلامي را زير سئوال ببرند.

جنتي تصريح كرد: دشمنان در تلاش بودند نتايجي را كه از جنگ تحميلي به دست نياورده بودند را در اين انتخابات به دست بياورند.

وي يادآور شد: نقشه دشمنان براي رهبر معظم انقلاب روشن بود و مي‌دانستند كه دشمنان به دنبال براندازي نرم هستند.

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سفر اخيرش به عراق گفت: در سفر اخير اياد علاوي به كشور عربستان با دادن وعده پول به وي اعلام كردند كه حكومت شيعي عراق را يا با انتخابات يا با كودتا بايد سرنگون كنيد از اين رو علاوي نيز با همين سياست وارد انتخابات شد.

جنتي با اشاره به پيش‌بيني رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حوادث انتخابات خاطر نشان كرد: ايشان در نوروز 88 حضور حداكثري در انتخابات و سودي كه نظام اسلامي از حضور گسترده مردم در انتخابات را مي برد يادآور شدند و عنوان داشتند كه استحكام نظام و عزت مردم در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

وي با اشاره به اينكه رهبر معهظم انقلاب كليد واژه دشمنان يعني ادعاي تقلب در انتخابات از سوي دشمن را پيش‌بيني كرده بودند، اظهار داشت: در جريان افتتاح مجلس يكي از سخنرانان عنوان كرد اگر قرار باشد آرا مردم خدشه دار شود اعتماد مردم از بين مي‌رود، از اين رو از مدت‌ها قبل اين موضوع تقلب در انتخابات مطرح بود.

دبير شوراي نگهبان اضافه كرد: سلطنت طلبان، بهائيان، مجاهدين، ملي مذهبي‌ها، نهضت ملي، مشاركتي‌ها، كمونيست‌ها سكولارها از جمله گروه‌هايي بودندكه براي آشوب جمع شده بودند.

جنتي ادامه داد: هدف مشترك آنها اين بود كه حكومت اسلامي نبايد در ايران باشد و اين موضوع خواسته همه آنها بود.

وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها نسبت به اين جريان روشنگري مي‌كردند تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب درهمه صحنه‌هاي انتخابات با قاطعيت ايستادگي كردند و حتي نمايندگان معترض به نتيجه انتخابات را نيز به حضور پذيرفتند و آنان نظارت خود را با ايشان مطرح كردند.

جنتي گفت: رهبر معظم انقلاب با شجاعت و شهامت بر عدالت و اجراي قانون تاكيد مي‌كردند و نظرشان اين بود كه مردم بايد آشوبگران را محكووم كنند.

دبير شوراي نگهبان ادامه داد: رهبري تاكيد داشتند كه بايد با همه مجرمان در جريان انتخابات كه در كوي دانشگاه و كهريزك مرتكب جرم شدند بايد برخورد قانوني شود.


 


رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه« ملاك وحدت و همدلی حركت در چارچوب قانون اساسی و تأمین منافع و مصالح ملّی است»، اظهار داشت:«متأسفیم كه طی ماههای گذشته به جای تلاش برای همبستگی ملّی بیشتر جریاناتی در جهت ایجاد افتراق و تشدید كینه‌ها و بدبینی‌ها و حذف و دفع بخش‌های مهمی از جامعه كوشیدند.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد خاتمی در دیدار با جمعی از نخبگان اجتماعی و دانشگاهی، گفت:«ایران برخوردار از ظرفیت‌های فراوان تاریخی، معنوی، اجتماعی، انسانی، مادی و امتیازات ناشی از موقعیت بی‌نظیر جغرافیای سیاسی و جغرافیای راهبردی است.»

وی افزود:« بزرگترین ظرفیت این سرزمین در عظمت، هوشیاری و آگاهی ملّت شریف ایران نهفته است و نشانه این عظمت و ظرفیت را از جمله در انقلاب بزرگ اسلامی می‌بینیم كه چگونه یك ملّت با دستهای تهی ولی دلهای پر از ایمان و با جهت‌گیری روشن به سوی هدف آزادی و استقلال حركت كرد و به یاری خداوند جمهوری اسلامی را تأسیس كرد.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:« جمهوری اسلامی بدین معناست که در آن هم مردم مبنا و محورند و هم ملاك و معیار رابطه میان اعضاء جامعه بخصوص حكومت و مردم، ارزش‌های اسلامی و معنوی به خصوص عدالت و اخلاق است.»

وی تاکید کرد:«در این مدت سی سال نیز این ملّت بزرگ علی‌رغم همه مشكلات درونی و بیرونی گامی از اهداف مورد نظر واپس ننهاده است و هر هزینه‌ای را نیز برای تأمین خواستهای بلند خود پرداخته است.»

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه «امروز این جامعه پویا بیش از هر زمان نیاز به آرامش، نزدیكی دلها به یكدیگر در عین تكثر و تنوع دارد»، اظهار داشت:«ملاك وحدت و همدلی نیز حركت در چارچوب قانون اساسی و تأمین منافع و مصالح ملّی است كه در شعارهای روشن مردم در دوران انقلاب و پس از آن تجلّی داشته است.»

وی ادامه داد:«ایران نیازمند تلاش و توان همه فرزندان خود است، اجتناب از خشونت پافشاری بر شرع و قانون و بخصوص قانون اساسی به عنوان یك كل جامع. احترام به مردم و حقوق آنان و تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی و بسط و تعمیق عدالت واقعی و دفع خطرات و تهدیدات از جمله اموری است كه می‌تواند زمینه‌ساز بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها در جهت امنیت و پیشرفت و سرافرازی باشد و اینهمه در پرتو همدلی و همراهی میسر است.»

خاتمی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، گفت:«متأسفیم كه طی ماههای گذشته به جای تلاش برای همبستگی ملّی بیشتر جریاناتی در جهت ایجاد افتراق و تشدید كینه‌ها و بدبینی‌ها و حذف و دفع بخش‌های مهمی از جامعه كوشیدند و وضعیتی كه در درجه اول زیانش متوجه اصل نظام و نیز ایران و ایرانی است پیش آمد.»

وی ادامه داد:«تلطیف فضای جامعه و عبور از وضعیت امنیتی به سوی فضای سیاسی سالم كه در آن آزادیهای اساسی مورد احترام بوده و داور اصلی قانون اساسی باشد می‌توانست و می تواند امید را نسبت به آینده بیشتر كند.»

رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:«پیشتر هم گفته‌ام كه انتظار بوده و (هست) كه سال جدید را با كاسته شدن از فشارهای امنیتی و توقف برخوردهای نامطلوب و آزادی زندانیان و باز شدن فضای سیاسی آغاز كنیم و در آستانه سال نو نیز نشانه‌هایی هرچند اندك از این تغییر فضا و روش و رویه به چشم می‌خورد كه موجب امیدواری در بخش‌های مهمی از جامعه بود.»

خاتمی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد كه عواملی هستند كه نمی‌خواهند این روزنه گشوده‌تر شود و فضا را بسته می‌طلبند»، گفت:«اولاً كه در آستانه سال نو شاهد احضار افراد تازه و بازداشت آنان بودیم. ثانیاً از آزادی محدود و مشروط بسیاری از كسانی كه در بند بسر می‌برند خبری نشد ثانیاً اندكی نیز كه با ضمانت‌ها و وثیقه‌های بسیار سنگین به میان خانواده بازگشته‌اند خیلی زود دوباره روانه بازداشتگاه می‌شوند.»

رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«آیا اینها نشان از آن ندارد كه علی‌رغم تدبیر و صلاح‌اندیشی خیرخواهان نظام و ایران و مسئولان اصلی؛ كسانی هستند كه مانع تغییر فضا به سوی همدلی می‌شوند؟»

وی با ابراز نگرانی شدید از برخی اخبار مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن برخی برای اعلام برائت از برخی شخصیت‌ها و جریانات و ابراز کردن مطالبی بر خلاف نظر و عقیده خود گفت:« همچنین شنیده شده است که اگر این مطالب اجباری بیان نشود آزادی محدود آنان باردیگر سلب خواهد شد، همچنین شنیده می‌شود كه بجای بازكردن فضا و اجرای قانون اساسی در جهت آزادی‌های اساسی احزاب و فعالیت‌های سیاسی برنامه‌هایی در جهت محدود كردن بیشتر فعالیت احزاب و افراد در دست تهیه و اجرا است.»

خاتمی تاکید کرد:«این شیوه‌ها فقط می‌تواند فضا را تنگ‌تر، دلها را از همدیگر دورتر كند و باعث رشد كینه و بدبینی شود و راه را برهرگونه حركت به سوی تلطیف فضا ببندد و باز هم می‌گویم كه اگر چنین شود بیش از همه به نظام جمهوری اسلامی جفا شده است و حاصل كار، تهیه خوراك تبلیغی مسموم علیه جمهوری اسلامی و افزایش التهاب عمومی است.»

وی ابرازامیدواری کرد كه «خیرخواهان مؤثر در جریان امور بكوشند تا با محدود كردن شیوه‌های نامطلوب و آزادی هر چه بیشتر افراد و نیز بازشدن فضای سیاسی. هم حق و حرمت مردم و دفاع از منافع و كرامت شهروندان را پاس بدارند و هم فضا را به سوی لطافت بیشتر رهنمون شوند.»

سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد:«ندای خیرخواهی صلاح و اصلاح همچنان باقی است و اجتناب از خشونت و فراهم آوردن فضای تبادل نظر و نقد و گفتگو و فعالیت مؤثر همگان در جهت آبادانی و آزادی میهن و دستیابی به هدفهای بلندی كه برای پیشرفت كشور و تقویت مردم‌سالاری سازگار با دین در متن انقلاب و مورد مطالبه ملّت بزرگ بوده است، راه منحصر به فرد تأمین مصلحت انقلاب و كشور و مردم و مورد نظر همه آنان است كه صلاح و خیر جامعه و نظام را طالبند.»


 


براساس بسته پیشنهادی دولت به مجلس قیمت بنزین ظرف 5 سال به 650 تومان خواهد رسید که براین اساس امسال هرلیتر بنزین در خوشبینانه ترین حالت باید 210 تومان بفروش برسد.

براساس بسته پیشنهادی دولت در جلسه مشترک با مجلس در خصوص اجرایی شدن لایحه هدفمند کردن یارانه ها ، قراراست طی 5 سال قیمت بنزین به سقف 650 تومان در هر لیتر برسد که با استناد به اظهارات احمدی نژاد که قرار است قیمت بنزین هر سال 20 درصد افزایش یابد بنابراین امسال قیمت بنزین حداقل تا 210 تومان در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

در حالی قرار است سقف قیمت بنزین از سوی دولت دهم 650 تومان در هر لیتر مبنا قرار بگیرد که در حال حاضر هر لیتر بنزین در فوب خلیج فارس به نرخ 507 تومان در هر لیتر خریدوفروش می شود.

در این بین در صورت اجرایی شدن این لایحه با نظرات فعلی دولت، قیمت هر لیتر بنزین در سالجاری تا مرز 210 تومان افزایش خواهد یافت.

 


 


پایگاهِ خبریِ «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، از انتقال دهها تن از زندانیان سیاسی و عادیِ زندانِ گوهردشت کرج به بهداریِ بیمارستان طی دو روز گذشته و بر اثر استمرار آلودگی آبِ زندان خبر داد.
این گزارش خاطرنشان کرد "طی ۲ روز گذشته ده ها نفر از زندانیان سیاسی و عادی به دلیل آلودگی آب نوشیدنی زندان و وخامت وضع جسمی آنها به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.

این واقعه از آنجا شروع شد که روز چهارشنبه ۲۵ فروردین، حدود ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی و عادی بند ۴ بدلیل وخامت وضعیت جسمی آنها در اثر نوشیدن آب آلوده، به بهداری زندان منتقل شدند، که دو زندانی سیاسی بنامهای افشین بایمانی و رضا پورحسن نیز در بین آنها بودند .

گزارش مذکور خاطرنشان می سازد "تا ظهر روز پنجشنبه ۲۶ فروردین بیش از ۲۰ نفر از زندانیان بند ۱ زندان گوهردشت کرج به بهداری زندان منتقل شدند که زندانی سیاسی اکبر شهبازی نیز جزو آنان می باشد. گفته می شود چنین شرایط در بندهای ۲ ،۵ ، ۶ و بند زنان زندان گوهردشت حاکم است."

زندانیان سیاسی و عادی در مدت کوتاهی پس از نوشیدن آب زندان که تنها امکان نوشیدن آب برای آنها است دچار عوارض زیر می شوند: اسهال ،استفراغ،سرگیجه و بی حالی که بعد از مدتی کوتاهی دیگر قادر به حرکت نیستند.

بهداری زندان در طی ۲ روز گذشته به زندانیان اعلام کرده است که از نوشیدن آب زندان خوداری کنند و فقط آب معدنی که در فروشگاه زندان موجود است مصرف نمایند و با توجه به اینکه اکثر زندانیان قادر به خرید آب معدنی نیستند، ناچار به مصرف آب آلوده می باشند.

لازم به ذکر است بهداری زندان و مسئولین زندان گوهردشت، با اینکه بیش از ۱ ماه از آلودگی آب می گذرد، تاکنون برای حل آن هیچ اقدامی انجام نداده اند.

منابع خبری موثق گزارش داده بودند که آب نوشیدنی زندانیانِ آن زندان، از چاههای که در زندان حفر شده تامین می گردد و از اسفند ماه گذشته، "بدلیل نشت فاضلاب به چاههایِ آبِ نوشیدنیِ زندانِ، این آب دچار آلودگی شدید شده است؛ طوری که که رنگ آب کدر و زرد می باشد و بوی تعفنِ بسیار بدی میدهد."


 


با گذشت بیش از یکصد روز از بازداشت بدرالسادات مفیدی، دبیر زندانی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، خانوادۀ وی پس از ملاقاتِ کوتاهی که امروز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه با وی داشتند، از شرایط بسیار خطرناک جسمی و روحیِ وی و بروز ناراحتی های قلبی و عصبیِ ناشی از فشارهای بازجویی بر ایشان خبر دادند.

بدرالسادات مفیدی شامگاه هفتم دی ماه گذشته، در جریان موج سرکوب و دستگیریهای بعد از عاشورای خونینِ کشور، همراه با همسرش مسعود آقایی بازداشت شد که ایشان پس از تحمل پنجاه و دو روز بازداشت انفرادی در بند ۲۴۰ زندان اوین، با سپردن وثیقه آزاد شد؛ اما بدرالسادات مفیدی، کماکان بدون وضعیت و تفهیم اتهام مشخص، در بند ۲۰۹ اوین به سر می برد که ملاقات ها و شواهد موثق، از شرایط ناگوارِ جسمی و روحیِ این بانوی روزنامه نگار خبر می دهد.

مسعود آقایی در گفتگو با جرس، ضمن بیان این نکته که همسرِ ایشان از روز پانزدهم اسفندماه ۸۸، مجددا تحت بازجویی های شدید و بی وقفه در بند امنیتیِ مذکور قرار گرفته، تبعاتِ این اعمال غیرانسانی را "بروز عارضۀ قلبی"، "ناراحتی های خطرناکِ عصبی" و "لرزش های غیرقابل کنترل دست و سرِ ایشان" ذکر کرد.

آقایی که همراه با فرزندانِ خود صبح امروز (پنجشنبه) موفق شده بود ملاقات بسیار کوتاهی با همسرشان داشته باشد، ضمن بیان نکات فوق، خاطرنشان کرد "بدرالسادات به حدی تحت فشارهای بازجویان قرار گرفته است که دچارِ مشکلاتِ عصبی شده و نتیجتا پزشک زندان در مورد این ناراحتی های عصبی، از هفتۀ گذشته توصیۀ اکیدی بر حضورِ پزشکِ اعصاب و روان یا روان پزشک برای ایشان داشته است."

این فعال ملی- مذهبی، در واکنش به اظهارات و پیشنهادِ اکیدِ پزشکانِِ بند امنیتیِ زندان اوین، از بی اعتمادیِ خود به آنها و ترجیحا استفاده از پزشکانِ خارج از کادر زندان، خبر داد.

مسعود آقایی همچنین از انتقال خانم مفیدی از سلول انفرادی به اتاقی که دو زندانیِ دیگر در آنجا نگهداری می شوند؛ اما درب آن بسته است، خبر داد.

همسر مفیدی، همچنین از اینکه هنوز وضعیتِ پرونده و قرار ایشان تغییری نکرده و تازه دوره ای از بازجویی ها آغاز شده، گلایه کرد و اظهار امیدواری کرد "بدرالسادات مفیدی بزودی آزاد و به منزل بازگردد."

مفیدی چهارشنبه شب گذشته در تماس تلفنی با خانواده اش، بعد از یک سلام و احوالپرسی کوتاه، مکررا اظهار داشته که "به من گفته اند دخترانت مصاحبه نکنند" و این نکته را در طول ملاقات هم بارها خطاب به خانواده اش تکرار کرده است."

لازم به ذکر است تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و فعالان مطبوعاتی - مدنی، از جمله عیسی سحرخیز، هاشم خواستار، منصور اسانلو، مسعود لواسانی، مهدی محمودیان، علی بیکس، جواد امام، ایمان صدیقی، محسن برزگر، بهروز جاوید تهرانی، مصطفی تاج زاده و کاوه کرمانشاهی، در وضعیت روحی - جسمیِ خطرناک و شرایط ناگوارِ سلامتی قرار دارند.


 


۲۷ فروردین ۸۹

این گزارش مروری است بر مهم‌ترین خبرها از صبح دوشنبه ۲۳ فروردین تا صبح جمعه ۲۷ فروردین.

آزاد شده‌ها:

- بهزاد مهرانی، فعال حقوق بشر که ۱۲ اسفند بازداشت شده بود، با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

- محمدرضا لطفی یزدی، فعال دانشجویی شهر مشهد که روز ۱۱ اسفند بازداشت شده بود، با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

- علی سپندار و بهزاد پروین دو عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند که در آستانه نوروز بازداشت شده بودند، از زندان مرکزی این شهر آزاد شدند.

- مولوی علی‏رضا رسولی، از علمای سنی و جوان مشهد که ۱۹ اسفند ۸۸ دستگیر شده بود، روز شنبه ۲۱ فرودین آزاد شد.

- محمد غزنویان فعال حوزه زنان و کودکان که چندی پیش در پی تشدید قرار وثیقه به مبلغ صد میلیون تومان به زندان منتقل شده بود پس از ۹ روز با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

بازداشت‌ها:

- آرتین غضنفری، از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و از متهمان حوادث عاشورا که اخیرا از زندان اوین آزاد شده بود، مجددا بازداشت شد.

حکم‌ها:

- مطهره بهرامی، از بازداشت‌شدگان روز عاشورا، به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده است.

- احکام ناصر عبدالحسینی، رضا خادمی و ایوب پرکار که در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بودند در دادگاه تجدیدنظر به ترتیب به ۱۲، ۱۲ و ۲۰ سال زندان کاهش یافت.

- حکم عبدالله مومنی در دادگاه تجدیدنظر از ۸ سال و نیم زندان به ۲ سال زندان کاهش یافت. همچنین آقای مومنی که روز ۱۶ اسفند با ۸۰۰ میلیون تومان وثیقه به مرخصی آمده بود، به زندان برگردانده شد. ظاهرا دلیل تمدید نشدن مرخصی او دیدار میرحسین موسوی با او بوده است. 

- مسعود لواسانی، روزنامه نگار، در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم شد. آقای لواسانی در دادگاه بدوی به ۸ سال و نیم زندان محکوم شده بود.

- حسین واحد، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه کاشان که در جریان حوادث عاشورا بازداشت شده، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۲ سال زندان محکوم شد.

- محمد قوامی به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کرد به دو سال و چهار ماه حبس محکوم شده است.

- علی‌اصغر بهشتی شیرازی (پسرعموی علیرضا بهشتی شیرازی) و محمد شهری، دو استاد مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت، هفته گذشته با حکم کتبی مسئولان این دانشگاه اخراج شدند. این دو استاد از امضاکنندگان نامه‌ای هستند که در آن به صدور احکام سنگین برای دانشجویان اعتراض شده است.

وضعیت بازداشت شده‌ها:

- به گفته همسر بدرالسادات مفیدی، او از روز پانزدهم اسفند، مجددا تحت بازجویی‌های شدید و بی‌وقفه در بند ۲۰۹ زندان اوین قرار گرفته که تبعات این بازجویی‌ها "بروز عارضه قلبی"، "ناراحتی‌های خطرناک عصبی" و "لرزش‌های غیرقابل کنترل دست و سرِ" در او بوده است.

- منصور اسانلو، روز سه‌شنبه با پابند و دست‌بند به کمسیون پزشکی قانونی در یکی از بیمارستان‌های کرج منتقل شد. او بیش از ۹ ساعت مورد معاینه قرار گرفت. تشکیل کمسیون پزشکی قانونی به درخواست پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج صورت گرفته است.

- خانواده مجید توکلی، دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر، صبح چهارشنبه پس از مدت‌ها سرگردانی و ممانعت مسئولین قضایی، موفق به دیدار فرزند خود شدند. مجید توکلی علی‌رغم صدور حکم ۸ سال و نیم زندان کماکان در سلول انفرادی بند ۲۴۰ نگهداری می‌شود.

- ده‌ها نفر از زندانیان سیاسی و عادی زندان گوهردشت کرج به دلیل آلودگی آب نوشیدنی زندان به بهداری زندان منتقل شدند.

- بهروز علیزاده و ودود سعادتی فعالین مدنی آذربایجانی و رحیم غلامی روزنامه نگار آذربایجانی که از ۱۲ فروردین ۸۹ در زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده اند پس از ۲ هفته اعتصاب غذا در شرایط وخیم جسمی به سر می برند.

- ابوالفضل عابدینی، فعال حقوق بشر و از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که به تازگی به ۱۱ سال زندان محکوم شده است، در اثر ضرب و شتم شدید در هنگام بازجویی به بهداری زندان اوین منتقل شد.

- هفده تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به پخش و توزیع آزاد مواد مخدر در این زندان دست به اعتصاب غذا زدند و در پی این اعتصاب غذا کلیه افراد به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شدند.

- علی بیکس، از اعضای ستاد میرحسین موسوی که از ۲۴ خرداد در زندان است، به بیماری دهان و دندان دچار شده و نیازمند درمان فوری در خارج از زندان است.

- ایمان صدیقی، دانشجوی دادنشگاه بابل، به علت خونریزی شدید معده راهی بهداری زندان متی‌کلای بابل شد که پزشک زندان پس از معاینه اولیه او به مسئولین زندان تاکید کرد که باید هر چه سریعتر او را به یک بیمارستان مجهز انتقال دهند.

- یاسر یوسف زاده، رییس ستاد ۸۸ موسوی در بابلسر بیش از یک ماه است که در زندان اداره اطلاعات ساری در سلول انفرائی نگهداری می شود و وضعیت جسمانی نامناسبی دارد.

- اداره اطلاعات استان مازندران در چند روز اخیر به شدت علی‌اکبر سروش را تحت شکنجه قرار داده تا این استاد دانشاه عضو ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در مازندران مجبور به اعتراف علیه خود شود. به گفته نزدیکان آقای سروش حال او نامساعد است و در سلول انفرادی تحت شرایط بد نگهداری می‌شود.

- ناهید قدیری، شهروند بهایی که در ۱۴ اسفند ماه در مشهد دستگیر شده بود، برای اول بار با خانواده اش ملاقات کرد.

- پرویز ورمرزیاری ۵۵ ساله یکی از زندانیان بند ۲۰۹ زندان اوین است که هیچ فعالیت سیاسی نداشته، اما ماموران وزارت اطلاعات تلاش می کنند اتهام ارتباط با مجاهدین را به او وارد کنند. ظاهرا پسر او در قرارگاه اشرف در عراق حضور دارد.

- حشمت الله طبرزدی، مدیر مسئول نشریِۀ توقیف شده «پیام دانشجو» که در جریان دستگیری‌های عاشورای سال گذشته بازداشت شد، از وضیت بسیار نامساعدی برخوردار است و در بازجویی‌ها شکنجه می‌شود.

- بابک بردبار، عکاس ۲۵ ساله آژانس عکس خبری ایران، روز عاشورا بازداشت شده و کماکان در بازداشت است.

- عماد بهاور بعد از یک ماه از بازداشت جدید خود برای اولین بار با همسرش تماس گرفت و خبر داد که در انفرادی است اما حال جسمی و روحی‌اش خوب است.

- با گذشت بیش از ۴۰ روز از بازداشت وحید احمد فخرالدین، وکیل پایه یکی دادگستری و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از محل بازداشت و وضعیت سلامتی او اطلاعی در دست نیست.

- یک زوج مدافع حقوق بشربه نام های مراد حسن‌لو و نفیسه مجتهدی با گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان بازداشت همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

- خانواده آبتین غفاری، که ۲۱ بهمن بازداشت شده و در دادگاه بدوی به ۳ سال زندان محکوم شده است، برای اولین بار از زمان بازداشت موفق شدند با او به صورت حضوری ملاقات کنند. به گفته خانواده آبتین غفاری، وضع روحی او خیلی خوب بوده و در انتظار صدور حکم دادگاه تجدیدنظر است.

- وضعیت سه نفر از بازداشت شدگان عاشورای خونین سال گذشته، به نام‌های سعید شکور پناه، جواد لطیف‌زاده و پیمان کریمی، که بیش از صد روز را به صورت بلاتکلیف در بندهای انفرادی و اندرزگاه هفت زندان اوین به سر بردند، کماکان نامعلوم است.

دیدارها:

- میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت که از ۲۵ شهریور ۸۸ زندانی است، دیدار کردند.

- مهدی کروبی با خانواده داود سلیمانی، نماینده پیشین مجلس که از حدود ۱۰ ماه پیش در بازداشت است، و خانواده احمد زیدآبادی دیدار کرد.

- عبدالله نوری روز سه‌شنبه در منزل خود با تعداد زیادی از فعالان سیاسی و حامیان جنبش سبز دیدار کرد.

- اعضای "کانون مدافعان حقوق بشر" در روزهای نخست سال نو به دیدار برخی از خانواده‌های زندانیان سیاسی (از جمله مهدی محمودیان، بدرالسادات مفیدی، شیوا نظرآهاری، عمادالدین باقی و جعفر پناهی) رفتند. آنان همچنین با برخی از فعالان سیاسی که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند (از جمله محمد ملکی، مرتضی کاظمیان، محمدصادق ربانی املشی، ابراهیم یزدی، محسن میردامادی، سعید لیلاز و مصطفی تاج‌زاده) دیدار و گفتگو کردند.

-  اعضای سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) و فعالین دانشجویی دانشگاه‌های تهران و برخی از دوستان میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که از حدود ۵ ماه پیش در زندان است، برای اطلاع از آخرین وضعیت این فعال دانشجویی و ابراز همدردی با خانواده او دیدار کردند.

- هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، و جمعی از اعصای این تشکل با محسن میردامادی، دبیر کل جبهه مشارکت، دیدار کردند.

نامه‌ها و بیانیه‌ها:

- تعدادی از زندانیان سیاسی از داخل زندان اوین نامه‌ای خطاب به ملت ایران نوشته و اعلام کرده‌اند از اول اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذای هماهنگ خواهند زد.

- گروه ملی- مذهبیِ «جنبش مسلمانان مبارز»، به دبیرکلی دکتر حبیب الله پیمان، با انتشار بیانیه ای در شرح وقایع یک سال اخیر، از مراجع عظام و اندیشمندانی که تا به حال "درمقابل سرکوب و قانون شکنی های حاکمان سکوت پیشه کرده اند"، درخواست نمود تا "همانند روحانیون و آزادی خواهان آگاه ومبارزی چون مهدی کروبی و میرحسین موسوی، بر خواسته های به حق مردم که همان اجرای قانون اساسی است پافشاری نموده و به جمع آنها بپیوندند."

- ۱۶۰ وبلاگ‌نویس، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمی و روحی کاوه کرمانشاهی، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شده‌اند.

کارگری:

- همزمان با شروع سال جدید، با اخراج کارکنان شرکت تولید نوشابه خرمنوش خرمشهر و تعطیلی این واحد تولیدی، یکی از بزرگترین خطوط تولید نوشابه در خاورمیانه و ایران از ادامه کار ایستاد.

- بیش از ۵۰ نفر از کارگران شرکت طریق آفتاب که در شهرداری منطقه ۲ آبادان مشغول به کار هستند به دلیل نگرفتن نزدیک به ۳ ماه حقوق عقب افتاده دست به اعتصاب زدند. این افراد با تجمع اعتراض آمیز خود در شهرداری خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود شدند.

خبرهای دیگر:

- در حالی که قرار بود محمد خاتمی برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته ای عازم هیروشیمای ژاپن شود، ماموران امنیتی از سفر او جلوگیری کرده‌اند.

- درحالی که ماه‌نامه همشهری ماه به نقل از مرتضی تمدن استاندار تهران نوشته بود که راهپیمایی میلیونی ۲۵ خرداد با مجوز انجام شد، او چنین حرفی را تکذیب کرده است.

- تعدادی از بازداشت‌شدگان حوادث روز ۱۳ فروردین دریاچه اورمیه که بعد از تحمل چند روز بازداشت با وثیقه‌های ده تا سی میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بودند، بار دیگر به ستادهای اداره اطلاعات شهرهای مختلف آذربایجان احضار شده‌اند.

- دفتر تشکل اصلاح‌طلب دانشگاه بین‌المللی قزوین پلمپ شد.

- بر اساس حکم دادگاه حقوق بشر اروپا، دولت ترکیه باید «به دلیل بدرفتاری با پناهجویان» به ۱۱ پناهجوی ایرانی و تونسی خسارت بپردازد.

- گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، با راهپیمایی و سرود، نسبت به حضور مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد محمود احمدی‌نژاد، در آن دانشگاه اعتراض کرده و خواستار خروج وی از آن دانشگاه شدند.

- رئیس فستیوال جهانیِ فیلم کن، امروز ضمن ستایش از جعفر پناهی، سینماگرِ مردمی و محبوس در ایران، وی را مهمانِ افتخاریِ امسالِ این جشنواره جهانی معفی کرد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته