-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

Latest News from Emrooz for 04/18/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



شعله منصوری، فعال حقوق بشر، که از تاریخ 17 اسفند ماه سال گذشته در پی یورش های سازمان یافته دستگاه امنیتی به فعالان حقوق بشر در بازداشت به سر می برد، وضعیت جسمی نامساعدی دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شعله منصوری از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به علت ابتلا به نوعی بیماری خونی و همچنین آنفولانزای حاد در وضعیت بسیار بد جسمی بسر می برد.

خانواده ی وی تا کنون دوبار موفق به ملاقات با این زندانی شدند و وضعیت جسمانی فرزندشان را بسیار بد توصیف کرده اند.

اتهام این فعال حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام عنوان شده است و پرونده ی وی نیز به شعبه ی ۳ بازپرسی دادسرای مستقر در زندان اوین ارسال شده است.

گفتنی است نیروهای امنیتی در ساعت 9 شب مورخ 11 اسفندماه با مراجعه به منزل بستگان خانم منصوری قصد بازداشت ایشان را داشتند که به علت عدم حضور نامبرده موفق به بازداشت وی نشدند. اما در تاریخ ۱۷ اسفند ماه با یورش به منزل مسکونی اش در شهر تهران وی را بازداشت و روانه ی زندان اوین کردند.


 


در تداوم برخورد با فعالین دانشجویی دانشگاه تربیت معلم سبزوار ، برای حدود 74 نفر دیگر از این دانشجویان احکام سنگین محرومیت های تحصیل صادر شده است.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، در تداوم برخورد سیستماتیک با فعالین دانشجویی دانشگاه تربیت معلم سبزوار، برای حدود 74 نفر دیگر از این دانشجویان که تنها جرمشان شرکت در مراسم های دانشجویی بوده است احکام سنگین بدون احضار یا ابلاغ صادر شده است.

کمیته انضباطی این دانشگاه با احضار برخی از دانشجویان ضمن تهدید و تطمیع ایشان قصد داشت رهبران دانشجویی را شناسایی نماید.

لازم به ذکر است پیشتر کمیته انضباطی این دانشگاه برای 160 تن از فعالین دانشجویی این دانشگاه احکامی را صادر کرده بود.


 


هژیر ( امجد ) کرد نژاد، فعال دانشجویی به اتهام شرکت در تجمعات به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، هژیر کرد نژاد، فعال دانشجویی رشته جامعه شناسی دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران که در روز 12 آذر ماه بازداشت شده بود در دادگاه اولیه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است نامبرده هم اکنون با تودیع قرار وثیقه در بیرون از زندان به سر می برد.


 


miri.jpg

سید احمد میری، قائم مقام جبهه مشارکت استان مازندران، که در پی اعمال فشارها بر فعالین سیاسی استان از 20 روز پیش در بازداشت اداره اطلااعات مازندران به سر می برد، در یادداشتی ضمن رد تمام اتهامات، هرگونه اعتراف خارج از منش و سابقه سیاسی خود را مخدوش و فاقد اعتبار دانست:

«من تا آخر در برابر تمام اتهامات غیرواقعی و عمل نکرده ایستاده ام. هرگز به تقاضاهای واهی و پوچ آنان سر تسلیم فرود نمی آورم. ولی اگر هم خدای نکرده تحت فشارهای شدید قرار گرفتم از همین امروز سه شنبه 25/12/1388 هر اتهامی را رد می کنم و هر اعترافی جهت تامین خواسته های آنان را غیر قانونی، غیر شرعی و فاقد اعتبار می دانم.»

بر طبق اطلاعات موثق رسیده از محل بازداشت میری، وی در روزهای اخیر تحت فشارهای شدید جهت اعتراف گیری بر علیه خود و دوستانش بوده است. اما شواهد حکایت از ایستادگی این استاد دانشگاه در برابر این پروژه اعتراف گیری دارد. همچنین خانواده میری در ملاقات روز چهارشنبه 25فروردین با وی روحیه او را عالی توصیف کردند. میری در این دیدار اطمینان خاطر داد که بازجویی ها جهت قبولاندن اتهامات طراحی شده به وی تا این لحظه بی نتیجه مانده است.


 


فرشته قاضی

در حالیکه افکار عمومی و نهادهای حقوق بشری به شدت نسبت به بازداشت های خانوادگی که به نوعی گروگانگیری محسوب می شود، اعتراض دارند، گزارش های "روز" از صدور حکم اعدام خانودگی برای 5 تن از بازداشت شدگان روز عاشورا حکایت دارد.

از سوی دیگر "روز" در پیگیری های خود از سناریویی باخبر شد که از سوی وزارت اطلاعات، برای به دام انداختن و نسبت دادن حامیان موسوی و طرفداران جنبش سبز به سازمان مجاهدین خلق طراحی شده است. سناریویی که بخصوص درباره بازداشت شدگان روز عاشورا به مرحله اجرا درآمده و تعدادی از این بازداشت شدگان را با همین عنوان به محاربه متهم و محکوم به اعدام کرده اند.

همزمان محمد نوری زاد به شلاق و زندان متهم شده است و عیسی سحرخیز نیز به نمایندگی از زندانیان سیاسی بند 350 نیز نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشته است.

 

همه اعضای یک خانواده

مطهره بهرامی، یکی از بازداشت شدگان روز عاشورا است که پیش از این سایت "زندانیان سبز" از صدور حکم اعدام برای او خبر داده بود. او به اتفاق همسر، پسر، یکی از اقوام و یکی از دوستان همسرش در روزعاشورا بازداشت شد و اینک اخبار حاکی از صدور حکم اعدام برای این 5 بازداشتی روز عاشوراست.

مطهره (سیمین)  بهرامی حقیقی به اتفاق  همسرش، محسن دانش پور مقدم، پسرش، احمد دانش پور مقدم  روز عاشورا به همراه یکی از اقوام خود به نام ریحانه حاج ابراهیم بازداشت شدند. هادی قائمی یکی از دوستان نزدیک محسن دانش پور نیز روز عاشورا بازداشت و او نیز به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شده است.

 یک پسر این خانواده که از سالها پیش به عضویت سازمان مجاهدین خلق درآمده، در پایگاه اشرف در عراق به سر می برد و همین نسبت فامیلی مبنای انتساب اتهام محاربه و صدور حکم اعدام برای دیگر اعضای این خانواده شده است.

میثم دانش پور، فرزند مطهره بهرامی و محسن دانش پور، روز گذشته در گفتگو با "روز" با تایید صدور حکم اعدام اعضای خانواده اش گفت: "پرونده فعلا در مرحله تجدید نظر است و هنوز حکم نهایی به ما ابلاغ نشده است."

او که به شدت از بازداشت خانواده و اتهام و صدور حکم اعدام برای آنها شوکه بود به "روز" گفت: "متاسفانه یکی از برادران من در عراق به سر می برد اما ما هیچ ارتباطی با او نداریم و نه تنها علاقه ای به سازمان مجاهدین نداریم بلکه این سازمان را گروهی تروریستی میدانیم."

میثم دانش پور افزود: "در تمام این سالها تنها ارتباط ما با برادرم سفر مادرم به عراق بود. او به هر حال یک مادر است و برادرم عضو هر گروهی باشد بچه اوست. مادرم در سفری به عراق با برادرم دیدار کرد و بعد به ایران بازگشت. نه موقع بازگشت و نه تا ماهها بعد از آن هم هیچ مشکلی برای مادرم پیش نیامد و حتی سئوالی نیز از او نکردند اما یکباره در روز عاشورا مادر، پدر، برادر، دوست نزدیک پدر و یکی از اقواممان را بازداشت کردند و وقتی من به منزل آمدم تنها با یادداشتی مواجه شدم که روی آن نوشته شده بود از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده اند."

به گفته میثم دانش پور، اعضای خانواده او که در بازداشت به سر می برند هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارند.

او با ابراز نگرانی شدید از وضعیت خانواده اش، خواستار آزادی آنها شد و گفت: "پدر من 67 سال سن دارد و موقعی که بازداشت شدند وضعیت روحی و جسمی خوبی نداشتند و ما به شدت نگران هستیم. ضمن اینکه هنوز در شوک هستیم که چرا آنها را بازداشت کرده اند و چرا به اینجا کشیده است."

همزمان یکی زندانیانی که در زندان اوین، مطهره بهرامی را از نزدیک دیده است به "روز" گفت: "مطهره بهرامی، یک زن عامی و کم سواد است که از مسائل سیاسی نیز چیزی نمیداند و مبنای اتهامات و حکم صادره، واقعا سئوال برانگیز است."

 

سناریوی وزارت اطلاعات

همزمان عبدالرضا قنبری، معلم 47 ساله یکی از مدارس پاکدشت هم با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است. استناد قاضی صلواتی در صدور حکم اعدام این معلم که 24 دی ماه بازداشت شده "محاربه از طریق ارتباط با گروه‌های معاند که از مصادیق این موضوع داشتن ایمیل‌های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور" بوده است.

اما منظور از این "ایمیل های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه های تلویزیونی خارج از کشور"  چیست؟ بررسی های روز نشان می دهد که عبدالرضا قنبری در آذر 88 ایمیلی دریافت میکند که به ظاهر از سوی سازمان مجاهدین خلق بوده است. او به این ایمیل پاسخ نمی دهد اما  پس از مدتي تلفنی با او تماس گرفته مي‌شود و فردي که خود را نماینده سازمان مجاهدین خلق معرفی میکرده، از وي مي‌خواهد در تجمعات خياباني حضور يابد و گزارش ارسال كند.

براساس اطلاعاتی که نزدیکان آقای قنبری در اختیار "روز" قرار داده اند، این فرد بار دیگر در روزعاشورا با آقای قنبری تماس می گیرد و این معلم دبیرستانی، گزارشی يك دقيقه ای پای تلفن به او می دهد و فيلمي در حدود نيم دقيقه نیز به آدرس ايميل وي ارسال مي‌كند.

يك هفته بعد در روز 14 دي 1388 او را در محل كارش كه دبيرستاني در پاكدشت بوده دستگير مي‌كنند و بنابراين درخواست آنان را مبني بر همكاري، حضور در دادگاه علني و بيان اظهارات خلاف واقع و اغراق‌آميز عليه خود مي‌پذيرد. در روز 9 بهمن او را به اتفاق جمعي همچون مرتضي سيمياري و پیام فناييان به محل دادگاه می برند، سئوالاتي را كه قرار بوده قاضي روز بعد از ايشان بپرسد به آنان می دهند و به آنان گفته مي‌شود اگر اين پاسخ‌ها را بدهيد در مجازات شما تخفيف داده می شود. همچنين به او و سايرين گفته مي‌شود كه از درخواست وكيل تعييني صرف‌نظر كنند تا به آن‌ها بيشتر ارفاق شود و سپس مانند سكانس‌هاي آزمايشي از ايشان فيلم‌برداري مي‌شود. روز بعد يعني دهم بهمن، دادگاه با رياست قاضي صلواتي تشكيل می شود و آن‌ها هم طبق موافقت قبلي موارد را اعلام مي‌كنند.

اما پی گیریهای خبرنگار "روز" نشان می دهد ایمیلی که به ظاهر از سوی سازمان مجاهدین و تلویزیون آنها برای عبدالرضا قنبری فرستاده شده متعلق به این سازمان نیست و به نظر می رسد سناریویی از سوی وزارت اطلاعات برای به دام انداختن عبدالرضا قنبری و موارد مشابه دیگر بوده است.

در همین زمینه می توان به هادی عابد خدا اشاره کرد که که 17 دی ماه از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد. او از زندانیان دهه شصت بوده که هنگام بازداشت در دهه شصت بر اثر اصابت گلوله، فلج شده بود.

این فعال سیاسی سابق که به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی بعد از انتخابات بازداشت شده، متهم به همکاری با سازمان مجاهدین خلق است و با همین اتهام به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است. این در حالیست که او سالهاست هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارد.

 

شلاق و زندان برای محمد نوری زاد

از سوی دیگر محمد نوری زاد، روزنامه نگار و نویسنده، به سه سال و نیم زندان، همراه با 50 ضربه شلاق محکوم شد. براساس گزارش سایت کلمه، متن حکم دادگاه بدوی نوری زاد حاوی نکات بدیع و عجیبی است به طوری که اگر مخاطب ندانسته با  این متن حقوقی مواجه شود آن را با سرمقاله روزنامه کیهان اشتباه می گیرد.  نکته عجیب  این حکم توهین به محمد نوری زاد در متن یک سند حقوقی  و متوهم خواندن وی و نیز نیت خوانی و سوء برداشت  از نامه های دلسوزانه وی است. به طوری که در حکم آمده، علت این نامه ها  این بوده است که کاندیدای مورد نظرش اعتماد عمومی را جلب نکرده است!

براساس حکم منتشره، محمد نوریزاد، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری، به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیری، 91 روز حبس تعزیری به اتهام توهین به رئیس قوه قضائیه و 91 روز حبس تعزیری به اتهام توهین به رئیس جمهور متهم شده است.

نوری زاد همچنین به اتهام توهین به علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز به 50 ضربه شلاق محکوم شده است.

نکته قابل تامل در  حکم صادره این است که در حکم آمده: "متهم درعین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ که به نظر می‌رسد با وجود چنین دوستی برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست".

 

نامه زندانیان سیاسی به دبیر کل سازمان ملل

جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل از وی خواسته اند که در جریان سفر خود به ایران از بازداشتگاههای سیاسی و امنیتی و بند ۳۵۰ زندان اوین بازدید و بصورت خصوصی با محکومان و زندانیان ملاقات و گفتگو کند.متن این نام هبه شرح زیرست:

در شرایطی که رادیو و تلویزیون دولتی ایران سانسور همه جانبه ای را در برنامه های خبری خود اعمال می کند و دسترسی به کلیه روزنامه های کثیر الانتشار ایران بویژه نشریات متعلق به دگر اندیشان و اصلاح طلبان برای ما زندانیان سیاسی و مطبوعاتی محبوس در بازداشتگاههای امنیتی و بند ۳۵۰ اوین ممنوع است، اطلاع یافتیم که جنابعالی به دعوت دولت ایران طی روزهای آینده به تهران سفر خواهید کرد. حداقل درخواست ما، به ویژه گروه گسترده ای که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ایران و رویدادهای پس از آن به بهانه های واهی و اتهام های ساختگی تهدید و دستگیر و محاکمه و زندانی شده اند این است که در جریان سفر خود به ایران از بازداشتگاههای سیاسی و امنیتی و بند ۳۵۰ زندان اوین بازدید نمایید و بصورت خصوصی با محکومان و زندانیان ملاقات و گفتگو کنید.این اقدام فرصتی را فراهم می آورد تا جنابعالی بطور دقیق در جریان بخشی از موارد زیر پا گذاردن اصول اولیه آزادی، دموکراسی و عدالت و همچنین ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بویژه موارد شاخص دوران دستگیری ها، بازجویی ها، تفهیم اتهامها و محاکمه های فرمایشی تحت فشارهای روحی و جسمی اخیر قرار بگیرید و از نزدیک با شرایط خاص بازداشتگاهها و زندانهای ایران بخصوص بند ۳۵۰ زندان اوین اشنا شوید.

با احترام فراوان

عیسی سحرخیز[به نمایندگی از طرف جمعی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین]

 

بیخبری از مدیر سابق پرشین بلاگ

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت مهدی بوترابی، خانواده او در بی خبری مطلق از وضعیت وی به سر می برند. همسر مهدی بوترابی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای مشخص شدن وضعیت همسرش بجایی نرسیده، به پارلمان نیوز گفته است: با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت ایشان هنوز خبری در مورد محل نگهداری ایشان نداریم.

اعظم سقفی افزوده است: تاکنون علی‌رغم مراجعه به دادستانی و زندان اوین موفق به کسب خبر درباره همسرم و اینکه در چه مکانی و تحت چه شرایطی نگهداری می‌شود نشده‌ایم.

 

6 سال حبس قطعی برای مسعود لواسانی

مسعود لواسانی، به ۶ سال حبس قطعی و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی محکوم شد.

به گزارش وبسایت "تا آزادی روزنامه‌نگاران زندانی"، دادگاه تجدید نظر این روزنامه نگار را به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی محکوم کرد.

مسعود لواسانی در دادگاه بدوی به ۸ سال و نیم زندان محکوم شده بود. این حکم صبح روز پنجشنبه به او ابلاغ شد.

منبع: روز آنلاین


 


پس از زد و خورد روز سه شنبه ۲۴ فروردین بین نمایندگان حراست سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ایران، امروز شنبه ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) هم این درگیری‏ها مقابل کمیته ملی المپیک ادامه یافت.

ایسنا در این باره گزارش داده است که به درخواست حراست کمیته ملی المپیک، برخی ماموران حراست سازمان تربیت بدنی توسط پلیس ۱۱۰ دستگیر شده اند.

محمد علی ‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک هم تهدید به تعلیق فعالیت‌های این کمیته کرده است.

اختلاف مدیران سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک از زمان انتصاب علی سعیدلو در سمت ریاست سازمان تربیت بدنی مشخص شد. سعیدلو بلافاصله پس از انتصاب، عزل و نصب های فراوانی در راس فدراسیون های ورزشی، معاونت های سازمان تربیت بدنی و مدیران کل تربیت بدنی استان ها انجام داد.

آقای سعیدلو همچنین در اولین کنفرانس خبری، انتقاداتی را از نحوه مدیریت کلان ورزش کشور در دوران ریاست آقای علی آبادی مطرح کرده بود.

در هفته گذشته، استقرار حراست سازمان تربیت بدنی در کمیته ملی المپیک، باعث شدت گرفتن اختلافات و بروز درگیری فیزیکی نیز شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که امروز با جلوگیری ماموران حراست سازمان تربیت بدنی از ورود برخی ورزشکاران و میهمانان به هتل آکادمی ملی المپیک، مجدداً مشاجره لفظی پیش آمده و مسئولان کمیته ملی المپیک با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته اند.

با دخالت نیروی انتظامی، دو تن از ماموران حراست سازمان تربیت بدنی که به کمیته ملی المپیک آمده بودند دستگیر شده اند.

حامد شریف زاده رئیس شرکت سرمایه گذاری کمیته ملی المپیک که حراست این نهاد را نیز برعهده دارد، در گفت و گو با تابناک، صحت این اخبار را تایید کرده است.

آقای شریف زاده می گوید: "بابت این اتفاقات و اعمال خلاف قانون، طرح شکایت خواهیم کرد و تا مشخص شدن وضعیت، از مجاری قانونی پیگیر این ماجرا هستیم".

این در حالی است که به گزارش خبرآنلاین، آقای تاجیک مدیرکل حراست سازمان تربیت بدنی، خبر بازداشت مامورانش توسط نیروی انتظامی را تکذیب کرد.

او همچنین از شکایت به یکی از نهادهای امنیتی مرتبط برای حل و فصل این ماجرا خبر داده است.

آقای تاجیک تاکید می کند: "طبق قانون، کلیه اماکن ورزشی کشور زیر نظر حراست مرکزی سازمان تربیت بدنی و معاونت حفاظت فیزیکی آن قرار دارند. ماموران ما با قدرت به کارشان ادامه می دهند و کسانی باید از این مکان بروند که غیر قانونی هستند".

در همین رابطه مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت ‌بدنی و کمیته ملی المپیک به ایسنا گفت: "از دعوایی که بین سعیدلو و علی ‌آبادی است مشخص می ‌شود که برخی از ما هنوز بچگی ‌مان را از دست نداده‌ایم. فقط ریش و سبیل در آوردیم و کت و شلوار می ‌پوشیم"!

هاشمی طبا می گوید اگر دخالت دولت در فعالیت‌های کمیته ملی المپیک به تایید برسد، کمیته بین‌المللی، فعالیت‌های این کمیته در ایران را تعلیق می کند: "این همان اتفاقی است که در فوتبال ما افتاد و مدت‌ها التماس کردیم تا دوباره به شرایط عادی بازگردد. این مایه تاسف است که شاهد چنین اتفاق‌ هایی در ورزش ایران هستیم".

منبع: بی بی سی فارسی


 


همسر مهدی بوترابی گفت:« با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت همسرم، همچنان از وضعیت او بی‌خبر هستم و پیگیری‌ها برای مشخص شدن این موضوع بجایی نرسیده است.»

اعظم سقطی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، در خصوص آخرین وضعیت مهدی بوترابی، از بنیانگذاران پرشین بلاگ و از اعضای ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی، اظهار داشت:« با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت ایشان هنوز خبری در مورد محل نگهداری ایشان نداریم.»

وی ادامه داد:« تاکنون علی‌رغم مراجعه به دادستانی و زندان اوین موفق به کسب خبر درباره همسرم و اینکه در چه مکانی و تحت چه شرایطی نگهداری می‌شود نشده‌ایم.»

سقطی خاطر نشان کرد:«مراجعات و پیگیری‌های وکیل ایشان هم نتیجه‌ای نداشته است.»


 


جمعی از اعضای ارکان مختلف سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) هفته گذشته با حضور در منزل احمد زیدآبادی، دبیرکل دربند خود با خانواده وی دیدار کرده و سال نو را تبریک گفتند.

به گزارش ادوارنیوز، اعضای سازمان دانش آموختگان ایران در این دیدار در جریان آخرین وضعیت دبیرکل سازمان ادوارتحکیم در زندان رجایی شهر کرج قرار گرفتند. براساس اظهارات مهدیه محمدی همسر دکتر زیدآبادی، وی هم اکنون در بند زندانیانی با جرایم خطرناک قرار دارد و شرایطی به مراتب سخت تر از زندان اوین دارد.

محمدی ضمن تشریح محدودیت ملاقاتهای هفتگی با همسرش گفت: "هر دو هفته یکبار امکان ملاقات کابینی داریم که پس از طی مسافت زیاد تا کرج در شرایط بسیار نامناسبی و به مدت تنها ده دقیقه امکان ملاقات همسرم را داریم و فقط به انگیزه اینکه از سلامت جسمی و ظاهری دکتر زیدآبادی مطلع شوم به این ملاقات ها می روم".

همسر زیدآبادی با اشاره به روحیات ویژه دکتر زیدآبادی به یکی از آخرین گفته های همسرش پرداخت که جمع را به شدت تحت تاثیر قرار داد، وی گفت: " همه شما با شناختی که از احمد دارید می دانید او علاقه بسیار زیادی به طبیعت کشورمان دارد و از هر فرصتی برای پناه بردن به دل طبیعت استفاده می کرد، در آخرین تماس تلفنی احمد گفت که زندان اوین لااقل چشم اندازی از طبیعت داشت اما در این زندان به جز دیوار و ساختمان چیز دیگری نمی بینیم و امروز وقتی از تلویزیون برخی مناظر کوه و دشت را دیدم به شدت دلتنگ دیدار مناظر طبیعی شدم که اکنون ماه هاست از آن محرومم".

در این دیدار اعضای سازمان ادوار تحکیم با ابراز تاسف از نحوه برخورد کینه توزانه برخی نهادهای امنیتی حاکمیت با دبیرکل این سازمان که پس از گذشت ده ماه هنوز از شدت و ابعاد آن کاسته نشده است، دلیل اتخاذ چنین شیوه ای از سوی حاکمیت در برخورد با زیدآبادی را آزادگی و مقاومت مثال زدنی وی در برابر شکنجه ها و رفتارهای غیرقانونی بازجویان برای کسب اعترافات اجباری و شکستن وی دانستند.


 


فاطمه كمالي همسر عمادالدين باقي نسبت به سلامت جسمي همسرش ابراز نگراني كرد و شرايط نگهداري باقي را موجب صدمه به سلامتي او دانست.

كمالي پيشتر هم گفته بود، عمادالدين باقي در دوره قبلي حبس در سلول هاي 209 به دليل شرايط بسيار نامناسب سلول خود به حمله هاي تنفسي دچار شد به گونه اي كه پزشكان مورد تاييد وزارت اطلاعات در بيمارستان قمر بني هاشم نگهداري وي را در سلول بسته و بدون روزنه تنفسي و محيط استرس زا را براي او بسيار خطرناك توصيف كردند ولي بي توجهي به اين هشدارها سبب شد بيماري او كه تا حدي كنترل شده بود بازگردد و او در شب عيد سال 1389راهي بيمارستان شود.

بر اساس اطلاعاتی که همسر باقي در اختیار جرس گذاشت : « با آنكه عدم گردش هوا در يك محيط بسته منجر به آسيب جسمي باقي مي شود اما متاسفانه در سلول هاي بند 240 با بستن دريچه مانع از عبور هوا مي شوند به گونه اي كه در آخرين ملاقاتي كه به صورت كابيني با باقي داشتم او از دشواري تنفس در سلول خود رنج مي برد.» به گفته همسر باقي ، او همچنان از روحيه بالايي برخوردار است .

كمالي همچنين يادآور شد باقي در مورد مشكل تنفس خود تاكنون چند بار درخواست ديدار با رئيس بند را داده اما موفق به ديدار نشده است.

فاطمه كمالي با ابراز تعجب از وضعيت دشوار كسي كه بايد طبق قانون آزاد باشد گفت:«اتهامي كه متوجه باقي كرده اند اصولا موضوعي نيست كه براي آن قرار بازداشت موقت صادر شود، با اين وجود 7 روز ديگر، دو ماهه دوم بازداشت موقت باقي يعني چهار ماه حبس او هم به پايان مي رسد در حالي كه هيچ قرار بازداشتي در دو ماهه دوم به او ابلاغ نشده است و باقي تاكيد دارد قانونا يك ساعت نگهداري بدون ابلاغ قرار، جرم محسوب مي شود. علي رغم نظر شعبه رسيدگي كننده مبني بر آزادي باقي با قرار وثيقه وي همچنان در سلول بسته و بدون هرگونه امكاناتي به سر مي برد و تنها در سلول خود يك جلد قرآن كريم دارد.»

فاطمه كمالي يادآور شد:« جلسه دوم محاكمه مدير مسوول كيهان فردا برگزار مي شود. جلسه اول اين دادگاه وكلاي باقي طرح شكايت كردند و مدير مسوول كيهان به جاي پاسخ به ادعاهاي سابق خود، دوباره به اتهام پراكني پرداخت. باقي در جلسات پيشين كه قرار بود دادگاه تشكيل شود حضور يافته بود اما مدير مسوول كيهان از آمدن سر باز زده بود و در جلسه پيش در حالي كه باقي در زندان بود، به دادگاه آمد و بخش عمده جلسه گذشته دادگاه را بدون حضور باقي به عنوان شاكي ، به حمله به او پرداخت و طبق قانون در جلسه فرداي دادگاه بايد وقتي به وكلاي باقي براي پيگيري شكايت و پاسخ به شريعتمداري تعيين شده باشد.»


 


سه سال و نیم زندان همراه با 50 ضربه شلاق مجازات حق گویی و نامه های دلسوزانه محمد نوری زاد، صبح امروز به وکیلش اعلام شد.

به گزارش کلمه، حکم محمد نوری زاد صبح امروز در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از طرف قاضی پیرعباسی به وکیل نوری زاد ،علیزاده طباطبایی ابلاغ شد.

در این حکم محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است . متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند.

محمد نوری زاد به دلیل سه نامه به علی خامنه ای و مقاله ای در نقد سخنان جناحی رییس قوه قضایه ۱۲۰ روز پیش بازداشت شده است که ۷۰ روز آن را در انفرادی بوده. وی در حال حاضر در بند ۲۴۰ و در یک سلول سه نفره اسیر است . نوری زاد صد و شش روز گذشته را در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و برخورد توهین آمیز بازجوها روزه سیاسی گرفته است.

متن حکم دادگاه بدوی نوری زاد حاوی نکات بدیع و عجیبی است به طوری که اگر مخاطب ندانسته با این متن حقوقی مواجه شود آن را با سرمقاله روزنامه کیهان اشتباه می گیرد. نکته عجیب این حکم توهین به محمد نوری زاد در متن یک سند حقوقی و متوهم خواندن وی و نیز نیت خوانی و سوء برداشت از نامه های دلسوزانه وی است . به طوری که در حکم آمده، علت این نامه ها این بوده است که کاندیدای مورد نظرش اعتماد عمومی را جلب نکرده است!

به گزارش "کلمه"متن حکم دادگاه بدوی محمد نوری زاد به شرح زیر است:

محمد نوری‌زاد متهم است به: فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و آقای علم‌الهدی امام جمعه‌ی مشهد که ایشان شخصاً شاکی بوده و شکوائیه ضمیمه‌ی پرونده است. متهم در دادگاه نیز، ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ی خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است. دادگاه، نظر به اینکه در هیچ آئینی، توهین، انتقاد سازنده محسوب نمی‌شود و هیچ عرفی اهانت را انتقاد و دلسوزی نمی‌داند و نظر به‌اینکه رفتار متهم، هیچ سنخیتی با انتقاد و خیرخواهی نداشته بلکه با ظرافت‌های مکتسبه از وادی هنر به نحو مقتضی به هتک حیثیت افراد و در برخی موارد همه‌ی ملت پرداخته‌است. و متهم چون کاندیدای منظور نظرش نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند، توهین‌های زیادی به مردم نیز کرده‌است.

محتوای چهارصد و اندی پرونده که مجموع مصاحبه‌ها و نامه‌های متهم می‌باشد، که شان قلم مانع نقل آن است. ممکن است این الفاظ در محیطی دارای قبح و زشتی کمتری باشد اما نسبت به شخصیت‌هایی که متهم آن الفاظ را به‌کار برده، بسیار وقیح است. البته دادگاه از سن و سال متهم توقع تعادل داشته ولیکن در این سن و سال(۵۸ سالگی) به جهت عدم موفقیت کاندیدای موردنظر وی اینچنین دچار توهمات سنین جوانی شود که نتواند خود را کنترل کرده و مطالبی که حداقل در ظاهر انتقاد است، به بیانی دور از کینه و بغض بیان کند، خیلی جای تامل دارد و در کلمات و ادبیات دشمنان دیرین و نشانه دار نیز این مقدار هتاکی وجود ندارد.

متهم درعین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ که به نظر می‌رسد با وجود چنین دوستی برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست.

درهرصورت، دادگاه اتهامات را وارد دانسته و باتوجه به عدم تنبه متهم با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ و ۶۰۹ و ۶۰۸ حکم به محکومیت متهم به:

۱-تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تخریب چهره‌ی سی‌ساله‌ی نظام اسلام

۲-دو سال حبس تعزیری به‌جهت توهین به مقام معظم رهبری

۳-نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌جمهور

۴- نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌ قوه قضائیه

۵-پنجاه ضربه شلاق به‌جهت توهین به حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه‌ی مشهد و نماینده‌ی مردم در مجلس خبرگان رهبری

صادر و اعلام می‌گردد.

این رای ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر‌خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل محاکم عمومی تهران؛ پیرعباسی


 


سایت روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران مدعی دیدار نوه بنیانگذار کبیر انقلاب با هاشمی رفسنجانی شد و در اقدامی تامل برانگیز ، وی را با عنوان سید حسن مصطفوی نام برد .

به گزارش خبرآنلاین این سایت نوشت :

درپی بروز برخی اختلافات ریشه ای در جریان اصلاحات برای هدایت این جریان سیاسی شکست خورده که در محافل رسانه ای از آن به « بحران رهبری درجبهه دوم خردادی‌ها» یاد می‌شود، اخیراً تلاش‌هایی برای سپردن رهبری این جریان به سید حسن مصطفوی آغاز شده است.

این سایت در ادامه مدعی شد: در همین زمینه سید حسن مصطفوی طی ماه‌های اخیر دیدارهایی را با برخی چهرهای سیاسی داشته است. وی پنجشنبه شب گذشته به دیدار آیت الله‌هاشمی رفسنجانی رفته و درباره مسائل مختلف بحث وگفت وگو کرده است.این دومین دیداری است که سید حسن مصطفوی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی ده روز گذشته داشته است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته