-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 04/18/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد گفت: پنجاه سال بعد، انسان بشر مصنوعی خواهد ساخت و بشر واقعی از بشر مصنوعی قابل تشخیص نخواهد بود.

وی افزود: این بشرمصنوعی تمامي کارهاي بشر واقعي از جمله تناسل، توالد، عشق ورزيدن و شاعري را انجام خواهد داد.

آقای مشايي با تاکيد بر اینکه «اين امر در آينده قطعا روي خواهد داد» گفت: «بشر ساختگي نيز پوست و گوشتي مانند بشر واقعي خواهند داشت.»

وی افزود: «در گذشته انسان را به صفتي مميزه از حيوان نام‌گذاري مي‌کردند و انسان را حيواني متعصب، حيواني متفکر و غيره مي‌خواندند، اما بايد اين تعريف تغيير کند.»

منبع: الف
 


 


صادق محصولی گفت که «مهدکودک‌ها باید به گونه‌ای کار کنند که کودکان در سن سیزده سالگی همانند محمد حسین فهمیده که در جبهه‌های جنگ علیه عراق کشته شد، شهادت‌طلب شوند.»

آقای محصولی به  مهد کودک‌هایی که «ضوابط اسلامی» را رعایت نمی‌کنند، هشدار داد.

وی گفت: «در مقابل، مهدکودک‌هایی که ضوابط اسلامی را رعایت می‌کنند از وام‌ها و کمک‌های مالی دولتی بهره‌مند خواهند شد.»

محصولی گفت که «باید مبانی دینی و مذهبی رکن اصلی در مهدکودک ها باشد.»

منبع: پرشین آراف‌آی
 


 


اعظم سقطی، همسر مهدی بوترابی (بنیانگذار پرشین‌بلاگ) گفت: «با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت همسرم، همچنان از وضعیت او بی‌خبر هستم و پیگیری‌ها برای مشخص شدن این موضوع به‌جایی نرسیده است»

وی افزود: «تاکنون علی‌رغم مراجعه به دادستانی و زندان اوین موفق به کسب خبر درباره همسرم و اینکه در چه مکانی و تحت چه شرایطی نگهداری می‌شود نشده‌ایم.»

سقطی خاطر نشان کرد: «مراجعات و پیگیری‌های وکیل ایشان هم نتیجه‌ای نداشته است.»

مهدی بوترابی عضو ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری بود که  در آستانه عید نوروز بازداشت شد.

منبع: پارلمان نیوز


 


شجاع‌الدین شفا، پژوهشگر، ادیب و مترجم، در سن ۹۲ سالگی در پاریس درگذشت.

وی به علت وضعیت نامناسب جسمی، چهار هفته در بیمارستان بستری بود.

با این حال، وی با وخیم‌شدن شرایط جسمی‌اش، به خواست خود، از بیمارستان به منزل منتقل شده بود.

«تولدی دیگر»، «پس از ۱۴۰۰ سال» و «حقوق بشر، قانون بیضه و بمب اتمی» از جمله تالیفات شفا است.

از ترجمه‌های وی نیز می‌توان به «کمدی الهی» دانته، آثاری از گوته و آندره ژید اشاره کرد.

منبع: زمانه


 


دولت ایران اعلام کرد که قصد دارد ۲۰۰ هزار کارمند را همراه با خانواده‌های آنها از تهران خارج کند.

احمد بزرگیان، یک مقام نهاد ریاست جمهوری گفت که «مقدمات خروج این تعداد کارمند دولت از شهر تهران فراهم شده است.»

به گفته آقای بزرگیان «کارمندانی که از تهران منتقل شوند، شرایط و حقوق بهتری نسبت به مدیران خواهند داشت و برای آنها دوره‌های‌ آموزشی لازم در نظر گرفته خواهد شد.»

وی افزود: ‌«افزایش حقوق کارکنانی که از تهران خارج می‌شوند تا سقف ۲۵ تا ۵۰ درصد خواهد بود.»

بر اساس اعلام مقامات دولتی، نگرانی از وقوع زلزله در تهران و جلوگیری از افزایش قربانیان این حادثه، مهمترین علت اتخاذ این سیاست از سوی دولت دهم است.

منبع: زمانه
 


 


حکم  محمد نوری‌زاد  صبح امروز در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی  از طرف قاضی پیرعباسی به آقای علیزاده طباطبایی، وکیل نوری‌زاد ابلاغ شد.

بر اساس این حکم، محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است.  متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند.

در متن حکم دادگاه بدوی آمده است: «متهم در دادگاه ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ی خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است.»
 
این حکم می‌افزاید: «توهین، انتقاد سازنده محسوب نمی‌شود و متهم با ظرافت‌های مکتسبه از وادی هنر به نحو مقتضی به هتک حیثیت افراد و در برخی موارد همه‌ی ملت پرداخته‌است.»

در این حکم همچنین آمده است که «متهم درعین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ که به نظر می‌رسد با وجود چنین دوستی برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست.»

بر اساس این حکم، نوری‌زاد به تحمل «یک سال حبس تعزیری به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام، دو سال حبس تعزیری به‌جهت توهین به مقام معظم رهبری، نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌جمهور، نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌ قوه قضائیه و پنجاه ضربه شلاق به‌جهت توهین به حضرت آیت‌الله علم‌الهدی» محکوم شده است.

منبع: کلمه


 


حمید رسایی نماینده مجلس ادعا کرد که با شکایت 150 نماینده مجلس، محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی ممنوع‌الخروج شده‌اند.

آقای رسایی گفته که این اقدام «در راستای برخورد با سران فتنه انجام شده است.»

این نماینده مجاس همچنین گفته که اطلاع موثقی دارد اکبر هاشمی رفسنجانی فرزندش مهدی هاشمی را به ایران فرخوانده است.

آن‌طور که رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران اعلام کرده‌اند قوه قضائیه حکم بازداشت مهدی هاشمی را صادر کرده است.

آقای رسایی گفته که در صورت بازنگشتن مهدی هاشمی، پلیس بین‌الملل باید وی را دستگیر و تحویل ایران بدهد.

منبع: خبرگزاری فارس


 


عباس معروفی

هژبر يزدانی سرمايه‌دار معروف و افسانه‌ای همين نيم ساعت پيش درگذشت. او متولد سنگسر بود و از دامداری به آن ثروت هنگفت رسيده بود. مردی شيک‌پوش، خندان، و مردمدار که هميشه با فکرهای ويژه در هر صنعتی ابتکارهای خودش را به کار می‌بست تا به بهترين شکلی صنعت و کارش را به رونق و اوج برساند.

به عنوان مثال دامداری در مرام او تنها به گوسفند ختم نمی شد. در کنار و به موازات دامداری، او اقسام لبنيات، فرآورده‌های گوشتی، کارخانه‌ی پشم‌بافی، صنعت روده، چرم سازی، کارخانه و فروشگاه زنجيره‌ای "کفش ايران"،  و کود طبيعی و چيزهای ديگر به هرکدام شخصيت مستقل می‌بخشيد و تمامی زير مجموعه‌ها را شخصاً مديريت می‌کرد. يا کشت و صنعت پنبه که انتهای مجموعه به کارخانه‌ی پارچه‌بافی پاکريس در سنگسر ختم می‌شد؛ مجموعه‌ای که می‌توانست و می‌بايست تحت مديريت خودش سی هزار کارمند و کارگر را با حق مسکن در منطقه‌ی سنگسر پوشش دهد. او اين کارخانه و خانه‌های سازمانی پاکريس را برای جوانان سنگسر ساخته بود. اما انقلاب شد، و حالا کارخانه‌ی مزبور لک و لکی می‌کند. می‌گويند فقط ده درصد آن را مورد بهره‌برداری قرار داده‌اند، بقيه اش خوابيد. و اما در خانه‌های سازمانی پاکريس آدم‌های بسياری زندگی می‌کنند، بچه‌دار می‌شوند، نماز می‌خوانند، روزه می‌گيرند، و به جان رهبر درود می‌فرستند.  

هژبر يزدانی در ضلع شمال غربی ميدان ولی عصر يک ساختمان و پاساژ بزرگ داشت که متعلق به "ری گاز" بود؛ ری گاز مثل بانک ايرانيان يا کارخانه قند فريمان يا قند اصفهان، بخشی از مجموعه‌ی تحت مديريت او که پس از انقلاب به عسگراولادی رسيد. می‌گفتند اين بخش از اموال هژبر يزدانی را عسگراولادی سيزده ميليارد تومان قسطی از بنياد مستضعفان خريده است. 

آنچه من به عنوان يک آشنا بايد بگويم اين است که هژبر يزدانی در عمرش هرگز وارد باندهای فساد نشد، برخلاف آنچه نوشتند و گفتند، او نه قتلی انجام داد، نه نان کسی را بريد، نه قمار کرد، و نه اهل تفريحات مردانه بود. مردی بود خانواده دوست، که در زمان اوج، شصت و هشت هزار نفر (اعم از کارگر و کارمند و خانواده‌هايشان) در مجموعه‌های او با کمال رضايت نان می‌خوردند.  

يادم هست چند سال پيش از انقلاب هرکس از مردم سنگسر ورشکست می‌شد می‌رفت سراغ هژبر يزدانی. او دست آدم‌های زمين‌خورده را می‌گرفت و فرصت ديگری در اختيار آنها می گذاشت تا بلند شوند و پروبال بگيرند و آبرويشان حفظ شود. 

من او را چند باری ديده بودم. يکی دوبارش مراسم تاسوعا و عاشورای سال 1355 و 1356 بود که در خانه‌اش در دزاشيب خرج می‌داد. خودش برخلاف هميشه که با لباس سفيد يا رنگ روشن ظاهر می‌شد، در مراسم محرم سياه می‌پوشيد و همان دم در سالن پذيرايی می‌نشست و همه‌ی حواسش به اين بود که مهمان‌ها به درستی و با احترامات فائقه پذيرايی شوند.

آدم خوبی بود. مردم سنگسر اين را می‌دانند. دوستش دارند و برای او احترام فوق‌العاده‌ای قائلند. اما پس از انقلاب، از راه رسيدگان برای مصادره و غارت اموالش نياز مبرم داشتند که بگويند او قاتل و زنباره و ميخواره و بهايی و يهودی و ضد انقلاب و دزد و مفسد و نامرد و کمونيست و ليبرال و آمريکايی و عضو کانون نويسندگان و نوکر شاه بوده است. حتا يک نفر گفت با چشم‌های خودش ديده که او يک کارگر مؤمن روزه‌دار را که زنش دوقلو حامله بوده کتک زده و حقش را خورده است. چيزهای ديگر هم دربار‌ه‌ی او گفتند و نوشتند، اما همه‌اش دروغ بود. دروغ شاخدار؛ مثل دروغی که در انتخابات رياست جمهوری گفتند و حق مردم را خوردند.

با اينهمه من که می دانم او کی بود و چقدر به مردم و ايران خدمت کرد. حتا اگر اين چند سطر را هم نمی‌نوشتم، مردمی که از ابتکار و همت و بزرگواری او صاحب خانه و زندگی و شغل شدند، آنها خوب می‌دانند که هژبر يزدانی چقدر به ايران خدمت کرده است.
 
هژبر يزدانی پس از انقلاب به کُستاريکا گريخت، و تا همين نيم ساعت پيش در شهر سن خوزه زندگی می‌کرد. قرار است فردا او را در همان شهر به خاک بسپارند؛ در کنار مزرعه‌اش، جايی که بر تابلو بزرگی نوشته شده: سنگسر.
 
برگرفته از: حضور خلوت انس


 


نخست وزیران سابق کانادا و سوئد در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد از تصمیم ایران مبنی بر ممنوعیت خروج محمد خاتمی از کشور انتقاد کردند.

آنها در نامه‌ای که رونوشتی از آن را به سفارت ایران در ژاپن فرستاده‌اند، خواستار برطرف شدن هرچه سریعتر محدودیت‌های ایجاد شده برای آقای خاتمی شده‌اند.

ژان کریتین و اینگوار کارلسون، در نامه خود نوشته‌اند: «شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای بسیار مشتاق به شنیدن دیدگاه آقای خاتمى بود و ما به شدت به محدودیت ایجاد شده برای ایشان اعتراض داریم.»

نخست وزیران سابق کانادا و سوئد ابراز امیدواری کردند که با رفع محدودیت‌ها، شاهد حضور و سخنرانی محمد خاتمی در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای که در هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود، باشند.

منبع: پارلمان‌نیوز


 


محمدرضا نقدی، ناوهای هواپیمابر آمریکا را «لگن» نامید و افزود بسیاری از رهبران کشور‌های دنیا «قاچاقچی، شرور و بی‌علم» هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفته که تهدید‌های آمریکا صدایی است که از «مرده بلند» می‌شود و این کشور «ضعیف‌تر» از گذشته شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ایران را به حمله اتمی تهدید کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، هفته گذشته پس از اعلام استراتژی هسته‌ای جدید آمریکا که در آن ایران و کره‌شمالی مستثنی شده‌اند، از کشور‌های جهان خواست مقابل «تهدیدات اتمی آمریکا» علیه جمهوری اسلامی سکوت نکنند.

محمود احمدی‌نژاد نیز در واکنش به این استراتژی جدید آمریکا، خطاب به اوباما گفت که «گردن کلفت‌تر و گنده‌تر از تو هم نتوانسته هیچ غلطی بکند.»

منبع: رادیو زمانه


 


محمدجواد لاریجانی می‌گوید که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد براساس تقلب راه خویش را ادامه دهد و سعی خواهد کرد تا از آرا مردم صیانت کند.

آقای لاریجانی گفته که مقام‌های جمهوری اسلامی باید طوری عمل کنند که در انتخابات «تقلب به صفر» برسد.

وی افزوده که «مردم باید از جزئیات برگزاری انتخابات کاملا با خبر باشند و انتخابات باید به نقطه قوت نظام تبدیل شود.»

آقای لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود هشدار داده که «موج جدید فتنه در راه است.»

این مقام قضائی همچنین اصلاح‌طلبان را متهم کرد که  تلاش می‌کنند نظام سکولار را جایگزین نظام اسلامی کنند.

منبع: روزنامه رسالت


 


گروهی از زندانیان سیاسی بند 350 از  دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند که در جریان سفر خود به ایران، از بازداشتگاه‌های سیاسی و امنیتی و بند 350 زندان اوین بازدید کند.

آنها در نامه خود خطاب به بان کی‌مون نوشته‌اند که بازدید وی از بند 350 زندان اوین «ابعاد گسترده نقض حقوق بشر» را فاش خواهد کرد.

در این نامه آمده که بازدید دبیرکل سازمان ملل از زندان‌های ایران، مشخص خواهد کرد که «اصول اولیه آزادی، دموکراسی و عدالت» در این زندان‌ها نقض می‌شود.

آنها نوشته‌اند که بان کی‌مون در این بازدید در جریان «بازجویی‌ها، تفهیم اتهام‌ها و محاکمه‌های فرمایشی تحت فشارهای روحی و جسمی» قرار خواهد گرفت.

در جریان حوادث پس از انتخابات بسیاری از مدافعات حقوق بشر و فعالان صلح از بان‌ کی‌مون خواسته‌اند به ایران سفر کرده و در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، تحقیقات مستقلی انجام دهد.

آن‌طور که در نامه این زندانیان آمده است، بان کی‌مون قرار است به دعوت مقام‌های جمهوری اسلامی به ایران سفر کند.

منبع: جرس


 


مهدی کروبی در دیدار با خانواده بهاره هدایت از ادامه برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان انتقاد کرد و گفت: «ادامه این رفتار‌ها باعث نارضایتی بیشتر مردم» خواهد شد.

آقای کروبی که روز گذشته (جمعه) به منزل بهاره هدایت رفته بود در دیدار با خانواده این دانشجوی زندانی افزود استقبال از زندانیان آزاد شده نشان می‌دهد که «پروژه افراطیون در برخوردهای خشونت آمیز با خواسته‌های به حق مردم» شکست خورده است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین از اینکه مسئولان جمهوری اسلامی بهاره هدایت را به خاطر «نامگذاری یکروز در سال به نام روز آزادی بیان» زندانی کرده‌اند، اظهار تاسف کرد.

خانم بهاره هدایت که چهارمین ماه بازداشت خود را در زندان اوین سپری می‌کند عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت است.

میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی و بسیاری دیگر از اعضای این مجموعه که از اولین حامیان مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ بودند، در حال حاضر زندانی هستند.

منبع: سحام‌نیوز


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته