-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

Lates News from Iran Christian for 04/18/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



والدین این جوان كه هر دو از روشندلان مسیحی اصفهان هستند ضمن نگرانی شدید به دلیل بازداشت تنها پسرشان، دچار مشكلات فراوانی در زندگی روزمره شان شده اند و در وضعیت نامطلوبی به سر میبرند.به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، در روز یكشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۸۹ ( ۱۱ آپریل ۲۰۱۰ )  جوان مسیحی به نام " دانیال شهری" در اصفهان توسط ماموران اطلاعات آن شهر به حكم دادسرای انقلاب اسلامی بازداشت  و به مكان نامعلومی منتقل گردید .
بنا به گزارش دریافتی ، ماموران اطلاعات در تاریخ فوق با مراجعه به منزل مسكونی این جوان ۱۹ ساله مسیحی واقع در نزدیكی كلیسای حضرت لوقا اصفهان، موجی از وحشت و نگرانی را برای والدین نابینا و روشندل ایشان بوجود آوردند.
ماموران لباس شخصی در پشت درب خانه، ابتدا با این عنوان كه نامه ایی دارید، درب منزل به رویشان باز شد و آنان ضمن هجوم به داخل خانه در پی بازداشت این شهروند مسیحی بودند.
ماموران كه برگه ایی با عنوان حكم جلب برای " دانیال شهری" بهمراه خود داشتند اتهام این جوان مسیحی را در ابتدا انجام "فعالیت های اینترنتی و مسئول اینترنت كلیسای خانگی" ذكر نمودند. دانیال كه در آن زمان در خانه حضور نداشت ماموران امنیتی ضمن ضبط كلیه وسایل شخصی وی از جمله كامپیوتر لپ تاب، دی وی دی، سی دی ها و برخی كتب متعلق به وی و همچنین گوش موبایل افراد خانواده ؛ از خواهرش خواسته شد با ایشان تماس گرفته تا به خانه بازگردد. پس از مدتی وقتی دانیال به خانه برگشت ایشان را دستگیر و با خود به مكان نامعلومی بردند .
ماموران امنیتی هنگامی كه با نگرانی بسیار شدید والدین ایشان و بخصوص اینكه مادر دانیال از بیماری دیابت (قند خون) نیز رنج می برد مواجه می شوند، به آنان گفته می شود كه دانیال با حكم دادگاه جهت پاره ای تحقیقات به ستادخبری مركزی اطلاعات واقع در خیابان هشت بهشت انتقال داده خواهد شد .
پیگیری و تلاشهای این پدر و مادر ناتوان و روشندل برای اطلاع از وضعیت و سرنوشت فرزندشان و ملاقات با وی در هفته گذشته به نتیجه نرسید و ایشان در مراجعه هر روزه به ستاد خبری اطلاعات هشت بهشت با در بسته و یا با عدم پاسخگویی از سوی مسئولین مواجه بودند.
روز چهارشنبه مورخه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ ( ۱۴ آپریل ۲۰۱۰) دانیال در اولین تماس خود در یك مكالمه تلفنی بسیار كوتاه خبر سلامتی خود و اینكه در زندان دستگرد اصفهان در بند (الف – ط ) نگهداری می شود به پدر و مادرش گفته است، كه به وی " اتهام نشر اكاذیب و توهین به مقدسات" ! را منتسب نموده و همچنین خبر از تداوم بازداشت خود داده است .
"دانیال شهری" جوان ۱۹ ساله اصفهانی كه خود مسیحی زاده و در یك خانواده مسیحی فارسی زبان تربیت شده است؛ شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان در این خصوص ضمن گفتگو با برخی از دوستان وی كه از نزدیك " دانیال" را میشناختند، آنان اظهار داشتند : او بسیار مودب و خوش برخورد بود و هرگز از زبان او هیچگونه كذب و توهینی در هیچ موردی و درباره هیچ كسی نشنیده اند . آنها اتهام نشر " اكاذیب و توهین به مقدسات" را برای او بسیار دور از ذهن و واهی میدانند . یكی از دوستان او به ( اف سی ان ان) گفته است كه این اتهام ممكن است ناشی از بازداشت چندی پیش تلفن همراه او توسط ماموران باشد . او در این باره اضافه میكند كه در روزهای پایانی سال گذشته، زمانی كه دانیال در جمع دوستان مسیحی خود حضور داشته، آنها با هجوم ماموران اطلاعات روبرو میشوند و موبایل همه افراد از جمله "دانیال " توسط ماموران ضبط میشود . ماموران امنیتی به آنها میگویند كه گوشیهای همراه آنها را پس از بررسی به آنها برمیگردانند. این دوست دانیال گمان میكند كه آنچه در تلفن همراه دوستش وجود داشته مانند موبایل همه جوانان و نوجوانان ایرانی در این روزگار است كه مملو از پیامكهای جوك و عكس و كاریكاتور درباره مقامات حكومتی میباشد .
هنوز به درستی مشخص نیست ولی شاید پیدا شدن چنین مواردی كه از سوی منابع گوناگون هر روزه روی موبایل همه ایرانیان فرستاده میشود مستند نسبت دادن اتهام نشر "اكاذیب و توهین به مقدسات" به این جوان مسیحی باشد .
از سوی دیگر پدر و مادر "دانیال" از روشندلانی هستند كه در گذشته و پیش از تولد دانیال به مسیحیت گرویدند . در هر حال بازداشت و اتهامات واهی به ایشان به هر دلیلی باشد اكنون باعث شده است كه یك خانواده مسیحی بدون ارتكاب هیچ جرمی در معرض فشار بسیار زیادی قرار بگیرند و در واقع عصای دست این پدر و مادر نابینا ی مسیحی ظالمانه از آنها گرفته شده است .
لازم به یاد آوری است كه همزمان دو تن دیگر از مسیحیان فارسی زبان در اصفهان نیز به نامهای " ریحانه و حمید" كه در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۸۸( ۲۸ فوریه ۲۰۱۰) در منزل مسكونی شان توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت شدند ، همچنان در زندان دستگرد اصفهان در بلاتكلیفی بسر می برند و گزارشات حكایت از تداوم بازداشت آنها دارد .

 


شما در این کتاب خواهید خواند که «حسین بروجردی» چگونه به صف طرفداران انقلاب پیوست، چگونه برای استحکام آن دست به هر کاری زد و چگونه سرانجام از آن برید و چگونه علیه آن اقدام کرد و به همین دلیل به زندان افتاد و شکنجه شد. حسین بروجردی اعتراف کرده، نه در دادگاه و نه در مصاحبه های تلویزیونی، نه زیر شکنجه و و نه زیر فشار و فضایی بسته، بلکه به درخواست خود و در شرایط آزادانه ای اعتراف کرده.
{accesstext mode="level" level="registered"}  {loadposition download_login}||
دریافت کتاب
حجم:2.4mb
پسورد:www.iranchristian.com
تمام حروف را کوچک وارد نمایید.{/accesstext}

 


 


به دنبال سخنان امام جمعه تهران مبنی بر ارتباط بدحجابی خانم‌ها با بروز زلزله دانشمندان زلزله شناس ضمن ابراز شگفتی از اینکه تا به حال به این واقعیت علم پی نبرده بودند گفتند:« ما این همه دردانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در باره زلزله تحقیق کردیم نفهمیدیم بدحجابی باعث بروز زلزله می شود! این امام جمعه تهران واقعا نابغه علم زلزله شناسی است.»
با هماهنگی بین کشورهای زلزله خیز کلیه زنان و دختران ساکن این مناطق از امروز موظف به حفظ حجاب اسلامی و رعایت سر و وضع خود شدند تا از بروز زلزله و تلفات احتمالی آن جلوگیری شود. احتمالا بروز آتشفشان در ایسلند نیز با بدحجابی در ارتباط است که انشاالله در خطبه‌های نماز جمعه هفته آینده تهران به آن اشاره خواهد شد. لازم به یادآوری است که حجاب اسلامی اجباری از یادگارها و برکات دوران طلایی امام راحل در دهه ۱۳۶۰ می باشد.
خودنویس

 


شجاع الدین شفا، ادیب، پژوهشگر و مترجم سرشناس ایرانی شب گذشته در پاریس درگذشت. شجاع الدین شفا در سال 1297 هجری شمسی در قم متولد شده بود. او تحصیلات عالی خود را در رشته ادبیات فارسی پس از دانشگاه تهران، در بیروت و پاریس ادامه داد و درجه دکترا دریافت کرد.
شجاع‌الدین شفا مترجم کتاب هایی چون کمدی الهی ِ دانته، آثاری از گوته، و آندره ژید به زبان فارسی بود. او پیش از انقلاب 57 ایران، سمت های علمی فرهنگی گوناگونانی از جمله ریاست کتابخانه ملی پهلوی را بر عهده داشت. شجاع الدین شفا از دانشگاه های رم، مسکو، اسپانیا و اتریش دکترای افتخاری دریافت کرده بود. او پس از انقلاب نیز کتاب هایی را در زمینه تاریخ اسلام و وضعیت جمهوری اسلامی نوشت.

 


آفتاب: خرید هر موش به مبلغ 1500 تومان در بوشهر آنقدر با استقبال مردم این شهر روبرو شده است که حتی برخی افراد دست به واردات موش کرده اند به گونه ای طی امروز و دیروز کشف یک محموله بزرگ موش در ورودی شهر بوشهر بر سر زبان مردم این شهر افتاده است.هرچند هیچ منبع و مسئولی در بوشهر این خبر را تایید نکرده است اما با شریط موجود کشف این محموله دور از انتظار به نظر نمی رسد.
شورای اسلامی شهر بوشهر هفته گذشته طرحی تحت عنوان مبارزه با موش توسط مردم مطرح کرد که با استقبال عمومی و اظهارات جالب مردم این شهر روبرو شد.
در طرح شکار موش توسط مردم بوشهر به ازای تحویل هر موش مبلغ 1500 تومان به تحویل دهنده قرار می گیرد تا این عاملی انگیزشی باشد تا مردم به مبارزه با موشها ترغیب شوند.
این روزها پرهیجان ترین موضوع مورد بحث مردم بوشهر، شکار موش و درآمدی است که می توان از این طریق کسب کرد هرچند زمان آغاز این طرح، نحوه و مکان تحویل موش‏ها هنوز تعیین و مشخص نشده، اما شکار موش از نیمه های هفته گذشته در شهر بوشهر توسط برخی افراد آغاز شده است.
موشها را کجا تحویل دهیم
یکی نوجوان بوشهری که علاقه زیادی به این طرح پیدا کرده است، می گوید: من از چهارشنیه هفته پیش تاکنون بیش از 20 موش گرفته ام و هرگاه به شهرداری مراجعه می کنم می گویند این موضوع ربطی به ما ندارد.
علی مرادی افزود: چند بار به شهرداری مراجعه کرده ام اما کسی جوابگو نبوده است و مجبور شدم موشهایی را که با زحمت زیاد شکار کردم مجبور شدم، خاک کنم.
وی با بیان اینکه می تواند درآمد خوبی از این طریق کسب کند، اظهار داشت: امیدواریم شهرداری سریع مکان تحویل موشها را مشخص کند تا ما کارمان را آغاز کنیم.
این نوجوان در خصوص سئوال خبرنگار مهر در خصوص شکار این تعداد موش آن هم طی چند روز گفت: خانه ما در محلات قدیمی شهر بوشهر قرار دارد و منزل مخروبه ای که در روبروی خانه ما قرار دارد، پرورشگاه موش (با خنده) است.
وی در ارتباط با چگونگی شکار موشها گفت: در همه منازل محلات قدیمی تله موش وجود دارد علاوه بر اینکه خودم سه تله موش خریده ام و حدود پنج تله دیگر را نیز از همسایه قرض گرفته ام که البته همسایه وقتی فهمید موشها ارزش ریالی پیدا کرده اند تله ها را پس گرفت!
مرادی افزود: علاوه بر این خودم سمی را از مخلوط کردن چند سم تولید کرده ام که موشها به محض خورن آن می میرند.
این نوجوان که در مقطع سوم راهنمایی تحصیل می کند، گفت: در فصل تابستان که مدرسه تعطیل است تمام وقتم را به شکار موش ها خواهم گذراند.
پرورش موش راه خواهم انداخت
یکی دیگر از شهروندان بوشهری گفت: در صورتی که شهرداری در بلند مدت به اجرای این طرح اقدام کند بابت بازدهی بالای تولید موش، پرورش موش راه خواهم انداخت.
رضا که فارغ التحصیل رشته کارشناسی محیط زیست است، می گوید: به رغم اینکه حدود یک سال است فارغ التحصیل شده ام اما تاکنون موفق نشده ام سرکار بروم.
وی اظهار داشت: باتوجه به زاد و ولد بالای موشها و مدت باروری کم موش های نوزاد می توان از تولید موش ها بالاترین بهره را برد.
رضا اضافه کرد: هر موش در هر مرحله باروری بیش از 7 موش متولد می کند که هر نوزاد نیز بعد از مدتی آماده جفتگیری و تولید مثل است.
موش ها ایجاد اشتغال می کنند
وی افرود: به رغم پیگیری های متعدد متاسفانه که شغلی برای ما ایجاد نشد اما امیدواریم با کمک موش های شغلی نیز برای ما ایجاد شود.
وی اظهار داشت: حتی علاوه بر اشتغالی که ممکن است برای خودم ایجاد شود ممکن است زمینه اشتغال چند نفر دیگر نیز فراهم شود.
نرخ تعیین شده منصفانه نیست
یکی دیگر از شهروندان بوشهری نیز گفت: باتوجه به اینکه موش های موجود در شهر بوشهر به دو نوع بومی و غیر بومی تقسیم بندی شده اند نرخ اعلام شده برای موشهای غیربومی که نسبت به بوی بزرگتر هستند، منصفانه نیست.
یردان پناه افزود: موش های بزرگتر هرچند نسبت به موش های کوچکتر از چالاکی کمتری برخوردارند اما گرفتن آنان و شکارشان بسیار سخت تر است.
وی اظهار داشت: موشهای غیربومی حق موشهای بومی را می خورند و گسترش آنان در شهر بوشهر نیز افزایش یافته و این نرخ اعلام شده نوعی اجحاف در حق موشهای بومی است.
قیمت منازل قدیمی بوشهر بالا می رود
وی با بیان اینکه خانه های قدیمی محلی مناسب برای تولید و زاد و ولد موش ها است، گفت: با اجرای این طرح به قیمت خانه های قدیمی به لحاظ برخورداری از جانور با ارزشی به نام موش بالاتر می رود.
یزدان پناه افزود: بافت قدیم و سنتی بوشهر محلی مناسب برای تولید موش ها است این طرح ممکن است موجب تحول و خرید و بیشتر خانه ها در این بافت شود.
گربه ها کاملا زباله خوار می شوند
وی افزود: با کم شدن موشها، گربه هایی که در شهر بوشهر وجود دارند کاملاً زباله خوار خواهند شد که این امار مشکلاتی را برای بهداشت جامعه به همراه خواهد داشت.
این شهروند بوشهری افزود: هرچند گربه های موجود از حوصله کمتری جهت شکار موش برخوردار هستند اما گربه هایی هستند که سنت خود را فراموش نکرده و به شکار موش می پردازند.
اینکه طرح امحا موشها که همواره عاملی برای تهدید سلامت انسانها بوده اند تبدیل به دغدغه شهروندان و مسئولان شود البته موضوع مطلوبی است، اما اینکه عده ای به پرروش آن بیندیشند، یا نوجوانان و افراد کم سن به شکار موش به عنوان کسب درآمد فکر کنند، مقوله ای است که بی شک تبعات غیرقابل پیش بینی خواهد داشت.
به هر حال مسئولان باید تدابیری برای پاکیزگی و بهداشت شهر اتخاذ کنند و شکی نیست که همکاری مردم در موفقیت طرح بسیار موثر است، اما به نظر می رسد در پس هر طرح مصوبی باید مدتها کار کارشناسی و بررسی میدانی در ابعاد مختلف وجود داشته باشد.
به هر حال امید است این طرح به رغم نقایصش بتواند شر موشها را از سر مردم بوشهر کم کند.

 


محصولی گفت: «ما که نمی‌توانیم دستگاهی اختراع کنیم که جلوی زلزله را بگیرد‌، ولی خداوند آنرا اختراع کرده است‌، و آن دعا‌، استغفار و صدقه دادن است‌» خودنویس-صادق محصولی‌، ویزر رفاه دولت دهم پنجشنبه  در سخنانی که در باره مهد کودک‌ها ایراد کرد‌، به انتقاد از مهد کودک‌های غیر اسلامی !!!‌ پرداخت و آنها را تهدید کرد که از کمک‌های دولتی محرو م خواهند شد‌!. در عوض به مهد کودک‌های اسلامی وعده داد که از کمک‌های دولتی برخوردار می‌شوند .
او در بخشی از سخنانش گفت که مهد کودک ها باید بچه ها را طوری تربیت کنند که مانند شهید فهمیده در سیزده سالگی ، اماده شهادت باشند .
وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت که مبانی دینی و اسلامی باید رکن اصلی در مهد کودک‌ها باشد‌.
او در بخش دیگری از سخنانش‌، استغفار و دعا را بهترین فرمول برای دفع بلا دانست و گفت که «‌ما که نمی‌توانیم دستگاهی اختراع کنیم که جلوی زلزله گرفته شود‌، اما خداوند این دستگاه را اختراع کرده و آن جلو گیری از گناهان‌، دعا‌، استغفار‌، و صدقه دادن است‌.»

 


سايت استكهلميان  – شهرونداني كه گذارشان به خيابان "سوه آ وگن" در مركز شهر استكهلم افتاده است يقينا بي تفاوت از كنار تابلوي بزرگي كه نام "خليج فارس" با حروف درشت بر آن نقش بسته نگذشته اند. بدون شك اين بزرگترين تابلوي "خليج فارس" است كه اينچنين در يكي از مركزي ترين خيابانهاي استكهلم در مقابل ديد هزاران رهگذر به نمايش گذاشته شده است. كار كار ايراني است؟ بدون شك!
امير محسني مدير ايراني تبار آژانسهاي مسافرتي رسه سنتروم در اين رابطه مي گويد: "چندي پيش در اسپانيا بودم و در يك گالري نقاشي تابلويي نظرم را جلب كرد كه با اسم "خليج عربي" به معرض فروش گذاشته شده بود. به دقت به آن تابلو خيره شدم و ديدم كه يك تابلوي نقاشي از حدود جغرافايي منطقه خليج فارس است كه در آن خليج فارس با نام جعلي خليج عربي معرفي شده, نام همه كشورهاي عربي منطقه در آن به تصوير كشيده شده و نام ايران نيز بصورت كامل حذف شده بود. اين تابلو كه در اندازه يك متر در يك متر نقاشي شده بود به قيمت 10 هزار يورو (حدود 120 هزار كرون) به معرض فروش گذاشته شده بود و به گفته مسئول گالري, نقاش آن قبلا 16 تابلوي مشابه را به خريداراني كه عموما از شيوخ ثروتمند عرب بودنده اند فروخته است".
ديدن اين تابلو جرقه ايده اي بود كه امير محسني پس از بازگشت به استكهلم به مرحله اجرا درآورد. وي در اين باره مي گويد: " ديدن اين تابلوي نقاشي و تلاشي كه با هدف جعل نام خليج فارس در گوشه و كنار جهان صورت مي گيرد مرا به اين فكر انداخت كه ما ايرانيان نيز بايد در اين رابطه فعالتر شويم. به يادم افتاد كه روزانه حدود 10 هزار نفر از مقابل محل كار من در استكهلم عبور مي كنند و علاوه بر آن سرنشينان اتوموبيل هايي كه در چهار راه در مقابل چراغ قرمز توقف مي كنند به تابلوهاي ما نيز نگاه مي اندازند. پس اگر نام خليج فارس را با بزرگترين حروف ممكن بصورت تابلويي نصب كنم نام خليج فارس هر روزه در مقابل ديد حدود 10 هزار نفر از شهروندان استكهلم قرار خواهد گرفت".
امير محسني اضافه مي كند: "تنها مشكل آن بود كه بهانه اي جهت بالا بردن نام خليج فارس در تابلوهايمان پيدا كنيم. سرانجام علي رغم اينكه ما به آن منطقه فروش بليط نداريم اما تصميم گرفتيم به زبان سوئدي بر روي تابلو بنويسيم: مسافرت هاي مخصوص به خليج فارس!"
اين ايده امير محسني تنها در حد ايده باقي نماند. او به ايده خود جامع عمل پوشاند و تابلوي بزرگ مزين به نام خليج فارس اينك در خيابان "سوه آ وگن" استكهلم نگاه هر رهگذري را بسوي خود جلب مي كند. اما امير محسني پياميي براي ديگر مديران و صاحبان شركت ايراني تبار در استكهلم, سوئد و ديگر نقاط جهان نيز دارد:
"اميد من آنست كه همه ديگر مديران و صاحبان شركت ايراني در استكهلم و ديگر شهرهاي سوئد نيز دست به اقدامي مشابه بزنند تا نام خليج فارس در اعماق ذهن همه سوئدي ها نقش بسته و براي هميشه جاودان بماند. همه مي توانند بمانند اما براي به نمايش درآوردن نام خليج فارس بهانه اي پيدا كنند

 


اسقف ريچارد ويليامسون، وابسته به كليساي سنت‌گراي "برادري پيوس" در آلمان به پرداخت ۱۰ هزار يورو جريمه نقدي محكوم شد.دادگستري شهر رگنزبورگ اسقف ويليامسون را متهم كرده است كه با انكار هولوكاست، به دشمني ميان اقوام و فرقه‌ها در آلمان دامن زده است.دادگستري رگنزبورگ حكم خود را به صورت غيابي عليه ريچارد ويليامسون صادر كرد.
اسقف ويليامسون اظهارات ضديهودي خود را در مصاحبه با يك تلويزيون سوئدي اظهار كرده بود، اما به نظر دادگاه آقاي اسقف بي‌ترديد اطلاع داشت كه گفته‌هاي او در انكار هولوكاست، در آلمان نيز بازتاب پيدا مي‌كند. طبق قوانين آلمان، انكار هولوكاست جرم محسوب مي‌شود.
اسقف ويليامسون در نوامبر سال ۲۰۰۸ در مصاحبه تلويزيوني وجود "اتاق‌هاي گاز" را در اردوگاه‌هاي كار اجباري "رايش سوم" انكار كرده بود. اظهارات اسقف بعدا در يك گردهمايي كليسايي كه فرقه "برادري پيوس" ترتيب داده بود، منتشر شد.
اسقف ويليامسون در پاسخ به پرسش خبرنگار تلويزيون سوئدي، در برابر دوربين مي‌گويد: "قبول ندارم كه اتاق‌هاي گاز وجود داشته است. فكر نمي‌كنم كه در اردوگاه‌ها ۶ ميليون يهودي جان باخته باشند."
او گفته است كه شمار يهوديان كشته شده در اردوگاه‌هاي نازيان بيش از ۳۰۰ هزار نفر نبوده است.
اسقف ويليامسون پيش از اين در اكتبر ۲۰۰۹ به پرداخت ۱۲ هزار يورو (حدود ۱۷ هزار دلار) جريمه محكوم شده بود. او به اين حكم اعتراض كرد و پرونده به دادگاه تجديد نظر احاله شد.
وكيل مدافع اسقف ويليامسون در دادگاه رگنزبورگ اعلام كرد كه موكل او مايل بوده در دادگاه حضور يابد، اما فرقه "برادري پيوس" او را از شركت در هرگونه مراسم عمومي منع كرده است.
او همچنين اعلام كرد كه اسقف ويليامسون همچنان به اظهارات خود معتقد است و به رأي دادگاه اعتراض دارد.
با رأي دادگاه رگنزبورگ پرونده اسقف ويليامسون بسته نخواهد شد، زيرا به گفته وكيل مدافع او، اسقف نسبت به حكم تازه نيز اعتراض خواهد كرد.

 


با شيوع تب آخرالزمان و بخصوص تاثير فيلم اكشن 2012 درسال گذشته، يك شركت كاليفرنيايي پيشنهاد ساخت پناهگاه‌هايي زيرزميني با هزينه 10 ميليون دلار براي در امان ماندن از رخدادهاي سال 2012 داده است.فاطمه محمدي‌نژاد: سرپناه روز رستاخيز كه توسط شركت كاليفرنيايي ويوس در اذهان طراحي شده، مي‌تواند به شما، خانواده‌تان و چهارهزار نفر ديگر اين فرصت را بدهد كه در شبكه‌اي از 20 پناهگاه زيرزميني از وقايع پايان دنيا فرار كنيد. حتي افراد شكاك نيز نمي‌توانند در مقابل موسيقي متني كه بر روي صحنه‌هاي پخش شده از اين پناهگاه امن زيرزميني پخش مي‌شود، مقاومت كنند.
به گزارش پاپ‌ساينس، اين شركت مدعي است سرمايه‌گذاري‌هاي خود را بدون هيچ وابستگي مذهبي انجام داده است. دلايل احتمالي براي صرف 10 ميليون دلار به منظور ساخت چنين پناهگاه‌هايي، تنها بر اساس پيشگويي نوستراداموس، ماياها، قبيله سرخ‌پوست هاپي و مانند آن‌هاست كه صدالبته دانشمندان تك‌تك آن‌ها را رد كرده‌اند.
ويوس قول پناهگاهي مجهز با امكاناتي نظير موتورهاي برق، چاه‌هاي آب، سيستم‌هاي پالايش، تخليه فاضلاب، يك سال ذخيره غذايي، ابزار امنيتي و تجهيزات پزشكي را داده است. اگر به وب‌سايت اين شركت مراجعه كنيد، با ساعت شمارش معكوس 2012 روبرو مي‌شويد تا با القاي ترس، كالاي خود را سريع‌تر و بهتر به فروش برسانند!
البته به نظر مي‌رسد تنها افرادي از اين پناهگاه‌ها استقبال كنند كه معتقدند هر لحظه ممكن است فاجعه‌اي رخ دهد؛ حال ممكن است به علت تغيير قطب‌ها، فوران‌هاي شديد آتشفشاني، انفجارهاي خورشيدي يا جنگ هسته‌اي باشد.

 


نرخ بليت مترو مورد توافق شوراي شهر تهران و فرمانداري قرار گرفته و از شنبه اجرايي خواهد شد.شوراي شهر تهران در روزهاي آخر سال گذشته قيمت‌هاي هر ساله تاكسي و اتوبوس و مترو را تصويب كرد و در پي آن نيز روند هميشگي و پرحاشيه بررسي و اعتراض فرمانداري تهران به اين مصوبات آغاز شد و اكنون در روزهاي پاياني فروردين سال 89 بالاخره توافق‌ها حاصل شده و قيمت‌هاي جديد قرار است از بيست و هشتمين روز از سال جديد اعمال شود.
مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران خبر داد: توافق با فرمانداري و استانداري تهران در مورد قيمت امسال بليت مترو حاصل شده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه اصلاحيه كتبي شوراي شهر تهران هنوز به فرماندراي تهران نرفته است، تصريح كرد: توافق ما در جلسه‌اي كه من ترتيب دادم و استاندار و فرماندار هم حضور داشتند حاصل شده و ديگر مشكلي وجود ندارد و مراحل اداري طي خواهد شد.
چمران يادآور شد: از جزييات اجراي مصوبه شورا خبر ندارم، اما مسوولان شهرداري تهران موظف به اجراي مصوبه شورا در مورد قيمت بليت مترو هستند.
جعفر ربيعي ـ مدير عامل شركت بهره‌برداري مترو تهران ـ در همين رابطه توضيح داد: معاون ترافيك شهردار تهران از هفته گذشته دستور لازم را براي آمادگي اجراي مصوبه شورا و افزايش قيمت‌ها را داده بود و از شنبه قيمت‌ها افزايش خواهد يافت.
قرار بود پيشنهاد شوراي شهر تهران روز دوشنبه هفته گذشته درباره قيمت بليت مترو طبق قانون در كميسيون انطباق فرمانداري تهران بررسي شود، اما پيشنهاد به فرمانداري نرسيد و به عبارتي هماهنگي‌ها و توافقات در جاي ديگري حاصل شد.
البته نبايد فراموش كرد كه سرنوشت مصوبه امسال شوراي شهر تهران به پرداخت اعتبارات مترو از سوي دولت بستگي دارد، بايد منتظر ماند و ديد در مهلت تعيين شده تا پايان ارديبهشت ماه دولت براي پرداخت اعتبارات مترو رديف مجرا تعيين مي‌كند يا نه! و چنانچه اين اتفاق نيافتد طبق اعلام شوراي شهر تهران مصوبه مربوط به قيمت بليت تغيير كرده و قيمت‌ها افزايش مي‌يابد؟
طبق مصوبه شوراي شهر تهران قيمت بليت‌هاي اعتباري و مدت‌دار مترو تهران در سال 89 افزايشي حدود 5/1 برابري دارند.
بر اين اساس چنانچه سهم دولت در يارانه‌ بليت مترو با احتساب و انجام طرح هدفمند كردن يارانه‌ها لحاظ شود، امسال قيمت بليت تك سفره 250 تومان، رفت و برگشت (دو سفره) 450 تومان، 10 سفره يك‌هزار و 500 تومان خواهد بود.
همچنين بر اين اساس در بليت‌هاي اعتباري مدت‌دار، بليت يك روزه 450 تومان، سه روزه 900 تومان، هفت روزه يك‌هزار و 700 تومان، 30 روزه پنج هزار و 100 تومان، 90 روزه 13 هزار تومان، 180 روزه 21 هزار تومان و يك ساله 32 هزار تومان تعيين شده بود.
بليت‌هاي اعتباري مبلغ‌دار نيز از دو هزار تومان تا 40 هزار تومان با طي مسافت صفر تا 10 كيلومتر 85 تومان، بليت‌هاي اعتباري مبلغ‌دار از دو هزار تا 40 هزار تومان از 10 تا 20 كيلومتر 90 تومان، اعتباري مبلغ‌دار از دو هزار تا 40 هزار تومان از 20 تا 30 كيلومتر 105 تومان، اعتباري مبلغ‌دار از دو هزار تا 40 هزار تومان طي مسافت 30 تا 40 كيلومتر 114 تومان و اعتباري مبلغ‌دار از دو هزار تا 40 هزار تومان در طي مسافت 40 كيلومتر به بالا 135 تومان تعيين شد.
شوراي شهر تهران در اين مصوبه تاكيد كرد كه قيمت بليت مترو با هدف تشويق مسافران به استفاده از بليت‌هاي اعتباري و توجه به تجزيه و تحليل قيمت تمام شده بليت مترو در سال 89 كه 407 هزار تومان تعيين شده، با در نظر گرفتن پرداخت يارانه‌ توسط دولت بوده است و شهرداري تهران بر اساس اعتبار مصوب سال 89، يك سوم اين مبلغ را پرداخت مي‌كند و يك سوم ديگر نيز بر عهده دولت است.
بر اين اساس يك سوم قيمت تمام شده بليت مترو كه سهم شهرداري تهران است، معادل 54 ميليارد تومان مي‌شود.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته