-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 04/15/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



فرج‌الله سلحشور، از شروع تحقیقات و نگارش مجموعه تلویزیونی «حضرت موسی» خبر داد.

وی گفت که کار نگارش این مجموعه، دو سال زمان نیاز دارد.

سلحشور پیش از این مجموعه‌های «ایوب پیامبر»، «اصحاب کهف» و «یوسف پیامبر» را ساخته است.

درباره مجموعه «حضرت موسی» خبرگزاری نیمه دولتی «فارس» از قول آقای سلحشور نوشته است که کار تحقیقات این سریال توسط عده‌ای از طلاب حوزه علمیه قم زیر نظر مهدی طائب انجام می‌شود.

مهدی طائب، برادر حسین طائب فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج و عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است.

منبع: مردمک
 


 


تعدادی از نمایندگان مجلس ایران از سخنان محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مخالفت با سیاست کنترل جمعیت به شدت انتقاد کردند.

حسینعلی شهریاری، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه اظهارات احمدی‌نژاد «بدون منطق» است، گفت: «افزایش جمعیت و تشویق مردم به فرزند بیشتر باید حساب شده و با برنامه‌ریزی باشد.»

مسعود پزشکیان دیگر نماینده مجلس نیز با انتقاد از اظهارات احمدی نژاد گفت که «مجلس باید هر چه سریعتر وارد مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهور باشد، در غیر اینصورت ممکن است برای جلوگیری از این تصمیمات اشتباه دیر شود.»

وی سخنان احمدی‌نژاد را «غیر کارشناسی» دانست و افزود: «دولت مشکلات افراد بیکار جامعه را که درصد بالایی را تشکلیل می‌دهند حل کند، جمعیت صد میلیونی پیش کش.»

قدرت‌الله علیخانی، دیگر نماینده مجلس هم در این مورد گفت: «آقای احمدی نژاد قیم علما نیستند و حق ندارند در رابطه با چنین مسائلی برای مراجع تعیین تکلیف کنند چون اسلام شناس هم نیستند.»

منبع: بی‌بی‌سی


 


محمد تقی رهبر، رئیس مجمع روحانیون مجلس گفت که «ما امروزه شاهد معاشقه‌های آشکار روی نیمکت پارکها هستیم که به صورت عادی در جریان است این تهدیدی برای جامعه است که باید با آن مقابله شود.»

وی گفت: تهاجم فرهنگی مقابل چشم خود ما در حال انجام است اما هیچ حرکت مطلوبی برای جلوگیری از آن مشاهده نمی‌شود حتی برخی اقدامات که با فساد آشکار مقابله می‌کرد مورد حمایت واقع نشد.

رهبر افزود: اگر برنامه‌هایی مانند گشت ارشاد و انواع مبارزات نیروی انتظامی دارای اشکالاتی است، بهتر بود اشکالات رفع می‌شد و اصل موضوع پابرجا می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان «خواهان توضیحاتی از مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی» هستند گفت که درخواست این دیدار انجام شده اما زمان این دیدار هنوز مشخص نیست.

منبع: تابناک
 


 


مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت از رتبه ۹۹ ایران به لحاظ شاخصهای بهداشتی در بین ۱۸۰ کشور دنیا خبر داد.
 
وی افزود: «هم ‌اکنون شاخصهای کشور در منطقه بین ۱۱ تا ۱۳ است و این نشان می‌دهد که وضعیت خوبی از نظر شاخصهای بهداشتی در منطقه نداریم.»

خانم دستجردی گفت: «هر سال در کشور هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان خرج مصرف سیگار می‌شود و ما باید برای مقابله با آن سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. این در حالیست که هیچ برنامه‌ مشخصی برای کاهش مصرف دخانیات در کشور نداریم»

دسترجدی خاطرنشان کرد: «امید زندگی در کشور به ۷۲ سال رسیده است اما این عدد در همه جای کشور یکسان نیست.»
 
وی بر اصلاح وضعيت بيمارستانهاي دولتي تاکيد کرد و گفت: «بيمارستانهاي دولتي هم‌اکنون وضعيت آبرومندي ندارند و بيماراني به آنجا مراجعه مي‌کنند که ديگر امکان مراجعه به جاهاي ديگر را ندارند.»

منبع: خبرگزاری محیط زیست


 


«یا حسین میرحسین» اول شد. به کوری چشم کسانی که نمی توانند ببینند. به کوری چشم کسانی که فکر می کردند «لیدی گاگا» اول میشود. کور خوانده بودید. «یا حسین میرحسین» ما اول است.
من خودم تمام شب بیدار بودم و به موسوی رأی می دادم. شاید هزار بار، ده هزار بار بهش رأی دادم. ولی ای کاش می توانستم بیشتر رأی بدهم. افسوس که انگشتانم کرخت شده بود و چشمهایم باز نمی شد.
یک نفر، هزار رأی، کی به کیه؟ این همان دموکراسی است که راجع بهش صحبت کردیم. با این کار ثابت کردم که این جنبش سبز هنوز زنده است، حالا می خواهد در دنیای واقعی باشد یا در دنیای تخیلی من و هزاران نفری که جلوی کامپیوتر نشسته بودند و روی «سابمیت» کلیک می کردیم. فرق نمی کند. اینطوری بهتر هم هست.

تازه چه فرقی می کند که چند بار رأی دادم؟ وقتیکه شالوده فرهنگی مان بر منبای دروغ و تهمت و کلاهبرداری و... است، این یکی هم رویش. هرچه باشد ما چندین و چند هزار سال سابقه تاریخی داریم. تمدن داریم. این مسائل اخلاقی برای ملل غیر متمدن و وحشی است.

«یا حسین میرحسین» اول شد. فرداست که حاکمیت جل و پلاسش را جمع کند و برود رد کارش. مخصوصاً اینکه «یا حسین میرحسین» به طور دموکراتیک نفر اول شد!
از این بهتر نمی شد.
بهتر است بروم بخوابم. ولی نه. باید به زهرا رهنورد رأی بدهم تا حداقل نفر دوم بشود. چه خوب میشه...

 
برگرفته از: نگفتنی ها


 


حسین کاشفی، سخنگوی حزب مشارکت اعلام کرد که هیچ خبر رسمی در خصوص درخواست کمیسیون ماده ۱۰ برای انحلال این حزب دریافت نکرده و انتشار این خبر را «شانتاژ خبری و جوسازی» توصیف کرد.

وی گفت: «به فرض اینکه چنین درخواستی از سوی کمیسیون ماده ۱۰مطرح شده باشد، طبق قانون برخوردها باید در چارچوب قانون صورت بگیرد و طبق قانون احزاب، حق دفاع برای هر تشکل و حزبی وجود دارد.»

آقای کاشفی افزود که «درج خبر انحلال در رسانه‌ها پیش از روشن شدن مسائل، بیانگر مقاصد خاص آنهاست.»

پیش از این در خبرها آمده بود که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نامه‌ای به دادسرای عمومی و انقلاب تهران، درخواست کرده که دو حزب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین منحل شوند.

منبع: جرس
 


 


شرکت آلمانی دایملر به دلیل «رویکرد سیاسی دولت ایران» قصد دارد سهام ۳۰ درصدی خود از یک شرکت تولید موتورهای دیزل ایران را بفروشد و روابط خود را با ایران محدود کند.

دیتر زچر، مدیر عامل این شرکت گفت: «ما با توجه به شرایط سیاسی فعلی، روابط تجاری خود را به طور گسترده مورد بازبینی قرار داده ایم.»

وی افزود: «سیاست‌هایی که راهبران فعلی ایران در پیش گرفته‌اند ما را وادار می‌کند که روابط تجاری خود را با این کشور تغییر دهیم، اما هیچ یک از اقدامات ما علیه مردم ایران نیست.»

آقای زچر گفت که «دایملر تقاضای خود برای صادرات خودروهای دارای کاربرد غیرنظامی به ایران را پس گرفته است.»

منافع شرکت دایملر در ایران از جمله شامل ۳۰ درصد از سهام شرکت تولید موتورهای دیزل ایران، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ایران خودرو دیزل است.

منبع: بی‌بی‌سی

 


 


آیت‌الله مکارم شیرازی، از بازماندگان مراجعی که درگذشته‌اند خواست که فعالیت دفاتر آنها را تعطیل کنند.

وی امروز در درس خارج از فقه خود گفت به خاطر «آبروی شیعه» و «احساس مسئولیتی» که دارد و پس از «استخاره به قرآن کریم»، این درخواست را مطرح می‌کند.

آقای مکارم شیرازی خطاب به بازماندگان مراجع تقلیدی که درگذشته‌اند، گفت که «کارهای مرجعیت را بعد از وفات» تعطیل کنند، چرا که در غیر این صورت، «حرف‌های زیادی پیش می‌آید.»

این مرجع تقلید اظهار داشت: «اگر این کار صورت گیرد به نفع همه است، اگر بخواهند ادامه دهند، من به آنها احترام می‌گذارم، ولی خواهش می‌کنم برنامه را کنار بگذارند.»

منبع: رادیو زمانه


 


اعضای دولت راست و چپ دروغ می گویند. یعنی اگر یک روز دروغ نگویند روزشان نمی گذرد. معلوم نیست روی چه جهتی استاندار تهران مدعی شده است که راهپیمایی 25 خرداد مجوز داشته است. در حالی که صدها نفر به دلیل شرکت در همین راهپیمایی بازداشت شده اند. بعد که ماجرا بیخ پیدا می کند دوباره مدعی می شود که چنین حرفی نزده بوده است. ولی راست و دروغ مجوز داشتن و نداشتن یک راهپیمایی چیزی نیست که بتوان در باره آن پنهانکاری کرد. رسانه های سبز دروغ آقا را نشان داده اند. هم در باره مجوز راهپیمایی و هم در باره انکار اظهارنظر در باره این موضوع در مصاحبه اخیرش.
 
کلمه نوشت:
در پی نقل قول منتشر شده از مرتضی تمدن، استاندار تهران در مورد مجوزدار بودن راهپیمایی ۲۵ خرداد ماه در پارلمان‌نیوز، مشاور استاندار در مصاحبه‌ای، چنین نقل قولی را ساختگی عنوان و منکر وجود چنین نقل‌قولی در این مصاحبه شده و از سوی دیگر، سایت های حامی دولت طبق معمول نسبت‌های ناروایی به رسانه‌های اصلاح طلب دادند.
 
سایت پارلمان نیوز در توضیحی نوشته است: توجه استاندار، مشاور محترم ایشان و رسانه‌های حامی دولت را به صفحه ۶۴ همشهری ماه شماره ۴۳،فروردین‌ماه جلب می نمایم  که آقای تمدن در پاسخ به دومین سوال منتشر شده در این صفحه عین نقل قول درج شده در پارلمان‌نیوز را ذکر کرده است که راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است:
 
تمدن در این گفتگو، اظهار داشت: «آنها (معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی کردند و ما هم مجوز صادر کردیم. راهپیمایی روز ۲۵ خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز ۲۵ خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم.»
 
پس تا اینجا معلوم می شود که استاندار این حرف را زده و نمی تواند زیرش بزند. کلمه بدرستی اشاره می کند:

یاد آور می‌شود: قاعدتا در مصاحبه‌های این چنینی با مسئولان خبرنگار مصاحبه را عینا ضبط، پیاده و همچنین به تایید مجدد فرد مصاحبه‌شونده می‌رساند که به احتمال زیاد چنین روندی نیز در مورد مصاحبه آقای تمدن طی شده است و فایل صوتی آن موجود است.
 
می رسیم به اصل قضیه. در مورد اصل قضیه یکی از سبزهای زرنگ این صفحه از جام جم آنلاین را پیدا کرده و در گوگل خوان به اشتراک گذاشته است که اینجا عینا نقل می شود. تاریخ مطلب دوشنبه 25 خرداد 88 است:

 
با رد درخواست ميرحسين موسوي
وزارت كشور: راهپيمايي امروز مجوز ندارد
جام جم آنلاين: وزارت کشور امروز دوشنبه اعلام کرد: هيچ مجوزي براي راهپيمايي و تجمع از س

به گزارش واحد مرکزي خبر، وزارت کشور افزود: بنا بر اخبار رسيده، برخي عوامل آشوبگر، قصد برگزاري راهپيمايي داشته  و به دروغ اعلام كرده ‌اند که مجوز لازم را از سوي وزارت کشور دريافت کرده‌اند.

در اطلاعيه وزارت کشور آمده است: بدينوسيله به آگاهي مردم شريف ايران مي‌رساند که هيچ گونه مجوزي براي راهپيمايي و تجمع از سوي وزارت کشور و زير مجموعه آن صادر نشده و برگزاري هر گونه راهپيمايي و تجمع خلاف قانوناست.

در پايان اطلاعيه وزارت کشور تأکيد شده است: با بر هم زنندگان نظم عمومي برخورد قانوني لازم صورت خواهد گرفت.
 
پيش از اين رييس ستاد انتخابات مهندس ميرحسين موسوي طي نامه اي از وزير كشور درخواست كرده بود مجوز لازم براي راهپيمايي آرام مردم در سراسر كشور و در اعتراض به شيوه برگزاري انتخابات در ساعت 4 بعدازظهر روز دوشنبه را صادر كند.  

در اين درخواست مسير راهپيمايي در تهران از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي و سخنران آن نيز آقاي مهندس ميرحسين موسوي اعلام شده بود.
 
 
رونوشت: استاندار کم حافظه تهران


 


یک موسسه آمریکایی اعلام کرد توزیع فیلترشکن اینترنتی ویژه ایران بنام «هیستک» را آغاز کرده است.

آستین هیپ، یکی از بنیانگذاران موسسه (سی‌آر‌سی) گفته که این نرم افزار می‌تواند از فیلترینگ دولت ایران بگذرد و برای کاربران دسترسی کامل به اینترنت را تامین کند.

آستین هیپ گفت حدود هفت ماه پیش یعنی در پی انتخابات ریاست جمهوری ایران، تصمیم به طراحی «هیستک» گرفت تا به مردم ایران در دسترسی آزاد به اینترنت کمک کند.

به گفته او، دولت آمریکا ۱۹ مارس امسال اجازه توزیع هیستک بین کاربران ایرانی را صادر کرده است.

بر اساس قانون جرائم «رایانه‌ای» ایران، اگر فردی فیلترشکن منتشر کند، مجرم است.

منبع: بی‌‌بی‌سی


 


رسانه‌ها از اجرای چهار اعدام در ملاء‌عام و قطع دست و پای یک نفر در ایران خبر می‌دهند.

روزنامه ایران نوشته که دادگاهی در ماهشهر، حکم قطع دست و پای فردی به اتهام «سرقت مسلحانه» را صادر کرده بود که این حکم روز گذشته، به اجرا گذاشته شد.

همدست این فرد به نام «عدنان» نیز با حکم دادگاه و موافقت صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در میدان پلیس ماهشهر اعدام شد.

خبرگزاری ایسنا هم از به اجرا گذاشته شدن حکم اعدام سه نفر در بابلسر خبر داده است.

احکام این افراد که هویت کامل آنها معلوم مشخص نشده، به اتهام «تجاوز به عنف و آدم‌ربایی»، صبح امروز چهارشنبه در یکی از میادین اصلی شهر بابلسر اجرا شد.

منبع: رادیو زمانه


 


وزیر ارشاد می‌گوید که پرونده جعفر پناهی به خاطر ساخت فیلمی «علیه نظام» امنیتی است.

محمد حسینی گفته که جعفر پناهی مشغول ساخت فیلمی در رابطه با حوادث پس از انتخابات بوده که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

آقای حسینی  افزوده که این فیلم به مسائل بعد از انتخابات «دامن زده» است.

جعفر پناهی کارگردان سینما هفته‌هاست که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت و زندانی شده است.

آقای پناهی از جمله کارگردانانی است که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات نقش فعالی داشت.

منبع: ایسنا


 


هفت تن از رهبران جامعه بهاییان ایران از شرکت در جلسه دادگاه خود خودداری کردند.

این هفت نفر نزدیک به دو سال است که دستگیر و در زندان به‌سر می‌برند.

بر اساس اعلام جامعه بین المللی بهایی، این افراد به علت «غیرعلنی بودن» دادگاه و حضور بازجویان و مقام‌های وزارت اطلاعات در جلسه، تصمیم گرفتند از شرکت در دادگاه خودداری کنند.

فریبا کمال آبادی جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت، اعضای گروه یاران ایران هستند که حدود دو سال است که در زندان به‌سر می برند.

مقام‌های قضایی ایران «افساد فی‌الارض»، «جاسوسی» و «فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام» را از اتهامات این افراد اعلام کرده‌اند.

منبع: صدای آمریکا


 


اسفندیار رحیم‌مشایی اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تاکنون به نامه محمود احمدی‌نژاد پاسخ نداده است.

آقای احمدی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه گفته که نامه‌ای برای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نوشته است.

اسفندیار رحیم‌مشایی مسئول دفتر احمدی‌نژاد، امروز چهارشنبه گفت که این نامه اسفند ماه سال گذشته برای اوباما فرستاده شده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

به گفته آقای مشایی، در این نامه از آقای اوباما درباره حادثه 11 سپتامبر و نتایج سیاست‌های آمریکا در جهان و منطقه سئوالاتی مطرح شده است.

آقای مشایی افزوده که «اینها سوالات ملت ایران و کشورهای منطقه است و اوباما باید پاسخ دهد.»

منبع: ایلنا


 


باراک اوباما ابراز امیدواری کرد که تحریم های آتی علیه ایران به اندازه‌ای شدید باشد که «محاسبات» تهران درباره برنامه اتمی‌اش را تغییر دهد.

اوباما گفته که «تحریم‌ها مثل عصای جادو نیست، اما امیدوارم دستاورد آن تغییر محاسبات کشوری مثل ایران باشد.»

نیکولا ساکوزی نیز سه‌شنبه در واشنگتن خواستار این شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد حداکثر تا ماه مه امسال قطعنامه تحریمی ایران را تصویب کند.

پیش نویس این قطعنامه هنوز تدوین نشده است.

دیمیتری مدودف نیز در پایتخت آمریکا از تحریم ایران حمایت کرد، اما گفت این تحریم ها باید «هوشمند» باشد، بطوری که مردم ایران را تحت فشار قرار ندهد.

منبع: بی‌بی‌سی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته