-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

Lates News from Iran Christian for 04/15/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



شبکه های رادیویی در سومالی پخش موسیقی را در این کشور قطع کردند. این اقدام در پی دستورستیزه جویان اسلام گرا که معتقد به غیراسلامی بودن آهنگها هستند، انجام شده است.این حکم تازه ترین دستوری است که توسط اسلامگرایانی که کنترل اغلب مناطق این کشور را در دست دارند، صادر شده است. بسیاری از مردم سومالی، از این ممنوعیت ابراز نگرانی کرده اند.
مسئولان رادیویی گفته اند که چاره ای جز اطاعت از این دستور ندارند و قطع پخش موسیقی از امروز به اجرا درآمده است.
اسلام گرایان، اغلب مخالفین خود را یا به قتل میرسانند و یا با اجرای احکام مذهبی همانند قطع عضو، آنان را مجازات میکنند.

 


چیزی كه نحوه زندگی انسانها را مشخص می‌كند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع.سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می‌آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است كه او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می‌برد. هر اتفاقی كه در زندگی ما پیش می‌آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند.پس هرامری می‌تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناكامی‌و ناراحتی ما شود.
مثبت اندیشی به ما كمك می‌كند كه بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، كار و زندگی خود ایجاد كنیم .
كلمات نیز تأثیر بسیاری بر افكار و احساسات ما می‌گذارند. كلمات می‌تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال كند. پس دقت كنید كلماتتان را در جهت مثبت و زیبا كردن افكار و احساساتتان به كار ببرید.
به كاربردن واژه ها و عبارات تأكیدی مثبت در زیباتر شدن افكار و اعمال ما و بهبود كیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می‌شود. مثل این جمله: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می‌رسم.»
هیچگاه مشكلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نكنید. این فكر كه دنیا سرشار از مشكل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به كار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می‌شود.
نحوه اظهار نظر كردن در مورد دیگران و كارهایشان نیز بسیار مهم است. سعی كنید سریع و منفی در مورد چیزی اظهار نظر نكنید. ابتدا در مورد آن فكر كنید بعد نظر خود را از جنبه مثبت مطرح كنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبتان داشته باشد.
در اطراف همگی ما افراد منفی بافی هستند كه با افكار و گفتار منفی شان سعی دارند، باعث تضعیف روحیه ما شوند. سعی كنید تا حد امكان با چنین افرادی همنشین نشوید.
بسیاری از مردم افكار منفی را در زندگیشان مد نظر قرار داده و به آنها بها می‌دهند.حتی در صحبتهایشان با یكدیگر مدام از سختیهای كارشان، كم خوابیهای شبانه، نداشتن استراحت گله می‌كنند و همین امر تأثیر منفی بر فكر آنها گذاشته و باعث خستگی و ناامیدی شان می‌شود.
مطمئن باشید كه اطرافیانتان هیچ علاقه ای به شنیدن سخنان منفی شما ندارند.سعی كنید در مورد جنبه های مثبت زندگی و كارتان برای دیگران صحبت كنید.زیرا شنیدن آنها می‌تواند برای دیگران هم جالب باشد.
به نظر شما بهتر نیست كه ما به جای اینكه فقط به مشكلات، بی عدالتی ها، گرانی و تورم، بی پولی، بیكاری و هزاران فكر منفی دیگر تمركز كنیم، به اینكه در زندگیمان بسیاری از اوقات كارها درست و خوب پیش می‌روند فكر كنیم و از این موضوع شگفت زده شویم و به جای گله و شكایت از زندگی و كار، هر جا كه هستیم از وفور نعمت و ثروت و خوش اقبالی صحبت كنیم؟
ممكن است شما در آخرین سفرتان از اینكه هواپیما چند ساعت تأخیر داشته و مجبور شده اید چند ساعت از وقتتان را در فرودگاه بگذرانید، بسیار ناراحت و معترض باشید و تا چند روز از تأخیر پرواز و خستگی مفرط خود به خاطر معطلی در فرودگاه، با ناراحتی و دلخوری برای دوستان و همكارانتان تعریف كنید. ولی آیا تا به حال از پروازهای خوب، راحت، به موقع و به سلامت خود بسیار خوشحال شده اید و آیا آنها را بارها برای دوستانتان تعریف كرده اید؟
وقتی از شما می‌پرسند آیا امروز روز خوبی داشته اید، چه جوابی می‌دهید؟ آیا جواب می‌دهید: «روز بسیار سخت و طاقت فرسایی بود.» یا می‌گویید: «روز خوبی داشتم. خدا را شكر همه چیز بر وفق مراد بود.»
اگر به تمام لحظات زندگیمان فكر كرده و آنها را مروركنیم،می‌بینیم كه در طول زندگی لحظات خوشایند و لذت بخش زیادی برای ما رخ داده است.پس چرا به جای فكر كردن به لحظات شاد و زیبای زندگیمان به لحظات سخت فكر كنیم؟
فراموش نكنید كه افكار منفی می‌تواند یك روز سفید را خاكستری نشان دهد و افكار مثبت حتی یك روز خاكستری را زیبا و سفید می‌كند.
به طوركلی مثبت اندیشی و افكار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می‌كند. شما می‌بایست سعی كنید به جای اینكه اجازه دهید افكار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف كند، با گفتار مثبت خودتان اندیشه ها و افكار مثبت را به دیگران منتقل كنید و به آنها بیاموزید كه افكار منفی شان را كنار گذاشته و اندیشه های مثبت را جایگزینش كنند. با این كار شما می‌توانید هم به اطرافیان خود كمك كرده و هم روحیه مثبت اندیشی خود را تقویت كنید.
هرگاه حادثه ناراحت كننده ای در زندگیتان پیش آمد، به جای اینكه مأیوس و نگران شوید، آن را به فال نیك گرفته و به این فكر كنید كه قطعا" راه دیگری برای سعادت و خوشبختی شما گشوده شده و می‌بایست آن راه را بیابید.
سعدی در بیت زیر به زیبایی این موضوع را بیان می‌كند:
«خدا گر به حكمت ببندد دری
به رحمت گشاید در دیگری»
به فرض اگر شما شغلتان را از دست داده اید، پیشنهاد می‌كنم به جای تأسف و ناراحتی، خوشحال باشید زیرا این مسئله پیام مثبتی برای شما دارد. از دست دادن شغلتان بدین معناست كه شما باید وارد كار جدید و بهتری شوید و فراموش نكنید كه در هر امری حتی به ظاهر ناراحت كننده، جایی برای خوشحالی و موفقیت وجود دارد.
نوع نگرش و تفكرات هر انسانی نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می‌باشد و ناشی از نحوه توجیه و تفسیر تجربیاتش است.
خوش بینی نیز می‌بایست عاقلانه باشد . نباید خوش بینی را با اعتماد كوركورانه به هر كسی یا چیزی اشتباه بگیریم. مثلا" در سرمایه گذاری در هر نوع فعالیتی بهتر است هم خوش باشیم و هم در كنار آن با نگاهی نقادانه و دقیق جلو برویم. نظر نقادانه به شما كمك می‌كند كه جلوی هدر رفتن سرمایه تان را بگیرید و دقیق ترو بهتر تصمیم بگیرید. اگر قرار است در كاری سرمایه گذاری كنید بهتر است، 70% با دید خوشبینانه و 30% با دید نقادانه جلو بروید و در مورد آن كار تفكر و بررسی كرده و سپس تصمیم گرفته و اقدام كنی.

 


دانشنامه ايرانيكا، بزرگترين و جامع‌ترين پروژه ايران‌شناسي به زبان انگليسي كه بيش از سي سال پيش و در اواسط دهه پنجاه خورشيدي، به همت احسان يارشاطر، پژوهشگر ايراني و استاد دانشگاه كلمبيا بنيانگذاري شد، اين بار وبسايت نوين و مفصلي را راه اندازي كرد.دكتر كريستوفر برونر، فارغ التحصيل دانشگاه پنسيلوانيا در رشته «زبان‌ها و اديان پيش از اسلام در ايران» و از اعضاي هيئت تحريريه دانشنامه ايرانيكا توضيحات بيشتري در مورد ايرانيكا و وبسايت نوين آن به راديو فردا مي‌دهد:

دكتر برونر، وبسايت جديد دانشنامه ايرانيكا چه برتري‌هايي نسبت به وبسايت پيشين دارد؟
كريستوفر برونر: وبسايت جديد كامل‌تر و جامع‌تر از وبسايت پيشين است. اين وبسايت تمامي ۱۴ جلد منتشر شده، نيمي از جلد پانزدهم دانشنامه و همچنين برخي لغات مربوط به حروفي كه هنوز نسخه چاپي آن‌ها منتشر نشده اند را به طور الكترونيك و رايگان در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.
به طور كلي ماهيت وبسايت به همان صورت قبلي است، ما تنها سعي كرده‌ايم استفاده از آن را ساده‌تر كنيم.
به نظر من،‌ استفاده از اين وبسايت و همچنين جستجو در اين وبسايت نسبت به وبسايت قبلي ساده تر است. افراد به راحتي مي‌توانند از كلمه‌اي به كلمه ديگر و از حرفي به حرف ديگر بروند.
رسيدگي به وبسايت جديد نيز ساده‌تر است و ما زماني را به طور ويژه به رسيدگي به اين وبسايت اختصاص داده‌ايم. پيش از اين نظارت بر وبسايت و به روز رساني مطالب به طور متداول صورت نمي‌گرفت و مطالب منتشر شده روي وبسايت ايرانيكا هم تراز مطالب منتشر شده كاغذي پيش نمي‌رفتند، اما اكنون ما به سرعت مطالب را بر روي وبسايت منتشر مي‌كنيم و نظارت دقيق و كاملي بر روي وبسايت داريم.

تا كنون چهارده جلد از اين دانشنامه به چاپ رسيده است. آيا مي‌توانيد حدوداً بگوييد كه جلد پانزدهم اين دانشنامه چه زماني آماده چاپ خواهد شد؟

هر جلد دانشنامه ايرانيكا داراي شش بخش است و هر بخش آن شامل ۱۱۲ صفحه است. در حال حاضر و در جلد پانزدهم ما به حرف K رسيده ايم و تا كنون سه بخش اين جلد را نيز به پايان برده و منتشر كرده‌ايم و اكنون كار بر روي بخش چهارم را آغاز كرده‌ايم.
ما تمام تلاش خود را مي‌كنيم كه لغات كليدي حروف L تا Z را كه هنوز منتشر نشده‌اند در اختيار كاربران اينترنتي قرار بدهيم. به عنوان مثال بر روي وبسايت، ما مقالات مربوط به مفاهيم زرتشت و دين زرتشتي را منتشر كرده‌ايم و هر چه به جلو پيش مي‌رويم مقالات و حروف بيشتري را بر روي وبسايت قرار خواهيم داد اما كاربران بايد متوجه باشند كه حروف K تا Z هنوز به طور كامل به اتمام نرسيده‌اند.
سعي ما بر آن است تا آن جا كه مي‌توانيم سرعت عمل داشته باشيم، كه اين امر البته بستگي به توان و تعداد نويسندگان نيز دارد.

ايرانيكا چگونه با بحران اقتصادي اخير آمريكا مواجه شد و اكنون از لحاظ مالي در چه وضعيتي قرار دارد؟

همانطور كه مي‌دانيد دانشگاه كلمبيا و بنياد ملي علوم انساني آمريكا، حاميان مالي ايرانيكا هستند.  علاوه بر اين دو مؤسسه، دوستداران و حاميان دانشنامه نيز به صورت فردي به حمايت مالي از ايرانيكا مي‌پردازند.
به طبع اين بحران بر روي فعاليت ما تأثير منفي داشت و در حال حاضر، يكي از فعاليت‌هاي كنوني ايرانيكا جلب كمك مالي از جانب دوستان و حاميان اين دانشنامه است تا در اين وضعيت به ما ياري برسانند.
بسياري از اشخاص، سال‌هاست كه با سخاوت تمام به پشتيباني مالي از ايرانيكا مي‌پردازند تا اين فعاليت را زنده نگاه دارند. ما نيز سعي مي‌كنيم تا مقتصدانه عمل كنيم.  تأكيد مي كنم كه طي چند سال اخير ايرانيكا به ويژه با كمك‌هاي مالي دوستان قادر به ادامه كار بوده است.  ما از تمامي اين كمك‌ها قدرداني مي‌كنيم و سعيمان بر آن است كه با اين كمك‌ها و با مديريتي صحيح، بر وضعيت اقتصادي نامساعد حاكم غلبه كنيم.

راديو فردا


 


شرکت آلمانی دایملر قصد دارد سهام ۳۰ درصدی خود از یک شرکت تولید موتورهای دیزل ایران را بفروشد و روابط خود را با این کشور محدود کند.دیتر زچر، مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر گفته است که این تصمیم به دلیل رویکرد سیاسی دولت ایران اتخاذ شده است.آقای زچر گفت: "ما با توجه به شرایط سیاسی فعلی، روابط تجاری خود را به طور گسترده مورد بازبینی قرار داده ایم".
شرکت های آمریکایی و اروپایی تحت فشار قرار دارند تا روابط خود را با ایران به دلیل برنامه هسته ای این کشور محدود کنند.
آقای زچر در سخنرانی خود در نشست سالانه سهامداران دایملر اشاره ای به برنامه هسته ای ایران نکرده، اما گفته است: "سیاست هایی که راهبران فعلی ایران در پیش گرفته اند ما را وادار می کند که روابط تجاری خود را با این کشور تغییر دهیم، اما هیچ یک از اقدامات ما علیه مردم ایران نیست".
او گفت که دایملر تقاضای خود برای صادرات خودروهای دارای کاربرد غیرنظامی به ایران را پس گرفته است.
به گفته آقای زچر، فعالیت شرکت دایملر در ایران به انجام تعهدات مربوط به قراردادهای فعلی این شرکت محدود خواهد شد.
منافع شرکت دایملر در ایران از جمله شامل ۳۰ درصد از سهام شرکت تولید موتورهای دیزل ایران، یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ایران خودرو دیزل است.
دولت آمریکا در تلاش است تفاهمی بین المللی برای تشدید تحریم ها علیه برنامه اتمی ایران ایجاد کند.
گمان می رود که علت تصمیم ماه گذشته شرکت روسی لوک اویل هم برای صرف نظر کردن از انجام پروژه ای در ایران، فشارهای دیپلماتیک بوده است.
رویال داچ شل، بزرگ ترین شرکت گاز و نفت اروپا و موسسه آمریکایی اینگرسول-راند هم طرح سرمایه گذاری در ایران را تا زمان تصمیمگیری در مورد تحریم ها به تعویق انداخته اند.

 


سارق كيف‌قاپ وقتي تحت تعقيب پليس قرار گرفتند هنگام فرار با انداختن بسته‌هاي اسكناس و پراكنده كردن پول سرقتي در خيابان به دنبال فرصت فرار برآمدند.به گزارش «جام‌جم» ، ماموران انتظامي در شرق تهران هنگام گشتزني با مشاهده 2 سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت هوندا كه ترك‌نشين يك كيف زنانه به همراه داشت به آنها ظنين شده و دستور توقف صادر كردند.
در پي اين موضوع راننده موتورسيكلت بدون توجه به هشدار پليس به سرعت از محل متواري شد و تعقيب ماموران براي متوقف كردن 2 جوان موتورسوار آغاز شد.
دقايقي پس از اين تعقيب و گريز راننده با ورود به خيابان يك طرفه اقدام به ادامه مسير كرد و در اين هنگام ترك‌نشين موتور با بيرون آوردن بسته اسكناس‌هاي 2 هزار توماني اقدام به پخش پول در خيابان را كرد تا به سبك فيلم‌هاي سينمايي با هجوم مردم براي جمع‌آوري اسكناس‌ها كه همانند باران به خيابان مي‌ريخت، مانعي براي تعقيب پليس شوند.

دستگيري يكي از متهمان
به دنبال اين اقدام ماموران با اجراي طرح مهار، راه‌هاي عبوري موتورسواران سارق را مسدود كردند و در اين هنگام ترك‌نشين موتورسيكلت پس از پياده شدن از موتور با پاي پياده و در جهت مخالف تعقيب پليس اقدام به فرار كرد كه بلافاصله ماموران اين متهم را دستگير كردند اما ديگر همدست وي موفق به فرار شد. ماموران در جريان اين عمليات اقدام به جمع‌آوري 190 هزار تومان اسكناس از خيابان كردند.
با انتقال متهم به دادسراي جنايي، متهم با معرفي خود به نام مهرداد گفت كه يك مجرم سابقه‌دار است كه پيش از اين نيز به اتهام كيف‌قاپي دستگير و چندين مرحله زنداني شده است.
وي اضافه كرد: در آخرين سرقت باهمدستي دو متهم كيف يك خانم را سرقت كرديم و در حال عبور در خيابان وحيديه بوديم كه به يك‌باره ماموران گشت به ما مشكوك شدند و من نيز هنگام فرار قصد داشتم با پرتاب اسكناس به آسمان و پراكنده شدن پول‌هايي كه درون كيف قرار داشت مردم را به خيابان كشيده و مانع از تعقيب خود شويم كه من دستگير شدم و همدستم نيز متواري شد.
در پي اين اعترافات، قاضي جنايي دستور دستگيري ديگر متهم فراري را صادركرد و ماموران در اولين اقدام با بررسي اسناد و مدارك به دست آمده موفق به شناسايي صاحب كيف شدند.
با شكايت زن مالباخته ، تلاش براي دستگيري متهم فراري ادامه دارد.

 


بر خلاف آنچه بسیاری گمان می‌کنند، حساسیت اخیر دولت در باره زلزله غیر واقعی نیست. اما کاهش اعتبار حرف‌های رئیس دولت دهم و سیاسی شدن همه چیز باعث شده بسیاری هشدارهای اخیر را جدی نگیرند. وقوع زلزله در تهران حتمی است، اما زمان و مرکز سطحی آن به هنوز معلوم نیست. شاید اگر بعد از پایان جنگ، فکری منطقی در این باره می‌شد، امروز نگرانی‌ها تا به این حد زیاد نبود.
از وقوع آخرین زلزله بزرگ در تهران بیش از ۱۵۰ سال می‌گذرد. گرچه نمی‌توان دقیقا گفت که هر از چند سال در تهران زلزله بزرگی می‌اید، اما می‌توان بر اساس شواهد پیش‌بینی کرد که هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، اندازه و بزرگی و احتمالا شدت آن بیشتر خواهد بود.
چندی پیش، مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود که دوره بازغشت زلزله در تهران ۱۵۰ سال است، و از وقوع آخرین زلزله بزرگ بیش از ۱۷۰ سال می‌گذرد. این مساله باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان مسکن نیز شده است.
سال‌ها پیش در دهه شصت وقتی سازمان زمین شناسی با همکاری وزارت مسکن گزارشی در باره لرزه‌خیزی و گسل‌های فعال تهران منتشر کرد، تعدادی کمی ماجرا را جدی گرفتند. دکتر مانوئل بربریان کارشناس ارشد زمین‌شناسی ساختمانی سازمان زمین شناسی در کتابی که به گزارش شماره ۵ معروف شد، نشان داد که شهر تهران در چه موقعیت خطرناکی قرار دارد.
اما بعد از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، بی‌توجهی کرباسچی، شهردار تازه‌کار وقت تهران به وضعیت لرزه‌خیزی پایتخت و اولویت درآمدزایی بر تقویت بناهای قدیمی، باعث شد که ساخت و ساز گسترده در تهران بدون توجه  به استانداردها، تدریجا تهران را به شهری فربه اما نا استوار تبدیل کرد.
کاظمی، یکی از کارشناسان ارشد شهرداری تهران در سال‌های پیش از ورود آبادگران به این مجموعه، گفت که میزان آسان‌گیری بر بسیاری از «بساز و بفروش»ها در منطقه یک شهرداری تهران آنقدر زیاد بوده که تعداد زیادی از برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه، آثار نشست را بعد از یکی دو سال نشان می‌دهند. این کارشناس معتقد بود که تعداد زیادی از ساختمان‌های جدید تهران (ساخته شده بعد از ۱۳۶۸) طاقت زلزله‌هایی به بزرگی ۷ ریشتر را تحت هیچ عنوانی ندارند.
اما راه اندازی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله باعث شد تجمع گروهی از کارشناسان و دانشمندان شهرسازی و زمین‌شناسی ساختمانی، هشدارهای لازم را به مسوولان مملکتی بدهند، و عده‌ای نیز در دولت‌های پیشین این هشدارها را جدی بگیرند.
بعد از وقوع زلزله بم در آغاز زمستان ۱۳۸۲، میزان حساسیت‌ها افزایش یافت تا حدی که حسن روحانی و یارانش در شورای عالی امنیت ملی به فکر زنده کردن طرح جابجایی پایتخت یا حداقل مراکز مهم سیاسی و دولتی افتادند. اعلام تعدادی از نقاط کم خطر در مرکز ایران برای گزینه‌های بعدی پایتخت سیاسی باعث شد تعدادی از زمین‌بازان به فکر خرید قطعات زمین در حواشی محل‌های احتمالی پایتخت بعدی ایران بیافتند. اما از سال ۱۳۸۳، به این مساله در رسانه‌های توجهی در خور نشد.
تهران در میان گسل‌های بزرگی محصور شده که آزاد شدن انرژی نهفته در هر کدام می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به شهروندان و کشور بزند. بر اساس پیشبینی کمیته مشترک ایران و ژاپن که در سال‌های میانی  و همچنان اواخر دهه هفتاد به بررسی وضعیت مناطق مختلف تهران در قبال زلزله‌ای احتمالی پرداخت، میزان تلفات انسانی در اثر زلزله‌ای بزرگ می‌تواند به بیش از چهارصد هزار نفر برسد. البته در بعضی از گزارش‌ها از احتمال مرگ و میر بیش از یک میلیون نفر نیز سخن گفته شد.
اما خطر فقط تخریب ناشی از برخورد امواج زلزله با ساختمان‌ها نیست. آتش‌سوزی ناشی از شکافته شدن لوله‌های انتقال گاز، بیرون زدن فاضلاب، قطع مسیرهای مهم برای کمک‌رسانی، محدودیت‌ برای انتقال شهروندان به نقاطی امن، فضاهای محدود درون شهر برای تجمع نیروهای کمکی، احتمال بروز تنش بعد از زلزله همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا زلزله احتمالی تهران را تبدیل به بزرگ‌ترین خطر در تاریخ کشور برای پایتخت ایران کنند.
این بار احمدی‌نژاد بی‌راه نمی‌گوید، اما کسی حرفش را نمی‌پذیرد...
خودنویس

 


وی میگوید نمیداند ربایندگان او چه انگیزه ایی در سر داشتند . او گفت بخاطر كهولت اسباب زحمت ربایندگانش را فراهم كرده بود و توصیه نمود درآینده تندروها ربودن كشیشهای جوانتر را در دستور كار خود قرار دهندبه گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از بووسنیوز لایف، در  ( اكتبر ۲۰۰۹) خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینكه یك كشیش ۷۹ ساله ایرلندی به نام "مایكل سینوت" توسط جبهه آزادیبخش مورو در فیلیپین ربوده شده است و ربایندگان برای آزاد كردن او درخواست ۲ میلیون دلار پول كرده اند .
بیش از یك ماه بعد در كمال ناباوری این كشیش سالخورده بدون پرداخت حتی یك سكه بطور یكجانبه از سوی ربایندگان آزاد شد و از سوی خانم گلوریا آرویو رئیس جمهور فلیپین در فرودگاه مانیل مورد استقبال قرار گرفت . او در هنگام آزادی اعلام كرد كه جبهه اسلامگرای آزادیبخش مورو در ربودن او هیچ نقشی نداشته است .
بعدا این كشیش در گفتگوئی با خبرگزاری بووسنیوز لایف گفته است كه به درستی نمیداند ربایندگان او چه كسانی بوده اند ولی میداند كه آنها هیچ ارتباطی با جبهه مورو نداشته اند و احتمالا گروه كوچكی وابسته به قبائل جدائی طلب میندانائوبوده اند . میندانائو جزیره ای جدائی طلب و مسلمان نشین در منطقه مورو فیلیپین است .
پدر سینوت درجواب پرسشی درباره آزادی یكجانبه اش از سوی ربایندگان با خنده گفت : ربایندگان من تمام مدت در حال راهپیمائی در جنگل بودند و مجبور بودند مرا با خود ببرند . اما من به علت ناراحتی قلبی سابقه دارم قادر نبودم پا به پای آنها راه بروم . به همین دلیل آنها بسیار در عذاب بودند . فكر میكنم اگر آنها در آینده میخواهند از این كارها بكنند بهتر است ربودن یك كشیش جوانتر را در دستور كار خود قرار دهند !
رهبران مسیحی ایرلند آزادی معجزه مانند این كشیش را پاسخ خداوند به دعای میلیونها مسیحی در ایرلند و فیلیپین میدانند . پدر سینوت در یك پروژه آموزشی و اجتماعی كمك به بچه های معلول در جزیره میندانائو فعال بود . آدم ربائی و به گروگان گرفته شدن یكی از جنبه های خطرناك كار مسیونرهای مسیحی در فلیپین بخصوص منطقه مسلمان نشین مورو میباشد . در سالهای اخیر چندین رهبر كلیسا در آن منطقه ربوده شده اند .
از سال ۱۹۷۸ ( ۱۳۵۶ شمسی ) حدود ۱۲۰۰۰ عضو جبهه آزادیبخش مورو یك جنبش خونین را در این منطقه برای تشكیل یك كشور مستقل اسلامی آغاز كرده اند . ناحیه مورو در جنوب فیلیپین كه یك كشور كاتولیك نشین است واقع شده . مذاكرات صلحی از سال ۲۰۰۳ بین طرفین در مانیل آغاز شد ولی در سال ۲۰۰۸ بعد از یك حمله خشونتبار دیگر از سوی جبهه آزادیبخش مورو در آن منطقه این مذاكرات به حالت تعلیق در آمد .
در حال حاضر به غیر از جبهه آزادیبخش مورو گروه وابسته به" ابوسیاف" تروریست عضو القاعده نیز در آن منطقه فعال میباشند و با ماجرای پیش آمده برای این كشیش سالخورده بیم این میرود كه كار در آن منطقه از دست جبهه مورو خارج شده باشد و گروههای تندروتر كه طرفدار خشونت كور میباشند كم كم قدرت بیشتر پیدا كنند . با توجه به مشكلات سیاسی در فلیپین و سرمایه گذاریهای القاعده در شرق آسیا چنین دورنمائی بسیار خطرناك جلوه میكند .
فیلیپین و كره جنوبی به همراه سنگاپور تنها كشورهای آسیائی با اكثریت بالی جمعیت مسیحی میباشند . كره جنوبی و سنگاپور به علت قدرت اقتصادی نوظهورشان و فلیپین به علت جمعیت زیادش دارای اهمیت بسیاری برای جهان مسیحی میباشند .

 


واحد مركزي خبر: معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از تصويب اعطاي تسهيلاتي در دولت به كارمنداني كه از تهران به شهرهاي ديگر مهاجرت كنند، خبر داد.لطف الله فروزنده در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت گفت: مصوبه اي در دولت گذرانده و جدول امتيازاتي براي كارمنداني كه به شهرهاي ديگر مهاجرت كنند، در نظر گرفته شده است كه بر اساس آن هر چه منطقه مورد نظر كارمند به مناطق محروم نزديك تر باشد از خدمات بيشتري بهره مي برند.
وي گفت: بخش نخست اين مصوبه به حقوق مربوط مي شود؛ مهاجران به شهرهاي ديگر فوق العاده هاي بيشتري به دست مي آورند و بين 25 تا 50 درصد حقوقشان افزايش مي يابد.
فروزنده بخش دوم مصوبه انتقال كارمندان و مديران دولتي را به امنيت شغلي و تبديل وضع آنها مربوط دانست و افزود: رتبه كساني كه از تهران مهاجرت كنند ارتقا مي يابد.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: بخش ديگر اين است كه تصدي اين افراد براي پست هاي بلاتصدي با اولويت خواهد بود.
فروزنده افزود: بخشي از اين مصوبه مربوط به تسهيلات، مسكن، وام و امكاناتي است كه فرد مي خواهد در شهر جديد اسكان يابد.
وي بخش ديگر اين مصوبه را مربوط به فرزندان كارمندان مهاجر به خارج از تهران بيان كرد و گفت: براي مثال وزارتخانه هاي آموزش عالي و آموزش و پرورش تسهيلاتي براي دانشجويان و دانش آموزان فراهم كرده اند.
فروزنده افزود: در عين حال هم اكنون كارگروهي به رياست معاون اول رئيس جمهور تشكيل شده است كه براي تسهيل انتقال كارمندان و غيركارمندان به خارج از تهران برنامه ريزي كند تا با ارائه تسهيلات به راحتي منتقل شوند.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور اضافه كرد: همچنين قرار شده است وزارت مسكن و شهرسازي رقم تسهيلات مسكن براي مهاجران را متناسب با منطقه و شرايط آن منطقه اعلام كند.

 


گزارش ها از چین حاکی است که دستکم ۴۰۰ نفر بر اثر زلزله ای که امروز مناطقی از استان چینگهای در غرب این کشور را لرزاند کشته شده اند. در همین حال شمار مجروحان این زلزله تا این لحظه ده هزار نفر گزارش شده است.منابع چینی بزرگی این زلزله را شش و نه دهم در مقیاس ریشتر تخمین زده اند.این زلزله ساعت ۷:۴۹ دقیقه صبح چهارشنبه (۱۴ آوریل) به وقت محلی در شهر گلمود در نزدکی مرز تبت اتفاق افتاد و مرکز بررسی داده های زمین شناسی آمریکا کانون زلزله را در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین تشخیص داده است.
در زمان وقوع زلزله هنوز بسیاری از مردم این منطقه در خانه هایشان به سر می برده اند.
با توجه به اینکه عده زیادی در زیر آوار ساختمان ها مدفون شده اند و عملیات کمک رسانی هم به کندی در جریان است، توقع می رود شمار کشته شدگان این زلزله به سرعت افزایش یابد.
این زلزله موجب تخریب خانه های مسکونی، تعدادی از مدارس و بعضی از ادارات شده است. در همین حال مسئولان می گویند مسدود شدن بعضی از راه های ارتباطی مانع از انتقال ماشین آلات سنگین برای کنار زدن آوار شده است و در این شرایط نیروهای ارتش مجبورند برای بیرون کشیدن مصدومان از بیل استفاده کنند
گفته می شود مرکز این زمین لرزه در کوه هایی قرار داشته است که استان چپینگهای را از تبت جدا می کنند.
پس از وقوع زلزله اصلی، تا این لحظه سه پس لرزه در این منطقه احساس شده است.
تصاویر تلویزیونی از چین گروههای نجات و امداد رسانی را نشان می دهد که با استقرار در نزدیکی ساختمان های فرو ریخته در تلاشند تا مردم را از زیر آوار نجات دهند.
رسانه های دولتی چین گزارش داده اند که نیروهای ارتش این کشور به منطقه اعزام شده اند.
اما یکی از خبرنگاران بی بی سی در چین می گوید که احتمالا به دلیل دور بودن این منطقه، عملیات کمک رسانی با دشواری هایی همراه خواهد بود.
همچنین گفته می شود به دلیل دور افتاده بودن منطقه فاصله نزدیک ترین فرودگاه به آن بسیار زیاد که این موضوع ارسال کمک به آسیب دیدگان را با مشکل مواجه کرده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات محلی اعلام کرده است که بیش از ۸۵ درصد از ساختمان ها در نزدکی کانون زلزله ویران شده اند.
یکی از شاهدان به خبرنگار بی بی سی گفته است که بیشتر ساختمان های یک طبقه در منطقه فروریخته اند و آثار شکاف های بزرگی در ساختمان های بلندتر به چشم می خورد.
البته وقوع زلزله در منطقه فلات تبت امری نسبتا عادی است، اما معمولا به دلیل کم بودن جمعیت ساکن در این منطقه خسارات چندانی به بار نمی آید و شمار قربانیان چندان زیاد نیست.
بر اثر زلزله ای که در سال ۲۰۰۸ میلادی در منطقه سیچوان چین رخ داد، ۹۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

 


وقوع زمین لرزه ای به قدرت 6.9 ریشتر صبح امروز چهارشنبه شمال غرب چین را لرزاند که گزارش ابتدایی حکایت از کشته شدن دست کم 300 نفر در آن دارد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری فرانس 24، این زمین لرزه در شمال غربی چین رخ داد و استان "قین گای" را لرزاند.هر چند این شبکه خبری شمار کشته شدگان را بیش از 300 نفر اعلام کرده اما خبرگزاری شینهوا ( خبرگزاری رسمی چین ) شمار کشته های زلزله صبح امروز را فقط 67 نفر مخابره کرده است.

بر اساس گزارش ارسالی از چین، بسیاری از مردم این استان هنوز در زیر آوار زلزله صبح امروز هستتند.

بر اساس این گزارش بیش از 85 درصد منازل منطقه "جیگو" در استان قین گای که مرکز وقوع زمین لرزه بوده تخریب شده اند.

بر همین اساس، ساختمان های دولتی و همچنین هتل های موجود در این استان نیز تخریب شده اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته