-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

Best of Balatarin for 04/13/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




چهارشنبه 18 فروردين ماه شهرونداني كه در حو.الي پارك چيتگر در حال تردد بودند متوجه جسمي شدند كه در داخل پارك در حال سوختن بود و دود آن از مسافتي دور هم قابل مشاهده بود. چند شهروندي كه با نزديك شدن به آتش متوجه بوي گوشت سوخته شده بودند وقتي به كانون آتش رسيدند دريافتند شي در حال سوختن جسد يك انسان است. دقايقي بعد با تماس شهروندان پليس در محل حاضر و تحقيقات درباره هويت صاحب جسد آغاز شد. كاراگاهان چند متر آن‌طرف‌تر كيف دستي و كارت شناسايي صاحب جنازه را پيدا كردند و به اين نكته رسيدند كه صاحب جسد دختري 22 ساله و اهل اصفهان بوده است. ادامه تحقيقات هم روشن كرد كه مقتول به تازگي از اصفهان به تهران آمده بود ه است.پرونده با ثابت شدن اينكه به اين دختر جوان قبل از مرگ تجاوز جنسي شده است وارد فاز جديدي شد. گفتني است تا كنون سه مظنون در اين ارتباط دستگير شده‌اند و باتوجه به عدم سرقت از مقتول فرضيات ديگري در حال مطرح شدن است.
با ۱۷۸ امتیاز و ۴۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند! مهدی کروبی ضمن خوش آمد گويی و تبريک سال جديد، نکات مطرح شده را با اهميت توصيف نموده و افزود: متاسفانه ادبيات استفاده شده در سخنرانی اخير مسوول اجرايی کشور که در اروميه بيان شد، به هيچ وجه در شان يک رئيس جمهور نيست! جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگينی را برای ملت به ارمغان آورد، سياست و تدبير می نامند!! افراط و تفريط را بدانجا رسانده اند که يک روز نامه نگاری می کنند، روز ديگر جهت ارتباط گيری و نشستن پای ميز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبياتی سبک (گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان!) به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند! در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد دبيرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: مگر ما با دولت امريکا تازه درگير شده ايم؟! وقايع تلخی را از دولتمردان امريکائی تجربه کرده ايم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعيد امام(ره) به ترکيه در مساله کاپيتالاسيون، هشت سال جنگ تحميلی و حمايت امريکا از رژيم بعث و تحريم های اقتصادی از جمله درگيريهای جمهوری اسلامی با ايالت متحده بوده است. تهديدات فعلی، چيز جديدی نيست. البته ما نيز همچون ساير مردم و دوشادوش ملت، اين تهديدات را محکوم می کنيم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد، همانطوری که قبلا ملت قهرمان و شهيد پرور ايران امتحان خود را پس داده اند.
با ۱۶۷ امتیاز و ۲۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مطهره بهرامی یکی از بازداشت شدگان روز عاشورا است که به اعدام محکوم شده است. وی که در بند 209 زندان اوین مدتی با زندانیان بهایی و سپس روزنامه نگاران زندانی هم سلول بوده اکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد. به گزارش سایت «تا آزادی زندانیان سبز» مطهره بهرامی که روز عاشورا به اتفاق همسر ، پسر، دوستِ پسرش و همچنین دوستِ همسرش بازداشت شده بود، با اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده است. پرونده او در مرحله تجدید نظر است. محسن دانشور و مهدی دانشور ، همسر و پسر مطهره بهرامی هستند که به همراه او بازداشت شده اند. همچنین ریحانه حاج ابراهیم بازداشتی دیگری است که به اتفاق مطهره بهرامی بازداشت شده
با ۱۴۵ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، از تلاش‌ها برای «نهادینه‌سازی دروغ» و رواج تعابیر «سبک و ناپسند» در جامعه، اظهار تاسف کرد. به گزارش سحام‌نیوز، آقای کروبی در دیدار روز پنجشنبه خود با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب گفت که در شرایط کنونی، ناسزاگویی‌ها و تهمت‌زنی‌ها بیشتر به یک «ماراتن سیاسی» تبدیل شده است.
با ۱۳۵ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یادم نمیره بعضی‌‌ها روز‌های تظاهرات چه جوری تویت میکردن و خط و نشون میکشیدن حالا حتی شرف ندارن به لینک همون مبارزانی که به همون تظاهرات رفتن یک مثبت بدن که داغ بشه. یادتون رفت! حالا اونها موندن گوشه زندون و خانواده‌های از همه جا مونده و روندشون، من و تو هم خیال می‌کنیم مبارز بودیم، آخه لینک هامون خوب داغ میشدن اون روز ها، نه‌؟ ...............لینک‌های بچه‌های زندانی فوقش ۵۰ یا ۶۰ تا امتیاز بیاره این یعنی‌ چی‌!............... آیا غیر از این که خیلی‌‌ها دچار بیماری جوگیری هستند ,یا بالاترین آمده پایینترین ,یا هردوش!
با ۱۲۶ امتیاز و ۲۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


......سپس مهدی کروبی به روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان پرداخت و افزود: " اندیشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بیشترین هزینه را متحمل نظام می سازد" کروبیبا انتقاد از هم بند کردن فعالان سیاسی با مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، اظهار داشت: هجمه تبلیغات روزافزون ناسزا گویی ها و تهمت زنی ها بیشتر به یک دوی مارتن سیاسی شبیه شده است! چنانچه گویی آنان که بیشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بیشتری می یابند! با اتخاذ چنین شیوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گویی مائیم که ضد انقلابیم، از دین برگشته ایم و مخالف نظامیم!! دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: فکر می کنند با افزایش فشارها و حجم گسترده ی توهین ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبلیغ "مردند و رفتند" بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفیتهای موجود آن اعتقاد داریم و محکم تر از قبل ایستاده ایم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم. نقش مردم را به رسمیت بشناسید: وی در پایان خاطر نشان کرد: حزب و جریان و گروه خاصی متولی این اعتراضات نیست. بدانید و توجه کنید که دنیای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ایفا می کنند. پس نقش مردم را به رسمیت بشناسید. .....انتقاد از ادبیات احمدی‌نژاد: مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال جدید، نکات مطرح شده را با اهمیت توصیف نموده و افزود: متاسفانه ادبیات استفاده شده در سخنرانی اخیر مسوول اجرایی کشور که در ارومیه بیان شد، به هیچ وجه در شان یک رئیس جمهور نیست! جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگینی را برای ملت به ارمغان آورد، سیاست و تدبیر می نامند!! افراط و تفریط را بدانجا رسانده اند که یک روز نامه‌نگاری می کنند، روز دیگر جهت ارتباط گیری و نشستن پای میز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبیاتی سبک به تمدن چندین هزار ساله ی ایرانیان دهن کجی می کنند!
با ۱۲۲ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند مهدی کروبی کروبی در دیدار با اعضای مجاهدين انقلاب، با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد در ارومیه، ادبيات استفاده شده در سخنرانی اخير وی را، "خارج از شأن یک رئیس دولت، موجب دشمن تراشی و دارای تبعات سنگين برای ملت ایران دانست که متاسفانه اینگونه رفتار و عملِ ایشان سياست و تدبير خوانده می شود. وی از بازی های دوگانۀ دولت با آمریکا نیز انتقاد کرده و ضمن بیان این نکته که "آقایان افراط و تفريط را بدانجا رسانده اند که يک روز دست به نامه نگاری می زنند و روز ديگر جهت ارتباط گيری و نشستن پای ميز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز نیز با ادبياتی سبک (مانند واژه های گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان و غیره) به تمدن چندين هزار ساله ايرانيان دهن کجی می کنند."
با ۱۱۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: مهدی کروبی ادبیات مورد استفادۀ شخص رئیس دولت را سخیف و سبب اهانت به تمدن چندین هزارسالۀ ایرانیان دانسته و آنرا دارای تبعات و نتایج فاجعه بار برای کشور دانست. بنا به گزارش های رسیده به جرس، مهدی کروبی روز پنجشنبه گذشته، در ديدار با اعضای سازمان مجاهدين انقلاب، پیرامون رویدادهای اخیر، از جمله سخنرانی اخير مقام اجرايی کشور و تبعات و هزينه های ناشی از اينگونه سخنرانی های نامناسب، ادامه روند بازداشت ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر زندانیان و بازداشتی ها، اظهاراتی بیان داشت. اعضای سازمان مجاهدین انقلاب نیز در این دیدار، ضمن بیان دیدگاه های خود و تقدیر از مهدی کروبی، به طرح سوالتِ خود پرداختند.
با ۱۱۵ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مطهره بهرامی یکی از بازداشت شدگان روز عاشورا است که به اعدام محکوم شده است. وی که در بند 209 زندان اوین مدتی با زندانیان بهایی و سپس روزنامه نگاران زندانی هم سلول بوده اکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد. به گزارش سایت «تا آزادی زندانیان سبز» مطهره بهرامی که روز عاشورا به اتفاق همسر ، پسر، دوستِ پسرش و همچنین دوستِ همسرش بازداشت شده بود، با اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده است. پرونده او در مرحله تجدید نظر است. محسن دانشور و مهدی دانشور ، همسر و پسر مطهره بهرامی هستند که به همراه او بازداشت شده اند. همچنین ریحانه حاج ابراهیم بازداشتی دیگری است که به اتفاق مطهره بهرامی بازداشت شده است.
با ۱۱۰ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه: در این دیدار ابتدا تنی چند از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و سوالاتی پیرامون سخنرانی اخیر مقام اجرایی کشور و تبعات و هزینه های ناشی از اینگونه سخنرانی های نامناسب را یادآور شده و در نهایت در تقبییح ادامه روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان، نکاتی را بیان نمودند. با بکارگیری ادبیات سخیف، به تمدن چندین هزار ساله ی ایرانیان دهن کجی می کنند! مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال جدید، نکات مطرح شده را با اهمیت توصیف نموده و افزود: متاسفانه ادبیات استفاده شده در سخنرانی اخیر مسوول اجرایی کشور که در ارومیه بیان شد، به هیچ وجه در شان یک رئیس جمهور نیست! جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگینی را برای ملت به ارمغان آورد، سیاست و تدبیر می نامند!! افراط و تفریط را بدانجا رسانده اند که یک روز نامه نگاری می کنند، روز دیگر جهت ارتباط گیری و نشستن پای میز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبیاتی سبک (گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان!) به تمدن چندین هزار ساله ی ایرانیان دهن کجی می کنند! در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: مگر ما با دولت امریکا تازه درگیر شده ایم؟! وقایع تلخی را از دولتمردان امریکائی تجربه کرده ایم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعید امام(ره) به ترکیه در مساله کاپیتالاسیون، هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت امریکا از رژیم بعث و تحریم های اقتصادی از جمله درگیریهای جمهوری اسلامی با ایالت متحده بوده است. تهدیدات فعلی، چیز جدیدی نیست. البته ما نیز همچون سایر مردم و دوشادوش ملت، این تهدیدات را محکوم می کنیم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد، همانطوری که قبلا ملت قهرمان و شهید پرور ایران امتحان خود را پس داده اند. به یاد داریم در زمان امام، شهید رجایی در جواب رئیس جمهور فرانسه از برخی تعابیر تند استفاده نمود (جالب آنکه تعابیر استفاده شده توسط شهید رجایی به هیچ وجه قابل قیاس با این قماش سخنان اخیر مسول اجرایی کشور نبود.)، امام پس از آگاهی از این موضوع، فوری برخورد کردند و جایگاه ایشان را به وی متذکر شدند. دبیرکل حزب اعتماد ملی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: دشمن تراشی هنر نیست. هنر آنستکه به تهدیدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملتها و دولتها بسوی حقیقت نیل یابد، به نحوی که تهدیدات مرتفع و به فرصتها بدل گردند. اگر امروز اینچنین مجلس را کوچک کنند، فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! مهدی کروبی همچنین درباره سخنان مشابه احمدی نژاد در قبال مجلس گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سیاست نهادینه سازی دروغ در جامعه، بکارگیری تعابیر سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبیر امام: "مجلس در راس امور است." "میزان رای ملت است" "مجلس مرکز قدرتهاست" "مجلس حاصل الله اکبرهاست" "مجلس عصاره ی ملت است." می دانیم یکی از مهمترین دلایل تاکید بیش از حد امام بر این قضیه، درگیری ابولحسن بنی صدر از طریق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود. مجلس شورای اسلامی فراز و نشیب های بسیاری داشته اما بکارگیری چنین الفاظی همچون "نمی فهمند!!!" آنهم از زبان عالیترین مقام اجرایی کشور تبعات جبران ناپذیری را بر پیکره ی نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل گیری این مجلس و اینکه چه جریانی بر آن حاکم است در این مقوله از اهمیت برخوردار نیست. نفس وجودی مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر امروز اینچنین مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم و محکم تر از قبل ایستاده ایم سپس مهدی کروبی به روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان پرداخت و افزود: " اندیشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بیشترین هزینه را متحمل نظام می سازد" کروبی ادامه داد: متاسفانه اطلاع یافته ایم؛ جهت ایجاد فشار روحی و روانی بیشتر و تحقیر نمودن بازداشت شدگان سیاسی، آنان را با سایر زندانیان مشکل دار من جمله قاچاقچیان و افراد منحرف در یک مکان قرار می دهند که این مساله به هیچ وجه در شان نظام نیست. به بهانه های مختصر زنان و دختران را دستگیر می کنند در حالیکه طبق آموزه های دینی و انقلابیمان می بایست حرمت این قشر از جامعه بیش از پیش حفظ شود. هجمه ی تبلیغات روزافزون ناسزا گویی ها و تهمت زنی ها بیشتر به یک دوی مارتن سیاسی شبیه شده است! چنانچه گویی آنان که بیشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بیشتری می یابند! با اتخاذ چنین شیوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گویی مائیم که ضد انقلابیم، از دین برگشته ایم و مخالف نظامیم!! دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: فکر می کنند با افزایش فشارها و حجم گسترده ی توهین ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبلیغ "مردند و رفتند" بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفیتهای موجود آن اعتقاد داریم و محکم تر از قبل ایستاده ایم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنیم. نقش مردم را به رسمیت بشناسید وی در پایان توجه حاکمیت را به این نکته جلب کرد که: حزب و جریان و گروه خاصی متولی این اعتراضات نیست. بدانید و توجه کنید که دنیای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ایفا می کنند. پس نقش مردم را به رسمیت بشناسید
با ۱۰۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


احمدی نژاد به تازگی در اظهارنظر مضحکی دیگر خبر بروز زلزله ای در تهران را به اطلاع مردم رساند.ایشان اگر چه به توانایی های خارق العاده ای همچون دعای بارش باران و جذب هاله نور پیشتر نائل شده بودند اینبار نیز با زلزله به میدان آمدند . البته بسیاری از محققان بر این باور بودند و هستند که تهران شهر زلزله خیزی است اما این سخنان احمد ینژاد مبنی بر خروج 5 میلیون نفر از تهران و حتی طرحهایی برای بیرون راندن دانشگا هها از سطح شهر خبر از بروز زلزله ای سیاسی می دهد . زلزله ای که خرداد امسال اولین لرزه های آن را احساس خواهیم کرد .و پس لرزه های آن چه بسا اندکی طول نیز بکشد.زلزه ای که با هدفمند کردن یارانه ها ریشتر آن فزونی می یابد و چه بسا که بنیان فاسدان را در هم بکوبد. کودتاچی درست پیش بینی کردی زلزله ای در پیش است پس آماده باش که خرداد نیز در پیش است
با ۱۰۷ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


احمد کریمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که روز گذشته محکومیتش در دادگاه تجدید نظر به 15 سال حبس تقلیل یافت، طی رنجنامه ای از سناریو دستگاه امنیتی برای وی و دوستانش پرده برداشت.............در تاریخ ۱۴/۲/۸۸ بامداد من، مادرم و خواهرانم در خواب بودیم ومن برای رفتن به محل کار استراحت می کردم که ناگهان احساس کردم منزل ما در حال خراب شدن است و مادرم و خواهرانم در حال فریاد زدن هستند و به شدت وحشت کرده بودند.عده ای در پشت درب خانه بودند درب خانه را شکستند و وارد خانه شدند با اسلحه به طرزی که گویی می خواهند بن‌لادن را دستگیر کنند. به من دستبند زدند و به یکدیگر می گفتن که برو و بقیه را آزاد کن چون قبل از من هر چی مرد در ساختمان بود را دستبند زده بودند بعد از بهم ریختن خانه و زیر و رو کردن تمام وسایل و بردن چند جلدکتاب کیس کامپیوتر، CD های فیلم و برنامه ،موسیقی وفیلمهای هندی کم خانوادگی.........................هر چی گفتند را نوشتم و هر چه خواستن و هر کاری که نکرده بودم وحتی روحم خبر نداشت را گفتند و من بر گردن گرفتم و نوشتم مدت ۴۰ روز را درانفرادی بودم و بعد از انتخابات به سلول ۴ نفری رفتیم تا اینکه حوادث بعد از انتخابات شکل گرفت ودادگاه علنی اول شروع شد من به امید آزادی هر روز را سپری می کردم،چون که بازجوها میگفتن که کار ما را انجام داده اند تا ما برویم ...........من هم که د رتاریخ ۱۹/۸/۸۸ دادگاهی شدم بعد از دوماه حکم اعدام دادند و تابه حال هیچ خبر دیگری از آن ندارم به هر حال سهم من وامسال من دراین زندگی کار وزجر کشیدن و دست وپنجه نرم کردن با فقر است وخواسته های مان داشتن یک زندگی بدون محتاج شدن به دیگری و شرمنده نبودن پیش خانواده.
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز : رییس ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در تهران بزرگ امروز بعد از یک حمله قلبی در سی سی یو بستری شد . به گزارش تحول سبز ، جواد امام ، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بر اثر یک عارضه قلبی در بخش سی سی یو بستری شده است . تحول سبز آرزوی شفای عاجل برای این آزاده گرانقدر را دارد .
با ۱۰۳ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هرانا – سه ساعت پیش بیماری ریوی مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی بر اثر فشارها و شکنجه های داخل زندان وخیم شده و مسئولان زندان هنوز او را تحت درمان قرار نداده اند. به گزارش کلمه، مادر مهدی محودیان اعلام کرد : چند روز پیش برای شکایت از مسئولان زندان پیش مسئولان قضایی رفتم اما آنها من و فرزندم را درغگو خطاب کردند و هرگونه مشکلی را تکذیب کردند. این در حالی است که در تماس مهدی محمودیان با منزل او با گلایه از شرایط خود گفته است که هیچ درمانی روی او صورت نگرفته و به گفته پزشک عمومی زندان به علت عفونت، یکی از ریه ...
با ۱۰۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روزآنلاین- کاوه کرمانشاهی، فعال حقوق بشر زندانی که بیش از 67 روز است در سلول انفرادی اداره اطلاعات بسر می برد، در ملاقات با خانواده اش اعلام کرده تحت شدیدترین فشار هاست تا به جرم "جاسوسی" اعتراف بکند. در خصوص آخرین وضعیت کاوه کرمانشاهی با یکی از نزدیکان این فعال حقوق بشر گفتگو کرده ایم. او که به دلیل مسائل امنیتی از ذکر نامش خودداری کرد، در مصاحبه با روز گفت: "کاوه تحت شکنجه است تا اعتراف کند جاسوس است و همزمان خانواده این فعال حقوق بشر مرتبا تهدید می شوند که نباید با رسانه ها مصاحبه کنند." این گفتگو را در ادامه می خوانید. از آخرین وضعیت کاوه کرمانشاهی بگویید. گفته می شود این فعال حقوق بشر تحت فشاراست تا به جرم "جاسوسی" اعتراف کند. این موضوع به چه شکلی بوده؟ روز پنج شنبه 19 فروردین ماه، فرنگیس داوودی مادر کاوه بعد از پیگیری های فراوان موفق به ملاقات کوتاهی با کاوه شد. در این ملاقات کاوه از وضعیت جسمی و روحی خوبی برخوردار نبوده است؛ از نظر جسمی ضعیف شده و به شدت مضطرب بوده و گفته برای اعتراف به جاسوسی تحت فشار است. کاوه این اتهام را رد کرده و فعالیت های خودش را مدنی و مسالمت آمیز عنوان کرده است. با اینحال همچنان در انفرادی به سر می برد. فکر می کنید نیروهای امنیتی بر چه مبنایی کاوه کرمانشاهی را به جاسوسی متهم کرده اند؟ در واقع این یک اتهام بی مبنا و اساس است. جاسوس کسی است که اطلاعات محرمانه ای در دست دارد و به صورت مخفی برای ارگان یا سازمانی کار می کند. در حالیکه کاوه شخصیت شناخته شده ای در حوزه ی حقوق بشر است که همیشه به صورت کاملا علنی به انتشار اخبار عمومی این حوزه می پرداخت. البته قاضی پرونده، قبلا اتهام کاوه را تبلیغ علیه نظام عنوان کرده بود ولی جاسوسی اتهامی است که خود کاوه گفته به خاطرش تحت فشار شدید قرار گرفته است. آیا کاوه اشاره ای به این مساله کرده که به چه شکلی تحت فشار است؟ آیا این فشارها جنبه روحی دارند یا اینکه فیزیکی هستند؟ چیزی که کاوه صراحتا اعلام کرده "شکنجه ی روحی" بوده. اما با توجه به وضعیت خیلی بد جسمی و ظاهری کاوه، مادرش احتمال برخورد فیزیکی را هم داده است. البته این ملاقات در حضور بازجوی اطلاعات بوده و نه کاوه و نه مادرش نمی توانستند به راحتی صحبت کنند.همچنین کاوه همینطور اشاره کرده که دندان هایش شرایط مناسبی ندارد و اجازه ی ملاقات پزشک به او داده نمی شود. کاوه قبلا چندین بار از ناحیه ی دهان و لثه تحت جراحی قرار گرفته و تحت نظر مداوم دندان پزشک بود. گفته می شود خانواده این فعال حقوق بشر تحت فشارند تا با رسانه ها مصاحبه نکنند؛ این فشارها چگونه اعمال شده؟ به شیوه ی تهدید و منع ملاقات با کاوه. در شرایطی که دو نامه ی قاضی مبنی بر اجازه ی ملاقات با کاوه، قبل از تعطیلات نوروزی به اطلاعات داده شده بود، اما این اجازه داده نشد و در مقابل، آنها گفتند به دلیل رسانه ای کردن ماجراست. البته این درحالی است که خانواده ی کاوه در آن تاریخ هیچ مصاحبه ای نکرده بودند. وکلای کاوه تا کنون چه اقداماتی انجام داده اند؟ از وکلای ایشان، آقای احمدیان که در کرمانشاه حضور دارند، نه تا به حال با کاوه ملاقات کرده اند و نه حتی اجازه ی مطالعه ی پرونده را پیدا کرده اند. البته پرونده ی کاوه بعد از دوماه بازداشت در اطلاعات و همزمان با تمدید سومین قرار بازداشت موقت، به دادگاه ارسال شد و تا آن زمان کاوه دو ماه را بدون رسیدن پرونده اش به دادگاه در بازداشتگاه به سر برد. فکر می کنید چرا چنین برخوردهایی با یک فعال سرشناس حقوق بشر صورت می گیرد؟ این فشارها در چه راستایی است؟ در راستای هرچه بیشتر محدود کردن فعالیت های مدنی فعالان حقوق بشر و احتمالا برای ایجاد جو ترس و ارعاب عمومی در جامعه. بعد از انتشار این خبر که کاوه برای اعتراف به جاسوسی تحت فشار است، شماری از روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در شبکه های اجتماعی به این اتهام زنی واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده اند؛ واکنش خانواده کاوه چه بوده؟ وضعیت آنان چطور است؟ در همان ابتدای دستگیری، مادر ایشان هم چندین مصاحبه با رسانه های مختلف انجام دادند و این دستگیری را محکوم کردند، چرا که کاوه تنها یک فعال حقوق بشر است. ولی خب با گذشت این زمان، البته که هنوز خانواده پشتیبان فعالیت های کاوه هستند. اما به هرحال این مدت دوری از فرزندشان و وضعیت نامناسب کاوه و تشدید فشارها روی خودشان باعث شده از نظر روحی آن ها هم آسیب ببینند.
با ۹۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - مجید توکلی، از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک با وجود گذشت بیش از 5 ماه از زمان بازداشت، همچنان در سلول انفرادی نگه داری می شود. به گزارش روز آنلاین، آن گونه که برادر مجید توکلی اعلام کرده، توکلی چند روزی است که اجازه هواخوری گرفته اما همچنان در سلول انفرادی بند 240 زندان اوین نگهداری می شود. توکلی که روز 16 آذر سال گذشته و بعد از سخنرانی در دانشگاه پلی تکنیک به مناسبت روز دانشجو بازداشت شده همچنان از اجازه ملاقات و یا تماس تلفنی با خانواده خویش محروم است
با ۹۸ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دردی عظیم و رنجی جانکاه وجود آدمی را می آزارد .در حالیکه چند وقتی از صدور حکم ددمنشانه کودتاچیان برای ابوالفضل عابدینی عضو حزب پان ایرانیست و از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر نگذشته بود که روز گذشته خبرگزاری هرانا خبری منتشر کرد که بغضی سنگین بر گلوی آزادیخواهان برجای گذاشت.ا بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال حقوق بشر از همان ساعات اولیه ورود به بند 2 الف زندان اوین به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته و بعد از چند ساعت مقاومت در برابر شکنجه های فیزیکی و به دلیل عارضه شدید قلبی "افتادگی دریچه میترال" و تاب نیاوردن در مقابل ضربات شدید جسمی راهی درمانگاه زندان اوین شد. مگر چه کرده بود و چه بر سرتان آورده که اینچنین وحشیانه و کینه ورزانه این جوان وطن پرست را مورد بی رحمی های جلادانه تان قرار می دهید؟براستی به کدامین جرم پرسیدن سوالی خنده دار گشته چرا که در دولت کودتا وطن پرستی و آزادی و آبادی ایران را خواستن جرمی نابخشودنی است.ابوالفضل عزیز اگر چه دور از ما هستی اگر چه نمی دانم در چه وضعی قرار داری اگر چه با نامت بر اثر همین زندان رفتنهایت آشنا شدم اما در مقابل این دریای شجاعت و این همه دلیریت سر تعظیم فرود می آورم.عابدینی عزیز نمی دانم مادر و خواهر و پدر و برادرت چه می کشند اما نیک بدان که ایرانت و همه هموطنانت آن روز را که تو با سرفرازی از این دخمه تاریک اندیشان برون خواهی آمد فریاد می کنند.
با ۹۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دشمن تراشی هنر نيست جرس: مهدی کروبی ادبیات مورد استفادۀ شخص رئیس دولت را سخیف و سبب اهانت به تمدن چندین هزارسالۀ ایرانیان دانسته و آنرا دارای تبعات و نتایج فاجعه بار برای کشور دانست. بنا به گزارش های رسیده به جرس، مهدی کروبی روز پنجشنبه گذشته، در ديدار با اعضای سازمان مجاهدين انقلاب، پیرامون رویدادهای اخیر، از جمله سخنرانی اخير مقام اجرايی کشور و تبعات و هزينه های ناشی از اينگونه سخنرانی های نامناسب، ادامه روند بازداشت ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر زندانیان و بازداشتی ها، اظهاراتی بیان داشت. اعضای سازمان مجاهدین انقلاب نیز در این دیدار، ضمن بیان دیدگاه های خود و تقدیر از مهدی کروبی، به طرح سوالتِ خود پرداختند. با بکارگيری ادبيات سخيف، به تمدن چندين هزار ساله ی ايرانيان دهن کجی می کنند مهدی کروبی کروبی در دیدار با اعضای مجاهدين انقلاب، با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد در ارومیه، ادبيات استفاده شده در سخنرانی اخير وی را، "خارج از شأن یک رئیس دولت، موجب دشمن تراشی و دارای تبعات سنگين برای ملت ایران دانست که متاسفانه اینگونه رفتار و عملِ ایشان سياست و تدبير خوانده می شود. وی از بازی های دوگانۀ دولت با آمریکا نیز انتقاد کرده و ضمن بیان این نکته که "آقایان افراط و تفريط را بدانجا رسانده اند که يک روز دست به نامه نگاری می زنند و روز ديگر جهت ارتباط گيری و نشستن پای ميز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز نیز با ادبياتی سبک (مانند واژه های گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان و غیره) به تمدن چندين هزار ساله ايرانيان دهن کجی می کنند." همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد دبيرکل حزب اعتماد ملی همچنین نسبت به تهدیداتِ اخیر اوباما، از خود واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد: "مگر ما با دولت امريکا تازه درگير شده ايم؟! وقايع تلخی را از دولتمردان امريکائي تجربه کرده ايم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعيد امام به ترکيه در مساله کاپيتالاسيون، هشت سال جنگ تحميلی و حمايت امريکا از رژيم بعث و تحريم های اقتصادیف از جمله درگيريهای جمهوری اسلامی با ايالت متحده بوده است. تهديدات فعلی نیز چيز جديدی نيست. البته ما همچون ساير مردم و دوشادوش ملت، اين تهديدات را محکوم می کنيم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در يک صف از کشور دفاع خواهيم کرد." وی همچنین در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور و رفتار قوۀ مجریه تصریح کرد "دشمن تراشی هنر نيست. هنر آنستکه به تهديدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملتها و دولتها بسوی حقيقت نيل يابد، به نحوی که تهديدات مرتفع و به فرصتها بدل گردند. " اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند، فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! دبیرکل حزب اعتمادملی، پیرامون اظهاراتِ دولتمردان بویژه شخص اول اجرایی کشور نسبت به نمایندگان مردم در جریان اختلافاتِ پیش آمده بین دولت و مجلس نیز، منتقدانه گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سياست نهادينه سازی دروغ در جامعه، بکارگيری تعابير سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبير امام: "مجلس در راس امور است." "ميزان رای ملت است" "مجلس مرکز قدرتهاست" "مجلس حاصل الله اکبرهاست" "مجلس عصاره ی ملت است." می دانيم يکی از مهمترين دلايل تاکيد بيش از حد امام بر اين قضيه، درگيری ابولحسن بنی صدر از طريق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود. کروبی افزود: مجلس فراز و نشيب های بسياری داشته اما بکارگيری چنين الفاظی همچون "نمی فهمند"، آنهم از زبان عاليترين مقام اجرايی کشور تبعات جبران ناپذيری را بر پيکره نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل گيری اين مجلس و اينکه چه جريانی بر آن حاکم است در اين مقوله از اهميت برخوردار نيست. نفس وجودی مجلس از اهميت بالايی برخوردار است. اگر امروز اينچنين مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! " عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم و محکم تر از قبل ايستاده ايم کروبی به روند بازداشتی ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان نیز اشاره داشته و متذکر گردید: "انديشه ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می کند، بيشترين هزينه را متحمل نظام می سازد و اخیرا اطلاع يافته ايم؛ جهت ايجاد فشار روحی و روانی بيشتر و تحقير نمودن بازداشت شدگان سياسی، آنان را با ساير زندانيان مشکل دار من جمله قاچاقچيان و افراد منحرف در يک مکان قرار می دهند که اين مساله به هيچ وجه در شان نظام نيست. به بهانه های مختصر زنان و دختران را دستگير می کنند در حاليکه طبق آموزه های دينی و انقلابيمان می بايست حرمت اين قشر از جامعه بيش از پيش حفظ شود." این رهبر جنبش اصلاحات همچنین خاطرنشان نمود هجمه تبليغات روزافزون ناسزا گويی ها و تهمت زنی ها بيشتر به يک دوی مارتن سياسی شبيه شده است! چنانچه گويی آنان که بيشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بيشتری می يابند! با اتخاذ چنين شيوه ای می خواهند چنان جلوه دهند که گويی مائيم که ضد انقلابيم، از دين برگشته ايم و مخالف نظاميم. فکر می کنند با افزايش فشارها و حجم گسترده ی توهين ها و تهمت های روزمره شان می توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبليغ "مردند و رفتند" بکوبند اما نمی دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفيتهای موجود آن اعتقاد داريم و محکم تر از قبل ايستاده ايم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می کنيم." مهدی کروبی در پایان خطاب به حاکمیت جمهوری اسلامی متذکر شد "حزب و جريان و گروه خاصی متولی اين اعتراضات نيست. بدانيد و توجه کنيد که دنيای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آنرا مردم ايفا می کنند. پس نقش مردم را به رسميت بشناسيد."
با ۹۷ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال جدید، نکات مطرح شده را با اهمیت توصیف نموده و افزود: متاسفانه ادبیات استفاده شده در سخنرانی اخیر مسوول اجرایی کشور که در ارومیه بیان شد، به هیچ وجه در شان یک رئیس جمهور نیست! جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگینی را برای ملت به ارمغان آورد، سیاست و تدبیر می نامند!! افراط و تفریط را بدانجا رسانده اند که یک روز نامه نگاری می کنند، روز دیگر جهت ارتباط گیری و نشستن پای میز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبیاتی سبک (گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان!) به تمدن چندین هزار ساله ی ایرانیان دهن کجی می کنند!
با ۸۹ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مخلص کلام این‌که بیایید تا شروع کنیم. زندانیان گمنام راه از تنهایی سلولهای سرد و تلخ زندان‌ها بیرون بیاوریم. همراه‌شان باشیم و تحمل سوزترین روزهای زنده‌گی‌شان را همراه باشیم. معرفی و حمایت از زندانیان گمنام کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم. این کمترین کاری است که هر وبلاگنویس می تواند به هر نحوی انجام دهد. بیایید هر کدام به عنوان یک وبلاگ‌نویس دست کم در یک مطلب به شرح کامل یک زندانی بی‌نام و نشان و یا حمایت نشده بپردازیم. بیایید هر کدام برادری و خواهری‌مان را به آن عزیزی که در زندان تنها مانده ثابت کنیم. بیایید ثابت کنیم که آن‌ها تنها نیستند و ما به یادشان هستیم. بیایید تا نشان بدهیم که ماه‌ها و سال‌های حبس آن‌ها بی‌هوده در زندان نمی‌گذرد و این بیرون کسانی هستند که می‌توانند کمک کنند و تحمل این بار سخت را برای‌شان اندکی کم‌تر کنند. شاید از این رهگذر بشود کمک‌های بیش‌تری به آنان کرد. ده نفر هم این‌کار را کنیم، دست کم ده زندانی را معرفی کرده‌ایم از خیل این زندانیان، بیاید برای یک بار هم که شده زیور نام عزیزی را زینت وبلاگ‌‌های‌مان کنیم که در عین آشنایی نمی‌شناسیمش. شاید این‌گونه کم‌تر شرمنده باشیم که آن‌ها در زندان‌اند و ما این بیرون به تماشای هیچ ایستاده‌ایم. بیایید تا بگوییم اگر جنبش سبزی هستیم هنوز ایستاده‌ایم و از هم‌قطاران‌مان دفاع می‌کنیم، اگر دغدغه‌مان حقوق بشر است برای‌مان زندانیان هیچ فرقی ندارند و به خود این زحمت کوچک را می‌دهیم که از عزیزی که نمی‌شناسیم قلم بزنیم، بیایید ثابت کنیم که فقط با زندانی شدن نام‌داران مشکل نداریم با زندانی شدن هر شخصی به خاطر اندیشه عقیده‌اش مخالفیم. کسر شان‌مان نشود که از کسی می‌نویسیم که او را کسی نمی‌شناسد. نترسیم از این‌که به این نوشته کسی توجهی نمی‌کند. باید کار کنیم، باید دفاع کنیم. از یک زندانی گم‌نام بنویسم. زندانی که از او حمایت آن‌چنانی صورت نگرفته است، زندانی که هیچ کس او را نمی شناسد و شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس او را شناسایی کرده‌اید. شاید این کار یک بازی وبلاگی باشد، اما به باورم چیزی بیش از یک بازی وبلاگی است، کاری است در خور و بسیار مهم. بیایید نشان دهیم پای حرف‌هایی که می‌زنیم ایستاده‌ایم. چند نفری را دعوت می‌کنم که شروع کننده این کار باشند. به رسم همان بازی وبلاگی، گر چه گفتم این مساله چیزی بیش از یک بازی وبلاگی است. ارزش و جان عزیزانی که در زندان‌اند و به خاطر ما در زندان هستند بیش از این‌ها ارج و قرب دارد. از مسیح علی‌نژاد که می‌دانم چه تلاشی در این زمینه می‌کند، از مهشید راستی که می‌دانم این مساله از دغدغه‌های‌اش است، از سپهر عاطفی و حسام میثاقی و شیدا جهان بین که همواره در این زمینه می‌کوشند، از خبرنورد که به نوعی دیگر در همین زمینه فعال است. از آیدا قاجار، متیرا یوسفی، بهناز مهرانی، تارا نیازی و نیک آهنگ کوثر و همه‌ی کسانی که می‌توانند در این زمینه بنویسند، دعوت که نه خواهش می‌کنم که بنویسند.
با ۸۷ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پس از انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتیجه آن در ایران، معترضان به نتیجه این انتخابات دست به اعتراض و راهپیمایی مسالمت آمیز زدند. تعدادی از این معترضان دستگیر شدند. این دستگیری ها تنها محدود به نیروهای سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حوزه های مختلف نشد. مردم معترض بازداشت و بر اساس برخی گزارش ها تعدادی از آنها به حبس و تعدادی نیز هنوز بدون مشخص بودن اتهام در حبس هستند. "زندانیان گمنام و بی نام و نشان بدنه ملت هستند. آنها نه خاکریز اولند و نه سنگری که فتح آن موجب خوشحالی شده باشد و نه سنگری که سیاسیون پشت آن پنهان شده باشند. خواسته آنها مشتی از خروارها مطالبات مردم اند." اینها بخشی از نوشته های زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی در مورد بازداشت شدگان پس از انتخابات است. افرادی که هیچ سابقه فعالیت سیاسی ندارند و صرفا برای حضور در اعتراض های پس از انتخابات بازداشت شدند. به تازگی فهرستی از زندانیان گمنام در بند ۳۵۰ زندان اوین و حکم های آنها در وب سایت ندای سبز آزادی منتشر شد. این وب سایت نوشت که به دلیل حفظ امنیت از افشای منابع جمع آوری این اسامی معذور است. فعالان حقوق بشر معتقدند زندانیان تنها منحصر به تهران و زندان اوین نیستند. الهه هیکس مدیر گروه حقوق بشر در نیویورک بر شرایط سخت این زندانیان در بازداشتگاه های ایران تاکید می کند.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مادر مهدي محموديان گفت: چند روز پیش برای شکایت از مسئولان زندان پیش مسئولان قضایی رفتم اما آنها من و فرزندم را درغگو خطاب کردند و هرگونه مشکلی را تکذیب کردند. در تماس مهدی محمودیان با منزل او با گلایه از شرایط خود گفته است که هیچ درمانی روی او صورت نگرفته و به گفته پزشک عمومی زندان به علت عفونت، یکی از ریه هایش در حال از کار افتادن است. بیماری ریوی مهدی محمودیان روزنامه نگار زندانی بر اثر فشارها و شکنجه های داخل زندان وخیم شده و مسئولان زندان هنوز او را تحت درمان قرار نداده اند. به گزارش خبرنگار کلمه، مادر مهدی محودیان اعلام کرد : چند روز پیش برای شکایت از مسئولان زندان پیش مسئولان قضایی رفتم اما آنها من و فرزندم را درغگو خطاب کردند و هرگونه مشکلی را تکذیب کردند.
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه:با گذشت یک ماه از بازداشت عبدالله یوسف‌زادگان و علی‌رغم وعده‌های مسئولین پرونده مبنی بر پذیرش وثیقه برای آزادی وی، او هم‌چنان در بازداشت و سلول انفرادی به سر می‌برد. بر اساس اخبار رسیده به کلمه مسئولین پرونده‌، هفته‌ی پیش به خانواده‌ی یوسف‌زادگان قول آزادی او با وثیقه را داده بودند و به همین دلیل یکی از بستگان وی اوایل هفته‌ی گذشته برای گذاشتن وثیقه راهی مشهد شده بود، اما مسئولین پرونده از پذیرش وثیقه خودداری کرده و گفته‌اند که بازجویی‌ها هم‌چنان ادامه دارد و تبدیل قرار صورت نگرفته است. گفتنی است پیش از این، بیش از ۱۸۰ نفر از دارندگان مدال‌های المپیادهای کشوری و جهانی و دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌های کشور، و نیز جمعی از فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ، آزادی و پی‌گیری وضعیت این دانشجوی نخبه را از آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه‌ی قضائیه، خواستار شده بودند. عبدالله یوسف‌زادگان، دارنده‌ی مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی برتر رشته‌ی حقوق، صبح روز ۲۵ اسفند در منزل‌اش در تهران دستگیر و به بازداشتگاهی در مشهد منتقل شد. هنوز از علت انتقال او به زندان مشهد اطلاعی در دست نیست. او در آخرین تماسی که با خانواده‌ی خود داشته حال جسمی و روحی خود را خوب توصیف کرده است.
با ۸۲ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بيش از يک صد روزنامه‌نگار و شماری از وکلای دادگستری با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به رييس قوه قضائيه ضمن اعتراض به «پلمپ انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران » ، «بازداشت چهارماهه دبير اين انجمن» و «بازداشت ده‌ها روزنامه‌نگار و وب‌نگار منتقد جناح حاکم»، از وی خواستند تا هرچه سريعتر روزنامه‌نگاران بازداشت شده را آزاد کند. بیشتر بخوانید: گزارشگران بدون مرز: جمهوری اسلامی مسئول جان و سلامت روزنامه‌نگاران زندانی است ابراز نگرانی شديد از وضعيت جسمی عماد الدين باقی در زندان تحویل نامه ۳۵۰۰ امضایی در حمایت از روزنامه‌نگاران به نمایندگی ایران بيش از يکصد روزنامه‌نگار وشماری از وکلای دادگستری در اين نامه با تاکيد براينکه «ما روزنامه‌نگاريم؛ وظيفه‌ ما خبررسانی و تحليل اوضاع سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور» و «ترسيم سيمای واقعی از هرآن چيزی است که در حال اتفاق افتادن است» تاکيد کرده‌اند که «انتقاد بديهی‌ترين حق ما است.» امضاء کنندگان اين نامه که دست کم از سوی ۱۴ وکيل مدافع حقوق روزنامه‌نگاران نيز مورد حمايت قرار گرفته، با اشاره به اعتراضات پس از انتخابات و اينکه به رغم «برخورد دولتی» اعتراضات آرام و گسترده بخش‌های کثيری از ملت تا امروز نيز ادامه دارد، خطاب به صادق لاريجانی رييس قوه قضائيه جمهوری اسلامی نوشته‌اند که «دستگيری‌های گسترده، محاکمه‌ها و زندان‌هايی که همه، زير نظر دستگاه قضايی و يا ظاهراً توسط ضابطان قضايی انجام ‌شد و همچنان ادامه دارد، بخشی از اين برخوردها است.»
با ۸۱ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روشنفکران و تحصیلکردگان بلوچ چه در داخل و چه در خارج بارها و بارها به روشنی مخالفت خود را با خشونت و خون و خون ریزی اعلام و فاصله خود را از مبارزات مسلحانه اعلام کردند اما فعالیتهای مسالمت آمیز آنها هم باعث تغییر سیاست خون بر شمشیری نظام در منطقه نشد. آنها علاوه بر دستگیری فرزندان و عزیزان ریش سپیدان و آزار و شکنجه و اعدام آنها حمله به مدارس دینی و دستگیری روحانیون را هم آغاز کردند. از آن جمله حمله به مدرسه دینی دارالفرقان بود که در آن حمله چهارده نفر از جمله مولوی عبدالقدوس ملازهی و مولوی محمد یوسف سهرابی دستگیر شدند. این دو پس از چند ماه شکنجه ، زخمی و دردمند و تحقیر شده به روی صفحه تلویزیون آورده شدند تا نمایش اعترافات تلویزیونی نظام را ارائه دهند و سپس در بیست و یکم فروردین هزار و سیصد و هشتاد هفت در حالیکه بلبل در طبیعت نغمه سرایی می‏کرد و غنچه می‏شکفت به دار آویخته شدند. تسلیت به بازماندگان و طرفدارانشان.
با ۸۰ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گویا چین باید همواره و در تمام زمینه ها خبرساز باشد؛ از ایجاد محدودیت های شدید اینترنتی برای شرکت قدرتمند گوگل گرفته تا هشدارهای پی درپی سیاستمداران چین به تلویزیون های کشور در زمینه استفاده از واژگان انگلیسی و فشار بر رسانه های خصوصی،از فشار بیش از حد بر فرهنگ غنی مردم تبت تا سرکوب اویغورهای بی دفاع و در آخرین اقدام محدودیت های جالب توجه برای باب دیلن، اسطوره موسیقی راک که قرار بود در پکن پایتخت چین به اجرای کنسرت بپردازد. این ستاره راک قرار بود طی یک تور موسیقی در هنگ کنگ، تایوان و در نهایت پکن به اجرای موسیقی بپردازد. ماه گذشته وی در ژاپن کنسرت های موفقی را برگزار کرده بود. حضور دیلن در آسیای شرقی نشان دهنده محبوبیت بیش از اندازه وی و از طرف دیگر عامه پسند بودن موسیقی راک در سراسر جهان است. برنامه ریزی کنسرت دیلن از ژانویه آغاز شده بود. در آن زمان شرکت بروکرز هرالد اعلام کرده بود شاید در برنامه های تور باب دیلن تغییراتی روی دهد. در نهایت نیز اقدامات دولت چین باعث شد برنامه ها مختل شود. اما کنسرت دیلن در هنگ کنگ درست به موقع در تاریخ هشتم آوریل (نوزدهم فروردین) برگزار شد. دوستداران دیلن در شهرهای پکن و شانگهای کاملاً ناامید شدند. برپاکنندگان کنسرت هیچ جایگزینی برای این دو شهر نداشتند و دولت چین نیز بدون هیچ گونه ابلاغ کتبی صرفاً از موافقت با برپایی کنسرت سرباز می زد. بله، وقت تلف کردن و عدم پاسخگویی بهترین روش برای مایوس کردن و سپس لغو بزرگ ترین کنسرت راک در شرق آسیا بود. به گفته «جفری وو» یکی از برنامه ریزان این کنسرت از حدود یک هفته پیش هیچ یک از مسوولان وزارت فرهنگ چین به تلفن ها جواب نداده اند. این مدیر برنامه ریز در ادامه می گوید: «وزارت فرهنگ چین نسبت به کنسرت های خارجی بسیار حساس شده و تا می تواند به روش های مختلف از برگزاری آنها جلوگیری می کند. این سختگیری ها از زمانی شدیدتر شد که «بیورک» (Bjork) خواننده مشهور ایسلندی دو سال پیش با اجرای کنسرتی به یاد ماندنی به شکلی مستقیم به حمایت از مردم تبت پرداخت. این کنسرت که در شهر شانگهای برگزار شده بود برای دولت پکن دردسرهای فراوانی ایجاد کرد. کنسرت شانگهای زنگ خطری برای سرخ های پکن بود. آنان مطمئن بودند که اگر پای باب دیلن به پکن یا شانگهای برسد بی تردید با چالشی بسیار بزرگ تر از دو سال پیش مواجه خواهند شد؛ آن هم دیلن با اشعاری که خود می سراید و همواره لحن تند سیاسی آهنگ هایش مشوق پویندگان راه صلح و آزادی است. دیلن سیاسی ترین خواننده جهان است و به قول گزارشگر وال استریت ژورنال سمبل و نماد موسیقی اعتراضی در سراسر جهان است. از بهترین نمونه آهنگ های دیلن در این زمینه می توان به «زمان تغییر فرارسیده است» (The Time They are A - changin) یا «نواختن در باد» (Blowin in the wind) اشاره کرد. این دو آهنگ در اکثر گردهمایی های ضدجنگ توسط طرفداران صلح اجرا می شود. دولت چین به هیچ وجه مایل نیست صدای «زنده باد تبت»، «زنده باد استقلال تبت» که در کنسرت بیورک در شانگهای توسط هزاران نفر تکرار می شد دوباره شنیده شود. سابقه دیلن در برپایی کنسرت های اعتراضی بسیار درخشان است. خوشبختانه هیچ بلیتی فروخته نشد و برگزارکنندگان از این بابت آسوده هستند. البته موفقیت کنسرت های ژاپن و کره جنوبی کمی از التهاب و ناراحتی ستاره راک کاسته است. جالب توجه اینکه بخش موسیقی، سرگرمی ها و اجراهای وزارت فرهنگ چین اعلام کرده است تا به حال هیچ تقاضای کتبی از طرف مدیر برنامه های باب دیلن و شرکت برادران بروکرز هرالد مبنی بر درخواست مجوز برای کنسرت وی به این وزارتخانه نرسیده است. البته چینی ها در زمینه کتمان و اعلام عدم وصول تقاضانامه ها سابقه درخشانی دارند. همین چند ماه پیش بود که آنان اظهار داشتند هیچ نامه ای از سوی شرکت گوگل جهت حل وفصل مناقشه انسداد این موتور جست وجوگر دریافت نکرده اند. وزارت بازرگانی چین نیز مدیران جنرال موتورز را چندوقت پیش دچار پریشانی کرده بود به خصوص آن زمان که اعلام کرد هیچ گونه مکاتبه ای با این غول آمریکایی نداشته است. گویا شرکت بروکرز هرالد از سوی نهادهایی تهدید شده بود چون پیگیری خبرنگاران CBS و روزنامه وال استریت برای کشف و اخذ اطلاعات بیشتر از جزئیات اقدامات چین بی نتیجه مانده و لغو کنسرت باب دیلن به گفته گزارشگر وال استریت «بسیار اسرارآمیز» شده است. یک مرد ناشناس که پاسخگوی گزارشگر وال استریت بوده به وی گفته است: «بدون کسب اجازه از مدیران شرکت برادران بروکرز نمی تواند اطلاعات مورد نظر را به رسانه ها بدهد. ما هیچ برنامه ای برای برگزاری کنسرت دیلن در پکن و شانگهای نداشته و نداریم.» این اظهارات با صحبت های قبلی مدیر برنامه های دیلن و شرکت بروکرز «جفری وو» کاملاً متضاد است. در هر صورت نام باب دیلن کافی بود تا بار دیگر نحوه برخورد نهادهای قدرت با هنرمندان در کشورهای غیردموکراتیک آشکار شود. تکذیبیه های وزارت فرهنگ چین نیز کارساز نبود و دوباره این کشور در صدر خبرهای جهان قرار گرفت. موسیقی باب دیلن هر روز توسط کاربران اینترنت دانلود می شود و کسی هم آنچنان که باید قادر به جلوگیری از آن نیست. دیلن هم آهنگساز است هم خواننده و هم ترانه سرا که این خود باعث توجه بیشتر مخاطبانش به وی و هنرش شده است. وی در 24 مه سال 1941 در شهر کوچکی در مینه سوتای آمریکا به دنیا آمد. موسیقی هیجان انگیز راک اندرول و ستارگانی چون الویس پرسیلی، جری لی لوئیز و لیتل ریچارد نوازنده پیانوی سبک کانتری، دیلن را سخت تحت تاثیر قرار داد. دیلن بسیاری از آهنگ های ریچارد را در مدرسه با پیانو می نواخت. در 18 سالگی به شکلی پی درپی گروه های کوچکی را سروسامان می داد از جمله «گولدن کوردی، الستون گان و راک بوپرز». با ورود به دانشگاه مینه سوتا در میناپولیس مجموعه آهنگ های سبک فولک (Folk) و کانتری خود را تصنیف و در مجامع عمومی از قبیل رستوران ها و کافه ها اجرا می کرد. در همان دوران بود که با الهام از اشعار شاعر ولزی «دیلن توماس» سمت و سوی آوازهای خود را پیدا کرد و نام «دیلن» را نیز به همین دلیل به عنوان نام هنری خود برگزید. در 1960 تحصیل در کالج مینه سوتا را رها کرد و راهی نیویورک شد؛ شهری آرمانی که میزبان خواننده افسانه سبک فولک آمریکایی بود؛ «وودی گوتری». این هنرمند آن زمان به دلیل یک بیماری نادر عصبی در آسایشگاه بستری بود. دیلن به طور مرتب از وی عیادت می کرد. آشنایی دیلن با گوتری سرآغازی شد برای شرکت بیشتر وی در مجامع موسیقی فولک و کانتری در شهر کوچک اما مشهور «گرین ویچ» و برقراری پیوند با سایر هنرمندان این دو سبک غنی و کلاسیک موسیقی آمریکا. در همان سال با قطعه درخشان «آوازی برای وودی» که در تجلیل از گوتری تصنیف کرده بود، توانست توجه منتقدان و تحلیلگران سرسخت نیویورک تایمز را به خود معطوف کند. سال 1961 سال موفقیت های ارزشمندی برای دیلن بود؛ ابتدا مقاله ها و گزارشات نیویورک تایمز و سپس عقد قرارداد با شرکت کلمبیا ریکورد جهت ضبط و پخش اولین آلبومش به نام «باب دیلن». این آلبوم دارای دو قطعه ساخته خود دیلن و تعدادی قطعه فولک کلاسیک از سایر موسیقیدانان این سبک بود که توسط وی بازسازی و بازآفرینی شد. در 1963 و با انتشار آلبوم «چرخیدن آزاد» باب دیلن به سرعت تبدیل به یکی از نمادهای اصیل و شاعرانه تاریخ موسیقی مردمی آمریکا شد. دو قطعه مشهور «نواختن در باد» و «باران سختی می خواهد بیاید» به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت و سپس آلبوم «زمان تغییر» وی را به مهم ترین ترانه سرای معترض آمریکا تبدیل کرد.
با ۷۹ امتیاز و ۲۵ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


همه از هر تفکر و اندیشه ای این روزها دارند برای زندانیانی که اگرچه برخلاف آنچه خودشان از اوین نامه نوشته اند و گفته اند که ما بی نام و نشان ایم تلاش می کنند تا گمنام بودن را از آنان جدا سازند. امروز دو پیام از دو دوست متفاوت برای ایجاد موج خبری در مورد زندانیان کمتر شناخته شده تر دریافت کرده ام. اولی خانم فخری محتشمی پور بود که پیش از این نیز مطلبی تحت عنوان زندانیان سبز گمنام نوشت امروز در صفحه فیسبوک خود یاد آوری کرده است هر بار نام یک زندانی را آنقدر تکرار کنیم تا در یادها بماند. خود او نام پویا قربانی را مطرح کرد با این پرسش که آیا کسی او را می شناسد؟ پاسخ ها همه منفی بود و کسی نمی دانست پویا قربانی کسیت. خودش پاسخ داد که مادر پویا به دنبال وکیل برای فرزندش بود. نام پویا تنها یک بار در همان لیست معروفی که تحت عنوان زندانیان گمنام در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود در رسانه ها چنین قید شده بود: پویا قربانی نام پدر فرهنگ. همین. این همه اطلاعات یکی از هموطنان ما است که ماهها پیش دستگیر و زندانی شده است. و این یعنی گمنام ماندن. فخری محتشمی پور اینبار برای او نیز مادری می کند تا با تکرار نامش یک زندانی دیگر را از گمنام ماندن برهاند. دیگری مجتبی سمیع نژاد است که او نیز برای زندانیان گمنام به طور ویژه نوشته است و از وبلاگ نویسان نیز خواسته است تا هر کدام به نام یک زندانی که کمتر شناخته شده است مطلبی بنویسند. من چون پیش از این نوشته بودم اینجا به نقل یک خاطره بسنده می کنم. پیش از این وقتی پیشنهاد راه اندازی صفحه ای در فیسبوک به نام اسرای گمنام شکل گرفت جرقه اش برای من آریا آرام نژاد زندانی شناخته شده و خوش نام بابلی بود . آریا بیرون از زندان گمنام نبود اما در زندان چرا. این آهنگ ساز جوان اگرچه نامش برای بسیاری از آنانی که در این شهر و حتی پایتخت دستی در موسیقی دارند آشنا بود و حسین زمان عزیز نیز پای آهنگ آخر او که برای عاشورای خونین خوانده بود، پیام تقدیر نوشته بود، اما خبر زندانی شدن او در جایی منتشر نشده بود. پس از آنکه خبر را شهروند روزنامه نگاران به روزنامه نگار کوچ کرده از خانه رساندند تا منتشر شود، یاد خاطره ای که خودم از وزارت اطلاعات بابل و زندان شهربانی بابل داشتم صفحه اسرای گمنام را با کمک دوستان دیگرم در فیسبوک پی گرفته ام عین خاطره را که یک زن نوشت قدیمی است در اینجا باز نشر می کنم. شاید جرقه ای دیگر باشد برای همه شهروند روزنامه نگاران تا یاری کنند همه آن کسانی که در زندان های جا جای ایران نام و نشانی از آنان به رسانه ها نمی رسد.
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این وب نوشت خطاب به تمامی‌ کاربرانی است که خواسته یا ناخواسته، با تعصب و کوته فکریشان باعث رنجش و دل آزرده شدن یکی‌ از کاربران زحمت کش‌ بالاترین sight شده‌اند.ـــــــــــــــــــ با تعصب بی‌ جای خودمان بأعث گردن زنی‌ اندیشه های آزاد نشویم. دم از عدالت علی‌ می‌زنیم، آزادی را از حسین یاد گرفتیم و هنوز در قرن بیست یکم برای حقیقتی انکار ناپذیر، آزاد اندیشان را به صلابه تعصب مان میکشیم و مزدور، عامل و جیره خوار میشماریم شان. وای بر من و تو که ادعای آزاد اندیشیمان، گوش دنیا را کر می‌کند و در زیر آسمان خدا، حق و ناحق را یکی‌ می‌کنیم و از شنیدن انتقاد بیزار و هراسانم. گوش کن کلام را چون کلام من، یکی‌ نیست و نبود، تا کی‌ جهل، تا کی‌ پوچی، تا کی‌ کم باوری، تا کی‌ کوتاه فکری. حلاج زمانه را به چوبه دار می‌بریم برای این که فریاد انا حق میزند، وای بر ما و نسل ما که حلاج‌ها کشتند و میکشند. وای بر من که سکوت من خیانت است به تمام همرزمانی که جان، مال، ناموس خود را در راه آزادی ایران دادند و میدهند. وای بر من که خاموشی من مرگ من است وای بر من و تو که سکوت ما نشانه مرگ اندیشه و آزادی باطن ماست. وای بر منو تو، گر ما نشویم، ریشه این ظالمان از خاک بر نکنیم ــــــــــــ کم نگاهان فتنه ها انگیختند بنده حق را بدار آویختند/// آشکارا بر تو پنهان وجود بازگو آخر گناه تو چه بود؟
با ۷۵ امتیاز و ۳۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مادر هنگامه شهیدی، روز پنج شنبه موفق شد با این روزنامه نگار به صورت حضوری ملاقات کند. آزاده شهیدی، خواهر هنگامه شهیدی در این زمینه اظهار داشت: پس از مراجعات مکرر مادرم به دادستانی و درخواست ملاقات حضوری به او اجازه دادند با هنگامه ملاقات کند اما به بقیه اعضای خانواده چنین اجازه ای داده نشد. وی روحیه هنگامه را خوب توصیف کرد و به سایت روز گفت:به گفته مادرم، رو حیه هنگامه بسیار خوب بوده و از زندان اوین پیغام داده است که علی رغم روند غیر قانونی بازداشت، باز جویی ها و همچنین تایید محکومیت سنگین توسط دادگاه تجدید نظر، به آنچه که برایش به عنوان مجازات تعیین شده است احترام می گذارد و خود را برای ۶ سال دوران محکومیت، مطابق تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات مبنی بر ۶ سال حبس در بازداشتگاه ۲۰۹، بدون حق ملاقات حضوری و حتی یک روز مرخصی و همچنین این تهدید که جلوی عفو مشروط وی را در کمیته عفو وزارت اطلاعات خواهند گرفت و وی باید بدون کم و کاست ۶سال محکومیت خود را به طور کامل بگذراند، آماده کرده است. خواهر هنگامه شهیدی افزود: هنگامه پیغام داده که افتخار می کنم سوژه برنامه ۲۰:۳۰ نبودم اما تنها از یک چیز می ترسم که شایستگی رنجهایم را نداشته باشم و میدانم در میان روزهای سخت و انسانهای سر سخت، این انسانهای سر سخت هستند که پیروزند. به گفته خواهر هنگامه شهیدی، این روزنامه نگار، "امتحان اسارت را خیلی سخت تر از شهادت و جانبازی" دانسته و گفته "زندان مدرسه یوسف است که هرکس که چرایی زندگی رایافته است با چگونگی آن نیز خواهد ساخت."
با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رهانا: همسر احمد زیدآبادی در دیدار با مهدی کروبی شرایط دشوار وی را در زندان رجایی‌شهر تشریح کرد. به گزارش خبرنگار سحام نیوز همسر زید آبادی گفت: وضعیت آقای زید آبادی در شرایط بسیار بدیست. به طوری که وی را در زندان رجایی شهر در شرایطی که ۳ همبند وی محکوم به قتل و یکی دیگر از آنها محکوم به قاچاق مواد مخدر میباشد؛ زندانیست. علاوه بر اینکه شرایط گرفتن وقت ملاقات با ایشان برای ما بسیار دشوار است، از طرف دیگر با توجه به فاصله ۴۰ کیلومتری این زندان از تهران، شرایط بیش از پیش دشوار شده است. در این دیدار مهدی کروبی ضمن آرزوی آزادی ایشان، از ظلمی که به زندانیان، مخصوصاً زندانیان سیاسی سرشناس می شود به شدت ابراز نگرانی کرد. مهدی کروبی در پایان گفت: این رنجیست که افرادی چون زیدآبادی ها، باقی ها ، شهیدی ها و بسیاری دیگر از فعالان سیاسی و مدنیت در کشور در راستای دفاع از حقوق بشر و عدالت میبرند. لازم به توضیح است وی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) دستگیر شد. او در این انتخابات حامی مهدی کروبی بود. بگفته همسرش، زیدآبادی ۱۷ روز در یک اطاق یک در یک و نیم متر، در یک سلول انفرادی در حال اعتصاب غذا بوده و ۱۸ روز دیگر هم بدون اعتصاب غذا در همان اتاق بدون هیچ تماس و ارتباطی نگه داشته شد.دادگاه تجدید نظر در دی ماه ۱۳۸۸ محکومیت او را (شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی) تایید کرد.
با ۷۲ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته