-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

عراق پراز دلارهای جعلی است و مقامات به ايران ظنين اند

دالاس مورنينيگ نيوز زير عنوان "تحقيق در باره اسکناس جعلی آمريکا در عراق" می نويسد دست کم چهار ميليون دلاراسکناس جعلی آمريکا از دسامبر گذشته وارد عراق شده است، و مقامات آمريکائی و عراقی تلاش ميکنند مشخص سازند چه مقدار ازاين جعل صرفا جنبه تقلب و کلاهبرداری داشته و چه مقدار آن ممکن است ناشی از اقدام ايران برای نفوذ در امورعراق بوده باشد.

در حاليکه بعضی ازاين اسکناس ها کاملا ناشيانه جعل شده اند، و به سادگی قابل تشخيص اند، به گفته مقامات نظامی آمريکا، بخش عمده ای ازآنها اسکناس هائی صد دلاری هستند که چاپ کردنشان مستلزم استفاده از ماشين و جوهرهائی مخصوص است.

اين مقامات به استناد اطلاعاتی که اخيرا از پليس خفيه آمريکا کسب شده است ميگويند در خاورميانه چنين توانائی و قابليتی بيشتر به ايران و مباشران اش، از جمله گروه ستيزه گر شيعه لبنانی حزب الله تعلق دارد.

به گفته همين مقامات، نيروهای عراقی و آمريکائی در هفته های اخير ضمن مقابله با پخش اسکناس های جعلی، که آگاه ساختن کسبه و کارکنان بانک ها بخشی از آن است، اطلاعاتی نيز جمع آوری ميکنند تا معلوم شود آيا اسکناس های جعلی به تلاش های ايران برای اعمال نفوذ در انتخابات پارلمانی هفتم مارس عراق ، و فراهم ساختن پول برای شبه نظاميان در جنوب شيعه نشين عراق ارتباطی داشته است يا نه.

چارلز تاون گازت زير عنوان "عراق مملو از اسکناس های جعلی آمريکاست و مقامات به ايران ظن دارند" می نويسد مناطق جنوبی هم مرز ايران در عراق دروازه اصلی واردات از ايران، از اقلامی مشروع و مجاز نظير محصولات کشاورزی گرفته تا مصالح ساختمانی، تا اقلامی غير مجاز و قاچاق نظير اسلحه و مهمات ، مواد مخدر و اسکناس های جعلی است. ماموران عراقی و آمريکائی اخيرا پانصد هزار دلار اسکناس های جعلی صدلاری را در ميسان و ديگر نواحی نزديک به مرز ايران کشف و ضبط کردند.

مقامات آمريکائی و عراقی ميگويند ماه گذشته نيز در شهر بندری ام قصر کارمندان بانک  بيش از صد هزار دلار اسکناس جعلی آمريکا را بين پولهائی که به عنوان سپرده به بانک ارائه شده بود کشف و ضبط کردند. به گزارش خبرگزاری اصوات العراق،  حدود دوماه قبل از آن نيز پليس در کربلا گروهی را از هم پاشيد که همگی زن بودند و با خرج کردن اسکناس های جعلی در جواهر فروشی ها و فروشگاههای لباس پول شوئی ميکردند.

 مقامات ميگويند ورود ناگهانی اسکناس های جعلی در سه ماهه پيش از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق می تواند گويای تلاش ايران برای اعمال نفوذ در نتيجه انتخابات باشد.

يک مقام ضد اطلاعات ارتش آمريکا در جنوب عراق، که با توجه به حساسيت موضوع خواسته است معرفی نشود،  ميگويد همه چيز نشان از ارتباط گروههای افراطی شيعه و سپاه پاسداران انقلاب در ايران دارد.

استفاده ازاسکناس جعلی در عراق تازگی ندارد. در اوايل دهه ۱۹۹۰، ماموران آمريکائی ، بنا به گزارشها با همکاری متحدين محلی، برای زير فشار گذاشتن صدام حسين ديکتاتور وقت عراق، که پس از اشغال کويت با تورم شديد و تنزل ارزش پول مواجه شده بود، اسکناس هائی جعلی در آن کشور به جريان انداختند
.

اکنون پس از گذشت دو دهه، صدام رفته است و نيروهای آمريکائی با توزيع هزاران خودکار مخصوص کشف اسکناس های جعلی در جنوب عراق به مقابله با تلاش ايران برخاسته اند.

وکیل محمد خاتمی گزارش ممنوعیت خروج او از کشور را تکذیب می کند

محمد خاتمی رییس جمهوری سابق ایران سفر به ژاپن برای شرکت در یک کنفرانس اتمی را لغو کرده است.

وکیل خاتمی، محمود علیزاده طباطبایی، روز جمعه گزارش های قبلی را که او رسما از مسافرت ممنوع شده است تکذیب کرد.

خبرگزاری ایلنا بنقل از طباطبائی می گوید چنین دستوری به یک حکم قضایی نیاز دارد که صادر نشده است.

اما گروه کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران می گوید ماموران اطلاعاتی و امنیتی در «فرصت های متعدد» گذرنامه های فعالان و شخصیت های سیاسی را بدون مجوز قضایی ضبط کرده اند.

محمد خاتمی یک حامی اصلی میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال پیش بود.

ماه گذشته نیز گزارش های مشابهی در مورد ممنوعیت خاتمی از خروج از کشور منتشر شد.

پاکستان به گزارش سازمان ملل متحد درباره ترور بوتو واکنش نشان می دهد

حزب حاکم پاکستان از انتشار گزارش جدید سازمان ملل متحد در مورد ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق، ابراز خوشنودی کرده است.
 
گزارش ۶۵ صفحه ای هیات سه نفره سازمان ملل که روز پنجشنبه منتشر شد می گوید ترور بوتو قابل جلوگیری بود و نتیجه گیری می کند که دولت پرویز مشرف رییس جمهوری سابق برای حفاظت از او به اندازه کافی عمل نکرد.

بوتو در پی شرکت در یک گردهمایی انتحاباتی در ۲۷ دسامبر 2007 در راولپندی، در یک یک حمله انتحاری کشته شد. او برای بازگشت به قدرت بعنوان رهبر حزب مردم پاکستان، پس از سالها تبعیت اختیاری، مبارزه می کرد.

یک سخنگوی آصف علی زرداری رییس جمهوری فعلی و شوهر بی نظیر بوتو، روز پنجشنبه گفت گزارش اعتقاد حزب را که مشرف مسئول بود تایید می کند. وی افزود دولت به مسئولیت خود برای تحقیق کامل درباره قتل بوتو «بی توجه» نبود.

با این حال، یک دستیار سابق مشرف به گزارش، بعنوان یک «مشت دروغ» حمله کرد و گفت تحقیقگر اصلی سازمان ملل متحد «شرلوک هولمز» نیست و افزود تقصیر خانم بوتو بود که خود را در پی دریافت هشدارهایی از سازمان جاسوسی و اطلاعاتی پاکستان، در معرض حمله قرار داد.

دولت مشرف بیت الله محسود رهبر طالبان پاکستانی و القاعده را مسئول حمله انتحاری به کاروان حامل بوتو و همراهانش دانست.

 سرپرست هیات تحقیق، هرالدو مونوز، سفیر شیلی در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه گفت خانم بوتو خطرات بازگشت به پاکستان را به روشنی درک می کرد، و دولت اسلام آباد نیز آگاه بود. اما کافی نبود که دوت فقط او را از خطرات آگاه سازد، و افزود مقامات باید گام هایی برای حفاظت از خانم بوتو برمی داشتند.

هیات همچنین می گوید یک کنفرانس خبری که دولت یک روز پس از ترور بوتو ترتیب داد، پیش ساخته بود و مانع از تحقیقات شد.

گزارش سازمان ملل متحد نتیجه گیری می کند که کوتاهی های پلیس و برخی مقامات در نشان دادن واکنش موثر به ترور بوتو در اکثر موارد «آگاهانه» بود.

یک ژنرال ارتش تایلند مسئولیت برقراری نظم در بانکوک را بر عهده می گیرد

نخست وزیر تایلند مسئولیت برقراری نظم در بانکوک را به ارتش سپرده است.

در پی ناتوانی پلیس در دستگیری رهبران اعتراضات ضد دولتی، آبهیست وجاجیوا، روز جمعه در سخنانی که از تلویزیون پخش شد اعلام کرد ژنرال «انوپونگ پائوچیندا» مسئولیت برقراری نظم و متوقف ساختن خشونت معترضین «سرخپوش» را بر عهده می گیرد.

حمله پلیس به هتلی در بانکوک، که رهبران معترض در آن محاصره شده بودند، نتوانست از فرار آنها جلوگیری کند.

مقامات در تایلند می گویند آنها در این باره که چگونه رهبران اعتراضات ضد دولتی توانستند از هتلی که نیروهای امنیتی محاصره کرده بودند فرار کنند، تحقیق خواهند کرد.

یکی از سه رهبر «سرخپوش» روز جمعه با استفاده از طناب از سه طبقه هتل پایین آمد و طرفدارانش او را، پیش از آن که پلیس برای دستگیری اش نزدیک شود، بسرعت بیرون بردند.

او بعدا به محل بازگشت، از روی سقف یک وانت برای جمعیت سخن گفت و عهد کرد آبهیست وجاجیوا نخست وزیر را «تعقیب کند.»

دو رهبر «سرخپوش» دیگر موفق شدند فرار کنند، در حالی که معترضین دو پلیس را برای دقایقی بازداشت کردند.

اکثر معترضین از تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق که در سال ۲۰۰۶ برکنار شد حمایت می کند. آنها ادعا مدعی هستند آبهیست غیر قانونی منصوب شد و می خواهند استعفا دهد.

معاون نخست وزیر پیشتر در روز جمعه برای اعلام حمله به هتل به تلویزیون دولتی رفت. او رهبران سرخپوش را «تروریست» توصیف کرد و معترضین را تشویق کرد محل را ترک کنند.

یک نماینده سازمان نظارت بر حقوق بشر در تایلند می گوید عملیات نافرجام دستگیری رهبران اعتراض نشان می دهد پلیس قادر نیست کارش را انجام دهد و دولت ممکن است برای برقراری نظم به ارتش متوسل شود. او وضع را «خطرناک» توصیف کرد.

رهبر موقت قرقیزستان: رییس جمهور برکنار شده باید محاکمه شود

دولت موقت جدید قرقیزستان می گوید می خواهد کورمانبک باکی اف رییس جمهور برکنار شده را محاکمه کند.

یک روز پس از آن که باکی اف ناچار شد کشور را ترک کند و رسما استعفا دهد، روزا اوتونبایوا، روز جمعه در یک پیام تلویزیونی گفت باکی اف قادر نخواهد بود از عدالت فرار کند. او به رهبری یک دولت فاسد و قوم و خویش بازی متهم است.

اوتانبایوا همچنین استعفا نامه باکی اف را خواند. مقامات می گویند استعفانامه شبانه ازقزاقستان، محلی که در آنجا رییس جمهور برکنار شده با همسر و دو فرزنش بسر می برند، فکس شد.

خروج باکی اف، که با کمک روسای جمهوری آمریکا، روسیه و قراقستان، و نیز میانجی های سازمان مل متحد ترتیب داده شد، این امید را بوجود آورده است که ثبات به سرعت به قرقیزستان باز گردد.
 
در این میان، دولت موقت روز جمعه به تحکیم قدرت خود ادامه داد، و تعداد بیشتری از متحدان ارشد رییس جمهوری سابق را بازداشت کرد.

مقامات قرقیزستان می گویند آنها از قزاقستان خواسته اند «مورات باکی اف»، پسر باکی اف، دانیار اوسنوف، نخست وزیر سابق، و مورات سوتالینوو، رییس سابق سرویس های امنیتی را تحویل دهد.

وزیر دفاع باکی اف روز پنجشنبه بازداشت شد. دولت موقت گفت برادر باکی اف، رییس سابق گارد دولتی، را نیز دستگیر خواهد کرد. او به صدور دستور تیراندازی بسوی معترضین در بیشکک در هفته گذشته، و کشته شدن دست کم ۸۴ تن، متهم است.

در این میان، معاون دولت موقت قرقیزستان می گوید توافقنامه استفاده از پایگاه ماناس با آمریکا برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

پنج کارمند افغان سازمان ملل متحد مفقود هستند

سخنگوی سازمان ملل متحد می گوید پنج نفر از کارمندان افغان آن مفقود هستند.

او این خبر را روز جمعه اعلام کرد، اما جزییات بیشتری ارائه نداد. با این حال، گزارش ها حاکی است پنج نفر هنگامی که ناپدید شدند در ایالت ناآرام بغلان بودند.

در آنجا شورشیان روز پنجشنبه در یک حمله راکتی چهار سرباز آلمانی را کشتند و پنج نفر را مجروح کردند.

در این میان، فرماندار ایالت قندهار می گوید در انفجاری در یک مجتمع محل سکونت خارجیان در جنوب شهر قندهار، سه تن کشته شدند. پیشتر این رقم شش نفر اعلام شده بود.

او گفت هر سه نفر افغان بودند، و افزود ۱۰ نفر از ۲۶ مجروح سه آمریکایی و یک تبعه آفریقای جنوبی را شامل می شدند.

مقامات می گویند بمب انداز روز پنجشنبه چند ساعت پس از آن که در انفجار یک بمب اتومبیلی در نزدیکی هتلی در شهر دست کم سه نفر مجروح شدند، حمله کرد.

در حمله یک بمب انداز انتحاری به بیمارستانی در پاکستان ۱۰ تن کشته شدند

پلیس پاکستان می گوید یک بمب انداز انتحاری در حمله ای به اتاق اورژانس بیمارستانی در شهر کویته، دست کم ۱۰ تن، از جمله دو افسر پلیس و یک فیلمبردار تلویزیون را کشت.

در این حادثه که یک تحقیقگر ارشد پلیس آنرا یک «حمله فرقه ای» می نامد، دست کم ۳۵ نفر نیز مجروح شدند.

هنگام وقوع حمله، اتاق اورژانس پر از دوستان و بستگان یک مدیر شیعه بانک بود که قبلا کشته شده بود. تعدادی خبرنگار نیز در آنجا حضور داشتند.

کویته مرکز استان بلوچستان پاکستان است. در آنجا ارتش و نیروهای امنیتی سالها است با شورشیانی که خواهان خودمختاری بیشتر و سهم زیاد تری از درآمدهای منابع طبیعی هستند می جنگند.

در این میان، مقامات پاکستانی روز جمعه گفتند در حمله هواپیمای بی سرنشین مظنون آمریکا در وزیرستان شمالی در نزدیکی شهر میرانشاه، چهار شبه نظامی کشته شدند.

و پلیس می گوید مظنون اصلی ربودن یک پسر بچه بریتانیایی در ماه گذشته، پس از آن که دو همدست وی سعی کردند او را از بازداشتگاه پلیس آزاد کنند کشته شد.

قشرعظيمِ خاکسترِ حاصل از آتشفشان های ايسلند فرودگاه های بزرگ اروپا را به تعطيل در آورد

قشر عظيم خاکستر که بصورت ابری از روز چهارشنبه سراسر اروپا را فراگرفته است و حاصل آتشفشان های ايسلند است که در زير يخچالهای طبيعی قرار دارند، به گفته مقامات حفظ ايمنی هوانوردی، چند روز ديگر بر سر جای خود باقی خواهد ماند و بخش بزرگی از فضای اروپا را از هوانوردی محروم خواهد ساخت.

روز پنجشنبه فرودگاه های بزرگ اروپا، مسافرتهای هوايی را تعطيل کردند و ده ها هزار مسافران هواپيما را که از آمريکا به اروپا و آسيا منتظر پرواز های خود بودند، سرگردان ساختند.

تعدادی از کشورهای اروپايی، منجمله بريتانيا، نروژ، سوئد و دانمارک حريم هوايی خود را بکلی بروی هرگونه پروازی بستند و اخلال گسترده در برنامه های پرواز هواپيماهای چندين کشور اروپايی نظير آلمان، فرانسه و هلند به وجود آمده است. هزاران مسافر در فرودگاههای فرانکفورت، برلين، شارل دوگل، اورلی، هيترو و آمستردام با گيشه های خالی مواجه شده و بسياری از آنها کماکان بليط در دست، بلاتکليف مانده اند.

مقامات کشورهای اروپايی از طريق رسانه های جمعی به کليۀ مسافران توصيه می کنند که حتماً پيش از مراجعه به فرودگاه، با خط يا خطوط هوايی که قرار است با آن سفر کنند، تماس بگيرند. بسياری از اين مسافران، برای رسيدن به مقصدِ خود در کشورهای آسيايی و يا آمريکا و کانادا در فرودگاههای اروپا، در انتظار مانده اند.

مقامات امنيتِ هوائی کشورهای اروپايی به ويژه بريتانيا و آلمان هشدار داده اند که ذرات کوچک سنگ، شيشه و شنِ موجود در غبار و خاکستر آتشفشانی موجب انسداد موتور هواپيما و از کار افتادنِ آن می شوند و به همين جهت تا پاکيزه شدنِ کاملِ خطوطِ هوايی از اين غبار، بازگشايی آنها احتمالاً غيرممکن خواهد بود.

مقامات لهستان نيز بخش شمالی حريم هوايی خود را بسته اند و هنوز مشخص نيست که رهبران کشورهای جهان که قصد دارند روز يکشنبه در مراسم تشييع جنازه لِخ کاژينسکی رييس جمهوری فقيد لهستان شرکت کنند، چگونه و تحت چه شرايطی وارد لهستان خواهند شد.

از سوی ديگر فعاليتِ کم سابقۀ اين آتشفشان ايسلند که در زير پنجمين کوهِ يخِ بزرگِ اين کشور قرار دارد، موجبِ بالا آمدنِ آب در برخی مناطق شده است و سيل زندگی هزاران نفر را تهديد می کند.

پرزيدنت اوباما انتظار دارد تا اواسط دهۀ ۲۰۳۰ فضانوردان بتوانند به مدار مريخ سفر کنند

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا خواستار افزايش بودجه سازمان ملی هوانوردی و فضايی-- ناسا، به ميزان شش ميليارد دلار، در پنج سال آينده شد.

پرزيدنت اوباما که روز پنجشنبه در پايگاه فضايی کِندی واقع در ايالت فلوريدا سخن می گفت اضافه کرد که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ فضاپيمايی ساخته شود که سفر به عمق فضا را ميسر کند و تا اواسط دهۀ ۲۰۳۰ فضانوردان بتوانند به مدار مريخ سفر کنند.

کاخ سفيد می گويد افزايش اعتبارات ناسا برای توسعۀ فناوری هايی خواهد بود که بتوانند اساس سفر به مريخ را فراهم کنند.

تظاهرات ۵ روزه در هند برای برسميت شناخته شدن حق داشتن غذا بعنوان بخشی از حقوق بشر

روز پنجشنبه اعضای چند سازمان غيردولتیِ حقوق بشر در هند بعنوان اعتراض به پيش نويس لايحه امنيت غذائی که دولت فدرال در نظر دارد آنرا در پارلمان آن کشور در «جانتار مانتار» ِ دهلی نو مطرح سازد، دست به يک تظاهرات ۵ روزه زده اند.

بسياری از فعالان حقوق بشر که تلاش ميکنند حق داشتن غذا بعنوان بخشی از حقوق بشر شناخته شود، بعنوان مخالفت با اين لايحه که بموجب آن دولت به خانواده هائی که زير خط فقر زندگی ميکنند ماهانه ۲۵ کيلوگرم گندم يا برنج به قيمت کيلوئی ۶ سنت ارائه خواهد کرد، دست به تظاهرات زده اند.

تظاهرکنندگان ميگويند که ۲۵ کيلوگرم کافی نيست و بجای آن برای هر خانواده پنج نفره تقاضای ۵۰ کيلوگرم برنج يا گندم را کرده اند.

کاويتا سری واستاوا فعال حقوق بشر و عضو اتحاد مردم برای آزاديهای مدنی ميگويد که لايحه حق داشتن غذا ناقص است. ما خواستار لايحه کامل و جامعی هستيم تا تمام کسانی را که نيازمند مواد غذائی هستند در زير پوشش خود قرار دهد، بدون در نظر گرفتن آنکه آنها در زير و يا بالای خطر فقر زندگی ميکنند.

اين فعال حقوق بشر همچنين افزود که دولت بايد علاوه بر برنج و گندم به نيازمندان، روغن خوراکی نيز عرضه کند و برای مادران و فرزندان مراکز نگهداری تأسيس کند. کاويتا خواستار غذای نيمروز برای تمام کودکان هند شد، اعم از آنکه آنها به مدرسه ميروند يا خير.

تظاهرکنندگان ميگويند در ۱۶ استان ديگر نيز تظاهرات مشابهی بعنوان اعتراض به لايحۀ امنيت غذائی دولت فدرال برپا شده است و پيش بينی ميکنند که ظرف روزهای آينده تعداد تظاهرکنندگان به بيش از ۵ هزار نفر خواهد رسيد.

انتظار ميرود که لايحه امنيت غذايی که پيش از ارايه به پارلمان هند از سوی چند وزير کابينه به تصويب رسيده است، بار ديگر مورد تجديد نظر قرار گيرد.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته