-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تظاهرکنندگان سرخ پوش تایلند با دولت مذاکره نمی کنند

تظاهرکنندگان ضد دولتی در بانکوک با ادامه اشغال برخی مناطق کلیدی در پایتخت تایلند از جمله یک منطقه تجاری و منطقه تاریخی شهر، مذاکرات را رد کردند.

یک روز پس از درگیری میان تظاهرکنندگان و سربازان دولتی که دست کم ۲۰ کشته و صدها مجروح برجای گذاشت، روز یکشنبه در بانکوک به آرامی گذشت.

خشونت ها پس از آن درگرفت که سربازان تلاش کردند تظاهرکنندگان را از محل استقرارشان پراکنده سازند.

تظاهرکنندگان خواستار استعفای آبیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند هستند. آقای آبیسیت شامگاه شنبه در پیامی که از تلویزیون سراسری تایلند پخش شد وعده داد که درباره خشونت ها تحقیقاتی جامع صورت خواهد گرفت. او همچنین گفت از مقام خود کناره گیری نمی کند.

رسانه های محلی می گویند نخست وزیر تایلند خواستار ملاقات با تظاهرکنندگان موسوم به «سرخ پوش» شده است اما مخالفان این درخواست را رد کرده اند.

این جدی ترین بحران و خشونت سیاسی در تایلند از سال ۱۹۹۲ تاکنون به شمار می رود.

لهستان دو دقیقه در سکوت فرورفت

روز یکشنبه در سراسر لهستان همزمان با سوگواری مردم برای مرگ لخ کاچینسکی، رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور، ناقوس ها به صدا در آمدند. رئیس جمهوری لهستان و همسرش ماریا، همراه با برخی مقامات ارشد لشگری و کشوری لهستان روز یکشنبه در جریان سقوط هواپیما در غرب روسیه جان باختند.

سوگواران روز یکشنبه در کلیساهای سراسر لهستان گردآمدند تا برای کشته شدگان دعا کنند و ده ها هزار تن دیگر در مقابل کاخ ریاست جمهوری در ورشو برای ادای احترام حاضر شدند.

تمامی کشور لهستان روز یکشنبه برای ادای احترام به لخ کاچینسکی و همسرش و ۹۵ تن دیگر از مقامات این کشور که در سانحه سقوط هواپیما در خارج از شهر اسمولنسک روسیه کشته شدند، دو دقیقه در سکوت فرو رفت.

اجساد رئیس جمهور و همسرش عصر یکشنبه به ورشو منتقل شد و در آنجا مراسمی با حضور یاروسلاو، برادر دوقلوی رئیس جمهور و دیگر مقامات برگزار شد.

هواپیمای توپولوف TU-۱۵۴ حامل هیأت عالی رتبه لهستانی که عازم روسیه بود و دچار سانحه شد، هنگام فرود بر اثر مه غلیظ در فاصله کوتاهی از فرودگاه اسمولنسک، با شاخه های درختان برخورد کرده و سقوط کرد.

هدف از این سفر شرکت در مراسم یادبود ۲۲۰۰۰ لهستانی بود که در روزهای آغازین جنگ جهانی دوم به دست نیروهای شوروی کشته شدند.

آیت الله خامنه ای: دولت آمریکا شریر و غیرقابل اعتماد است

جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد شدید از آنچه که «تهدید آمریکا به حمله اتمی علیه ایران خواند» اعلام کرد به سازمان ملل متحد شکایت خواهد برد.

یک بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی حاکی است تهران این شکایت پاسخی است به استراتژی جدید اتمی آمریکا که روز سه شنبه توسط باراک اوباما اعلام شد.

دولت آمریکا روز سه شنبه ۶ آوریل، گزارشی را تحت عنوان «بازنگری استراتژی هسته ای آمریکا» به کنگره این کشور ارائه داد که بر اساس آن، آمریکا علیه کشورهایی که قدرت اتمی نیستند و به پیمان منع گشترش سلاح‌های اتمی پایبندند از بمب اتمی استفاده نخواهد کرد، اما این محدودیت هسته ای شامل حال ایران و کره شمالی نمی شود.

واشنگتن دو کشور ایران و کره شمالی را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می کند. ایران اصرار دارد که برنامه اتمی اش تنها اهداف صلح آمیز دارد.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز روز یکشنبه باراک اوباما را به تهدید تلویحی حمله اتمی علیه ایران متهم کرد.

رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۲۲ فروردین در دیدار با مقامات ارشد نظامی و انتظامی، سخنان مقامات آمریکایی را به ضرر آنان دانست و گفت: «معنای این گونه سخنان این است که دولت آمریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است».

پیشتر در روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به ایالات متحده، وزارت خارجه جمهوری اسلامی را به شکایت علیه بیانات باراک اوباما ترغیب کردند. آنان از وزارت خارجه خواستند تا از دولت آمریکا به عنوان «تهدید کننده صلح و امنیت جهان» به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت ببرد.

دیدار حامد کرزی و رئیس نیروهای ناتو با ریش سفیدان ولایت قندوز

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان و رئیس نیروهای ناتو در افغانستان، پیشاپیش آغاز اقدام نظامی علیه شورشیان اعلام همبستگی کردند.

آقای کرزی و ژنرال استنلی مک کریستال، در ولایت قندوز در شمال افغانستان با صدها تن از ریش سفیدان قبیله ای ملاقات کردند. قندوز طی سال گذشته صحنه موجی از فعالیت های طالبان بوده است.

ملاقات روز یکشنبه رئیس جمهوری افغانستان و رئیس نیروهای ناتو با ریش سفیدان، سومین بار طی چند هفته گذشته است که این دو مقام استراتژی مبارزه با شورشیان را با گروه هایی از ریش سفیدان افغانستان در میان می گذارند تا بر نقش دولت افغانستان در تلاش های نظامی علیه شورشیان تأکید کنند.

ایالات متحده در سال جاری ۳۰ هزار سرباز اضافی را برای مبارزه با شورشیان طالبان به افغانستان اعزام می کند.

اخیرا روابط آقای کرزی با متحدان غربی اش به سردی گرایید چرا که رئیس جمهوری افغانستان قدرت های خارجی را به دخالت در تقلب در جریان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان متهم کرد.

ایران می گوید خواهان یک جهان عاری از تسلیحات اتمی است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی می گوید تهران هنگام تشکیل یک کنفرانس بین المللی اتمی در شنبه آینده، خواهان جهانی عاری از تسلیحات اتمی خواهد شد، و راه جدیدی برای رها ساختن جهان از تسلیحات اتمی باز خواهد کرد.

این همایش چند روز پس از کنفرانسی که قرار است با میزبانی آمریکا در واشنگتن تشکیل شود، برپا خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت او تردید دارد کشورهای شرکت کننده در کنفرانس واشنگتن براستی قصد داشته باشد زرادخانه های تسلیحات اتمی خود را کاهش دهند.

رسانه های ایران گزارش می دهند نمایندگان ۶۰ کشور حضور خواهند داشت.

ایالات متحده در کنفرانس دوروزه که قرار است روز دوشنبه آغاز شوئد، میزبان رهبران ۴۷ کشور خواهد بود.

پیشتر در روز جمعه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران نسل جدید و سریعتری از سانتریفیوژهای ساخت داخل را فاش کرد.

در واشنگتن، سخنگوی وزات امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده باید به این نتیجه برسد که ایران «مقاصد ناهنجاری» در فعالیت های اتمی خود دارد، زیرا یک برنامه اتمی صلحجویانه نیازی به سانتریفیوژهای سریعتر نخواهد داشت.

ايران برای گريز از تحريم های آمريکائی اسامی و مالکيت کشتی ها را عوض کرده است

وال استريت جرنال زيرعنوان "گريزکشتيرانی ايران از ليست سياه" می نويسد بنا به يک گزارش جديد، شرکت دولتی کشتيرانی ايران برای گريزاز تحريم های آمريکا، اسامی و مالکيت اغلب کشتی های خود را عوض کرده است، حال آنکه وزارت خزانه داری آمريکا هنوز ليست سياه مورد استفاده شرکت های آمريکائی برای اثبات مراعات تحريم ها را به روز نکرده است.

گزارش، که توسط يک نهاد ديدبان غيرانتفاعی مستقر در واشينگتن بنام Wisconsin Project on Nuclear Arms Control تهيه شده است ميگويد نتيجتا بعضی از شرکت ها در خطر معامله با شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران هستند، هر چند که چنين معاملاتی از سال ۲۰۰۸ ببعد ممنوع است.

نتيجه گيری های اين گزارش، موثر بودن بعضی از تحريم های وضع شده توسط واشينگتن را زير سئوال برده است، که وادار ساختن تهران به نساختن تسليحات اتمی هدف آنهاست، و تهران فعاليت در چنين کاری را تکذيب میکند.

گزارش ميگويد تلاش ايران برای گريز از تحريم های وضع شده عليه شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی بمراتب گسترده تر از اقدامات آمريکا در به اجرا گذاشتن اين تحريم ها بوده است.

يک مقام وزارت خزانه داری ميگويد اداره کنترل دارائی های خارجی، که بازوی اجرائی اين وزارتخانه در مورد تحريم های مالی است، از تغيير نام و مالکيت کشتی ها با خبراست.

وزارت خزانه داری آمريکا در سپتامبر سال ۲۰۰۸ شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران، کشتی ها و نهادهای وابسته به آن را به فهرست شرکت های ايرانی مشمول تحريم ها افزود، و اين شرکت را به حمل محموله های مرتبط با امور نظامی، از جمله يک ماده شيميائی مورد استفاد در ساخت موشک، برای وزارت دفاع ايران، از طريق شيوه هائی فريبنده، متهم ساخت.

 Wisconsin Project on Nuclear Arms Control ميگويد شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران از آن زمان ببعد اسامی دست کم هشتاد کشتی از صد و بيست و سه کشتی خود را، اغلب با حذف کلمه ايران، عوض کرده است، اما فهرست جاری وزارت خزانه داری آمريکا که مورد استفاده شرکت های آمريکائی است کماکان حاوی اسامی پيشين است.

 گزارش Wisconsin Project on Nuclear Arms Control تغيير نام بعضی از کشتی ها را به اين شرح منعکس کرده است:  

Iran Matin به Abba
Iran Madani به Adventis
Iran Ghazi به Ajax
Iran Dolphin به Alameda
Iran Navab به Apollo
Iran Hamzeh به Atrium
Iran Gilan به Bluebell
Iran Broojerdi به Dinna
Iran Yazd به Lancelin
Iran Ilam به Sepitam
Iran Bushehr به Silver Zone
Iran Bojnoord به Uppercourt

رییس جمهوری لهستان و ده ها نفر از مقامات ارشد در سقوط هواپیما کشته شدند

لخ کاچینسکی، رئیس جمهوری لهستان و بسیاری از دیگر مقامات ارشد این کشور در سقوط هواپیمای ریاست جمهوری در روسیه کشته شدند.

مقامات روسیه می گوید هواپیما روز شنبه در حالی که در میان مه غلیظ به فرودگاه شهر اسمولنسک، در غرب روسیه نزدیک می شد، روی درخت ها سقوط کرد و آتش گرفت. مقامات می گویند تمام ۹۶ سرنشین هواپیما کشته شدند.

هشتاد و هشت نفر آنها بخشی از یک هیأت بلند پایه دولت لهستان متشکل از رهبران ارشد کشوری و لشکری بودند. مقامات لهستان تأیید کردند که رئیس جمهوری و همسرش، ماریا، در هواپیما بودند. مسافران دیگر رئیس ستاد ارتش، معاون وزارت امور خارجه، رئیس بانک مرکزی و چندین قانونگذار لهستان را شامل می شدند.

دانلد توسک نخست وزیر لهستان، سقوط هواپیما را «اندوهبار» نامید. او در یک کنفرانس خبری گفت دولت سوگواری ملی اعلام کرده است و روز یکشنبه به احترام قربانیان، دو دقیقه سکوت در سراسر کشور برقرار خواهد شد.

صدها سوگوار برای ادای احترام به رهبران از دست رفته خود در برابر کاخ ریاست جمهوری جمع شد ه اند.

هیأت لهستانی برای شرکت در مراسم هفتادمین سال کشته شدن ۲۲ هزار لهستانی توسط نیروهای شوروی در شهر کاتین، در نزدیکی اسمولنسک به روسیه می رفتند.

نخست وزیر لهستان گفت در باره سقوط هواپیما تحقیق خواهد شد. او گفت هم اینک دادستان های لهستان در اسمولنسک هستند و او نیز بی درنگ رهسپار آنجا خواهد شد.

دولت لهستان روز شنبه جلسه فوق العاده ای تشکیل داد و نخست وزیر گفت جلسه دیگری در بعد ازظهر تشکیل می شود.

بر اساس قانون اساسی لهستان، رئیس پارلمان وظایف ریاست جمهوری را بر عهده می گیرد. یک سخنگوی دولت گفت انتخابات ریاست جمهوری زودتر از موعد مقرر برگزار خواهد شد. قانون اساسی ایجاب می کند که تاریخ انتخابات ظرف دو هفته اعلام شود.

ویدئوی صحنه سقوط قطعات در هم شکسته هواپیمای توپولوف ساخت روسیه را در یک منطقه جنگلی در حالی که بخشی از آن در شعله های آتش می سوزد، نشان می داد.

دولت موقت قرقیزستان آماده است گفت و گو کند

فرستاده سازمان امنیت و همکاری در اروپا می گوید دولت موقت قرقیزستان تمایل خود را به پایان دادن به بحران سیاسی، که با قیام خونین علیه کورمانبک باکی اف رییس جمهوری آغاز شد، ابراز داشته است.

«ژانیبک کاریبژانف» روز شنبه گفت رهبران موقت قرقیزستان آماده هستند با رییس جمهوری گفت گو کنند و جمعه شب نخستین گام را در این جهت برداشتند.

پرزیدنت باکی اف روز چهارشنبه، در پی چهار روز شورش گسترده اوپوزیسیون در بیشکک، که ۷۹ کشته بر جا گذاشت، به منطقه جلال آباد در جنوب کشور فرار کرد.

روز شنبه هزاران سوگوار در مراسم خاکسپاری برخی از کشته شدگان در گورستانی در پایتخت، به قربانیان ادای احترام کردند.

روزا اوتونبایوا، کفیل دولت موقت به جمعیت گفت عدالت و دمکراسی برقرار خواهد شد، و قول داد یک سیستم دولت پارلمانی در کشور مستقر شود.

خانم اوتونبایوا به باکی اف خروج سالم از کشور را اگر موافقت کند استعفا دهد پیشنهاد کرده است. باکی اف گفته است استعفا نخواهد داد.

در این میان، سفارت آمریکا در قرقیزستان می گوید قصد دارد کمک های انسان دوستانه برای آن کشور فراهم آورد. سفارت روز شنبه در بیانیه ای گفت هم اینک ارسال تدارکات و کمک های پزشکی را از طرق پایگاه هوایی ماناس آغاز کرده است.

مقامات آمریکا پرواز هواپیماهای مسافری از پایگاه را متوقف ساخته اند و پرواز هواپیماهای باری را محدود کرده اند.

این اقدام تصمیم اولیه برای از سرگرفتن عملیات عادی در پایگاه را، که ارتش آمریکا می گوید برای کوشش های جای درافغانستان مهم است، تغییرمی دهد.

واکنش رهبران جهان به مرگ رئیس جمهوری لهستان

رهبران جهان از مرگ لخ کاچینسکی رئیس جمهوری لهستان درحادثه سقوط هواپیما در روسیه ابراز تأسف کرده اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا این واقعه را فقدانی فاجعه بار برای لهستان، آمریکا و جهان نامید. او گفت با دونالد توسک نخست وزیر لهستان تماس گرفت و عمیق ترین همدردی های خود را ابراز داشت.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده در این زمان دشوار در کنار مردم لهستان ایستاده است و کاچینسکی را بعنوان یک طرفدار آزادی و حقوق بشر ستود.

گوردون براون نخست وزیر بریتانیا گفت از شنیدن خبر سانحه اندوهگین شد و تمامی جهان نیز اندوهگین خواهد شد. او گفت از فداکاری ها و کوشش های لخ کاچینسکی برای جنبش همبستگی در لهستان و آزادی کشورش آگاه است.

نیکولا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه کاچینسکی را یک مدافع خستگی ناپذیر دمکراسی و آزادی و پیشگام نبرد با دیکتاتوری توصیف کرد.

نخست وزیر ایتالیا مرگ کاچینسکی را یک «ضایعه بزرگَ» نامید.

پاپ بندیکت و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد تسلیت های خود را ابراز داشتند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تأسف عمیق خود را از مرگ رئیس جمهوری لهستان و دیگر سرنشینان هواپیما ابراز داشت.

میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهوری گرجستان، لخ کاچینسکی را یکی از نزدیکترین دوستان خود و قهرمانی نه فقط در لهستان، بلکه در گرجستان نامید.

در انفجار بمب در شمال عراق ۶ تن کشته شدند

در سه بمب گذاری درشمال عراق در روز شنبه ۶ تن، از جمله یک کودک کشته شدند.

بگفته پلیس، در یک حمله، یک بمب کنارجاده ای در حدود ۸۰ کیلومتری جنوب موصل منفجرشد، دو افسر پلیس و یک سرباز کشته شدند.

در دومین حمله، بمب کنارجاده ای دیگری در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب موصل منفجر شد و یک کودک و یک سرباز را کشت.

سومین بمب گذاری در فلوجه، در حدود ۵۰ کیلومتری غرب بغداد روی داد.

پلیس می گوید دو بمب در نزدیکی خانه یک افسر سابق پلیس منفجر شد و یک زن را کشت.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته