-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

Latest news from Jaras for 04/23/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



روزۀ سیاسی زندانیانِ بند ۳۵۰ زندان اوین  تا ۲۲ خرداد ادامه می یابد

جرس: زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، در ادامه اعتراضات خود به وضع موجود در زندانها و بازداشتگاهها، روند بازجویی ها، صدور احکام ناعادلانه و همچنین ادامه بازداشتِ زندانیانِ سیاسی، تصمیم به برگزاری روزۀ سیاسیِ متناوب تا سالگرد انتخاباتِ ریاست جمهوری (۲۲ خرداد ماه) گرفتند.

 

 

 

 

یکی از خانواده های زندانیانِ هماهنگ کنندۀ این روزۀ سیاسی، در گفتگو با خبرنگارِ جرس، ضمن اعلامِ این نکته که روزه های سیاسیِ زندانیان بند مذکور ابتدا  یك روز در هفته (پنج شنبه ها ) و بعد از دو هفته شامل دوشنبه ها و  پنج شنبه ها نیز خواهد شد، خاطرنشان کرد "این روند در خرداد ماه (تا سالروز انتخابات ریاست جمهوری) به صورت فزاینده ای شدت خواهد یافت."

 

 

 

 

در همین رابطه پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه، اولین حرکت از این اقدام دسته جمعی شکل گرفت.

 

لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، طی روزهای اخیر، در نامه ای خطاب به مراجع تقلید، از عدم استقلال قضاتِ کشور، عدم رعایت اخلاق توسط مأموران و بازجویان، عدم امکان استخدام وکیل مناسب، بدرفتاری و شکنجه در جریان بازجویی ها، فشار بر خانواده ها و صحنه سازی برای دادگاه های دسته جمعی علنی، به شدت انتقاد کرده و با اعلام درخواست های زیر، آغاز روزه های سیاسی خود را علنی کرده بودند:

 

 

 

"لغو و تقلیل احكام صادره علیه زندانیان سیاسی ، امنیتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمایشی پس از خرداد ۸۸

 

 

 

آزادی فوری كلیه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قید وثیقه و كفالت

 

 
 
رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در كلیه محاكم

 

 

 

رسیدگی به روند غیر قانونی و غیر عادلانه بازجویی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح:

 

 

 

بهبود وضعیت غذایی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی كلیه زندانیان و بازداشت شدگان."

 

 

 


 




جرس: هاشم خواستار، معلم بازنشسته مشهد و عضو کانون صنفی فرهنگیان استان خراسان در زندان وکیل آباد مشهد بشدت به بیماریهای داخلی و قلبی مبتلا شده است.

 

 

به گزارش خبرنگار جرس از مشهد، هاشم خواستار که 25 خرداد 88 بازداشت شد و پس از یک ماه و نیم از زندان آزاد شد، روز 25 شهریور 88 دوباره بازداشت شد و از آن موقع تاکنون همچنان در اسارت به سر می برد.

گفتنی است علی رغم عدم وجود سابقه قبلی بیماری قبلی، ایشان در طول مدت زندان به شدت بیمار شده و به مشکلات بینایی و فشار خون نیز مبتلا شده است.

شایان ذکر است از هشت ماه پیش تاکنون هیچ گونه مرخصی به ایشان داده نشده و علی رغم اعتراض خانواده و وکیل پرونده و نیز وخامت حال جسمی همچنان در زندان به سر می برد.

پیش از این همسر این فرهنگیِ بازنشسته که خود نیز از معلمان پیشکسوت و بازنشستۀ کشور می باشد، با گلایه از اینکه آقای خواستار با ۶۷سال سن، بیماری های آرتروز و ناراحتی های گوارشی متعددی دارند و طی این مدت نیز، حتی از داشتن دندانی که قبل از بازداشت سفارش داده بودند، محروم بوده و بدون آن در سلول به سر می برند"، خاطرنشان کرد ه بود"مسئولین امر حتی با دادن یک مرخصی کوتاه چند ساعته برای این موارد استعلاجی به این معلم سالخورده خودداری می کنند."

 


صدیقه مالکی فرد همچنین یادآور این نکته شده بود که  آقای خواستار بیش از سه دهه معلم و فرهنگیِ این کشور بوده و آنچه بر آنها می گذرد، شایسته و سزاوار نبوده و خارج از انصاف می باشد.

 


 


صدور و اجرای حکم حبس برای سه تن از فعالان دانشجویی تهران و بابل

جرس: میلاد فدایی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و نیما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و حسین جلیل نتاج دانشجویِ دانشگاه علوم پزشکی بابل، برای گذراندن دوران محکومیت شان خود را به زندان متی کلای بابل معرفی کردند.

 

به گزارش سامانه خبری دانشجو نیوز، حکم یک سال حبس تعزیری درحالی به فدایی ابلاغ شده که بیش از چهارماه از بازداشت موقت او می‌گذرد و دادستان کماکان با تبدیل قرار بازداشت وی به وثيقه یا کفالت موافقت نکرده است.اتهام این دانشجوی دانشگاه آزاد، «تبلیغ علیه نظام» اعلام شده بود.


این گزارش خاطرنشان می سازد میلاد فدایی بیش از ۳۵ روز از بازداشتش را در بند ۲۰۹ زندان اوین مبحوس بود و پس از آن تا امروز در بند ۳۵۰ زندانی است.


این  دانشجوی مهندسی معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ۱۱ آذر ماه سال گذشته در منزلش توسط پنج تن از ماموران لباس شخصی با حکم دادگاه انقلاب پس از تفتیش منزل و توقیف کتاب‌ها و هارد کامپوترش بازداشت شد.

 
 

بابل؛ باز هم زندان متی کلا

به گزارش سامانه خبری فعالان حقوق بشر، نیما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و حسین جلیل نتاج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه، برای گذراندن دوران محکومیت شان خود را به زندان متی کلای بابل معرفی کردند. این دو فعال دانشجوئی به ده ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شده اند.

 

 نیما نحوی (عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی)، در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" و حسین جلیل نتاج به اتهام واهی "بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل" در زندان اداره اطلاعت ساری و بابل بازداشت بودند.

 

گفتنی است تعداد دانشجویان دربند زندان متی کلای بابل به پنج  تن رسید.

 

از اسفندماه گذشته، محسن برزگر (دبیر فرهنگی سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی) و ایمان صدیقی (دبیر سیاسی سابق دانشگاه نوشیروانی) به همراه محمد اسماعیل زاده دانشجوی دانشگاه پیام نور بابل، دوران محکومیت شان را در زندان متی کلای بابل می گذرانند.

 

چندی پیش محسن برزگر در همان زندان، توسط مجرمین خطرناک مورد ضرب و شتم قرار گرفته و راهی بهداری زندان شد و همچنین ایمان صدیقی در اثر فشارهای ناشی ازبازجوئی دچار خونریزی معده شد که تا کنون خانواده های این دو دانشجو موفق به تماس با فرزندانشان نشدند.

 

 
حال این دو دانشجو وخیم گزارش شده و کماکان مسئولین دادگستری بابل از اعطای مرخصی استعلاجی ممانعت می کنند.

 


 




سید مصطفی الموسوی از بنیانگذاران هسته اولیه لشکر عاشورا -

جرس:میرحسین موسوی به مناسبت شهادت حاج سید مصطفی الموسوی از بنیانگذاران هسته اولیه لشکر عاشورا پیام تسلیتی صادر کرد.

 

به گزارش “کلمه” متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

مجاهدی بزرگ و فداکار برادر جانبازحاج سید مصطفی الموسوی بعد از زمان طولانی زجر ناشی از مصدومیت های زمان طولانی حضور در دفاع مقدس به افتخار شهادت نائل شدند .

شهادت ایشان را به همه رزمندگان دفاع پر افتخارمقدس و خانواده گرامی ایشان تسلیت می گویم .

ایشان از تشکیل دهندگان هسته اولیه لشکر عاشورا و از یاران نزدیک بسیاری از فرماندهان فداکار سپاه بود خداوند ایشان و همه همرزمان شهیدش را با شهدای کربلا محشور گرداند.

میرحسین موسوی

شهید سید مصطفی الموسوی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در نیمه شب ۳۰ فروردین بر اثر عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی، پس از تحمل رنج های بسیار به افتخار شهادت نائل آمد .‬شهید الموسوی در طی حضور هشت ساله ‌اش در جبهه ‌ها ، مشارکت فعال  داشت.وی با حضور درعملیات های مختلفی از جمله سوسنگر، بدر و خیبر  دارای جراحت های شدید شد. طی ده سال اخیر، دردهای ناشی از جراحت‌ شیمیایی عملیات ها، او را  بارها روانه بیمارستان و بستری شدن کرده بود،او از هم رزمان  شهدایی چون  باکری، تجلایی، یاغچیان، توانا و مهدوی بود.


 


صدور احکام حبس و اعدام برای شش زندانی سیاسی

 

جرس: کیارش کامرانی، امید یاوری، آرش قاسمی، ابولفضل قاسمی و عذرا سادات قاضی میرسعید، پنج تن از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات به حبس تعزیری محکوم شدند و یک شهروند کُرد اهل سنندج به نام حبیب‌الله گلپری‌پور به اعدام محکوم شد.
 
همزمان دادگاه تجدید نظر استان تهران، عذرا سادات قاضی میرسعید را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.
فعالان حقوق بشر در این زمینه خاطر نشان کردند عذراسادات قاضی میرسعید که روز سی خرداد در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردمی، در میدان انقلاب بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به سه سال حبس تعزیری محکوم گردیده که این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، تایید شد.
 
به گفته خانواده قاضی میرسعید، عذرا اکنون در حالی در بند عمومی نسوان زندان اوین زندانی است و چند ماه قبل، در بند دو- الف سپاه زیر شکنجه های جسمی و روحی شدیدی قرار داشته است.
 
 
حکم اعدامِ یک زندانیِ سیاسی کُرد
آژانس خبری موکریان نیز، از صدور حکم اعدام برای یک شهروند کُرد اهل سنندج به نام حبیب‌الله گلپری‌پور از طرف دادگاه انقلاب مهاباد خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، این شهروند کرد که بیش از شش ماه است در بازداشت به‌سر می‌برد، به اتهام "محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام"، به استناد ماده ۱۸۶ و ۱۹۰ قانون مجازات اسلامی از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده است.
 
هم اکنون ۱۸ فعال سیاسی کرد، بنامهای علی حیدریان، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم هویی، زینب جلالیان،حبیب لطیفی، شیرکو معارفی، جمال محمدی، سامی حسینی، رستم ارکیا، رشید آخکندی، حسین خضری، مصطفی سلیمی، انور رستمی، محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، احمد پولاد خانی و حسن طالعی در زندان های غرب کشور منتظر اجرای حکم اعدام هستند.
 
 
 
 

 




 

 

 

 


 




حسين کمالی -

 

هيچ گمان نمی بردم که روزی لازم آيد از نويسنده نامدار شجاع الدّين شفـا دفـاع کنم، اما اينک اينچنين می شايد و درست اين است که لختی قلم را در اين باره بگــردانـم. پس اين نوشته در پاسداشت آزادی بيان همگانی، حمايت از حق اظهار نظر آزادانه، و نکوهش اهانت به نويسندگان دگرانديش است – به هر معنا که دگرانديش باشند. و نيـز با اين يادداشــت حساب خود را از درشتگويی و زشت ياد کردن ِ اين و آن جدا می کنم، و خويشتن را از ادامه نگارش مژده کتاب در سايت جــرس – که با همه خوبی گهگاه چنين لغــزشهایی در آن ره يافته است- معـذور می دارم.

ترجمه بخشی از کمدی الهی به قلم آقای شفا را در سالهای نوجوانی ديده بودم، و جـُـنـگ بنفشه های بهاری: چهارده داستان از چهارده نويسنده بزرگ جهان را نيـز. علاوه بر اين دو کتاب، علاقه و اهتمام او به معرفی ادبيات اروپا را ايران در ادبيات جهان: جلد اوّل، ادبيات فرانسه (تهران، نشر ابن سينا، 1332) منعکس می کند.

شجاع الدين شفا کار نويسندگی را زود آغاز کرد، و همچون بسياری از جوانان نسل خويش، در ابتدا دلبــرده رمانتيسم فرانسوی شد، و نشان آن شيفتگی را در نغمه شاعرانه يا مجموعه بهترين اشعار لامارتين (تهران، چاپ 1316) می توان ديد، و نيز در مجموعه داستانی دلدادگان که آن را نيز همچون اشعار پيش گفته در هجده سالگی منتشر کرده بود.

نقش فرهنگی شجاع الدين شفا را در دهه های 1340 و 1350، تا پيش از انقلاب، با محمد حسن خان اعتماد السلطنه در عهـد ناصـری می توان مقايسه نمود. شوق بسيار به بزرگداشت ايــران و شکوه باستانيش، که از پايه های نظری تشکيل دولت مدرن در کشورمان بوده، و از جمله با سياستهای حکومت در آن زمان هماهنگی داشته، فصل مشترک تلاشهای او در هفتاد و اند سال عـمـر ِ کاريش بوده است. مجموعه آثار او مشتمل بر سی و شش مجلـد و بالغ بر هجده هزار صفحه که چندی پيش در پاريس به چاپ رسيد بدين امر گواهی می دهــد.

در سالهای اخير بعضی دوستان که گاه با نفــرت و انـزجار يا آشنايان ديگـری که با تحسين و اعجاب نام نويسنده را می بردند، نشانی مجلـّـدات قطوری را می دادند که آقای شـفـا در دو سه دهه پس از انقلاب فراهم آورده بود: مانند تولـّـدی ديگر: ايران کهن در هــزاره نو؛ گفتگويی ضروری با نسل سازنده ايران فردا درباره واقعيتهای غالباً ناشناخته ايران ديروز و امروز و فردا، کتاب تقريباً هزار صفحه ای توضيح المسائل: پاسخهايی به پرسشهای هزار ساله از کلينی تا خمينی (چاپ 1362)، در پيکار اهريمن: هزار سال رويارويی فرهنگ ايران با دکانداران دين (پاريس، 1363)، دوره سه جلدی جنايت و مکافات: سيری در نخستين انقلاب سياه تاريخ جهان و در واقعيتهای ديروز و امروز، يا مجموعه چهار جلدی پس از هزار و چهار صد سال: آنچه هر ايرانی هزاره سوّم می بايد درباره واقعيتهای چهارده قرن تاريخ اسلامی کشورش بداند (پاريس، 1382).

واقعيتهای ديروز و امروز و فردا که در آن کتابها افشـا گشته، البته برايم ناشنيده نبود، و گذشته از نقل قولهای نکته بينانه و گاه شگفت انگيز که با دقت و حوصله از دل روزنامه ها و مجلات بيرون کشيده بودند، منابع اصلی مورد استنــاد، از جمله آثار متعــدّد خاورشناسان اروپايی بيشتر از اواخر سده نوزدهم و نيمه نخست سده بيستم را که بنا به تصريح نويسنده مراجع کليدی ايشان بوده است، کاملاً می شناختم. در اغلب موارد اما بـرداشت من از ســيـر رخدادهای تاريخی و بويژه معنا و مفادشان با نگـرش بيان شده تفاوت داشت و دارد. تعميمهای دور از ذهن، تطبيق نابجای مفاهيم، و نيز لحن تعصب آگين در آن نوشته ها برجستگی دارد، ولی در عين حال، پرسشهای جدّی گرفتنی در لابلای سطور کم نيست.

برای نمونه، در پس از هزار و چهارصد سال که به مناسبت گذشت چهارده قـرن از فتح الفتوح سپاه عرب در قادسيه نوشته شده اين پرسـش با حدّت و حرارت مطرح است که "آيا از ديدگاه واقعيت تاريخی، اسـلام شمشيرکش سعد وقــّاص فقط روپوش استتاری نبود که به سفارش ابوبکر و عمر، برای دادن مشروعيتی مذهبی به امپرياليسم نوخاسته شمشير و غارتی که ايران نخستين و بزرگترين قربانی آن بود، شکل گرفته بود؟" پيداست که سخن گفتن از "امپرياليسم" در قرن هفتم ميلادی معنای دقيقی ندارد، و اصولاً اينکه سعد بن ابی وقاص از اسلام چه می فهميده يا نمی فهميده، و آيا پرده پوشی در کار بوده است يا نه، برای شناختن چند و چون گسترش اسلام در ميان مردم اين سرزمين، طیّ فراز و نشيبهای هزار و چهارصد سال پس از فتوحات اوليه مفيد نيست. در اين باره جای تفصيل بيشتر هست که به فرصتی ديگر و رسانه ای ديگر موکول می شود.

نـقــد يا نقض برداشتهای تاريخی نويسنده به جای خود، اما مخالفت فکری يا عملی نبايد بهانه نارواگويی و دشنامسرايی گردد. برازنده نيست که جرس در اعلان خبر فوت شجاع الدين شفا او را "نویسنده متهتک ایرانی، که سه دهه پایانی عمرش را به هتک باورهای دینی و اسلامی گذراند" لقب دهد: اين واژگان زيبنده جنبش راه سبز نيست، بلکه ارزانی باد به رسانه های بی دانش و بی ادب کودتاچيان و بدخواهان مردم ايران.

آزادی بيان بسی فـراتـر از آن است که اهل انديشه را آزاد بگذارند تا فقط حقيقت را بگويند. حقيقت در زرّادخانه نحله ای يا طبقه ای خاص اندوخته نيست تا گمان رود بشــری در جايگاه مالکيت نشسته است و می تواند بـه ديگران اجازه دهـد از آن برگيـرند، آن هم به قدر طاقت و با ترکيب و رقـيق-سازی مناسب.

با اينکه مُهـر رد يا قبول زدن در کارنامه علمی افــراد را بـر حسب کيش و آيينی که دارند يا ندارند از بنياد باطل می شمارم، و انگيزه ام گرفتن گذرنامه اسلامی برای شجاع الدّين شفا نيست، اين قدر می گويم که ستمهای سهمگينی را که جمهوری اسلامی به خـرد و کلان روا داشته است، بسياری مردمان از چشم اسلام می بينند و به پای مسلمانی می نويسند: درست يا غلط، حق يا ناحق، تفکيک ميان اين مقوله ها دشوار است. در ارزيابی تلاش ِ پيـرمردی ادب دوست که در عمر بلند خويش هزاران برگ با ابراز عشق به ايران قلم زده، و از سر اجبار سالهای کهولت را در تبعيد گذرانده، در حالی که از غم غربت رنجور بوده، ولی تا دم مرگ هر چه توانسته در توضيح آنچه درست می دانسته از پا ننشسته است، بايد از در صفا و مهـر وارد شد.

آورده اند که ملاّ علی کنی – همو که آزادی را کلمه قبيحه می انگاشت- از دفن قاآنی شيرازی – ملک الشـّـعــرای زبان آور دربار قاجار- در گورستان مسلمانان متـقــشـــّــفانه مانع شد: ولی وقتی اين بيت مناجاتگونه شاعـر را بر او خواندند که رو به درگاه خدا گفته بود "شرمنده از آنيم که در روز مکافات/اندر خور عفـو تو نکرديم گناهی" خود پيشاپيش جنازه به راه افتاد و آداب عزاداری به جای آورد. آری، شرط مسلمانی، بلکه لازمه انسانيت، شفقت ورزيدن بر آفريدگان و آمرزش خواستن برای بندگان خداست.

آغاز ستون مژده کتاب در سايت جرس مصدَّر به سوگند قرآنی به قـلـم بود و آنچه می نويسـد (ن و القلم و ما يسطرون). اکنون هنگام آن رســيـده است که در تـوديع با اين سايت به آيه ای ديگر از کتاب آسـمـانی تـمـثـــّــل بجــويــم و در عين سپاسگزاری از تلاشهای گردانندگان در اطلاع رسانی حرفه ای، دوستانه بگويم هذا فراق بينی و بينک (اينک جدايی من و توست).

حسين کمالی
کالج بارنارد/منهتـن

 


 





 





جرس: تلویزیون قصد دارد دادگاه اخیر مدیرمسئول روزنامه کیهان را پخش کند.

به گزارش خبرآنلاین بر اساس تبلیغی که از شبکه سوم سیما پخش شد، بخش اول جلسه دادگاه حسین شریعتمداری ساعت 21:15 شب پنجشنبه از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

در این جلسه از دادگاه به شکایت شیرین عبادی از حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان رسیدگی شد.
 


 


حسین کروبی: شایعه پراکنان سلامتی پدرم، از یک بیماری مضاعف رنج می برند

مسیح علی نژاد -

 

فرزند مهدی کروبی در گفتگو با خبرنگار جرس با تاکید مجدد سلامتی آقای کروبی می گوید: دیگر تعجب نمی کنیم از این جنگ های روانی که در راس آن مشخص است کسانی ایستاده اند که از ایستادگی آقای کروبی برای احقاق حقوق از دست رفته ملت خشمگین هستند.
وی در عین حال تاکید کرد: رسانه های اصولگرا  که در تمام این مدت حتی یک زحمت ساده به خودشان نمی دهند تا در مورد وضعیت تاسف برانگیز بهداشتی در زندان های کشور یک گزارش معمولی منتشر کنند معلوم است که به عنوان پیاده نظام کسانی که شایعه بیماری آقای کروبی را درست کرده اند، از پیگیری های مصرانه آقای کروبی نسبت به وضعیت زندانیان عصبانی باشند.
حسین کروبی ادامه می دهد: ابتدا به نظر می رسید هواداران دولت فعلی در شرایطی که خبرنگاران واقعی یا در زندان هستند و یا از شرایط کار محروم مانده اند، لباس خبرنگار به تن کرده و در رسانه های باقیمانده، از آقای کروبی انتقام جویی کنند؛ اما وقتی کسانی همچون آقایان رسایی به عنوان نماینده مجلس و صفار هرندی نیز به این جنگ روانی دامن می زنند، آنگاه به نظر می رسد توطئه ای در کار باشد.
فرزند کروبی می گوید: وقتی ما به عنوان اعضای خانواده آقای کروبی خبری در مورد این بیماری که آقایان می گویند نداریم، بعید به نظر نمی رسد که این آقایان نقشه ای در سر دارند و برای اجرایی شدن نقشه های خود از هم اکنون پیاده نظام خود را بسیج کرده اند.
وی توضیح می دهد: اخیرا خبرهایی می رسد مبنی بر اینکه از روسیه داروهایی را وارد ایران کرده اند که بیماری هپاتیت و سرطان از طریق خوراندن آن دارو ها به افراد منتقل می شود، لذا کسانی که خبر بیماری آقای کروبی را منتشر کرده اند یا این داروها را از کشور دوست وارد ساخته و به حاج آقا خورانده اند یا قصد دارند در آینده چنین کاری را انجام هند و حالا هم با این دورخیز خبری قصد محک زدن فضای جامعه را دارند.
حسین کروبی در پایان یادآوری کرد کسانی که از بیماری نداشته آقای کروبی خبرسازی می کنند خودشان از بیماری مضاعفی رنج می برند و این بیماری، چیزی جز دروغ نیست که مدت هاست جامعه را آلوده کرده است.

گفتنی ست در اواسط هفته جاری خبری مبنی بر بیمار بودن مهدی کروبی- دبیر کل حزب اعتماد ملی- در برخی از سایت‌های خبری داخلی منتشر شد. این سایت‌ها مدعی شدند که کروبی مبتلا به یک سرطان لاعلاج است و حال عمومی وی مساعد نیست.

رسول منتجب‌نیا نیز با شایعه دانستن این خبر گفت: آقای کروبی خیلی سالم و سرحال هستند. اتفاقا ایشان امروز میزبان جمعی از علما و بزرگان هستند. همه این شایعات دروغ محض و در راستای جنگ روانی است. این‌ها را رقبای ایشان جعل می‌کنند. همانطور که گفته می‌شود؛ دروغ هرچه بزرگتر باشد جذاب‌تر است. بنابراین وخیم بودن حال آقای کروبی دروغ محض بوده و ایشان بحمدالله یک سردرد هم ندارند.

این عضو حزب اعتماد ملی به فرارو گفته است : من نگران طراحی توطئه‌ای برای آقای کروبی هستم. لذا به مقامات امنیتی و انتظامی هشدار می‌دهم مراقب باشند؛ چه بسا که افراد مخرب و مرموزی قصد جان ایشان را کردند و می‌خواهند برای نظام مسئله درست کنند.

 

 

 

 

 


 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته