-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

Latest news from Jaras for 04/11/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.





تا کنون شش تن از زندانیان فراری دستگیر شده اند -

جرس: بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانیِ نیروی انتظامی، بامداد شنبه ۲۱ فروردین، بمب سنگینی حاوی مواد منفجرۀ TNT در مجاورتِ ندامتگاه مرکزیِ ایلام منفجر شد که بر اثر تخریبِ دیوارِ زندان، تعدادی از زندانیان فرار کردند. نیروی انتظامی تا کنون بازداشت مجدد شش تن از فراریان را تایید کرده است.

 

این گزارش همچنین خاطرنشان ساخت بر اثر این انفجار که ساعت ۳۲:۹ بامداد رخ داد، ۱۹ تن زخمی شدند که پس از مراجعه به بیمارستان، به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

یک مقام آگاه در نیروی انتظامی در این زمینه تصریح کرد "بعد از انفجار بمب، هشت نفر از زندانیان فرار کردند که تا بعدازظهر شنبه، شش نفر از آنها دستگیر شدند."

 

خبرگزاری فارس نیز در شرح جزئیاتِ این انفجار از قول یک منبع آگاه خاطرنشان ساخت "این بمب در کنار دیوار سالن ملاقات و در داخل یک دستگاه پراید جا‌سازی شده بود که بعد از انفجار ۲۲ نفر از حاضرین از جمله دو سرباز وظیفه زخمی شدند.

 

این گزارش همچنین افزود "عوامل بمب‌گذاری نیز شناسایی شده‌اند که مأموران پلیس و عوامل قضایی در حال انجام تحقیقات برای دستگیری آنها هستند."

 

همزمان نورالله ارجمندی، فرماندار ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ ایسنا و گزارشی متناقض با نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد "در این حادثه گروهی از مهاجمان با شلیک گلوله آر.پی.جی، به زندان ایلام آسیب رسانده‌اند."

 

هنوز جزئیات دقیق، تعداد دقیق کشته و مجروحان و همچنین عوامل و دلایل این حمله منتشر نشده است.

 


 


فراخوان مصطفی تاج زاده برای طرح پرسشهای پیرامون جنبش در فیس بوک

جرس: سیدمصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب که به تازگی بعد از ۲۸۰ روز حبس و بلاتکلیفی آزاد شده، طی اطلاعیه ای که امروز در صفحۀ فیس بوک خود منتشر ساخت، از تمام علاقه مندان دعوت کرد تا سوالات خود پیرامونِ انتخاباتِ ریاست جمهوری، وقایع بعد از آن، برنامه های پیش روی اصلاح طلبان، آیندۀ جنبش سبز و همچنین حرکتهای اصلاح طلبانه در ایران را، در صفحۀ فوق الذکر، با این فعال سیاسی مطرح کنند.

 

 متن اطلاعیۀ صادره از سوی صفحۀ فیس بوک این فعال اصلاح طلب، بدین شرح می باشد: "مصطفی تاج زاده که به تازگی و پس از تحمل بیش از نه ماه بازداشتِ غیرقانونی به مرخصی آمده، فرصت کوتاهِ بدست آمده را مغتنم شمرده و تصمیم دارد تا با شما همراهانِ عزیز به گفتگو بنشیند. ضمن تشکر از حضور گرم، همراهی و ابراز محبت های شما عزیزان، از کلیه دوستانی که علاقه مند به طرح سوالات خود در خصوص انتخابات هستند، میتوانند سوالات خود را در صفحه طرفداران ایشان در فیس بوک به آدرس زیر مطرح نمایند. سوالات مطرح شده به تدریج و در همان صفحه پاسخ داده خواهد شد."

 

آدرس این صفحه بدین ترتیب می باشد: http://www.facebook.com/note.php?note_id=113606981991063

 

مصطفی تاج زاده در دولت ميرحسين موسوی معاون امور بين‌الملل وزير ارشاد و در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، معاونت سياسی وزارت کشور را بر عهده داشت.

 

وی در تاريخ ۲۳ خرداد بازداشت و مدت ۱۲۰ روز را در انفرادی به سر برد. دادگاه وی در ۲۲ آذر و ۱۹ بهمن ۸۸ برگزارشد. قاضی صلواتی این فعال اصلاح طلب را به اتهاماتی بی پایه چون "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی، تبليغ عليه نظام، توهين به مسوولان و نگهداری اسناد محرمانه" متهم کرد.

 

 

 


 




سپیده کلانتریان -

 

چندی است صاحب این قلم که خود از جامعه حقوقدانان است و به ارتباطات چند جانبه، با حقوقدانان آشناست، رفتاری از همکاران و بعضا دوستان قدیم خود می بیند که تحملش دشوار و پنهان کردنش آفت بار است. تا مدتها فکر می کردم باید زبان در دهان گرفت و دندان بر جگر نهاد و با تاسی به خداوند ستاری پیشه نمود، شاید هر کس عذری موجه دارد در رفتار خود که من نمی دانم و از آن بیخبرم. همواره می گفتم راز این آبروریزی از جانب برخی حقوقدانان- بخوانید فعله گان حقوق- در دل نهفته به  که

 

مرا دردی است اندر دل، که گر گویم زبان سوزد

 

ولی با شرکت برخی از این حقوق خواندگانِ در خدمت ناحق کردن حقوق مردم، در اجلاس مارس 2010 شورای حقوق بشر ژنو[1] و در دفاع تمام قد از دولت احمدی، کارد به استخوان رسید و جان به لب آمد از اینهمه دورویی و نفاق و مصلحت اندیشی و منفعت طلبی! و دیدم

که گر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد!

 

اخبار مربوط به این اجلاس را می توانید از سایت زیر که مربوط به سازمان معلوم الحال! « دفاع از قربانیان خشونت» است و نزد همه آشنایان و فعالان حقوق بشر ایران شناخته شده است که چگونه و به دست کدام وزارتخانه دولتی و با هدف فرار از نظارت بین المللی ،تاسیس شده، بخوانید:

http://www.odvv.org/

 

با خود اندیشیدم موضوع خیانت برخی حقوقدانان به مردم ایران موضوعی شخصی نیست که من یا هر فرد دیگری بخواهد شخصا آن را ببخشد یا غمض عین کند. آن هم در این برهه زمانی که خون نداها و سهراب ها هنوز خشک نشده و ضجه های مادران داغدار گوش جان آدمیت را کر کرده و مدافعان راستین حقوق بشر که – نه در کلام و مباحث تئوریک، بلکه در عمل و با جان  و دل- به دفاع از حقوق مردم برخاسته اند و از قضا جمع کثیری از آنان حقوقدان هم نیستند، در بند اسیرند. زهر منفعت طلبی و دورویی جان را می آلاید و روح را می فرساید و دیدم کام جان را یارای تحمل تلخی این زهر نیست. لذا تصمیم گرفتم – برخلاف میل باطنی ام- به قصد انجام وظیفه وجدانی و اخلاقی و جهت اطلاع رسانی به همگان و خصوصا جامعه حقوقدانان و دانشجویان عزیز حقوق، این استخوان را از لای زخم بیرون آورم و اجازه دهم خون دل از مجرای این زخم بیرون بریزد. باشد که گامی مثبت  برداشته باشم در راستای معرفی کسانی که با چراغ خاموش در جاده منافع شخصی خود با سرعت بالا می رانند و از انجام هیچ تخلف اخلاقی ابا ندارند و چه بسا در آینده با وزیدن باد دیگر، بادبان های منافع خود را به سمت دیگری برافرازند و باز تغییر رنگ بدهند.

 

دور دیگری از جلسات شورای حقوق بشر در سال 2010 در راستای بررسی وضعیت حقوق بشر در کشورها، از اول تا 26 مارس در ژنو برگزار گردید که به سبب تخصصی بودن مباحث و مکانیسم های پیچیده حقوقی آن از نظر ارباب رسانه ها دور ماند. از طرف دولت ایران نیز، گروهی از حقوقدانان، اساتید دانشکده های حقوق ایران و نیز نمایندگان برخی سازمانهای غیر دولتی – بخوانید حکومتی- برای دفاع از مواضع حقوق بشری دولت جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند. البته ظواهر امر به گونه ای حفظ شد که چنین وانمود شود که نمایندگان سازمان های غیر دولتی، با اراده ای آزاد و به قصد بیان صرف حقیقت و معضلات اجرای حقوق بشر در ایران به این اجلاس رفته اند و در کمال آزادی بیان و آزادی پس از بیان!!! به موارد نقض حقوق بشر در ایران پرداخته اند! نگاهی به لیست نهادهایی که حضور پیدا کرده اند پرده از نمایش همیشگی ایران در مجامع بین المللی حقوق بشر بر می دارد که توضیحش در این مختصر نمی گنجد و مجال دیگری می طلبد. حاضران در این اجلاس هم مصرند که به قصد کمک به وضعیت حقوق بشر در ایران به این اجلاس رفته اند. حال سوالی روشن از این افراد داریم:

آیا از کشته شدن ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی و . . .  حرفی زدید؟؟؟ آیا از تجاوز به بازداشت شدگان در کهریزک سخنی گفتید؟؟؟ آیا به بازداشتهای طولانی و مغایر با قواعد اولیه آیین دادرسی کیفری جمهوری اسلامی اشاره ای کردید؟؟؟ آیا در خصوص آمار بالای اعدام در ایران و اعدام زیر هجده ساله ها حرفی به میان آمد؟؟؟ آیا توضیحی درباره وضعیت اسفناک عماد الدین باقی، احمد زیدآبادی، شیوا نظرآهاری، منصور اسانلو، بهروز جاوید طهرانی، و صدها گمنام و صاحبنام دیگر که با جان خود بر سر قمار پیشرفت حقوق بشر در ایران قمار می کنند، ارائه نمودید؟؟؟

 

چقدر دلم می خواهد که صدایی از جان کسی بر خیزد و بگوید آری گفتیم تا صاحب این قلم با کمال میل عذر تقصیر بطلبد! و شاد باشد که  این مصیبتها هم بیان شده و اعضاء هیات ایرانی به واقع به دردها اشاره کرده اند.

 

افسوس که این حرفها گفته نشده و شرکت کنندگان صرفا در پی مقاصد خود بوده اند. شگفت آنکه برخی از اینان هم از توبره سهمی دارند و هم از آغل و یارای دل بریدن و چشم پوشی از هیچ یک از این دو را ندارند. زیرا در ژست روشنفکری و حقوق بشر، پرستیژ و نام  و اعتبار و محبوبیت خود را می جویند و در همراهی با کاروان دفاع از دولت احمدی نژاد پست و مقام و لقمه نان چرب خود را. غافل از آنکه

 

آنکه او خوبی به سیم و زر فروخت

روسپی باشد نه حوران جنان

 

از آنجا که نگارنده با چند نفر از این شرکت کنندگان آشنایی نزدیک دارد، می داند که چقدر سعی و کوشش و پنهان کاری صورت گرفت تا اخبار مربوط به این اجلاس و شرکت کنندگان آن در سکوت کامل برگزار گردد و در اخبار عید نوروز و چهارشنبه سوری گم شود بلکه رفتار غیراخلاقی و ضد مردمی آنها در پرده بماند و دیگران، حتی دوستان نزدیک و خصوصا اعضا جامعه حقوقی و دانشجویان از آن با خبر نشوند.

 

در میان ارباب علوم انسانی، حقوقدانان به محافظه کارترین جماعت علوم انسانی، خصوصا در مواجهه با بحران های اجتماعی معروف و مشهورند. من نه قصد تایید این قضاوت را دارم و نه تکذیب آن را! زیرا در میان حقوقدانان هم مانند هر گروه دیگری هم اصولگرایان تابع حق داریم و هم محافظه کاران در پی نام و منصب و منفعت. فلذا دادن حکم کلی غلط است. در برابر کسانی که نامشان را من باب حفظ آبرویشان نمی برم، کاتوزیان، عبادی، امیرارجمند، هاشمی، دادخواه، نیک بخت، نسرین ستوده، شادی صدر، سلطانی ، فریده غیرت، اولیایی فر و . . . بسیاری حقوقدانان و وکلایی از این دست شریف و پابرجا بر حق داریم که در راه عشق بازی با حق و عدالت، از جان و مال و پست و مقام و زندگی امن و راحت گذشته اند و دل در گرو عشق حق نهاده اند. اما آن حقوقدانان و حقوقبانان کجا و این حقوق خوانان کجا؟!

 

آنکه او نان را بت خود کرده است       

 کی درآید در میان این بتان

 

اما و هزار اما که از آنجا که رشته حقوق، مادر عدالت است و آثار و تبعات سوء فساد در اهل این جماعت چندین برابر فساد در سایر رشته هاست، لذا یک عضو غیر اخلاقی و منفعت طلب در این گروه صدمات زیادی به منافع کل مردم می تواند وارد آورد. قوه قضائیه سراسر حامی و بانی و مجری ظلم و قضاتی با اتهام قتل و جنایت! خود شاهد صادق این مدعاست!!

 

گاه از سر نگرانی و درد، با خود می اندیشم ما – من و برخی دوستان سابق و یاران موافق دولت دهم و اساتید لاحق دانشکده های حقوق- که شاگردان بهترین و شریفترین اساتید حقوق بودیم، اینگونه دچار بی عملی  و مصلحت انگاری شده ایم، وای به حال دانشجویان معصومی که با روحی پاک و ذهنی بکر، به امید تحصیل علم حقوق و اخلاق حق مداری و آداب عدالت ورزی در کلاس درس اینگونه اساتید  حقوق  می نشینند. به راستی این دانشجویان عزیز و معصوم پای منبر این مدرسین چند چهره که هر لحظه به رنگی در می آیند آیا مبانی حقوق و اصول و قواعد حقوق بشر می آموزند یا نفاق و دورویی و نان به نرخ روزخوری را؟؟؟ از روضه اینگونه اساتید، محفل یزیدیان گرم می شود و اشک به چشم حسینیان می آید! یادش به خیر استاد فرزانه ای که همواره در کلاسهای درسش به شیرینی برایمان زمزمه می کرد:

 

روح پدرم شاد که فرمود به استاد

فرزند مرا هیچ میاموز به جز عشق

 

این دوستان قدیم و یاوران تازه نفس دولت احمدی  بر چهره آب و رنگ روشنفکری دارند و بر زبان ذکر حقوق بشر می گویند و در کلام از نقض حقوق بشر می نالند و نهایتاً در عمل تقیه می کنند. حیف از روح های معصوم دانشجویان عزیز ما!

 

یاران سابق و یاوران لاحق دولت نا محمود احمدی، گویی از خاطر برده اند که گره کارها به مشیت «او» گشوده می شود و عزت و ذلت یکسره از اوست که

 

«تعز من تشاء و تذل من تشاء بيدك الخير انك على كل شي قدير».

 

افسوس و هزار افسوس که نام استادیِ خود را در ننگ دفاع ا زقاتلین مردم می جویند و لقمه خود را در سفره به خون جوانان، آلوده جستجو می کنند. غافل از آنکه استاد بودن آن هم از نوع استادی حقوق، شأنی می طلبد که همانا شأن عدالت ورزی و اخلاق مداری است و به جوهر خون امضا نمی شود. حاشا و حاشا که حکم استادی اینان که با خون نداها و سهراب ها امضا می شود، در تاریخ دانشکده های حقوق ایران و در قلب دانشجویان، جایگاه استادی حقوق به اینان اعطا کند.

 

  *ديدگاه هاي وارده در یادداشت ها لزوما ديدگاه جرس نیست.

>

[1]> . http://www.odvv.org/5001/Item/3414/Details.aspx

http://www.odvv.org/5001/Item/3415/Details.aspx

 


 


از فیلتر سایت تا تذکر کتبی به خطیب جمعه؛ حلقه تنگ تر می شود؟!

یلدا آراسته -

اختلاف میان دولت و مجلس کار را به آنجا رساند که سایت اصولگرایان مجلس به خاطر انتقاد از معاون اول رئیس جمهور بسته شد .از سوی دیگر امام جمعه مشهد آقای علم الهدی که زمانی تنها منتقد سرسخت دولت اصلاح طلبان بود و تمام فسادها را متوجه این دولت می دانست ،حالا منتقد سیاست های فرهنگی دولت دهم شده است و انتقادهایش وزارت ارشاد را به نامه نگاری  وا می دارد .

 

هرچند به نظر بسیاری از کارشناسان سیاسی این اختلافات می تواند جنبه نمایشی داشته باشد تا اصولگرایان اعلام کنند به دنبال منزوی کردن اصلاح طلبان در سیاست خود منتقد دولت خواهند بود ،اما از سوی دیگر چند دستگی میان این گروه و تندروی های دولت دهم این اجازه را نمی دهد که آرامش در حکومت وجود داشته باشد و هر روز صدای اعتراضی از سویی به گوش می رسد .

 

به هنر خیانت می کنید

 

آقای علم الهدی خطیب جمعه مشهد که در سال گذشته یکی از بزرگترین حامیان دولت دهم بود و همواره سخنانی تند علیه معترضان در نمازهای جمعه می گفت  و راهکارهایی خشن برای بر کناری آنها ارائه می داد ،در نخستین هفته های بهار امسال شمشیر انتقاد خود را به روی دولت گشود.او در سخنرانی خود از مجوز گرفتن برخی فیلم ها شکایت کرد و گفت : " متأسفانه فیلم های ممنوعه را آزاد می کنید و روی پرده می برید و اکران می کنید و فکر می کنید با این کار خدمت به هنر می کنید، در صورتی که به هنر و هنر هفتم جنایت می کنید."

 

او با تذکر به مسولان سینمایی کشور گفت : " متأسفانه بعضی از مسئولین ندانسته به بسیاری از این فیلم ها مجوز می دهند و قصد فساد در جامعه را ندارد ولی بدانند که عمل آنها فاسد است ."

 

 پیش از این و در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد چنین انتقادات فرهنگی از سوی مراجع و خطیبان جمعه سابقه نداشت ،چرا که روند سانسور و سختگیریهای مجوز چنان در این دولت سخت بود که محصولات قابل توجهی مجوز انتشار نمی گرفتند.

 

وزیر ارشاد دولت نهم ، صفار هرندی حتی پس از مجوز گرفتن یک فیلم وقتی تشخیص داد که ان فیلم مناسب نیست ان را از روی پرده سینما پائین کشید .

 

مگر ما دولت اصلاحاتیم ؟

 

با این حال این انتقاد خطیب جمعه مشهد بدون پاسخ نماند و جواد شمقدری معاون سینمایی ارشاد در نامه‌ای سرگشاده به این انتقادات پاسخ گفت.

 

شمقدری در نامه خود از این گلایه کرد که چرا آقای علم الهدی انتقادات خود را به او نگفته است تا به آن جامه عمل بپوشاند و آورد " مگر دولت آقای احمدی‌نژاد دولت اصلاحات است که به نظرات و تماس‌های ائمه جمعه وقعی ننهد. من به عنوان معاون وزیر در امور سینمایی کشور در دسترس هستم و می‌توانم به هر شبهه و سئوالی که با یک تماس تلفنی پاسخ دهم و در صورت لزوم در یک جلسه حضوری این مباحث را به نقد و بررسی بگذاریم."

 

به این ترتیب شمقدری در این موارد حساب خود را از دولت اصلاحات جداکرد ، هرچند که در عمل برای نخستین بار از همان دست انتقاداتی که به دولت اصلاحات می شد سرانجام دامن این دولت را هم گرفت و علم الهدی آنها را به فساد متهم کرد.

 

جا پای مهاجرانی نگذارید؟

 

البته در بهمن ماه  و در جریان برگزاری جشنوار فیلم فجر در بهمن ماه هفته نامه" یالثارات" مطلبی درج کرد که در آن از عملکرد سینمایی وزارت ارشاد به سختی انتقاد کرد.

 

در این مطلب آمده بود : "آیا قرار است شما جا پای مهاجرانی بگذارید؟ شما باید هرچه زودتر تکلیف خودرا با معاون سینمایی خود روشن کنید .اگر اختیار عزل چنین معاونی را ندارید استعفا بدهید تا لااقل شریک جرم چنین معاونی نباشید."

 

این با هم دولت دهم با ادبیاتی در این انتقاد مواجه شد که پیش از این تنها مختص به دیگران بود. " یا لثارات " دولت را متهم به این کرد در این جشنواره " فیلمهای پورنو" نمایش داده است.

 

زنگ خطر به صدا در آمد

 

سه سال قبل و به دنبال بیانیه وزارت ارشاد علیه "رادیو جوان " عماد افروغ نماینده اصولگرای مجلس به شدت از این نهاد انتقاد کرد و گفت : " در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذهنیت رو به انسداد فزاینده‌ای در حال شکل‌گیری است که با نگاهی تنگ‌نظرانه در جهت محدود کردن آزادی رسانه‌های منتقد اما طرفدار نظام حرکت می‌کند."

 

در جریانات بعد از انتخابات 1388 بیشتر رسانه های اصلاح طلب به بهانه فتنه انگیزی تعطیل شدند ، اما وقتی که روزنامه های دیگری هم که سردمدار اصولگرایی در ایران بودند با هر انتقادی به دولت و عملکرد نهادهای مربوط به ان تذکر می گرفتند ،پیش بینی عماد افروغ به واقعیت نزدیکتر می شد.

 

عجیب ترین تذکر

 

15 دی ماه روزنامه" جمهوری اسلامی " به دنبال درج خبر بیانیه میرحسین موسوی از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت.این عجیبترین تذکری بود که این هیات به مطبوعه ای داده بود .

 

روزنامه جمهوری اسلامی که  در 30 سال حکومت جمهوری اسلامی ایران از طیف تندروی اصولگرایان بود ،در دولت احمدی نژاد تذکر گرفت .

 

اصولگرایان فیلتر شدند

 

هنگامی که در نخستین روزهای کاری مجلس شورای اسلامی علی مطهری و محمدجواد آرین منش به خاطر توقیف روزنامه اعتماد و هفته نامه ایراندخت به وزیر ارشاد تذکر کتبی دادند و خواستار پاسخگویی این وزارت خانه شدند ،گمان نمی رفت در حالی که هنوز فروردین ماه به پایان نرسیده است سایت اصولگرایان مجلس فیلتر شود .

 

سیدمحمد حسینی،  در جریان سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان غربی، در نشستی با نمایندگان رسانه ها، ضمن اشاره ضمنی و انتقاد از اتهاماتِ فسادِ اقتصادی و اختلاسِ وارده از سوی برخی نمایندگانِ اصولگرا به معاون اول رئیس دولت، "سوء مدیریت" و "انتشار مطالبی که با ادب و اخلاق سازگاری نداشت" را دلیل فیلترینگ سایت اصولگرایان  اعلام کرد.

 

با سایت الف برخورد می شود

 

در این میان پرونده سایت الف متعلق به نماینده اصولگرا اما منتفد دولت ، احمد توکلی به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ارجاع شد تا مورد برخورد واقع شود.

 

خبرگزاری دولت نوشت  علی اکبر کسائيان از نويسندگان پيشين روزنامه کيهان که اکنون به دبيری هيات منصفه مطبوعات رسيده خواستار برخورد دادستانی با سايت الف شده است  و گفته که « اقدام سايت خبری الف و سايت های مشابه آن مصداق افترا و تهمت است. »

 

« سايت الف » پيشتر در مرداد سال ۸۷ و در جريان افشای اسنادی مبنی بر جعلی بودن مدرک دکترای علی کردان وزير وقت کشور به دستور سعيد مرتضوی فيلتر شده بود اما پس از انتشار نامه سرگشاده  توکلی به محمود هاشمی شاهرودی در دهم شهريور همان سال به دستور رييس وقت قوه قضائيه از اين سايت رفع فيلتر شد.

 

ایرنا، ارگان رسمی دولت ، انتشار مطالب و عکسی درباره فساد اقتصادی معاون اول احمدی نژاد در سایت الف را، "مصادیق افترا، اتهام افکنی و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات و نهاد های کشور" ذکر کرده بود.

 

تذکر به مطبوعات باقی مانده

 

با این حال نخستین ماه از بهار 89 هنوزحاوی اخبار خوشی برای اهالی رسانه نبود . با اینکه دیگر در عمل روزنامه اصلاح طلبی باقی نمانده است بازهم هیات نظارت بر مطبوعات با دست پر جلسه اشان را تمام می کند .

 

هيات نظارت بر مطبوعات به روزنامه همشهري به دليل انتشار مطالب خلاف واقع و پخش شايعات در شماره مورخ 27 اسفند ماه سال گذشته و روزنامه جمهوري اسلامي به علت انتشار مطالب خلاف واقع و پخش شايعات در شماره مورخ 15 فروردين ماه جاري به استناد بند 11 ماده شش قانون مطبوعات تذکر داد.

 

همچنين روزنامه خراسان به دليل انتشار مطلبي که مشتمل بر تحريف آموزه هاي ديني است و شائبه عدم مراعات شان آيات الهي از آن برداشت مي شود، به استناد بند هفت ماده شش قانون مطبوعات، تذکر جدي گرفت و مقرر شد جهت پيگرد قانوني، موضوع به مراجع قضايي ارجاع شود.

 

برخورد نمی کنیم

 

احمدی نژاد با این حال هیچ گاه از موضع خود پائین نیامد و همواره اعلام کرد که با مطبوعات در ایران برخورد نمی شود .

 

هنگامی که گزارشگران بدون مرز رتبه ایران را در خصوص آزادی مطبوعات 172 از 175 کشور اعلام کرد ،وزیر ارشاد دولت دهم از آن انتقاد کرد و اعلام کرد که اعلام این رتبه برای آن بوده است که چهره نامناسبی از نظام به جهان ارائه کند.

 

با این حال روال بستن روزنامه ها و دستگیری روزنامه نگاران اصلاح طلب در ایران ادامه داشت.

 

منتقدان سکوت کنند

 

سال 89  برای دولت احمدی نژاد سالی است که هر مخالف و معترضی باید سکوت کند ، صدای رسانه هر چند که از طرفداران دولت و همصدا با او باشد اگر منتقد شود خاموش می شود و این آسیبی است که سالها پیش کارشناسان سیاسی آن را پیش بینی کرده بودند .

 

شاید حالا که دیگر جناح اصولگرای ایران هم تریبون هایش را از دست می دهد و یا محدود می شوند ، این راهکار میر حسین موسوی بیشتر به چشم بیاید که معتقد است : " کم هزینه ترین راه در اداره کشور آزادی فعالیت تشکل ها ، رسانه ها ، نهادهای صنفی و مدنی و…است و نه تقابل و مقابله با آنها ."


 


آقای اوباما؛ سیاست شما در اسرائیل اشتباه فاحش است

حمیدرضا تکاپو -

 

   آقای رئیس جمهور اشتباه می کنید! 
 مادر بزرگ خبرنگاران،  صراحتا در گفت و گویی صریح  بی پرده سیاست‌هاى باراک اوباما در خاورمیانه را فاجعه‌آمیز مى‌داند و معتقد است "اوباما اكنون نمى‌داند كه چه اقدامى باید انجام دهد... خیلى راحت می توانست ابتدا شهرك‌سازى توسط اسرائیلی ها را متوقف کند تا مذاکرات پیش رود؛ اما با آنها مدارا کرد و امتیاز داد و مهلت داد و در نهایت مجددا اجازه داد دست به شهرك‌سازى بزنند. این با روند توافقات و مذاکراتِ انجام شده در تضاد است و یك اشتباه فاحش است. "
 
وی پیش از آن، در كتابِ خود گفته بود "...همین كافى است كه یك رییس‌جمهور سیاه‌پوست داریم. این كتاب تلاشى است براى اینكه یك سرى نصیحت‌هاى عادلانه و منطقى به رییس‌جمهور كنونى داده باشیم." وى اوباما را "وجدان زنده ولى بدون شجاعت" مى‌داند و در عین حال معتقد است وی در روند ریاست جمهوریِ خود، سیاستی متفاوت با گذشته اِعمال نکرده است.
 
هلن چندی پیش طی کنفرانسی در کاخ سفید، هنگامی که اوباما با دلجویی و مهربانی از او خواست سوالی بپرسد، صراحتا پرسیده بود: "آقای رئیس جمهور! آیا می دانید تنها کشوری که در منطقۀ خاورمیانه به بمب اتم دسترسی دارد کدام است؟"
 
این سوالِ شفاف هلن توماس اگرچه با پاسخ غیرشفاف و انحرافی - و حتی می توان گفت بی نتیجه- اوباما روبرو شد، اما بر این ادعای هلن که زمان جورج بوش گفته بود "باید به  این  نكته  اشاره  كنم  كه  گر چه  در كاخ  سفید  سؤالات  مطرح  نشده  وجود ندارد، اما بی شمار سؤالات  بی پاسخ  وجود دارد"، صحه گذاشت.
 
باراک اوباما در جواب این خبرنگارِ چالشگر کاخ سفید خاطرنشان کرده بود نمی خواهد این مطلب مورد باور واقع شود که در خاورمیانه کشوری سلاح اتمی دارد؛ چرا که چنین چیزی موجب ایجاد خطر برای همه خواهد بود.
 
هلن معتقد است اوباما جواب سوال او را نداده است و رئیس جمهور آمریکا عوضِ اینکه بگوید باور ندارد، باید جواب صحیح خود را می داد...این نشانۀ این است که وی دوپهلو صحبت می کند و وی بر خلاف اغلب وعده هایش عمل کرده است...وی که مادر بزرگ خبرنگاران عنوان دارد، تاکید کرده است "در کنفرانس مطبوعاتیِ بعد، دوباره از اوباما سوالم را تکرار خواهم کرد و به او این دفعه می گویم بالاخره نفهمیدم کدام کشورِ خاورمیانه سلاح هسته ای دارد."

 

هلن همچنین از مخالفین جنگ در عراق و افغانستان نیز به شمار می رفت؛ وی در واكنش به جنگ آمریكا علیه عراق گفته بود: "به عقیده من، این جنگ برای هر شهروند آمریكایی بسیار متأثر كننده و تكان دهنده است."مادربزرگ خبرنگاران، معتقد است که حتی  بوش  تا به حال  به  سؤالاتِ ویژۀ وی پیرامون آن جنگ پاسخی شفاف نداده است .
 
در یك مراسم شام در حضور جورج بوش، هلن توماس آواز كوتاهى در مورد آرزوى رییس‌جمهور شدن هیلارى كلینتون را خوانده بود كه مورد استقبال جورج بوش قرار گرفت و رو به هلن كرد و گفت اگر سؤالى دارى مى‌توانى مطرح كنى. هلن گفت مى‌ترسم پشیمان شوى. بوش ادامه مى‌دهد پس بگذار درخواستم را پس بگیرم. هلن ادامه مى‌دهد چرا به عراق حمله كردید؟ هر دلیلى كه در این مورد ارائه شده غیر صحیح از كار در آمده است و به نظر مى‌رسد از همان زمانى كه وارد كاخ سفید شدى، تصمیم حمله را گرفته بودى. با اینکه بوش این مسئله را بوش به شدت را رد کرد، اما همانند همیشه، هلن توانست روسای جمهور را به چالش و آچمز بکشاند و با جسارت تمام و آزادی کامل توانست و می تواند تمام اخبار کاخ سفید را از دوران ریاست جمهوری جان اف كندی تا به حال ادامه دهد و امروز نیز مانند همیشه در كنفرانسهای مطبوعاتی رؤسای جمهوری آمریكا در كاخ سفید شركت كند.
 
هلن توماس و ایران
 این روزنامه نگار كهنه كار و آزادۀ آمریکایی، چندی پیش در گفتگو با روزنامۀ اتریشی اشتاندارد (استاندارد) در پاسخ به پرسشی پیرامون استراتژی ایالات متحده در برخورد با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی گفته بود "چرا ما باید به ایرانیها حمله كنیم ... به نظر من نه فقط ایرانیها، بلكه همه انسانها وقتی ببینند كه دارد به كشورشان حمله می شود، واكنش نشان می دهند."
 
پرسش و پاسخ مشهور هلن توماس با سخنگوی دولت جورج بوش در مورد ایران نیز جالب توجه بود که هلن توماس، دانا پرینو را نیز به بن بست کشیده بود. این گفت وگو که با پرسش هلن مبنی براینکه "كاخ سفید علاقه دارد كه فناوری هسته ای به دست ایران نرسد؛ آیا كشوری در خاورمیانه وجود داردكه تسلیحات هسته ای داشته باشد؟"، آغاز شد که سخنگوی كاخ سفید هم گفت : پاسخ آن را به این كشورها واگذارمی كنم و هلن جواب داد : فكر می كنم كه اطلاعات عمومی درباره این مسئله وجود داشته باشد... ولی من می خواهم بدانم كه آیا كاخ سفید اطلاعی در این باره دارد؟ زیرا آنها هیچ چیزی اعلام نمی كنند... سخنگوی دولت بوش پاسخ داده بود: "نمی خواهم جواب دهم."
 
مادربزرگ روزنامه نگاران آمریکا و جهان، از سال ۱۹۶۰ با چندین تن از روسای جمهور ایالات متحده، از جان كندى گرفته تا باراك اوباما کار کرده و اولین زنى بود كه سنت شکنی کرده و به باشگاه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آمریکا راه یافته است؛ چرا که این باشگاه تا دهۀ شصت، از ورود زنان خوددارى مى‌كرد.
 
روسای جمهور می آیند و می روند؛ اما هلن می ماند...
 هلن توماس همچنین اولین بانویی بود که در سال ۱۹۷۵به ریاست خبرنگاران كاخ سفید در آمد و شخص اول در پوشش اخبار مربوط به ترور جان كندى، کناره گیری و سقوط ریچارد نیكسون و جنجالِ خبریِ ارتباط بیل كلینتون با منشی کاخ سفید بود.
 
سامانه خبری باشگاه خبرنگاران گفته بود از دهه شصت میلادی تا کنون، در مورد هلن توماس روایت است که "رؤسا مى‌آیند و مى‌روند ولى هلن از چهل سال پیش همینجا پابرجاست و مانده است."
 
هلن توماس کیست؟
 خبرنگار کاخ سفید در مورد بیوگرافی خود مى‌گوید پدرش از شهر طرابلس لبنان است كه در سال ۱۸۹۰ از طرابلسِ لبنان به كنتاكى آمریکا مهاجرت و در سال ۱۹۰۳ به لبنان بازگشت تا بعد از ازدواج برای همیشه به امریکا بازگردد و هلن در چهارم اوت ۱۹۲۰، در روستاى وینچستر ایالت كنتاكى متولد شد.
 
خانوادۀ توماس در سال ۱۹۲۴ به شهر دیترویت مى‌روند تا از شكوفایى اقتصادى این شهر كه ناشى از كارخانه‌هاى تولید ماشین بود، بهره‌مند شوند. پدر هلن در دهه ۳۰ كه ركود اقتصادى شدیدى بر آمریکا حاكم بود، مغازه كوچكى داشت و به كار خرید و فروش املاك مى‌پرداخت.
 
وی از دهه چهل بطور حرفه ای روزنامه نگاری را آغاز کرد و از سال ۱۹۴۳تا سال ۲۰۰۰ برای یونایتدپرس کار می کرد و طی آن مدت، تمامی اخبار مهم را مورد پوشش قرار داد و به برکت وجود او بود که این خبرگزاری از معروف ترین رسانه های آمریکا معرفی شد. وی در همان رسانه بازنشسته شد.
 
شیخ شركت‌های مطبوعاتی كاخ سفید
 یکی از اتفاقاتی که هلن را وارد کاخ سفید کرد این بود که در زمانى كه موبایل و پوشش مستقیم خبری ممکن نبود، وی را که ساعت‌ها در سرما به انتظار جان كندى مى‌نشست، انگشت نمای اعضاى دفتر وى کرد و یك روز رئیس جمهور از شدت سرما نگران حالِ هلن توماس مى‌شود و از او مى‌خواهد كه وارد کاخ سفید شود و از آن به بعد بود كه زندگى حرفه‌اى هلن توماس آغاز مى‌شود و با مصاحبۀ برجسته‌اى که با كندى شروع کرد، تا امروز چالشگر کاخ سفید باقی ماند.
 
هلن از تابستان ۲۰۰۰ تا امروز نیز، بطور افتخاری ستون نویس هرست نیوز سرویس بوده و پنج جلد کتاب از جمله کتب مشهورِ «گوش کن آقای رئیس جمهور» و «ناظران دموکراسی» را منتشر نموده است.
 
سوالات، نقطه نظرات و دیدگاههای انتقادی وی پیرامون مسائل خاورمیانه و سیاست های اتخاذ شده توسط روسای جمهورِ دموکرات و جمهوری خواه آمریکا، غالب اوقات دردسر آفرین و چالش ساز برای شخص اول مملکت بوده و گاها آنها را به سکوت و آچمز واداشته است. وی سال ها مشهور به "شیخ شركت‌های مطبوعاتی كاخ سفید" بود.
 
خاورمیانه و دیکتاتورها
 هلن جایی در مورد ریشه عربى خود و توجه ویژه اش به خاورمیانه گفته بود "بالاخره هر كسى از اصل و نسب خود تاثیر مى‌پذیرد و من توجه خاصى به آن منطقه دارم؛ اما متاسفم كه كشورهاى منطقه همدست نبوده و دیكتاتورهاى زیادى در این كشورها وجود دارد.
 
هلن توماس معتقد بود در زندگی حرفه ای خود با دو مشكل دست و پنجه نرم كرده است؛ اول اینكه روزنامه‌نگاری زن بود و دوم اینكه ریشه‌هاى خاورمیانه ای داشت. (با این حال وی خود را آمریكایى دانسته و بارها در مقابل خیلی ها ایستاد و گفت "این حق من است من در اینجا به دنیا آمده‌ام و قوانین و مقررات كشور را رعایت مى‌كنم.")
 
اکنون در برهۀ کنونی و در آستانۀ نود سالگی عمر و شصت سالگیِ زندگیِ حرفه ای، هلن توماس خود با این پرسش ها روبروست که "آیا کاخ سفید خود را وارد بحرانی دیگر خواهد کرد؟"، "آیا مستأجر فعلیِ کاخ سفید، به بهای از دست دادن حمایت های لابی اسرائیل در امریکا، دست از حمایت از دولت دست راستی و افراطیِ تل آویو برخواهد داشت؟" پرسش هایی که فقط روزنامه نگاران می پرسند و پاسخ را تاریخ می دهد و نه تاریخ سازان...
 
از سویی دیگر، آنچه بر می آید اینکه هلن توماس به عنوان یک الگوی رسانه ای و چالشگر، می تواند رسالت رسانه ها و مطبوعات را به آنان یادآور سازد؛ محوری مختصات که از رسانه های مداح و متملق شروع و تا رسانه های منتقد و مستقل ادامه می یابد...اما رکن چهارم دموکراسی ...
 
 
منابع: تارنمای رسمی هلن توماس، یونایتد پرس، باشگاه خبرنگاران
 
 
 
 
 

 


 


آیت الله دستغیب: با تظاهر به دینداری تهمت می‌زنند و بازداشت می‌كنند

به اصل ولایت فقیه ظلم شده است -

 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه «به اصل ولایت فقیه ظلم شده است»، گفت:«نباید فضا به گونه‌ای باشد که مردم جرأت نداشته باشند در خانه خود درد دل کنند آیا واقعاً باید این گونه باشد؟ یک دفعه بریزند در خانه مردم؟ کتاب،‌ سنت و قانون این جور می‌گوید؟ از طرفی نماز نشان می‌دهند، اذان نشان می‌دهند،‌ می‌آیند و اخلاق را تفسیر می‌کنند اما از طرف دیگر اتهام و تهمت می‌زنند و بازداشت می‌کنند در صورتی که بازداشت بدون حکم جایز و شرعی نیست.»

به نوشته سایت کلمه ، آیت الله سید علی‌محمد دستغیب در این دیدار با اشاره به هدف از خلقت جهان،‌ بعثت انبیاء و ائمه اطهار گفت:‌ همه توجه پیغمبر اسلام و سایر انبیاء به خدای تعالی بود و دنیا را متوجه واقعیت‌هایی که هست کردند، علمای بزرگی از جمله امام خمینی (ره) نیز همین راه انبیاء و ائمه اطهار (ع) را ادامه دادند.

خدای تعالی نیز بندگان خود را دوست دارد. خداوند اگر کسی به حیوانی رحم کند او را دوست دارد چه رسد به انسان،‌ انسانی که پیش خدای تعالی کرامت دارد و به آنها عشق می‌ورزد چون روح خدایی خود همراه او است اما برخی به صورت شایسته از این روح خدایی استفاده نمی‌کنند و البته خداوند به آنها تذکر می‌دهد.

این مرجع تقلید دین اسلام را دینی آسان توصیف کرد و گفت زمانی که حضرت حجت (ع) ظهور می‌کنند واقعیت اسلام تحت الشعاع قرار گرفته که ایشان با دلیل و حجت و با زبان و گفتاری مهرورز مردم را به واقعیات اسلام متوجه می‌کنند،‌ در واقع این جور نیست که امام زمان (عج) دست به کشتار بزنند که یا آنچه را که ما می‌گوییم قبول کنید یا کشته می شوید!

وی ادامه داد: صدق و صفا از خصوصیات مؤمن است اما در مقطعی برخی واقعیت را عکس نشان دادند، دروغ گفتند و در امانت خیانت کردند،‌ لذا قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح مردم بود. نظر ایشان اصلاح بود،‌ اما الآن هدف امام حسین(ع) تحت الشعاع قرار داده شده در صورتی که این امام بزرگوار خون خود را دادند که مردم را از جهالت و گمراهی و نادانی بیرون بیاورند،‌ در واقع امام حسین (ع) خود را برای هدایت مردم فدا کرد.

آیت الله سید علی‌محمد دستغیب ظلم به امام حسین (ع) را ظلم به حضرت حجت دانست و ادامه داد:‌ حضرت حجت می‌آیند که مردم را با هم متحد کنند و همه را متوجه مبدأ خود کنند، او می‌خواهد دنیا را متوجه این مسأله کنند که دین اسلام دینی نیست که این قدر سختی در آن باشد و یا مستحبات را فدای واجبات کند،‌ لذا نباید واقعیات اسلام را رها کنیم و به مسائل فرعی که هدف اسلام نیست بپردازیم.

بنا بر گفته این مرجع تقلید هم اکنون به اصل ولایت فقیه هم ظلم شده است.

این روحانی شیرازی با بیان اینکه از زمان حضرت امام جعفر صادق و بعد از غیبت صغری مرجع مردم علماء بودند و هم اکنون هم مردم به ولایت فقیه و ائمه پشت نکرده‌اند گفت:‌ فقها باید عادل باشند و عمل آنها با گفتارشان یکی باشد مردم وقتی خلافکاری،‌ تهمت و اتهام را می‌بینند و می‌شنوند نمی‌دانند قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را!

وی تأکید کرد: عمل فقها با گفتارشان باید یکی باشد،‌ اگر نباشد ظلم به ولایت فقیه است لذا فقها باید عادل باشند و عمل آنها با قول‌شان یکی باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: نباید بر سر مردم زد و فضا به گونه‌ای باشد که مردم جرأت نداشته باشند در خانه خود درد دل کنند آیا واقعاً باید این گونه باشد؟ یک دفعه بریزند در خانه مردم؟ کتاب،‌ سنت و قانون این جور می‌گوید؟ از طرفی نماز نشان می‌دهند، اذان نشان می‌دهند،‌ می‌آیند و اخلاق را تفسیر می‌کنند اما از طرف دیگر اتهام و تهمت می‌زنند و بازداشت می‌کنند در صورتی که بازداشت بدون حکم جایز و شرعی نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:‌ انشاء الله سال ۸۹ سال خوبی برای مردم باشد و جوان‌ها هم واقعیات را ببینند. اگر عده‌ای خلاف می‌کنند نباید گفت اسلام آن چیزی است که این عده خلاف کاری می‌گویند، لذا اگر عده‌ای بد رفتاری کردند که دلیل نمی‌شود بگوییم اسلام گفته است،‌ اتفاقاً اسلام بهترین دین است و امیدواریم در سال جاری این تهمت‌ها برداشته شود و بزرگانی که به اسلام و انقلاب خدمت کردند برگردانده شوند و فشارها نیز از مردم برداشته شود و آنها که در بازداشتگاه‌ها هستند به خانه‌هایشان برگردانده شوند و مردم اقتصاد خوبی هم داشته باشند.
 


 


نگرانی از وضعیت وخیــم و بلاتکلیف صالح شلماشی فعــال حقوق بشــری دربند

جرس: با گذشت بیش از پنج هفته از بازداشتِ صالح شلماشی، فعال حقوق بشری، کماکان از وضعیت جسمی- روحی، محل نگهداری و شرایط بازداشت وی، خبری منتشر نشده است.

 

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، شلماشی یازدهم اسفند ماه گذشته، در پی یورش های گسترده و هماهنگ به فعالین حقوق بشر در چند نقطه از کشور، در شهر محل اقامتش، سنندج، بازداشت و اندکی بعد به تهران منتقل شد.

 

این گزارش همچنین خاطرنشان می کند وی تحت فشار بازجویان، در تماس کوتاهی با خانواده اش، ایشان را از پیگیری وضعیت پرونده خود منع نموده است.

 

در حال حاضر ده ها تن از اعضای مجموعۀ فعالین حقوق بشر که شامگاه یازدهم اسفند ماه گذشته، بر اساس سناریوسازی دستگاه های امنیتی دستگیر شده اند، در زندان اوین بویژه بند دو- الف سپاه پاسداران و در شرایط نامطلوب، نگهداری می شوند.

 

 


 




جرس: با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت دانیال و شراره صبحی، دو تن از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، که از ۲۲ بهمن ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند، کماکان از وضعیت و سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

 

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، این دو عضو خانوادۀ صبحی، در حاشیه اعتراضات مردمی در روز ۲۲ بهمن سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده و با وجود پایان بازجویی و صدور وثیقه از سوی شعبه یک بازپرسی دادگاه انقلاب، با آغاز سناریوی دستگاه امنیتی در دستگیریِ گستردۀ فعالان حقوق بشر، از اواسط اسفندماه به محل نامعلومی منتقل شدند.

 

این گزارش خاطرنشان می سازد "این دو فعال حقوق بشر که نسبت فامیلی با یکدیگر دارند در اولین و آخرین ملاقاتی که با خانواده خود در آستانه عید نوروز داشته اند از شرایط سخت بازداشت سخن گفته بودند."

 

لازم به ذکر است نامبردگان پس از آغاز سال جدید تا کنون امکان تماس با خانواده های خود را نیافته اند و خانواده های آنان در نگرانی از سرنوشت عزیزان خود بسر می برند.

 

هم اکنون تعداد زیادی از فعالان و گزارشگران حقوق بشری، در بازداشت و وضعیت نامعلوم به سر می برند.

 

 


 




سبزه قبا -

 كلمات و عبارات و جملاتي كه توسط رييس دولت يك كشور به كار ميرود اهميت ويژه اي در داخل و خارج كشور دارد. ادبيات كوچه و بازاري را شنيدن از مردم كوچه و بازار مشكل خاصي را براي گوينده و شنونده بوجود نمي آورد اما استفاده از همان ادبيات توسط مقامات يك حكومت در مقابل ديگر كشورها ميتواند باعث بروز مشكلات جدي براي كشور شود. بعلاوه سخنان مسئولين بايد نشانه اي از ادبيات غني پارسي و ديني ملت ما در جهان باشد . گفتار نيك ، پندار نيك و كردار نيك كه اصول عقايد پدران ما بود داراي 3 نيك است . دين اسلام نيز گفتار پسنديده حتي در مقابل دشمنان را توصيه ميكند . پس ادبيات آقاي احمدي نژاد ريشه در كدام فرهنگ دارد؟
به نظر اينجانب نحوه ي سخن گفتن آقاي احمدي نژاد در شان ملت شريف و بزرگ ايران نيست


 




یاسر خمینی ، سعید حجاریان و .. -

 جرس: در آخرین روز حضور عرب سرخی در مرخصی علاوه بر سید یاسر خمینی نوه امام (ره) جمعی دیگر از چهره های اصلاح طلب به دیدار او رفتند.

 

 

 

 

سعید حجاریان، مصطفی معین وموسوی لاری از جمله این افراد بودند.
 

.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته