-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 04/22/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



نام فروغ فرخزاد از کتاب «شعر شاعران ایران و جهان» که در یک همایش دولتی در ایران منتشر شده، حذف شده است.

موسی بدیج،‌ دبیر همایش شاعران ایران و جهان در پاسخ به پرسشی درباره حذف نام «فروغ فرخزاد» از این کتاب گفت: «ما یک دیپلماسی فرهنگی داریم و یک دیپلماسی دولتی، به همین دلیل نام فروغ فرخزاد گرچه در میان مخاطبان شعر شناخته شده اما به دلایل مختلفی در این کتاب نیامده است.»

وی افزود: «شعر ایران دارای شاعران برجسته‌ای است و ما بنا به نظر خود و شورای سیاستگذاری از میان شاعران بعد از دوران نیما ۲۶ شاعر را انتخاب کردیم که به عنوان شاعران برتر این دوره در کتاب اول این نمایش معرفی کنیم که فروغ جزو این ۲۶ نفر نبود.»

آقای بدیج درباره کتاب «شعر شاعران ایران و جهان» گفت: «این کتاب نخستین کتاب شاعران ایران و جهان است که پس از مطالعه و تحقیق‌های لازم نوشته شده و نظر کارشناسان شعر و مقررات کشور در خصوص آن لحاظ شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «حتی نام شاعران خارجی با هماهنگی دولت های متبوع آن کشورها در این کتاب آمده و کشور ما هم بر همین روال عمل کرده است.»

منبع: خبرآنلاین


 


محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری ‌گفت که «شکایت از دستگاه‌های اجرایی کشور و افزایش آمار ورودی پرونده‌ها به این نهاد بسیار بالا و نگران‌کننده است.»

وی گفت که «۷۰هزار پرونده در سال ۸۷ و ۸۹ هزار پرونده در سال ۸۸ به دیوان عدالت اداری رسیده است.»

منتظری تاکید کرد که در جریان ۱۸ روز کاری در فروردین امسال حدود چهار هزار و ۸۰۰ فقره شکایت از دستگاه‌های اجرایی کشور به دیوان عدالت اداری رسیده است که به گفته وی «این آمار در اردیبهشت قطعا به مرز شش تا هفت هزار فقره می‌رسد.»

وی خاطرنشان کرد که «اگر دیوان عدالت اداری در استان‌های کشور شعبه داشته باشد آمار شکایت مردم از دستگاه‌های اجرایی بالاتر خواهد بود.»

به گفته آقای منتظری «مدیریت نادرست در واحدهای اداری، فراوانی و شفاف نبودن بخش‌نامه‌ها، برخورد سلیقه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، وجود رابطه به جای ضابطه در برخی موارد به ویژه در بخش استخدام، و ضعف اعتماد عمومی به برخی از سازمان‌ها» ازجمله موارد شکایت از دستگاه‌های دولتی کشور است.

منبع: مردمک


 


حمزه شکیب، نایب رئیس شورای شهر تهران خروج پنج میلیون نفر از تهران و رساندن جمعیت این شهر به پنج میلیون نفر را طرحی غیر عملی دانست.

وی گفت که «این طرح عملی نیست و حداکثر با برنامه ریزی بتوانند جمعیت فعلی را ثابت نگه دارند و یا درصد کمی از آن را کاهش دهند.»

شکیب افزود: «برای تعادل جمعیت تهران باید برخورد مدبرانه ای با مساله داشت و نمی‌توان این مشکل را احساسی حل کرد.»

وی تاکید کرد: «برای خروج جمعیت از تهران باید ابزارها را ابتدا فراهم کنیم تا این اتفاق بیافتد، اگر این اتفاق نیافتد و این ابزارها فراهم نشود، تاثیر هر اقدامی موقتی خواهد بود یا نتیجه منفی خواهد داشت.»

منبع: بی‌بی‌سی


 


بر اساس گزارش‌ها اعلام شده که دادگاه متهمان پرونده کهریزک به مرحله صدور حکم رسیده و صدور حکم برای سه تن از متهمان این پرونده قعطی شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «فردا» وابسته به جناح اصول‌گرایان، دو نفر از محکوم شدگان به قصاص از افسران نیروی انتظامی و یک نفر دیگر از «اراذل و اوباشی» است که از قبل در کهریزک بازداشت بوده است.

احمد جنتی، رئیس شورای نگهبان نیز شش روز پیش، بر گفته رهبر جمهوری اسلامی که «باید با همه مجرمان جریان انتخابات در کوی دانشگاه و کهریزک برخورد قانونی شود» تاکید کرده بود.

در پی افشاء جنایات رخ داده در بازداشتگاه کهریزک بعد از انتخابات، آیت‌الله خامنه‌ای دستور تعطیلی این بازداشتگاه را صادر کرد و از مسئولان قوه‌قضائیه خواست پرونده جنایات کهریزک را پی‌گیری کنند.

منبع: مردمک


 


بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس ایران در تذکری به محمود احمدی نژاد، خواستار رسیدگی به «واردات بی رویه کالا» شدند.

این نمایندگان با اشاره به واردات بی‌رویه کالاهایی چون «دام زنده مبتلا به تب برفکی، شکر، میوه جات، برنج، گوشت مرغ، پنبه و شیر خشک» می‌گویند: «واردات این کالاها علاوه بر صدمات غیر قابل جبرانی که به کشاورزان، دامداران، و کارخانه های تولیدی وارد می‌آورد، زمینه انتقال برخی بیماری‌ها را هم به ایران فراهم می‌کند.»

این صد و شانزده نماینده معترض همچنین خواستار جلوگیری از «قاچاق بی‌سابقه کالا» شده‌اند.

نمایندگان در نامه خود به محمود احمدی نژاد نوشته‌اند: «قاچاق بی‌رویه پوشاک، چای، کفش و زیتون در سال گذشته موجب نابودی بخشی از تولیدات داخلی و ورشکستگی بخشی از کارخانجات مرتبط و از بین بردن زمینه اشتغال در ایران شده است.»

منبع: بی‌بی‌سی


 


حسین کاشفی، سخنگوی جبهه مشارکت درخواست انحلال احزاب مشارکت و مجاهدین از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را «بیانگر امیال درونی آنها» داتست.

وی گفت: «ما در نامه‌ای به اتهامات وارده از سوی این کمیسیون پاسخ خواهیم داد و از حقوق قانونی خودجهت ادامه فعالیت حزب استفاده می‌کنیم.»

کاشفی افزود: «دستور انحلال احزاب به عهده مراجع قضایی است و خروج کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از حوزه اختیارات خود نشان‌دهنده اعمال نظرهای شخصی این کمیسیون است.»

سخنگوی حزب مشارکت دلایل مطرح شده از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر نقش داشتن حزب مشارکت در ناآرامی‌های پس از انتخابات را خلاف واقعیت دانست و تاکید کرد: «این تصمیم برخلاف قانون و مصالح کشوراست.»

کاشفی برخوردهای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را «کاملاً جناحی و فراقانونی» دانست.

منبع: جرس


 


محمد نوری‌زاد در نامه‌ای که امروز منتشر شد، خطاب به آیت‌الله خامنه‌‌ای نوشته‌ است: «نزدیک به چهار ماه است که به خاطر نگارش نامه به حضرتعالی در زندانم.»

آقای نوری‌زاد افزوده: «شصت وهشت روز از این مدت را در زندان انفرادی و توسط بازجوهای خود مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفته‌ام اما درهمه‌ی این احوال، از جنابعالی به عنوان رهبری فهیم و آگاه اسم برده‌ام.»

نوری‌زاد در ادامه با تاکید بر اینکه «اگر قرار باشد تغییری در اوضاع کشور رخ دهد از ناحیه رهبر است» افزوده است: «چرا از زندان برای شما نامه مینویسم؟ برای اینکه هنوز ناباورانه، به شما، آری به شخص شما، امید بسته‌ام.»

وی در ادامه با انتقاد از رهبر ایران مبنی بر عدم دیدار وی با خانواده خود خاطرنشان کرد: «دوست داشتم به دیدار خانواده‌ام می‌رفتید و می‌گفتید فلانی -نوری زاد- درست در روزهای بحرانی به میان آمد و از من سخت جانبداری کرد. امروز او در زندان است؛ به خاطر انتقاد از من!»

نوری‌زاد با «تلخ و آشوبنده» خواندن سخنان خود افزوده است: «بیایید سخن تلخ و صادقانه مرا، بر شیرینی سخن چاپلوسانه‌ی کسانیکه شما را احاطه کرده‌اند، ترجیح دهید.»

وی جامعه‌ی ایران را «در آستانه‌ی  یک انفجار بزرگ» دانست و گفت:  «من با همه‌ی اطمینانی که سابقاً در جانبداری از شما مینوشتم، اکنون نیز در جانبداری از شما مینویسم: ما، به روزهای پایانی فرصت آزمون خویش رسیده‌ایم.»

آقای نوری‌زاد در ادامه از «انشقاق» جامعه ایران خبر داد و افزود: «شما، امروز رهبر کدام مردمید؟ من مردم فراوانی برای شما نمی‌بینم. رهبری، آن هم بر حداقل مردم، که غرورآفرین نیست. مبادا من و شما را ازدحام مردمی که به استقبال یک مسئول و یا خود جنابعالی می آیند، بفریبد.»

نوری‌زاد در نامه خود خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای افزوده که «انتظار داشتم این سال را سال آشتی ملی اعلام کنید و خود برای این پیوند مبارک اما دشوار و سخت، پیشقدم می‌شدید.»

منبع: کلمه


 


به نام خالق آزادی
سلام به رهبر گرامی جمهوری اسلامی ایران
 
این روزها، نزدیک به چهار ماه است که به خاطر نگارش نامه به حضرتعالی در زندانم. شصت وهشت روز از این مدت را در زندان انفرادی به سربرده ام. توسط بازجوهای خود مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفته ام. درهمه ی این احوال، از جنابعالی به عنوان رهبری فهیم و آگاه اسم برده ام. که اگر قرار باشد تغییری در اوضاع کشور رخ دهد، این تغییر از ناحیه ی شما بسیار شدنی تر و پایدارتر خواهد بود. من شخصاً امیدی به نقش آفرینی سایر افراد و دستگاههای کشور ندارم. شما را از نزدیک می شناسم. به روح بلند شما واقفم. شما نیز نیک و از نزدیک مرا میشناسید.
 
در این ماههای زندان از آنچه در بیرون گذشت بی خبر بودم، اما در دیدار کوتاهی که فقط یکبار، گذرا، با خانواده ی خویش داشته ام، دانستم که در غیاب من آقای مهندس موسوی و حجج الاسلام خاتمی و کروبی با خانواده ی من دیدار کرده اند. نمیدانم چرا، اما بسیار دوست میداشتم خود شما نیز با آن بزرگواری که از شما سراغ دارم، به دیدار خانواده ام قدم رنجه می فرمودید، به آنها دلداری می دادید و به آنان می فرمودید که: فلانی -نوری زاد- درست در روزهای بحرانی، با برنامه های تلویزیونی اش، با نوشته هایش، برای منِ رهبر که در معرض تهاجمات طوفانی این و آن قرار گرفته بودم، به میان آمد و از من سخت جانبداری کرد. امروز او در زندان است؛ به خاطر انتقاد از من! او باید در زندان ادب شود. همسر و فرزندانش توسط بازجوهای بیسواد و بی ادب و تندخو به ناسزا گرفته شوند و خود او به تلخ ترین شکل ممکن به ورطه ی تهدید و تحقیر و ضرب و شتم درافتد. اما این دلیل نمیشود که منِ رهبر قدر زحمت های پیشین او را ندانم و به خانواده اش سر نزنم. یا اگر خود به دیدار آنان نروم، نماینده ام را نیز به این منظور به سراغشان نفرستم.
 
رهبر گرامی، چشم انتظاری خانواده ی من، برای تماشای جمال مبارک شما و رویت نماینده ی شما به جایی نرسید. لابد؛ در این گردونه، آدمها، تاریخ مصرف دارند. که اگر به سر رسیدند، مثل دستمال آلوده، باید به دور انداخته شوند. اما گرایش من و امثال من به شما، گرایش به شخص خامنه ای نبوده و نیست. ما، در جمال اندیشه های شما، افق های گمشدهی آرزوهای شریف مردم خویش و مردم جهان را می دیدیم. یادم هست این اواخر، وقتی تلاش کردم به دیدار شما بیایم و آقای حسین محمدی -از دفتر شما- ماهها مرا به امروز و فردا وعده می داد، در نامه ای به او نوشتم: من از خود خامنه ای، به خدای خامنه ای پناه می برم! و دیگر سراغی از شما نگرفتم. و شما نیز! چرا که دانستم شما از محاصره ی آدمهای جاهل، از تماشای افق آرزوهای مردم باز مانده اید. من میخواستم در آن ملاقاتهای احتمالی، همین نگرانیها را با شما بگویم. اما گویا محاصره کنندگان شما از صراحت سخن من و از اندیشهی من آگاه بودند. همین آقای حسین محمدی، بعد از دیدار اعضای انجمن قلم با حضرتعالی، که حقیر نیز یکی از آنان بود، به من گفت: آقای نوری زاد، من، قربه الی الله از شما میترسم. ترس او، از همان نشست پا گرفته بود که من، بی ملاحظه راجع به اعتیاد گسترده مردم و جوانان به مواد مخدر و آشوبی که در ساختار اجتماعی شهرهای کوچک و بزرگمان درافتاده به آشنا سخن گفتم.
 
اکنون اما چرا از زندان برای شما نامه مینویسم؟ برای اینکه هنوز ناباورانه، به شما، آری به شخص شما، امید بسته ام. باورم بر این است که: شما مگر برای این انشقاق بزرگ مردمان چاره ای بیندیشید. شما، امروز رهبر کدام مردمید؟ من مردم فراوانی برای شما نم یبینم. رهبری، آن هم بر حداقل مردم، که غرورآفرین نیست. مبادا من و شما را ازدحام مردمی که به استقبال یک مسئول و یا خود جنابعالی می آیند، بفریبد. شما اگر به دیگر افراد مشهور هم اجازه ی سخنرانی و حضور در کشورتان بدهید، غوغای مردمان ما فزونی خواهد گرفت. اجتماع فراوان این مردم، هیچگاه قابل استناد نبوده و نیست. امروز شما بر کشوری رهبری می کنید که مردمش از دست رفته است. کشوری که در گردونه ی چه کنم های بسیاری گرفتار است. کشوری که اتحاد و یکپارچگی اش، به دست خود شما و اطرافیان شما، به حاشیه رفته است و نگرشی قلیل و تنگ به میدان آمده. نمی دانم امسال را سال چه نامیده اید. شنیده ام که به کوشش و تلاش در آن اشاره شده است. این نامگذاری، نشان میدهد که بعضاً مشاوران شما، افراد صادق و کارآمدی نیستند. من و همه، آنجا به شما آفرین می گفتیم که امسال را سال آشتی ملی می نامیدید و خود برای این پیوند مبارک اما دشوار و سخت، پیشقدم میشدید.
 
اگر کوشش و تلاش برای شما مهم است، از انرژی آن در آشتی ملی باید بهره ببرید.
 
رهبر گرامی، میدانم سخنان ناگوار من چه بسا تلخ و آشوبنده باشد. اما بیایید سخن تلخ و صادقانه مرا، بر شیرینی سخن چاپلوسانه ی کسانیکه شما را احاطه کرده اند، ترجیح دهید. جامعه ی ما، در جوار یک انفجار بزرگ است. دیگ جوشانیست که ما به خاطر آزار از خروج پرسروصدای بخار آن، چوب کبریتی در سوپاپ آن فرو کرده ایم. من با همه ی اطمینانی که سابقاً در جانبداری از شما مینوشتم، اکنون نیز در جانبداری از شما مینویسم: ما، به روزهای پایانی فرصت آزمون خویش رسیده ایم. روزهایی که دست تقدیر، سنتهای ناب و حتمی خدای متعال، ما را از گردونه ی امتحان به در می برد. امتحانی که در این سی سال فرصت، جز خراش و خرابی با ما نبوده است. ما و شما؛ مردم خویش را از دست داده ایم. اگر سکوت و آرامشی در آنان میبینید به ضرب زور و اسلحه است. اگر باور ندارید به یک آزمون خیالی تن در دهید. به دو کشور ایران و مثلاً سوئد یا کانادا یا حتی مالزی اعلام میکنیم که مردم این دو کشور، یک روز، فقط یک روز پلیس و بسیج و اسلحهای بر سر نخواهندداشت و آزادند که هرچه میخواهند انجام دهند. فقط طی یک روز. تصور میکنید در پایان این یک روز؛ کشور ما و شما چگونه خواهد بود؟ و کشورهای دیگرچطور؟ قصد من از این مقایسه، مجیزگویی از غرب یا سایر کشورها نیست. بلکه میخواهم به شکنندگی آرامش و سکوت دروغین جامعهی خویش اشاره کنم.
 
رهبر عزیز! من و بسیاری، هنوز دوستدار شما و سرنوشت کشور خویشیم. به رهبری شما بر مقدرات کشور ایمان داریم. ما دوست داریم با رهبری شما به افقهای مبارک دست ببریم. اما شما ظاهراً این اشتیاق را طالب نیستید. بعضاً مشاوران و دوستان ناآگاهی شما را در محاصره ی خود گرفته اند، به شما اطلاعات و آمار نادرست میدهند. و از زبان شما سخن غیرواقع برمی آورند. دوستانی همچون آقای شریعتمداری کیهان، که اطمینان دارم آنگاه که همه از اطراف شما پراکنده شدند و شما و او در یک جزیره تنهایی تنها ماندید، او درجانبداری غلیظ از شما، به مخالفت با خود شما برخواهد خواست!
 
برخلاف ظاهر تلخ نوشته ام، با صدای بلند و آوازی که همه ی هستی را درنوردد اعلام میدارم که: ما شما را دوست داریم و به پایان خوب سرنوشت شما سخت علاقهمندیم. مرا و ما را باور کنید. حتی در خیال احتمال دهید که ما درست میگوییم. این احتمال هیچ هزینهای برای شما ندارد. در خیال خود باور کنید که دوستان خوب شما، فراتر از شما، و در صنفی که انگ دشمن بر پیشانی آحادش خورده است، غم شما را میخورند و مضطربانه علاقمند درخششِ نابِ شما در این روزهای پایانی آزمون الهیاند و با شجاعت تمام، شجاعتی که من شخصاً در شما باور دارم، امسال را سال آشتی ملی اعلام کنید و از ملامت هر ملامتگری نهراسید. که خدا شما و ما را کفایت میکند. خدایی که دست خود و دست مردم را در دست شما می نهد. یاعلی!
 
فرزند شما: محمد نوری زاد. اوین بند۲۴۰- سلول۵۷


 


مهدی هاشمی در واکنش به خبر صدور حکم جلبش، با انتشار بیانیه‌ای تهدید به افشاگری درباره پشت پرده «غوغاسالاران» کرد.

آقای هاشمی که در حال حاضر در لندن به‌سر می‌برد، در بیانیه خود خطاب به مقام‌های قضائی نوشته که اجازه ندهند غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند.

وی هشدار داده که «غوغاسالاران به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد.»

مهدی هاشمی در عین حال گفته حاضر است در دادگاهی که «صالح» است حاضر شود و از خود دفاع کند، اما انتظار دارد قوه قضائیه به شکایتش از کسانی که وی و خانواده‌اش را «ترور شخصیت» کرده‌اند نیز رسیدگی کند.

منبع: دی‌پرس


 


منازعه سایتهای سبز و سرخ بر سر خبرها و ضدخبرها ادامه دارد. در تازه ترین نمونه تابناک گریبان جرس را گرفته است که اصولا حکمی از سوی رهبر صادر نشده است که گفته باشد معاون احمدی نزاد محاکمه نشود و این خبرسازی است. سی میل نمی داند این خبرسازی است یا نیست چون تمام امور مربوط به احمدی نژاد و دولت اش دروغ در دروغ است نمی شود باور کرد راست و دروغ چیست. اما ما هم مثل خوانندگان بازتاب می پرسیم خب پس ااگر این نیست چرا آقای معاون خیالش از همه بابت تخت است؟ شاید رهبر حکم نداده باشد (و حرف بازتاب درست باشد) اما طور دیگری به پیگران ماجرا حالی کرده که دست از دامن آقای معاون بردارند. به هر حال، اول حرفهای بازتابی ها را بخوانیم بعد پرسشهای گزنده کامنت گذاران و مخاطبان را.

پس از اعلام کشف و شناسایی باند بزرگ مفاسد اقتصادی از سوی آیت‌الله صادق لاریجانی، ریاست قوه قضاییه و در پی آن موضعگیری برخی نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، برخی حرف و حدیث‌ها درباره نفوذ متهمان و جلوگیری آنان از ادامه پیگیری و بررسی نهایی این پرونده سبب شد تا رئیس دستگاه قضا در نشست شورای عالی قضایی و همچنین در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس از اراده محکم دستگاه قضایی برای پیگیری این پرونده و دیگر پرونده‌های مفاسد اقتصادی سخن گوید.
 
به گزارش «تابناک»، این مسأله اما در روزهای اخیر محملی شده است برای دروغ پراکنی برخی رسانه‌های اپوزیسیون نظام تا از این رهگذر، سران نظام را به کوتاهی و بی‌توجهی در رسیدگی به پرونده‌های کلان اقتصادی متهم کنند.
 
در همین باره، سایت موسوم به جنبش راه سبز که با مدیریت اپوزیسیون خارج نشین اداره می‌شود، در خبری مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای با حکم حکومتی، دستور توقف پیگیری این پرونده را صادر کرده اند و این در حالی است که خبرنگار «تابناک»، پس از پیگیری از منابع آگاه در این باره باخبر شد که این خبر، جعلی و کذب محض بوده و تنها با هدف خدشه‌دار کردن چهره رهبر انقلاب تنظیم شده است.
 
گفتنی است، این سایت سابقه بسیاری در انتشار اخبار دروغ دارد و پیش از نیز این با ارایه اخباری از این دست، موارد کذبی را به رهبر انقلاب و دیگر شخصیت‌های نظام نسبت داده بود.
 
نکته آنکه بدون شک، رفتارهای خلاف قانون در هر سطح و جایگاهی ممکن است باشد که باید بدون پرداختن به حواشی، مورد پیگیری و بررسی نهایی قرار گیرد و در همین رابطه، روش و منش رهبر انقلاب نیز همواره تأکید بر قانون و اجرای آن بدون هرگونه ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد و دستگاه قضایی و دیگر نهادهای مسئول نیز مجدانه پیگیر آن هستند؛ اما رسانه‌های معاند با وجود آگاهی از این مسأله، همواره در صدد القای مطالبی خلاف واقع در این باره و تخریب وجهه کلی نظام هستند.
 
نقل شد از بازتاب. حالا از همین صفحه شماری از نظرات را بخوانید:
 

- پس چرا از پرونده خبری نیست؟
- وقتي اين مفاسد پيگيري نميشه، اين شبهه ها بوجود مياد. اگر درست پيگيري ميشد، اينقدر شايعه هم درست نميشد.
- ممنون كه ما را در جريان وقايع كشور و پيگيري‌هاي مسوولين قرار مي‌دهيد.
- تابناک خودتی !!
- لطفا از آقاي مرتضوي هم بنويسيد پرونده ايشان چه شد
- پس لطفا بفرماييد چرا ايشان دستگير نشده اند و يا اينكه چرا اقايان فتيله قضيه را پايين كشيده اند واقعا متاسفم به حالتان
- دست خبرنگار شما درد نکند!!!!!!
- خب پس خبرنگار تابناک بفرماین که کی قراره به این شبهات رسیدگی بشه که اون سایت خیط بشه !!
- هروقت دادگاه علنی برگزار شد مردم قانع میشوند در غیر اینصورت شایعات بیشتر مقبول می افتد.
- اگر حساب و کتاب را قبول دارید از دروغ پراکنیهای سایتهای حامی دولت هم بنویسید
- تابناك خداييش تو بگو كه چرا پيگيري نمي شه. تو كه راستگو ترين سايت دنيايي بگو كهريزك چي شد. تو كه ماهي بگو اين همه جرم و جنايت و رشوه و بدهكار بانكي كوشن. تابناك جونم منتظرم ببينم ايندولتي كه دوسش داري تا حالا چند تا از اين افرادو معرفي كرده.الان 5 ساله دارن اينارو ميگن. پس چرا صداشودن در نمي ياد. تو مملكتي كه اعتراض جرم محسوب مي شه و رشوه خواري جزئي از زرنگي و از خصوصيات خوب آدمها به حساب مي آد هر چيزي امكان داره

 
 


 


یک نماینده مجلس گفت که اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس از گرایش خانواده‌های مذهبی به استفاده از ماهواره ابراز نگرانی کرده است.

عفت شریعتی افزود آقای احمدی‌مقدم در جلسه غیرعلنی مجلس گفته که «آنتن‌های ماهواره حریم افراد مذهبی را هم دستخوش مخاطره قرار داده است.»

خانم شریعتی به نقل از احمدی‌مقدم اظهار داشت که نفوذ ماهواره در بین خانواده‌های مذهبی نگران کننده است.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت فرمانده پلیس در این جلسه از اقداماتی که «سلامت اخلاقی» جامعه را به خطر می‌اندازد، ابراز نگرانی کرده است.

خانم شریعتی در عین حال با انتقاد «از کم رنگ شدن رعایت شئون اسلامی» در جامعه گفت: «وقتی هواپیما سوار می‌شویم مهماندار هواپیما از خانم‌ها می‌خواهد رعایت شئون فرهنگی را بکنند در حالی که همان مهمان‌دار رعایت نکرده و خودش آرایش دارد و لباس تنگ و چسبان پوشیده است.»

منبع: خبرآنلاین


 


آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید گفت که دروغگویی و خیانت برخی افراد برای همه معلوم شده، اما آنها در دروغگویی و خیانت بی‌پروا شده‌اند.

آقای صانعی در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه تهران (پردیس کرج) افزود که «متأسفانه امروز عده‌ای اسلام را برای زندگی شخصی خودشان، برای پست و ریاستشان و برای مقاصدشان می‌خواهند و دین را در خدمت خودشان گرفته‌اند.»

این مرجع تقلید اظهار داشته که «متأسفانه امروز در این مملکت کار به جایی رسیده است که خیلی راحت به بزرگان انقلاب و حتی بیت امام اهانت می‌شود و کسی هم مانع نمی‌شود.»

به گفته آقای صانعی «نباید فضا و شرائط به گونه‌ای شود که ظالمان تصور کنند ظلم یک امر شایسته شده است و آن‌ها توانسته‌اند مظلوم را سر جای خود بنشانند.»

وی همچنین گفته که «رجال این مملکت را ضد انقلاب معرفی کردن و آن‌ها را زندانی نمودن قطعاً کارها را درست نمی‌کند و مشکلات را رفع نمی‌نماید، بلکه مسائل و مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند.»

منبع: وب‌سایت امروز


 


حیدر مصلحی گفت محمد خاتمی ممنوع‌الخروج نیست و وزارت اطلاعات حکم جلب مهدی هاشمی را دارد.

آقای مصلحی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت افرادی که حکم جلب آنها از سوی قوه قضائیه صادر شده باشد، ممنوع الخروج هستند.

وزیر اطلاعات در عین حال افزود: «حکم جلب مهدی هاشمی در دست داریم، اما وقت آن برسد نسبت به دستگیری وی اقدام خواهیم کرد.»

مهدی هاشمی در حال حاضر در لندن به‌سر می برد و محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران، برخلاف آنچه که وزیر اطلاعات می‌گوید، هفته گذشته ممنوع الخروج شده است.

تاکنون هیچ مرجعی رسمی مسئولت ممنوع‌الخروج کردن آقای خاتمی را بر عهده نگرفته است.

منبع: ایلنا


 


وزیر خارجه امارات متحده عربی ادعا کرد حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس شبیه اشغال مناطق عربی توسط اسراییل است.

شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان روز گذشته (سه‌شنبه) در یک جلسه پرسش‌و پاسخ در شورای ملی فدرال، مدعی شد تصرف هر یک از سرزمین‌های عربی اشغال است.

آل‌نهیان با اشاره به جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی گفت: «میان اشغال بلندی‌های جولان، جنوب لبنان، کرانه باختری یا غزه توسط اسراییل هیچ تفاوتی وجود ندارد، چنان که اشغال، اشغال است.»

وزیر خارجه امارات اظهار داشت: «به‌عنوان یک اماراتی، طبیعی است که من باید بیشتر نسبت به بخش اشغال شده امارات متحده عربی حساس باشم تا سایر سرزمین‌های عربی.»

منبع: خبرگزاری فرانسه


 


مهدی کروبی در دیدار به خانواده مهدیه گلرو دانشجوی زندانی، گفت صدور احکام و وثیقه‌های سنگین، راهکار مناسبی برای خروج از بحران نیست.

آقای کروبی در این دیدار افزود سال‌هاست پیگیر وضعیت زندانیان برای برخورداری از حقوق قانونی است.

مهدی کروبی در عین حال افزود: «امروز هم با وجود تمامی فشارها و تخریب‌های روزافزون، همان اعتقاد و باور را در احقاق حقوق قانونی زندانیان دارم و به جد پیگیر مسائل زندانیان هستم.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: «اکنون دولت چنان نگرش خود را تحمیل و حاکم نموده است که شاهد صدور احکام و وثیقه‌های سنگین هستیم.»

منبع: سحام‌نیوز


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته