-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 04/13/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که پرونده علی ملیحی و کوهیار گودرزی، با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

علی ملیحی از اعضای سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی ۲۰ بهمن سال گذشته بازداشت شد و نزدیک به دوماه است که در بازداشت به سر می‌برد.

کوهیار گودرزی، از فعالین دانشجویی و حقوق بشری نیز در ۲۹ آذر ماه در حالی که راهی مراسم بزرگداشت آیت‌الله منتظری بود، به همراه شیوا نظر آهاری بازداشت شد.

منبع: کلمه


 


دیمیتری مدودف در آستانه دیدار با باراک اوباما، تحریم «فلج کننده» ایران از جمله تحریم صنعت نفت این کشور را رد کرده است.

وی با اشاره به اینکه «تحریم‌ها نباید باعث رنج شود» گفته است که تحریم‌های آتی شورای امنیت علیه ایران باید «مشخص و حساب شده» باشد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تحریم صنعت نفت ایران را رد کرده است زیرا به گفته وی «چنین مجازاتی شرایط زندگی مردم عادی را دشوار خواهد کرد.»

منبع: بی‌بی‌سی


 


علی مطهری، نماینده مجلس گفت که «نوع برخورد دولت دهم با مجلس و قوه قضائیه پدیده‌ای جدید است که در تاریخ ۳۱ ساله انقلاب اسلامی سابقه ندارد.»

وی افزود: «مجلس، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را تصویب می‌کند اما دولت اعلام می‌کند که قابل اجرا نیست و اجرا نمی‌کنم و آنقدر پافشاری می‌کند بلکه آن را تغییر دهد.»

مطهری گفت رفتار دولت در قانون یارانه‌ها به معنای بی‌اعتبار کردن مجلس و دموکراسی‌ست و دولت با این بدعت خطرناک صدای پای استبداد را به گوش می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه «اگر این کار باب شود و تبدیل به یک رویه گردد چیزی جز استبداد نخواهد بود» افزود: «اگر در اینجا همه کوتاه بیایند چه ضمانتی هست که این بلا بر سر سایر قوانین نیاید؟»

مطهری در پایان گفت: «آری، دولت ما یک دولت جسور است اما مجلس و قوه قضائیه ما نجیب‌اند. دولت جسور نیاز به مجلس و قوه قضائیه جسور دارد.»

منبع: جرس


 


به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر، مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و عضو شورای حق تحصیل، به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بر پایه این گزارش، به دلیل عدم دسترسی وکیل خانم گلرو به پرونده، وی شخصاً از خود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی دفاع کرده است.

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ آذرماه ۸۸ همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شد.

این فعال مدنی همچنین از اعضای فعال کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود.

منبع: رادیو فردا


 


مسعود میر کاظمی، وزیر نفت ایران در چهار چوب طرح «هدفمند کردن یارانه‌ها» پیشنهاد کرده که هر متر مکعب گاز خانگی که هم اکنون ۱۰ تومان فروخته می‌شود به ۹۰ تا ۱۰۰ تومان برسد.

وی هدف از طرح پیشنهاد ۹ تا ۱۰ برابر کردن قیمت گاز مصرفی را تلاش برای جلوگیری از افزایش مصرف گاز خواند.

آقای میرکاظمی همچنین گفت که «در صورت افزایش قیمت گاز، قیمت حامل‌های جایگزین مانند برق و نفت و بنزین هم باید افزایش پیدا کند.»

وی درباره جزییات زمانی اجرای احتمالی این پیشنهاد توضیحی نداد اما جواد اوجی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران پیشتر ضمن تاکید بر «ضرورت افزایش قیمت گاز» اعلام کرده بود که «این افزایش در سال جاری قطعا انجام خواهد شد.»

منبع: بی‌بی‌سی

 


 


مهدی کروبی، احمدی‌نژاد را به افراط و تفریط  متهم کرد و گفت که «کار به جایی رسیده که او یک روز نامه‌نگاری می‌کند، روز دیگر برای نشستن پای میز مذاکره متوسل به فرستادن واسطه می‌شود و امروز با ادبیاتی سبک به تمدن چندین هزار‌‌ ساله ایرانیان دهن‌کجی می‌کند.»

وی گفت که «سخنرانی اخیر او در ارومیه، در شان یک رییس‌جمهور نبود.»

آقای کروبی افزود که متاسف است رفتار و اعمالی که موجب «دشمن‌تراشی» می‌شود و پیامدهای سنگینی برای ملت درپی دارد را «سیاست و تدبیر» می‌نامند.

آقای کروبی با طرح این پرسش که «مگر ما با دولت آمریکا تازه درگیر شده‌‌ایم»، به چند نمونه از مشکلات بین ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت که تهدیدات آمریکا «چیز جدیدی» نیست.

او همچنین گفت که همچون سایر مردم و دوشادوش ملت، تهدیدات آمریکا را محکوم می‌کند و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد.

منبع: مردمک


 


هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد، امتیاز ماهنامه سرو ابرکوه را لغو کرد و به هشت نشریه تذکر کتبی داد.

محمدعلی رامین دبیر هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرده که ماهنامه سرو ابرکوه به دلیل «جعل عنوان» توقیف شده است.

به گفته آقای رامین، هیات نظارت به روزنامه جهان صنعت به دلیل اهانت به «حجاب و ارزش‌های اسلامی و القای تروریست بودن مسلمانان» نیز تذکر کتبی داد.

روزنامه آرمان روابط عمومی هم به دلیل «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع» از هیات نظارت تذکر گرفت.

به گفته آقای رامین، روزنامه‌های پول، بهار، مردم سالاری، گل و نشریه میبد یزد و نشریه شمال و جنوب از دیگر نشریاتی هستند که هیات نظارت به آنها تذکر کتبی داده است.

منبع: ایرنا


 


سردار احمد وحیدی در واکنش به هشدارهای اخیر آمریکا، گفته است که ایران برای دفاع از خود از همه گزینه‌ها استفاده خواهد کرد.

آقای وحیدی در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر باراک اوباما در مورد استفاده از تمامی گزینه‌ها در مواجهه با ایران، گفته که «ما نیز اعلام می‌کنیم که برای دفاع از خود از همه گزینه‌ها استفاده خواهیم کرد.»

در استراتژی هسته‌ای جدید آمریکا، کاربرد سلاح هسته‌ای در برابر سایر کشور‌ها به غیر از ایران و کره‌شمالی، ممنوع اعلام شده است.

این استراتژی جدید با واکنش تند مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است، به طوری که روز گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای از دنیا خواست که در برابر «تهدیدات اتمی» آمریکا علیه ایران سکوت نکنند.

فرماندهان نظامی و دیگر مقام‌های سیاسی ایران در روز‌های گذشته نیز به مقام‌های اسرائیل و ایالات متحده نسبت به شروع جنگ با تهران هشدار داده‌اند.

منبع: رادیو فردا


 


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه می‌گوید که مسکو از نقشه حمله اسرائیل و آمریکا به ایران مطلع است.

نیکلای ماکاروف امروز دوشنبه گفته است: «روسیه اطلاعاتی در دست دارد که از وجود نقشه بمباران ایران به عنوان آخرین گزینه آمریکا و اسرائیل» حکایت دارد.

به گفته این مقام نظامی، در این نقشه «از بمباران، به عنوان تدبیر نهایی آمریکا و اسرائیل» یاد شده است.

مقام‌های ایران در هفته‌های اخیر تهدید کرده‌اند در صورت حمله نظامی آمریکا و اسرائیل دست به اقدام متقابل خواهد زد.

منبع: ریا نووستی


 


محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که امروز گروهی «احمق» در دنیا بر سر کار هستند و مثل آدم‌های «احمق، هر کجا کم می‌آورند شمشیر می‌کشند.»

آقای احمدی‌نژاد با «عقب مانده» خواندن این گروه و حمله شدید به سیاست‌های آنها گفته که «این گروه نمی‌داند که دوره این حرف‌ها گذشته است.»

وی در عین حال افزوده که « امروز همایش‌هایی که در دنیا می‌گذارند برای تحقیر انسان‌هاست و باید فضایی جدید و فرهنگی در دنیا درست کنیم.»

احمدی‌نژاد هفته گذشته نیز خطاب به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که «گردن کلفت‌تر و گنده‌تر از تو هم نتوانسته بود هیچ غلطی کند.»

آقای اوباما در واکنش به این اظهارات گفته که سخنان احمدی‌نژاد را جدی نمی‌گیرد.

منبع: ایلنا


 


علاءالین بروجردی می‌گوید در صورتی که روسیه از تحویل سامانه دفاعی اس‌-300 خودداری کند، ایران اقدام به ساخت ‌این سامانه موشکی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در عین حال گفته که پیش‌بینی می‌کند روسیه این سامانه دفاع موشکی را به ایران تحویل بدهد.

به گفته آقای برجرودی «ایران، روسیه را در منطقه به عنوان کشوری که تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، می‌شناسد.»

قرارداد عرضه سیستم‌های اس-300 به ایران در ماه دسامبر 2005 امضا شده، اما روسیه تاکنون از تحویل این سیستم‌ها خودداری کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر


 


تقی آزاد ارمکی
 
معلوم نیست که اینهمه کنایه، اعتراض، کنترل و نظارت و در نهایت دشمنی به شهر تهرانی که بخواهیم و نخواهیم، بخواهند و نخواهند بخش  مهم هویت کج و معوج ایران امروز و ایرانی امروزی است، از کجا ناشی می شود. اینکه همه نیروهای مدیریتی و سیاسی کشور جمع شده اند و توان حل مشکل ترافیک تهران را ندارند، هم نشان از مهم بودن ترافیک و مشکلات شهر تهران دارد و هم اینکه نشان از ناتوانی مدیران شهر تهران در حل این نوع مشکلات دارد و از طرف دیگر می تواند نشان از بغض و کینه عده ای از روستا آمده و میل به روستا در دل داشته باشد.
 
اینکه نمی شود مشکلاتی چون ترافیک، خیابان گردها، مزاحم های خیابانی، سدمعبر کننده های شهری،  آلودگی هوا، سیستم فاضل آب و … را حل کرد، سخنی بی حساب است. زیرا بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز از این نوع شهرها داشته و مردم بعد از حل مشکلات ان توانسته اند با اسایش و آرامش زندگی کنند.
 
به طور خاص شهری چون شیکاگو و فرانکفورت و لندن و پاریس قبل از همه شهرها شهر بوده و قبل از دیگر شهرها دارای مشکلات شهری بوده اند و مردم در آنها زندگی می کنند و راحت هم هستند. حداقل مشکلاتی که ما در تهران با ان درگیر هستیم را ندارند. شواهد تجربی و پیرامونی زندگی ما نشان از حل مشکلات شهری مانند شهر تهران دارد. شهری چون پاریس بیش از یکصد سال است که متروی زیرزمینی و خط آهن روی زمین دارد و مدیران شهر تهران در سامان دادن امور متروی کشور از همه امکانات استفاده کرده و همه مشکلات را هم به زیر زمین تهران برده و در ان می جنگند. به طور خاص جنگ و جدال وقتی بیشتر نشان داده می شود که افتتاح پروزه ای در پیش است.
 
روزهای اخیر شنیده می شود که تهران شهر بحرانی است و باید شهر را ترک کرد. رئیس دولت این بار به سخن آمده و سخن از مشکلات شهر کرده است. می گوید شهر را خالی از سکنه کرد و مردم را در گروههای کوچک – در حد بیست و پیج هزار نفری - در شهرک هایی خاص جا داد. احتمال زلزله و  و سیل و اعتراض و آشوب و  دیگر بلایای طبیعی و اجتماعی و سیاسی هست. مشکل هم در وقوع حوادث و بلایاست و هم در عدم توانایی دولت در ساماندهی آنهاست.
 
برای حل مشکلات شهر تهران رئیس دولت نابودی شهر تهران را پیشنهاد می کنند. برای حل مشکلات شهر کمتر اقدامی جمعی صورت گرفته است. کمتر دیده و شنیده شده است که مسئولین شهر و کشور که در این شهر زیست می کنند و حیات انها به حیات شهر وابسته است دور هم جمع شده باشد و با حسن نیت اقدامی جدی کرده باشند. روزی بوذرجمهری دروازه های شهر را خراب کرد و شهر را به ویرانی نزدیک کرد و روزهای بعدی هم شهردارهای دیگر به اینکار اقدام کردند. امروز ایران دیگر یک نفر نیست که شهر تهران را نابود می کند. همه امده اند تا شهر را ویران کنند. شهری که در طول بیش از دویست سال گذشته ساخته شده و امکانات انسانی و مالی و سازمانی کشور در ان مستقر شده است را می خواهند در اثر لجاجت و مخالفت با حوادثی که از عمل خودشان حاصل شده است را نابود کنند.
 
حال که اینگونه شد پیش به سوی نابودی تهران. برای اینکه در اینده دیگر در تهران اعتراضی نباشد بهتر است که شهر نابود شود. برای اینکه شهر فشاری در زندگی مدرن نشود بهتر است که شهر ویران گردد. این است که شعار پیش به سوی نابودی تهران بهترین شعار است. این شعار از زبان وکلام رئیس دولت امده است و ما هم که همه تابع نظام سیاسی هستیم و قصد داریم در این دایره عمل کنیم بهتر است شعار را جدی گرفته و همه امکانات این شهر را به بیرون ریخته و انرا ناتوان کنیم.
 
برگرفته از: جامعه ایرانی، مدرنیته ایرانی


 


مهدی کروبی از تلاش‌ دولت برای نهادینه سازی دروغ و استفاده از تعابیر سبک و ناپسند در جامعه اظهار تاسف کرد.

آقای کروبی در جمع اعضای سازمان مجاهدین انقلاب گفته که «تبلیغات روزافزون ناسزا گویی‌ها و تهمت زنی‌ها به یک دوی ماراتن سیاسی شبیه شده است.»

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی «آنان که بیشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولتمردان عزت بیشتری می‌یابند.»

آقای کروبی با انتقاد از این شیوه برخورد‌ها اظهار داشته که «فکر می‌کنند با افزایش فشارها و حجم گسترده  توهین‌ها و تهمت‌های روزمره‌شان می‌توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبلیغ "مردند و رفتند" بکوبند.»

مهدی کروبی در این دیدار به روند بازداشتی‌ها و فشارهای مضاعف وارد شده بر بازداشت شدگان نیز اشاره کرد و افزود: «اندیشه‌ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می‌کند، بیشترین هزینه را متحمل نظام می‌سازد.»

منبع: سحام‌نیوز


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته