-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 04/12/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بيماری ريوی مهدی محموديان، روزنامه نگار زندانی، بر اثر «فشارها و شکنجه‌های داخل زندان اوين» وخيم گزارش شده است.

به نوشته سایت کلمه، مادر این روزنامه‌نگار اعلام کرد: مهدی محموديان در تماسی تلفنی گفته که هيچ درمانی روی او صورت نگرفته است و به گفته پزشک عمومی زندان، به علت عفونت، يکی از ريه‌هايش در حال از کار افتادن است.

این گزارش می‌افزاید که آقای محموديان تصميم گرفته است در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولين زندان اوين به سلامت او و ساير زندانيان از روز سه شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود بزند.

اتهام مهدی محموديان که بيش از هفت ماه پيش بازداشت شد، افشاگری درباره بازداشتگاه کهريزک است.

منبع: کلمه


 


زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از نشست سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تهران با نمایندگان مجلس در اردیبهشت ماه خبر داد.

وی با اشاره به «برنامه مجلس برای تقویت دیپلماسی پارلمانی» گفت که «در نشست اردیبهشت‌ماه رئیس مجلس نیز حضور خواهد یافت.»

نماینده تهران هدف از این نشست را «پیگیری‌های دیپلماسی پارلمانی» و «بازی کردن نقش فعال‌تر مجلس در تحولات بین‌المللی» عنوان کرد.

منبع: کلمه


 


دادسرای انقلاب تهران اعلام کرد که محسن صفایی فراهانی و علی تاجرنیا در دادگاه تجدید نظر به ترتیب به پنج و یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

صفایی فراهانی در دی ماه سال گذشته پس از گذراندن حدود هفت ماه در زندان با تودیع وثیقه ۷۰۰ میلبون تومانی به طور موقت آزاد شد.

علی تاجرنیا نیز در دادگاه بدوی به ۶ سال حبس تعزيری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

منبع: جرس
 


 


جهان قشقایی، خواننده‌ی ایرانی امروز در سن ۵۵ سالگی درگذشت.

فرزند وی با اعلام این خبر به تلویزیون طپش گفت که حال عمومی جهان خوب بود اما ناگهان دست وی به شدت درد می‌گیرد و کم‌کم‌ به قلب وی می‌رسد و تا رسیدن آمبولانس وی از دنیا می‌رود.
 
منبع: ایران همبستگی و صفحه فیس بوک جهان


 


رئیس قوه قضائیه گفت که «طرح برخی اتهامات در تریبون‌های عمومی و رسانه‌ها اخلاقاً و شرعاً نادرست و خلاف قانون بوده و جرم تلقی می‌شود.»

آقای لاریجانی افزود: به تمامی عزیزان و دلسوزان اطمینان می‌دهم قوه قضاییه در رسیدگی به همه پرونده‌ها با در نظر گرفتن سیاست کلی نظام برخورد قانونی می‌کند و هرگز تحت تأثیر جریانات خاص سیاسی واقع نمی‌شود.

وی با تاکید به عزم قوه قضاییه مبنی بر «تعقیب متهمین به فساد اقتصادی» گفت که دستگاه قضایی در این زمینه «از هیچ تهدید و ارعابی خوف ندارد.»

لاریجانی قوه قضاییه را «پرچمدار مبارزه با مفاسد اقتصادی» دانست و گفت: برخی جریانات سیاسی تلاش می‌کنند قوه قضاییه را تحت تأثیر قرار دهند ولی قوه قضاییه فارغ از هر نوع تأثیری به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

منبع: ایسنا
 


 


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای روزنامه فرهنگ آشتی گفت: مصلحت مردم و حکومت در این است که مردم به انتخابات اعتماد و اطمینان داشته باشند و در آن شرکت کنند.

وی افزود: «آموزه‌های دینی و قانون اساسی حق نقد مسایل کشور و جامعه را به رسمیت شناخته و طبیعی است این به معنای ایجاد فضای تهمت، افترا نیست.»

هاشمی با اشاره وظیفه امام جمعه مبنی بر آگاه کردن جامعه در خصوص مسایل جاری گفت: «در صورت ضرورت در نماز جمعه شرکت خواهم کرد»

آقای هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره رابطه خود با آیت‌الله خامنه‌ای گفت: رابطه ما صمیمی است و من شخصی را بهتر از ایشان برای رهبری نمی‌شناسم.

وی درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: از لوازم اجرای این طرح ایجاد وحدت است و اگر اختلاف به ویژه میان مجلس و دولت وجود داشته باشد کار با مشکل مواجه خواهد شد.

منبع: کلمه

 


 


صبح امروز نخستین دادگاه مطبوعات سال جاری در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران تشکیل شد.

در این جلسه به اتهامات مديران مسوول عصر ارتباط، فرهنگ آشتي، خبر، تدبير زندگي، نگاه اول، و فيلم و هنر رسيدگي شد و مدیر مسئول روزنامه خبر به قصد «تشويش اذهان عمومي» مجرم شناخته شد.

هيات منصفه دادگاه مطبوعات همچنين نشريه «تدبير زندگي» به مدير مسوولي علي رضا‌زاده در مورد اتهام «اجاره دادن نشريه به غير مدير مسوول» را مجرم دانست.

بنابر این گزارش، اتهامات مديران مسوول روزنامه‌های فرهنگ آشتي و عصر ارتباط به ترتيب توهين و تهديد و نشر اکاذيب بود.

منبع: جرس


 


علی خامنه‌ای با انتقاد از «تهدید ایران به حمله اتمی» از سوی اوباما، از نیروهای مسلح خواست در برابر تهدیدها «آمادگی و هوشیاری کامل داشته باشند.»

آقای خامنه‌ای امروز یکشنبه در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی گفته که اظهارات باراک اوباما در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران به «ضرر» آمریکا است.

رهبر جمهوری اسلامی افزوده که «معنای این گونه سخنان این است که دولت آمریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است.»

۲۲۵ نماینده مجلس نیز امروز یکشنبه در بیانیه‌ای از وزارت خارجه ایران خواستند که از آمریکا به خاطر «تهدید صلح و امنیت جهانی» به سازمان ملل شکایت کند.

اعلام استراتژی جدید آمریکا با خشم مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است، به طوری که هفته گذشته، محمود احمدی‌نژاد در اظهاراتی کم‌سابقه‌، حملات لفظی تندی به باراک اوباما کرد.

منبع: بی‌بی‌سی


 


میرحسین موسوی گفته که ایجاد شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به جنبش سبز برای رسیدن به اهدافش کمک کند.

آقای موسوی افزوده است آگاهی و اطلاعاتی که مردم در این چند ماهه کسب کرده‌اند، موضوعی قابل توجه و پر اهمیت است.

این اظهارات میرحسین موسوی در دیدار پنجشنبه گذشته وی با عبد‌الله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت ایراد شده که بخش‌هایی از این اظهارات امروز یکشنبه از سوی سایت تحول‌خواهی منتشر شده است.

آقای موسوی در این دیدار اظهار داشته که بخش‌ها و جزئیات ساختار جنبش سبز، به مرور زمان و متناسب با شرایط مکانی و زمانی شکل خواهد گرفت.

به گفته نخست وزیر پیشین ایران «نمی‌توان جنبش اعتراضی مردم را همچون نقاشی در نظر گرفت که طراح آن از قبل تمام خصوصیات و ویژگی‌های آن را در ذهن دارد و آنگاه بر اساس آن طرح خود را به تصویر می کشد.»

وی همچنین افزوده که «بهار آمدنی است و نمی‌توان جلوی آمدن آن را گرفت.»

منبع: وب‌سایت تحول‌خواهی


 


محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه دست‌کم پنج میلیون نفر باید از تهران بیرون بروند، گفت: «گسل‌های زیر تهران به لطف دعای مردم فعال نیستند.»

آقای احمدی‌نژاد گفته که «تهران در معرض آسیب‌های سنگین است هر چند می‌توان ترافیک و آب و هوا را با هزینه‌ای سنگین حل کرد، اما ماجرای زلزله را چگونه باید حل کنیم؟»

رئیس دولت دهم افزوده که «الان باید گسل‌های زیر شهر فعال باشد که به لطف دعای مردم فعال نیستند، اما نمی‌توان تضمین کرد که چه زمانی در تهران زلزله می‌آید و این گسل‌ها فعال می‌شود.»

وی افزود: «استان تهران 13 میلیون ساکن دارد که اگر حادثه‌ای بیفتد چگونه باید این را جمع کرد؟ بنابر این تهران را باید خالی کرد و این دستوری نیست.»

آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت: «باید برای کسانی که از تهران می‌روند زمین و وام 4 درصد در نظر بگیریم.»

منبع: فارس


 


غلامرضا مصباحی‌مقدم، از احتمال سئوال مجلس از محمود احمدی‌نژاد به خاطر متوقف کردن اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها خبر داد.

آقای مصباحی‌مقدم گفته که «رئیس‌جمهور حق ندارد اجرای قانون را متوقف کند» و احتمال دارد مجلس در این خصوص از احمدی‌نژاد سئوال کند.

محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده که طرح هدفمندکردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی را اجرا نخواهد کرد. خودداری دولت از اجرای این طرح، با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شده است.

بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی، در صورتی که دست‌کم، یک چهارم نمایندگان مجلس، طرح سؤال از رئیس جمهوری را امضاء کنند، وی موظف خواهد شد ظرف یک ماه به سؤالات آنها پاسخ دهد.

منبع: رادیو زمانه


 


دور جدید انتشار روزنامه شرق از امروز (یکشنبه) آغاز شد.

نخستین شماره این روزنامه در دوره جدید، 16 صفحه به چاپ رسیده است که تعداد صفحات آن در روزهای آتی به 24 صفحه خواهد رسید.

مهدی رحمانیان مدیرمسوول روزنامه شرق امیدواری کرده که این روزنامه بتواند با همان کیفیت سابق منتشر شود.

به گفته آقای رحمانیان، در حال حاضر قیمت روزنامه شرق با 16 صفحه، 500 تومان است که با افزایش تعداد صفحات آن و با توجه به بالا رفتن هزینه‌های چاپ قیمت روزنامه افزایش خواهد یافت.

انتشار روزنامه شرق از 26 اسفند ماه سال گذشته به صورت محدود آغاز شده بود.

منبع: ایسنا


 


ايران برای گريز از تحريم‌های آمريکا، اسامی و مالکيت اغلب کشتی‌های خود را تغییر داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشته که شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران، اسامی دست‌کم 80 کشتی از 123 کشتی خود را تغییر است.

این روزنامه نوشته که مقام‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، نام «ایران» را از روی برخی از کشتی‌ها حذف کرده‌اند.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشته است: «تلاش ايران برای گريز از تحريم‌های وضع شده، به مراتب گسترده‌تر از اقدامات آمريکا در به اجرا گذاشتن اين تحريم‌ها بوده است.»

وزارت خزانه داری آمريکا سپتامبر سال 2008 شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران، کشتی‌ها و نهادهای وابسته به آن را به فهرست شرکت‌های ايرانی مشمول تحريم‌ها افزوده است.

منبع: صدای آمریکا


 


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر «بی گناهی بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات» خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی و رعایت حقوق قانونی و انسانی آنان در زمان بازجویی‌ها و بازداشت شد.

در این بیانیه، با اشاره به اینکه «جریان حاکم به وجود زندانی زندانی سیاسی در کشور اعتراف نمی‌کند» آمده است: «تلاش‌های مجلس ششم در تصویب قانون جرم سیاسی را با بن‌بست روبرو ساخت و موجب شده قوه قضائیه از انجام این وظیفه قانونی شانه خالی کند.»

این بیانیه ضمن انتقاد از عدم تفکیک زندانیان سیاسی و مجرمان، به بازداشتگاه کهریزک اشاره می‌کند و می‌افزاید: «جامعه ما طی سال‌های اخیر از اعمال تنبیه‌ها و مجازات‌های مضاعف غیر قانونی و غیر رسمی تجربه تلخی داشته و فاجعه کهریزک که تلخی آن هرگز از خاطره و ذهن ملت ایران زدوده نخواهد شد یکی از این تجربه هاست.»

این سازمان در پایان از کلیه احزاب، رسانه ها و نهادهای مدنی خواسته تا «با اعتراض به شرایط ناگوار نگهداری زندانیان سیاسی به وظیفه انسانی، دینی و قانونی خود عمل کنند.»

منبع: جرس

 


 


عزت‌الله سحابی، در رنج‌نامه‌ای سرگشاده با عنوان «درد این دختران و پسرانم را به کجا ببرم؟» از «فشارهای روحی وجسمی» علیه زندانیان انتقاد کرد.

وی با اشاره به بازجويی‌های مکرر از زنان زندانی، همچون بدرالسادات مفيدی، هنگامه شهيدی و شيوا نظرآهاری، و «توهين و افترا به آنان برای شکستن روحيه‌شان» نوشته است: «اين برخوردها تا آن حد بوده است که برخی از اين بانوان از خدا طلب مرگ کرده‌اند.»

آقای سحابی با اشاره به نام‌های زیدآبادی، اصالنو و برخی زندانیان سیاسی دیگر افزوده است: «آنان برخلاف همه عرف‌های اخلاقی و قانونی مبتنی بر طبقه‌بندی زندانیان، به زندان‌های دیگری مملو از مجرمانی با جرایم سنگین جنایی تبعید شده‌اند.»

سحابی با ابراز تأسف از اینکه زمامداران کنونی ایران «تمام اصول دینی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند و برای حفظ قدرت دو روزه‌ی دنیایی این طور قید هرگونه اخلاق و مذهب را زده‌اند» افزوده است که آنان «از هر روش و ابزاری برای ادامه‌ی قدرت خود استفاده می‌کنند.»

آقای سحابی در پایان این نامه می نویسد: آنچه حاکمیت ما به نام دین علی انجام می‌دهد آسان‌گیری و گذشت از هر فساد و تباهی سیاسی و اقتصادی و قتل و غارتی است که بعضی از خودی‌ها در بانک و شرکت و بازار و یا کوی دانشگاه و زندان اوین و کهریزک انجام می‌دهند و سخت‌گیری و فشار، آن هم با به کارگیری انواع فشار‌ها علیه زنان و مردان دست‌بسته و چشم‌بسته و بی‌گناهی است که اهداف و آمال و وعده‌‌های همان انقلاب را مطالبه می‌کنند. ای خدای بزرگ، ای تغییر دهنده قلب‌ها و فکرها، یا حال و روز ما را دگرگون کن یا مرگ مرا برسان.

منبع: دویچه ووله و جرس

 


 


مهدی کروبی در ديدار با گروهی از فعالان ملی- مذهبی «از ناديده گرفتن رأی و اراده مردم در ساليان اخير و نيز برخوردهای خشن عليه شرکت‌کنندگان در تظاهرات ماه‌های اخير» انتقاد کرد و گفت که «همچنان بر روی حرف و مواضع خود ايستاده است.»

آقای کروبی همچنين در مورد وضعيت سياسی در ايران گفت: «متأسفانه به جز آزادی نيم‌بند زندانيان، که احکام سنگينی را همچون گيوتين بالای سر آنها نگه می‌دارند، علامت مثبتی در جهت تغيير رويه‌های حاکم مشاهده نمی‌شود.»

در اين ديدار، فعالان ملی و مذهبی نیز از افزايش فشارها بر برخی زنان زندانی و نيز «رويه غيرقانونی اعزام زندانيان سياسی به ميان محکومان جرايم سنگين جنايی» و اعمال «فشارهای هدايت شده» بر آنان ابراز نگرانی کردند.

منبع: رادیو فردا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته