-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

متن گفتار روز چهارشنبه 25 فروردين 89

  
 

سلام،

چهارشنبه 25 فروردین 89، 14 آوریل 2010 میلادی

امروز در مورد 9 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه کنفرانس 47 کشور در مورد خلع سلاح هسته ای در واشنگنتن به پایان رسید و در انتهای آن آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که داشت در واقع روشن ومشخص اعلام کرد که تحریمها امیدوار است که رهبران ایران را به فکر وادار کند که هزینه و فایده بکنند و تصمیم بگیرند که این مسیرکه دارند می روند به نفع ملتشان هست یا نه. همینطور مطبوعات و خبرگزاریها از قول مشاور آقای اوباما و پاره ای از سیاستمداران دیگر خبر دادند که توافق چین را هم علیه ایران در حاشیه این کنفرانس جلب کردند. جالب است که در سمت ایران آقای احمدی نژاد روز گذشته مصاحبه ای با شبکه یک سیما کرده و در آن در واقع می شود گفت که از حرفهای قبلی خود عقب نشینی کرده، سعی کرده که مقداری تعدیل بکند و گفته که ایران تنها شانس آمریکاهست بخصوص برای آقای اوباما برای حل مشکلاتش در عراق، افغانستان و فلسطین و در واقع سعی کرده که امتیاز بدهد. همینطور بنظر هم می رسد که آقای احمدی نژاد یک نامه هم دوباره برای آقای اوباما نوشته و آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم دیروز اعلام کرد که ایران حاضر است که اورانیوم 3 درصدی خود را یا مقدار یک تن یا هزار کیلو گرم بدهد . بجای آن صد کیلو اورانیوم 20 درصدی بگیرد. بنظر می رسد که حالا رهبران ایران که تیغ تحریم را جدی می بینند و حرفهایی که زدند و کارهایی که کردند در صدد عقب نشینی هستند بخصوص آقای احمدی نژاد که آن لحن بد و توهین آمیزی را که همه دنیا را علیه خودش کرد فهمیده و سعی می کند که تعدیل بکند و واقعاً باید گفت که وقتی که این آقایان می خواهند حرفی بزنند، کاری بکنند، حداقل دوبار فکر بکنند و بعد اقدام بکنند که بعد ناچار نشوند اینطور عقب نشینی بکنند و اینطور سعی کنند که جبران مافات بکنند که بنظر هم می رسد که فایده ای ندارد.

نکته دوم اینکه شب گذشته مجدداً تجمع خانواده ها مقابل زندان اوین را داشتیم که خواهان آزادی عزیزان خود بودند.

نکته سوم اینکه دانشجویان دانشگاه بیرجند در اعتراض به ضعف مدیریت دانشگاه شب را تا صبح تحصن کردند و ظهر سه شنبه جمعیتی که با 200 نفر شروع کرده بودند به جمعیتی نزدیک به 1500 نفر رسید. آکسیون خیلی خوبی که الان هم که هوا بهتر شده تحصن در دانشگاه، شب ماندن و توام کردن آن با برنامه های جنبی می تواند جاذبه برای دانشجوها داشته باشد و پیوستن آنها را به دانشگاه بیرجند به دنبال داشته باشد.

نکته چهارم اینکه کارخانه نوشابه سازی خرم نوش در شهر خرمشهر که تحت سرپرستی دفتر تبلیغات اسلامی قم قرار دارد بعد از اینکه 200 نفر از کارگران خود را بازخرید کرده و میلیاردها بدهی بجا گذاشته بالاخره تعطیل شده و اصلی ترین دلیلش سوء مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی قم بوده که یک چنین کارخانه ای را سرپرستی کرده. همینطور است کارخانه نوشابه سازی ساسان که آنهم 400 نفر کارگران قراردادی خودش را اخراج کرده، این شرکت هم تحت مدیریت این قبیل سازمانها قرار دارد. همینطور کارخانه کبریت سازی توکلی هم 49 نفر دیگر از کارگران خود را اخراج کرده و پرسنل کارخانه به این ترتیب از 400 نفر به 130 نفر کاهش پیدا کرده. مشکل کارخانجات و بیکار کردن کارگران کماکان ادامه دارد و مشکل بیکاری کشور که نرخ بالای 20 الی 21 درصد را دارد اضافه می کند.

نکته پنجم اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور که مسوولیت صدور مجوز برای احزاب و دسته جات را بر عهده دارد درآن مطرح کردند که جواز حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب را لغو بکنند و در واقع انحلال این دو سازمان سیاسی را به این ترتیب اعلام بکنند. نفس این کمیسیون که در قانون احزاب و گروه ها هست به نوعی حتی خلاف قانون اساسی است ولی در واقع اینجاست که تصمیم می گیرد که چه حزبی باشد و یا چه حزبی نباشد.

نکته ششم اینکه جایزه میلتون فریدمن از موسسه کیتو برای روزنامه نگار سال به آقای اکبر گنجی روزنامه نگار شجاع ایرانی اهداء شده که در ماه می آقای گنجی جایزه خود را طی مراسمی در واشنگنتن از این سازمان دریافت می کند.

نکته هفتم اینکه آقای عبدا... مومنی از رهبران جنبش دانشجویی و مسوولین ادوار دفتر تحکیم، بعد از که مرخصی داشت واز زندان بیرون آمده بود و بازجوها به خانمش گفته بودند که اگر مهندس موسوی به دیدنش بیاید او را به زندان بر می گرداند. بعد از دیدار آقای موسوی، آقای مومنی را دوباره به زندان برگرداند. و این یکبار دیگر نشان می دهد که دستگاه قضایی ما هیچ استقلالی ندارد و این قبیل تصمیم ها یکسره در اختیار دستگاه های امنیتی و بازجوها ست که آنها هم مستقیماً با سپاه و بیت کار می کنند و این تصمیمات را در آنجا ها می گیرند و این یکبار دیگر در واقع بی لیاقتی و عدم استقلال قوه قضاییه ایران را نشان می دهد.

نکته هشتم اینکه آقای اسدا... عسگر اولادی جزو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و برادر آقای حبیب ا... عسگر اولادی اعلام کرده که بخش خصوص ایرانی 5 درصد سهام بانکهای چینی را خریده و اظهار امیدواری کرده که این درصد به 20 درصد هم افزایش پیدا کند. جالب است که آقای عسگراولادی اظهار امیدواری کرده که جزئیات این سرمایه گذاری محرمانه باقی بماند و همکاریهای بانکی ایران و چین. بنظر می رسد که این بخش خصوص در واقع همان بخش شبه خصوص ایران در واقع هست که شرکتها ی وابسته به بنیادها و نهادها و سپاه و بیت رهبری و غیره هست که در واقع در سیستم بانکی و سرمایه گذاری فعال شدند. همینطور هم خروج سرمایه از کشور و وارد سیستم بانکی چین شدند مسیر دیگری است که احتمالاً این بنیادها و نهادها را در مسیری که دارند و خروج پول از کشور یا پولشویی یا معاملاتی که دارند می تواندکه در مسیری قرار بدهد که از کنترلها بیرون برود. به هر صورت مدل چین برای آقای آقای عسگر اولادی ظاهراً خیلی مطلوب است زیرا که به نطرشان جایی است که مردم را سرکوب می شود کرد ولی ضمناً بخش خصوصی یا شبه خصوصی در ایران می تواند سود زیادی ببرد.

اما نکته آخری که می خواستم بگم این است که در مورد آکسیونهایی که صحبت کردیم در روزهای گذشته من همه آنها را جمع کردم، پاور پوینتهایی را که طی چند شب خدمت شما ارایه کردم در یک مجموعه جمع آوری شده که در ضمیمه برنامه امروز ارایه می شود که امیدوارم وقتی که به مجموع این آکسیونهایی که خود شما پیشنهاد کردید نگاه می کنید، آکسیونهایی که در ایران یا اجرا شده، یا قابل اجرا هست و یا تجربه کشورهای دیگر هست، بتواند که کمک بکند که برای برنامه ریزی سه ماهه اول سال. و همینجا هم این را عرض کنم که برای 11 اردیبهشت، روز جهانی کارگر و 12 اردیبهشت روز معلم، پیشنهادات متعددی رسیده که اینها را با دوستانی که دست اندر کار هستند، فعالین و یا کسانی که مطالعات خوبی روی مبارزات بی خشونت دارند من در حال بحث و صحبت هستم و سعی می کنم همه پیشنهادات را جمع آوری بکنم که در یکی دو روز آینده پیشنهادات را خدمت شما که از خود شماآمده جمع بندی شده ارایه خواهم کرد. و همینطور هم هست پیشنهاداتی در مورد تحریم پرداخت قبض آب در ماه آینده مطرح شده که مقدمه خوبی می تواند باشد برای عدم پرداخت سایر قبوض بخصوص قبض تلفن که دست سپاه است و سایر تحریم هایی که در چارچوب آکسیونها می شود به آنها پرداخت.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته