-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

Latest News from Webna for 04/10/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: تمامی سایت‌هایی که در سامانه وزارت ارشاد ثبت شدند به ترتیب اولویت در صفحه فیلترینگ جدید قرار خواهند گرفت تا به این ترتیب سایت‌های ثبت شده و دارای فعالیت مثبت از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شوند.

عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در خصوص صفحه جدید فیلترینگ گفت: نظر کارگروه این است که نهایتاً این نرم‌افزار هوشمند شود و متناسب با موضوع سایت فیلتر شده، سایتی به کاربر معرفی شود.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص اینکه آیا درخواستی برای قرار دادن لینک یا استفاده تجاری از این صفحه به کارگروه ارائه شده گفت: تقاضاهایی در این زمینه بوده اما قصد ما این نیست که با این صفحه کار تجاری انجام دهیم.

مشاور قضائی دادستان کل کشور در این خصوص که سایت‌های پیشنهاد شده براساس چه معیاری در صفحه فیلترینگ مرتب شده‌اند، گفت: مسیر قرارگرفتن سایت‌ها بنابر معیاری است که اداره کل رسانه‌های وزارت ارشاد برای ارزیابی سایت‌های الکترونیکی دارند.

وی ادامه داد: معیارهای این اداره کل مورد تایید کارگروه است و سعی شده این رده‌بندی مورد استفاده قرار گیرد. مگر اینکه اعضای کارگروه نسبت به مورد خاصی اعتراض داشته باشند. اما الزامی برای کارگروه در تطابق اولویت‌بندی سایت‌های پیشنهاد شده براساس معیارهای اداره کل رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد نیست.

مشاور قضایی دادستان کل کشور افزود: در حال حاضر حدود 90 سایت در صفحه فیلترینگ لینک داده شده است که البته تظمینی برای اینکه سایت‌هایی که فعلاً در صفحه لینک داده شده‌اند برای همیشه در صفحه بمانند، وجود ندارد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه به 90 سایت فعلی اکتفا نمی‌کنیم گفت: قرار است ترتیبی دهیم تا تمامی سایت‌هایی که در سامانه ثبت سایت‌های وزارت ارشاد ثبت شده‌اند به ترتیب اولویت در این صفحه و صفحات ادامه در دسترس کاربران قرار گیرد.

وی تأکید کرد: به این ترتیب سایت‌هایی که به ثبت می‌رسند و فعالیت مثبت دارند از امتیازی برخوردار شوند.

دبیر کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: ممکن است در آینده تمامی سایت‌ها از صفحه اول برداشته شود و تنها موضوعات در صفحه اول فیلترینگ قرار بگیرند و هر موضوعی به صفحه‌ای که سایت‌های متناسب و هم موضوع لینک داده شود.

وی در خصوص اینکه چرا در حال حاضر کارگروه تعیین مصادیق، وب سایت ندارد گفت: کارهایی ثبت انجام شده اما فعلاً از سایت دادستانی استفاده می‌شود و در آینده سایتی به نام کارگروه دات آی آر ایجاد خواهد شد.

خرم‌آبادی در خصوص اینکه آیا کارگروه بازخوردهای صفحه جدید فیلترینگ را دریافت کرده و احتمالاً‌ تغییری در اثر این بازخوردها در صفحه ایجاد خواهد شد گفت: یک هیئت کارشناسی به طور مرتب روی این مسئله در حال کار است و نظرات شهروندان را از طریق صفحه فیلترینگ دریافت و کارگروه از این نظرات استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است حتی چندین بار در این صفحه تغییری ایجاد شود زیرا هدف ما ارائه خدمات مناسب، اطلاع‌رسانی به مردمی است که به دنبال اطلاعات هستند.
وی تاکید کرد: هدف ما محدود کردن نیست بلکه تنها به شیوه علمی با معاندان نظام مقابله خواهیم کرد.

به گزارش فارس، چهره صفحه فیلترینگ اینترنت کاربران در مواجه با سایت‌های محدود‌شده، در تعطیلات سال نو تغییر کرد و به جای آن صفحه‌ای با تعدادی لینک اطلاع‌رسانی جایگزین شد.

 


 


وبنا - سایت بلاگچه، یک سرویس میکروبلاگینگ فارسی و یک جامعه مجازی برای ارتباط با  دوستان، آشنایان و افرادی است که منتظر آشنایی با شما هستند! کاربران با استفاده از بلاگچه  می توانند با یکدیگر بحث کنند. برای  مشاهده سایت به آدرس http://www.blogche.ir مراجعه کنید.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به webna-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به webna@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته