-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

Best of Balatarin for 04/11/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




ناخدا حمید کجوری با آی دی Midaf که یکی از کاربران قدیمی بالاترین و وبلاگنویسان فعال ایران بود ، در گذشت . این مطلب در گرامیداشت یاد او نوشته شده است .
با ۲۵۳ امتیاز و ۱۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


افزايش هزينه‌ها تا سقف 14 هزار ميليارد تومان / تخلفات وزارت نفت در بودجه 87: بدهكاري 2هزار ميلياردي شركت ملي نفت به دولت / تخلف در افزايش واردات بنزين / 252 دستگاه حساب پس نداده‌اند / تخلف 110ميليارد توماني براي سبدكالاي رمضان . . با حضور رئيس و معاونان ديوان محاسبات در كميسيون برنامه و بودجه، گزارش تفريغ بودجه 87 مورد بازخواني قرار گرفت . موسي‌الرضا ثروتي نماينده بجنورد و عضو اين كميسيون در توضيح گزارش تفريغ بودجه 87، اظهار داشت: خلاصه گزارش ديوان محاسبات در 9 صفحه شامل بحث برنامه عملياتي، تفريغ بندهاي قانون بودجه اطلاعات كلي تفريغ بودجه و گزارشات حسابرسي بوده است. اين گزارشات جمع‌آوري و پس از انجام ثبت‌هاي اطلاعاتي به هيات عمومي ديوان محاسبات داده مي‌شود.
با ۱۸۳ امتیاز و ۴ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش ايلنا، ملك مطيعي كه مدتها از بيماري ضعف اعصاب پا درد و استخوان درد رنج مي برد ظهر امروز در بيمارستان دكتر شريعتي در سن 74 سالگي درگذشت. كيومرث ملك مطيعي سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 با «يك چمدان سكس» به كارگرداني محمد متوسلاني» شروع به كار كرد.
با ۱۷۲ امتیاز و ۴۳ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش خبرگزاري هاي روسي، هواپيماي حامل لخ كاژينسكي، رئيس جمهور لهستان، در نزديكي فرودگاه سمولنسك سقوط كرده است. وي جهت شركت در مراسم يابود هفتاد سالگي قتل عام كاتين كه در آن تعداد زيادي لهستاني توسط نيروهاي شوروي كشته شدند، عازم روسيه بود. بر اساس گزارش ها، 87 نفر در اين سقوط كشته شده اند.
با ۱۴۰ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شما مرا بر اساس افکار خودم و رفتار خودم می‌خواهيد قضاوت کنيد يا اين که فکر می‌کنيد به شکل ژنتيکی بنده تفکرات و سياست و شرايط زمان پدرم را به ارث برده‌ام؟ راست‌اش را بخواهيد من سی سال است که بايد جواب اين سئوال را بدهم. واقعا ديگر از اين سئوال خسته شده‌ام. آخر کمی فکر کنيد؛ عاقلانه فکر کنيد. بنده پنجاه سال‌ام است. از نسلی هستم که هفت سال بعد از سال ۳۲ و مصدق و داستان ملی‌شدن نفت به‌دنيا آمده‌ام. نصف جمعيتی که امروز در ايران هستند اصلا زمان انقلاب به‌دنيا نيامده‌بودند. آيا مشکل يک جوان چهارده ساله‌ی امروزی ايران اين است که مثلا ۶۰ سال پيش حزب کمونيست در آن سال‌ها چه مشکلی با پدرم داشته و يا مشکلات امروزی مملکت مسئله‌ی اوست؟ قضاوت گذشته و شرايطی که بوده، خوب و بدش به بنده ربطی ندارد. بنده معرف نظرات خودم هستم. آدم خودم هستم و يک حداقل توقع عاقلانه دارم. به همان اندازه که شمای نوعی خوش‌تان نمی‌آيد که قضاوت کسی از شما برمبنای کار والدين‌تان و يا کسی ديگر باشد، کار مرا قضاوت کنيد.بلکه بنده سی سال است که راجع به گذشته اظهارنظر کرده‌ام. اين حقيقت را هم قبول کنيد. مسئله اين است که ما فرهنگی داريم که سلطنت‌طلب دوآتشه يک دقيقه نمی‌آيد يک خط از حرفی که يک کمونيست می‌زند را بخواند تا اصلا بداند چه می‌گويد، برعکس آن هم صادق است. اين آن فرهنگی است که از قبل يک پيش‌داوری دارند بدون اين‌که حتی به خودشان زحمت دهند يک بار دو خط بخوانند تا ببينند طرف چه می‌گويد قبل از اين‌که به شکل سطحی عکس‌العمل نشان دهند. چون مثلا می‌گويد به رگ غيرت‌ام برمی‌خورد و يا يک عقده‌ای در من هست. اين برخورد شايسته‌ی يک جامعه‌ی مدرن و مترقی نيست. اين برخورد بسيار عقب‌افتاده و ابتدايی است. پس تعجب نبايد کرد که در اين شرايط به آن آينده‌ای که می‌خواهيم نتوانيم برسيم. چون با اين نوع برخورد نشان داده‌ايم که اصلا تمدن‌اش را نداريم. اين را بايست در خودمان ايجاد کرده‌باشيم. به اين خاطر است که من امروز می‌گويم جريان سبز، جريانی است که پيش‌داوری از قبل ندارد؛ می‌گويد نگاه می‌کنم، بررسی می‌کنم، قضاوت می‌کنم، بعد نظرم را می‌دهم. نه اين‌که جدٌم به من گفته چون ديروز فلانی به من سيلی زد تو هم بايستی برعليه‌اش باشی. اگر چنين بود می‌بايست فرانسه و آلمان هنوز در جنگ می‌بودند...
با ۱۳۷ امتیاز و ۱۱۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گزارش ها حاکی از سقوط هواپیمای حامل لخ کاژینسکی، رئیس جمهور لهستان در غرب روسیه است. روسیه می گوید هشتاد و هفت سرنشین هواپیما کشته شده اند. هواپیما درصدد فرود در فرودگاه اسمولنسک در نزدیکی مرز با بیلو روسی (بلاروس) بود که سقوط کرد. یک فرماندار محلی روسیه نیز به خبرگزاری های این کشور گفته هیچ فردی در این سانحه زنده نمانده است. مقام های لهستان می گویند آقای کاژینسکی به همراه ماریا، همسرش و چند عضو بلندپایه دولت لهستان در این هواپیما بودند. این افراد برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد کشتار کاتین به روسیه سفر کرده بود. در زمان شوروی سابق، هزاران لهستانی توسط پلیس شوروی کشته شدند.
با ۱۳۲ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ه گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)"هادی قوامی" در خصوص تفاوت گزارش تفریغ بودجه سالهای قبل با سال 1388 ‌ اظهار داشت: ‌در گزارشی که دیوان در سال جدید ارائه داد لفظ تخلف برداشته شده و به جای آن انحراف از قانون عنوان شده است. وی یادآور شد: زمانی لفظ تخلف به کار برده خواهد شد این انحراف در دادسرا به اثبات برسد. قوامی همچنین خاطرنشان ساخت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1387، بیش از از1200واخواهی و انحراف ها در استان ها در تعامل با مدیران استانی دستگاه های اجرایی حل و فصل شده تا این اختلاف ها در مسیر دادسرا طی نشود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در عملکرد بودجه ای برخی ‌دستگاهها از جمله وزارت نفت همچنان انحراف از قانون مشاهده می شود، تصریح کرد: در گزارش تفریغ 87 در حدود 14 میلیارد دلار بین حسابرسی های دیوان محاسبات و عملکرد بودجه وزارت نفت انحراف مشاهده می شود. نمایده اسفراین در ادامه اظهار داشت :‌در گزارش ابتدایی تفریغ بودجه سا ل 87 که توسط دیوان ارائه شده است 3میلیاردو 400 میلیون دلار انحراف مربوط به واردات بنزین است. وی یادآور شد: طبق مجوز مجلس به دولت در سال 87 واردات بنزین باید تا سقف سه میلیارد صورت می گرفت واین در حالی است که 6میلیارد و 400میلیون دلار واردات صورت گرفته است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین اظها ر داشت: در خصوص میعانات نیز در حدود 6 الی 7 میلیارد دلار اختلافات میان دیوان محاسبات و وزارت نفت وجود دارد. قوامی خاطر نشان کرد: در گزارش دیوان محاسبات همچنین اختلافاتی در خصوص وام هایی که بین وزارت اقتصاد و دارایی و بانک ها وجود دارد . این نماینده مجلس همچنین از وجود انحرافات دیگری از قانون بودجه که در سایر دستگاههای دولتی وجود دارد، خبر داد. وی همچنین از تشکیل جلسه سه کمیته اقتصادی، عمومی و اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات برای تجدید نظر در بخش های مختلف این گزارش خبر داد و افزود: این سه کمیته جمع بندی خود را برای تصمیم گیری نهایی به کمیسون برنامه و بودجه ارائه خواهند داد. قوامی اظهار داشت: این کمیته تا دو هفته دیگر جمع بندی خود را در زمینه گزارش تفریغ بودجه سال 87 ارائه خواهد داد.
با ۱۳۱ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


لحظاتي پيش بمبي روبه‌روي زندان مركزي شهر ايلام منفجر شد. اين انفجار كه در حين زمان ملاقات با زندانيان به وقوع پيوست منجر به زخمي شدن تعدادي از افراد حاضر در محل شد. اكنون زخمي‌هاي حادثه ديده به مراكز درماني ايلام در حال انتقال بوده و مسئولان زندان در حال بررسي و آمار زندانيان براي اقدامات بعدي هستند.
با ۱۲۰ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ایلنا: با حضور رئيس و معاونان ديوان محاسبات در كميسيون برنامه و بودجه، گزارش تفريغ بودجه 87 مورد بازخواني قرار گرفت.387/14 ميليارد تومان هزينه‌ها از درآمدها در سال 87 بيشتر بوده است كه از محل واگذاري‌هاي دارايي‌هاي مالي و حساب ذخيره ارزي تامين شده است/بدهكاري 2هزار ميلياردي شركت ملي نفت به دولت/بخشي از درآمدهاي ناشي از صادرات نفت و بنزين به خزانه واريز نشده است. قانون بودجه 87، شامل 58 بند و جزء بوده كه در 42 بند و جز‌ء آن يعني معادل 72 درصد از بندها، شاهد عدم رعايت احكام قانون بودجه هستيم كه تخلفات نسبت به سال 86، 33 درصد افزايش داشته است.
با ۱۱۶ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هواپیمای حامل لخ کاژینسکی، رئیس جمهوری لهستان و همراهانش، در غرب روسیه سقوط کرد. تاکنون، اجساد ۸۷ تن از قربانیان این حادثه، یافته شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها، این هواپیما در منطقه اسمولنسک سقوط کرده و همه سرنشینان آن (بیش از ۱۰۰ نفر) که بسیاری از آنها از مقام‌های بلندپایه لهستان بودند، کشته شده‌اند. در این هواپیما، علاوه بر رئیس جمهوری لهستان، همسر وی، رئیس بانک مرکزی و معاون وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند. روسیه اعلام کرده که این هواپیما هنگام تلاش برای فرود در فرودگاه اسمولنسک در غرب روسیه (در نزدیکی مرز بلاروس) سقوط کرده است. این افراد برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد کشتار کاچینسکایا به روسیه سفر کرده بود. در زمان شوروی سابق، هزاران لهستانی توسط پلیس شوروی کشته شدند. علت سقوط این هواپیما که از نوع توپولوف ۱۵۴ بوده، هنوز اعلام نشده است.
با ۱۱۶ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه:با حضور رئیس و معاونان دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش تفریغ بودجه ۸۷ مورد بازخوانی قرار گرفت. موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد و عضو این کمیسیون، در توضیح گزارش تفریغ بودجه ۸۷، اظهار داشت: خلاصه گزارش دیوان محاسبات در ۹ صفحه شامل بحث برنامه عملیاتی، تفریغ بندهای قانون بودجه اطلاعات کلی تفریغ بودجه و گزارشات حسابرسی بوده است. این گزارشات جمع‌آوری و پس از انجام ثبت‌های اطلاعاتی به هیات عمومی دیوان محاسبات داده می‌شود. این نماینده مجلس میزان تخلفات دولت از قانون بودجه سال ۸۶ را نیز ۶۳۱ مورد عنوان کرد.وی در تشریح جزئیات این انحرافات، اظهار داشت: در بحث نفت و گاز، قرارداد شرکت نفت با دولت در رابطه با هزینه‌ها ۶۹۳ میلیارد تومان بوده است. اما این شرکت علاوه بر این مبلغ، پنج هزار و ۸۴۸ هزار یورو و ۳۱۰ میلیون ین ژاپن اضافه پرداخت کرده است که این هم تخلف است. همچنین شرکت ملی نفت ۲۲۷۶ میلیارد تومان به خزانه بدهکار است که هنوز نسبت به تصفیه آن اقدام نکرده و این مورد نیز تخلف محسوب می‌شود. گفتنی است دولت موظف بود تا اردیبهشت‌ماه سال ۸۸، اساسنامه شرکت نفت، گاز و صنایع پتروشیمی را تحویل دهد که هنوز این اساسنامه‌ها ارائه نشده است. در نتیجه این مورد نیز تخلف دولت است.ثروتی در تشریح دیگر تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه ۸۷، متذکر شد: ۱۲ میلیون لیتر بنزین حدود ۸/۵ میلیارد تومان به کشورهای همسایه صادر شده است که پول آن نیز به خزانه واریز نشده و این مورد نیز تخلف از قانون است. همچنین مابه‌التفاوت نرخ گاز، ۵۵۶ میلیارد تومان بوده است که این مورد نیز به حساب خزانه واریز نشده است.ثروتی یادآور شد: دولت مجاز بوده است که ۳ هزار میلیارد تومان واردات نفت و بنزین داشته باشد. اما این مبلغ به ۶ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان واردات در این مورد انجام داده است که تخلف محسوب می‌شود. همچنین تخلف دیگر دولت، ۱۹ میلیارد تومان ترکیب هزینه بنزین سوپر با بنزین معمولی بوده است. دولت مجاز بوده برای تهیه بنزین معمولی ۱۷۵ میلیارد تومان از یارانه‌ها محاسبه کند، اما دولت بنزین سوپر وارداتی کرده و این مبلغ را محاسبه نکرده است. به گفته این نماینده مجلس، دولت ۲۸ میلیارد تومان شامل ۳۵۵ میلیون لیتر نفت به کشورهای همسایه صادر کرده است و از آنجایی که ما خود جزء کشورهای واردکننده هستیم، این کار دولت تخلف محسوب می‌شود. مضاف بر اینکه دولت این پول را به حساب خزانه واریز نکرده است.گفتنی است در بحث خصوصی‌سازی از میان ۲۰۵ شرکت دولتی، تنها ۲۵ درصد سهام شرکت‌ها واگذار شده و همچنین از ۲۳۵ شرکت دولتی مشمول صدر اصل ۴۴ قانون اساسی، تنها ۲۵ درصد واگذاری به بخش خصوصی داشته‌ایم. وی با بیان اینکه طبق بند ۲۶ قانون بودجه سال ۸۷، یک درصد از درآمدهای مالیاتی باید در امور پژوهشی هزینه شود تاکید کرد: با وجود این قانون، از میان ۴۷۳ دستگاه ۱۶۳ دستگاه کمتر از سقف مقرر در بحث پژوهشی و تحقیقاتی هزینه کرده‌اند و ۱۷۱ دستگاه هیچ هزینه‌ای نکرده‌اند. ثروتی تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌ها می‌بایست برای ردیف‌های درآمدی مجوز اخذ می‌کردند که این کار را انجام نداده و تخلف صورت گرفته است...
با ۱۱۱ امتیاز و ۱ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هواپيماي حامل رئيس جمهور لهستان و همسر اش به همراه چند تن از مقامات دولتی لهستان که از ورشو پایتخت این کشور عازم روسیه بود در غرب روسیه سقوط کرد و همگی مسافران این هواپیما کشته شدند. تعداد کشته شدگان این حادثه به طور رسمی 132 تن گزارش شده است.
با ۱۱۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محمود احمدي نژاد در تازه ترين سخنان خود ، باراك اوباما را به باد شديدترين حرفها و انتقادات گرفت ، به نحوي كه حتي بسياري از خبرگزاري هاي داخلي لز نوشتن تمامي سخنان وي امتناع كرده و صرفا اشاره به گوشه هايي از سخنان ايشان نمودند. شوربختانه آقاي احمدي نژاد در تصورات خويش باور نموده است كه براستي رئيس جمهور تمامي ايران است . اگر ايران را كشوري جمهور يفرض كنيم و اگر براي رياست جمهوري اسران انتخابات فرض كنيم ، بايستي نصف بعلاوه يك راي از تمامي راي دهندگان به ايشان راي دهند تا ايشان رئيس جمهور كشور شود و گويا ايشان در توهمات خويش به اين باور رسيده است كه اين مراحل طي شده است. از طرفي جاي شوربختي است كه شخصي كه خود ادبيات نازيبايي دارد بخواهد شخص ديگري را ادب كند ، و شوربختي بيشتر زماني حاصل ميشود كه اين شخص ابله هم باشد. اما از سوي ديگر در هنگامي كه داشتم به اين سخنان آقاي احمدي نژاد ميپرداختم به اين پندار رسيدم كه بيچاره مترجميني كه سخنان ايشان را ترجمه كرده اند چقدر كار سختي پيش رو داشته اند !؟ ميگويند يك ابله سنگي را به داخل چاه مي اندازد و صدها نفر بايد سعي كنند آن سنگ را از داخل چاه بدر آورند. آقاي احمدي نژاد اينگونه سخن ميراند و سياستمداران مجبوراند آن را به نحوي تغيير دهند ، اصلاح كنند و يا بر روي كلماتي ديگر مانور دهند. ضرب المثلي است كه ميگويند چرا عاقل كند كاري كه باز آرد پشيماني ؟ البته اگر عاقلي در اين دولت باشد. باري ، بعداز تعطيلات عيد ، تازه به محل كار رسيده بودم و انتظار داشتم كه پس اين مدتي كه در سر كار نبودم با استقبال خوبي مواجه شوم ، و البته شدم اما باعث خجالت بنده نيز شد ، دوستان گفتند سخنان امروز رئيس جمهور كشورتان را شنيده ايد ؟ تصور بنده اين بود كه باز يك سري سخنان موهوم را گفته است همچون نفي هولوكاست و يا از اين دست چيزها ، اما اينكه علنا به دو رئيس جوهور محبوب تاريخ ايالات متحده اينگونه بي احترامي كند ، جاي شرمساري داشت ، خصوصا اينكه در جمع همكاراني باشيد كه اكثريت آمريكايي باشند. اين سخنان به قدري بي ادبانه بود كه جاي هيچگونه توجيهي برايم نگذاشت نه براي من كه نيك ميدانم براي هيچ ايراني جاي توجيه سخنان وجود ندارد. دوست و همكار بسيار خوبم ، میشله گیلگر، وقتي شرمندگي بنده را ديد به طرفم آمد و با دلداري دادن ، گفت نگران نباش مردم آمريكا ديگر ميدانند و بين مردم و دولت ايران فرق بسيار است و ميدانند كه احمدي نژاد كيست و تفكراتش چيست. در حال تفكر در سخنان ميشله بودم كه با خود گفتم : بيچاره مردمي كه رئيس جمهورشان يك فرد ابله باشد.
با ۱۰۸ امتیاز و ۲۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


كيومرث ملك مطيعي سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 با «يك چمدان سكس» به كارگرداني محمد متوسلاني» شروع به كار كرد. فیلم شناسی: ۱ - حلقه هاي ازدواج (۱۳۸۸) / ۲ - گل بارون (۱۳۸۸) / ۳ - پسر آدم، دختر حوا (۱۳۸۷) / ۴ - پوست موز (۱۳۸۷) / ۵ - صبح روز هفتم (۱۳۸۷) / ۶ - كلانتري غيرانتفاعي (۱۳۸۷) / ۷ - خروس جنگي (تلخ و شيرين) (۱۳۸۶) / ۸ - قاعده بازي (۱۳۸۵) / ۹ - عروس فراري (۱۳۸۳) / ۱۰ - فردا روز ديگري است (۱۳۷۴) / ۱۱ - الو!الو! من جوجوام (۱۳۷۳) / ۱۲ - ديدار (۱۳۷۳) / ۱۳ - آواي دريا (۱۳۶۹) / ۱۴ - ترن (۱۳۶۶)/ ۱۵ - جنگلبان (۱۳۶۶) / ۱۶ - سرزمين آرزوها (۱۳۶۶)/ ۱۷ - بگذار زندگي كنم (۱۳۶۵) / ۱۸ - معما (۱۳۶۵) / ۱۹ - ميهماني خصوصي (۱۳۶۵)/ ۲۰ - تفنگ شكسته (۱۳۶۴) / ۲۱ - راه دوم (۱۳۶۳) / ۲۲ - مردي كه زياد مي دانست (۱۳۶۳) / ۲۳ - بازجويي يك جنايت (۱۳۶۲) / ۲۴ - شيلات (۱۳۶۲) / ۲۵ - مرگ سفيد (۱۳۶۲) / ۲۶ - سفير (۱۳۶۱)/ ۲۷ - برنج خونين (۱۳۶۰) / ۲۸ - پيكرتراش ـ از عوج تا اوج (۱۳۶۰) / ۲۹ - جاده (۱۳۶۰) / ۳۰ - دست شيطان (۱۳۶۰) / ۳۱ - سرباز اسلام (۱۳۵۹) / ۳۲ - طلوع انفجار (۱۳۵۹) / ۳۳ - فرياد مجاهد (۱۳۵۸) / ۳۴ - سايه هاي بلند باد (۱۳۵۷) / ۳۵ - سرخپوستها (۱۳۵۷) / ۳۶ - نفس بريده (۱۳۵۷) ۳۷ - صبح خاكستر (۱۳۵۶) / ۳۸ - طوطي (۱۳۵۶) / ۳۹ - فرياد زير آب (۱۳۵۶) / ۴۰ - فرياد عشق (۱۳۵۶) / ۴۱ - كلاغ (۱۳۵۶) / ۴۲ - ماهي ها در خاك مي ميرند (۱۳۵۶) / ۴۳ - شهر شراب (۱۳۵۵)
با ۱۰۸ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مطلب کوتاهي نوشتم در مورد آقاي سيد محمد خاتمي و در بالاترين منعکس شد . بيش از 30 منفي را در مقابل تعدادي مثبت دشت کرد و اين دومين بار بود در کارنامه که تا اين حد مخالفت ديدم با نگاهم در آن سايت . ديروز ، جمعه 20 فروردين ، همزمان دو خبر بيرون آمد يکي از اعتصاب غذاي بهروز جاويد تهراني که از وقايع 18 تير 78 تا کنون در بند است و ديگري از سخنراني آقاي خاتمي در جمع دانشجويان و اصرار بر حفظ نظام . دو خبر تکان دهنده که در عصر غمناک جمعه به مغزي کوچک هجوم آورد و قلمي لرزان ، دولينک زد در هر دو مورد . لينک بهروز را با گريه نوشتم و لينک آقاي خاتمي را با خشم . امروز که مروري کردم بر پانوشتهاي دوستان و امتياز ها ، دانستم که در مورد آقاي خاتمي جفا شده است . دوستان به درستي به من آموخته اند که نبايد همه مشکلات را به گردن يک فرد انداخت و همانگونه که در پيروزي نبايد قايم به فرد بود ، در شکست هم نبايد . آموختم که بيشتر بيانديشم و احساس را بر تعقل برتري ندهم . آري ، آنزمان که آقاي خاتمي در مواردي سکوت کرد و يا خلاف انتظار سخني راند ، مسئوليت من و تو هم کم نبوده است . شايد بيش از او بوده است . اگر بياموزيم که وقتي به کسي راي ميدهيم ، او را همراهي کنيم، او را به وقتش بازخواست کنيم ، او را نه بت کنيم و نه دشمن ، چنين مشکلاتي پيش نخواهد آمد . ملتي هستيم که رايي به صندوق انداختيم و بعد از آن رفتيم به خانه که اين سوپر هيرو ، همه مشکلات را حل خواهد کرد . به قول فروغ ، کسي ميايد . اين بار اما ، شايد به لطف تقلب آشکار و فاحش تيم کودتا ، پيگير رايمان شده ا يم . به خود قول ميدهم که پس از آنکه رايمان را باز پس گرفتيم و به کرسي نشانديم دولتي به راي ملت را ، لحظه اي نه از حمايت آن دست بردارم و نه از نقدش . در نهايت به خاطر قلم احساسي ديروز از آقاي سيد محمد خاتمي و علاقه مندان ايشان پوزش ميخواهم .
با ۱۰۶ امتیاز و ۴۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حدود ساعت 10 صبح امروز 21 فروردين دو انفجار مهيب شهر ايلام را به لرزه درآورد. به گفته شاهدان اين انفجارها در زندان ايلام رخ داده و سبب زخمي شدن دو سرباز و فرار دو قاتل محكوم به اعدام شده.شدت لرزه حاصل از انفجار به حدي بود كه تقريبا همه شهر ايلام صداي انفجار را شنيدند
با ۱۰۵ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گزارش وکیل حشمت الله طبرزدی از روند غیر قانونی دادرسی ۲۰ فروردین ۱۳۸۹- کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در گزارش امروز خود اعلام کرد که وزارت اطلاعات بدون توجه به فقدان شواهد موثق علیه فعالان سیاسی، با اعمال فشار برای صدور احکام سنگین و طولانی مدت برای آنها، در نظام قضایی اعمال قدرت می کند. وکیل حشمت الله طبرزدی؛ زندانی سیاسی، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که ماموران امنیتی به مقامات قضایی دادگاه طبرزدی فشار وارد می کنند و از آنها می خواهند که این فعال سیاسی را به اشد مجازات محکوم کنند در حالیکه کل پرونده طبرزدی بخاطر نقض کامل آئین دادرسی باید از دور خارج شودحشمت الله طبرزدی که در حال حاضر در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی بسر می برد، ظاهرا بخاطر شرکت دراعتراض های روز عاشورا، از زمان بازداشتش در روز 7 دیماه تاکنون همچنان تحت بازجویی های شدید است. اما طبرزدی هر گونه شرکت در تظاهرات را رد کرده و می گوید که او فقط در ماشین خود در شهر دور می زده است. طبرزدی قبلا بخاطر فعالیت های سیاسی خود 9 سال در زندان بوده استارون رودز در پایان تاکید کرد که "بازداشت طبرزدی خودسرانه است، روند دادرسی ها غیر قانونی است، و محاکمه وی بطور شرم آوری سیاسی است."
با ۹۸ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گزارش دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه سال 1388، 14 میلیارد دلار انحراف وزارت نفت از قانون بودجه مشاهده می شود.وی یادآور شد: طبق مجوز مجلس به دولت در سال 87 واردات بنزین باید تا سقف سه میلیارد صورت می گرفت واین در حالی است که 6میلیارد و 400میلیون دلار واردات صورت گرفته است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین اظها ر داشت: در خصوص میعانات نیز در حدود 6 الی 7 میلیارد دلار اختلافات میان دیوان محاسبات و وزارت نفت وجود دارد. قوامی خاطر نشان کرد: در گزارش دیوان محاسبات همچنین اختلافاتی در خصوص وام هایی که بین وزارت اقتصاد و دارایی و بانک ها وجود دارد 0. این نماینده مجلس همچنین از وجود انحرافات دیگری از قانون بودجه که در سایر دستگاههای دولتی وجود دارد، خبر داد. وی همچنین از تشکیل جلسه سه کمیته اقتصادی، عمومی و اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات برای تجدید نظر در بخش های مختلف این گزارش خبر داد و افزود: این سه کمیته جمع بندی خود را برای تصمیم گیری نهایی به کمیسون برنامه و بودجه ارائه خواهند داد. قوامی اظهار داشت: این کمیته تا دو هفته دیگر جمع بندی خود را در زمینه گزارش تفریغ بودجه سال 87 ارائه خواهد داد.
با ۹۷ امتیاز و ۱ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


لحظاتي پيش بمبي مقابل زندان مركزي شهر ايلام منفجر شد. اين انفجار كه در حين زمان ملاقات با زندانيان به وقوع پيوست منجر به زخمي شدن تعدادي از افراد حاضر در محل شد. اكنون زخمي‌هاي حادثه ديده به مراكز درماني ايلام در حال انتقال بوده و مسئولان زندان در حال بررسي و آمار زندانيان براي اقدامات بعدي هستند.
با ۹۵ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با حضور رئیس و معاونان دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش تفریغ بودجه ۸۷ مورد بازخوانی قرار گرفت.// تخلف ۱۱۰میلیارد تومانی برای سبدکالای رمضان// این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: هیات وزیران در سال ۸۷ مصوبه‌ای داشت که طبق آن ۱۱۰ میلیارد تومان از سرجمع دستگاه‌های اجرایی کسر شده و برای سبد کالای ماه رمضان در همان سال هزینه شده است. این موضوع تخلف بوده و هیات تطبیق مصوبات نیز آن را تایید نکرده است. وی با اشاره به اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استان‌ها باید به شکل استانی در اختیار آنها قرار می‌گرفت، یادآورشد: از آنجایی که این بودجه به شکل متمرکز ارائه شده است، معادل پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخلف بودجه‌ای ایجاد کرده است. گفتنی است تحقق عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی ۱۵۰ درصد و به بیانی دیگر ۵/۱ برابر شده است. به گفته وی این امر برخلاف ماده واحده قانون بودجه ۸۷ است. چراکه این ماده واحده بیانگر آن است که شرکت‌های دولتی بیش از این مبالغ درآمد دارند که باید برای آن لایحه متمم به مجلس بیاورند. اما دولت هیچگاه لایحه متمم مجلس نیاورد. ثروتی تاکید کرد: در حال حاضر سه کمیته اجتماعی به ریاست محمدکریم شهرزاد، کمیته عمومی به ریاست عزت‌الله یوسفیان‌ملا و کمیته اقتصادی به ریاست محمدرضا تابش موظف به خلاصه‌سازی گزارش تفریغ بودجه شده‌اند.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


من به عنوان یک ایرانی، از حضور احمدی‌نژاد و دوستانش در عرصه‌ی سیاست ایران بسیار متأثر و متأسفم، زیرا هر روز حضور ایشان و دولت تحت سرپرستی‌شان، خسارت‌های جبران‌ناپذیر و تخریبی بی‌سابقه برای ایران و ایرانی به همراه خواهد داشت. سخن گفتن ایشان مایه‌ی شرمساری من و هر ایرانی آزادی‌خواه و وطن‌پرست است. حرف‌های ایشان نشان از ناآگاهی و ناکارآمدی و سوءمدیریت در تمامی عرصه‌ها دارد، و سرشار از عوام‌فریبی و رؤیا‌پردازی‌های غیرواقعی‌ست.
با ۹۲ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مسکو – آسوشیتدپرس (10 آوریل ) / بنابر گفته مقامات لهستانی ، هواپیمای حامل رئیس جمهور لهستان در نزدیکی شهر اسمولنسک ( نزدیک مرز بلاروس ) سقوط کرده است .گزارش ها حاکی از سقوط هواپیمای حامل لخ کاژینسکی، رئیس جمهور لهستان در غرب روسیه است. به گفته مقامات روسیه ، لخ کاژینسکی ، رئیس جمهور لهستان و همسرش ، به علاوه 87 مسافر دیگر این پرواز کشته شده اند .
با ۸۷ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در گزارش ديوان محاسبات کشور در خصوص تفريغ بودجه سال 1388، 14 ميليارد دلار انحراف وزارت نفت از قانون بودجه مشاهده مي شود. به گزارش آريا به نقل از خانه ملت "هادي قوامي" در خصوص تفاوت گزارش تفريغ بودجه سالهاي قبل با سال 1388 ‌ اظهار داشت: ‌در گزارشي كه ديوان در سال جديد ارائه داد لفظ تخلف برداشته شده و به جاي آن انحراف از قانون عنوان شده است. وي يادآور شد: زماني لفظ تخلف به کار برده خواهد شد اين انحراف در دادسرا به اثبات برسد. قوامي همچنين خاطرنشان ساخت: بر اساس گزارش تفريغ بودجه سال 1387، بيش از از1200واخواهي و انحراف ها در استان ها در تعامل با مديران استاني دستگاه هاي اجرايي حل و فصل شده تا اين اختلاف ها در مسير دادسرا طي نشود. عضو كميسيون برنامه و بودجه با بيان اينكه در عملکرد بودجه اي برخي ‌دستگاهها از جمله وزارت نفت همچنان انحراف از قانون مشاهده مي شود، تصريح کرد: در گزارش تفريغ 87 در حدود 14 ميليارد دلار بين حسابرسي هاي ديوان محاسبات و عملکرد بودجه وزارت نفت انحراف مشاهده مي شود. نمايده اسفراين در ادامه اظهار داشت :‌در گزارش ابتدايي تفريغ بودجه سا ل 87 كه توسط ديوان ارائه شده است 3ميلياردو 400 ميليون دلار انحراف مربوط به واردات بنزين است. وي يادآور شد: طبق مجوز مجلس به دولت در سال 87 واردات بنزين بايد تا سقف سه ميليارد صورت مي گرفت واين در حالي است که 6ميليارد و 400ميليون دلار واردات صورت گرفته است. عضو کميسيون برنامه و بودجه همچنين اظها ر داشت: در خصوص ميعانات نيز در حدود 6 الي 7 ميليارد دلار اختلافات ميان ديوان محاسبات و وزارت نفت وجود دارد. قوامي خاطر نشان کرد: در گزارش ديوان محاسبات همچنين اختلافاتي در خصوص وام هايي که بين وزارت اقتصاد و دارايي و بانک ها وجود دارد 0. اين نماينده مجلس همچنين از وجود انحرافات ديگري از قانون بودجه که در ساير دستگاههاي دولتي وجود دارد، خبر داد. وي همچنين از تشکيل جلسه سه کميته اقتصادي، عمومي و اجتماعي در کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات براي تجديد نظر در بخش هاي مختلف اين گزارش خبر داد و افزود: اين سه کميته جمع بندي خود را براي تصميم گيري نهايي به کميسون برنامه و بودجه ارائه خواهند داد. قوامي اظهار داشت: اين کميته تا دو هفته ديگر جمع بندي خود را در زمينه گزارش تفريغ بودجه سال 87 ارائه خواهد داد.
با ۸۷ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تهران - شبکه تلويزيوني الجزيره قطر لحظاتي پيش در خبري فوري از سقوط هواپيماي حامل رئيس جمهور لهستان در روسيه ، خبر داد.به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، الجزيره به نقل از يک مقام مسئول اعلام کرد که اين هواپيما پيش از فرود در يک فرودگاه روسيه سقوط کرد. الجزيره توضيح نداد که رئيس جمهور لهستان از اين حادثه جان سالم به در برده يا خير.
با ۸۳ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


- سال ۷۶ که به کوی دانشگاه آمدند ۱ نفر را کشتند، سال ۸۸ که به کوی دانشگاه آمدند ۵ نفر را کشتند، بار دیگر که به کوی دانشگاه می‌آیند، چند نفر را خواهند کشت؟
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حسین موسوی تبریزی از معدود فعالان سیاسی است که صفحه فیس بوکش فعال هم هست. امروز جمله ای را به نقل از ایشان دیدم که برایم قابل بحث بود: از کلمه " دموکراسی" هرکس برداشت متفاوتی میکند و دموکراسی غربی بدرد ایران نمیخورد تقریبا مطمئنم این جمله آقای موسوی تبریزی درست نیست. اولا خواستگاه دموکراسی از یونانی است که می توانیم غرب بنامیم اش. بنابراین دموکراسی چیزی شرقی نیست. ثانیا ، آیا دموکراسی با هر قرائتی ، چیزی جز این است که اکثریت باید تصمیم بگیرد و اختیار جامعه را خود یا به نماینده اش بدهد؟ ثالثا شرق چه تجربه ای از دموکراسی داشته. باور کنید چون در آمریکا زندگی می کنم ، این را نمی گم. کاشم به مفاهیم همانطور که هست بنگریم نه به قرائت ها در مورد آن .
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: در حالیکه الیاس نادران نماینده اصولگرای تهران، از عدم برخورد دستگاه قضایی با محمدرضا رحیمی، سخنگوی دولت و معاون اول محمود احمدی نژاد بدلیل فساد اقتصادی، جعل و اختلاس، انتقاد کرده بود، در اقدامی دیگر معاون حقوقی رییس ‌دولت از تنظیم شکایتی از سوی آن معاونت علیه الیاس نادران خبر داد. به گزارش ایسنا، فاطمه بداغی، معاون حقوقی محمود احمدی نژاد، ضمن بیان خبر فوق خاطرنشان کرد "این شکواییه بعد از تنظیم، به دادسرای کارکنان دولت ارسال شده است." سه‌شنبه هفته ای که گذشت، در ادامه اتهاماتی که برخی نمایندگان مجلس علیه معاون اول رئیس دولت مطرح کرده بودند، الیاس نادران در جمع خبرنگاران وی را علنا به رهبری یکی از باندها و حلقه های فساد اقتصادی و زد و بند متهم ساخته و از اینکه قوه قضاییه و در راس آن صادق لاریجانی با وی برخورد نکرده اند، اظهار ناخرسندی کرد. پیش از آن رئیس قوه قضاییه و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس نیز، چنین مواردی را مستقیم و غیر مستقیم مطرح کرده بودند. رحیمی همچنین پیرامون جعل مدرک تحصیلی (همانند علی کردان)، تحصیل مال نامشروع (طی مشاغل قبلی و فعلی) و اختلاس چند میلیاردی (در جریان پرونده فساد در یکی از شرکت های دولتی)، از سوی برخی مقامات و رسانه ها مورد اتهام قرار گرفته است. هنوز از واکنش مجلس، قوه قضاییه و همچنین الیاس نادران پیرامون شکایت دولت از این نمایندۀ منتقد، خبری منتشر نشده است.
با ۸۲ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح گزارش تفریغ بودجه 87، اظهار داشت: خلاصه گزارش دیوان محاسبات در 9 صفحه شامل بحث برنامه عملیاتی، تفریغ بندهای قانون بودجه اطلاعات کلی تفریغ بودجه و گزارشات حسابرسی بوده است. این گزارشات جمع‌آوری و پس از انجام ثبت‌های اطلاعاتی به هیأت عمومی دیوان محاسبات داده می‌شود. وی با اشاره به اینکه کل مبلغ بودجه 87، 290 هزار میلیارد تومان بوده است که مبلغ بودجه عمومی 67 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: 96 درصد از اعتبارات تملک‌دارایی و 76 درصد از اعتبارات هزینه‌ای در این قانون بودجه، تحقق یافته است. به گفته وی 387/14 میلیارد تومان هزینه‌ها از درآمدها در سال 87 بیشتر بوده است که از محل واگذاری‌های دارایی‌های مالی و حساب ذخیره ارزی تامین شده است. ثروتی با بیان اینکه ساختار تفریغ بودجه شامل تفریغ قسمت‌های مختلف بودجه، دریافت‌ها، اعتبارات شرکت‌ها و همچنین تفریغ بودجه دستگاه‌ها است، تاکید کرد: قانون بودجه 87، شامل 58 بند و جزء بوده که در 42 بند و جز‌ء آن یعنی معادل 72 درصد از بندها، شاهد عدم رعایت احکام قانون بودجه هستیم که تخلفات نسبت به سال 86، 33 درصد افزایش داشته است. این نماینده مجلس میزان تخلفات دولت از قانون بودجه سال 86 را نیز 631 مورد عنوان کرد.
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش خبرگزاری‌ها، هواپیمای حامل لخ کاچنسکی، رئیس‌جمهور لهستان صبح روز شنبه در منطقه‌ی «اسمولنسک» در غرب روسیه سقوط کرده است. وزارت خارجه لهستان سقوط هواپیمای رئیس‌جمهور را تایید کرده، اما هنوز از سرنوشت لخ کاچنسکی خبری در دست نیست. هواپیمای حامل کاچنسکی از ورشو به سوی روسیه به پرواز درآمده بود. خبرگزاری روسی تاس در گزارشی از ۸۷ کشته در این حادثه خبر داده، اما این گزارش رسما تایید نشده است. رئیس جمهور لهستان برای بزرگداشت قتل سربازان لهستانی توسط نیروهای امنیتی روسیه در ۷۰ سال پیش عازم روسیه بود. هواپیمای حامل کاچنیسکی به هنگان فرودآمدن به درختان اطراف فرودگاه برخورد کرده سپس آتش می‌گیرد.
با ۷۶ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فارس: لحظاتي پيش بمبي روبه‌روي زندان مركزي شهر ايلام منفجر شد. اين انفجار كه در حين زمان ملاقات با زندانيان به وقوع پيوست منجر به زخمي شدن تعدادي از افراد حاضر در محل شد. اكنون زخمي‌هاي حادثه ديده به مراكز درماني ايلام در حال انتقال بوده و مسئولان زندان در حال بررسي و آمار زندانيان براي اقدامات بعدي هستند.
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته