-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

پر بیننده ترین اخبار هفته گذشته 1389/1/28 - News To Inbox April 17, 2010


 
اسفنديار رحيم مشايي در حاشيه نشست امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران حضور يافت، در پاسخ به خبرنگار ايلنا كه مي‌پرسيد آيا در نامه رئيس‌جمهور نسبت به تهديدات اخير آمريكا عليه ايران نيز اشاره شده است، يا نه؟، گفت: نامه آقاي احمدي‌نژاد به اوباما در اسفندماه نوشته شده كه هنوز اين تهديدها مطرح نشده بود. 

وي در تشريح موارد اشاره شده در اين‌نامه، يادآور شد: رئيس‌جمهور بر اساس ادعاي اوباما براي اصلاح سياست‌ها در هيات حاكمه آمريكا، سوالاتي را از وي پرسيده است. از جمله اينكه درباره حادثه 11 سپتامبر كه بر اساس آن، آمريكا به كشورهاي منطقه حمله كرده و آسيب‌هايي زده، سوالاتي پرسيده شده است. 

به گفته مشايي در اين نامه به نتيجه عملكرد آمريكا جهت توسعه ناامني و بي ثباتي در منطقه و حمايت از سرويس‌هاي تروريستي در منطقه از جمله اقداماتش در قبال ريگي، نيز سوالاتي مطرح شده است. 

رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينكه مبارزه با تروريسم راه خاص خود را دارد، ادامه داد: روش‌هاي در پيش گرفته شده از سوي آمريكا در جهت مبارزه بار تروريسم نيست؛ بلكه در جهت ايجاد فضاي بيشتر براي فعاليت تروريست‌هاست. اگر قرار است با تروريسم مبارزه شود، بايد از ايران، قاطعيت در مبارزه با تروريست‌ها را ياد بگيرند. 

مشايي با تاكيد بر اينكه سوالات احمدي نژاد از اوباما سوالات شخصي وي نبوده است، ادامه داد: اينها سوالات ملت ايران و كشورهاي منطقه است و اوباما بايد پاسخ دهد كه چرا ادعاي تغيير سياست‌هايش عملي نشده و هنوز همان سياست‌هايي كه دولت گذشته آمريكا در پيش مي‌گرفت، را ادامه مي‌دهد؟ البته در اين ميان، بيان تهديد گونه‌اي كه ايشان در توجيه داشتن سلاح هسته‌اي و مجاز بودن استفاده از آن را مطرح كرده‌اند، نيز اضافه شده است. 

وي در پاسخ به این سوال که آيا رئيس‌جمهور آمريكا به دو نامه همتاي ايراني‌اش پاسخي داده است، يا نه؟، تصريح كرد: نامه نخست آقاي احمدي‌نژاد به اوباما در ابتداي رياست جمهوري وي نوشته شده بود كه هنوز به آن پاسخي داده نشده است. 

مشايي كه مي‌گفت منتظر پاسخ اوباما هستيم، خاطرنشان كرد: البته نامه‌‌اي كه رئيس جمهور كشورمان خطاب به اوباما، بوش و برخي سياست‌مداران ديگر مي‌نويسد، در واقع ديپلماسي عمومي و با هدف تاثير گذاتري بر افكار عمومي ملت‌هاست؛ تا ملت‌ها متوجه سياست‌هاي ايران شوند. 

به گفته وي اين نامه‌ها نقدي هستند به سياست‌هايي كه قدرت‌ها در جهان و منطقه اعمال مي‌كنند.
NewsToInbox Logo


پر بیننده ترین اخبار هفته گذشته
 
1389 جمعه, 20 فروردین -April 9, 2010
- در سخنرانی جانشین نماینده رهبر در سپاه فاش شد , برکناری و یا کناره گیری علی خامنه ای از رهبری مطرح است
- مصاحبه در حمایت از انتخابات وسخن علیه موسوی و کروبی!
- پیشنهاد تاسیس شبکه به موسوی
- تسخیر سفارت با کدام توجیه؟
- دفتر کروبی خبر سایت های دولتی را تکذیب کرد
 
1389 شنبه, 21 فروردین -April 10, 2010
- تدبیر وزیر علوم برای کاهش جمعیت تهران
- گلایه خیاط خاتمی از فاخر شدن لباس روحانیون
- ادبيات آقاي احمدي نژاد ريشه در كدام فرهنگ دارد؟
- موضوع خواندنی در پرونده آقای رحیمی
- تشویق مردان به ازدواج با "دختران فرمانبر"
 
1389 یک شنبه, 22 فروردین -April 11, 2010
- نظر ژاپنی‌ها درباره زلزله تهران
- ایلام در دست یگان ویژه افتاد! فرار زندانیان از زندان و جست و جو برای یافتنشان (خبر تکمیلی)
- بی‌اعتنایی بانک‌ها به ابلاغ احمدی‌نژاد
- دست تويوتا رو شد!
- بیانیه جبهه مشارکت در حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری
 
1389 دو شنبه, 23 فروردین -April 12, 2010
- ديدار خاتمي با هاشمي رفسنجاني
- کیفیت روابط جنسی خود را بالا ببرید
- «جنجال ’’حلقه خیابان فاطمی‘‘ هم با حکم حکومتی فرو می‌نشیند»
- نگرانی دولتی ها از حضور هاشمی درنماز جمعه
- وقايع روز: ملاقات مهدی هاشمی و بهزاد نبوی در جزيره کيش تأييد شد
 
1389 سه شنبه, 24 فروردین -April 13, 2010
- دو خبر در رابطه با مدرك دکترای معاون اول احمدی نژاد
- پخش سی دی های تحریک آمیز در قم و تهران
- نگرانی دولت، حمله به موسوی
- گزارش تکان دهنده از نفوذ بازجوها در اوین
- وقتي گوشتان زنگ مي‌زند!
 
1389 چهار شنبه, 25 فروردین -April 14, 2010
- محتوای نامه احمدی‌نژاد به اوباما چه بود؟
- بنزین 210 تومان می شود
- امام جمعه آبادان استعفا داد
- ريزش رو به صعود نيروهاى انتظامى و نظامى رژيم
- علت دستگیری جعفرپناهی به روایت وزیرارشاد
 
1389 پنج شنبه, 26 فروردین -April 15, 2010
- صعود میرحسین موسوی در نظرسنجیِ جهانیِ مجله تایم به جایگاه اول
- تویوتا فروش جهانی "لکسس" را متوقف کرد
- مقام معظم؛ وقت عمل است , حسین جعفری
- امام جمعه قم: گرانى و بيكارى در جامعه غوغا مى كند
- آقای استاندار با شما هستم
 
دکتر بهرام عکاشه با بیان اینکه گسله های تهران فعال هستند افزود: احتمال وقوع زلزله در تهران حتمی است و آنچه که نگرانی ها را بیش از پیش می کند، بزرگ شدن شهر، گسترش حاشیه نشینی، ساخت و ساز بر روی گسله ها و افزایش بیش ازحد جمعیت در آن است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در زمینه وقوع زلزله خاطرنشان کرد: این مسئله سالها است که اعلام می شود ولی این بار این واقعیت از سوی مقام ارشد کشور عنوان شده است.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد انتقال جمعیت پایتخت به سایر شهرها را راه حل مناسب برای کاهش فجایع زلزله ندانست و گفت: نمی شود مردم را مجبور کرد که در پایتخت زندگی نکنند. این حق مردم است که در هر جا که مایل باشند سکنی گزینند ولی از سوی دیگر در پایتخت با معضل حاشیه نشینی روبرو هستیم که لازم است تا با اتخاذ تدابیری این مشکل برطرف شود.

عکاشه با بیان اینکه بر خلاف کشورهای پیشرفته روند مهاجرت در ایران از روستاها به شهرها است ادامه داد: نبود شغل در روستا و شهرهای کوچک، کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی و تمرکز مراکز مهم در پایتخت از مهمترین دلایل خالی شدن روستاها در ایران است.

وی مدیریت غلط شهرداران را از دیگر دلایل بزرگ شدن پایتخت عنوان کرد و اضافه کرد: در آن زمان که تهران محدود به میدان آزادی بود در خصوص خطرات زلزله در پایتخت هشدار دادیم و من امروز خوشحالم که شخص شهردار از فرسودگی 40 درصدی خانه های پایتخت خبر می دهد و آن را مورد تاکید قرار می دهد.

این محقق در خصوص توجه مسئولان به پژوهشهای انجام شده در این زمینه گفت: گروهی از محققان ژاپنی پروژه ای در زمینه گسل های تهران و احتمال وقوع زلزله در آن اجرا کرده اند. این پروژه پنج سال به طول انجامید و در نهایت گزارشی را ارائه کردند. این گزارش حاکی از آن است که در صورت بروز زلزله در پایتخت فجایع و بحرانهای زیادی گریبانگیر کشور خواهد شد.

عکاشه با تاکید بر اینکه تاکنون اثری از چاره جویی در زمینه کاهش خسارتهای ناشی از زلزله احتمالی دیده نشده است به مهر گفت: کاهش فجایع بعد از زلزله تنها با خارج کردن مردم از پایتخت برطرف نمی شود. به نظر می رسد که کاهش تمرکز از پایتخت می تواند به عنوان راه خل مناسب مورد توجه گیرد.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد در این زمینه توضیح داد: در این زمینه بهتر است که ایران پایتختهای متعدد داشته باشد. یک منطقه پایتخت سیاسی باشد، منطقه دیگر پایتخت صنعتی و شهر دیگری به عنوان پایتخت تجاری معرفی شود.

وی با اشاره به این مطلب که ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد یادآور شد: احتمال زلزله در تمام نقاط کشور یکسان نیست به طوری که در ایران مرکزی احتمال وقوع زلزله کم است از این رو می توان برای کاهش تمرکز در پایتخت برنامه ریزی کرد.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد آگاه سازی جامعه از خطرات زلزله را از دیگر اقدامات موثر در زمینه کاهش بلایای زلزله ذکر کرد و افزود: مسئولان کشور باید نسبت به ساخت و سازها نظارت بیشتری داشته باشند. از دهه 60 آیین نامه ساخت بناها در کشور تدوین و تصویب شده است ولی به آن توجهی نمی شود و در نهایت شاهد هستیم که ساختمانهای نیمه ساز ویران می شود.
 
1389 جمعه, 20 فروردین -April 9, 2010
 
در سخنرانی جانشین نماینده رهبر در سپاه فاش شد , برکناری و یا کناره گیری علی خامنه ای از رهبری مطرح است

حجت الاسلامی بنام مجتبی ذوالنور که در سالهای دولت خاتمی، رهبری گروه های فشار کفن پوش ضد اصلاحات را در قم برعهده داشت، پس از روی کار آمدن احمدی نژاد، شد جانشین نماینده رهبر در سپاه پاسداران. یعنی جانشین حجت الاسلام دیگری بنام "سعیدی".

دوالنور حرف زیاد می زند، اما حرف حساب بندرت از دهانش بیرون می آید، از جمله در سخنرانی که اخیرا در جریان سفر به قم کرده و چند کلامی از دهانش بیرون پریده که دسته اول ترین اخبار است!

از جمله، این که علی خامنه ای تحت فشار برای کناره گیری است و اطرافیان او – از جمله ذوالنور- نگران از صحنه خارج شدن او و برباد رفتن همه رشته هائی اند که تاحالا بافته اند.

او در قم گفت: «اگر امروزه 4 نفر آمدند و به رهبر ایراد گرفتند که باید کنار برود، مگر ولایت برای خودشان است که کنار بکشند؟ مگر دلبخواهی است که کنار بکشند؟ ولایت که وکالت نیست که کنار بروند. »

این اولین بار است که فرد در مسئولیت جانشین نماینده رهبر در سپاه پاسداران که قطعا از بحث های پشت صحنه بی اطلاع نیست، فاش می سازد که مسئله برکناری خامنه ای و یا داوطلب شدن خود او برای کنار رفتن آنچنان مطرح است که امثال ذوالنور مخالفت علنی با آن را آغاز کرده اند. آن هم در قم!
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجتبی ذالنور که در مراسم "نشست بصیرت" در مسجد اهل بیت قم سخنرانی می کرد، در ادامه گفته است:

«بسياري ولايت فقیه را نفهميده‌اند و آن را در حد يك وكيل مي‌دانند. »

نظر به اهمیت این بخش از سخنان ذوالنور، ما آن را مستقل از متن سخنرانی وی منتشر کردیم، درعین حال که بخش های دیگر سخنرانی وی را نیز در همین شماره می توانید بخوانید.



 
مصاحبه در حمایت از انتخابات وسخن علیه موسوی و کروبی!
کلمه:بازجویان با تماس های مکرر، تعدادی از زندانیان را برای مصاحبه جهت تایید و صحت دادگاهها تحت فشار قرار داده اند. به گزارش وب سایت جرس در حالی که هنوز دیدارهای نوروزی احزاب و گروههای سیاسی با زندانیان سیاسی ادامه دارد، بازجویان تعدادی از زندانیان را برای مصاحبه بر علیه موسوی و کروبی تحت فشار قرار داده اند. در این تماس های مکرر از آنان خواسته شده ضمن تایید نتایج انتخابات، صحت دادگاهها و عدم فشار به زندانیان در زندان ها را تایید نمایند. این فشارها در حالی است که بسیاری از آزادگان جنبش سبز موظفند هر چند روز برای تمدید دوره مرخصی اقدام نمایند. بازجویان طی تماس های مکرر با برخی از افراد تنها شرط تمدید مرخصی افراد را مصاحبه و نقد جنبش سبز و اعلام برائت از رهبران آن اعلام نموده اند. بنا به گزارشات رسیده این فشارها بر افرادی که تحت فشارهای دوران بازداشت مجبور به اعتراف شده اند شدت بیشتری دارد. این در حالی است که طی مدت اخیر برخی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات که در نمایش های تلویزیونی نیز مجبور به اعتراف شده بودند طی مصاحبه های به تکرار اعترافات گذشته پرداخته اند. گفتنی است بر اساس شواهد موجود این مصاحبه های اجباری حتی برای حامیان افراطی دولت نیز دیگر جاذبه ندارد و معلوم نیست این افراد با اصرار بر تکرار چند باره اشتباهات خود چه هدفی را بجز ناآرامی و ایجاد تنش در جامعه دنبال می کنند.

 
پیشنهاد تاسیس شبکه به موسوی
شمال نیوز: اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با میرحسین موسوی دیدار کرده اند.

بنابراین گزارش اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در دیدار نوروزی خود با موسوی با تقدیر از وی بابت آنچه که این سازمان شجاعت خوانده ،تصریح کرده اند:ما فکر نمی کردیم که شما اینگونه و یک تنه بتوانید بایستید.جنبش سبز حیات خود را مدیون ایستادگی شماست.

اعضای این سازمان همچنین با تاکید بر شدت گرفتن فعالیت های موسوی خطاب به وی گفته اند،طرف مقابل دارد فضا را طوری مهندسی می کند که انگار همه چیز تمام شده است.شما باید مانع از این مساله بشوید،نباید بگذارید همه چیز فراموش شود.

گفته می شود در این جلسه اعضای این سازمان بر پی گیری تاسیس شبکه ماهواره توسط موسوی تاکید کرده و گفته اند،با تاسیس شبکه ماهواره ای شما می توانید حرف های خود را مستقیم با مردم بگوئید و محدودیتی برای بیان دیدگاه های جنبش سبز نداشته باشید.

همچنین یکی دیگر از پیشنهادات این سازمان عضو جبهه دوم خرداد ادامه صدور بیانیه ها و اتخاذ مواضع حداقل ماهی دو سه نوبت بوده است.




 
تسخیر سفارت با کدام توجیه؟

در خبرها آمده بودعده ای ازایرانیان مخالف حکومت، درهلند به نشانه همبستگی با اعتراضات مردم ایران در یک اقدام خودجوش!!!!به سفارت ایران در لاهه حمله کرده و پس ازورود به محوطه آن با پایین کشیدن پرچم ایران و جایگزینی آن با عکس ندا آقا سلطان، شعارهایی را در مخالفت با حکومت سر دادند.

 

اقدام تاسف باری که همانند آن را نخستین بار بعد ازخروج از کشور در تجمع ایرانیان و گروههای اپوزوسیون مقیم هلند به مناسبت بزرگداشت 22 بهمن امسال در همین محل نظاره گر بودم. حرکتی افراطی ازسوی برخی هواداران گروه ها  و احزاب به منظور ورود و تسخیر سفارت که در نهایت مانند مورد اخیر با مداخله پلیس و نیروهای امنیتی و دستگیری چند نفر به پایان رسید.

 

این اقدام گرچه از سوی برخی گروه ها و رسانه های وابسته به آنها به عنوان حرکتی انقلابی مورد تمجید و ستایش قرار گرفته و همچون گذشته با تحلیل های نادرست سعی در همسو جلوه دادن آن با جنبش اعتراضی مردم داخل کشور داشتند، از نظر این نگارنده که قطره ایی ازآن موج عظیم بوده و اخیرا"ناگزیر به جلای وطن وترک همرزمان سبزم شده ام این قبیل اقدامات نه تنها با منش و خواسته های جنبش سبز همسویی نداشته بلکه در تضاد با شعایر آن می باشد. در حقیقت این نوع حرکتهای خود جوش برخی احزاب خارج از کشور نسخه اروپایی راهپیمایی ها و تجمعات خودجوش دولتی و وابسته به رژیم در داخل است.

 

اگر 31 سال پیش فاتحان سفارت امریکا در ایران تحت تاثیر هیجانات انقلابی خود و یا بنا بر هر دلیل و منطقی با توجه به شرایط خاص سیاسی و منطقه ای آن روز دست به این عمل زدند و موجبات بروز بسیاری از معضلات داخلی و  خارجی را تا امروز برای کشور فراهم آوردند امروز شاهد تجدید نظر و بعضاً پشیمانی تلویحی بیشتر آنها می باشیم.

 

اگر فعالان و مبارزان راستین جنبش سبز در داخل و خارج کشور با تکیه بر شعار قانون گرایی و پرهیز از اعمال  خشونت به دنبال تحقق مطالبات وآزادیهای قانونی و اجرای اصول زیر پا نهاده شده قانون اساسی بوده و با توسل به همین منش توانسته اند مظلومیت، حقانیت و خواستگاه مردمی خود را در اذهان جهانیان به اثبات برسانند، برخی در این سو با اقدامات نسنجیده و افراطی که غالباً همسو با سیاستهاوخواست رژیم میباشد آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن ریخته و در صدد تخریب و ایجاد شکاف در جنبش می باشند.

 

اگر مردم و طرفداران جنبش در داخل کشور برای برپایی تظاهرات و تجمعات مسالمت آمیز خود با حملات وحشیانه نیروهای سرکوبگر نظامی، انتظامی، لباس شخصی و استفاده از باتوم، گاز اشک آور، شوک های برقی و انواع سلاحهای سرد و گرم مواجه شده و در برابر این همه بی رحمی سکوت و همبستگی را پیشه کرده اند برخی از هم وطنان در اینجا در مقابل نیروی پلیس که برای ایجاد نظم و محیط مساعد به منظور تجمع مخالفان و بیان اعتراضات ایشان تلاش می کند رفتاری مشابه نیروهای رژیم را در پیش گرفتند.

 

اگر نیروهای وفادار به جنبش سبز در راه ادامه حیات و به ثمر رسیدن این جنبش، با صبر و استقامت در برابر سرکوب رژیم، در ده ماه گذشته هر روز متحمل هزینه های فراوانی از به خاک و خون کشیده شدن بهترین و عزیز ترین جوانان و نخبگان این کشور گرفته تا شکنجه و در بند کشیدن و اعمال مجازاتهای سنگین قرون وسطایی برای دهها نفر از سیاسیون، دانشجویان، روزنامه نگاران، فعالین حقوق بشر و مردم مبارز شده اند، هواداران و اعضا احزاب و گروههای اپوزوسیون در این سوی مرزها در سایه آزادی و دموکراسی همین حکومتها در حاشیه ای امن و با کمترین هزینه به حیات سیاسی خود ادامه می دهند.

 

اگر رهبران و سران جنبش سبز به دنبال تحقق آزادی و خواسته های به حق همه مردم و احقاق شعار ایران برای همه ایرانیان با هر منش، سلیقه، مذهب و قومیتی بوده وهمواره در سخنان و بیانه های خود بر برابری و تساوی حقوق همه اقوام، گروهها، احزاب و اقلیتهای جامعه در ایرانی آزاد تاکید ورزیده و حاضر به هیچگونه عقب نشینی و سازش در خصوص مطالبات مردم نیستند، برخی از این دوستان خارج نشین  و رهبرانشان به دنبال سهم خواهی، کسب قدرت و خواسته های پیش پا افتاده اجتماعی در کشمکش با یکدیگرند.

 

از این رو از تمامی هموطنان و گروههای اپوزوسیون خارج از کشور که دل در گرو ایران و مردم خود داشته و یقیناً سودایی جز آزادی، سربلندی و پیشرفت کشورمان در سر ندارند، انتظار می رود حال که این جنبش با پشتوانه عظیم مردمی و هدایت اندیشمندانه رهبران آن و تقبل تمامی هزینه ها می رود نتایج گوهرباری را برای کشور به ارمغان آورد و تحولی که بسیاری از احزاب و گروههای سیاسی داخلی و خارجی در سالهای گذشته در انجام آن ناکام مانده اند شکل بگیرد، بار دیگر با تجدید نظر در رفتار و منش سیاسی خود و اصلاح اشتباهات گذشته به همراهی و هم صدایی این جنبش که متعلق به همه احاد ملت و فارق از هر گونه تعلق سیاسی و حزبی می باشد برخاسته و دست در دست هم برای شکوفایی این نهال سبز در فردایی سبز تر و آزاد تر تلاش کنیم.

 

 همراه شو عزیز 

 

 

  *ديدگاه هاي وارده در یادداشت ها لزوما ديدگاه جرس نیست.

]]>

 
دفتر کروبی خبر سایت های دولتی را تکذیب کرد
کلمه: در پی درج خبر درخواست ملاقات کروبی از هاشمی رفسنجانی در چند سایت معلوم الحال، دفتر ایشان این دیدار را تکذیب و توضیحاتی ارائه داد. به گزارش سحام نیوز دفتر کروبی اعلام نمود: حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی بیش از یک سال است هیچ گونه تماس مبنی بر دیدار یا درخواست ملاقات با مسئولین کشور را نداشته است. متاسفانه بارها شاهد تلاش مذبوحانه رسانه های زنجیره ای دولت علیه دلسوزان کشور و پاشیدن بذر نفاق در جامعه و میان مسئولان بوده ایم. این بار نیز همان اصحاب قدرت رسانه ای خبری کذب را مبنی بر درخواست ملاقات کروبی با هاشمی رفسنجانی را مطرح نمودند. اینکه چه اهدافی را از پخش اخبار دروغ در جامعه ی متمدن ایرانی دنبال می کنند بر همگان واضح و مبرهن است. کروبی روابط دوستانه و صمیمانه ای با مسئولین فعلی و قبلی کشور داشته و احترام ویژه ای را برای شخصیت های برجسته ی کشور از جمله آقای هاشمی قائل هستند. ایشان از زمان آغاز فعالیت های انتخاباتی خویش که بیش از یک سال از آن زمان می گذرد هیچ گونه درخواستی مبنی بر دیدار و ملاقات با مسئولین نظام را نداشته و تمامی نامه نگاریها و ملاقاتهای ایشان تاکنون از طریق جراید و سایتهای خبری به اطلاع عموم مردم رسیده و پس از این نیز به همین صورت خواهد بود. سرلوحه ی سیاسی کروبی، صداقت و شفافیت با ملت است که آنرا با هیچ دستاوردی معاوضه نخواهد کرد. دفتر مهدی کروبی 19 فروردین 1389

 
 
1389 شنبه, 21 فروردین -April 10, 2010
 
تدبیر وزیر علوم برای کاهش جمعیت تهران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدبیر این وزارتخانه برای کاهش جمعیت تهران با توجه به زلزله احتمالی در این شهر خبر داده است در حالی که نماینده شهردار تهران نیز هفته گذشته از مصوبه انتقال دانشگاههای تهران به خارح از شهر خبر داد و از عدم اجرای آن انتقاد کرد. 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری هفته گذشته با حضور در اردوگاه اسکان اضطراری بشارت به زلزله ای که هر روز احتمال روی دادن آن در تهران وجود دارد اشاره کرد و از مردم تهران تهران خواست با توجه به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده تهران در معرض زلزله قرار دارد نسبت به زندگی در سایر نقاط کشور در صورت فراهم بودن شرایط فکر کنند.

وی همچنین ادامه داد: دولت امکانات و تسهیلات لازم را برای کارمندانی که بخواهند از تهران انتقال پیدا کنند فراهم خواهد کرد. 

رئیس جمهور گفت: حدود 13 میلیون و 700 هزار نفر در استان تهران زندگی می کنند و باید آمادگی داشت که اگر حادثه ای در تهران اتفاق بیافتد تصویر بعد از حادثه چگونه خواهد بود از این رو باید موضوع زلزله را بسیار جدی گرفت و به صورت مداوم مانورهای نزدیک به واقع و بسیار جدی و عملیاتی در بخش های گوناگون انجام شود تا میزان آمادگی هر چه بیشتر افزایش یابد. 

محمود احمدی رئیس جمهور گفت: باید فرض را بر این گذاشت که هر لحظه امکان وقوع زلزله وجود دارد و در چنین صورتی تحرک خوبی برای مقابله با حوادث ایجاد خواهد شد.

پس از اینکه صحبتهای رئیس جمهور بازتاب قابل توجهی در رسانه های کشور همراه شد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر استانی به آذربایجان غربی و در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاههای آذربایجان غربی خبر از تغییراتی در سطح تهران داد که در آن بر زلزله تهران و کاهش جمعیت این شهر تاکید شده است.

وزیر علوم در حالی از طرح وزارت علوم برای کاهش جمعیت تهران خبر می دهد که به نظر می رسد دولت برنامه ای ویژه ای برای زلزله احتمالی در تهران دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ارومیه گفت: با توجه به جدی بودن خطر زلزله در تهران، وزارت علوم در راستای برنامه های دولت تدابیر دیگری نیز برای کاهش جمعیت تهران اندیشیده است که جزئیات آن را به موقع اعلام خواهیم کرد.

کامران دانشجو که در سفر به استان آذربایجان غربی جزئیات طرح خود برای کاهش جمعیت تهران را تشریح نکرد، بر تقویت بومی گزینی در دانشگاهها، کاهش پذیرش دانشجویان کارشناسی در دانشگاههای بزرگ کشور که شامل دانشگاههای تهران هم می شود، اعمال سیاستهای تشویقی برای استادان مناطق محروم کشور، افزایش حقوق دریافتی اعضای هیئت علمی شاغل در دانشگاههای دور از مرکز نسبت به استادان دانشگاههای برخوردار و ... تاکید کرد که هر یک از این موارد می تواند در کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاههای تهران نیز موثر باشد.

سید موسی پورموسوی عضو هیئت علمی دانشگاه که دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری، ریاست مرکز مطالعات جغرافیا و GIS، سرپرستی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و ریاست کمیته مطالعات راهبردی برنامه ریزی شهری و منطقه ای را در سوابق علمی و اجرایی خود دارد و نماینده تام الاختیار محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز چندی پیش در گفتگو با مهر به تشریح سابقه موضوع ساماندهی دانشگاههای سطح شهر تهران و اجرایی نشدن مصوباتی در این باره که سالهاست مسکوت مانده است پرداخت.

نماینده تام الاختیار شهردار تهران ضرورت اجرایی شدن مصوبه انتقال برخی مراکز دانشگاهی سطح شهر تهران بخصوص از نواحی مرکزی شهر به مناطق پیرامونی شهر را با ارائه آمار و ترسیم تصویری از ترددهایی که با هدف آموزش عالی در سطح شهر تهران صورت می پذیرد یادآور شد.

پورموسی گفت: ساماندهی اماکن دانشگاهی سطح شهر تهران در سه مقطع دنبال شده است. ساماندهی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تهران بیش از یک دهه است که مورد توجه و اهتمام مسئولان نظام واقع شده است. مقطع اول مربوط به سالهای بعد از جنگ تحمیلی یعنی سالهای بعد از 1371 است که برای اولین بار به همراه موضوع حساس انتقال پایتخت از تهران، موضوع ساماندهی مراکز دانشگاهی سطح شهر تهران به طور جد مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی واقع شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم به سالهای پایانی دولت هشتم برمی گردد که به طور جد این موضوع یک بار دیگر در نظام مورد توجه قرار گرفت. البته این بحث بر اساس رویکردی علمی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و در زمان دولت نهم نیز این بحث دنبال شد. در دولت دهم نیز این توجه در حال پیگیری است. البته اتفاقاتی در شهر تهران افتاده که نگرش مجدد به موضوع البته با رویکردی منطقی درباره ساماندهی مراکز دانشگاهی مد نظر قرار گرفته است.

پورموسی اضافه کرد: ساماندهی مراکز دانشگاهی سطح شهر تهران در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی و هم در سطح استانداری و شهرداری مورد توجه قرار گرفته و استانداری نسبت به ساماندهی مراکز دانشگاهی در تهران بزرگ هم حساسیت و هم مسئولیت دارد. شهرداری تهران و روسای دانشگاهها نیز نسبت به ساماندهی دانشگاههای تهران حساسیت ویژه ای دارند.

وی ادامه می دهد: مصوبه های روشن و قابل اعتنایی هم در دولت و هم در شورای عالی امنیت ملی و هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به وضعیت دانشگاههای تهران وجود دارد. مصوبه ای مبنی بر خروج برخی از مراکز دانشگاهی از سطح شهر تهران به ویژه از مرکز شهر تهران به نواحی پیرامونی وجود دارد اما هنوز اجرایی نشده است. سئوال اینجاست که چرا طرحهای مناسب و شایسته ای که در سطح شهر تهران وجود دارد اجرایی نشده است. چرا این تصمیمات درست که به ساماندهی وضعیت شهر تهران نیز می انجامد عملیاتی نشده است. طبیعی است که موانع ساختاری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منجر شده که این امر هنوز محقق نشود اما نظام مصمم است این امر را محقق کند.

نماینده تام الاختیار محمد باقر قالیباف شهردار تهران درباره علت محقق نشدن مصوبات و برنامه های موجود درباره ساماندهی مراکز دانشگاهی سطح شهر تهران به مهر گفت: بخشی به عدم هماهنگی بین نهادهای دست اندر کار در سطح شهر تهران برمی گردد که به نظر می رسد معقولانه است که همه نهادهای درگیر با هماهنگی کامل با یکدیگر کار را دنبال کنند. تردیدی نیست که در روالی عقلانی می توان با مشارکت، تشریک مساعی، همدلی و مساعدت به حل مشکلات پرداخت.

وی در واکنش به موضوع توسعه برخی دانشگاهها در مناطق مرکزی شهر تهران گفت: حدود 9 سال پیش طرحی بوده که به تدریج دانشگاه تهران خارج شود و جای خود را در حوالی چیتگر پیدا کند و در چیتگر یک مرکز آموزش عالی داشته باشیم که هم به جهت سرویس دهی خدمات مناسبی را ارائه دهد و هم اینکه یک فضای بازی باشد که دانشگاه بتواند با فراغ بال فعالیت خود را انجام دهد اما یکباره طرح توسعه دانشگاه تهران در چارچوب توسعه پردیس مرکزی این دانشگاه مورد توجه قرار گرفت.

پورموسی درباره استدلالهای موجود برای خروج دانشگاهها از تهران گفت: حدود 40 درصد دانشجویان دانشگاههای کشور در تهران حضور دارند و از مجموعه دانشگاههای کشور قوی ترین دانشگاهها علی القاعده در تهران قرار گرفته اند. طبیعتا اداره امور مراکزی که به دانشگاههای تهران معروف هستند کاری سنگین و حجیم است و مدیریتی هوشمند و دقیق نیاز دارد تا این مراکز را هدایت، ساماندهی و کنترل کند و سرویس های مناسب در شان دانشگاههای کشور را ارائه کند.

پورموسی ادامه داد: مجموعه دانشگاههای سطح شهر تهران مجموعه وسیعی هستند که امکان بالندگی علمی کشور را فراهم می کنند اما وقتی از سوی شهرداری تهران به این مسئله نگاه می کنیم وجود مراکز علمی را برای شهر تهران هم فرصت می دانیم و هم تهدید. از این حیث فرصت تلقی می کنیم که به توسعه فرهنگ عمومی و توسعه آموزش کشور کمک می کنند و از طرفی نیز حضور قشر فرهیخته در شهر تهران مایه مباهات شهرداری تهران خواهد بود. همچنین مراکز علمی و دانشگاهی خاصه دانشجویان و اساتیدی که در این دانشگاهها مشغول فعالیت هستند جزو سرمایه های اجتماعی و ملی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: تهدید تلقی می شوند به این جهت که مسائل گوناگونی را برای شهر تهران از حیث خدمات رسانی ایجاد می کند. حضور نزدیک به 400 هزار دانشجو در شهر تهران از دانشگاههای دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاهها و موسسات وابسته به مراکز اجرایی یعنی اینکه 400 هزار نفر جابجایی در سطح شهر تهران حاصل فعالیت مراکز آموزش عالی و پژوهشی در این شهر هستند که این بار سنگین ترافیک را برای شهر تهران ایجاد می کند.

نماینده شهردار تهران اضافه کرد: در سطح شهر تهران هنوز شبکه های حمل و نقل فعال و کارآمدی ایجاد نشده که خود در جای خودش مسائل گوناگونی دارد. این بخش از جمعیت فشار سنگینی را بر شهر تهران وارد می کند. در عین اینکه وجود چنین مراکزی موجب تجمیع نیروی انسانی از اقصی نقاط کشور در شهر تهران می شود و مسائل اجتماعی گوناگونی را برای شهر تهران ایجاد می کند. با عنایت به اینکه شهرداری تهران با رویکرد فرهنگی اجتماعی سعی در آمایش فرهنگی اجتماعی شهر تهران دارد لذا به عنوان ضعف موجود در سطح شهر تهران باید به حضور دانشگاههای تهران عنایت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از حیث حمل و نقل شهری، اجتماعی و اقتصادی و بخصوص مسائلی که بعضا منجر به آسیب های اجتماعی در سطح شهر تهران می شود لزوم ساماندهی مراکز دانشگاهی سطح شهر تهران قابل طرح است.

پورموسی افزود: غالب مراکز دانشگاهی در سطح شهر تهران در محدود طرح ترافیکی واقع شده اند. حجم عظیمی از تردد و جابجایی به واسطه وجود مراکز آموزشی اعم از مراکز آموزش عالی و مراکز کمک آموزشی در پیرامون فضایی است که از آن تحت عنوان فضای طرح ترافیک نام می بریم. موج عظیمی از نیروی انسانی هر روز صبح از اطراف شهر تهران و حتی از خارج شهر به سمت مرکز شهر هدایت می شوند و طبیعی است که بار ترافیکی ناشی از این هجوم شهر را دچار آزردگی می کند. اگر چنین حالتی را بخواهیم تصور کنیم و حتی انیمیشن آن را تهیه کنیم به این نتیجه می رسیم که برای وضعیت دانشگاههای تهران باید فکری کرد.

وی ادامه داد: ترددی که روزانه در مرکز شهر تهران انجام می شود بالغ بر 3 میلیون مورد است. اگر یک پنجم این میزان را با هدف آموزشی نام ببریم، جا دارد که برای این یک پنجم از یک موضع حساس و شکننده ای که حتی در برخی اوقات تهران را با اختلال در ارائه خدمات مواجه می کند چاره ای بیاندیشیم. اگر این چاره جویی را مد نظر قرار دهیم لزوم ساماندهی محرز می شود.

نماینده شهردار تهران اضافه کرد: اگر دولت اختیاراتی را به شهرداری تهران واگذار کند مسلما شهرداری تهران طرح عملیاتی خود را برای سامادهی مراکز دانشگاهی ارائه خواهد کرد. همانطور که پیش از این نیز شهردار تهران در دیدار با روسای دانشگاههای تهران اعلام کرد که شهرداری تهران آمادگی کامل برای ارائه طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی دارد. قطعا در صورتی که دولت محترم در این چارچوب بخواهد نهاد مشترکی را با شهرداری تهران ایجاد کند که به ساماندهی مطلوب مراکز آموزش عالی بیانجامد مسلما شهرداری تهران استقبال خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت تا کنون درباره ساماندهی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سطح شهر تهران با شهرداری تهران رایزنی نکرده است به مهر گفت: هنوز اقدامات عملیاتی انجام نگرفته، اما شهرداری تهران این آمادگی را دارد. آگاهی کافی دارم که در دولت هم چنین ایده ای وجود دارد که با مشارکت با شهرداری تهران می توانند به ساماندهی مناسب فضاهای آموزش عالی برسند. شهرداری تهران به تنهایی قادر به ارائه خدمات در شان شهروندان نیست و دولت نیز به تنهایی قادر نخواهد بود خدمات مناسب در چارچوب وظایف خود را به شهروندان ارائه کند. ارائه خدمات مناسب مستلزم همکاری متقابل است. این همکاری متقابل به درک متقابل و ایجاد فضایی آرام و مناسب می انجامد و در فضایی آرام و مناسب است که می توانیم بهتر به مردم خدمت کنیم.

پورموسی ادامه داد: تجربه های مفید دنیا در کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و حتی در کشورهای همجوار ایران نظیر ترکیه و پاکستان برای آمایش مراکز آموزشی در سطح آموزش عالی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که به نظر می رسد در بازدهی آموزش عالی هم تاثیرات بسیار مثبتی داشته است. اگر بخواهیم از تجربیات دیگران به صورت بومی شده بهره بگیریم، به ما دیکته می کند که باید حتما وضعیت دانشگاههای تهران را ساماندهی کنیم.

وی گفت: بیش از 20 آیتم به عنوان شاخص های قابل ملاحظه انتقال مراکز آموزش عالی سطح شهر تهران به پیرامون مورد توجه قرار دارند و می توان مطالعه جامعی بر روی آنها انجام داد. البته یک مطالعه پایه ای قبلا انجام گرفته و بر اساس آن مطالعه بود که هم در شورای عالی امنیت ملی و هم در دولت مصوباتی بوجود آمد که البته هنوز اجرایی نشده است.

پورموسی افزود: ساماندهی الزاما به معنای خروج دانشگاهها از سطح شهر تهران به نواحی پیرامونی نیست بلکه گزینه های متفاوتی وجود دارد. اگر منظور از ساماندهی دانشگاههای تهران صرفا انتقال دانشگاهها به نواحی اطراف تهران اعم از کرج، مامازن، دماوند و ... باشد به دلیل اینکه این نواحی زیرساخت های لازم برای سرویس و ارائه خدمات به مراکز دانشگاهی فراهم نشده است این انتقال خودش منجر به آسیب های ثانویه می شود. بنابراین اگر از ساماندهی صحبت می کنیم منظور ایجاد فضایی مناسب است که در یک دوره زمانی حداقل ده ساله مراکز آموزش عالی را از سطح شهر تهران به تدریج به محیط های پیرامونی، ابتدا در حاشیه شهر تهران و سپس به سکونتگاههای جمعیتی که حدود 51 نقطه شهر تهران را شامل می شود منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از گزینه ها این است که دوره های تحصیلات تکمیلی را در سطح شهر تهران داشته باشیم و دوره های کاردانی و کارشناسی را به خارج از شهر تهران منتقل کنیم که این شدنی است. فرض کنید یک شهر دانشگاهی در اطراف تهران داشته باشیم. شهری را بنام پردیس آب انجیرک در شرق تهران ایجاد کرده ایم که بین تهران و بومهن واقع شده است. درست در سد جاجرود با یک فضای شهری نوسازی مواجه می شوید که این شهر جدید بنام پردیس آب انجیرک است.

نماینده قالیباف در ادامه افزود: تصور کنید که چه اشکال دارد اگر یک شهر کاملا دانشگاهی که همه زیرساخت هایش فراهم شده باشد اطراف تهران داشته باشیم، سابقه اش در دنیا هم وجود دارد. البته دوره های کاردانی و کارشناسی را در این شهر دانشگاهی دایر کنیم و تحصیلات تکمیلی را که از نظر حجمی که نسبت به دوره کارشناسی حدود 3 درصد کل مجموعه را شامل می شود در سطح شهر تهران نگه داریم و این بخاطر زیرساخت های پیشرفته و کارگاهها و آزمایشگاههای پیشرفته ای است که در سطح شهر تهران وجود دارد. بنابراین دوره های کارشناسی که به ابزار آنچنانی و پیشرفته و مدرن کمتر نیاز دارند می توانند به تدریج از سطح شهر تهران خارج شده و دوره های تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری که به تجهیزات بیشتری نیاز دارند همچنان در سطح شهر تهران باقی بمانند.

وی گفت: امروز متاسفانه به دلیل عدم آمایش منطقی مراکز آموزش عالی در سطح شهر تهران از خردترین نهاد آموزش عالی تا بزرگترین نهاد آموزش عالی در سطح شهر تهران حضور دارند و این به معنای عدم برنامه ریزی، مدیریت و هدایت و سیاستگذاری معقول و منطقی برای ارائه خدمات آموزش عالی در سطح شهر تهران است. اگر این را مد نظر قرار دهیم و مشکلاتی که مراکز آموزش عالی با حجم بالای دانشجویان کاردانی و کارشناسی بر گرده شهر ایجاد می کند را نیز در نظر بگیریم به ما دیکته می کند که ساماندهی دانشگاههای تهران را در یک دوره زمانی مشخص دنبال کنیم.

پورموسی افزود: بخش دیگری از ساماندهی که مورد توجه قرار می گیرد بحث جایابی مراکز آموزش عالی در سطح مناطق 22 گانه تهران است. به عنوان مثال در منطقه 22 زمین و فضای باز بسیاری داریم. مجموعه منطقه 22 که از دره کن یعنی از غرب منطقه 22 شروع می شود و تا گرمدره در محدوده بین کرج و تهران را شامل می شود تمام این منطقه مستعد گسترش آموزش عالی است که البته یکی از گزینه هایی که بنا بود دانشگاه تهران به حوالی پارک چیتگر منتقل شود اما یکباره با طرح جامع پردیس دانشگاه تهران در انقلاب مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که هر امکاناتی را در اختیار دانشگاه تهران قرار دهد و البته بر اساس مصوبات دولت در آینده نیز کمک هایی در حیطه وظایف و اختیاراتش خواهد کرد. دانشگاههای دیگر مانند دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر که یا در محدوده طرح ترافیکی و یا در حوالی محدوده طرح ترافیکی قرار دارند نیز شامل این توجه می شوند.
نماینده شهردار تهران افزود: البته نمی توانیم نسخه واحد برای همه دانشگاههای تهران بپیچیم. یعنی درباره ساماندهی دانشگاههای صنعتی ، دانشگاههای جامع مستقر در سطح شهر تهران مانند دانشگاههای تهران و شهید بهشتی نمی توانیم به یک شکل عمل کنیم. لذا برنامه ای که برای دانشگاه جامع و یا دانشگاه صنعتی داریم و یا دانشگاه هنر داریم مسلما متفاوت خواهد بود و باید یک بار به صورت کلی این مبحث را مورد توجه قرار دهیم و یک بار دیگر پردیس به پردیس نسبت به دانشگاهها نظر دهیم و برای هر کدام برنامه خاص خود را بچینیم.

به گزارش مهر، طرح و مصوبه ای که نماینده شهردار تهران بر آن تاکید کرده است یک گمانه زنی برای تدبیر وزیر علوم جهت کاهش جمعیت تهران است اما به نظر می رسد این طرح نیز روی میز وزارت علوم قرار دارد هر چند امکان دارد تدبیر وزارت علوم چیزی جز انتقال دانشگاههای تهران از پایتخت باشد.

مرجع : مهر


 
گلایه خیاط خاتمی از فاخر شدن لباس روحانیون

قبا ۱۲جیب بزرگ و کوچک دارد. پارچۀ آن نرم و گریبان آن به شکل ۷ است، اما لباده ۸ جیب دارد و شق و رق و فاخر است. جیب برای کیف پول، ساعت، تلفن همراه جیب‌های ثابت است. برخی از روحانیون جیبی هم برای دسترسی به جیب شلوارشان می‌خواهند.

ابوالفضل عرب‌پور، پیرمرد خیاط در قم که میان مقام‌های روحانی ایران و اخیراً روحانیون مسلمان خارج از این کشور نام‌آور است، لباس‌های آراسته برای روحانیون می‌دوزد، اما در عین حال از فاخر شدن لباس روحانیتی که به ساده‌زیستی و زهد شهرت داشته‌اند، چندان دلخوش نیست.

"پرو آخر" فیلم مستندی به کارگردانی رضا حائری است که در مدت ۳۰ دقیقه نگاهی به گذشته یکی از مشهورترین خیاط‌های شهر مذهبی قم دارد و در عین حال، راوی داستان لباس روحانیون مسلمان و برخی از مقام‌های ایرانی است که در مقام سیاست به این لباس ملبسند.

فیلم تماشاگر را به دکان خیاطی پیرمردی در قم می‌برد که در جوانی برای خلاص شدن از خدمت سربازی به تهران رفته و ناچار پنج سال در این شهر خیاطی کرده‌است.

در این بین او لباس‌های مجلسی و رسمی برای مقام‌ها و شخصیت‌هایی همچون علی رزم‌آرا، نخست وزیر ایران، در سال ۱۳۲۹ دوخته و در ظرایف خیاطی ماهر و زبده شده و سپس دوباره‌ کار خیاطی لباس روحانیون را در قم از سر می‌گیرد. شغلی که اینک ۶۰ سال است، دلبستۀ آن است.

قبای شیک، شلوارهای فوق‌العاده
لباس روحانیون در ایران به نوعی با سیاست درآمیخته است. آقای عرب‌پور سال‌ها پیش در گفتگو با یک روزنامۀ بریتانیایی گفته بود، لباس روحانیت هموراه لباسی بسیار ساده بوده‌است، اما پس از انقلاب با ورود روحانیون به ساخت قدرت، لباس آنان نیز متناسب با مقام اجتماعی‌شان دچار تحول شد.

به گفتۀ او، برخی دیگر از روحانیونی که از سیاست دوری می‌جویند و علاقه‌ای به قدرت ندارند، با گذشت زمان، اشتیاق خود به پوشیدن لباس سنتی را نیز از دست می‌دهند.

"پرو آخر" این موضوع را به تصویر کشیده و از زبان آقای عرب‌پور، راوی تغییرات لازم در لباس روحانیون، از جمله اضافه شدن جیبی مخصوص تلفن همراه است و نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، استفاده از لباده که در مقایسه با عبا، آراسته‌تر و گران‌قیمت‌تر است، افزایش داشته، چنانکه اکنون بیشتر سفارش‌های او دوختن لباده است.

او در قسمتی از فیلم می‌گوید، در لباده، هوا و هوس جوانی هست و روحانیونی که قداستی برای خود قائل هستند، کمتر از آن استفاده می‌کنند. اما در عین حال می‌گوید که برای امام موسی صدر، رهبر ناپدید شده شیعیان لبنان، لباده دوخته و بسیاری از چهره‌های سیاسی سی سال اخیر در ایران به او سفارش لباده داده‌اند.

از جملۀ مشتریان دایم او در این سال‌ها محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران است که عکسی در حال پرو لباده از او همراه چند قطعه عکس از دیگرانی که چهره‌شان واضح نیست، بر دیوار مغازه‌اش دیده می‌شود.

"پرو آخر" نشان می‌دهد که خیاط شوخ‌طبع از رواج بدعت‌هایی که در دهه‌های اخیر در پوشش برخی از روحانیون پیدا شده، خشنود نیست. او می‌گوید، در سال‌هایی نه چندان دور ساعت بستن برای روحانیون، بیرون گذاشتن موی سر از زیر عمامه و شلوار پوشیدن نه تنها پسندیده نبود که عیب محسوب می‌شد و برخی از علما، مثلاً، نماز خواندن با شلوار را جایز نمی‌دانستند.

روحانیون سنتی‌تر در ایران بیشتر از شلوارهای بندی استفاده می‌کردند، که به تنبان معروف بود، و هنوز هم استفاده می‌کنند که طراحی ساده‌ای دارد، اما آقای عرب‌پور می‌گوید: "الان جِنتِلمَنی شده، شلوار می‌پوشند که چراغ بزنند. شیک‌پوشی شده‌است."

فیلم پرو آخر، سال گذشته ساخته شد و تا کنون توانسته دو جایزه معتبر به دست آورد: جایزۀ بزرگ ويژه در بخش مسابقۀ بين الملل جشنوارۀ فیلم حقیقت در سال ۱۳۸۷ در ایران و همین طور نشان افتخار هیئت داوران جشنوارۀ مادرید در سال ۲۰۰۹.

گوشه‌ای پنهان از زندگی روحانیان
رضا حائری، کارگردان فیلم، مدت‌ها بوده که آقای عرب‌پور را می‌شناخته، اما ساخت این مستند را به تأخیر می‌انداخته، تا با شناخت بیشتر او حرف تاز‌ه‌ای زده باشد.

آقای حائری می‌گوید که در هنگام حضور مشتریان روحانی خیاطی آقای عرب‌پور، لحظاتی به وجود می‌آمد و گفتگوهایی رد و بدل می‌شد که آئین و کلامی خاص دارد و این موضوع در گزارش‌های دیگر به راحتی از دست می‌رفت.

"پرو آخر" آشنایی به زندگی خیاطی است که برای روحانیون برجستۀ شیعه، پاره‌ای از مقام‌های بلند پایه و شمار زیادی از طلبه‌های حوزۀ علمیۀ قم و روحانیونی که نام‌آور هم نیستند، قبا و لباده و عبا و شب‌کلاه می‌دوزد، اما در عین حال گریزی به سبک زندگی روحانیون و نحوۀ گفتگوهای روزمرۀ آنها در شهر مذهبی قم است.

اما آن چه که در جای جای فیلم و گفته‌ها و خاطرات خیاط سالخورده خودنمایی می‌کند، جنبه‌ای از زندگی روحانیون شیعه است که تا کنون کمتر دیده شده‌است. روحانیونی که بیش از آن چه در اذهان عمومی رواج دارد، به پوشاک‌شان اهمیت می‌دهند و پرو آخر هم به خوبی به تماشاگر نشان می‌دهد که در میان این طبقه هم شکل لباس تا چه اندازه نشانگر شخصیت، روانشناسی و جهان‌بینی آنهاست.

مرجع : جدید آنلاین


 
ادبيات آقاي احمدي نژاد ريشه در كدام فرهنگ دارد؟

سبزه قبا -

 كلمات و عبارات و جملاتي كه توسط رييس دولت يك كشور به كار ميرود اهميت ويژه اي در داخل و خارج كشور دارد. ادبيات كوچه و بازاري را شنيدن از مردم كوچه و بازار مشكل خاصي را براي گوينده و شنونده بوجود نمي آورد اما استفاده از همان ادبيات توسط مقامات يك حكومت در مقابل ديگر كشورها ميتواند باعث بروز مشكلات جدي براي كشور شود. بعلاوه سخنان مسئولين بايد نشانه اي از ادبيات غني پارسي و ديني ملت ما در جهان باشد . گفتار نيك ، پندار نيك و كردار نيك كه اصول عقايد پدران ما بود داراي 3 نيك است . دين اسلام نيز گفتار پسنديده حتي در مقابل دشمنان را توصيه ميكند . پس ادبيات آقاي احمدي نژاد ريشه در كدام فرهنگ دارد؟
به نظر اينجانب نحوه ي سخن گفتن آقاي احمدي نژاد در شان ملت شريف و بزرگ ايران نيست



 
موضوع خواندنی در پرونده آقای رحیمی
منصور امان باند آیت الله خامنه ای تا گلو در گرداب ''پیروزی'' در نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری فرو رفته است. همه فاکتورهایی که ''مُهندسی'' این خیمه شب بازی را مُیسر کردند، اکنون به نُقاط چالش عوامل به کار گیرنده و تله های انفجاری بر سر ادامه راه آن تغییر ماهیت داده اند. جدال در گرفته بین شُرکای تقلُب و جنایات پس از آن، زبان گویای وضعیت شکننده دستگاه قُدرت در نتیجه شرایط مزبور است. یک حرارت سنج مُطمئن که می تواند درجه شدت اختلافها در سطح رهبری ''نظام'' را توضیح دهد و خط فاصلی بین نزاع واقعی باندها و جنگ زرگری معمول آنها بکشد، پرتاب شدن پرونده های فساد مالی به میدان جدال است. عدم پایبندی طرفهای درگیر به حفظ ''اسرار نظام'' و گُذر از خط قرمزی که قلمرو مصالح همگانی آن را نشانه گذاری کرده، همزمان یک نشانه روشن از بُن بست در حل وفصل اختلاف در چارچوب امکاناتی است که حُکومت در اختیار گُذاشته و راه حلهایی است که پیش بینی کرده است. در همین رابطه، افشای دوسیه مُعاون اول ریاست جمهوری، آقای رحیمی، صحنه سیاسی مُتلاطم کشور را برای نمایش آرایش جنگی فراکسیونهای اصلی باند ولایت در برابر یکدیگر آب و جارو زده است. وی مُتهم می شود که رهبری یک شبکه فساد اقتصادی با ''میلیاردها تومان اختلاس'' را به عُهده داشته است. اگر چه آقای رحیمی در مُقایسه با کوسه هایی که آقای پالیزدار در افشاگریهای پُر سر وصدای خود نام آنها را فاش ساخت ماهی کوچکی به شُمار می رود با این وجود، قالبی که پرونده او در آن جای گرفته، از وزن و اهمیت بیشتری برخوردار است. برخلاف جدال مزبور، این بار یک دستیار گُمنام نیست که برای بسته نشدن درها در بالا، به ماموریت لو دادن پرونده های رُسوا کننده رُقبا فرستاده شده است بلکه، رهبران ''اصول گرا'' هستند که پرونده به دست از این تریبون همگانی به آن یکی اسباب می کشند تا پنبه ''پیروزی انتخاباتی'' خویش و برآمد بوروکراتیک آن را رشته کُنند. وزنه سنگین دیگر در کفه ی افشاگری جدید، یارگیری از قُوه قضاییه است. نخُستین بار آیت الله صادق لاریجانی در میانه اسفند از تشکیل پرونده برای یک ''باند بُزُرگ مفاسد اقتصادی'' خبر داد. او بدینوسیله همزمان با آنکه به موضوع فساد مالی اعضای گرایش رقیب رسمیت می بخشید (اقدامی که در مورد افراد افشا شده از سوی آقای پالیزدار صورت نگرفت) در همین حال، به گونه روشن صف آرایی نهاد تحت اداره خود در برابر آن را نیز اعلام می داشت. بنابراین، فقط ده ماه پس از کژروی استراتژیک آقای خامنه ای، اهرُمهای سُلطه سیاسی او در جامه قوه های مُجریه، مُقننه و قضاییه، به یک ترکیب مُتنازع بدون رهبری تبدیل شده است. او قادر به فرو بُردن لُقمه بُزُرگی که در خُرداد ماه سال گُذشته به دهان گُذاشت، نیست و عوارض این ناتوانی را هر روز به گونه آزار دهنده تری از روز پیش تجربه می کند. چُماق و تُفنگ ولی فقیه نمی تواند از چشم جُنبش اجتماعی پنهان کُند که حُکومت از درون پروسه ده ماهه ای که پُشت سر گُذاشته، ضعیف تر و ضربه پذیر تر بیرون آمده است. موضوع خواندنی در پرونده آقای رحیمی همین نُکته است.

 
تشویق مردان به ازدواج با "دختران فرمانبر"
شهرزاد نیوز: سازمان ملی جوانان قصد دارد گواهینامه‌ی ازدواج را برای جوانان تا دو سال آینده الزامی کند. این گواهینامه پس از طی ''دوره سامانه ملی آموزش الکتریکی ازدواج جوانان'' (ساج) به مردانی که خواهان ازدواج هستند، داده می‌شود. عفت شریعتی، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی، اقدام این سازمان را برای ارائه گواهینامه ازدواج اقدامی غیرمنطقی و نامعقول خواند و گفت این پذیرفته نیست که این سازمان در سرفصل‌های خود مردان را به ازدواج با دخترانی که از آن‌ها فرمانبرداری کنند، تشویق کند و خصوصیات ظاهری دختران را برای ازدواج در اولویت قرار دهد. گفتنی است که بودجه سازمان ملی جوانان در سال 88 رشدی 19 درصدی داشته و به میزان 35 میلیارد تومان رسیده است.

 
 
1389 یک شنبه, 22 فروردین -April 11, 2010
 
نظر ژاپنی‌ها درباره زلزله تهران
رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد وقوع زلزله در پایتخت را حتمی دانست و با تشریح تحقیقی که ژاپنیها درباره زلزله احتمالی تهران انجام داده اند گفت: برای کاهش فجایع زلزله خروج مردم از پایتخت کافی نیست بلکه باید تمرکز را از پایتخت برداریم.


 
ایلام در دست یگان ویژه افتاد! فرار زندانیان از زندان و جست و جو برای یافتنشان (خبر تکمیلی)
 

ایلام در دست یگان ویژه افتاد!فرار زندانیان از زندان و جست و جو برای یافتنشان (خبر تکمیلی)

senaps.blogspot :  در حالی که من نفسم بریده و دارم خبر رسانی میکنم،فارس جونش در اود تا بگه که یه بمب ترکید!من نیم ساعت زود تر از فارس خبر دادم و دارم این کارو ادامه میدم!!!!
اقا شهر وحشتناک شده!تمام راههای خروجی رو بستن و ماشینها رو بدون استثنا می گردن! سمند های برو بچ های عقیدتی سیاسی نمیدونم چیکار میکنن!!!!
بسیجی ها همه صورت هاشونو بستن و اسلحه بدست خیابونا رو بستن و بعد از 4 ساعت از زمان انفجار و فرار زندانیان،الان دارن شهر رو می گردن که فراری ها رو پیدا کنن!!!
ایران به عنوان امن ترین کشور،در حال حاظر طی یه حرکت خیلی عادی با یه بمب ساده ی دست ساز دیوار زندانش فرو ریخت،چند نفر کشته شدن که اعلام میشه کسی کشته نداده!
تعداد بسیار زیادی هم زخمی شدن......
دو زندانی محکوم به اعدام به جرم قتل،الان باید توی کردستان عراق دنبالشون بود در حالی دارن داخل ایلام رو میگردن!

آخرین خبر : انفجار در زندان ایلام

انفجار در داخل زندان اتفاق افتاده و مواد منفجره به کار برده شده در این عملیات tnt بوده است!
این در حالیه که فارس و سایر خبرگذاری ها از انفجار در روبری(اشاره به بیرون زندان و فظایی دورتر از خود زندان) خبر داده اند حال که مشخص شده است انفجار از داخل زندان صورت گرفته،احتمال همدستی این اشخاص با دولت نیز ممکن است وجود داشته باشد!
مگر می شود که کسی بتواند یک بمب را از ماموران امنیتی عبور دهد بدون اینکه کسی بفهمد و سپس بمب را در بیاورد انهم مقابل ان همه ادمی که انجا بوده اند و ان را منفجر کند؟!
مگر می تواند در زمان ملاقات ین بمب را منفجر کرد؟خوب در این حالت هر دو کشته می شدند!
این به هیچ وجه یه حمله ی انتحاری نبوده و کاملا نیز مشخص است....



 
بی‌اعتنایی بانک‌ها به ابلاغ احمدی‌نژاد

جرس:با وجود اینکه مفاد بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی به طور رسمی اعلام شده و احمدی نژاد هم 15 فروردین‌ماه آن را امضا کرده اما این بسته هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسنا با اینکه رییس‌کل بانک مرکزی در یک نشست خبری در روز 17 فروردین‌ماه سال جاری بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی را به رسانه‌ها اعلام کرد اما این بسته هنوز به دست بانک‌ها نرسیده و به همین دلیل بسیاری از بانک‌ها به خصوص دولتی‌ها ارائه هر نوع تسهیلاتی را متوقف کرده‌اند.

بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی در سال 89، حاوی تغییرات نسبتا زیادی در بندهای مختلف است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محدود شدن ارائه تسهیلات به اشخاص حقیقی تا سقف سه میلیارد تومان و اشخاص حقوقی تا سقف 10 برابر سرمایه ثبتی، یکسان شدن نرخ سود بانکی در مناطق آزاد با سرزمین اصلی، جلوگیری از افتتاح حساب‌های دو منظوره، کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

شنیده‌ها حاکی است برخی مخالفت‌ها، مانع از ابلاغ این بسته شده است و همین امر باعث شده تا بانک‌های دولتی، ارائه تسهیلات در بخش‌های مختلف را به تعویق بیندازند از جمله بانک ملی که در پاسخ به مشتریان ارائه هر نوع تسهیلات را به 15 اردیبهشت به بعد موکول کرده است.



 
دست تويوتا رو شد!

اسناد تويوتا نشان داد كه اين شركت سه سال قبل از اعلام فراخوان ميليوني خود از وجود نقص فني در محصولاتش خبر داشته است.

در حالي كه چندي پيش وزير حمل و نقل آمريكا بزرگترين خودروساز جهان را به پنهان سازي آگاهانه نقص فني محصولاتش متهم كرده بود، تازه‌ترين اسناد منتشر شده تويوتا نشان داد كه اين شركت از مشكلات محصولاتيش به ويژه نقص در سيستم پدال گاز باخبر بوده است.

به گزارش بلومبرگ، اين اسناد نشان مي‌دهد كه تويوتا در تاريخ هفتم فوريه سال 2006 ميلادي از مشكل كفپوش خودروهايش آگاهي داشته است.

مرجع : ایسنا


 
بیانیه جبهه مشارکت در حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری
کلمه:جبهه مشارکت سال گذشته در چنین روزی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از مهندس موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دلایل خود برای این حمایت را اعلام کرد. در سال روز انتشار این بیانیه سایت نوروز اقدام به انتشار متن کامل این بیانیه کرده است. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحيم سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد. انقلابي كه اساس آن مردمسالاري سازگار با دين رحماني و مقابله با استبدادو استعمار بود. انقلابي كه در پي رهائي انسان‌ها از هر قيد و بندي جز عبوديت الهي بود و آينده‌اي ممزوج از رفاه و معنويت را نويد مي‌داد. ملت بزرگ ايران به نداي حق‌طلبانه و آزادي خواهانه امام عظيم الشأن خود پاسخ گفت و با تمام وجود نه فقط در خلق بزرگ‌ترين انقلاب مردمي توفيق يافت بلكه براي حفظ آن در برابر تمامي توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان آن ايستاد و حماسه‌هاي بزرگ ايثار و فداكاري را آفريد بدان اميد كه ايران اسلامي سرآمد انسانيت و مروت، انصاف و عدالت، پيشرفت و كارآمدي در منطقه خود و الگويي براي انسان‌هاي به جان آمده از ماديت بي‌روح در سرتاسر جهان باشد. اينك نسل اول انقلاب و نسلهای بعدی با چشمانی نگران ولی دلهایی امیدواربه افقی می نگرند که اگرچه روشن است اما سختي و موانع فراواني در راه آن وجود دارد كه جز با همت بلند تك تك ايرانيان و با اراده مصمم مردان وزنان پيشتاز مخلصي كه سربلندي ايران از هر چيز براي آنها مهم‌تر است تحقق آن آرمان‌هاي بلند محال مي‌نمايد. تأسف از اين بالاتر نيست كه امروز به سبب سوء مديريت دولت نهم پايه‌هاي توسعه كشور كه علي‌رغم كاستي‌ها و دشواري‌هاي فراوان در مدت ربع قرن استوار شده بود آسيب جدي ديده است و به دليل سوء استفاده از ارزش‌هاي ديني و شعارهاي انقلابي، ذهن نسل جوان كشور را نسبت به شعارها و آرمان‌هاي انقلاب مغشوش كرده است. امروز در عرصه فرهنگ آنچه بارز است تلاش براي حاكميت انحصاري يك گفتمان فرهنگي خاص و ناديده گرفتن خلاقيت‌هاي فرهنگي و هنري و اعمال سانسور و فشار روزافزون همه جانبه‌ بر صاحبان انديشه و فرهنگ و هنر است كه نتيجه آن فقر شديد در عرصه توليد فكر و تاليف كتاب و نشر، كاهش چشمگير مؤسسات مولد فرهنگي غير وابسته، توقيف پي در پي آثار سينمايي، كتب و نشريات و نيمه جان شدن رسانه‌هاي آزاد و مستقلي است كه به نوبت در برابر تحميل هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي به نابودي مي رسند. دانشگاه‌ها به عنوان مظهر توسعه كشور آنچنان گرفتار مشكلات گوناگون شده‌اند كه عليرغم تبليغات فراوان در باره رشد و توسعه علمي و مصادره همه پيشرفت‌هاي زمان‌هاي گذشته به نام خود حتي برخي مسؤولان فعلي دانشگاه‌ها را به فغان در آورده است. در عرصه اجتماع، اعمال محدوديت و سركوب شديد نهادهاي مدني، ناديده ‌گرفتن اوليه‌ترين حقوق شهروندان حتي در حوزه زندگي خصوصي، فشار روزافزون و بهانه‌جويي ‌هاي عجيب و غريب نسبت به نسل جوان، بخصوص دختران و زنان، نابرابري حقوقي بين شهروندان ايراني و ناديده گرفتن حقوق مسلم و قانوني قوميت‌هاي ايراني و بي توجهي به مطالبات قانوني اقليت هاي مذهبي و قومي، ناديده‌ انگاشتن تنوع فرهنگي و نقش فرهنگ‌هاي بومي در آفرينندگي پر بار و مولد ايراني و از همه مهم‌تر حاكميت تحجر و توهم و واپس‌گرايي و عوام فريبي از جمله مشكلاتي است كه در سال‌هاي اخير بروز و ظهور فوق‌العاده اي پيدا كرده است. و اين همه سبب بروز ناهنجاري‌هاي هولناك فرهنگي و اجتماعي شده است كه ما هر روز در عرصه‌هاي عمو مي و خصوصي و در رسانه‌ها و شبكه‌هاي مختلف اطلاع رساني با آن مواجه بوده‌ايم. در عرصه سياست داخلي، از دولتي كه اصولاً اعتقادي به دموكراسي ندارد و در بيان و رفتار خود مردمسالاري را به سخره مي گيرد جز اين انتظار نيست كه همه مظاهر مردمسالاري از قبيل رسانه‌هاي آزاد، تحزب، تشكل‌يابي مردم، انتخابات آزاد، آزادي‌هاي مشروع مانند آزادي بيان، آزادي اجتماعات و حتي آزادي عقيده به شدت مورد تهديد قرار گيرد. بر خورد با دانشجويان و دانشگاهيان، زنان و كارگران و اساسا فعالان حوزه مدني از جمله تبعات اين ديدگاه دموكراسي ستيزدر دولت نهم است. تعطيلي و فشار بر روزنامه‌هاي مستقل كه مستقيماً توسط وزارت ارشاد و بدون هيچ ظاهرسازي قانوني صورت مي‌گيرد و نيز بستن و اعمال محدوديت‌هاي مختلف نسبت به سايت‌هاي رسمي و غير رسمي اطلاع رساني از نگران كننده ترين حركات آزادي ستيزي است كه متأسفانه امروز به يك رويه تبديل شده است. در عرصه سياست خارجي نيز انزواي كم نظير ايران كه در هيچ دوره‌اي از تاريخ پس از انقلاب سابقه نداشته است حاصل بي‌تدبيري، خام‌انديشي، گفتار و كردارهاي غير منطقي و بر خلاف منافع ملي بوده وسبب شده است فشار مضاعفي بر ملت ايران چه از نظر وجهه بين‌المللي و چه از نظر تضييقات اقتصادي و معيشتي تحميل شود. در عرصه مديريت اجرايي، شخصي كردن امر مديريت و سياست از سوي رئيس دولت و عبور بي‌محابا از همه حدود قانوني و امتيازدهي‌هاي بي‌حساب و كتاب سياسي و جناحي، حذف و انحلال نهادهاي تصميم ساز و برنامه‌ ريز و از ميان بردن سرمايه‌هاي اجتماعي و فرهنگي و بي‌توجهي به امر برنامه‌ريزي در توسعه، كارشناسي، تخصص و تجربه كه گرانبها‌ترين دستاوردها و سرمايه‌هاي اداره كشور در دهه‌هاي گذشته بوده است، همه آناني را كه به سرنوشت ايران مي‌انديشند، به طور جدي نگران كرده است. شايد بسياري از مسائل فوق از ديدگاه صاحب نظراني كه چهار سال پيش مردم را از رأي دادن به رئيس دولت نهم بر حذر داشتند قابل پيش‌بيني بود اما آنچه امروز ما در عرصه اقتصاد كشور شاهد هستيم به راستي غير قابل باور است. دولتي كه بر اساس تخريب دستاوردهاي گذشتگان و متهم كردن زمين و زمان به فساد و ناكارآمدي و گذراندن وقت به دعواهاي سياسي و حزبي و چشم‌پوشي بر مشكلات معيشتي مردم روي كارآمد امروز به گونه‌اي عمل كرده است كه كمتر حامي و مدافعي براي سياست‌هاي اقتصادي خود باقي گذاشته است و براي سرپوش گذاشتن بر بي‌كفايتي خود حتي بر چهره متحدان ديروز خود نيز چنگ مي‌اندازد و در صدد است به مدد امكانات تبليغي كم‌نظيري كه از بيت‌المال در اختيار گرفته است (اعم از صدا و سيما و روزنامه‌هاي پر هزينه و تريبون‌هاي مختلف) شكست فاحش خود در اين عرصه را به خاطر كارشكني و عدم همراهي دوستان متحد ديروز خود در باور مردم بنشاند و با توزيع مستقيم پول در بين بخش هائي از مردم پرهزينه‌ترين ستاد انتخاباتي را نه فقط در كشور ما بلكه در سرتاسر منطقه براه بيندازد. تأملی در زندگی روزمره مردم و بررسی شاخص‌های كلان اقتصادی بیانگر آنست كه دولت نهم هر چند، تا پایان سال 1387 بیش از 220 میلیارد دلار (نزدیک به 5/1 برابر كل دوران دولت اصلاحات)از منابع ارزی كشور را به مصرف رسانده است اما نه تنها پول نفت بر سر سفره‌های مردم آورده نشده بلكه سفره‌های آنان نیز با تهدید جدی تورم و كمبود روبرو بوده است. سیاستهای غیر علمی و غیر کارشناسانه و تبلیغاتی رییس دولت مدعی مبارزه با مافیای اقتصادی بيشترين رانتهاي اقتصادي را نصيب برخي باندها و گروههاي ويژه كرده است. كاهش نرخ رشد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و همچنین روند رو به كاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در داخل كشور، گسترش حضور نهادهای نظامی و امنیتی در حوزه‌های سودآور اقتصادی و محدود كردن دامنه فعاليت ‌های بخش خصوصی، كاهش چشم گیر رشد بخش صنعت و افزایش بی‌رویه نقدینگی كشور نمونه‌های بارزی از ناكاركردی بخش اقتصادی است كه به صورت تورم لگام گسیخته و رو به رشد زندگی روزمره مردم كشور را با مشكلات و نگرانی‌های فراوان روبرو كرده است. آري، آنچه را كه حاصل عملكرد چهار ساله دولت نهم است در يك كلمه مي‌توان تخريب بسياري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، اعم از مادي و معنوي دانست كه ترميم آن بي‌شك كار آساني نخواهد بود. شرايط موجود كشور آنقدر نگران كننده است كه ديگر جز عده معدودي از اقتدارگرايان جناح محافظه‌كار هيچ‌كس مدافع وضع موجود نيست، وحتي برخي از متحدان سابق دولت نهم قبل از هر كس ديگري علم لزوم تغيير و ضرورت تشكيل دولت نجات ملي را برافراشتند كه به خاطر ساختار خاص تصميم‌گيري درون اين جناح در نطفه خفه شد. اما اصلاح‌طلبان در اين ميان با تجربه سياسي عظيمي كه از روند اوضاع پس از دولت اصلاحات كسب كرده اند، با ترميم نقاط ضعف و تقويت پايگاه‌هاي اجتماعي خود به مدد اقبال خوب قشرهاي مختلف مردم در جاي جاي كشور براي ايفاي نقش تاريخي نجات كشور از سراشيب سقوط وارد اين ميدان شدند تا به مدد همت بلند و برنامه‌اي كارآمد و واقع‌گرا بتوانند به اين مهم نائل آيند و حتي بر تخلفات قابل پيش‌بيني و قابل انتظار انتخابات فائق آيند. حضور حجت‌الاسلام والمسلمين خاتمي در روند انتخابات رياست جمهوري نويد بخش احياي جنبشي بود كه گمان مي‌رفت گسترده‌تر از دوم خرداد 76 باشد. استقبال كم‌نظير همه طبقات مردم از روشنفكران و نخبگان گرفته تا مردم دورترين مناطق كشور كه به انحاي گوناگون به نمايش درآمد آنچنان تأثيرگذار بود كه مخالفان اصلاحات را بهت‌زده كرد و شكست محتوم آنها را در انتخابات پيش‌رو به نمايش گذاشت. اما جناب آقاي خاتمي به دلايلي كه بيان كرده‌اند انصراف خود را با هدف وحدت و اجماع جريان اصلاحات اعلام داشتند و با بيان اينكه دستيابي به «تغيير» در شرايط جديد امكان پذير است، خود با انصراف از نامزدي، پذيراي نقشي شدند كه در آينده ان شاء الله ثمرات پربارتري براي ايران خواهد داشت. ما هر چند نمي توانيم تأسف خود را از اين كناره‌گيري مكتوم كنيم اما خوشحاليم كه جناب آقاي خاتمي از اين پس خواهند توانست در موقعيتي بالاتر از كانديداي رياست جمهوري نقش تعيين كننده‌اي ‌در هدايت و رهبري اصلاحات داشته باشند. و از سوي ديگر خوشبختانه با وجود كانديداهاي اصلاح طلب حصول به هدف «تغييرسازنده» كاملاً امكان پذير است. ما اميد آن داريم كه كانديداهاي اصلاح‌طلب حاضر در رقابت‌ها با تدبير و دورانديشي به گونه‌اي عمل كنند كه رقابت اصلي آنها در انتخابات تنها با جناح اقتدارگرا و با هدف پيروزي باشد. و بر اين اساس از آنان مي خواهيم با تكيه بر نقد وضع موجود و تلاش براي افزايش سطح مشاركت گروههاي مختلف اجتماعي و با حساسيت لازم نسبت به برگزاري انتخابات آزاد، سالم و رقابتي مبنا را تغيير سازنده وضعيت كنوني و فراهم ساختن زمينه هاي هر چه بيشتر فعاليت هاي مدني و پيشبرد اصلاحات همه جانبه قرار دهند و به اتكاي خواسته هاي عمومي و سازو كارهاي علمي مانع از تكرار تجربه انتخابات دور پيشين رياست جمهوري شوند. در اين روند جبهه مشاركت ايران اسلامي بر اساس تحليل همه جانبه شرايط جديد، شناخت تاريخي، مذاكرات متعدد، رايزني‌هاي فشرده و مواضع اعلام شده نامزدها و پس از كسب نظر از اعضاي جبهه مشاركت در سراسر كشور، ضمن احترام به همه نامزدهای محترم جبهه اصلاحات و با قدردانی از احساس مسئولیت آنها، به اين جمع‌بندي نايل آمديم كه نامزد اصلاح طلبي كه در شرايط فعلي بيش از هر كس توان «تغيير» در وضع موجود و قرابت و نزديكي بيشتري با ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي حزب دارد جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي است كه دورنماي پيروزي ايشان در انتخابات آينده قابل تصور است. ما بر اين باور هستيم كه آقاي مهندس موسوي با كوله‌باري از تجربه مديريت دوران‌هاي سخت در دهه اول انقلاب و با تكيه بر اصول علمي مديريت مي توانند كشور را از وضع بحراني فعلي رهايي بخشند و زمينه را براي حضور پر نشاط و مؤثر همه دلسوزان كشور فراهم كنند. ما بر اين اعتقاد هستيم كه آقاي موسوي مدافع جدي حقوق و آزادي‌هاي سياسي و مدني هستند، از تحزب و تشكل‌يابي مردم در نهادهاي مدني دفاع مي كنند. راي ملت را ميزان مي دانند و انتخابات آزاد را با جديت پيگيري مي كنند و از ايجاد و توسعه رسانه‌هاي آزاد و مستقل استقبال خواهند كرد. ما بر اين گمان هستيم كه در دولت آقاي موسوي حقوق شهروندان در همه زمينه‌ها محترم شمرده و با ناقضان آن برخورد خواهد شد. ما معتقديم مهندس موسوي از حقوق برابر تمام ايرانيان دفاع خواهد كرد و مذهب، قوميت، نژاد و زبان و جنسيت سبب امتياز يك ايراني بر ديگري نخواهد بود. ما مطمئن هستيم در سايه سياست‌هاي دموكراتيك داخلي و تضمين حقوق همه شهروندان ايراني شاهد آن خواهيم بود تا امنيت بيشتري در مرزهاي كشور داشته باشيم و به تبع آن شاهد رفاه و آباداني بيشتر مناطق پيراموني باشيم. ما بر اين باور هستيم كه در دولت مهندس موسوي نشاط سياسي و تحرك علمي بار ديگر در دانشگاه‌ها ديده خواهد شد و به جاي سركوب و اعمال محدوديت براي دانشجویان و جنبش دانشجوئی ، حمايت از آزادي انديشه، آزاديهاي آكادميك و فعاليت‌هاي سياسي قانوني در دستوركار قرار خواهد گرفت. ما بر اين اعتقاد هستيم كه زنان بلند همت ايراني که بی وقفه پي‌گير مطالبات بر حق خود در حقوق مدني و سياسي بوده اند در دولت مهندس موسوي از فرصتي مناسب براي تحقق خواسته‌هاي تاريخي آنها كه در دولت فعلي به عمد ناديده گرفته مي‌شود برخوردار خواهند شد. ما بر اين باور هستيم كه در دولت آينده در كنار تلاش براي ارتقاي سطح معيشت محرومان، فعاليت‌هاي اقتصادي و توليد رونق خواهد يافت. احترام به مالكيت و تضمين سرمايه و سود حاصل از آن، كوچك كردن دولت و عدم دخالت در امور بخش خصوصي و احترام به بازار آزاد سرلوحه فعاليت‌هاي اقتصادي دولت خواهد بود. در عين حال دولت ايشان براي پر كردن شكاف‌هاي عميق و نابرابري‌هاي اقتصادي باديدگاه عدالت‌طلبانه‌ وباروش‌هاي كارآمد تمام همت خودرابه کارخواهدبست تا شاهد حرکت به سوی ریشه کن شدن ریشه های استضعاف و فقر در کشور باشیم. ما مطمئن هستيم نظامي‌گري در عرصه اقتصاد كه امروز اقتصاد كشور را از مسير صحيح خود خارج كرده است متوقف خواهد شد. ما يقين داريم سياست تنش زدايي و رفع بحران‌هاي ايجاد شده در دولت فعلي سرلوحه سياست‌خارجي دولت موسوي است و تنها معيار تصميم‌گيري در سياست خارجي منافع ملي و رفاه ملت ايران خواهد بود و بازسازي اعتماد و حل مشكلات از طريق روش‌هاي ديپلماتيك و گفتگو با پافشاري بر اصول و حقوق ملي وجهه همت قرار خواهد گرفت. ما بر اين باور هستيم همانگونه كه قانون اساسي مقرر مي‌دارد، شأن رئيس جمهور برتر از تنها رياست بر قوه مجريه است ووي مسؤوليت مهم نظارت بر اجراي قانون اساسي توسط همه اركان نظام را نيز بر عهده دارد. مسؤوليتي كه متأسفانه تنها در دوران كوتاهي از عمر جمهوري اسلامي مد نظر قرار گرفت و شايد بسياري از انحرافات ناشي از همين قانون‌گريزي و قانون‌ستيزي است كه بحق جناب آقاي موسوي در بيانات خود به كرات به آن اشاره كرده‌اند و اين مايه دلگرمي فراوان همه كساني است كه بازگشت به قانون و رعايت همه اصول قانون اساسي را نقطه عطف بازسازي و نوسازي كشور مي‌دانند. امروز متأسفانه به بسياري از اصول قانون اساسي بي‌توجهي مي‌شود. اصول فراواني را در قانون اساسي مي‌توان يافت كه متأسفانه مغفول مانده يا به نحو درستي به آنها توجه نشده و شیوه اداره کشوردرجهتی مغایربا اصول دوم،سوم، ششم،هشتم، نهم، یازدهم، دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم قانون اساسی است که متضمن جامعه ای عدل بنیاد و مستقل و آزاد است. دردناک تر اینکه ماامروز متاسفانه شاهد تعطیلی تقریبا کامل فصل سوم قانون اساسی، ''حقوق ملت'' ، هستیم که اساس مردمسالاری و حاکمیت ملی و نیز مبنای استوار حقوقی حرمت و کرامت مادی و معنوی انسان در جمهوری اسلامی است و قانون اساسی ما را در ردیف قوانین اساسی مترقی جهان قرار داده است. اصولی که سبب اعتلای نام کشور،وحدت و همبستگی ملی و برخورداری همه ایرانیان از امکانات عمومی جهت رشد مادی و معنوی می شود و بدون رعایت این فصل اصولا''مردمسالاری'' جز شعاری بی محتوا بیش نیست. مامطمئن هستيم همانگونه كه در سوگند رئيس جمهور آمده است كه رئيس جمهور بايد پاسدار قانون اساسي باشد و ''خود را وقف خدمت به مردم و اعتلاي كشور ، ترويج دين و اخلاق ، پشتيباني از حق و گسترش عدالت سازد و از هرگونه خودكامگي بپرهيزد و از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي كه قانون اساسي براي ملت شناخته است حمايت كند '' جناب آقاي مهندس موسوي تلاش خستگي ناپذير خود را معطوف به رعايت و اجراي همه اصول قانون اساسي بخصوص اصول به فراموشي سپرده شده آن خواهند كرد و همانگونه كه وعده داده‌اند دولت ايشان قانون شكني از سوي هرفرد يا نهادي را تحمل نخواهد كرد. شناخت ما از مهندس مير حسين موسوي اين گونه است و ايمان داريم كه با پيروز ي ايشان، شاهد «تغييرات سازنده» در كشور خواهيم بود. نه ما و نه هيچ انسان واقع‌بين ديگري انتظار ندارد خرابي‌هاي موجود را بتوان در عرض مدت كوتاهي اصلاح كرد اما آنچه مهم است تغيير سمت و سوي اداره كشور به مسيري عقلاني است تا بتوان با ايجاد فضاي جديد، از ظرفيت‌هاي فراوان و معطل مانده ملي در جهت نيل به چشم انداز بيست ساله كشور بهره جست. اين تغيير مسير سبب خواهد شد تاعنصری که این روزها در عرصه حکمرانی ناياب شده است يعني اعتماد بين دولت و ملت دوباره بازسازي شود و با برخوردار شدن از دولتي به واقع مردمي و در خدمت آرمان‌هاي ملي، ايران جايگاه رفيع خود را دوباره در جهان بدست اورد. بر اين اساس جبهه مشاركت ايران اسلامي با حمايت از جناب آقاي مهندس موسوي به عنوان نامزد رياست جمهوري اسلامي ايران در دور دهم اميدوار است بتواند به آرمان‌هاي اساسي خود كه در دو شعار هميشه جاويد «معنويت، عدالت، آزادي» و «ايران براي همه ايرانيان» تبلور يافته است جامه عمل بپوشاند. ما مطمئن هستيم راه آينده راهي سخت و طولاني است. بايد با تكيه بر اصول اصلاحات و آرمان‌هاي غيرقابل چشم‌پوشي آن اين مسير نا هموار را طي كرد و از انتظارات و توقعات خرد چشم پوشيد. بايد همه ملت را به حضور پرشور و با شعور در انتخابات دهم رياست جمهوري دعوت و ترغيب كرد. تغيير در شرايط موجود امكان پذير نيست مگر با مشاركت وسيع مردم كه امروز سياست هاي تحقير آميز رنج مشكلات مادي و معيشتي آنها را دو چندان كرده است. ما ايمان داريم كه با حضور مهندس موسوي و با همدلي و همراهي همه دلسوزان كشور و با مشاركت آگاهانه آحاد ملت اين مهم شدني است. براي نيل به اين مهم جبهه مشاركت ايران اسلامي از تمامي اعضا و هواداران خود و آحاد ايرانياني كه دل در گرو ايران دارند ونگران سرنوشت كشور هسنند ميخواهد كه با استفاده حد اكثري از حق خود در تعيين سرنوشت با مشاركت فعال و موثر در عرصه انتخابات و حمايت تام و تمام از جناب آقاي مهندس موسوي پيروزي معنا دار و ثمر بخش ايشان در دوره دهم رياست جمهوري در انتخابات بيست و دوم خرداد را رقم بزنند. به اميد فردايي بهتر جبهه مشاركت ايران اسلامي 21/1/1388

 
 
1389 دو شنبه, 23 فروردین -April 12, 2010
 
ديدار خاتمي با هاشمي رفسنجاني
شنيده‌ شده است که در ادامه ديدارهاي اخير آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با برخي شخصيت‌ها و گروه‌هاي سياسي، سيد محمد خاتمي روز يک‌شنبه به ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته است.

آتی نیوز در این رابطه نوشته است: دراين خصوص شنيده شده اين ديدار در ساختمان مجمع برگزار شده و سيد محمد خاتمي درباره فضاي سياسي ـ اقتصادي کشور با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت‌وگو داشته است.

برپايه اين خبر هنوز جزئيات بيشتري از اين ديدار منتشر نشده است و تلاش خبرنگار آتي نيوز براي کسب اطلاعات بيشتر و رد يا تائيد اين خبر، از طريق بنياد باران و دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکنون بي‌نتيجه مانده است.

 
کیفیت روابط جنسی خود را بالا ببرید
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زندگی جنسی خود لذت نمیرید؟بهتر است بدانید که رابطه جنسی برای حدود 60 درصد از زنان عامل فشار و استرس است اما شاید اگر توصیه های که در ادامه آمده است را دنبال کنید بتوانید احساس بهتری داشته باشید شادتر شوید و از زندگی لذت بیشتری ببرید.

درباره کیفیت عمل جنسی با همسر خود صحبت کنید
همین امشب 15 دقیقه زمان بگذارید و در این مورد با همسر خود بحث و گفتگو کنید .بهتر است پس از شام و قبل از خاموش کردن چراغها اینکار را انجام دهید.

انتخاب هدف مورد علاقه
خجالت را کنار بگذارید و کمی جسارت به خرج دهید. بهتر است از همسر خود بپرسید که به چه کاری بیشتر علاقه دارد.مطالعات در سال 2008 نشان دهنده این است که افرادیکه در این مورد با همسر خود صحبت میکنند کمتر دچار انفعال در راوبط جنسی خود می شوند .

یادداشت 5 ویژگی برتر بدن همسرتان
مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان میدهند که زنانی که احساس زیبایی و جذابیت دارند بیشتر از روابط خود لذت میبرند.در یک نظر سنجی یبش از 20 درص از زنان عنوان کردند که خجالت مانع از لذت بردن انها میشود و انان از بعضی ا قسمتهای اندام خود راضی نبوده و احساس بدی در باره ان داشتند.

بوسه خداحافظی
این کار باید همانند مسواک زدن برای شما به صورت عادت در بیاید که هنگامی که از یکدیگر جدا میشوید , یکدیگر را ببوسید. این کار تاثیر بسزای د ر ایجاد صمیمیت و شور و نشاط در طول روزتان میشود.
صبح ها کمی  در رختخواب  متنظر بمانید .
به جای انکه با شنیدن  صدای زنگ ساعت با یک پرش از جا بپرید و از رختخواب بیرون بیائید بهتر است کمی در رخخواب مانده و یکدیگر را نوازش کنید . اینکار ممکن است فقط 30 ثانیه زمان ببرد اما تاثیری که نگاه کردن به یکدیگر و نوازش دارد قابل بیان نیست .

یوگا و رابطه جنسی
الن بارت نویسنده کتاب یوگا و روابط جنسی میگوید ذهن بیش از یک میلون نفر از مردم هنگام مقاربت در جایی غیر از مکانیست که در آن بسر میبرند
سعی کنید با کمک یوگا یاد بگیرید که چگونه بتوانید ذهنتان را متمرکز کنید و در یک مکان احسات جسمی و روحیتان را متوقف کنید.

لباسهای زیبا بپوشید
این یک روش بسیار زیرکانه است که هنگامیکه برای عمل مقاربت اماده میشود از لباس های زیر زیبا استفاده کنید.

رابطه جنسی در صبحگاه
یک دکتر غدد و استادیار بالینی در یکی از دانشکده های پزشکی میگوید بهترین زمان برای عمل مقاربت صبح است. افراد تمایل بیشتری به مقاربت در صبح دارند, که اینکار باعث مشود هورمون اکسی توسین در بدن شما رها شود و شما تمام طول روز را با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهید و علاوه بر این صبح ها میل جنسی شما برانگیخته تر است.

اتاق خوابتان را مرتب کنید

در هم برهمی بعضی از اتاقهای خواب مانع تمرکز و لذت بدن از عمل جنسی میشود.
توصیه میکنیم اتاقتن را مرتب کنید و سعی کنید اتاق خواب و اتاق کارتان را از یکدیگر جدا کنید.


 
«جنجال ’’حلقه خیابان فاطمی‘‘ هم با حکم حکومتی فرو می‌نشیند»
معاونت حقوقی ریاست جمهوری از الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، شکایت کرده است. موضوع شکایت، ادعای نادران مبنی بر فساد اقتصادی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با فساد اقتصادی است.
 

هفدهم فروردین تنها چند روز پس از پایان تعطیلات نوروزی مجلس ایران، الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، خبر از کشف یک حلقه فساد اقتصادی با نام "حلقه خیابان فاطمی" داد. وی محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد را متهم کرد که در رأس این حلقه قرار دارد. به گفته‌ی آقای نادران، تمامی اعضای "حلقه خیابان فاطمی" دستگیر شده‌اند‌ و تنها رحیمی است که تا کنون از قانون مستثنی مانده است.

 

محمدرضا رحیمی در حالی متهم به فساد اقتصادی شده که علاوه بر معاون اولی رئیس جمهور، ریاست ستاد مبارزه با فساد اقتصادی را نیز عهده‌دار است.

 

پس از طرح این ادعا، مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد، و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد، بلافاصله نسبت به آن عکس‌العمل نشان دادند. این دو نفر طرح چنین ادعاهایی را «کارشکنی در کار دولت» عنوان کرده و اعلام کردند که از «شبهه‌افکنان» به دادگاه شکایت خواهند برد.

 

تنها چند روز پس از این جریان، فاطمه بداغی، معاون حقوقی رئیس جمهور، اعلام کرد که شکایتی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری علیه الیاس نادران تنظیم و به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده است.

 

قوه قضائیه هم خبر از کشف باند فساد اقتصادی داده بود

 

اما ماجرای کشف باند فساد اقتصادی، اولین بار نبود که توسط الیاس نادران فاش می‌شد. حدود یک ماه قبل ۲۱۶ نماینده مجلس در نامه‌ای سرگشاده به بازداشت اعضای یک باند بزرگ اقتصادی اشاره کردند که برخی افراد با مسئولیت‌های بالای اجرایی نیز در آن حضور داشتند.

 

رئیس قوه قضائیه نیز در مورد این باند گفته بود که اعضای آن توانسته‌اند با جعل اسناد دولتی و قضایی، میلیاردها تومان به حقوق مردم و بیت‌المال خسارت وارد کنند که تنها اختلاس یک نفر از آنان ۶ میلیارد تومان است.

 

برخی از ناظران و تحلیلگران سیاسی معتقدند، طرح این گونه ادعاها و شکایت‌ها تنها بازی‌ای سیاسی است و جناح حاکم به منظور به دست آوردن بخشی از مشروعیت از دست رفته‌ی خود پس از انتخابات اخیر، این گونه بحثها را به میان  می‌کشد تا بتواند جایگاهی در میان مردم برای خود باز کند.

 

گروهی دیگر اما معتقدند که اینها بازی سیاسی نیست و جناح اصول‌گرا به راستی از درون در حال فروپاشی است. نیما راشدان، روزنامه‌نگار مقیم اروپا، جزو این گروه است. او می‌گوید: «من اینها را مانور سیاسی نمی‌بینم. اساسا فراکسیون اصولگرا و جبهه اصولگرا دچار فروپاشی بسیار عظیمی شده است. اگر توجه کنید یک خبر دیگر هم بود مبنی بر تقریبا انحلال و اضمحلال فراکسیون اصولگرایان مجلس. آقای رسایی، فرد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، گفته بود که این فراکسیون فروپاشیده، به خاطر اینکه برخی از دبیرخانه فراکسیون برای خودشان یکی سری مطالبی را منتشر می‌کنند و اعضا مدتهاست با هم ملاقات نکرده‌اند و دارای اختلافات اساسی هستند.»

 

محمدرضا رحیمی، معاون اولی با سوابق نه چندان درخشان

 

نیما راشدان به سوابق محمدرضا رحیمی اشاره می‌کند. به گفته‌ی آقای راشدان، شخصی که هم‌اکنون رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است، هیچ سابقه درخشان و روشنی در پرونده‌ سیاسی‌اش ندارد. او می‌گوید: «این آقای رحیمی، معاون احمدی نژاد، از زمانی که در این کشور وارد عرصه سیاست شد، نامش همراه با آبروریزی و اسکاندال [فضاحت] بوده است. من یادم می‌آید که از سالهای خیلی قبل، زمانی که وی استاندار کردستان بود، آنجا انواع مختلف پرونده‌های مناقشه‌برانگیز را داشت، حتی قبل از جریان اصلاحات. زمانی که در سال ۷۶ آقای خاتمی برای کمپین انتخاباتی به کردستان رفت، این شخص بدترین برخورد را با آقای خاتمی کرد، برخوردی که اصلا تاریخی شد. بعد او مسئول برگزاری انتخابات بود و رسما به نفع آقای ناطق نوری تقلب کرد، چیزی که حتی رسانه‌های راست آن موقع هم نوشتند. فرض کنید در بعضی از حوزه‌ها ۱۵۰ درصد واجدان شرایط به آقای ناطق نوری رای داده بودند.»

 

اما اینکه چرا چنین فردی با چنین سوابقی به ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون اولی رئیس جمهور منصوب شده، پرسشی است که پاسخ آن از دید آقای راشدان کاملا روشن است: «من اعتقاد دارم که برای ماندن آقای رحیمی، از ناحیه‌ای بسیار بالاتر از آقای احمدی نژاد تصمیم گیری می‌شود والا خیلی ساده مثل آقای مشایی می‌توانستند یک دست نوشته‌ای بنویسند و بگویند او را کنار بگذارید. چطور این کار را برای آقای مشایی می‌توانند بکنند؟ به باور من آقای رحیمی از سطح بالاتر از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌شود.»

 

و این ’’سطح بالاتر از احمدی‌نژاد‘‘ به اعتقاد نیما راشدان، شخص آیت‌الله خامنه‌ای است. او می‌گوید، آقای خامنه‌ای با نهادهای انتخاباتی و قانونی مشکل دارد و از این رو تمام تصمیم‌گیری‌های مهم کشور را در حلقه‌های بسته‌ی مدیریتی تحت نظارت خودش انجام می‌دهد. به گفته‌ی نیما راشدان، ’’حلقه‌خیابان فاطمی‘‘ تنها یکی از این حلقه‌هاست: «اینکه حلقه خیابان فاطمی کشف می‌شود ،چندان جای تعجب ندارد، به خاطر اینکه اساسا حلقه دیگری وجود دارد که ۲۴ میلیون رای مردم را جابجا کرده، حلقه دیگری وجود دارد که اقتصاد ایران را عقب نگه داشته، حلقه دیگری وجود دارد که ۴۰۰ میلیارد دلار نفت فروخته  و معلوم نیست پول آن کجا هزینه شده، حلقه دیگری وجود دارد که تمام روزنامه‌ها را تعطیل می‌کند، تمام اندیشمندان و صاحب‌نظران منتقد را در زندان نگه می دارد، بدون اینکه حتی خود قوه قضائیه هم در این امر دخالتی داشته باشد. اساسا مملکت از حالت حاکمیت قانون خارج شده و تصمیم‌گیری‌های کشور در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی گرفته نمی‌شود، بلکه در جاهای دیگر و حلقه‌های دیگر گرفته می‌شود. خاطرتان هست که آقای کردان دو سال بعد از اینکه وزارت نفت را ترک کرده بود، قراردادهای پتروشیمی کشور در دفتر ایشان در وزارت کشور امضا می‌شد. به هر حال این نوع سیستم مدیریتی و رهبری آقای خامنه‌ای است».

 

شاید به همین دلیل است که ناظران سیاسی چندان به پیگیری پرونده باند بزرگ فساد اقتصادی خوشبین نیستند. نیما راشدان نیز معتقد است این دعوا بین الیاس نادران یا حتی مجلس و نهادهای بالاتر از آن با احمدی‌نژاد راه به جایی نخواهد برد. او می‌گوید: «وقتی آقای احمدی‌نژاد چنان پشتیبانی دارد که انتخاباتی را که حتی خودشان هم احتمال می‌دادند اگر نتیجه‌اش را تغییر دهند منجر به کشته شدن مردم روی سنگفرش خیابان‌ها می‌شود، ولی باز هم این کار را کردند، وقتی احمدی‌نژاد توانست این کار را انجام دهد، قطعا مرعوب کردن آقای نادران یا دیگرانی که به ایشان انتقاد کرده‌اند، کار سختی برایش نخواهد بود. ایشان نماد یک تفکری در حاکمیت است که آن تفکر از زمان رهبری آقای خامنه‌ای قدرت سیاسی را در دست دارد و اگر به صورت سوپاپ اطمینان نخواهند مقداری از مشروعیت از دست رفته نظام را لااقل در نیروهای درونی و اصولگرا و کادرهای اصلی شان بازسازی کنند و ظاهرا قصدی هم برای این کار ندارند، قطعا با یک تلفن و با یک نهیب بسیار بسیار ملایم، نه فقط آقای نادران که حتی مجلس و بیش از آن و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نهادهای قانونی و غیرقانونی دیگر کشور را ساکت می‌کنند. نه، من تصور نمی کنم که اینگونه اعتراضات نتیجه‌ای داشته باشد. فقط به هر حال می شود گفت، داخل جناح اصولگرا نسبت به آقای احمدی نژاد انتقاد وجود دارد و ما نمادهایش را داریم می‌بینیم.»



 
نگرانی دولتی ها از حضور هاشمی درنماز جمعه

تنها یک روز پس از اظهارات علی اکبر هاشمی رفسنجانی درباره  امکان حضورش در نماز جمعه تهران و تاکید وی بر اینکه "هر گاه ضرورت ایجاب کند" در نماز جمعه حاضر خواهد شد، سایت رجا نیوز، نزدیک به دولت از "عدم تحقق نماز جمعه هاشمی" خبر داد و در این باره با دو حامی افراطی دولت در مجلس یعنی روح الله حسینیان و حمید رسایی گفت و گو کرد.

رجا نیوز در خبر خود با اشاره به نماز جمعه ٢٦ تیرماه نوشته است: "نماز جمعه 26 تیرماه سال گذشته که به امامت آقای هاشمی رفسنجانی اقامه شد، موج جدیدی از ناآرامی‌ها را در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به دنبال داشت. حضور افرادی که تاکنون در این مراسم عبادی - سیاسی حاضر نشده بودند و رفتارهایی نظیر نماز خواندن با کفش، اقامه نماز به صورت مختلط و بدون حجاب اسلامی، یکی از اتفاقات نادر در تاریخ نماز جمعه تهران بود. البته این ناآرامی‌ها که همزمان با تاکید آقای هاشمی بر آزادی متهمان اغتشاشات آغاز شد، با تلاش چندساعته نیروهای پلیس آرام گرفت اما سخنان رئیس مجمع تشخیص پوشش گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و مخالف نظام داشت تا جایی‌که بسیاری از آنان این سخنان را اقدام آقای هاشمی برای به دست گرفتن رهبری اپوزیسیون تعبیر کردند".

 در همین حال، بنا به نوشته پارلمان نیوز، تنها به فاصله یک روز از موضع گیری هاشمی رفسنجانی درباره احتمال حضورش در نماز جمعه، رئیس ستاد نماز جمعه تهران تغییر کرده است و گفته می شود این تغییر بی ارتباط با احتمال حضور هاشمی در نماز جمعه "بر حسب احساس ضرورت" نبوده است.

به گزارش روابط عمومی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سید رضا تقوی رئیس محافظه کار این ستاد، یدالله شیر مرادی را جایگزین  مسعود مرادی کرده است.
گفتنی است، مسعود مرادی رئیس سابق ستاد نمازجمعه تهران در  هفته منتهی به نمازجمعه روز قدس سال گذشته با حضور احمدی نژاد به عنوان سخنران قبل از خطبه ها مخالفت  و همچنین در گفت و گو با سایت تابناک، ادعای ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت مبنی بر حضور احمدی نژاد در نماز جمعه روز قدس را تکذیب کرده بود.

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، مراسم نماز جمعه، خطیب و حتی متن گفته های ائمه جمعه را دو روز قبل از برگزاری به خطیب ابلاغ می کند و سخنران نماز جمعه موظف به اعلام مباحث از پیش طراحی شده این شورا است.

آگاهان می گویند این قاعده درباره خطبه های نمازجمعه هاشمی رفسنجانی، به دلیل  سابقه و سمت های عالی وی رعایت نمی شود و بر همین اساس وی در نماز جمعه مشهور ٢٦ تیرماه سال گذشته به برشمردن "راه حل های خروج از بحران" خود پرداخت؛ محورهایی که در متن تنظیم شده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه وجود نداشته است.

گفتنی است هاشمی رفسنجانی از زمان برگزاری نماز جمعه ٢٦ تیرماه تا کنون، بارها از "وجود بحران در کشور" سخن گفته است و  با وجود افزایش فشارها بر وی از طریق ایراد اتهامات مالی بر فرزندانش، دستگیری نوه وی در هنگام ورود به ایران، ایجاد مزاحمت برای فائزه هاشمی توسط لباس شخصی ها در روز ١٦ آذر و نیز زندانی کردن برادر همسرش در هفته های قبل، کماکان بر "راه حل" برای "خروج از بحران" تاکید کرده و در بیشتر موضع گیری های خود جانب نیروهای معترض به انتخابات را گرفته است.

هاشمی رفسنجانی که هم اکنون بیش از ٩ ماه است در جایگاه امام جمعه تهران حاضر نشده، روز شنبه گذشته در دیدار با اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی درباره احتمال حضور مجدد خود در نماز جمعه گفته است: "وظیفه امام جمعه آگاه كردن جامعه در خصوص مسایل جاری كشور و روابط بین المللی است و زمانی كه احساس كنم ضرورت دارد شركت خواهم كرد".

احتمال مطرح شده از سوی هاشمی رفسنجانی، موجب شد تا افراطیون حامی دولت در مجلس در گفت و گو با رجا نیوز، قبل از هر نوع اعلام موضع رسمی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از "عدم تحقق نماز جمعه  هاشمی رفسنجانی" سخن بگویند.

حمید رسایی، نماینده حامی دولت هم که دو هفته قبل نیز در نطقی در مجلس، خواستار بازگشت مهدی هاشمی از سفر و محاکمه او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی شده بود، با انتقاد از هاشمی رفسنجانی گفته است: "اگر رئیس مجمع تشخیص اکنون به نماز جمعه بیاید ممکن است رویدادهای 26 تیرماه تکرار شود و افرادی برای ایجاد ناآرامی در نماز جمعه حضور یابند. در واقع آقای هاشمی اکنون می داند که حضور در نمازجمعه مساوی است با افتضاحات روز 26 تیرماه و او راضی به ایجاد این افتضاحات نیست."

وی افزوده است: "بر این اساس آقای هاشمی زمانی می تواند به مجامعی مانند نمازجمعه بیاید که تکلیف خود را با جریان فتنه روشن و شفاف کند در غیر اینصورت نباید منتظر مساعد شدن فضا و ایجاد ضرورت مورد نظر باشند زیرا نه حامیان انقلاب اسلامی حضور او را در این شرایط قبول می کنند و هم اینکه جریان فتنه مترصد بهره برداری از فرصت حضور او در نمازجمعه است."

گفته های حمید رسایی باعث شده است که رجا نیوز در "تحلیل" خود از سخنان وی بنویسد: "بر پایه این شرایطی که رسایی گفته است، "ضرورت" مورد اشاره آقای هاشمی به این زودی ها محقق نخواهد شد و انتظار حضور او در نمازجمعه در آینده‏ای نزدیک انتظاری نادرست است".

در همین حال به نوشته سایت کلمه از جمله علل ناتوانی افراطیون حامی دولت در اعمال فشار بر آیت الله خامنه ای برای پس گرفتن حکم امامت جمعه موقت تهران از هاشمی رفسنجانی، صدور این حکم از سوی آیت الله خمینی بوده است. روح الله حسینیان، رئیس فراکسیون حامیان دولت در مجلس نیز در گفت و گو با رجا نیوز درباره تمایل ضمنی هاشمی به شرکت در نماز جمعه چنین واکنش نشان داده است: "بنده اگر طرف مشورت باشم می‌گویم که مصلحت نیست آقای هاشمی بیاید".

گفتنی است نمایندگان افراطی حامی دولت و نیز سایت رجا نیوز درحالی از "مصلحت نبودن" حضور هاشمی در نماز جمعه سخن گفته اند که  یکی از دو سمت مهم  وی "ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام" است.

 



 
وقايع روز: ملاقات مهدی هاشمی و بهزاد نبوی در جزيره کيش تأييد شد

اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان رهبری و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بارديگر تاکيد کرد که رابطه او با رهبر جمهوری اسلامی، صميمانه است. به گزارش پايگاه اينترنتی پارلمان نيوز آقای رفسنجانی همچنين گفته است منعی برای شرکت در نماز جمعه تهران ندارد و اگر ضرورت ايجاب کند در نماز جمعه حضور خواهد يافت. در همين حال محمد هاشمی، برادر و رئيس دفتر وی، هر گونه ملاقات اکبر هاشمی رفسنجانی با صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه را تکذيب کرد. محمد هاشمی گفت درخواست برای بازگشت مهدی هاشمی فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت برای حضور در دادگاه به اتهام فساد مالی، صحت ندارد. هر چند او ملاقات با رييس قوه قضاييه را تکذيب کرد اما ديدار برادر خود را با بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در جزيره کيش، تأييد کرد. بهزاد نبوی در ماه های اخير در بازداشت بود اما در ايام نوروز به مرخصی آمد.

 

محکوميت علی تاجرنيا از ۶ سال به يک سال حبس تعزيری کاهش يافت

دادگاههای تجديد نظر احکام علی تاجرنيا و محسن صفايی فراهانی، دو تن از اعضای ارشد حزب مشارکت، را صادر کرده اند. محکوميت علی تاجرنيا از ۶ سال به يک سال حبس تعزيری و محکوميت صفايی فراهانی از ۶ سال به ۵ سال کاهش يافته است. در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب نيز مهديه گلرو فعال دانشجويی به ۲ سال و ۴ ماه حبس تعزيری محکوم شده است. پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته جمعی کثير از فعالان سياسی، دانشجويی و روزنامه نگاران بازداشت شده اند. بسياری از آنان هنوز بلاتکليف در زندان بسر می برند.

 

نسرين ستوده: حشمت الله طبرزدی تحت بازجويی های توأم با فشار شديد و ضرب و شتم قرار دارد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد قوه قضائيه از سوی وزارت اطلاعات، به منظور صدور حکم سنگين برای حشمت الله طبرزدی روزنامه نگار و فعال سياسی، که اينک در سلول انفرادی نگهداری می شود، تحت فشار قرار دارد. نسرين ستوده، وکيل اين فعال سياسی در يک گفتگوی تلفنی با صدای آمريکا می گويد موکل وی حدود چهار ماه است که تحت بازجويی های توأم با فشار شديد و ضرب و شتم قرار دارد و قرار است در ۲۴ فروردين ماه امسال محاکمه شود.



 
 
1389 سه شنبه, 24 فروردین -April 13, 2010
 
دو خبر در رابطه با مدرك دکترای معاون اول احمدی نژاد
جهان نيوز: یکی از انتقادات مخالفان "محمد‌رضا رحیمی"،  معاون اول احمدی نژاد، ادعای وی در رابطه با مدرک دکترایش مي باشد. جهان نيوز با توجه به اخبار و ماجراهاي اخير درباره برخي پرونده هاي مفتوح در قوه قضائيه كه مرتبط با یک مقام عالی رتبه مي باشد، بدون هرگونه اظهار نظری در رابطه با مدرک دکترای جناب رحیمی و استدلال مخالفان وی، تنها جهت پرسشگری و ايجاد امكان پاسخگویی مسؤولین، دو خبر را در کنار هم منتشر می کند:




1- رحیمی در آستانه انتخاب به عنوان معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس و رسانه ها اظهار داشت: من هیچگاه نگفته ام که مدرک دکترا دارم و یا دکتر هستم. (جراید 23 و 22 شهریور 88 )

2- نشریه دیوان محاسبات، سال چهارم، شماره 17 و 18 پائیز و زمستان 84
این فصلنامه علمی، شناسنامه خود را بدین نحو ارائه کرده است:
صاحب امتیاز: دیوان محاسبات
مدیر مسؤول: رئیس کل دیوان محاسبات "دکتر محمد رضا رحیمی"
سردبیر :ع.ع.
زیر نظر شورای دبیران

رفع ابهام از این دو خبر می تواند تا حدی جهت روشنگری در اختلاف اخیر یک نماینده مجلس و یک مقام ارشد دولتی مؤثر باشد. در این خصوص جهان نيوز جهت انتشار توضیح برادر رحیمی اعلام آمادگی می کند. ضمنا امیدواریم این خبر که بدون هرگونه جهت گیری خاصی است، باعث شکایت از جهان نیوز نشود.

]]>

 
پخش سی دی های تحریک آمیز در قم و تهران
آژانس ايران خبر: در شهرهای قم وتهران فیلم های تحریک کننده ای از خشونت غربی ها بین مردم پخش می شود. پخش سی دی فیلم های خشونت سربازان و نیروهای غربی به ویژه نیروهای امریکایی با مردم افغانستان وعراق طی چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است. در یکی از این نسخه ها که به زبان عربی است سربازان امریکایی بسیار درنده خو وجانی نشان داده می شوند. پخش گسترده سی دی حاوی این فیلم ها مشکوک به نظر می رسد زیرا به طور گسترده در بین شهروندان تهرانی وقم توزیع می شود.این فیلم ها به گونه ای مستند تهیه شده اند وهمراه با صحنه های دلخراش از کشتار مردم ضرب وشتم آنها ودر چند مورد تجاوز به کودکان وزنان ودختران است.این فیلم های تبلیغی برای نشان دادن چهره ای منفور از امریکایی ها در بین مسلمانان تهیه شده اند.در این فیلم ها برخی از سربازان امریکایی به مقدسات اسلامی توهین می کنند.صحت این فیلم های مستند گونه مورد تردید است با این وجود برخی نهادها وتشکل های وابسته به حکومت در توزیع گسترده این فیلم ها نقش اساسی دارند.به ویژه انکه توزیع این فیلم ها از شهرقم شروع شده است وبه تازگی به تهران رسیده است.

 
نگرانی دولت، حمله به موسوی

کمتر از یک هفته پس از آنکه میرحسین موسوی گفت درصورت عدم بازگشت حاکمیت به مسیر قانون "می ایستیم تا جریان حاکم به قانون اساسی برگردد" ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران موسوی را به  "سیاه نمایی" متهم کرد.همزمان رسانه های وابسته به دولت از احتمال تشدید اعتراضات با عنوان "دور جدید فتنه" و لزوم مقابله با آن خبر دادند.

هفته نامه صبح صادق، ارگان مطبوعاتی دفتر سیاسی سپاه در جدیدترین شماره خود در واکنش به سخنان اخیر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی، جنبش سبز و رهبران آن را متهم به "بازگشت به سیاه نمایی" کرد. دفتر سیاسی سپاه با این ادعا که "با شكست سياست ايجاد آشوب و بلوا، و برائت ملت از منافقين و فتنه گران در 9 دي ماه و 22 بهمن ماه، بار ديگر سياست تبليغي سياه نمايي در دستوركار مجدد فتنه گران قرار گرفته" در واکنش به تازه ترین سخنران میرحسین موسوی همه دولت های ابتدای انقلاب تا پیش از احمدی نژاد را در ایجاد شرایط فعلی کشور شریک دانسته و نوشته: "موسوي در آخرين اظهاراتش در ميان جمعي از سياسيون هوادار خود، تلاش دوباره دارد تا با سياه نمايي كامل از وضعيت كشور، همه معضلات را به دولت احمدي نژاد حواله دهد!گويا كشور در دوران 24 ساله رياست آقايان موسوي، هاشمي و خاتمي بر دولت، با هيچ مشكلي مواجه نبوده و به يكباره همه مشكلات با حضور احمدي نژاد عارض شده است؟!"

ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران در تحریفی آشکار "اتهام زنی"های محمود احمدی نژاد را به موسوی و کروبی نسبت داده و با این ادعا که سياست "سياه نمايي" و "زدن اتهام"، حربه اي بود كه از پيش از انتخابات در دستوركار ستاد تبليغاتي سبزها قرار گرفت تا بتوانند نامزد رقيب را به "دروغ"، "فريب" و "ناكارآمدي" متهم و وي را از عرصه رقابت خارج نکنند مدعی شد که "موسوي در مسير سياه نمايي و القاء ياس به جامعه از دروغ پردازي، تحريف حقايق و اتهام زني پروايي ندارد."

ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران در ادامه ادعاهایش علیه میرحسین موسوی مدعی شده که او "در جهت سياه نمايي حتي آمارهاي رسمي كشور را نيز زير سئوال مي برد و در رفتاري عوام فريبانه مدعي مي گردد: همه نسبت به آمارهاي رسمي اعلامي و اينكه نرخ تورم به 10.8 درصد در سال گذشته كاهش يافته است دچار ترديد جدي شده اند."

ادعای نشریه دفترسیاسی سپاه در حالی است  که "آمارسازی" مقامات دولتی اعتراض بسیاری از  وابستگان به جناح حاکم را هم بر انگیخته و حتی در تازه ترین مورد  آیت الله رضا استادی امام جمعه هفته گذشته قم نیز با اعتراض به انتشار آمارهای دروغ از سوی مقام های دولتی گفت: "بعضی از مسؤولین آماری غیر واقعی اعلام می‌کنند که این آمار غیر واقعی در تصمیم گیری‌های آینده مؤثر است و ممکن است در نتیجه به ضرر کشور تمام شود."

هفته نامه دفتر سیاسی سپاه در ادامه با اشاره به این سخن میرحسین موسوی که گفته است "در اجراي اين طرح هدفمندي يارانه ها و دعواهاي جاري هم مسئله اصلي دولت اجازه گرفتن هزينه ميلياردها تومان براي جلب و خريد رأي است" را ناشی از "عداوت و کینه از احمدی نژاد" عنوان کرده و مدعی شده که "چنين سخناني نه تنها مشكلي از مشكلات فتنه گران را حل نخواهد نمود، بلكه بر بي اعتباري آنها نزد اذهان عمومي خواهد افزود."

با این حال نشریه دفترسیاسی سپاه پاسداران در ادامه واکنش خود به  سخنان اخیر میرحسین موسوی افزوده: "سياست سياه نمايي، حربه شكست خورده اي است كه موسوي آن را در انتخابات 22 خردادماه آزموده است و تأكيد دوباره بر اين سياست سوخته نشان از مستأصل شدن اين جريان براي ادامه حيات دارد."

ارگان دفتر سیاسی سپاه درحالی که انتقاد موسوی از شرایط اقتصادی و آمارسازی های دولتی را سیاه نمایی توصیف کرده، همزمان اعتراض  طیف های مختلف جناح حاکم علیه دولت را هم "اصطکاک اصولگرایان" نامیده و مدعی شده اختلافات اخیر میان دو طیف جناح حاکم نیز نقشه رهبران جبهه دوم خرداد و جنبش سبز است!

صبح صادق دراین باره نوشته: "در جلسات اخير جبهه دوم خرداد كه جهت بررسي استراتژي هاي اين جبهه در سال 89 و انتخابات شوراها برگزار شده «چهره های اصلاح طلب» تاكيد كرده اندكه با سكوت ما و تدابيري كه داريم مي توانيم اصطكاك و انشقاق را به سطح اصولگريان بكشانيم."

این نشریه حتی فراکسیون خط امام مجلس، شامل نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی را هم از اتهامات خود در امان نگذاشته و مدعی شده "دوم خردادی ها گفته اندمي توانيم با توجه به وجود فراكسيون اقليت بخشي از خط دهي ها به تعدادي از نمايندگان و همچنين جهت دهي به تعدادي از خبرنگاران همسو را پي گيري و خط شكاف را عملي سازيم."

همزمان با ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران، سایت های "رجا نیوز" و "روزنامه ایران"وابسته به دولت  و"روزنامه جوان" وابسته به سپاه پاسداران هم روز سه شنبه مدعی شدند که در یک جلسه اصلاح طلبان "با تاکید بر ایجاد شوک به حامیان تصریح شده است فاصله زمانی 22 خرداد تا 18 تیر باید مورد بهره برداری و ایجاد آشوب های جدید قرار گیرد."

 نگرانی دولت و سپاه پاسداران از گسترش اعتراضات به ویژه در سالگرد راهپیمایی چند میلیونی معترضان به تقلب گسترده در انتخابات در 25 خرداد تا آن حد افزایش یافته که حامیان دولت، ضمن هدف گرفتن موسوی و کروبی مدعی شده اند: "جریان فتنه استارت اصلی را 25 خرداد در نظرگرفته و هماهنگی خود را برای بکارگیری نیروها و دانش آموختگان دو نهاد آموزشی انجام داده است."

 



 
گزارش تکان دهنده از نفوذ بازجوها در اوین
عبدالله مومنی که اواخر اسفندماه گذشته با تودیع وثیقه 800 میلیون تومانی به مرخصی آمده بود پیش از پایان مهلت قانونی مرخصی به زندان بازگردانده شد. عبدالله مومنی دیروز در حالی دوباره به زندان رفت که طی زمان کوتاه آزادی اش به شدت تحت فشار دستگاه امنیتی بود، چنانچه فاطمه آدینه وند، همسر او روز گذشته اعلام کرد: ''هر هفته خواسته‏ای داشتند و عبدالله نمی‏توانست خواسته‏ آن‏ها را برآورده کند''.همزمان سایت کلمه،با انتشار گزارشی از وضعیت زندانیان،از انواع فشارها برآنان و نحوه بازجویی از آنان پرده برداشت. مومنی،سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت، که ریاست ''ستاد شهروند آزاد''، ستاد حامیان کروبی در انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده داشت،روز سی خرداد، در دور اول بازداشت فله ای فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی بازداشت شده بود. او که در دادگاه به شش سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، 16 اسفند ماه به مرخصی آمد. در همین زمینه سایت کلمه گزارش داد که عبدالله مومنی، در دوره مرخصی بارها به واحد پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شده بود. در تمام این جلسات از او می خواستند که با آنها همکاری کند ، علیه تحکیم وحدت و جنبش دانشجویی و کروبی و موسوی سخنرانی کند . ماموران حتی از او خواسته بودند در جلسات دانشجویی که خودشان قرار بود ترتیب دهند،حضور پیدا کند و مواضع دیکته شده آنها را به عنوان مواضع خودش بیان کند. قرار بود این جلسات در شهرهای مختلف ایران برگزار شود . آنها علنا آزادی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت را منوط به این اقدامات کرده بودند. براساس این گزارش، عبداالله مومنی ضمن مخالفت با این خواسته بازجوها ، در پاسخ به آنها گفته بود این اقدام شما برای فشار آوردن بر من جواب لازم را نخواهد داد. اگر من چنین اقداماتی انجام دهم مردم می گویند فشارهای زیادی بر زندانیان آزاد شده وجود دارد که آنها را وادار به مصاحبه های فرمایشی کرده است . عبداالله مومنی گفته بود این باور نه برای وزارت اطلاعات خوب است و نه برای نظام جمهوری اسلامی . اما ماموران وزارت اطلاعات در جواب با تندی و فحاشی به او گفته بودند : این ها برای ما مهم نیست . مهم این است که تورا بشکنیم و خودت و تحکیم وحدت را با تندترین شیوه ممکن نابود کنی . همزمان همسر عبدالله مومنی خبر داد که مرخصی‏ این فعال دانشجویی را چند روز به چند روز تمدید می‏کردند و یک بار هم ۱۶ روز تمدید کردند، اما هربار خواسته ای داشتند و آقای مومنی نمی توانست خواسته های آنها را برآورده کند. وی با بیان اینکه انتظار بازگرداندن همسرش به زندان را نداشت به رادیو زمانه گفت: '' این آقایان زنگ می‏زنند و می‏گویند نگذار آقای موسوی به خانه‏‏ات بیاید. من که اولاً اصلاً به خودم اجازه نمی‏دهم به کسی بگویم به خانه‏ام نیاید و دوم اینکه آقای موسوی به نظر من افتخار هر ایرانی است''. به گفته خانم آدینه وند '' قرار بود آقای مومنی چهارشنبه به دادگاه برود که صحبت کنند، به نتیجه‏ای برسند و مرخصی‏اش را تمدید کنند. اما متاسفانه نگذاشتند چهارشنبه برسد و سه شنبه صبح، ساعت 9 او را خواستند و او نیز ساعت یازده رفت و بعد زنگ زد و گفت در اوین است''. همسر عبدالله مومنی از انتقال همسرش به بند 309 زندان اوین خبر داده و با بیان اینکه ''عبدالله آخر آزاد می شود'' افزوده است: چه الان که در زندان کوچک‏تر اوین است و چه وقتی در زندان بزرگتر، زیاد تفاوتی نداشت. زندان اوین کوچک‏تر است، این‏جا بزرگتر است اما در اصل زندان است. شکنجه ها و فشارهای مضاعف کلمه در گزارشی از نحوه بازجویی ها و فشارهای دستگاه امنیتی و بازجویان فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی در زندان و همچنین بیرون از زندان خبر داده و نوشته است: '' بازجوی عبدالله مومنی و تعداد دیگری از زندانیان فردی است که خود را «سید» معرفی می کند. او با افتخار خود را «تهرانی ساواک » رژیم شاه لقب داده است. او در تمام مراحل بازجویی اش از انواع کتک ها و فحاشی ها استفاده می کند. شکنجه هایی که او به زندانیان وارد کرده بارها مورد اعتراض مسئولان زندان ۲۰۹ وزارت اطلاعات قرار گرفته و حتی نگهبانان از زندانیان خواسته اند اجازه ندهند او چنین رفتاری با آنها داشته باشد . برخی از بازجوها برای به حرف آوردن زندانیان آنها را تهدید می کنند که سید را به سراغ آنها می فرستند . براساس این گزارش، او گفته من باید عبدالله مومنی را بشکنم و تا این کار را نکنم او را رها نخواهم کرد . «سید» بازجوی پرونده مسعود باستانی نیز هست. او بارها به زندانیان می گفت: من می توانم شما را برای همیشه در اینجا نگه دارم . می توانم از قاضی بخواهم سالها برایتان حکم زندان بزنند . نمی گذارم به این زودی ها دادگاه شما تشکیل شود و… این گزارش می افزاید: بررسی تجربه زندانیانی که در بند وزارت اطلاعات کنونی در زندان بوده اند ، نشان می دهد که بازجوها و ماموران که خود را کارشناس پرونده افراد معرفی می کنند، سرنوشت نهایی زندانیان را در دست دارند . آنها در بسیاری از اوقات حتی بر بازپرس های قوه قضائیه ودادگاه و همچنین قاضی ها مسلط هستند. از معروف ترین این بازپرس ها و قاضی ها، حیدری فر و سبحانی بازپرس های شعبه های امنیت دادگاه انقلاب هستند . این دو هم اینک از سمت های خود کنار گذاشته شده اند . زندانیان به خوبی به یاد دارند که در حضور حیدری فر، بازجوها و بخصوص فردی که خود را «سید» می نامید زندانیان را کتک می زدند و شکنجه می کردند. این بازپرس نه تنها در این باره مخالفتی نمی کرد ، بلکه با آنها همراهی هم نشان می داد .این موارد نشان می دهد که روال و سازوکار قانونی برای رسیدگی به پرونده زندانیان وجود ندارد. سرنوشت زندانیان سیاسی در دست افرادی کم دانش و بی تجربه که دارای مشکلات فراوانی هستند، قرار دارد. هم اکنون انواع فشارها و رفتارهای غیر قانونی با زندانیانی که ظاهرا در اختیار سازمان زندان ها هستند و در بند ۳۵۰ نگه داری می شوند ، اعمال می شود. این بند در ضلع شمالی بند ۲۰۹ زندان اوین قرار دارد و هرگاه که بازجویان وزارت اطلاعات بخواهند، بر خلاف قانون، زندانیان را به ۲۰۹ منتقل، از انها بازجویی کرده و یا اینکه آنها را در زندان انفرادی نگه می دارند، بدون اینکه پرونده جدیدی برای آنها گشوده و یا تفهیم اتهام تازه ای به آنها ابلاغ شود . این برخورد پیش از این با عبدالله مومنی و برخی دیگر از زندانیان صورت گرفته بود . عبدالله مومنی که تا سه ماه پیش در اختیار سازمان زندان ها قرار داشت به همراه تعدادی دیگر از زندانیان به ۲۰۹ منتقل شد و آنجا مورد شکنجه قرار گرفت . هم اکنون بسیاری از زندانی های سیاسی که برای نوروز به مرخصی آمده اند برای انجام مصاحبه های فرمایشی تحت فشار هستند و به آنها گفته می شود در غیر این صورت،به زندان بازگردانده خواهند...

 
وقتي گوشتان زنگ مي‌زند!
وقتي احساس مي‌كنيد كه گوشتان زنگ مي‌زند در واقع اين صداها از داخل مغز به گوش مي‌رسند و مي‌توانند به اشكال مختلفي ظاهر شوند و توصيف آنها تنها براي افرادي كه آن را تجربه كرده‌اند امكان‌پذير است.
 

اين بيماري را به اسم tinnitus يا وز‌وز كردن يا زنگ زدن گوش مي‌شناسيم و محققان سال‌هاست به‌دنبال آن هستند تا بفهمند به چه دليل صداهاي كوچكي كه در دنياي اطراف ما وجود دارد، از لايه‌هاي ظريف گوش ما گذشته و ما آنها را مي‌شنويم.

آنچه تحقيقات نشان مي‌دهد حاكي از آن است كه هزاران سلول انسان در گوش گاهي اوقات صداهاي خفيفي كه در محيط اطراف وجود دارند را دريافت كرده و به مغز انتقال مي‌دهند و آنگاه است كه شما آنها را مي‌شنويد. گاهي اوقات اين سلول‌ها چنان آسيب ديده‌اند كه شنيدن اين صداها به تمام وقت يا بيشتر اوقات گسترش پيدا مي‌كند و آنگاه است كه مي‌تواند موجبات ناراحتي شديد شما را پديد آورد.

در كنار اين موضوع كه مي‌تواند سبب شنيدن صداها در گوش شما شود عوامل ديگري همچون حساسيت به صداهاي بلند، بالا يا پايين بودن فشار خون، تومور، ديابت، مشكلات غده تيروئيد، يا حتي جراحات سر و گردن هستند كه در اين اتفاق مؤثرند.

براي قابل تحمل كردن اين موضوع چند راه به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه مي‌تواند مؤثر باشد:

 از صداها دوري كنيد:

افراد عادي براي شركت در يك مسابقه پر سروصدا يا حتي كنسرت موسيقي مشكلي ندارند اما براي شما كه از وز وز كردن گوشتان در عذابيد از اين كار دوري كنيد. گوش دادن هر نوع صدايي از طريق واكمن‌ها، هدفون‌ها يا هر وسيله‌اي كه مستقيما وارد گوشتان شود برايتان مضر است. اين كار حتي براي آنان كه از اين مشكل رنج نمي‌برند نيز ممكن است سبب شود تا در آينده به مشكلات سنگين شدن گوش يا حتي وز‌وز كردن آن دچار شوند.

فشار خونتان را كنترل كنيد:

گاهي اوقات صداي وز‌وز گوش ممكن است به خاطر بالا بودن فشار خون باشد. پس در اين حالت اين صداها را به‌عنوان زنگ خطري براي بالا رفتن فشار خونتان بدانيد و فورا به پزشك مراجعه كنيد.

نمك نخوريد:

اگر از فشار خون بالا رنج مي‌بريد و يا گوش‌هايتان زنگ مي‌زند، خوردن نمك برايتان بسيار مضر است. هر چه مي‌توانيد كمتر سديم بخوريد و در رژيمتان از غذاهايي كه نمك زيادي دارند مثل غذاهاي حاضري جدا دوري كنيد.

 آسپرين نخوريد:

گاهي اوقات آسپرين باعث مي‌شود روز بعد از خوردن آن گوشتان وزوز كند يا زنگ بزند. اگر به‌صورت مداوم آسپرين مي‌خوريد ممكن است در خطر ابتلا به اين مشكل قرار بگيريد. خوردن آسپرين بچه براي آناني كه براي مشكلات قلبي از آن مصرف مي‌كنند خطر كمتري دارد. براي جايگزيني آسپرين با داروي ديگر با دكترتان مشورت كنيد.



 
 
1389 چهار شنبه, 25 فروردین -April 14, 2010
 
محتوای نامه احمدی‌نژاد به اوباما چه بود؟
رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور كه به دومين نامه احمدي‌نژاد به اوباما اشاره داشت‏، گفت: اين نامه اسفند ماه سال گذشته ارسال شده و ربطي به اظهارات اخير اوباما ندارد.


 
بنزین 210 تومان می شود
براساس بسته پیشنهادی دولت به مجلس قیمت بنزین ظرف 5 سال به 650 تومان خواهد رسید که براین اساس امسال هرلیتر بنزین در خوشبینانه ترین حالت باید 210 تومان بفروش برسد.
براساس بسته پیشنهادی دولت در جلسه مشترک با مجلس در خصوص اجرایی شدن لایحه هدفمند کردن یارانه ها  ، قراراست طی 5 سال قیمت بنزین به سقف 650 تومان در هر لیتر برسد که با استناد به اظهارات احمدی نژاد که قرار است قیمت بنزین هر سال 20 درصد افزایش یابد بنابراین امسال قیمت بنزین حداقل تا 210 تومان در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

در حالی قرار است سقف قیمت بنزین از سوی دولت دهم 650 تومان در هر لیتر مبنا قرار بگیرد که در حال حاضر هر لیتر بنزین در فوب خلیج فارس به نرخ 507 تومان در هر لیتر خریدوفروش می شود.

به گزارش خبرانلاین ،در این بین در صورت اجرایی شدن این لایحهبا نظرات فعلی دولت ، قیمت هر لیتر بنزین در سالجاری تا مرز 210 تومان افزایش خواهد یافت.



 
امام جمعه آبادان استعفا داد
امام جمعه سابق آبادان ادامه داد: با توجه به اينكه مسئوليت و تولي حوزه علميه آبادان را برعهده دارم، مشغله‌هاي بسياري نيز در ارتباط با حوزه علميه آبادان براي بنده به ‌وجود آمده است.
 
به ‌دليل پاره‌اي از مشكلات خانوادگي امام جمعه آبادان استعفا داد.

امام جمعه آبادان اظهار داشت: خبر استعفاي بنده از امامت جمعه آبادان صحت داشته است.

حجت‌الاسلام سيدعلي دهدشتي خاطرنشان كرد: با توجه به اتمام دور دوم امامت جمعه بنده در آبادان و به ‌وجود آمدن پاره‌اي مشكلات خانوادگي و شخصي از امامت جمعه آبادان معذور هستم.

وي افزود: البته مشكلات و مشغله‌هاي صنفي نيز دليل ديگري براي استعفاي بنده از امامت جمعه آبادان است.

امام جمعه سابق آبادان ادامه داد: با توجه به اينكه مسئوليت و تولي حوزه علميه آبادان را برعهده دارم، مشغله‌هاي بسياري نيز در ارتباط با حوزه علميه آبادان براي بنده به ‌وجود آمده است.

دهدشتي تصريح كرد: بنده استعفاي خود را اعلام كرده‌ام و بايد منتظر پاسخ و تصميم‌گيري شوراي سياستگزاري ائمه جمعه باشيم.

وي درباره گزينه احتمالي براي امامت جمعه آبادان خاطرنشان كرد: در حال حاضر در اين مورد اطلاعي ندارم.

حجت‌الاسلام سيدعلي دهدشتي به ‌مدت دو دوره مسئوليت امامت جمعه اين شهرستان را عهده‌دار بوده است.


 
ريزش رو به صعود نيروهاى انتظامى و نظامى رژيم
گزارش دریافتی: ماموران با سابقه و ارشد نيروى انتظامى و نيروهاى نظامى درخواست بازنشستگى پيش از موعد كرده اند. معاونت نيروى انسانى ستاد مشترک نيروهاى مسلح رژيم هرگونه درخواست بازنشستگى را تا اطلاع ثانوى ممنوع کرده است. طى سه ماهه پايانى سال 88 بسيارى از نيروهاى نظامى و انتظامى بالاى 25سال خدمت از معاونت نيروى انسانى تقاضاى بازنشستگى کرده اند. ارائه درخواستهاى بازنشستگى پيش از موعد از سوى کادر نيروهاى نظامى و انتظامى به معنى سرپيچى از دستور نظامى تلقى شده و در دادگاههاى نظامى پيگرد قانونى خواهد داشت. با اين وجود در 6ماهه دوم سال 88 نيروهاى انتظامى و نظامى در بين کل کارکنان و کارمندان حکومتى بيشترين درخواست بازنشستگى پيش از موعد را داشته است.

 
علت دستگیری جعفرپناهی به روایت وزیرارشاد
وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام کرد این وزارتخانه موضوع دستگیری جعفر پناهی را پیگیری کرده و به نتیجه رسیده است.
 
سیدمحمد حسینی در در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا وزارت ارشاد در مورد جعفر پناهی پیگیری انجام داده یا نه به ایسنا گفت: «ما موضوع دستگیری آقای پناهی را پیگیری کردیم و آنها نیز توضیح دادند که این موضوع یک مسئله امنیتی است. وزارت ارشاد از مسوولان قضایی و امنیتی این مساله را پیگیری کرد و آنها نیز توضیح داده و اعلام کردند که جنبه امنیتی دارد و یک مسئله امنیتی است.»

او ادامه داد: «آنها اعلام کرده‌اند که این کارگردان در حال ساخت فیلمی علیه نظام و بحث‌های مربوط به حوادث اخیر بوده است و اینکه این فیلم به مسائل بعد از انتخابات دامن‌زده است.»

حسینی در پاسخ به این سئوال که جلسه شورای عالی سینما که شمقدری وعده تشکیل آن را با حضور رئیس‌جمهور داده است، چه زمانی برگزار می‌شود گفت: «این بستگی به تشخیص آقای رییس‌جمهور دارد.»


 
 1389 پنج شنبه, 26 فروردین -April 15, 2010
 صعود میرحسین موسوی در نظرسنجیِ جهانیِ مجله تایم به جایگاه اول
کلمه: در حالیکه نظرسنجی بین المللی مجله تایم برای انتخاب تاثیرگذارترین شخصیت های سالِ ۲۰۱۰ هنوز به پایان نرسیده، آمارهای ثبت شده نشان از این دارد که میرحسین موسوی ازجنبش سبز مردمِ ایران با رای بسیار بالایی در صدر لیست این نظرسنجی قرار دارد. به گزارش جرس در نظرسنجی و رای گیریِ نشریۀ شاخصِ تایم - همانند هرساله- از خوانندگان و مردم خواسته شده است تا ''از میان ۲۰۰ تن از هنرمندان، سیاستمداران و شخصیت‌های هنری و سیاسی و شاخصِ جهان، یک نفر را بعنوان شخصیت تاثیرگذار سال ۲۰۱۰ انتخاب کنند. صفحه اصلیِ تایم، تا لحظۀ مخابرۀ این خبر، میرحسین موسوی را با بالغ بر ۶۳۲ هزار رای، نفر اولِ این نظرسنجیِ معرفی کرده است. از دیگر شخصیت‌های ایرانی، دکتر زهرا رهنورد، فعال سیاسی، رییس سابق دانشگاه الزهرای تهران و همسر میرحسین موسوی، در رتبه هجدهم و شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل (۲۰۰۳) در رتبه چهلم فهرست فوق الذکر قرار دارند. نظرسنجیِ تاثیرگذارترین شخصیت سال، تا تاریخ ۲۹ آوریل (دو هفته دیگر) ادامه خواهد یافت.

 
تویوتا فروش جهانی "لکسس" را متوقف کرد
تویوتا فروش مدل 2010 لکسس جی اکس 460 خود را در پی هشدار یک مجله آمریکایی درباره ایمنی آن متوقف کرده است و می گوید کلیه مدل های شاسی بلند خود را تحت آزمایش های ایمنی قرار خواهد داد.

به گزارش بی بی سی، این اقدام یک روز پس از آن صورت می گیرد که تویوتا فروش این نوع اتومبیل خود در آمریکا و کانادا را در واکنش به نگرانی های مطرح شده در نشریه "گزارش مصرف کننده" دایر بر احتمال معلق خوردن آن در شرایط اضطراری متوقف کرد.

آخرین باری که تویوتا عملکرد یکی از اتومبیل های خود را "غیرقابل قبول" خوانده بود در سال 2001 بود.

تویوتا همچنین گفت کلیه اتومبیل های دیگر شاسی بلند خود را در معرض آزمایش های ایمنی قرار خواهد داد هرچند فروش آنها را متوقف نمی کند. اینها شامل "لند کروزر"، "لند کروزر پرادو" و "راو 4" می شود.

"لکسس" خط تولید لوکس تویوتاست که با اتومبیل های مجلل تر بازار مانند بنز رقابت می کند.

لکسس جی اکس 460 مدل 2010 به غیر از آمریکا و کانادا، فقط در خاور میانه و روسیه عرضه می شود. این شرکت پیشتر گفت مطمئن است که این اتومبیل ایمن است.

اما تویوتا در ماه های اخیر درخواست بازگرداندن و سرویس اضطراری 8 میلیون اتومبیل در سراسر جهان را به دلیل نگرانی های ایمنی از جمله در سیستم ترمز داده است.

نشریه "گزارش مصرف کننده" (Consumer Reports) در آمریکا بر لکسس جی اکس 460 برچسب "نخرید: خطر ایمنی" زد که ناشی از ظاهر شدن مشکلی به هنگام آزمایش ها در شرایط اضطراری بود.

این نشریه گفت که آزمایش هایش نشان داد که این اتومبیل استعداد معلق خوردن در شرایط سخت را دارد که می تواند باعث جراحت یا مرگ شود، با این حال گفت که تاکنون گزارشی از اینگونه تصادف ها دریافت نکرده است.

این مدل از سه ماه پیش در آمریکا عرضه شد و پنج هزار دستگاه آن در این کشور فروخته شده است. مدل های لکسس جی اکس از سال 2002 در آمریکا عرضه شده است.

تویوتا به اتهام عدم اطلاع به موقع ایراد "پدال گاز معیوب" در میلیون ها خودروی ساخت این شرکت، با بیش از ۱۶ میلیون دلار جریمه در آمریکا روبروست.

 
مقام معظم؛ وقت عمل است , حسین جعفری

مقام معظم فرموده اند که من هرگز کارغیرقانونی نمی کنم.  ایستادگی های ایشان دربرابرخواستهای گروههای گوناگون بسیارمعروف و زبانزد است و دلیل ایشان هم همواره آن بوده است که "من کارخلاف قانون نمی کنم"،"من به قانون احترام میگذارم"، "من پیرو قانون هستم" وبیشترینه عزت واحترامی که ایشان درجامعه ایرانی وبین المللی دارند بواسطه همین قانونمندی واحترام گذاشتن به قانون است که تاکنون با گفتاروکردارخود بارها بوضوح به اثبات رسانده اند.

 

بسیارخوب و بسیارعالی تاحال هرچه فرمودید، ما با احترام به این فرمایش شما و به سبب احترام به قانون دم درکشیدیم و ساکت ماندیم وخون دلها خوردیم تا مبادا حرفی برخلاف فرمایش حضرتعالی زده باشیم ویا خدای ناکرده دامن قانون با پاره ای ازگفته ها ونوشته های ما لکه دارشود.  اما مقام معظم اکنون با توجه به خبرزیر، هنگام عمل است و بازگرداندن احترام به قانون و هرچند مقام وموقعیت حضرت رهبربسیاربالاترازآن است که برای ثبوت فرمایشات خود درزمینه احترام به قانون، اقدامی کنند، اما ازآنجا که قانون بالاترازهمه حتی آیت الله خمینی به اقرارخودشان بود وتاکنون براساس بیانات و اظهارات مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی و به شهادت نوشته های مطبوعات معتقد ومومن به انقلاب کسی بالاتر و واجب الاحترام تر ازحضرت آیت الله خمینی نداشته ایم، به این سبب همه انتظاردارند با عطف عنایت به مطلب زیر حضرت مقام معظم به داد قانونی که نادیده گرفته شده رسیده وبه دادخواهی عده ای دراین زمینه جدا بذل توجه و عنایت فرمایند. ابتدا متن بخشی ازاین خبر را می خوانیم:

 

"با گذشت ۱۰ ماه از شروع اعتراضات به نتایج پس از انتخابات، استاندار تهران در گفت و گویی با «همشهری ماه» صراحتا اعلام کرد که راهپیمایی معترضان در ۲۵ خرداد، دارای مجوز قانونی بوده است. این در حالی است که در حالی که بسياری از دستگيرشدگان حوادث پس از انتخابات به دليل حضور در راهپيمايی روز ۲۵ خرداد سال گذشته به زندان محکوم شده‌اند. براساس آرای دادگاه‌های پس از انتخابات حضور در راهپيمايی ۲۵ خرداد ماه مجازاتی برابر با يک سال زندان تعزيری داشته است «مرتضی تمدن»، استاندار تهران، در گفتگو با مجله «همشهری ماه»، اظهار داشت: «آنها(معترضان) تقاضای برگزاری راهپيمايی کردند و ما هم مجوز صادر کرديم. راهپيمايی روز ۲۵ خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کرديم نظم راهپيمايی حفظ شود. ما به آنها کمک کرديم که امنيت روز ۲۵ خرداد ماه تامين شود. يعنی همزمان هم مجوز داديم و هم خدمت رسانی کرديم.» 

 

ازآنجا که مقام معظم ومحترم رهبری دارای دستگاههای عریض طویلی هستند که میتوانند به آسانی وسرعت به تمام این خبردسترسی داشته باشند، من ازآوردن کل خبربه واسطه محدود بودن صفحات این نشریه خودداری کردم.

 

استاندار تهران در شرايطی اينگونه اظهار نظر می‌کند که بسياری از دستگيرشدگان حوادث پس از انتخابات به دليل حضور در اين راهپيمايی، زجرها دیده، خفت ها کشیده، ازآنهاهتک حرمت ها شده و به زندان محکوم گشته ودرنهایت وثیفه های میلیونی برای آنان صادرشده است.

 

مقام محترم ومعزز رهبری اکنون زمانی است که "دستی ازغیب برون آید وکاری بکند".  این همه فرمودید من قانونی عمل میکنم.  من کارغیرقانونی نمیکنم.  من پا روی قانون نمیگذارم، حال بفرمایید آن کسانی که صرفا به خاطر شرکت در تظاهرات کاملا قانونی و مجوز دار بیست وپنج خرداد ماه دربازداشتگاههای گوناگون مورد انواع پذیرایی ها قرارگرفته ودربرابر درخواست بسیار منطقی ومعصومانه آنان که پرسیده بودند "رای ما چه شد" یا "رای مارا پس دهید" ماموران محترم، پاسدارها، بسیجی ها حتی لباس شخصی ها که ازقرار دولت وحاکمیت و رژیم نیز ازوجود آنان خبری ندارد و گروهی هستند که خودسرانه عمل می کنند، با آن شیوه های غیرانسانی پاره ای ازآنان را روبدیوار قرارداده رایشان را پس دادند، ما از رهبرمعظم و قانونمدار انتظار داریم که با توجه به فرمایشات بسیار روشن وصریح استاندار بسیار محترم تهران که به لفظ مبارک فرموده اند این راهپیمایی با مجوز بوده است، به داد این مردم مورد ظلم وتجاوزقرارگرفته برسند. من به واسطه بلاهایی گوناگونی که برسرآن دسته از هموطنان آمده است، هرگز جرات وجسارت نداشته ام که لب بازکرده وخواستار برگرداندن رای خودباشم، اما گمانم به عنوان یک شهروند که پیروقانون است، حق من است که ازمقام معظم قانونمداردرخواست کنم که دستورجدی صادرفرمایند که به این مساله قانونی به صورت کاملا قانونی رسیدگی شود تا با مجازات عاملان این قانون شکنی، مقامات انتظامی وقضایی واجرایی درآینده تکلیف خود را بدانند وهنگامی که مردم بیگناه را دستگیریا محاکمه ومحکوم می کنند، دست کم یک اتهام محکمه پسند وقانونی را مستمسک قراردهند که مجریان قانون وطرفداران قانون و کسانی که مجدانه درپی قانونی عمل کردن هستند، با شنیدن اینگونه فرمایشات مقام محترم فرمانداریی، سنگ روی یخ نشوند.

 

 

  *ديدگاه هاي وارده در یادداشت ها لزوما ديدگاه جرس نیست.



 
امام جمعه قم: گرانى و بيكارى در جامعه غوغا مى كند
روزنامه ابرار: امام جمعه موقت قم در ديدار اعضاى شوراى مركزى كميته امداد امام خمينى(ره) گفت: در نظام جمهورى اسلامى هر مقام و شغلى مسئوليت آفرين و ارزشمند است كه اگر درست انجام وظيفه شود پاداشى نيك در بر دارد و اگر كوتاهى و غفلت شود مسئوليت اخروى دارد. به گزارش ايسنا، آيت الله امينى ادامه داد: مخصوصا شما كه مسئوليت بزرگى را پذيرفته ايد و آن ترميم قشر محروم جامعه است كه امام خمينى(ره) به اين افراد عنايت داشتند و آنها را صاحبان انقلاب مى دانستند و اگر طبقه محروم نبود انقلاب پيروز نمى شد. امام جمعه موقت قم اظهار كرد: بايد كارهايى صورت مى گرفت كه اين قشر از اين حالت محروميت خارج مى شدند و امام نيز نمى خواست كه اين قشر هميشه تحت تكفل يك نهاد باقى بماند و ايشان خواستار آن بود كه اين قشر آبرومندانه زندگى كند و من نيز فكر مى كردم كه در اندك زمانى قشر محروم جامعه خودكفا مى شوند و امام نيز خواستار اين بودند كه اين خانواده ها روى پاهاى خود بايستند و زندگى آبرومندانه اى داشته باشند. وى با بيان اين كه شما خود خدمت رسانى را يك وظيفه مى دانيد، گفت: شما كار مقدسى انجام مى دهيد و به كار خود به عنوان يك شغل نگاه نمى كنيد و آن را يك انجام وظيفه مى دانيد و تلاش داريد كه قشر محروم زير پر و بال خود بگيريد. امينى با اشاره به وجود گرانى در كشور اظهار كرد: من نمى دانم اين مقررى كه به اين افراد داده مى شود بر طبق تورم و مسائل آن است كه اين افراد بتوانند حداقل زندگى را داشته باشند؟ وى ادامه داد: گرانى غوغا مى كند و طبقه مرفه جامعه نيز در اين بين از گرانى ها باكى ندارد و طبقه متوسط نيز زندگى را به گونه اى سپرى مى كند اما اين قشر محروم جامعه اند كه بايد بدانها توجه شود. امينى ادامه داد: من از مقررى سال گذشته باخبرم ولى نمى دانم آيا همكارى براى افزايش مقررى در سال جديد شده است يا خير؟ وى در ادامه بيان داشت: مساله ديگرى كه وجود دارد مساله بيكارى است و تا جايى كه من اطلاع دارم بيكارى غوغا مى كند. برخى به واسطه اخراج از كار خود بيكار شده اند كه اين افراد قابل ترحم اند و عده اى نيز افراد تحصيلكرده اند كه فاقد شغل هستند من به اين فكر مى كنم كه اين افراد چه كنند. ما افتخار مى كنيم كه اين افراد را فارغ التحصيل كرده ايم اما حالا كه اين افراد شغل ندارند چه كارى بايد براى آنها انجام داد. بيكارى براى اين افراد و خانواده هايشان بسيار رنج آور است. وى با بيان اين كه من مى دانم امكانات كميته امداد محدود بوده و بر طبق ضوابطى ارائه مى شود، گفت: انتظار داريم كه در سال نو كه مقام معظم رهبرى آن را سال تلاش مضاعف و همت مضاعف ناميدند و من هم تدبير مضاعف را به آن اضافه مى كنم با همت و تلاش شما و ساير مسئولان و دولت و مجلس با همكارى هرچه بيشتر به تعميق اهداف بپردازيم. وى با اشاره به اين كه ما ۳۱ سال از انقلاب را پشت سر گذاشته ايم، گفت: با وجود همت و تاكيداتى كه امام خمينى(ره) داشتند ما بايد به نقطه اى مى رسيديم كه محروميت زدايى شود و اگر همكارى ها بيشتر صورت مى گرفت وضع اكنون بهتر مى شد.

 
آقای استاندار با شما هستم

دیروز استاندار تهران طی یک اظهار نظر بیان داشته که راهپیمایی روز ۲۵ خرداد با اعطای مجوز برگزار شده.وی همچنین اضافه کرد که ما علاوه بر این سعی در حفظ آرامش راهمپیمایی را داشتیم.اما ساعاتی بعد این خبر از سوی خبرگزاری ها تکذیب شد.این دوگانگی در سخنان نشان دهنده ی آشفتگی بین حاکمان دولتی است.چرا که اگر این خبر صحت داشته باشد این نظریه که بسیاری از دستگیری ها غیر قانونی بوده صحت پیدا می کند و چالش های بسیاری برای دولت،قوه ی قضاییه و نیروهای امنیتی به وجود خواهد آورد.زیرا بسیاری از بازداشت ها که به صدور احکام سنگین انجامید به بهانه شرکت در راهپیمایی این روز صورت گرفته است.و اتهام وارده به این افراد شرکت در تجمعات و تظاهرات غیر قانونی در این روز می باشد.در حالی که به گفته ی استاندار تهران این راهپیمایی کاملا قانونی بوده است.حال بعد از ماه ها مردم به یاد آن روز افتادند و این سوال ها در ذهن آن ها نقش بسته که:

چرا افراد به جرم شرکت در این روز بازداشت شده اند؟

 

یا اینکه:

اگر مجوزی صادر نشده چرا گفته شده که مجوز صادر شده است؟

 

و چرا حرف خود را تکذیب می کنید؟؟



 
 Website : NewsToInbox.com
Email : news@newstoinbox.com | Unsubscribe

اخبار ارسالی ما به ایمیل شما بنا به محدودیت موجود در سرویس
Gmail
بطور کامل بدست شما نمی رسد. بدین منظور ما این اخبار را به پیوست برای شما ارسال می کنیم لطفا از گزینه
View
برای مشاهده آن استفاده نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی

خبرهاي گذشته