شب گذشته علیرضا عصار به همراه فواد حجازی، پس از حدود یک سال برای اجرای کنسرت روی صحنه رفت.
در این کنسرت که با حضور 3000 هزار نفر در هر سانس و در تالار کشور برگزار شد، عصار به اجرای برخی قطعات قدیمی خود پرداخت.
از حاشیههای اولین شب این کنسرت، میتوان به استقبال پرشور حاضران از ترانه «خیابان خوابها» اشاره کرد. از این قطعه به عنوان یکی از سیاسیترین ترانههای چند سال اخیر موسیقی پاپ ایران یاد میشود.
حاضران در سالن که از اواسط کنسرت بارها خواستار اجرای قطعه «خیابان خواب ها» بودند، در هنگام اجرای این ترانه، به همراه خواننده به خواندن آن پرداختند بهطوری که همصدایی آنان در هنگام اجرای این ترانه به حدی بود که تقریباً صدای خواننده شنیده نمیشد.
ترانه خیابان خواب ها را خلیل جوادی، شاعر، ترانه سرا و طنزپرداز ایرانی سروده است. اشعار این شاعر بیشتر محتوای سیاسی-اجتماعی و طنز دارد:
پیش از ایــنها حـــال دیگر داشـتم / هرچــه میگفتند بـــــاور داشــتم
صحبت از عدل و عدالت نابجاست / ســــود در بازار ابن الوقــتهاست
عصار همچنین در اولین شب کنسرت خود، با اشاره مجوز نگرفتن برخی از ترانه های جدیدش، ابراز امیدواری کرد آلبوم جدیدش را تا عید فطر به بازار ارائه کند.
جواد شمقدری گفت که فیلم رونوشت برابر اصل ساخته عباس کیارستمی به دلیل «پوشش» بازیگر زن آن امکان نمایش عمومی در ایران را ندارد.
رونوشت برابر اصل، آخرین ساخته عباس کیارستمی سینماگر سرشناس ایرانی است که امسال در شصت و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.
شمقدری که در یکی از برنامههای تلویزیونی جمهوری اسلامی سخن میگفت، افزود: «داستان فیلم در یک روند زمانی سه تا چهار ساعته از زندگی میگذرد و در همه فیلم ژولیت بینوش پوششی دارد که جلوی نمایش عمومی فیلم در ایران را میگیرد و شاید بتوان تنها در محافل دانشگاهی و خاص آن را نشان داد.»
معاون سینمایی وزارت ارشاد گفت که چون دیر به جشنواره کن رسیده، نتوانسته فیلم کیارستمی را آنجا ببیند، ولی بعد آن را در سینمایی در پاریس دیده است.
وی در این باره گفت: «گویا فیلم رونوشت برابر اصل در پاریس، در100 سینما اکران شده بود. فیلم را در یکی از سالنهای یک مجموعه 15،16 سالنه دیدم که داخل سالن 300 نفره آن، حدود 30 تا40 صندلی وجود داشت و 30 نفر آن را دیدند؛ 20 نفر پیرمرد، چند جوان و 10 میانسال.»
گفتنیست فیلم «رونوشت برابر با اصل» نخستین فیلم بلند کیارستمی است که در خارج از ایران ساخته شده و ژولیت بینوش به خاطر بازی در آن، جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال کن امسال را به دست آورده است.
منبع: مردمک
شیرین عبادی در نامهای به گزارشگران ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه «تمام تلاشهای بستگان و دوستان توکلی و دادخواهیهای آنان تا کنون بینتيجه مانده» خواستار دخالت این سازمان در پرونده توکلی شده است.
وی در این نامه یادآوری کرده است که توکلی، بيش از چهار ماه در سلول انفرادی و در سختترين شرايط زندانی بود و سپس به بند عمومی منتقل شد.
عبادی افزوده است: «هنگامی که دادستان تهران از زندان اوين بازديد مینمود، مجيد در خصوص وضعيت نا بسامان زندان و محدوديتهایی که بر خلاف قانون در حق زندانيان سياسی روا میداشتند، اعتراض نمود و در نتيجه طبق تصميم مقامات زندان از تاريخ دوم خرداد ماه ۱۳۸۹ مجددا به سلول انفرادی منتقل شد.»
به گفتهی خانم عبادی «اقامت طولانی مدت در سلول انفرادی و عدم دسترسی به هوای آزاد باعث بيماری ريوی مجيد شده است.»
وی در پایان خطاب به گزارشگران سازمان ملل افزوده است: «خواهشمندم به هر طريق مقتضی به وضعيت اين دانشجوی آزادی خواه رسيدگی کرده و مقامات حکومتی ايران را متوجه مسئوليتهای قانونی اعمال و تصميمات خويش نماييد.»
منبع: گویا نیوز
پیشینه خبر:
انتقال مجید توکلی به بند عمومی پس از ۱۲۵ روز انفرادی
سرگئی پریخُودکو، مشاور ارشد کاخ کرملین سخنان احمدینژاد در کرمان را «عوامفریبی سیاسی» خواند و گفت که «هیچ کس هرگز نتوانسته است با عوام فریبی سیاسی قدرت خود را حفظ کند.»
وی گفت که «برای روسیه هرگونه غیرقابل پیشبینی بودن، هرگونه افراط گرایی سیاسی، عدم شفافیت و غیر قابل پیگیری کردن در اتخاذ تصمیمات مرتبط به جامعه جهانی که موجبات نگرانی را فراهم میآورد، غیر قابل قبول است.»
آقای پریخودکو با اشاره به اینکه «روسیه بدون تردید از منافع ملی دراز مدت خود پیروی می کند» افزود: «در مواضع ما منافع ملت روسیه منعکس میشود به همین خاطر این مواضع نمیتواند در طرفداری آمریکا و یا جانب داری ایران باشد.»
پیشتر محمود احمدینژاد در جمع مردم کرمان با انتقاد از عملکرد روسیه در قبال ایران گفته بود که رهبران روسیه اجازه ندهند که ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود به حساب بیاورند.
منبع: خبرگزاری روسیه
پیشینه خبر:
احمدینژاد: روسیه مراقب باشد دشمن ایران نشود
عبدالله یوسفزادگان پس از هفتاد روز بازداشت همچنان در بازداشت موقت در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر میبرد و در دو هفتهی گذشته از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده هم محروم بوده است.
علیرغم مراجعات مکرر خانواده یوسفزادگان به مسئولان و امنیتی و قضایی در مشهد و تهران، هنوز اطلاع دقیقی از علت بازداشت این دانشجوی نخبه و تداوم بازداشت انفرادی، وضعیت پرونده او مبهم است و خانواده وی همچنان در بلاتکلیفی کامل به سر میبرند.
گفتنی است تاکنون ۱۸۵ دانشجوی المپیادی و تعدادی از فارغالتحصیلان مدارس فرهنگ کشور با امضای نامههای جداگانهای خطاب به ریاست قوه قضاییه خواستار آزادی فوری عبدالله یوسفزادگان شدهاند و تعداد زیادی از دوستان وی با اتشار یادداشتهایی به بازداشت او اعتراض کردهاند.
عبدالله یوسفزادگان از نخبگان فرهنگی کشور، دارنده مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد حقوق در دانشگاه علامه طباطبایی است.
منبع: کلمه
میرحسین موسوی گفت که خرافات امروزه در خدمت فساد سازمان یافته سیاسی و اقتصادی ایران قرار گرفته است.
آقای موسوی حذف سازمان مدیریت و برنامهریزی، حساسیت به کلید واژه توسعه و پشت سر انداختن برنامههای پنج ساله توسعه را نشانهای از رسوخ تفکر خرافی در بدنه حکومت دانسته است.
این اظهارات رهبر جنبش سبز امروز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اعتماد ملی ایراد شده است.
وبسایت کلمه گزارش کرده که آقای موسوی در این دیدار همچنین حذف بخش عمدهای از مدیران با تجربه معتقد به برنامهریزی و مدیریت علمی را به خرافهگرایی افراطی حاکمان مرتبط دانسته است.
وی این گفته سابق محمود احمدینژاد که آمریکا در عراق به دنبال امام زمان است را «فاجعه» خوانده و پرسیده است: «آیا توافقهای شبه ترکمنچای نمیتواند نتیجه اجتناب ناپذیر چنین طرز فکری باشد؟»
این رهبر جنبش سبز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاستهای اقتصادی دولت گفت: «امروز اقتصاد صدقهای و اقدامات باری به هر جهت اغتشاش عظیمی را در تنظیم رویه های عقلانی ایجاد کرده است.»
وی با ابراز تاسف از نگاه منفی حکومت به احزاب و تشکلهای سیاسی افزود: «اقدام اخیر در مورد دو حزب اصلاحطلب کشور ریشه در همین اندیشه منفی در مورد احزاب دارد.»
اشاره آقای موسوی به درخواست چند هفته گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب مبنی بر توقف فعالیتهای جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه گفت: «ایستادگی بر حق تشکیل و حفظ احزاب در این روزها حیاتیتر از همیشه است.»
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «تشکلهای سیاسی باید از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکلهای بزرگتری را ایجاد کنند.»
منبع: وبسایت کلمه
محمود فرجامی
آی طنز
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت جناب مستطاب آقای دکتر سروش
نامه شما واصل شد. در ابتدا گمان کردم متن مناجاتنامه خواجه عبدالله عراقی است و بعدا این ظن در من تقویت شد که شاید شعری از شیخ ابولمعالی مستنصر باشد که مشهور است از شدت فقاهت صاحب کرامت شده بود و حتی کفشهایش از جلوی پاهایش فرار میکردند. منقول است که هر دوی اینها شطحیات میگفتهاند اما بعدا مفقود شده. یک مقداری کلمات عربی به طور تجزیه البته در آن مفهوم بود اما ترکیبا چیزی مستفاد نمیشد. عاقبت توسط جمعی از ادبای مسلط به زبان فارسی به زبان عربی اعراب صدر اسلام ترجمه و بعدا توسط جمعی از شاگردان به فارسی امروزی ترجمه و در اختیار اینجانب قرار گرفت که به جهت ضعف بصر توسط یکی از محارم قرائت شد. لاکن بجهت آنکه خیلی اطناب داشت در نیمه آن پرسیدم منظور حضرتعالی چیست که گفتند میگوید اگر ناراحتید و ناراضی میباشید اما نمی توانید حرفی هم بزنید لااقل به نجف مهاجرت کنید.
به جهت این مطلب البته امتناعی ندارد که ما با اهل بیت به نجف مهاجرت کنیم لاکن چند مشکلی هست که چون یکی از فرزندانم میگوید شما آدم با فضل و کمالاتی هستید و از بسیار چیزها مطلع، سوالا با شما درمیان میگذارم:
اول اینکه در روایت معتبر است که حرام است مومن خود را به زحمت و دردسر بیندازد علی ذالک آیا نجف فی یوم الحاضر امکانات وافی بجهت اسکان مرجعیت دارد؟ فی المثل کولر گازی اسپلیت اوجنرال و آب شرب معدنی دماوند و قالی کرمان گل درشت و زعفران اصل قاینات و ریواس تازه نیشابور و نعلین دستدوز چرم ایتالیایی و صابون مراغه و از این قبیل امور آنجا بقدر کافی یافت میشود؟ و مهمتر اینکه اگر ما به نجف اشرف هجرت کنیم تکلیف وجوهات چه میشود. لابد می دانید که قسمت اعظم وجوهات و سهم امام به صورت شهریه در اختیار طلاب قرار میگیرد تا با تحصیل دروسهای مهمهای از صرف و نحو عربی گرفته تا مسائل مربوط به نماز و جهاد و خمس و کنیز و حیض و نفاس و استبرا و وطی از دبر و امثالهم، فاضل شده انشالله با حسن خلقی که خواهند داشت به جمع اذناب و مریدان ما بیفزایند. آیا در نجف اشرف هم که در تحت تیول اجانب است می توان با این حسابهای بانکی متمرکز که آقا سید جعفرمان می گوید کار کرد؟ کارت به کارت هم میشود کرد؟
دویم اینکه همانگونه که لابدا مستحضرید الان دنیا خیلی پیشرفت کرده و بحمدالله و قوته و اقعد ما هم عقب نیستیم. به خصوص در زمینه این اینترنت که خودتان میدانید چه چیزی خوبیست و همه دنیا به مجرد اینکه ما یک فتوایی می دهیم ملتفت میشود. خیلی وقت است، شاید قریب به 15 سال که در قم کابل نوری آوردند که خیلی اینترنتی خوبی از آن می آید و ما هر روز شاید بی اغراق دو سه ساعتی در روز مینشینیم در کنار این چند جوانی که آقا سید صادقمان آورده که اینترنت کنند و به مسائل عملیه جواب می دهیم. حتی به کمال فروتنی و خضوع عرض کنم که همین اینترنت سبب شده که علم خودمان هم بالاتر برود. مثلا یک زن محترمهای به نام سین. پیشی پشمالو چند وقت پیش در مورد یک چیزی سوال پرسیده بود که اول ملتفت لفظش نشدیم بعدا بتوسط مهندس سرچ کرده عمیقا متوجه شدیم بعد به احسن معانی حکمش را به ایشان ابلاغ کردیم. حیرتآور اینکه پنج روز بعد خبر آوردند همان صفحه سوال و جواب ایشان تا بحال یکصد و پنجاه هزار بار جستجو و مشاهده شده که شکرلله نشان از علاقه زاید الوصف مردم دنیا به مذهب حقه ما دارد. علی ایحال سوال اینجاست که در نجف اشرف هم اینترنت و کابل نوری مهیاست؟
سیم اینکه مرجع بزرگ عالم تشیع حضرت آیت الله سیستانی که ایرانی هم هستند سالهاست در نجف تشریف دارند. ایشان هم مرید و مقلد بیشتری از ما دارند و هم حسابهای بانکیشان که جناب آقای شهرستانی زحمت نگهداری از آنها را میکشند 5 عدد صفر... آقا سید رضا اشاره میکنند 6 عدد... بله 6 عدد صفر بیشتر از حساب ما دارد. بعلاوه هیچ محدودیتی هم بواسطه بُعد مسافت ندارند. معذالک همانطور که میدانیم در تمام این سالها و بخصوص در این یک سالی که گذشت مختصر کلامی از ایشان در این باره صادر نشد. سهل است داماد آقای آیت الله موسوینژاد که از نزدیکان و معتمدان ایشان در مشهد است را هم که گرفتند و با آن وضعیت آقای ابطحی را در تلویزیون با تنبان زنانه آوردند که اعتراف کند و از فرط لاغری ما نشناختیمش؛ باز هم حضرت ایشان یک کلام حاضر نشدند بگویند که مثلا شکنجه حرام است و اعترافی که به جبر گرفته شده باشد معتبر نیست. تازه یادتان باشد که حضرت سیستانی اول کسی بودند که سایت اینترنت زدند و همین سایت خود را ما را هم آقای مروارید از مشهد که مسئول سایتهای آقای سیستانی است مدد رساند و راه انداخت. پس مشکلی بجهت صدور و نشر فتوا یا لااقل حکم معمولی نبوده ولی با این وضع باز هم ایشان امتناع کردند که نشان می دهد حتما حکمتی داشته یا ضرورتی نداشته. با این وجود آیا به نظر شما رفتن به نجف خیلی فایدهمند است؟
مطالب از این دست زیاد است که چون به وقت نماز شب نزدیک میشویم و نوشتن کاغذ و گفتن شعر و گرفتن ناخن در این ساعات مکروه است به همین اکتفا میکنیم.
و من الله التوفیق و علیه التکلان
دفتر حضرت آیت الله آقاجانمان (مُهر بیضوی)
بعد التحریر: ضمنا میخواستم سوال کنم آیا شما با آن سروشی که یکی دو سال پیش آقای آسید جعفر سبحانی در گعده میگفتند سبالنبی کرده نسبتی دارید یا فقط تشابه اسمی است؟ اگر میشناسیدش بدانید که از همان شب اینجانب حکم به مهدور الدمی آن ملعون داده و این مطلب روی سایت ما هم هست که در حکم حجت شرعی است و چنانچه خود شما هم این کار را بکنید بدانید که بهشت بر شما واجب میشود و در آنجا حوریانی هستند که قد آنها هفتاد ضرع است و پوستشان مثل استبرغ بوده هر صبح در شیر و عسل غسل کرده و به چنان وجهی بر مومن خود را عرضه میکنند که آرزو میکند لیتنی هرگز به دنیا نیامده بود.
ماجرا از این قرار است که هیات رئیسه دانشگاه شیراز (بخوانید نهادهای انتظامی و حراستی دانشگاه) آیین نامه بالابلندی را به عنوان نظامنامه پوشش و اخلاق دانشجویان ابلاغ کرده اند که دانشگاه را به سربازخانه تبدیل می کند. وقتی نظامیان در قدرت باشند یا هرجا هستند احساس قدرت کنند یا دست بالا را در همه مباحث داشته باشند طبیعی است که از این نوع نظامنامه ها هم صادر کنند. البته وقتی رهبر مملکت از دانشجویان و استادان به عنوان افسران جنگ نرم یاد می کند معلوم می شود که آب از سرچشمه گند زده است. طبعا به شیراز که می رسد باید دانشگاه عملا و رسما به پادگان تبدیل شده باشد. بر اساس این نظامنامه تواضع الزامی است صدای دانشجو باید پایین باشد و هرگز در محیط های عمومی دانشکده ها نظیر آسانسورها، کافی شاپ ها، سلف سرویس ها نباید با دیگر دانشجویان بحث و شوخی های نامناسب و خندیدن با صدای بلند صورت پذیرد! - ستون ضدخبر که مسئول پیگیری امور توهمی و دروغ و زور و خلاف عقل است این سند مهم خلاف عقل را برای آگاهی عقلای سی میل خوان منتشر می کند:
“آئین نامه اجرایی کد پوشش (Dress Code) و اخلاق حرفه ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ”
(در محیط های آموزشی)
با توجه به اینکه محیط های علمی حرمت، شرایط و ضوابط خاص خود را دارد، نحوه پوشش و ظاهر دانشجویان، فاکتورهای ارزشی مهمی هستند که مقام، مرتبه و شأن عقاید و اصول دانشجویی را منعکس می کند. بر این اساس رعایت موازین و ضوابط عرفی، شرعی و اجتماعی، موجب ایجاد تصویر مثبت از اخلاق حرفه ای می گردد. بدین منظور براساس صورتجلسه مصوبه ۷/۶/۸۷ هیأت رئیسه دانشگاه ، کد پوشش دانشجویان در ۷ فصل و ۲۳ بند بدین شرح اعلام می گردد.
منظور از محیط آموزشی در این آئین نامه ، دانشکده ها، آموزشکده ها و محیط های آموزشی (شامل کلاس درس،سالن کنفرانس،کتابخانه و محیط های عمومی دانشکده ها نظیر آسانسور،سلف سرویس وکافی شاپ) می باشد.
فصل اول: کلیات
۱- این آئین نامه در دانشکده ها و سایر محیط های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اول اسفند ماه ۱۳۸۸ لازم الاجرا می باشد.
۲- تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت ورود به دانشکده ها و سایر محیط های آموزشی ملزم به اجرای مفاد این آئین نامه می باشند.
فصل دوم: لباس
۳- لباس دانشجویی (آقایان) جهت ورود به دانشکده ها و سایر محیط های آموزشی باید ساده و متعارف بوده و شامل: پیراهن آستین بلند گشاد، شلوار گشاد و بلند، جوراب و کفش مناسب و جهت دانشجویان خانم شامل مانتو گشاد و بلند ( به طوریکه لباس زیر آن قابل رؤیت نباشد ) ، شلوار گشاد و بلند و مناسب – مقنعه بلند، جوراب و کفش مناسب باشد.
بدیهی است که استفاده از مانتو و شلوار تنگ و چسبان و دارای رنگ تند و نا متعارف و عدم استفاده از جوراب ممنوع می باشد. همچنین مانتو باید بلند ( در حد زانو ) باشد.
۴- دکمه های مانتو ها باید در تمام مدت حضور در محیط های آموزشی بطور کامل بسته باشد.
۵- برای آقایان استفاده از تی شرت های حاوی تصاویر و یا کلمات نامناسب و ناهمخوان با عرف جامعه و لباس های ورزشی و برای خانم ها مانتوهای کوتاه و چسبان و دارای رنگ تند در محیط های آموزشی درمانی ممنوع می باشد.
فصل سوم: بهداشت فردی
۶- ناخن ها باید کوتاه، تمیز ، بدون لاک باشد. استفاده از ناخن های مصنوعی و ناخن بلند ممنوع می باشد.
۷- رعایت بهداشت فردی اعم از بهداشت دهان، انجام استحمام منظم و … باید در تمامی زمان ها مدنظر باشد. همچنین لباس ها باید تمیز، اطو کشیده و مرتب باشد.
۸- دانشجویان خانم باید نسبت به رعایت پوشش کامل موی خود و رعایت دستورات شرعی اهتمام جدی داشته باشند.
۹- موهای دانشجویان آقا باید تمیز ، آراسته و در حد متعارف باشد و موهای این افراد نباید بلند بوده یا روی چشم ها را بپوشاند.
فصل چهارم: زیور آلات و …
۱۰- استفاده از هر گونه وسایل آرایش و زیور آلات از جمله انگشتر طلا، النگو، دستبند ( به جز حلقه ازدواج) در محیط های آموزشی ممنوع می باشد.
۱۱- استفاده از هر گونه انگشتر طلا، دستبند، گردن بند و … ( به جز حلقه ازدواج) جهت دانشجویان آقا اکیداً ممنوع می باشد.
۱۲- استفاده از هر گونه لوازم آرایش، ادوکلن و عطرهای با بوی تند و حساسیت زا در محیط های آموزشی ممنوع می باشد.
فصل پنجم: کفش ها
۱۳- کفش ها باید راحت – تمیز ، قابل شستشو و در صورت نیاز واکس خورده، با ظاهر مناسب و با رنگ متعارف و ساده باشد.
بدیهی است استفاده از کفش هایی با رنگ تند ممنوع می باشد.
۱۴- کفش ها نباید پاشنه بلند و نوک تیز باشد و باید علاوه بر راحتی، دارای پاشنه مناسب (حداکثر ۳ سانتی متر) و پنجه پهن بوده و در هنگام راه رفتن تولید صدا نکنند.
۱۵- استفاده از دمپایی و صندل در محیط های آموزشی ممنوع می باشد.
فصل ششم: رفتار
۱۶- استعمال سیگار و سایر دخانیات در کلیه زمان های حضور فرد در دانشکده ها و محیط های آموزشی ممنوع می باشد.
۱۷- در زمان حضور در کلاس های درس، سالن های کنفرانس و کتابخانه ها، تلفن همراه باید خاموش بوده و در سایر زمان ها، استفاده از آن به حد ضرورت کاهش یابد.
۱۸- استفاده از آدامس و نظایر آن در کلاس های درس، سالن های کنفرانس و در حضور اساتید ممنوع می باشد.
۱۹- صحبت کردن در محیط های آموزشی باید به آرامی و با ادب همراه باشد.
۲۰- رعایت اصول اخلاق حرفه ای، تواضع و فروتنی در برخورد با اساتید و دانشجویان الزامی است.
۲۱- هرگز در محیط های عمومی دانشکده ها نظیر آسانسورها، کافی شاپ ها، سلف سرویس ها نباید با دیگر دانشجویان بحث و شوخی های نامناسب و خندیدن با صدای بلند صورت پذیرد.
فصل هفتم: نظارت بر اجرا و پی گیری موارد تخلف آئین نامه:
۲۲- نظارت بر رعایت اصول این آئین نامه جهت دانشجویان در دانشکده ها بر عهده رئیس و معاون آموزشی دانشکده مربوطه می باشد.
۲۳- افرادی که رعایت اخلاق حرفه ای و اصول آئین نامه را ننمایند ابتدا تذکر شفاهی سپس تذکر کتبی و در صورت اصرار بر انجام تخلف به کمیته انضباطی ارجاع داده می شوند.
به نقل از: ندای سبز
آیتالله جوادی آملی میگوید دانشگاهها با بخشنامه، ساختن نمازخانه، جدا کردن دختر و پسر اسلامی نمیشود.
آقای جوادی آملی در جمع گروهی از دانشجویان گفته که با برگزاری دعای کمیل یا نماز جماعت و جدا کردن دختر و پسر دانشجو و استاد متدین تربیت میشود، اما دانشگاه اسلامی نمیشود.
به گفته این استاد حوزه «برگزاری مراسمات دینی از غیر از دانشگاه هم ساخته است، اما آنچه که باید در دانشگاه حل شود همین مسئله علم دینی و سکولار است.»
جوادی آملی افزود: «اسلامی شدن دانشگاهها در گرو اسلامی کردن علوم است و این مسئلهایست که تنها از طریق علمی حل میشود.»
این استاد حوزه علمیه اسلامی ساختن دانشگاه را با بیانیه و سفارش غیرممکن دانست و گفت: «با سفارش و بخشنامه میتوان مسجد ساخت و دعا برگزار کرد، ولی نمیتوان دانشگاه را اسلامی کرد.»
منبع: خبر آنلاین
پیشینه
طرح مبارزه با بدحجابی در دانشگاهها ابلاغ شد
«شورای اسلامی شدن دانشگاهها» تشکیل میشود
محمود احمدینژاد با انتقاد از عملکرد روسیه در قبال ایران گفت: «رهبران روسیه اجازه ندهند که ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود به حساب بیاورند.»
آقای احمدینژاد امروز چهارشنبه در جمع گروهی از مردم کرمان خطاب به دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه گفت که رابطه دوستانه تهران و مسکو «لوازمی» دارد که نخستین آن «احترام متقابل» است.
وی افزود که انتظار ایران از روسیه «احترام به کرامت متقابل است.»
به گفته آقای احمدینژاد «امروز توضیح رفتار مدودف برای ملت ایران برای ما مشکل شده است. مردم نمیدانند اینها دوست ما هستند، در کنار ما هستند، با ما هستند یا اینکه دنبال چیز دیگری هستند.»
احمدینژاد در ادامه افزود: «من اگر رئیسجمهور روسیه بودم در اظهار نظرها و تصمیمگیریها درباره موضوعاتی که به ملت بزرگ و تمدنساز ایران مربوط میشود تأمل بیشتری میکردم.»
احمدینژاد در ادامه گفت ما نمیتوانیم به حساب اینکه از سوی برخیها تحت فشار هستیم علیه منافع روسیه اقدام کنیم.
روسیه از جمله متحدان ایران بهشمار میرود که با دور جدید تحریمها علیه تهران موافقت کرده است.
منبع: خبرگزاری فارس
علی اردشیر لاریجانی با کسب اکثریت آرای نمایندگان برای یک سال دیگر به عنوان رئیس هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
آقای لاریجانی که تنها نامزد ریاست مجلس بود، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس موفق شد با کسب 214 رای برای سومینبار رئیس مجلس شود
علی لاریجانی هشتم خرداد سال 1387 همزمان با آغاز به کار هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با رای نمایندگان به عنوان رئیس موقت مجلس انتخاب شد
وی در 12 خرداد سال 1387 نیز در انتخابات یک ساله هیات رئیسه 237 رای را کسب کرد و به عنوان رئیس مجلس در نخستین سال کاری مجلس هشتم برگزیده شد
لاریجانی سال گذشته نیز با کسب 216 رای به عنوان رئیس مجلس هشتم در سال دوم اتنتخاب شد
اعضای هیئت رئیسه جدید مجلس هشتم برای سومین سال فعالیت مجلس در حالی انتخاب شدند که حسن غفوریفرد و محمدرضا باهنر نمایندگان تهران از کرسی هیئت رئیسه پارلمان خداحافظی کردند.
محمدحسن ابوترابیفرد نماینده قزوین و شهابالدین صدر نماینده تهران دو نفری هستند در سومین سال فعالیت مجلس از سوی نمایندگان، جایگزین باهنر و غفوریفرد شدند.
منبع: مهر
مهدی کروبی با انتقاد از برخوردهای خشونتبار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات گفت حکومت محمدرضا شاه پهلوی هم با مردم اینگونه برخورد نمیکرد.
آقای کروبی در گفتگو با وبسایت جرس افزود از برخوردهای خشونتآمیز جمهوری اسلامی با مردم «متاثر و شرمگین» است و معتقد است باید این نوع برخوردها پایان یابد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در 26 اسفند ماه سال گذشته نیز از مقامهای جمهوری اسلامی پرسیده بود منطق آنها در منتسب کردن مخالفان به بیگانگان، چه تفاوتی با منطق شاه سابق ایران دارد.
مهدی کروبی در بخش دیگری از این گفتگو به تلاشهای سازمانیافته حکومت برای برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آیتالله خمینی اشاره کرد و آن را نشانه زنده بودن جنبش سبز دانست.
آقای کروبی گفت: «تدابیر امنیتی شدید در مراسمها و نمایشگاهها نشان از زنده بودن جنبش دارد. اینکه برخی سالگردها را نگذاشتند برگزار شود نشان دهنده زنده بودن جنبش است.»
دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: «حرکت ما یک حرکت مدنیست. حرکت و جنبش ما یک حرکت خشونت آمیز و مسلحانه نیست.»
کروبی همچنین گفت که جنبش سبز «جنبش مردمی است و رهبر آن مردمند و این جریان به سمتی میرود که مردم میخواهند. نبض کار دست مردم است. قطعا اگر این جریان رهبری بجز مردم داشته باشد، جریان مخالف وی را به سرعت حذف میکند.»
وی در عین حال گفت: «آنقدر این جریان حاکم سخیف و ترسو شده است که از کسانی که به دیدار من میآیند تعهد کتبی میگیرند که دیگر نباید به دیدار کروبی بروید.»
آقای کروبی باردیگر نظام جمهوری اسلامی را به قایقی تشبیه کرد که سرنشینان آن «صرفا حکومت را برای خودشان و منافع خودشان میخواهند.»
به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی «یک عده قلیلی مدیریت کشور را در دست گرفتهاند و به دلیل اینکه توانایی و قدرت اداره کشور را ندارند، سعی در اعمال فشار بر مردم دارند و فشارها را بیشتر میکنند.»
آقای کروبی همچنین اظهار داشت: «این جریان حاکم به دلیل اینکه پایگاه مردمی ندارد میخواهد روز به روز با اعمال فشار بر مردم برای خود وجاهت پیدا کنند.»
وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به ایرانیان ساکن خارج توصیه کرد شرایط داخل ایران را در نظر داشته باشند.
آقای کروبی افزود: «متاسفانه گاهی برخی تندرویهایی که در خارج از کشور صورت میگیرد فشارش بر داخلیها وارد میشود.»
به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، جمهوری اسلامی از اقدامات تندروانه ایرانیان خارج کشور به عنوان ابزاری در جهت فشار بر نیروهای داخل استفاده میکند.
وی همچنین توصیه کرد که معترضان باید مراقب «نفوذیها» باشند که تلاش میکنند «با دادن شعارهای بسیار تند، دست آویزی به جریان حاکم در سرکوب جنبش مردمی» بدهند.
منبع: سحامنیوز و رادیو زمانه
پیشینه
کروبی: اعترافگیری را متوقف کنید
به دنبال اعلام اعتصاب غذای مجید توکلی، مادر وی هم از اعتصاب غذای خود خبر داد.
مجید توکلی دانشجوی دربند دانشگاه پلی تکنیک در پی انتقال به سلول انفرادی از روز دوم خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.
مادر این فعال دانشجویی گفته است: «از روزی که مجید اعتصاب غذا را شروع کرده، من هم اعتصاب غذا کردهام و هیچ غذایی نخوردهام.»
علی توکلی برادر مجید توکلی به رسانهها گفته که برادرش با وجود بیماری ریوی دست به اعتصاب غذا زده و خانوادهاش نگران وضعیت جسمی او هستند.
مجید اعلام کرده است تا زمان بازگشت به بند عمومی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.
مادر آقای توکلی همچنین گفته که «خیلیها با منزل ما تماس میگیرند و به من دلداری میدهند. واقعا خوشحالم که مجید من تنها نیست.»
منبع: روزآنلاین و بیبیسی
پیشینه
انتقال مجید توکلی به بند عمومی پس از ۱۲۵ روز انفرادی
محکومیت مجید توکلی به هشت سال زندان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر