-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

Best of Balatarin for 11/08/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




مرتیکه سالواتور قروم دنگ الوغ بیک تو قبل از اینکه درباره تمدن پارسی پارس کنی اول یکی بگو پ ! پارسها تمدن ندارند ؟ آنروزی که جد و آباد تو یهلونی یهلونی یا حبیبی داشتند زیر ک.ن خر دنبال مارمولک می‌گشتند برای شام نهار روی نقشه کره زمین فقط یک کشور بود هنوز اسمش هست ایـــــران . ایران پ و ژ و گ و چ ندارد ، بگو بابائی ، چی ؟ ایـــــران . تقصیر شاههای ما بود که از اولش بجای اینکه برینند به هیکل تو عرب سوسمار نشان گفتند این فلک زده‌ها هم بالاخره حیوان خدا هستند ولتان کردند شد این . همین امروز تمام عشقتان به اینست که یک سر ستون تخت جمشید ما برود به هر جای نابدترتان فقط محض اینکه خودتان را یکجوری فرو کرده باشید به ک.ن تمدن ایران . حتی تمدن همین ایران امروز . که تو عرب بی‌پدر و مادر هزار و چهارصد سال است که کمر به نابودی‌اش بستی و باز هم نمی‌توانی . برو خودت را از گردن ببند به آل و اوضاعت دار بزن بدبخت . ماشالا هیچی هم که نداشته باشید شکر خدا همه‌تان از حیث آل و اوضاع از عقب و جلو قشنگ تکمیلید که ! با وحشی‌گری که تمام عنصر وجودی همین امروزتان هم هست برای ما یک دینی آوردید که نود درصدش همانی را گفته که اگر بجای آن play boy ورق بزنی هم باز همانها را می‌خوانی . خدا هم قشنگ خوب دانست دینی که برایتان می‌فرستد باید مربوط به کجاهایتان باشد که شماها همان یهلونی یهلونی بدوید بروید سراغش . ما هم هزار و چهارصد سال آورده‌های شما را مالیده‌ایم به همانجاهایمان ! ده درصد الباقی را هم سه هزار سال قبلترش زرتشت ما همه را در سه کلام گفته بود . آنروزی که تو آنقدر کثیف و لجن گرفته بودی که خدا برای خر کردن تو وضو را واجب کرد بلکه محض نماز هم که شده یک آبی به آن سر و دست نجست بزنی . که امروز نجاست تو را آب زمزم هم پاک نمی‌کند . می‌گوئی بانی جمهوری اسلامی یک عرب است ؟ تو عجب کشفی کردی بابا کریستف کلمب ! خب فکر کرده‌ای پس مشکل ما از همان روز اول با این جمهوری اسلامی از کجاست ؟ و تو چقدررررر بدبختی که خودت می‌روی ثابت می‌کنی که رهبر ما از بیخ عرب است بعد به کسی که رهبر ایران است می‌گوئی امام ! یعنی اطراف تو که بدون ناخالصی همه از بیخ عربند حتی یک آدم حسابی پیدا نمی‌شود که بهش بگوئی امام باید بیائی در مملکت ما دنبالش بگردی . هر چند که اگر این بنگی برای شماها آدم حسابی باشد باید رید به آن مغزتان که سلطان بدنتان است ! بد تری زدی سد حسن ، برو جمعش کن . شعر زیر هم همه‌اش تا دسته مال تو : شاشیدی ترش کردی ، ریدی بدترش کردی !
با ۳۱۹ امتیاز و ۱۴۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حسن نصرالله، حرامزاده زاده از نظام جمهورى اسلامى و اعراب تندرو، گفته است ايران سرزمين پارسي نيست چرا كه خميني و خامنه‌اى، عرب هستند. از اين جسارت كه او به خود اجازه داده و نام بلند ايران را بر زبان رانده كه بگذريم، حرفش بى‌ربط نيست. آرى ايران بانوي ما را گرو گرفته اند و همه ملت ايران، فرهنگ ايران، تمدن ايران و منابع ايران، در اسارت است در دست بى‌وطنانى كه چون عقربى بساط خود را پهن كرده اند نفس بر هر اسيرى مى‌برند. آرى حسن نصرالله با تمام بي‌شعوريش فهميد. ايران، سرزمين گل و بلبل، سرزمين شعر و ادب، خاك دليران، مهد تمدن، خانه پدرى من، كنام مام ميهن، در اسارت است. در اسارت.
با ۲۴۰ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پزشکی در شهرک گلستان تهران به ضرب گلوله کشته شد. پیش از ظهر امروز یک پزشک مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را زا دست داد. بر این اساس با گزارش این موضوع به مرکز فوریتهای پلیسی 110 و اعزام تیم صحنه پلیس آگاهی به محل ، تحقیق در این زمینه آغاز شده و جزییات مربوط به پیگیری این حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.
با ۱۵۷ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


صدا و سیمای اسلامی : عربی زبان رسمی در بهشت، و عجم زبان رسمی در جهنم!
با ۱۵۵ امتیاز و ۵۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


...امروز در ایران چیزی به نام پارسی و تمدن ایرانی وجود ندارد، آنچه در ایران هست، تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست،‌ دین عربی مکی و قریشیِ محمد است. و بنیانگذار آن [آیت الله خمینی] هم عرب و فرزندِ عرب و فرزند پیامبر خدا محمد است. رهبر کنونی اش، حضرت امام خامنه ای هم سید قریشی و هاشمی و پسر پیامبر خداست، پسر علی بن ابی طالب و فاطمه زهراست، که اینها عرب هستند ... اما اگر منظورتان انتخابات ایران است، مردم یک تلاشی کردند و تسلیم شدند، در هفته های اخیر یک عده ای یک رویایی داشتند، که جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، اما اینها خیال های باطلی بود...
با ۱۵۰ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ظاهرا یونجه و علفی که رهبران جمهوری اسلامی به حلقومت میریزند زیادی کرده که هوس جفتک پرانی کرده ای – این را بدان ما پارسی بوده ایم پارسی هستیم و پارسی خواهیم ماند – آن موقع که زیر سرنیزه اجدادت بودیم زبان و سنت خود را حفظ کردیم چه رسد به الان که از صدقه سریه ما نان میخوری و روزت را شب و شبت را روز میکنی- سرت را از سوراخ بیرون کن و فرزندان کورش را ببین
با ۱۳۸ امتیاز و ۳۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مومنی این شکایت‌نامه را پس از تنظیم در دادسرای اوین، به عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران تحویل داده است. بنا به اخباری که منتشر شده است، سخنگوی سازمان ادوار از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، حیدری‌فر بازپرس دادگاه انقلاب و از متهمان اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بازجوهای وزارت اطلاعات از جمله بازجویی به نام "سیدعلی صالحی" مشهور به "سید" شکایت کرده است. عبدالله مومنی در شکایت‌نامه خود، این افراد را از جمله "شکنجه‌گران اصلی" خود در طول دوران بازداشت‌اش در بند 209 زندان اوین نامبرده است.
با ۱۳۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


انقلاب کرديم تا شاه و شاهزاده نداشته باشيم... آقا و آقازاده داريم! انقلاب کرديم تا سياستمان ديني شود... دينمان سياسي شد! انقلاب کرديم تا اقتصادمان انساني شود... انسانيتمان اقتصادي شد! انقلاب کرديم تا خيابان هايمان شريف شوند... شرافتمان خياباني شد! انقلاب کرديم تا رنگ آزادي را ببينيم... انقلاب کرديم تا رنگ آزادي را ببينيم... میدان آزادی را برایمان رنگ زدند! ! انقلاب کرديم تا دردهايمان درمان شود درد بی درمان گرفتیم
با ۱۳۵ امتیاز و ۳۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اگر روزي روزگاري صدام حسين فقط خرمشهر را محمره ميخواند و به خبال خام خود قصدتصاحب بخشي از سرزمين ما را داشت امروز به يمن فاسدترين دولت تاريخ ايران، مردکي به نام سيدحسن نصرالله که اينقدر بشکه بشکه و مفت مفت نفت ايران و پارسيان را خورده چنان هار شده است که گستاخانه تمدن ايران و پارسي را انکار ميکند و رهبران خودخوانده ايران کنوني را عرب و از قوم اعراب ميداند اگر صدام حسن فقط تعلق خرمشهر را به قوم پارسي انکار ميکرد امروز اين مار در آستين پرورده ايرانيان سوداي عربي کردن و زوال تمدن و تاريخ و فرهنگ پاک ايراني را در سر ميپروراند . اما ما هرچه ميکشيم از قوم شياد و عوامفريبي است که بر کشور ما حاکمند ، آنها که شعار تمدن ايراني ميدهند اما حرف اصلي خود را از دهان اين مردک عرب ميزنند . اما مردم ما چه خوب اين مردک و امتال وي و باج دهندگان حاکم بر ايران را شناختند که با جان و دل فرياد زدند نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران . سيدحسن و اربابان و شايد هم نوکرانش در ايران بدانند حتي قشر مذهبي ايران هم به ايراني و پارسي بودن خود افتخار ميکنند و هيچگاه خود را عرب نميدانند . افتخار ما ايراني بودن ماست و اين سيد حسن به زودي درسي از ملت ايران و قوم پارسي خواهد گرفت که عبرتي براي همگان خواهد شد
با ۱۲۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خیابان خشایارشا در اسرائیل !
با ۱۲۱ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سید حسن نصراالله:در ایران چیزی بنام تمدن ایرانی وجود ندارد!
با ۱۱۷ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت از افرادی که در مدت بازداشتش در بند۲۰۹ به طور مستقیم یا غیر مستقیم در شکنجه اش نقش داشته اند، شکایت کرد. او شکایت نامه خود را پس از تنظیم در دادسرای اوین به دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی تحویل داد.ه گزارش خبرنگار کلمه، این فعال دانشجویی دربند در این شکایتنامه از سعید مرتضوی، دادستان قبلی تهران، حیدری فر بازپرس دادگاه انقلاب و از متهمان اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بازجوهای وزارت اطلاعات از جمله بازجویی به نام سید علی صالحی مشهور به سید شکایت کرده است. کسانی که مومنی آنها را در شکایتنامه اش شکنجه گران اصلی اش خوانده است .عبدالله مومنی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد . او چندی پیش نامه ای را ا ز زندان خطاب به رهبر انقلاب نوشت نامه ای که در آن به شرح شکنجه هایی که بر وی در هنگام بازجویی وارد آمده بود اشاره می کرد .عبدالله در بخشی از نامه اش به رفتارهای بازجویی اشاره کرده که در زندان اوین به نام سید معروف است بازجویی که همیشه متهمانش را کتک می زند و به آنها فحاشی می کند. او به این رفتارهای خود افتخار می کند و خود را "تهرانی ساواک" می نامد. تهرانی به گفته زندانیان زمان شاه یکی از بی رحم ترین بازجوها ی آن دوران محسوب می شده و همواره زندانیان را به طرز وحشتناکی شکنجه می کرده است . وی پس از انقلاب اعدام شد.عبدالله بارها توسط بازجو سید صالحی شکنجه می شده و حیدری فر بازپرس هم نه تنها با این شکنجه ها مخالفتی نمی کرد، بلکه با آنها همراهی هم نشان می داد. قاضی صلواتی قاضی پرونده وی هم هر بار عبدالله را می دید به او توصیه می کرد که اگر نظر بازجویش را بر اورده نکند حکم سنگینی خواهد گرفت .سرانجام عبدالله خطاب به رهبر انقلاب توضیح می دهد که چگونه بعد از این همه تهدید و توهین و بعد از اینکه بازجو بارها سرش را در چاه توالت فرو برد تا جایی که بارها دهان و حلقش از کثافات توالت انباشته می شد به آنچه بازجویان خواسته اند تن در داده و اعتراف کرده است هر چند او در همین نامه که از زندان نوشته شده بار دیگر تاکید می کند که همچنان به اعتقاداتی که پیش از بازداشت داشته پایبند است و سخنانی را که تحت فشار در دادگاه روخوانی کرده، بیان اعتقاد ات خود نمی داند .عبدالله مومنی هم اکنون به عنوان یک زندانی از کسانی به دستگاه قضا شکایت برده که هنوز در راس قدرت هستند یا از حاشیه های امن برخوردارند آیا این بار دادستان تهران به داد یک زندانی مظلوم توجه خواهد کرد و داد او را از شکنجه گرانش خواهد ستاند یا شکایت این زندانی نیز تنها برگی دیگر را به برگهای تاریخ این کشور خواهد افزود ؟...
با ۱۱۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بس که تپاندی به دهن نان ِ مفت - هار شدی سیّد ِ گردن کلفت ! / روز به ما مثل شب ِ تار شد - تا که تن ِ پست ِ تو پروار شد / گر چه درون دهنت نان ِ ماست - در دل ِ تو کینه از ایران ِ ماست / بس که شده یونجه و کاهت زیاد - گشته اخیرا دک و پوزت گشاد / هست تو را کینه از ایران زمین - بس که بود در شکمت باد ِ دین/ ...
با ۱۱۰ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ندارد
با ۱۰۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


آقايان وخانم‌هاي اصلاح طلب آیا در سایت جرس و کلمه در محکومیت حسن نصرالله کلامی‌ نوشته شده است؟ آیا شما، فقط تاب پرسش در مورد کشتار دهه شصت را ندارید؟ آیا شما فقط تحمل شنیدن کلمه ایران را نمی‌‌آورید؟ که این گونه در برابر این توهین و تحقیر تاریخی‌ سید حسن نصرالله تحمل کرده و مهر سکوت بر لب زده‌ايد؟ با شما هستم آقای کدیور! شما که مدعی العموم مردم غزه در جنبش سبز هستيد چه پاسخی به این ادعا‌هاي دوست تروریست لبناني خود دارید؟ آقای سید حسن نصر‌الله در پیامی آشکار، ضمن توهین به تاریخ و فرهنگ ایران و ایرانی‌ گفت: امروز در ایران پارسی یا تمدن پارسی وجود ندارد. خمینی و خامنه‌ای عرب و فرزند محمد و علی و فاطمه و از قریش هستند. جنبش مردمی ایران برای سرنگونی نظام اسلامی توهم عده‌ای بود که با تدبیر امام خامنه‌ای سرکوب شد. حال سخن ما این است آقايان وخانم‌هاي اصلاح‌طلبی که سنگ غزه و لبنان را بر سینه ‌زده و هم‌زمان خود را مدافع جنبش آزادیخواهی مردم ایران می‌نامند چه پاسخی حداقل به آن قسمت از سخنان شیخ حسن که خیزش ملت ایران را توهمی از سوی عده‌ای دانسته که با درایت خامنه‌ای سر کوب شد دارند. آيا دليل دفاع شما از امامي که بقول شيخ حسن نصر الله «یک عرب‌زاده غير ايراني» هست چيست؟ البته ايرانيان شريف عرب زبان در اين بحث جاي نمي‌گيرند بلکه منظور ما همان اعراب غير ايراني نظير نصر الله وخميني هستند. آیا کاتولیک‌تر از پاپ و لبناني و غزه‌ای‌تر از حسن نصراله هستید؟ تاریخ یک ملت و سرزمین از سوی یک تروریست انکار می‌شود آنگاه شما شعار‌های ضد تروریستي و میهن پرستانه همان ملت (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ) رابه سود تروریستها مصادره می‌کنید! اینک زمان پاسخ‌گویی شماست شما آقای کدیور و انصارتان،و اصلاح طلبان به اصطلاح سبزشما باید پاسخ دهید باید از ملت ایران بابت دفاعتان از یک جريان تروریستي و ضد ایرانی‌ عذر خواهی‌ کنید. آقايان و خانم‌هاي اصلاح‌طلب به اصطلاح سبز، شما در روز‌های گذشته سنگ‌ها را بسته و [...] را رها کرده و از طریق «انصارالغزه »خود حملات سیستماتیک و گسترده‌ای را متوجه سایت خود نویس نموده‌ايد تا جاییکه انصارتان تیتر می‌زنند که «نیک‌ آهنگ باید عذر خواهی‌ کند»، توبه کند و عليهذا و معلوم نیست برای چه و از که؟ حال کجایيد تا پاسخ این تروریست معروف همان غزه‌اي را که شما سنگش را بر سينه مي‌زديد بدهيد؟ آنکه باید عذر خواهی‌ کند روزنامه نگار نیست، بلکه شما هستید آقای کدیور و شما هستید انصارالغزه، که گروه‌های فشارتان در فضای مجازی ما را به یاد گروه‌های فشار انصار حزب‌ا‌لله در فضای حقیقی‌ ایران می‌اندازد . آیا شما فقط تاب پرسش در مورد کشتار دهه شصت را ندارید؟ آیا شما فقط تحمل شنیدن کلمه ایران را نمی‌‌آورید؟ که این گونه در برابر این توهین و تحقیر تاریخی‌ سید حسن نصرالله تحمل کرده و مهر سکوت بر لب زده‌ايد؟ با شما هستم آقای کدیور شما که مدعی العموم مردم غزه در جنبش سبز هستيد چه پاسخی به این ادعا‌هاي دوست تروریست لبناني خود دارید؟ آيافقط قدرت زير سوال بردن وتخريب وتهديد دگر اندیشانی را که بار‌ها در مورد خطر حمایت اصلاح‌طلبان از گروه‌های تروریستی فلسطینی به شما هشدار داده‌اند را داريد؟ آيا فقط قدرت بسيج انصارتان وچند سرباز گمنام را داريد تا آنها را مأمور تخریب پرسش‌گران و روزنامه‌نگارانی کنید که از جنایت‌کاران و حامیان دیروز جنایت‌کاراني که امروز ژست دمکرات سبز گرفته‌اند در مورد عملکرد و دلیل سکوت‌شان در برابر جنايات خميني پرسش می‌کنند؟ آقای کدیور آیا در سایت جرس و کلمه در محکومیت حسن نصرالله کلامی‌ نوشته شده است؟ آقايان و خانمهاي اصلاح طلب به اصطلاح سبز، دلیل سکوتتان چیست؟ من به عنوان یک روزنامه نگار مستقل از شما و انصارتان سوال‌های زیادی دارم و یقین بدانید‌ این راه را تا حصول نتیجه ادامه خواهم داد. قدرت ژورنالیسم ممتاز همانند نور شمعی کوچک است. مهم نیست که دنیا چه اندازه تاریک شود، تاریکی هیچ وقت نمی تواند نور را خفه کند.
با ۱۰۵ امتیاز و ۵۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت از افرادی که در مدت بازداشتش در بند۲۰۹ به طور مستقیم یا غیر مستقیم در شکنجه اش نقش داشته‌اند، شکایت کرد. او شکایت نامه خود را پس از تنظیم در دادسرای اوین به دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی تحویل داد. به گزارش خبرنگار کلمه، این فعال دانشجویی دربند در این شکایتنامه از سعید مرتضوی، دادستان قبلی تهران، حیدری فر بازپرس دادگاه انقلاب و از متهمان اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بازجوهای وزارت اطلاعات از جمله بازجویی به نام سید صالحی مشهور به سید شکایت کرده است. کسانی که مومنی آنها را در شکایتنامه اش شکنجه گران اصلی اش خوانده است . عبدالله مومنی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد .عبدالله در بخشی از نامه اش به رفتارهای بازجویی اشاره کرده که در زندان اوین به نام سید معروف است بازجویی که همیشه متهمانش را کتک می زند و به آنها فحاشی می کند. او به این رفتارهای خود افتخار می کند و خود را "تهرانی ساواک" می نامد. تهرانی به گفته زندانیان زمان شاه یکی از بی رحم ترین بازجوها ی آن دوران محسوب می شده و همواره زندانیان را به طرز وحشتناکی شکنجه می کرده است . وی پس از انقلاب اعدام شد. عبدالله بارها توسط بازجو سید صالحی شکنجه می شده و حیدری فر بازپرس هم نه تنها با این شکنجه ها مخالفتی نمی کرد، بلکه با آنها همراهی هم نشان می داد. قاضی صلواتی قاضی پرونده وی هم هر بار عبدالله را می دید به او توصیه می کرد که اگر نظر بازجویش را بر اورده نکند حکم سنگینی خواهد گرفت . شکنجه هایی که "سید " به زندانیان وارد کرده بارها مورد اعتراض مسئولان زندان ۲۰۹ وزارت اطلاعات هم قرار گرفته و حتی گاه برخی از مسوولان بند ۲۰۹ از زندانیان خواسته اند اجازه ندهند او چنین رفتاری با آنها داشته باشد. برخی از بازجوها هم برای به حرف آوردن زندانیان آنها را تهدید می کنند که سید را به سراغ آنها می فرستند.سید صالحی بارها گفته که من باید عبدالله مومنی را بشکنم و تا این کار را نکنم او را رها نخواهم کرد. "سید صالحی" بازجوی پرونده بسیاری از زندانیان حوادث پس از انتخابات از جمله حمزه کرمی نیز بوده است. او بارها به زندانیان می گفت: من می توانم شما را برای همیشه در اینجا نگه دارم . می توانم از قاضی بخواهم سالها برایتان حکم زندان بزنند. نمی گذارم به این زودی ها دادگاه شما تشکیل شود. این موارد نشان می دهد که روال و سازوکار قانونی برای رسیدگی به پرونده زندانیان وجود ندارد. سرنوشت زندانیان سیاسی در دست افرادی کم دانش و بی تجربه که دارای مشکلات فراوانی هستند، قرار دارد................................عبدالله مومنی هم اکنون به عنوان یک زندانی از کسانی به دستگاه قضا شکایت برده که هنوز در راس قدرت هستند یا از حاشیه های امن برخوردارند آیا این بار دادستان تهران به داد یک زندانی مظلوم توجه خواهد کرد و داد او را از شکنجه گرانش خواهد ستاند یا شکایت این زندانی نیز تنها برگی دیگر را به برگهای تاریخ این کشور خواهد افزود ؟
با ۱۰۵ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


واقعیت اینست که حدود ۱۸۰ سال بعد از اسلام یکی از خلفای بنی امیه کعبه را محاصره می کند و در اثر اصابت سنگی از منجنیقی، حجر الاسود خرد می شود به طوری که مجبور می شوند بعدا آن را به هم بچسبانند. حدود ۴۰۰ سال بعد عده ای از قرمطیان سنگ را کلا می دزند و با خودشان می برند به یمن و می گذارند در تاقچه ی مسجدشان و حالش را می برند! ظاهرا سنگ حدود ۲۰ سال بعد دوباره به مکه منتقل می شود. البته اگر اصلا همان سنگ بوده باشد. داستان های دیگری هم هست که ظاهرا یک نفر کارهای بدی روی حجرالاسود کرده که گفتنش اصلا در شان این وبلاگ نیست. [+] و البته همه انشالله درس های شیرین و البته بسیار مفید کودکی شان را به یاد دارند؛ داستان به دنیا آمدن پیامبر اسلام در سال عام الفیل. در این سال ابرهه ی احمق تصمیم می گیرد به مکه حمله کند که در میانه ی راه به دست ابابیل که پرنده هایی بودند که سنگ به دندان داشتند غافل گیر می شود. سنگ ها می خورد در ملاج ابرهه و فیل هایش و همه شان نابود می شوند. چند وقت بعد هم پیامبر به دنیا می آید لابد. جدای از احمقانه و خنده دار بودن کل داستان سوالی که می ماند اینست که در سالهای بعد چه کسی دقیقا خواب بود. ابابیل، خدا یا مسلمانان؟
با ۱۰۲ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


به دلیل اظهارات توهین آمیز این شخص در مورد فرهنگ و تمدن ایران و ایرانی. لطفا به دوستان خود پیشنهاد کنید. http://www.facebook.com/pages/We-Iranians-hate-Hassan-Nasrallah/143789822336016
با ۹۸ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در این خاک زرخیز ایران زمین نبودند جز مردمی پاک دین ھمه دینشان مردی و داد بود وز آن کشور آزاد و آباد بود چو مھر و وفا بود خود کیششان گنه بود آزار کس پیششان ھمه بنده ناب یزدان پاک ھمه دل پر از مھر این آب و خاک پدر در پدر آریایی نژاد ز پشت فریدون نیکو نھاد بزرگی به مردی و فرھنگ بود گدایی در این بوم و بر ننگ بود کجا رفت آن دانش و ھوش ما چه شد مھر میھن فراموش ما که انداخت آتش در این بوستان کز آن سوخت جان و دل دوستان چه کردیم کین گونه گشتیم خوار؟ خرد را فکندیم این سان زکار نبود این چنین کشور و دین ما کجا رفت آیین دیرین ما؟ به یزدان که این کشور آباد بود ھمه جای مردان آزاد بود در این کشور آزادگی ارز داشت کشاورز خود خانه و مرز داشت گرانمایه بود آنکه بودی دبیر گرامی بد آنکس که بودی دلیر نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت نه بیگانه جایی در این خانه داشت از آنروز دشمن بما چیره گشت که ما را روان و خرد تیره گشت از آنروز این خانه ویرانه شد که نان آورش مرد بیگانه شد چو ناکس به ده کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سر انجام بد داشتیم بسوزد در آتش گرت جان و تن به از زندگی کردن و زیستن اگر مایه زندگی بندگی است دو صد بار مردن به از زندگی است بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم برون سر از این بار ننگ آوریم
با ۹۸ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


آقاي سيد حسن نصرالله دم درآوردي ، پولهاي نفت ايران هم عربي هستند؟.بد نگذرد آقاي عرب با پول فارسي حال ميکني فرهنگ کهن فارس را هم منکر مي شوي ! دوره جاهليت و تعصب فرهنگ عربي گذشته است از خواب بيدار شو مردک.نفرين بر خامنه اي که انترها را هم رجزخوان اين ملک و ميهن کرده است.
با ۹۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


یک مقام آگاه جزییات تیراندازی به یک پزشک عمومی در تهران را اعلام کرد. مسئول اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ (فاتب) درباره جزییات این سوء قصد که ساعت 8 شب پنج شنبه گذشته در یکی از شهرک های غرب تهران رخ داده است به خبرنگار تابناک اجتماعی گفت: بدلیل اختلافات مالی میلیاردی این پزشک، همراهش و سایر شرکا که اقدام به ساخت وساز مسکن می کردند، این پزشک و همراهش را تهدید به مرگ کرده بودند که این تهدید پنج شنبه شب گذشته عملی شد.
با ۹۵ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تغییرات لایحه موسوم به "حمایت از خانواده" بزودی در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می شود. متن اصلی این لایحه که مرداد ماه امسال در مجلس رسیدگی و تعدادی از مواد آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد مورد اعتراض گسترده جامعه مدنی در ایران قرار گرفت؛ اما تغییرات جدید نیز رضایت منتقدان را تأمین نکرد. در آخرین روزهای باقیمانده تا تصویب نهایی لایحه، دیدگاه زهرا رهنورد استاد دانشگاه و از فعالان حوزه حقوق زنان را جویا شدیم. رهنورد که دیدگاه های او از آغاز جنبش سبز تا کنون مورد توجه رسانه های داخل و خارج ایران قرار گرفته است به صراحت می گوید: پیش فرض های لایحه خانواده با قرائتی غلط از اسلام و تاریخ به دست آمده و آرمان برابری جنسیتی آرمانی غیر قابل گذشت است. توجه شما را به گفتگوی جرس با زهرا رهنورد جلب می کنیم. سرکار خانم رهنورد! فکر می کنید چرا بندهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ لایحه حمایت از خانواده تا این اندازه مورد اصرار مجلس قرار گرفته است که پس از مدتها رفت و برگشت برای تجدید نظر، باز هم بر خواسته خود پای فشاری می کنند؟ نظام خانواده طی یک دوره تحولی در نهایت در جوامع مدرن امروزی به خانواده تک همسری شامل یک زن ، مرد و فرزندان منتج شده و روح آیات قرانی و خانواده در قران نیز خانواده تک همسری و کراهت از چند همسری است . بنابراین اصل بر خانواده با نظام تک همسری است و به هیچ وجه نباید گرفتار بندهای ۲۲ و ۲۳ لایجه خانواده بشویم و دل خود را به جابه جا شدن یک یا دو بند آن خوش کنیم . این حرف اول و آخر است و هم چنان که فعالان حقوق زن گفته اند و من هم در نامه های متعدد و بیانیه ها خواهان آن بوده ام، هدف حذف این دوبند از لایحه حمایت از خانواده است . معمولا در کشور ما حداقل پس از مشروطه مدل خانواده مشروع و مورد قبول جامعه تک همسری بوده و معدود کسانی به صیغه و تعدد زوجات مبادرت می کردند این اقدام را محرمانه و پنهان از قضاوت جامعه انجام می دادند و این نوع رفتار به صورت نادره رازی سربسته و قبیح تلقی می شد. اما چنانکه این لایحه با بندهایی ۲۲ و ۲۳ تصویب شود آن راز سر بسته نادر یا اتفاقی تبدیل به الگویی مشروع و مقبول خواهد شد و آن راز به یک نهاد تبدیل خواهد شد و البته آسیب پذیری های خاص خود راخواهد داشت . اما از سوی دیگر در یک نگاه کلی گفتمان دیکتاتوری حاکم بر شرایط فعلی ایران هر گونه خود کامگی را در کلیه حوزه ها چه اقتصاد ،چه سیاست ،چه خانواده و چه فرهنگ اعمال می کند وقتی ساختار نظام کلی کشور دیکتاتوری وپدر سالاریست ساختارهای جزیی نیز نظیر خانواده در معرض این تهاجم قرار گرفته . اما اگر فقط به خانواده بپردازم باید بگویم که خانواده از جهات مختلف در شرایط فعلی در معرض تخریب است . فقر اقتصادی ،اعتیاد ،آشفتگی فرهنگی ،غلبه پدر سالاری و دست آخر ارایه لایحه ای توسط دولت که این تخریب را علیه خانواده تکمیل می کند .به نظر می رسد دولت فعلی با یک ژست بنیاد گرایانه می خواهد چهره ای ملی از خانواده اسلامی ارایه دهد یا بهتر بگویم اولا تصویری از روابط زن و مرد ارایه دهد که متفاوت از تصویر روابط زن و مرد در نظام غربی است . با این ژست می خواهد بگوید مردان غربی عشرت طلبان بی بند و باری هستند که در چارچوب لاییسم به خوش گذرانی مشغولند اما این ژست بنیاد گرا برای عشرت طلبی مرد ایرانی چارچوبهای شرعی را جایگزین می کند که صیغه و تعدد زوجات شیوه های مربوطه است و با همین ژست بنیاد گرا مدعی می شود که خانواده ها با این چارچوب شرعی حفظ می شوند و در هم نمی ریزند و در غیر این صورت خانواده در معرض انهدام قرار می گیرد. به زعم آنها یک ساختار پدر سالار با انگ دینی را جایگزین یک ساختار پدر سالار با انگ لاییسم می کند و بازبه نظر خود جامعه را از فساد و فحشا اخلاقی غربی مصون می دارد . این لایحه ناشی از چند پیش فرض است . الف –پیش فرضهای اجتماعی و روانشناختی ب- پیش فرضهای دینی درباره پیش فرضهای اجتماعی و روان شناختی می توان گفت :۱- مردان فقط موجوداتی هستند لذت گرا بدون احساس و عاطفه یا با احساس و عاطفه ای مقطعی ۲-احساس و عاطفه بین یک زن و یک مرد در مقابل تنوع طلبی و عشرت طلبی مردانه هیچ گونه مفهومی ندارد . ۳- زن موجود ضعیف و حقیری است که برای لذت مردان آفریده شد . ۴-جامعه مدرن امروزی در سراسر جهان و جامعه مدرن جدید پس از مشروطه که سنت های کهن را پشت سر گذاشته یا بازخوانی کرده هیچ گونه موضوعیت ومشروعیتی ندارد . نظام خانواده مرتبط با آن نیز مسبوق به سابقه سنتهای پیشا مشروطیت است که باید بر همان شیوه تنظیم شود . ۵- با رهیافت هویت گرای رادیکال نظام خانواده در اسلام متفاوت با نظام خانواده در غرب است . ۶- خانواده اسلامی باید غرب ستیز یا غرب گریز باشد لهذا بر اساس نظام چند همسری شکل می گیرد . توجه کنید که بندهای مذکور با این عنوان شروع می شود :" مرد می تواند" ب- پیش فرضهای دینی : اسلام به چند همسری توصیه کرده و مصادیقش صدر اسلام البته این فرض بدون توجه به روند تغییر و تحولات نظام خانواده در آیات قرانی و بدون توجه به سنت های تاریخی که این خود نوعی قرائت غلط و مصادره به مطلوب در اسلام و تاریخ است . با این پیش فرض ها به این فرضیه اصلی می رسد که خانواده سعادت مند و اصیل در جامعه ایرانی بر اساس نظام چند همسری میسر خواهد بود . و سپس با همین مقدمات لایحه حمایت از خانواده را با بندهای ۲۲ ، ۲۳ ، ۲۴ صورت بندی می کند . پس شما با برخی از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر که معتقدند بندهایی که مجلس در آن مدعی اصلاح شده است تنها از نظر شکلی تغییر یافته اند و مفاد این لایحه به همان قوت باقی است موافقید… بله؛ روح لایحه حمایت از خانواده انهدام خانواده طی یک پروسه از قوانین با نگرش پدر سالاری و دیکتاتوری سرشار ازعشرت طلبی و لذت گرایی است .بنابراین روح لایحه را با پس و پیش کردن یک یا دو بند یا جمله نمی توان عوض کرد. شما در نامه تان به آقای لاریجانی به نکته ی قابل تاملی اشاره کرده اید؛ این که در زمان جنگ هم این لایحه پیشنهاد شده بود اما مورد مخالفت قرار گرفت، از نظر شما چه ارزشی در جامعه یا در حکومت تغییر کرده است که امروز بعد از سالها این لایحه با استقبال روبرو شده است؟ سقوط در یک کلمه… سقوط ارزشها ، گسترش دروغ ،عشرت طلبی، لذت گرایی ، تضادهای طبقاتی عمیق گسترش دیکتاتوری . پدر سالاری ونابود شدن ارزشهای متعالی که انقلاب اسلامی برای اشاعه آنها تحقق یافت . برخی معتقدند تصویب لایحه خانواده کمک به ریشه ای تر شدن نظام «مردسالاری» در خانواده هاست که علاوه بر فقدان منطق، توجهی به احساسات طرف مقابل که در اینجا «زن» است نمی کند. اگر با این تحلیل موافقید با توجه به مختصات جامعه ایرانی، چگونه این لایحه از احساس زن با غفلت، عبور کرده است؟ نظام مرد سالاری بر خاسته از خود کامگی حاکمان و محصول قدرت فی نفسه است. من در اینجا می خواهم مردان را از نظام مرد سالاری جدا کنم چرا که مردان هم اسیر نظام قدرت سالاری هستند در اینجا جنس زن و مرد هر دو ستم دیده اند اگر به گفتمان فوکویی که قدرت ریشه همه فلاکتهاست رجوع کنید خواهید دید که هر دو جنس زن و مرد در این نظام خانواده که خود محصول نظام سیاسی و حقوقی خود کامگی است له می شوند .در عین حال آسیب پذیری این گونه نظام ها از دید خودکامگان نادیده گرفته می شود .دولتی که لایحه خانواده را با بندهای کذایی ۲۲ و ۲۳ خوشبختانه بند ۲۴ فعلا حذف شده و مورد بحث ما نیست اما دولتی که این لایحه را به مجلس ارایه می دهد خوب می داند و تجربه هم کرده است که در جامعه پس از مشروطه در ایران خانواده های چند همسری با چه جنایات ،انتقام جویی ها ، فسادها ،بچه دزدیها و آدم کشی هایی روبرو بوده و چه خون دلها بر زنان و فرزندان انباشته شده تا چه حد مراجع قضایی وحقوقی در گیر دعواها و بزن بکش های این خانواده ها بوده اند و حتی در مواردی زنان نیز به انتقام جویی به تنوع طلبی روی آورده اند . چندی پیش حدود ۳۳۰ نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی مرد، طی بیانیه‌ای به لایحه حمایت از خانواده اعتراض کرد‌ه‌اند؛ فکر می کنید تصویب لایحه حمایت از خانواده به ضرر مردان نیز هست؟ اگر بله به چه شکلی؟ تصویب لایحه به اصطلاح حمایت از خانواده با بندهای کذایی ۲۲ و ۲۳ نه تنها تحقیر و ظلم به زنان و نادیده گرفتن عواطف و احساسات آنان بلکه اهانت به انسان "بما هو انسان" است . ساختار روح و قلب انسانی طوری است که یک زن و یک مرد را برای یکدیگر دیده است . خداوند می فرماید در هیچ وجودی دو قلب قرار نداده ایم. از طرف دیگر مردی که در این دو بند به تصویر کشیده مجسمه هوس و شهوت است که فقط اگر پول داشته باشد می تواند تجسم شهوت را در قامت روح و جسم خود به تحقق در آورد . حال شما این مجسمه شهوت را در بندهای مذکور الگو سازی شده مقایسه کنید با الگوهای ایرانی و دینی بعد عظیمی که از پیامبر ( ص) می شناسیم. اخلاص و اخلاق حضرت علی رشادت و عقل و جوانمردی پهلوانان چون رستم . گیو ، گودرز و سیاوش و بیژن مظهر سلحشوری و ایمان و اخلاق و حافظ و سعدی و مولوی و جامی نماد اعتلای استعدادها و روح انسانی تا ملکوت و خرد و مجنون و فرهاد و عاشقان دیگر مظهر عشق و وفاداری به زن و….با این خودکامگان دولتمرد . باید پرسید این چه تجسم و چه شخصیتی است که به مرد ایرانی اعطا گردید که هرزه گرایانه این همه قهرمان و پهلوان را رها کند و به ذلت چند همسری با همه مصائب و دغدغه هایش تن دهد آیا این ظلم و اهانت به مرد نیست ؟ تا امروز فعالیت های بسیاری از جانب فعالان حقوق زنان برای لغو برخی از بندهای این لایحه صورت گرفته است، مانند جمع آوری امضا و ارائه امضاها به مجلس،‌ راه اندازی کمپین،‌ اعتراضات خیابانی، نامه به مسئولان. اما تاکنون پاسخی دریافت نکردند و برخی وکلا بر این باورند که تنها شکل نگارشی بندها تغییر کرده است. راه موثر یا جایگزین برای تاثیرگذاری بر مسئولان را در چه می بینید؟ ظاهرا اقدام دیگری باقی نمانده جز این که بگوییم در آن صورت این لایحه با بندهای ۲۲ و ۲۳ تصویب شود ما آنرا نمی پذیریم اما تنظیم کنندگان لایحه و تصویب کنندگان منتظر باشید که جامعه "سدم و گمرا "در هزار و پانصد سال پس از ظهور اسلام تکرار شود و آنگاه نکبت و ذلت آن موجب عذاب الهی گردد و خشک و تر را با هم بسوزاند. به نظر شما اگر مجلس در رأی نهایی روزهای آینده، باز هم بر تصویب این لایحه اصرار داشته باشند، راه درمان در چیست؟ آیا باید تمرکز را بر جامعه گذاشت یا اقناع مسئولان؟ و چگونه؟ خانواده سعادتمند با نظام تک همسری عاشقانه در یک جامعه دمکراتیک تحقق خواهد یافت اگر این بندها تصویب شود من نام آن را عدم درک و فهم جامعه مدرن امروزی و عدم شناخت روح آیات قرانی در رابطه با نظام خانواده می دانم و باز هم همه ما تلاش می کنیم در اقدامی همه جانبه برای دفع دیکتاتوری و تحقق آزادی در جهت حذف این بندها و تنظیم لایحه واقعی در حمایت از خانواده با شاخصه هایی که زن و مرد در عین برابری ایفای نقشهای مناسب خود را داشته باشند و در محیطی عاشقانه و خرد ورزانه فرزندانی شایسته را تربیت کنند تلاش می کنیم .اکنون هم با کمپین مخالفت با بندهای ۲۲ و ۲۳ در داخل و خارج کشور بین زنان و مردان روشنفکر و سایر فعالان حقوق بشر و حقوق زنان مساله را پی گیری خواهیم کرد . در کل معتقدم حمایت از خانواده بیش از این که حمایت از حقوق زن باشد حمایت از حقوق بشر است. با همه بیم ها و امیدها، از نظر شما برای علاج مردسالاری و ایجاد برابری جنسیتی در جامعه با توجه به فشار و سرکوب موجود بر جامعه در کجای راه ایستاده ایم؟‌ چنانچه با همه فعالیتهای فعالان حقوق زنان و خانواده زن و مرد دو بال پروازند بشریت با این دو بال به سوی تعالی ها و سعادت ها پرواز می کند هیچ پروازی با یک بال یا بال شکسته موفق نخواهد بود . برابری جنسیتی و دست یابی یه امکانات مساوی در جامعه آرمانی غیر قابل گذشت است . البته می توان آن را در سپهری وسیع تر تصور نموده آنجا که همه انسان ها باید با هم به لحاظ ارزشی و حقوقی ، آزادی ها ، بهره مندی ها با هم برابر باشند و این آرمان با تکاپو برای دست یابی به نظامی دمکراتیک قابل دسترسی است . اما همان طور که در این زمینه جنبش های متعددی مثل معلمان ،دانشجویان و سایر فعا لان نقش ایفا می کنند جنبش زنان نیز راه خود را در مسیر تحقق دمکراسی ، آزادی و قانون گرایی جستجو می کند اما در این مسیر ادغام نمی شود و نباید هم ادغام شود چرا که راه آزادی و سعادت زنان راه پر مخاطرهای است و به گمان من دست یابی زنان به برابری جنسیتی به مراتب سخت تر از دست یابی یک ملت به برابری و آزادی و دمکراسی است . ....
با ۹۴ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عبدالله مومنی از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، حیدری‌فر بازپرس دادگاه انقلاب و از متهمان اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بازجوهای وزارت اطلاعات از جمله بازجویی به نام "سیدعلی صالحی" مشهور به "سید" شکایت کرده است.سخنگوی سازمان ادوار در شکایت‌نامه خود، این افراد را از جمله "شکنجه‌گران اصلی" خود در طول دوران بازداشت‌اش در بند 209 زندان اوین نامبرده است.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جسارت نوچه على خامنه‌اى - حسن نصرالله- به فرهنگ و تمدن ايران و آنكه ايران در تسلط - بخوان تصرف- قوم سادات و اعراب است،‌ ابتدا جاى عصبانيت دارد و فحش و ناسزا و شاخ و شانه كشيدن. اما پس از لختى كه با خود خلوت كنى، به راحتى مى‌توانى بپذيرى كه آن ابله، در دنياى توهم و پاچه خوارى خود، پر بى‌راه هم نگفته است. حكومت دينى و دين حكومتى، راه را بر چنين تصورى باز مى‌كند. بايد به خود آييم و بنيان يك جمهورى سكولار را بنا نهيم كه مشروعيت و مقبوليت نظام حاكم بر كشورمان، تنها و تنها از راى و نظر فرد فرد شهروندان حاصل شود و از هيچ نيروى فرا زمينى دستور نگيرد و به هيچ زير زمين و چاهى بند نباشد.
با ۹۳ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


من ایرانیم و تا آخرین قطره خونم برای براندازی تو و امامانت خواهم کوشید
با ۹۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


برنامه طنزهفتگي پارازيت صداي آمريکا هر هفته مهمان ويژه و متفاوتي دارد ميخواهيم از مهدي يحيي نژاد به عنوان مهمان پارازيتي در اين هفته يا هفته هاي آتي دعوت کند.همچنين ذکر شود که پيش ازاين آقاي يحيي نژاد با راديو فردا و دولچه وله و.... مصاحبه داشته اند
با ۸۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


مهدی کروبی طی تماس تلفنی در روز شنبه ۱۵ آبان ماه سال ٨٩ با همسر احمدرضا احمد پور ابراز امیدواری کرد که این نویسنده و فعال سیاسی و همچنین تمام زندانیان جنبش بزودی آزاد شوند و به آغوش خانواده هایشان برگردند. به گزارش منابع خبری جرس، کروبی همچنین ضمن آروزی سلامتی برای احمدرضا احمدپور، از خانواده وی خواست که صبر و بردباری را پیشه خود کنند و در برابر ناملایمات و مشکلات مقاوم باشند . این عضو جبهه مشارکت قم و پژوهشگر حوزه و نویسنده وبلاگ "پژواک خاموش" که هم اکنون در زندان مرکزی قم بند ویژه روحانیت محبوس است، در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از اعضای اصلی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در قم بوده در هفتمین روز وفات مرحوم آیت الله منتظری و در روز عاشورای ٨٨ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکسال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت و نیز به خلع لباس روحانیت محکوم شد . این عضو کمیته ایثارگران حزب مشارکت، در پی اعتراض به نحوه برخورد های غیر قانونی و بد رفتاری های ماموران زندان و شرایط بد نگهداری زندانیان دست به اعتصاب غذای ۱۶ روزه زد که این عمل و نامه سرگشاده وی به دبیر کل سازمان ملل متحد موجب شد تا پرونده ای جدید به اتهام توطئه علیه نظام، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام برای وی ایجاد شود.
با ۸۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عبدالله مومنی، رییس شورای مرکزی و سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با تنظیم شکایت‌نامه‌ای، از افرادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در شکنجه وی، نقش داشته‌اند، شکایت کرد. مومنی این شکایت‌نامه را پس از تنظیم در دادسرای اوین، به عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران تحویل داده است. بنا به اخباری که منتشر شده است، سخنگوی سازمان ادوار از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، حیدری‌فر بازپرس دادگاه انقلاب و از متهمان اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بازجوهای وزارت اطلاعات از جمله بازجویی به نام "سیدعلی صالحی" مشهور به "سید" شکایت کرده است. عبدالله مومنی در شکایت‌نامه خود، این افراد را از جمله "شکنجه‌گران اصلی" خود در طول دوران بازداشت‌اش در بند 209 زندان اوین نامبرده است.
با ۸۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در آستانه بررسی دوباره مواد بحث برانگیز «لایحه حمایت از خانواده» در مجلس، زهرا رهنورد، فعال سیاسی و حقوق زنان بار دیگر بر حذف دو بند 22 و 23 از این لایحه تاکید کرد و گفت که اصل بر نظام تک همسری در خانواده است و به هیچ وجه نباید گرفتار بندهای 22 و 23 لایحه خانواده بشویم و دل خود را به جابه‌جا شدن یک یا دو بند آن خوش کنیم. فعالان حقوق زنان و خانم رهنورد پیشتر در چند بیانیه و نامه، خواهان حذف این دو بند از لایحه خانواده شده بودند. کمیسیون قضایی مجلس، 30 مرداد امسال «لایحه حمایت از خانواده» را با افزودن شروط 10 گانه‌ای به ماده 23 در مورد ازدواج مجدد و موقت، برای تصویب نهایی به مجلس فرستاد. براساس ماده 22 این لایحه، وقایع مربوط به ازدواج دائم از قبیل ازدواج و طلاق باید ثبت شود اما این قاعده شامل ازدواج موقت نمی‌شود. بر اساس ماده 23 نیز، ازدواج مجدد به اجازه دادگاه با احراز توانایی مالی مرد و تعهد اجرای عدالت بین‌ همسران، بستگی دارد. زهرا رهنورد در گفت‌وگو با وب‌سایت کلمه، پایگاه اطلاع‌رسانی نزدیک به میرحسین موسوی، درباره این لایحه می‌گوید: دولت فعلی با یک ژست «بنیاد گرایانه» می‌خواهد چهره‌ای ملی از خانواده اسلامی ارائه دهد و «تصویری از روابط زن و مرد ارائه دهد که متفاوت از تصویر روابط زن و مرد در نظام غربی است و با این ژست بگوید که مردان غربی عشرت طلبان بی‌بند و باری هستند که در چارچوب لاییسم به خوش گذرانی مشغولند اما این ژست بنیاد‌گرا برای عشرت طلبی مرد ایرانی چارچوب‌های شرعی -صیغه و تعدد زوجات- را جایگزین می‌کند.» به گفته این فعال حقوق زنان، دولت «با همین ژست بنیاد‌گرا مدعی می‌شود که خانواده‌ها با این چارچوب شرعی (صیغه و تعدد زوجات) حفظ می‌شوند و در هم نمی‌ریزند و در غیر این صورت خانواده در معرض انهدام قرار می‌گیرد». خانم رهنورد می‌گوید روح «لایحه حمایت از خانواده»، انهدام خانواده طی یک پروسه از قوانین با نگرش پدرسالاری و دیکتاتوری سرشار ازعشرت‌طلبی و لذت‌گرایی است و بنابراین «روح این لایحه را با پس و پیش کردن یک یا دو بند یا جمله نمی‌توان عوض کرد». زهرا رهنورد همچنین تاکید کرده که به همراه کمپین مخالفت با بندهای 22 و 23 در داخل و خارج کشور، زنان و مردان روشنفکر و سایر فعالان حقوق بشر و حقوق زنان این موضوع را پیگیری می‌کند و معتقد است که «حمایت از خانواده بیش از این که حمایت از حقوق زن باشد حمایت از حقوق بشر است». این فعال سیاسی تاکید کرده که «برابری جنسیتی و دست‌یابی یه امکانات مساوی در جامعه آرمانی غیر قابل گذشت است» و جنبش زنان راه خود را در مسیر تحقق دمکراسی، آزادی و قانون گرایی جستجو می‌کند اما در این مسیر در جنبش‌های دیگر ادغام نمی‌شود و نباید هم ادغام شود. او می‌گوید که «راه آزادی و سعادت زنان راه پر مخاطره‌ای است و دست یابی زنان به برابری جنسیتی به مراتب سخت تر از دست یابی یک ملت به برابری و آزادی و دمکراسی است». فرهاد تجری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون قضائی مجلس گفته بود با تصویب لایحه حمایت از خانواده، تمامی ازدواج‌های موقت یا به گفته او «صیغه‌های پنهانی» در کشور قانونی می‌شود و «افراد بدون ترس و دلهره و به صورت قانونی ازدواج می‌کنند». اما مسئولان دولتی در دفاع از این لایحه گفته‌اند که به هرحال ازدواج موقت و ازدواج مجدد وجود دارند و به همین خاطر نمی‌توان برای آن مقررات وضع نکرد و آن را بی‌ضابطه گذاشت.
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تغییرات لایحه موسوم به "حمایت از خانواده" بزودی در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می شود. متن اصلی این لایحه که مرداد ماه امسال در مجلس رسیدگی و تعدادی از مواد آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد مورد اعتراض گسترده جامعه مدنی در ایران قرار گرفت؛ اما تغییرات جدید نیز رضایت منتقدان را تأمین نکرد. در آخرین روزهای باقیمانده تا تصویب نهایی لایحه، دیدگاه زهرا رهنورد استاد دانشگاه و از فعالان حوزه حقوق زنان را جویا شدیم. رهنورد که دیدگاه های او از آغاز جنبش سبز تا کنون مورد توجه رسانه های داخل و خارج ایران قرار گرفته است به صراحت می گوید: پیش فرض های لایحه خانواده با قرائتی غلط از اسلام و تاریخ به دست آمده و آرمان برابری جنسیتی آرمانی غیر قابل گذشت است. توجه شما را به گفتگوی جرس با زهرا رهنورد جلب می کنیم. سرکار خانم رهنورد! فکر می کنید چرا بندهای 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده تا این اندازه مورد اصرار مجلس قرار گرفته است که پس از مدتها رفت و برگشت برای تجدید نظر، باز هم بر خواسته خود پای فشاری می کنند؟ نظام خانواده طی یک دوره تحولی در نهایت در جوامع مدرن امروزی به خانواده تک همسری شامل یک زن ، مرد و فرزندان منتج شده و روح آیات قرانی و خانواده در قران نیز خانواده تک همسری و کراهت از چند همسری است . بنابراین اصل بر خانواده با نظام تک همسری است و به هیچ وجه نباید گرفتار بندهای 22 و 23 لایجه خانواده بشویم و دل خود را به جابه جا شدن یک یا دو بند آن خوش کنیم . این حرف اول و آخر است و هم چنان که فعالان حقوق زن گفته اند و من هم در نامه های متعدد و بیانیه ها خواهان آن بوده ام، هدف حذف این دوبند از لایحه حمایت از خانواده است . معمولا در کشور ما حداقل پس از مشروطه مدل خانواده مشروع و مورد قبول جامعه تک همسری بوده و معدود کسانی به صیغه و تعدد زوجات مبادرت می کردند این اقدام را محرمانه و پنهان از قضاوت جامعه انجام می دادند و این نوع رفتار به صورت نادره رازی سربسته و قبیح تلقی می شد. اما چنانکه این لایحه با بندهایی 22 و 23 تصویب شود آن راز سر بسته نادر یا اتفاقی تبدیل به الگویی مشروع و مقبول خواهد شد و آن راز به یک نهاد تبدیل خواهد شد و البته آسیب پذیری های خاص خود راخواهد داشت . اما از سوی دیگر در یک نگاه کلی گفتمان دیکتاتوری حاکم بر شرایط فعلی ایران هر گونه خود کامگی را در کلیه حوزه ها چه اقتصاد ،چه سیاست ،چه خانواده و چه فرهنگ اعمال می کند وقتی ساختار نظام کلی کشور دیکتاتوری وپدر سالاریست ساختارهای جزیی نیز نظیر خانواده در معرض این تهاجم قرار گرفته . اما اگر فقط به خانواده بپردازم باید بگویم که خانواده از جهات مختلف در شرایط فعلی در معرض تخریب است . فقر اقتصادی ،اعتیاد ،آشفتگی فرهنگی ،غلبه پدر سالاری و دست آخر ارایه لایحه ای توسط دولت که این تخریب را علیه خانواده تکمیل می کند .به نظر می رسد دولت فعلی با یک ژست بنیاد گرایانه می خواهد چهره ای ملی از خانواده اسلامی ارایه دهد یا بهتر بگویم اولا تصویری از روابط زن و مرد ارایه دهد که متفاوت از تصویر روابط زن و مرد در نظام غربی است . با این ژست می خواهد بگوید مردان غربی عشرت طلبان بی بند و باری هستند که در چارچوب لاییسم به خوش گذرانی مشغولند اما این ژست بنیاد گرا برای عشرت طلبی مرد ایرانی چارچوبهای شرعی را جایگزین می کند که صیغه و تعدد زوجات شیوه های مربوطه است و با همین ژست بنیاد گرا مدعی می شود که خانواده ها با این چارچوب شرعی حفظ می شوند و در هم نمی ریزند و در غیر این صورت خانواده در معرض انهدام قرار می گیرد. به زعم آنها یک ساختار پدر سالار با انگ دینی را جایگزین یک ساختار پدر سالار با انگ لاییسم می کند و بازبه نظر خود جامعه را از فساد و فحشا اخلاقی غربی مصون می دارد . این لایحه ناشی از چند پیش فرض است . الف –پیش فرضهای اجتماعی و روانشناختی ب- پیش فرضهای دینی درباره پیش فرضهای اجتماعی و روان شناختی می توان گفت :1- مردان فقط موجوداتی هستند لذت گرا بدون احساس و عاطفه یا با احساس و عاطفه ای مقطعی 2-احساس و عاطفه بین یک زن و یک مرد در مقابل تنوع طلبی و عشرت طلبی مردانه هیچ گونه مفهومی ندارد . 3- زن موجود ضعیف و حقیری است که برای لذت مردان آفریده شد . 4-جامعه مدرن امروزی در سراسر جهان و جامعه مدرن جدید پس از مشروطه که سنت های کهن را پشت سر گذاشته یا بازخوانی کرده هیچ گونه موضوعیت ومشروعیتی ندارد . نظام خانواده مرتبط با آن نیز مسبوق به سابقه سنتهای پیشا مشروطیت است که باید بر همان شیوه تنظیم شود . 5- با رهیافت هویت گرای رادیکال نظام خانواده در اسلام متفاوت با نظام خانواده در غرب است . 6- خانواده اسلامی باید غرب ستیز یا غرب گریز باشد لهذا بر اساس نظام چند همسری شکل می گیرد . توجه کنید که بندهای مذکور با این عنوان شروع می شود :" مرد می تواند" ب- پیش فرضهای دینی : اسلام به چند همسری توصیه کرده و مصادیقش صدر اسلام البته این فرض بدون توجه به روند تغییر و تحولات نظام خانواده در آیات قرانی و بدون توجه به سنت های تاریخی که این خود نوعی قرائت غلط و مصادره به مطلوب در اسلام و تاریخ است . با این پیش فرض ها به این فرضیه اصلی می رسد که خانواده سعادت مند و اصیل در جامعه ایرانی بر اساس نظام چند همسری میسر خواهد بود . و سپس با همین مقدمات لایحه حمایت از خانواده را با بندهای 22 ، 23 ، 24 صورت بندی می کند . پس شما با برخی از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر که معتقدند بندهایی که مجلس در آن مدعی اصلاح شده است تنها از نظر شکلی تغییر یافته اند و مفاد این لایحه به همان قوت باقی است موافقید... بله؛ روح لایحه حمایت از خانواده انهدام خانواده طی یک پروسه از قوانین با نگرش پدر سالاری و دیکتاتوری سرشار ازعشرت طلبی و لذت گرایی است .بنابراین روح لایحه را با پس و پیش کردن یک یا دو بند یا جمله نمی توان عوض کرد.
با ۷۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته