-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

Best of Balatarin for 11/24/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




از ۱۲ مدال طلايی که ايران تاکنون نصيب خود کرده، تنها دختر طلايی کاروان ورزش ايران خديجه آزادپور بوده است. او همچنين اولين بانوی تاريخ ورزش ايران است که در رقابت های بازی های آسيايی به مدال طلای رقابت های انفرادی دست يافته است. آزادپور که برای کسب مدال از اين بازی ها، چند ماه را به صورت شبانه روزی در اردوی تيم ملی به سر برده و تمرينات طاقت فرسايی را زير نظر سرمربی چينی ووشو سپری کرده بود، ابتدا مقابل کره جنوبی به پيروزی رسيد. سپس بر ويتنام غلبه کرد. در نيمه نهايی نيز رقيب تايوانی را شکست داد. رقيب فيناليست او اهل هندوستان بود که او هم نتوانست نوار پيروزی های بانوی شکست ناپذير ورزش ايران را قطع کند. به اين ترتيب، در کشور چين که مهد اين رشته ورزشی است، يک بانوی ايرانی به رغم اين که حريفانش از مايوی ورزشی استفاده می کردند و در زدن تکنيک های پا، سبکبال تر بودند، با پوشيدن شلوار گرمکن توانست گردن آويز طلا را نصيب خود کند. آزادپور پس از بازگشت به ايران به سايت خبری تبيان گفته است: «پاداشی دريافت نکرده ام و مسئولين به وعده خودشان عمل نکرده اند. قبل از اعزام به من وعده اهدای خانه در صورت کسب مدال طلا را دادند و عنوان کردند پس از بازگشت شما از مسابقات، کليد آپارتمان در همان فرودگاه اهدا خواهد شد.» پس از پيگيری هايی که خديجه آزادپور انجام داده است، به او گفته شده که غير از کسب مدال طلای بازی های آسيايی بايد ازدواج کند تا اين پاداش دولتی به او تعلق بگيرد! قهرمان بی رقيب ووشوی ايران در گوانگجو، در مصاحبه خود درباره اين پاسخ مسئولين گفته است: «اين تصميم باعث تضعيف روحيه من شده و با دلسردی به آينده نگاه می کنم. من از خيلی چيزها گذشتم و تلاش های فراوانی کردم تا توانستم طلا بگيرم و برای کسب آن، شب و روز نداشتم.» آزادپور همچنين يادآور شده است بانوی اهل کشور قطر که پايين تر از او روی سکوی سوم قرار گرفت، پس از پايان مراسم توزيع جوايز و در همان سالن مسابقات، ۴۰ هزار دلار پاداش گرفت.
با ۲۱۱ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


دقایقی پیش کره شمالی به کره جنوبی حمله موشکی کرد . فعلا گزارش ها حاکی از آتش گرفتن چندین خانه و ... خبر می دهد /
با ۲۰۹ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تقریبا 7 روز بعد از تصمیم گیری مدیریت بالاترین مبنی بر محدود کردن لینک هایی که به نظر عده ای ممکن است نسبت به مذهب توهین آمیز و یا تمسخر آمیز باشند و پس اعتراضات تعداد زیادی از کاربران، بالاترین در اقدامی انقلابی برای اولین بار دست به یک نظر سنجی تاریخی زد: این نظر سنجی که حاکی از درایت مدیریت سایت از موضوعات مورد اعتراض دارد با 3 گزینه زیر طرح گردید: 1. با انتشار لینک در نقد دین حتی اگر حاوی مطالب توهین‌آمیز و تمسخرآمیز باشد موافقم. 2. کلا با نشر هر گونه لینک در نقد دین مخالفم. 3. با انتشار لینک در نقد دین موافقم به شرطی که حاوی مطلب توهین‌آمیز و تمسخرآمیز نباشد. این نظر سنجی مرا بیاد رفراندم جمهوری اسلامی انداخت. جمهوری اسلامی آری یا خیر. این نظر سنجی فراموش میکند که نگرانی اصلی بسیاری از کاربران محدود کردن آزادی بیان به بهانه مخالفت با توهین به عقاید مذهبی است. این نظر سنجی فراموش میکند که ستوال بسیاری از کاربران اینست که مرجع تصمیم گیرنده در رابطه با اینکه آیا نوشته ای توهین آمیز هست یا نه کیست؟. آیا یک نفر قرار است این کار را انجام دهد؟ آیا این معیار بر اساس استاندارهایی مشخص میشود که هدفش حفظ آزادی بیان است یا احساسات یک عده کار بر مذهبی؟ مسلمانهای قشری و تمامیت خواهان طرفدار حکومت مذهبی در بالاترین که از نظر تعداد کم هم نیستند اساسا نقد دین و خرافات دینی را برنمی تابند و طرح بسیاری از ستوالات بوسیله عده ای دیگر از کاربران را توهین آمیز میدانند. در نظر بگیرید که رهبر اخلاقی و دینی شان؛ همین "امام راحل" فرمان قتل سلمان رشدی رو برای نوشتن یک رمان را صادر کرد.. خوب اگر با منطق این قشری ها بخواهیم پیش برویم کتابهایی مثل 23 سال دشتی و نوشته های کسروی را هم توهین میدانند. توجیح آقای یحیی نژاد در رابطه با حذف نوشته های به زعم ایشان توهین آمیز و هزل گونه اعتراض اینگونه کاربران بوده است. ایشان در بیانیه ای که بدون نظر خواهی از دیگر کاربران صادر کرده اند متذکر شده اند که اگرچه اصل آزادی بیان مورد قبول ایشان هست اما بنا بر مصلحت و جلوگیری از ترک کاربران مذهبی تصمیم به ایجاد محدویت برای این نوشته ها گرفته اند! خوب آقایان و خانم های مذهبی ممکن است فردا از انتقادات به امام "راحل" نیز رنجیده خاطر شده و بصورت گروهی تصمیم به ترک بالاترین نمایند. با این منطق آقای یحیی نژاد، سیر محدود کردن آزادی بیان در کجا متوقف خواهد شد؟. آیا اصل آزادی بیان بسیار مهمتر از منافع گروهی و یا سیاسی یک عده خاص نیست؟ آیا...
با ۱۷۸ امتیاز و ۱۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


طی سال‌های اخیر آلودگی هوا ابزار مناسبی برای دولت جهت تعطیلی مصلحتی بوده است. هرگاه که نیاز به یک حکومت نظامی غیر رسمی بوده به ناگاه جبهه آلوده هوا میهمان نا خوانده شهر تهران شده است. امروز زمزمه‌های از تعطیلی شهر تهران می شنویم. چند روزی است که دولت برای اعلام رسمی حذف سوبسیدها تعلل می کند که ریشه آن در نگرانی حوادث پس از آن است. به نظر می رسد تعطیلی چند روزه زمان مناسبی برای پرده برداری از قیمت جدید بنزین باشد.
با ۱۷۳ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


آخرین خبرها از تنش نظامی ایجاد شده میان دو کره حکایت از اصابت دستکم 200 گلوله توپ به سواحل کره جنوبی و زخمی شدن حداقل پنج نفر در نتیجه آن دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، تا کنون دستکم 200 گلوله توپ به سواحل غربی کره جنوبی اصابت کرده است. در پی اصابت این گلوله ها به سواحل کره جنوبی، دولت این کشور برگزاری نشستی فوق العاده را دستور کار خود قرار داده و همچنین نیروهای مسلح کره جنوبی نیز به حال آماده باش کامل درآمده اند. در این میان جنگنده های کره جنوبی نیز به پرواز در آمده و مشغول گشت زنی بر فراز مرزهای این کشور با کره شمالی هستند. بر اساس آخرین خبرها، سئول به پیونگ یانگ هشدار داده که در صورت ادامه اقدامات نظامی علیه کره جنوبی، پاسخ محکمی را دریافت خواهد کرد.
با ۱۵۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رادیو فردا: «هر ورزشکاری که در بازی های آسيايی گوانگجو به مدال طلا دست پيدا کند، در صورتی که صاحب خانه نباشد، سند منزل مسکونی او را در همان فرودگاه تحويل او خواهيم داد.» اين وعده ای بود که علی سعيدلو، رییس سازمان ورزش و معاون محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی، پيش از اعزام کاروان ورزش ایران به بازی های آسيايی ۲۰۱۰ داد. از ۱۲ مدال طلايی که ايران تاکنون نصيب خود کرده، تنها دختر طلايی کاروان ورزش ايران خديجه آزادپور بوده است. او همچنين اولين بانوی تاريخ ورزش ايران است که در رقابت های بازی های آسيايی به مدال طلای رقابت های انفرادی دست يافته است. آزادپور که برای کسب مدال از اين بازی ها، چند ماه را به صورت شبانه روزی در اردوی تيم ملی به سر برده و تمرينات طاقت فرسايی را زير نظر سرمربی چينی ووشو سپری کرده بود، ابتدا مقابل کره جنوبی به پيروزی رسيد. سپس بر ويتنام غلبه کرد. در نيمه نهايی نيز رقيب تايوانی را شکست داد. رقيب فيناليست او اهل هندوستان بود که او هم نتوانست نوار پيروزی های بانوی شکست ناپذير ورزش ايران را قطع کند. به اين ترتيب، در کشور چين که مهد اين رشته ورزشی است، يک بانوی ايرانی به رغم اين که حريفانش از مايوی ورزشی استفاده می کردند و در زدن تکنيک های پا، سبکبال تر بودند، با پوشيدن شلوار گرمکن توانست گردن آويز طلا را نصيب خود کند. آزادپور پس از بازگشت به ايران به سايت خبری تبيان گفته است: «پاداشی دريافت نکرده‌ام و مسئولين به وعده خودشان عمل نکرده اند. قبل از اعزام به من وعده اهدای خانه در صورت کسب مدال طلا را دادند و عنوان کردند پس از بازگشت شما از مسابقات، کليد آپارتمان در همان فرودگاه اهدا خواهد شد.» پس از پيگيری هايی که خديجه آزادپور انجام داده است، به او گفته شده که غير از کسب مدال طلای بازی های آسيايی بايد ازدواج کند تا اين پاداش دولتی به او تعلق بگيرد! قهرمان بی رقيب ووشوی ايران در گوانگجو، در مصاحبه خود درباره اين پاسخ مسئولين گفته است: «اين تصميم باعث تضعيف روحيه من شده و با دلسردی به آينده نگاه می کنم. من از خيلی چيزها گذشتم و تلاش های فراوانی کردم تا توانستم طلا بگيرم و برای کسب آن، شب و روز نداشتم.» آزادپور همچنين يادآور شده است بانوی اهل کشور قطر که پايين تر از او روی سکوی سوم قرار گرفت، پس از پايان مراسم توزيع جوايز و در همان سالن مسابقات، ۴۰ هزار دلار پاداش گرفت. گفتنی است، تبعيض در اعطای پاداش به زنان و مردان ورزشکار ايرانی، پيش از رقابت ها نيز اتفاق افتاد. سازمان تربيت بدنی به ملی پوشان مرد اعزامی به گوانگجو مبلغ ۱۰ ميليون تومان پاداش داد اما خانم ها فقط نهصد هزار تومان گرفتند.
با ۱۳۴ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


هنوز پاداشی دریافت نکرده ام و مسئولین هنوز به وعده خودشان عمل نکرده اند. قبل از اعزام به من وعده اهدا منزل در صورت کسب مدال طلا را دادند و عنوان کردند پس از بازگشت شما از مسابقات کلید آپارتمان در همان فرودگاه اهدا خواهد شد که متاسفانه اینگونه نشد و پس از پیگیری هایی که انجام دادم اعلام کردند که شرایط تغییر کرده است و تنها در صورتی که متاهل شوید این پاداش به شما تعلق خواهد گرفت که این تصمیم واقعا باعث تضعیف روحیه من و سایر ورزشکاران خواهد شد باعث خواهد شد تا با دلسردی خودمان را برای رقابت های آینده آماده کنیم.
با ۱۳۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


تبلیغی که امروز در بالاترین مشاهده کردم…
با ۱۲۰ امتیاز و ۷۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


ضمن احترام به رجوع مديريت سايت بالاترين به آراى مخاطبين در بحث جنجالى نوع نقد اديان، اميدوارم اخلاق و مباني علم آمار نيز در نحوه نظر سنجي رعايت شود. متاسفانه به نظر مى‌رسد كه تعدد شركت در نظر سنجى توسط يك مخاطب مقدور است و اين روش منجر به حصول نادرست داده آمارى خواهد شد. چنانچه در طرح تروا نيز چنين نظر سنجي انجام گرديد و مطمئن نيستم كه نتيجه درست بوده باشد. منطق، اخلاق و علم آمار حكم مى‌كند كه هر كس بتواند يكبار نظر خود را اعلام نمايد.
با ۱۱۷ امتیاز و ۶۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رضا گلپور، نویسنده کتاب جنجالی شنود اشباح یک و دو در تازه‌ترین نوشته خود اقدام به افشارگری بی‌سابقه‌ای درباره اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر و محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد کرده است. به گزارش آینده، رضا گلپور که پیش از این به دلیل تدوین کتاب شنود اشباح 2 و قصد انتشار آن توسط وزارت اطلاعات در دولت خاتمی دستگیرشده بود، در سال‌های اخیر به دلیل مواضع انقلابی تند مورد حمایت رسانه‌های رسمی قرارگرفته و اخیرا به برنامه‌های تلویزیونی از جمله "راز" نیز دعوت شد. گلپور در این افشاگری که در قالب نامه سرگشاده به مشایی منتشر شده است، مدعی شده که در 3 جلسه با اسفندیار رحیم مشایی درباره یافته‌های خود از پیشینه امنیتی، سیاسی و عقیدتی وی گفت‌و گو کرده است و پس از آنکه مشایی از ادامه این جلسات خودداری کرده، تصمیم به افشاگری گرفته است. گلپور در این نامه 20 صفحه‌ای ادعاهای عجیب و غریبی درباره سوابق مشایی در قبل و بعد از انقلاب و همچنین اعضای خانواده وی مطرح می‌کند و وی را متهم به جرایم تکان‌دهنده‌ای در واحد اطلاعات سپاه می‌کند. رضا گلپور در این متن همچنین ادعاهایی درباره واسطه ارتباط مشایی با امام زمان و همچنین فعالیت‌های اقوام و بستگان وی مطرح می‌کند. این متن همچنین به محمدرضا رحیمی، سوابق وی قبل از انقلاب، ادعاهای اخلاقی و بستگان معاون اول دکتر احمدی‌نژاد پرداخته و ادعاها و اتهامات عجیبی را به وی نسبت می‌دهد. مشخص نیست رضا گلپور که به دلیل اقامت یکی از همسرانش در لبنان، مدتی مقیم این کشور بوده است، هم اکنون در ایران به‌سر می‌برد یا از کشور خارج شده است و آیا سرنوشت شنود اشباح 2 مجددا برای گلپور تکرار خواهد شد؟
با ۱۱۲ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


خديجه آزادپور، نخستین بانوی تاريخ ورزش ايران که در رقابت های بازی های آسيايی به مدال طلا دست یافته، می‌گوید دولت علیرغم وعده‌اش مبنی بر دادن خانه‌ای به عنوان پاداش به او، اکنون از او می‌خواهد برای دریافت پاداشش «ازدواج» کند. علی سعيدلو، رییس سازمان ورزش و معاون محمود احمدی نژاد پيش از اعزام کاروان ورزش ایران به بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گفته بود: «هر ورزشکاری که در بازی های آسيايی گوانگجو به مدال طلا دست پيدا کند، در صورتی که صاحب خانه نباشد، سند منزل مسکونی او را در همان فرودگاه تحويل او خواهيم داد.» پس از پيگيری هايی که خديجه آزادپور انجام داده است، به او گفته شده که غير از کسب مدال طلای بازی های آسيايی بايد ازدواج کند تا اين پاداش دولتی به او تعلق بگيرد! خانم آزادپور در گفتگو با وب‌سایت تبیان درباره اين پاسخ مسئولين گفته است: «اين تصميم باعث تضعيف روحيه من شده و با دلسردی به آينده نگاه می کنم. من از خيلی چيزها گذشتم و تلاش های فراوانی کردم تا توانستم طلا بگيرم و برای کسب آن، شب و روز نداشتم.» آزادپور همچنين يادآور شده است بانوی اهل کشور قطر که پايين تر از او روی سکوی سوم قرار گرفت، پس از پايان مراسم توزيع جوايز و در همان سالن مسابقات، ۴۰ هزار دلار پاداش گرفت. گفتنی است، تبعيض در اعطای پاداش به زنان و مردان ورزشکار ايرانی، پيش از رقابت ها نيز اتفاق افتاد. سازمان تربيت بدنی به ملی پوشان مرد اعزامی به گوانگجو مبلغ ۱۰ ميليون تومان پاداش داد اما خانم ها فقط نهصد هزار تومان گرفتند! منبع: رادیو فردا
با ۱۱۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


در پی ادامه تبادل آتش میان دو کره، رسانه های خبری از تخریب شدن ۶۰ منزل مسکونی در سواحل کره جنوبی خبر می دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری الجزیره به نقل از تلویزیون کره جنوبی گزارش داد که در پی اصابت گلوله توپ به سواحل غربی این کشور ۶۰ منزل مسکونی تخریب شده اند. بر اساس این گزارش، کار تخلیه ساکنان سواحل غربی کره جنوبی در پی تبادل آتش میان دو کره آغاز شده است. صبح امروز رسانه ها از اصابت یک گلوله توپ به سواحل کره جنوبی و در پی آن تبادل آتش میان دو کره خبر دادند.
با ۱۰۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دویچه وله (میترا شجاعی): فیلم پخش‌شده از حادثه‌ای که روز ششم آبان ماه در میدان کاج واقع در منطقه سعادت‌آباد تهران روی داد، واکنش‌های گوناگونی را برانگیخت. یک جامعه‌شناس این حادثه را زنگ خطری برای جامعه ایران و گوشزدی برای روشنفکران می‌داند. «بذارید بمیره، ناموسم رو دزدیده». این جمله بیش از ۱۰ بار در فیلمی که از حادثه میدان کاج تهران در اینترنت منتشر شد، تکرار می‌شد. ضارب با فریادهایی عصبی جنایتش را توجیه می‌کرد و ظاهرا اجازه نمی‌داد کسی به مرد غرقه در خونی که لحظه به لحظه جان می‌داد کمک کند. درست درمیان فریادهای او و واکنش‌های عصبی‌اش مثل در آوردن پیرهن و تهدید به رگ‌زنی، صاحب موتور سیکلتی که تا آن زمان کنار مضروب قرار داشت با خونسردی هرچه تمامتر به جوان قرمزپوش غرقه در خون نزدیک شد و موتور سیکلت خود را از "مهلکه" نجات داد. جوان قرمزپوش اما همچنان در خون خود می‌غلتید و کسی را یارای کمک به او نبود. آیا به واقع "کسی را یارای کمک به او نبود" و یا کسی اهمیت یاری به یک فرد محتضر را درک نکرده بود؟ آیا اینکه فرد مضروب یک "دزد ناموس" بوده باعث بی‌تفاوتی مردم شد یا اصولا دیدن صحنه‌ی دردکشیدن یک مجروح محتضر، دیگر برای مردم عادی شده است؟ مردمی که بیش از سی سال است شاهد آخرین تکان‌های دو پای آونگ در هوا و آویزان از جرثقیل بوده‌اند، دیدن چاقوکشی دیگر چندان اهمیتی برایشان ندارد یا فشارهای زندگی آنقدر از حد گذشته که مرگ هرچند در ملا عام حساسیتش را از دست داده است؟ این پرسش‌ها را با مهرداد درویش‌پور، جامعه‌شناس مقیم سوئد در میان گذاشتیم. دویچه‌وله: آقای درویش‌پور روز ششم آبان حادثه‌ای در تهران اتفاق افتاد که فیلمش هم در اینترنت منتشر شد. آن چیزی که از نظر جامعه‌شناسی در این فیلم و در این واقعه مهم بود، بی‌تفاوتی مردمی بود که آنجا بودند. حتی کسی که داشت فیلمبرداری می‌کرد و صدایش پخش می‌شد، صدایش خیلی عادی بود. از این فیلم چه برداشتی می‌شود کرد؟ آیا می‌شود آن را به کل جامعه‌ی ایران و بی‌تفاوتی که بر کل جامعه حکمفرماست تعمیم داد؟ مهرداد درویش‌پور: این فیلم تکان‌دهنده‌ای که در تهران نشان داده شده، در مورد خشونتی تا سرحد مرگ ادامه پیدا می‌کند و مردم نیز تماشاچی این صحنه هستند، به نظر من از سه زاویه قابل توضیح است. یک این که تا جایی که اطلاعات نشان می‌دهد، گویا بهانه‌ی دعوا، موضوعی ناموسی بوده است که اگر درست بوده باشد، جامعه‌ی ایران معمولاً نسبت به خشونت‌هایی که بار ناموسی دارد، حتی نوعی مشروعیت هم برای آن قائل می‌شوند و این می‌تواند توضیح‌دهنده‌ی حتی بی‌تفاوتی نسبت به این خشونت‌ها باشد. اما مهم‌تر از این مسئله، این خشونتی که در جلوی چشم اذهان عمومی جریان پیدا می‌کند و مردم نسبت به آن بی‌تفاوت عمل می‌کنند، در واقع نشان‌دهنده‌ی این است که خشونت در جامعه‌ی ایران به‌عنوان یک کج‌روی اجتماعی شناخته نمی‌شود، بلکه به‌عنوان بخشی از یک هنجار شناخته می‌شود. به این معنی که گویا مشکلات چه در سطح فردی چه در سطح اجتماعی از طریق زد و خورد و حتی خشونت‌هایی که گاهی مردم ازتماشای آن دعواها و زدوخوردها و خشونت‌ها، لذت می‌برند تا آن حد مصونیت پیدا کرده که حتی گاه به موضوع تفریح مردم هم می‌تواند تبدیل شود. اشاره کردید به مشروعیت دادن به خشونت. به نظر شما اعمال خشونتی که می‌شود به آن گفت "خشونت دولتی"، مثل اجرای اعدام در ملاءعام و قطع دست، این‌ها چه تأثیری در این به قول شما "مشروعیت بخشیدن به خشونت" داشته است؟ دقیقا می‌خواستم به این نکته بپردازم. خشونتی که خود دولت سازمان می‌دهد، چه خشونت‌های سیاسی که با سرکوب تظاهرات‌ها شاهد آن بودیم و در یکسال و نیم گذشته به شکل بسیار گسترده‌تر صورت گرفت، چه اعدام در ملاءعام و سنگسار و قطع دست و نظایر آن، در واقع دولت که خود باید نمادی باشد برای مقابله با کج‌روی‌های اجتماعی، خودش سازمان‌دهنده‌ی یکی از خشن‌ترین بزهکاری‌ها یعنی خشونت در جامعه است. روشن است که تأثیری که این امر براذهان عمومی می‌گذارد، یک: خشونت را مشروع می‌کند، دو: از طریق عادی‌ساختن خشونت، نوعی بی‌تفاوتی در برابر خشونت ایجاد می‌کند یعنی خشونت تبدیل به بخشی از زندگی روزمره‌ی مردم می‌شود. بنابراین مردمی که باید خودشان به نیروی انتظامی متوسل شوند برای جلوگیری از خشونت یا حتی مداخله کنند برای این که خشونتی صورت نگیرد، وقتی خشونت در زندگی‌شان شبانه‌روز جریان پیدا می‌کند، روشن است که این عادی‌ساختن خشونت که دولت نقش مهمی در آن داشته، در این بی‌تفاوتی‌ها بسیار نقش دارد. عامل سومی که به نظر من باید به آن هم توجه کرد این است که به‌هرحال ما می‌دانیم چه در سطح دولتی و خشونتی که توسط دولت جریان دارد، چه خشونتی که در خانواده‌‌ها توسط مردان علیه زنان و کودکان جریان دارد، چه خشونتی که در سطح اجتماع با آن روبه‌رو هستیم، علی‌القاعده قانون، مهم‌ترین ابزار رسیدگی و مقابله با این خشونت‌هاست. وقتی بسیاری از آدم‌ها حتی شکایت‌های قانونی‌شان به نتیجه‌ای نمی‌رسد و یا مسئولین انتظامی یا مسئولین قضایی کشور نسبت به خشونت‌هایی که علیه شهروندان صورت می‌گیرد، کوچکترین عکس‌العمل درخوری نشان نمی‌دهند، بنابراین خود بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به این خشونت و عدم یک مبارزه‌ی فعال علیه خشونت، در عادی‌سازی این خشونت نقش دارد و آن صحنه‌ای که ما در این فیلم دیدیم، نشانگر یک حادثه‌ی بسیار تکان‌دهنده و وحشتناک است و آن این است که در ایران براثر ناهنجاری‌های اجتماعی و نابرابری‌هایی که در جامعه شکل گرفته، کژروی اجتماعی آن قدر توسعه پیدا کرده که خشونت تا سر حد مرگ یکی از اشکال بروز آن شده است که در این فیلم به روشنی مشاهده می‌کنیم و بدتر از همه بی‌تفاوتی همه‌ی انسان‌ها را در این مورد می‌بینیم. آقای درویش‌پور می‌خواهم برگردم به ابتدای صحبت‌تان که اشاره‌ی کوتاهی کردید به این قضیه که گویا مسئله یک دعوای ناموسی بوده و انگار مردم به نوعی خیلی هم ناراحت نیستند از این که یک چنین اتفاقی افتاده است. من می‌خواهم اشاره کنم به نظراتی که پای این فیلم نوشته شده بود، خیلی‌هایش این بود که خود آن زنی را که دعوا بر سرش بوده، او را باید اعدام کرد و حتی یکی گفته بود ایکاش آن زن هم بود و او هم که مقصر اصلی بوده کشته می‌شد. یکی دیگر نوشته بود ما که همیشه می‌گوییم همه‌ی دعواها بر سر زن‌هاست و از این سبک نظرات. من می‌خواستم در این مورد بیش‌تر توضیح دهید. من اگر بخواهم در این مورد توضیح دهم، باید بگویم در همین دیروز در کشور سوئد در میان یکی از گروه‌های مهاجر بازهم نمونه‌ای از قتل ناموسی اتفاق افتاد. دوباره تمام اخبار و رسانه‌ها و متخصصین دارند به این مسئله می‌پردازند که دولت پروژه‌های سنگینی را برای مقابله با این خشونت‌های ناموسی برعهده می‌گیرد اما در جامعه‌ی ما از آنجا که فرهنگ پدرسالاری بسیار خشنی حکمفرماست، نه تنها علیه خشونت‌های ناموسی مبارزه‌ای صورت نمی‌گیرد، نه توسط دولت و نه توسط نهادهای جامعه، بلکه از آن بدتر در افکارعمومی نوعی مشروعیت هم نسبت به آن وجود دارد. وقتی کسی می‌گوید آن زنی را که بر سرش دعوا شده باید اعدامش کرد یا آن زن مستحق مجازات است، نشان‌می‌دهد که افکار زن ستیزانه و پدرسالارانه آن قدر در جامعه قوی‌است که این افکار به خشونت‌های پدرسالار تا سر حد مرگ مشروعیت می‌بخشد و فکر می‌کنم در برابر کل این موج خشونت به هر بهانه‌ای که باشد، به نام ناموس‌پرستی یا به هر نام دیگری، باید قویاً ایستادگی کرد و انتظار من این است که دست‌کم جامعه‌ی روشنفکری واکنش بسیار نیرومندی را علیه این نمونه‌ی خشن قتل و خشونت و بی‌تفاوتی جامعه نشان دهد و سعی کنیم این فضا را تغییر دهیم. اگر جامعه بدین شکل ادامه پیدا کند، ما با این خطر روبه‌رو هستیم که خشونت روز به روز در جامعه نهادینه‌تر شود که مابه‌ازای بسیار سنگینی را چه در زندگی سیاسی و چه در حوزه‌ی اجتماعی و چه در سطح شخصی به‌بار خواهد آورد. ما در حوادث چندماه پس از انتخابات سال گذشته شاهد صحنه‌هایی بودیم که دقیقا نقطه مقابل این صحنه بود. یعنی نشانه‌هایی از همدردی مردم، مقابله‌‌‌شان با خشونت، ایستادگی‌شان در برابر خشونت بی‌حد و حصری که به آن‌ها اعمال می‌شد، برای دست نزدن به خشونت. این تفسیر وجود دارد که جامعه‌ی ایران به دو تکه تقسیم شده و حتی یکنفر در وبلاگش نوشته بود این گروهی که شاهد این فیلم بود، یک بخش از جامعه است و آن کسانی که در حوادث پس از انتخابات از اعمال خشونت خودداری می‌کردند، هرچند که به شدت مورد خشونت واقع شده بودند، نیم دیگری از جامعه هستند. نظرتان راجع به این بحث چیست؟ این بحث کاملا درست است. یعنی جامعه یکپارچه نیست. کسانی که در دوره‌ی انتخابات رفتند به احمدی‌نژاد رأی دادند و بعد از انتخابات در سرکوب تظاهرات میلیونی مردم نقش داشتند، آن‌ها تولیدگر و مشوق خشونت هستند و بخش زیادی از آن مردمی که در آن مبارزات حضور گسترده داشتند، از روش‌های مسالمت‌آمیز دفاع می‌کردند، با خشونت مخالفت دارند. اما، نکته‌ی نهایی این است که در واقع در حرکت‌های سیاسی چون همبستگی اجتماعی وجود دارد، ما این شانس را داریم که در آنجا گفتمان‌های مسالمت‌جویانه روی افکارعمومی تأثیر گذارد، اما در حوادث روزمره‌ی شخصی آن هم در شرایطی که امید به تغییر مسالمت‌آمیز کم رنگ می‌شود، ناهنجاری‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌کند و من این گسترش ناهنجاری اجتماعی را بخشی از فروکش آن جنبش گسترده‌ی مسالمت‌آمیز مدنی در سال گذشته می‌دانم. البته دو گروهی که شما اشاره کردید، منظور من نبودند. در این بین یک گروه میانی هم وجود دارد که اصلا هم سیاسی نیستند و الزاماً هم بعد از انتخابات در تظاهرات شرکت نکردند و اتفاقا این گروه‌اند که تماشاگر خاموش اعمال خشونت هستند. آیا الان می‌شود هیچ کدام از این دو گروه را تعمیم داد به کل جامعه‌ی ایران و بگوییم کل جامعه‌ی ایران تماشاگران خاموش خشونت‌اند یا نه، کل جامعه‌ی ایران در برابر خشونت واکنش نشان می‌دهند؟ من به عنوان آخرین کلام می‌خواهم این نکته را اضافه کنم. زمانی که حرکت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، مردم بیش‌تر به میدان می‌آیند، واکنش‌های فعال‌تری دارند. زمانی که مردم مأیوس و سرخورده می‌شوند، بی‌تفاوتی در مردم رشد می‌کند. این بی‌تفاوتی صرفاً بی‌تفاوتی سیاسی نیست، بلکه می‌تواند بی‌تفاوتی در حوزه‌ی هنجارهای اجتماعی باشد. اشاره‌ی من این بود که ما در جامعه‌هم گروه‌هایی که مبلغ خشونت هستند را می‌شناسیم، هم گروه‌هایی که مخالف خشونت هستند. آن فیلمی که ما دیدیم نشانگر یک گرته‌برداری از مردمی است که بی‌تفاوتی در آن‌ها بسیار رشد کرده است. گروهی که نسبت به خشونت واکنش نشان نمی‌دهد و گروهی که، حتی از آن بدتر، اگر این خشونت جنبه‌ی ناموسی داشته باشد، حتی می‌تواند مشوق آن هم باشد. ولی این نماینده‌ی کل اجتماع نیست هرچند به‌عنوان یک گرایش جدی در جامعه وجود دارد، به‌ویژه تحت عنوان حمایت از خشونت‌های ناموسی. با این بخش باید قویا مخالفت کرد.
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


روزنامه ابتكار خبر داد: برخی گزارش‌ها حكایت از آن دارد در سالیان اخیر بیش از 120 تن از فرزندان دیپلمات‌ها و كاركنان سفارتخانه‌های ایران در خارج از كشور از طرق مختلف مبادرت به اخذ تابعیت دوگانه كرده اند.
با ۱۰۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: نیروهای امنیتی طی هفته گذشته و نیز به صورت مجدد از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری بعمل مي‌آورند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز، ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با کروبی جهت دید و بازدید اعیاد اسلامی، جلوگیری کردند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که طی چند ماه اخیر این نیروها با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی با برخی ملاقات کنندگان و میهمان وی ازجمله خانواده های سرداران شهید باکری و همت درگیری هایی را داشته اند و نیز از ورود برخی چهره های سرشناس مذهبی همچون آیت الله بیات زنجانی جلوگیری بعمل آورده اند.
با ۱۰۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه 23-11-2010 بار دیگر منزل مهدی کروبی نامزد معترض به نتایج انتخابات سال گذشته ایران را به محاصره درآوردند و مانع رفت و آمد به منزل وی شدند. این اقدام درحالی صورت می گیرد که سایت سحام نیوز ارگان رسمی حزب اعتماد ملی گزارش داده است که در روزهای عید قربان نیز نیروهای امنیتی مانع از ملاقات دوستان و آشنایان با آقای کروبی شده بودند. در ماه های اخیر، فشارها بر کروبی و میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، افزایش یافته است. ماموران امنیتی پیش از این از ملاقات خانواده های حمید باکری و ابراهیم همت، فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق و همچنین آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید قم با مهدی کروبی جلوگیری کرده بودند. افزایش فشارها بر مهدی کروبی در حالی صورت می گیرد که به گفته منابع خبری اصلاح طلبان منزل این نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران در ماه رمضان گذشته، به مدت پنج شبانه روز هدف محاصره و حمله نیروهای موسوم به لباس شخصی و بسیج قرار گرفته بود. مقام های قضایی جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته های اخیر، بارها موسوی و کروبی را تهدید به دستگیری و برخورد قضایی کردند. در روزهای اخیر عبد النبی نمازی دادستان اسبق جمهوری اسلامی ایران، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، با متهم کردن سران معترضان ایران به ارتباط با کشورهای خارجی، از دستگیری قریب الوقوع آن ها خبر داد. پیش از این عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز رهبران معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوري را تهديد كرد كه پرونده آنها تشکیل شده و در انتظار محاکمه باشند. همچنین در هفدهمین نمایشگاه بین المللی "مطبوعات و رسانه" های تهران اصولگرایان هودار دولت محمود احمدی نژاد غرفه هایی را برای حملات تبلیغاتی علیه میر حسین موسوی و مهدی کروبی و جمع آوری امضا برای محاکمه آن ها ایجاد کرده بودند.
با ۹۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سایت حزب اعتماد ملی گزارش داد که نیروهای امنیتی، هفته گذشته و نیز مجددا از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری به عمل آوردند. به گزارش سحام نیوز، ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با کروبی که برای دید و بازدید اعیاد اسلامی مراجعه می‌کردند، جلوگیری کردند. بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت می گیرد که طی چند ماه اخیر این نیروها با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی با برخی ملاقات کنندگان و میهمان وی ازجمله خانواده های سرداران شهید باکری و همت درگیری هایی را ایجاد کرده اند و نیز از ورود برخی چهره های سرشناس مذهبی همچون آیت الله بیات زنجانی جلوگیری به عمل آورده اند.
با ۹۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تحول سبز: نیروهای امنیتی، هفته گذشته و نیز مجددا از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری به عمل آوردند. به گزارش سحام نیوز، ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با کروبی که برای دید و بازدید اعیاد اسلامی مراجعه می‌کردند، جلوگیری کردند. بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت می گیرد که طی چند ماه اخیر این نیروها با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی با برخی ملاقات کنندگان و میهمان وی ازجمله خانواده های سرداران شهید باکری و همت درگیری هایی را ایجاد کرده اند و نیز از ورود برخی چهره های سرشناس مذهبی همچون آیت الله بیات زنجانی جلوگیری به عمل آورده اند.
با ۸۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


يادم نمي رود که ميرحسين موسوي تا پاي شهادت خواهرزاده اش براي آزادي ما ايستاده است .ميرحسين فهيم و متين و دوست داشتني .مردي که تا کنون ما را سبز نگه داشته است.در کنار او شجاعت کروبي را هم بايد ستود و پاس داشت که با فرزندش و خانواده اش و خانه اش سگان ولايت چه جفا ها کردند.يادمان نمي رود و دوستتان داريم .16 آذر در کنار دانشجويان و شما بزرگان هستم.
با ۸۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا بی درنگ با بررسی پرونده نسرين ستوده، وکيل مدافع حقوق بشر، زمينه آزادی او را فراهم کنند. در بيانيه ناوی پيلای آمده است که مورد نسرين ستوده، يکی از موارد سرکوبی های گسترده و دشوارتر شدن وضعيت حقوق بشر در ايران است. همزمان رضا خندان، همسر نسرين ستوده از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر که از ۱٣ شهريور ماه تا کنون د زندان به سر می برد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفته است "پس از جلسه اول دادگاه که هفته گذشته بود، ديگر از همسرم خبری ندارم و تنها می دانم که ديگر در اعتصاب غذا نيست و همين موضوع خوشحالم می کند." همسر اين حقوقدان و فعال حقوق بشر گفت : "حالا بايد صبر کنم تا جلسه دوم دادگاه نسرين که روز چهارشنبه است و اميدوارم در آن روز وقتی برای ديدنش داشته باشم. فعلا منتظر روز چهارشنبه هستم و همه چيز بستگی به دادگاه سه روز ديگر دارد."
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پاکستان ، افغانستان ، عراق ، لبنان ، هند و اینک گامبیا کشورهایی هستند که منابع رسمی جمهوری اسلامی همواره آنان را دوست و برادر خود می دانند . در طول سالیان اخیر صادرات اسلحه ، پول ومهمات نظامی به شورشیان و برهم زنندگان نظم عمومی در اکثر این کشورها همواره مورد نظر و گاه تحقیق نهادهای بین المللی بوده است . شورشیان بمبگزار شیعه و سنی در عراق ، طالبان و القاعده در پاکستان و افغانستان ، حمایت خامنه ای از شورشیان جدایی طلب کشمیر هند ، صادرات میلیاردی به حزب الله لبنان ( که با تکیه بر همین کمکها در حال باجگیری سیاسی از دولت مرکزی لبنان است ) و اینک با مشخص شدن این موضوع که مقصد نهایی اسلحه و مهمات ضبط شده در نیجریه ، شورشیان گامبیا ( راستی این گامبیا کجاست ؟ و چرا گامبیا ؟ ) مؤید این واقعیت است که : جمهوری اسلامی برای شورشیان تمام کشورهایی که آنها را "دوست و برادر" خود می داند اسلحه و مهمات صادر می کند . باشد که جهان چشم خود را بیش از پیش به واقعیت شومی تحت عنوان جمهوری اسلامی باز کند . لازم به یادآوری است که مقصد نهایی 130 کیلوگرم هروئین خالص ضبط شده در نیجریه نیز اروپا بوده است . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
با ۸۲ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نیروهای امنیتی، هفته گذشته و نیز مجددا از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری به عمل آوردند. به گزارش سحام نیوز، ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با کروبی که برای دید و بازدید اعیاد اسلامی مراجعه می‌کردند، جلوگیری کردند. بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت می گیرد که طی چند ماه اخیر این نیروها با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی با برخی ملاقات کنندگان و میهمان وی ازجمله خانواده های سرداران شهید باکری و همت درگیری هایی را ایجاد کرده اند و نیز از ورود برخی چهره های سرشناس مذهبی همچون آیت الله بیات زنجانی جلوگیری به عمل آورده اند.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


راديوآلمان کميساريای دفاع از حقوق بشر وابسته به سازمان ملل معتقد است که وضعيت مدافعان حقوق بشر در ايران به وخامت گراييده است. هنوز عده‌ای از وکيلان دادگستری زندانی هستند، درحاليکه تنها "جرم" آنها دفاع از حق و قانون است. ناوی پيلاي، سرپرست دفتر حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه (۲۳ نوامبر) به ويژه نسبت به سرنوشت وکيلان دادگستری و مدافعان حقوق بشر ابراز نگرانی کرد. او با اشاره به دستگيری جاويد هوتن کيان، وکيل مدافع سکينه آشتياني، زنی که به جرم زنا به سنگسار محکوم شده و همچنين ادامه بازداشت نسرين ستوده، گفت که ممکن است دستگيري‌های بيشتری در پيش باشد. او گفت امکان دارد دستگاه امنيتی جمهوری اسلامی به سرکوب‌های باز هم بيشتری دست بزند. نسرين ستوده، از همکاران شيرين عبادي، برنده جايزه صلح نوبل، از ۱۳ شهريور سال جاری (۴ سپتامبر) در بند است. او در سلول انفرادی زندان اوين محبوس شده و در اعتراض به وضعيت خود، چند هفته به اعتصاب غذا دست زده است. خانم ستوده در ۲۴ آبان (۱۵ نوامبر) در برابر دادگاه قرار گرفت. بلندپايه‌ترين مقام سازمان ملل در امور حقوق بشر در اظهاريه‌ای گفته است: "من نسبت به وضعيت حقوق بشر در ايران سخت نگران هستم و از مقامات جمهوری اسلامی مي‌خواهم که با رسيدگی هرچه سريعتر به پرونده خانم ستوده، اين وکيل دادگستری را آزاد کنند.» جاويد هوتن کيان، وکيل مدافع سکينه آشتيانی نيز در ايران دستگير شده است. به گفته روپرت کالويل، سخنگوی کميسر عالی سازمان ملل، تنها "جرم" آقای هوتن کيان، انجام وظيفه خود و دفاع قانونی از يک متهم است. آقای کالويل به خبرگزاری فرانسه گفت: «از زمان انتخابات رياست جمهوری در سال گذشته، وضعيت حقوق بشر وخيم‌تر شده و دفاع از حقوق بشر امری خطرناک شده است.» جرم: دفاع از حقوق بشر! نسرين ستوده، يکی از وکلای ايرانی که از ۱۳ شهريور در زندان به سر مي‌برددفتر دفاع از حقوق بشر سازمان ملل به موارد ديگری از فشارها و تضييقات سياسی در ايران اشاره کرد، از جمله به محمد سيف‌زاده که تنها در "کانون مدافعان حقوق بشر" فعاليت داشته که توسط شيرين عبادی تأسيس شده است. اين وکيل دادگستری به ۹ سال زندان و ۱۰ سال محروميت از وکالت دادگستری محکوم شده است. عباس جعفری دولت‌آبادي، دادستان تهران روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه خبر بازداشت ۵ وکيل دادگستری را تائيد کرد و گفت که ۳ تن از اين وکلا در فرودگاه امام خمينی تهران و دو وکيل ديگر در شهر تهران بازداشت شده‌اند. دادستانی تهران اتهام وکلا را "ارتکاب جرايم امنيتی و انجام اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی در خارج از کشور" دانسته بود. چند روز بعد دو تن از وکلای دادگستری آزاد شدند. اما عده‌ای از وکلای دادگستری همچنان در زندان هستند. تا کنون چند سازمان مدافع حقوق بشر، از جمله سازمان عفو بين‌الملل، خواهان آزادی پنج وکيلی شده اند که طی هفته گذشته در کشور بازداشت شدند. جاويد هوتن کيان، وکيل مدافع سکينه آشتيانی نيز در ايران دستگير شده است. به گفته روپرت کالويل، سخنگوی کميسر عالی سازمان ملل، تنها "جرم" آقای هوتن کيان، انجام وظيفه خود و دفاع قانونی از يک متهم است. آقای کالويل به خبرگزاری فرانسه گفت: «از زمان انتخابات رياست جمهوری در سال گذشته، وضعيت حقوق بشر وخيم‌تر شده و دفاع از حقوق بشر امری خطرناک شده است.» جرم: دفاع از حقوق بشر! نسرين ستوده، يکی از وکلای ايرانی که از ۱۳ شهريور در زندان به سر مي‌برددفتر دفاع از حقوق بشر سازمان ملل به موارد ديگری از فشارها و تضييقات سياسی در ايران اشاره کرد، از جمله به محمد سيف‌زاده که تنها در "کانون مدافعان حقوق بشر" فعاليت داشته که توسط شيرين عبادی تأسيس شده است. اين وکيل دادگستری به ۹ سال زندان و ۱۰ سال محروميت از وکالت دادگستری محکوم شده است. عباس جعفری دولت‌آبادي، دادستان تهران روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه خبر بازداشت ۵ وکيل دادگستری را تائيد کرد و گفت که ۳ تن از اين وکلا در فرودگاه امام خمينی تهران و دو وکيل ديگر در شهر تهران بازداشت شده‌اند. دادستانی تهران اتهام وکلا را "ارتکاب جرايم امنيتی و انجام اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی در خارج از کشور" دانسته بود. چند روز بعد دو تن از وکلای دادگستری آزاد شدند. اما عده‌ای از وکلای دادگستری همچنان در زندان هستند. تا کنون چند سازمان مدافع حقوق بشر، از جمله سازمان عفو بين‌الملل، خواهان آزادی پنج وکيلی شده اند که طی هفته گذشته در کشور بازداشت شدند.
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نیروهای امنیتی امروز، سه‌شنبه دوم آذرماه با استقرار دربرابر منزل شخصی مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت مانع از دیدار افراد دیگر با وی شدند. به گزارش وب‌سایت سحام نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی نیروهای امنیتی هفته گذشته نیز از روز عید قربان تا صبح امروز در برابر منزل شخصی مهدی کروبی مستقر بودند و از هرگونه دیدار دوستان و آشنایان به منظور «دید و بازدید اعیاد اسلامی» ممانعت کردند. در ماه‌های گذشته ماموران امنیتی بارها از دیدار افراد مختلف با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کرده‌اند. خانواده‌های مهدی و حمید باکری، دو تن از فرمانده‌هان کشته شده در جنگ ایران و عراق و آیت الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید منتقد دولت از جمله افرادی هستند که در ماه‌های اخیر دیدار آنها با مهدی کروبی با داخالت نیروهای امنیتی مواجه شده‌است. محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت نیز ۲۱ شهریور ماه هنگام دیدار با میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت به صورت موقت بازداشت شد. بر اساس گزارش‌ها، دادستانی تهران برای جلوگیری از دیدار مراجعه‌کنندگان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دستور قضایی صادر کرده‌است.
با ۷۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بالاترین را چه می شود ؟ چند روز بیشتر نمانده به 16 آذر دوستان سبز هر کاربر روزی یک لینک را فراموش نکنیم هم اندیشان، سبز اندیشان.اتحاد را حفظ کنیم. لینکهای مربوط به دعوت 16 آذر بسیار کم و در حد انتظار بالاترین نیست. ما قبلها اثبات کردیه ایم که می توانیم تاثیر مثبت روی افکار عمومی و جریانات مختلف پیش رو بگذاریم. پس ای ایرانی ای بالاترینی از خودت شروع کن هر بالاترینی روزی یک لینک از 16 آذر یعنی دست یابی به اهدافی که در آرزوی آن هستیم .یعنی دوباره با هم جمع شدن. ینی دوباره سبز را بوییدن. یعنی من ، یعنی تو یعنی ما همه سبز اندیشان راه حق
با ۷۴ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


باوجود محکومیت و سرزنش جمهوری اسلامی در کمیته‌ی سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دلیل نقض گسترده‌ی حقوق بشر در ایران از جمله شکنجه، قطع اعضای بدن، سنگسار، نابرابری گسترده‌ی جنسيتی، خشونت عليه زنان، تبعیض و نابردباری مذهبی، گشایشی در رفتار جمهوری اسلامی برای توقف سرکوب آزادی‌های مشروع و قانونی مردم دیده نشد. محکومیت جمهوری اسلامی در کمیته‌ی سوم مجمع عمومی تنها با واکنش منفی جمهوری اسلامی همراه بود و محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضائیه که برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه تلاش زیادی در نیویورک انجام می‌داد، محکومیت جمهوری اسلامی را نتیجه‌ی تلاش‌های غرب دانست و گفت که ايران «دمکراسی غربی نمی‌خواهد». این مقام قضایی جمهوری اسلامی که سندی مبنی بر توقف نقض حقوق بشر در دست نداشت و در برابر مفاد قطعنامه‌ی نقض حقوق بشر در ایران توضیح روشنی نداشت، از رئیس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل دعوت کرد سال آینده به ایران برود تا از نزدیک شاهد بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران باشد! این در حالی است که هم‌زمان با کوشش‌های لاریجانی برای موجه جلوه دادن چهره‌ی جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل متحد، سه فعال کارگری از نیشکر هفت تپه، بهروز نیکوفرد، علیرضا سعیدی و بهروز ملازاده، هرکدام به شش‌ماه زندان محکوم شدند. دادستان مشهد از اجرای دومین مرحله‌ی قطع ید سارقان خبر داد. ۳۲ تن از نیروهای یگان ویژه‌ی حفاظت با همراهی چهار افسر نظامی به سالن ۱۰ بند چهار زندان رجایی‌شهر کرج یورش بردند و وسایل شخصی زندانیان سیاسی را به هم زدند و آنها را مورد تهدید قرار دادند. هم‌چنین در ادامه‌ی سرکوب وکلای دادگستری و تنها به فاصله‌ی کوتاهی از بازداشت پنج وکیل، خلیل بهرامیان وکیل تعدادی از زندانیان سیاسی به دادگاه فراخوانده شد.
با ۷۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ميرحسين موسوي در پي صدور بيانيه در ارتباط با 16 آذر توسط محسني اژه اي تهديد به برخورد شده است . در اين بيانيه موسوي خط و مشي هاي لازم را براي تظاهرات اعتراضي سراسري در روز 16 آذر بيان داشته است . ميرحسين موسوي هوشمندانه بيانيه خود را زماني بيان داشت که ما زمان لازم را براي برنامه ريزي داشته باشيم .دوستان و کاربران گرامي بنظر ميرسد ما کمي دچار غفلت شده ايم .بياييد همه با هم از امروز اين فرصت طلايي را از دست ندهيم .فرستادن يک لينک توسط هر کاربر در رو ز را فراموش کرده ايم بايد برنامه داشته باشيم براي شرکت در تظاهرات اعتراضي 16 آذر روز دانشجو و در کنار دانشجويان باشيم.يادمان نرود که ممکن است اين جانيان جلوي صدور بيانيه توسط رهبران سبز را هم بگيرند فرصت را از دست ندهيم.هر کاربر هر روز يک لينک 16 آذري.
با ۷۱ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ديروز موسوي را تهديد کردند،امروز کروبي را محاصره کردند،فردا کار ديگري ميکنند،تا 16 آذر امان از ديکتاتور مي بريم.مــا همـــه بــا هـــم هستيـــم.
با ۷۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پانصدمین روز از بازداشت مسعود باستانی، روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی، همسر وی با ابراز ناخرسندی از اینکه حتی یک ساعت در این پانصد روز به وی مرخصی داده نشده، اميدوار است با آمدن نماينده کميسيون حقوق بشر ملل متحد به ايران، اوضاع کمی تغيير کند.مشکل دندان درد مسعود همچنان ادامه دارد البته مجبور شد که بالاخره به درمان زندان تن دهد اما احتياج به جراحی لثه دارد و فقط درمان جزيی روی دندانش صورت گرفته که جلوی دردش گرفته شود بهرحال ما منتظريم تا با مرخصی و جراحی لثه او در بيرون از زندان موافقت شود. ما خودمان هم نفهميديم که چرا به بعضی از زندانيان حق مرخصی داده نمی شود ، يعنی مسعود حتی واجد شرايط يک روز مرخصی هم نيست .بهرحال ما همچنان منتظر مرخصی هستيم چون حق هر زندانی مرخصی گرفتن در طول محکوميتش است."
با ۶۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مردمک :ماموران امنيتي، بار ديگر با حضور مقابل منزل مهدی کروبي، دبير کل حزب اعتماد ملی و از رهبران مخالف دولت، از ورود افراد به خانه او جلوگيری کردند. به گزارش پايگاه خبری رسمی حزب اعتماد ملی «سحام نيوز»، اين محدوديت‌ها که از هفته گذشته و روز عيد قربان شروع شده بود تا صبح نخستين روز آذرماه ادامه داشت. اما يک بار ديگر امروز سه‌شنبه دوم آذرماه مامورين امنيتی مانع ملاقات دوستان و آشنايان آقای کروبی با وی شدند. محدوديت‌های امنيتی برای فعالان سياسی مخالف دولت از مدت‌ها پيش شدت گرفته است و مهدی کروبی و همسرش بارها اعلام کرده‌اند که در خانه خود احساس امنيت نمي‌کنند. از هفتم شهريور ماه طی پنج شب متوالي، نيروهای لباس شخصی خانه مهدی کروبی را به محاصره خود درآوردند. اين محاصره منجر به درگيري‌هايی شد؛ شبه‌نظاميان و کسانی که خانه اين معترض را محاصره کرده بودند، به محل سکونت مهدی کروبی حمله کرده، شيشه‌های خانه او را شکستند، به روی ديوارها رنگ پاشيده و عليه او و ديگر مخالفان دولت شعار نوشتند. سرتيم محافظان آقای کروبی نيز در جريان اين حمله زخمی و راهی بيمارستان شد.
با ۶۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته