-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

Posts from Khodnevis for 11/22/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



11 trillion and 484 billion and 205 thousand and 770...
 


پدرخوانده، قسمت ۵
 


تفاوت‌ها و شباهت‌های مهدی یحیی‌نژاد با محمود احمدی‌نژاد



۳- هر دو خاکی هستند و از کت وشلوار خوششان نمی‌آید و دوست ندارند رسمی باشند.


۴- مهدی یحیی‌نژاد رییس سایت کشور بالاترین با ۳۳۰۰۰ هزار شهروند است. محمود احمدی‌نژاد هم رییس کشور جمهوری اسلامی ایران است که ۷۵ میلیون جمعیت دارد. مهدی در دوره ریاستش صدها اکانت کاربری را  اعدام کرده است و از سایت کشورش اخراج کرده است و محمود احمدی‌نژاد هم  در دوره ریاستش هزاران نفر را اعدام کرده است و از کشور تبعید کرده است.


۵- مهدی یحیی‌نژاد با قوانین من درآوردی  بارها لینک‌ها و اندیشه‌های شهروندان سایتش را حذف کرده است. احمدی‌نژاد هم صدها کتاب و اندیشه را سانسور کرده است و اجازه انتشار نداده است


۶- مهدی یحیی‌نژاد معاونی به اسم بانو بالایار دارد که دست راست وی محسوب می‌شود و کاربران سایت را ازکشور بالاترین اخراج واعدام انقلابی می‌کند. احمدی‌نژاد هم معاونی به اسم رحیم مشایی دارد که دست راست وی محسوب می‌شود.


۷- احمدی‌نژاد با اینکه با تقلب رییس جمهور شده است خود را خدمتگذار مردم معرفی می‌کند ولی  یحیی‌نژاد خود را  رییس سایت می‌داند ولی خود را خدمتگذار کاربرانش نمی‌دادند.


۸- احمدی‌نژاد خود را پاسخگو به مردم نمی‌دادند و هرکاری دلش بخواهد می‌کند،  یحیی‌نژاد هم  خود را پلسخگو نمی‌داند و هرکاری دلش بخواهد درسایتش می‌کند.


۹-  هر دو بدنبال کارهای انقلابی هستند  یکی در اقدامی انقلابی یارنه‌ها را حذف می‌کند و دیگری در اقدامی انقلابی  لینک‌ها را از سایتش حذف می‌کند.


۱۰-مهدی [طاس] است و سر یک دست صافی دارد ولی محمود مو دارد هرچند همیشه ژولیده است.


۱۱- هردو علاقه‌مند به مصاحبه با رسانه‌ها و کسب شهرت هستند و هر دو ادعا می کنند دارای آزاد ترین کشور دنیا هستند و هر دو اعتقاد دارند مردم  و کاربران کشورشان در ازادی کامل به سر می‌برند.


۱۲- هر دو در توهم به سر می‌برند احمدی‌نژاد خواستار مدیریت جهان است و دیگری فکر می‌کند مدیر سایتی  است که منجر به انقلابی نظیر مشروطه می شود و مهم‌ترین بحثهای جهان  در سایتش بوجود می‌آید.


۱۳- هر دو دو طفلان مسلم را جز مقدسات ایرانیان می‌دانند و خواستار حذف هجو  و طنز درباره  اسلام هستند.


۱۴- احمدی‌نژاداجازه  انتقاد و هجو دین را  به مردم نمی‌دهد. یحیی‌نژاد هم اجازه نقد شدن و هجو کردن دین را به کاربرانش نمی‌دهد.


۱۵- هر دو طرفدار و ومدافع حقوق بشر  وآزادی بیان هستند.


۱۶- هر دو به شعور و خرد جمعی بی اعتنا هستند و با حذف اندیشه و لینک و کتاب و روزنامه به خرد جمعی مردمان و کابران توهین می‌کنند.


۱۷- هر دو دارای هاله نور هستند. احمدی‌نژاد دور سرش هاله نور دارد و یحیی‌نژاد روی فرق سرش هاله نور دارد.

 


۱۸- احمدی‌نژاد  را دکتر محمود  صدا می‌زنند و یحیی‌نژاد را مهندس یحیی صدا می زنند.

 

 

 

------------
این نوشته طنز است و ممکن است با واقعیت  سازگار نباشد. امید است این مقایسه طنز امیز توهینی  به مقدسات بالاترین نباشد و در صورتی که به بالاترین لینک شد جز لیست  لینک‌های توهین به مقدسات قرار نگیرد و مورد عنایت حذفی مهدی هاله دار و بانو بالایار قرار نگیرد. و چنانچه در سایت بسیار وزین والاترین لینک شد توهینی به شخصیت محمود هاله دار نباشد و حذف نگردد. موارد دیگر را خودتان بیان کنید


 


نامه مهدی هاشمی به محسنی اژه‌ای: «هدف پدر مظلوم من است»

مهدی هاشمی رفسنجانی که از سوی دستگاه قضاہی برای ادای توضیحاتی احضار شده است، روز گذشته در نامه‌ای به دادستان کل کشور، کل جریان پرونده سازی برای خودش را مستمسکی برای فشار به پدرش خواند. هاشمی با آنکه تا کنون از بازگشت به کشور خودداری کرده، اما در این نامه می‌نویسد که

 هرگاه لازم است د در محکمه‌ای حاضر باشد، «احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ کنند» تا در وقت قانونی حضور یابد. مهدی هاشمی می‌گوید: «مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.»

این در حالی است که با توجه به پرونده سازی طولانی، از ابتدای دهه ۷۰ در باره فعالیت‌های نفتی و او شرکایش و بازجویی‌های متعدد از کسانی که با او کار کرده‌اند، با توجه به سابقه دستگاه قضایی و هدف‌مند کار کردن این دستگاه با دولت، امکان تبرئه او به حداقل می‌رسد.

متن نامه مهدی هاشمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی‌اژه‌ای

با سلام
اظهارات مکرر مقامات قضائی و اطلاعاتی و شخص حضرت‌عالی به‌گونه‌ای به مردم اطلاع می‌دهد که دستگاه قضائی احضاریه‌ای برای من فرستاده و اینجانب در وقت مقرر در دادگاه حضور نیافته‌ام؛ ولی لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید:

۱- مطمئناً جناب‌عالی و همکاران می‌دانید رسماً اعلام کرده‌ام علی‌رغم مسئولیت نظارت بر دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور؛ مشغول تحصیل در دانشگاه آکسفورد هم هستم که برای تهیه پایان‌نامه دکترایم می‌باشد، آماده حضور در محکمه می‌باشم و شرط‌‌های من را هم می‌دانید که هیچ درخواست غیرقانونی در آن نیست.

مهمترین آنها دادگاه مستقل و مصون از تحمیل‌های نیروهای امنیتی است با همه حقوق دادگاه و متهم و نیز توجه به شکایات متهم.

۲- خودتان می‌دانید که احضاریه مورد اشاره شما همان‌گونه که وکیل اینجانب اعلان کرده؛ قانونی صادر نشده، گویا فقط برای اعلان و انجام وظیفه بوده. زیرا در آن اسم متهم و اسم پدر غلط نوشته شده. اگر منظور شما احضار اینجانب بوده و ثانیاً اتهام ذکرنشده و ثالثاً احضاریه به شعبه‌ای بازپرسی در گلوبندگ صادر شده که وجود ندارد.

۳- در همین اثنا دو وکیل اینجانب بارها به وزارت اطلاعات احضار شده‌اند و با تهدید از آنها خواسته شده که از وکالت اینجانب کناره‌گیری نمایند.

۴- در تمام این دوره برخی رسانه‌ها و گروه‌های افراطی شناخته شده انبوه اتهامات و بدگویی‌ها را در سطح وسیع منتشر می‌کنند و دستگاه قضایی به شکایات اینجانب رسیدگی نمی‌کند و شما که دادستان کل کشور هستید فقط مسئول دادستانی از مردم نیستید؛ بلکه وظیفه اساسی شما دادستانی برای مردم است. کافی است که نگاهی به شایعات گوناگون که ریشه در خواست همان ضابطان … دارد؛ بیندازید و منصفانه نظر بدهید آیا در چنین فضا و شرایط برای قضات عادل و مستقل امکان یک حکم عادلانه وجود دارد؟ آیا دادستان کل کشور وظیفه‌ای برای سالم‌سازی فضای قضاوت برای متهمان ندارد؟

۵- شما می‌دانید با ادعای همراهی دادستان‌های زیر دست خودتان، مأموران شبانه به دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یورش بردند و هر چه می‌خواستند؛ برده‌اند؛ بدون اینکه صورت‌جلسه‌ای به امضای متصدیان دفتر برسانند و دستگاه قضایی به درخواست‌های وکلای اینجانب برای دریافت لیست اموال و اسناد برده شده توجهی نمی‌کنند. انصاف بدهید آیا این اعمال منافی شرط عدالت و استقلال قضایی نیست؟

۶- شما می‌دانید جمعی از شخصیت‌های این کشور به اتهام همکاری با اینجانب تحت بازداشت و … قرار گرفتند و اعترافات نادرستی … از آنها گرفته‌اند و در رسانه‌ها برخلاف قانون منتشر کردند و حاضر به جواب‌های من و وکلای من نشدند. با اینکه همه آنها مدعی پیروی رهبری انقلابند، به اخطارهای مهم ایشان در نمازجمعه و جاهای دیگر توجه و اعتنایی نمی‌کنند.

هر بار که احتمال مراجعت اینجانب قوی شده است، شاهد اوج این شانتاژها بوده‌ایم و این خود نشان این است که این جریان دستش خالی است و مایل به برقراری این محکمه نیست و بی‌شک هدف اینها شخص اینجانب نیست، بلکه هدف پدر مظلوم من است و خودشان می‌دانند که آسیب این ظلم‌ها دامن انقلاب را هم می‌گیرد.

گویا این گروه اگر بتوانند به فکر عملی ساختن طنز تاریخی صنمّار هستند؛ ولی خداوند به آنها چنین مهلتی نخواهد داد. نمی‌دانم چگونه در تریبون نماز جمعه همراه تهدید نمایندگان از مطالبه اجرای قانون در مورد متهمان مورد بازداشت و تحقیق و محاکمه انتقاد می‌کنند! در حالی که … .

۷- با همه اینها هر زمان که لازم می‌بینند که اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ کنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت. چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.

۸- البته انتظار شخص اینجانب این است که جلوی این شانتاژها را بگیرید و فضا را برای یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب کنید. البته این تقاضا فقط برای شخص خودم نیست؛ بلکه انتظار همه دوستان انقلاب این است که برای تمام شاکیان و متهمان چنین فضایی در محاکم جمهوری اسلامی وجود داشته باشد که متأسفانه هم اکنون نیست و شما خودت بیشتر از من سرنوشت امثال آقایان کرمی، رجبی، قبادی؛ آقایاری و نوری‌زاد را می‌دانید.

۹- من در این نامه وقت شما را درباره خدمات خود و خانواده‌ام به انقلاب نمی‌گیرم وگرنه از حضور در نقاط خطرناک جبهه و جانباز شیمیایی شدن و تأسیس صنایع استراتژیک دریایی و پایه‌گذاری برنامه مهم بهینه‌سازی و پارس جنوبی و عسلویه و غیره مطالب زیادی دارم که در موقع خود مطرح خواهد شد. همین قدر بدانید که از زمانی که چشم باز کرده‌ایم تا امروز در معرض آسیب‌های ناشی از مبارزات خانواده و آثار تصمیمات دشمن‌شکن بوده‌ایم و خداوند را بر این همه نعمت شکر می‌کنیم.

ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا
مهدی هاشمی


 


احمدی‌نژاد: سن مناسب برای ازدواج دختران، ۱۶ تا ۱۸ سال است

در حالی که محمود احمدی‌نژاد در همايش تقدير از خيرين و فعالين امر ازدواج، سن مناسب ازدواج دخترها را ۱۶ تا ۱۸ سال و پسرها را ۱۹ تا ۲۱ سال اعلام کرد، ریيس سازمان ملي جوانان در همین همایش با اشاره به نقش تسهیل‌گر و نه تصدی‌گر این سازمان در امر ازدواج جوانان، از تلاش بیشتر در جهت کاهش آمار طلاق در جامعه خبر داد: «ما بايد به جايي برسيم كه هيچ ازدواجي در كشور منجر به طلاق نشود.»


به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در این همایش با تاکید بر راه‌اندازي تشكل‌هاي خيريه در تمام استان‌ها حمایت قطعی دولت از این تشکل‌ها، مهمترین هدف را رسیدن به «ازدواج آسان» دانست:«من معتقدم ازدواج درست و آسان از بحث اشتغال و مسكن مهم‌تر است كه ما متاسفانه در رابطه با ازدواج آسان و به هنگام غفلت كرديم البته خوشبختانه هنوز آسيب جدي در اين زمينه به جامعه وارد نشده و فقط يك مقدار سن ازدواج بالا رفته است.»


وی در ادامه به رنامه‌ريزي‌هاي دولت در موضوع اشتغال و مسكن اشاره کرد و افزود:«هر چند كه من اعتقاد ندارم شرط تشكيل خانواده موفق و ازدواج موفق اشتغال و مسكن باشد. زيرا بخش مهمي از زندگي ساختن است. دختر و پسر بايد خود زندگي خود را بسازند اگر همه چيز آماده باشد بعد از آن قرار است جوانان چه بكنند.»


وی هم چنین در این همایش اعلام کرد که تا پايان دولت دهم مشكلات اشتغال و مسكن حل خواهد شد:«به طور قطع تا پايان دولت دهم مشكلي به نام مسكن در فهرست مشكلات مردم وجود نخواهد داشت. تا دو سه ماه آينده كه از هدفمند كردن يارانه‌ها فارغ شويم بحث اشتغال را به صورت جدي دنبال مي‌كنيم و دولت با تمام توان بر روي مسئله اشتغال متمركز مي‌شود و تا دو سال آينده هيچ مشكلي به نام اشتغال وجود نخواهد داشت.»


وی در مورد مساله اشتغال به تعهد دولت در جهت اشتغال زایی برای یک میلیون نفر در یک سال اشاره کرد: «امسال نيز قرار بوده يك ميليون و صد شغل را دولت پشتيباني كند. در جلسه شوراي اشتغال كه هفته پيش برگزار شد اعلام شد كه تا پايان مهر ماه 820 هزار شغل ثابت راه‌اندازي و بنابراين تا پايان سال پيش‌بيني مي‌كنيم كه تعداد شغل‌هاي ايجاد شده توسط دولت از يك ميليون و صد شغل نيز بگذرد. بنابراين تا پايان سال 90 و نهايتا تا اواسط سال 91 بازار اشتغال آنقدر گرم خواهد بود كه جوانان دغدغه اشتغال نداشته باشند.» 


 


روز جهانی فلسفه بدون حضور خبرنگاران

بخشی از این همایش که یکی از ۴ رویداد اصلی ثبت شده مورد حمایت سازمان یونسکو در سراسر جهان محسوب می شود قرار بود به موازات اجرای این برنامه در مقر این سازمان در پاریس، امسال در تهران برگزار شود. اما یونسکو در ۹ نوامبر اعلام کرد که به دلیل عدم وجود «شرایط لازم برای تضمین برگزاری بدون مشکل یک کنفرانس بین‌المللی متعلق به سازمان ملل در ایران» از این همایش کناره‌گیری می‌کند.


مساله‌ای که با واکنش حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، هم‌زمان با آغاز این کنگره همراه شد. وی دلیل این اقدام یونسکو را نه یک دلیل واقعی، بلکه صرفا «فشارهای سیاسی» دانست: «آن‌ها خودشان علت را آماده نبودن شرایط مورد نظرشان ذکر کردند؛ ولی ما این را نمی‌پذیریم و من درباره علت کناره‌گیری یونسکو سر فرصت برای مردم توضیح خواهم داد.»


وی هم چنین اعلام خبر کناره گیری یونسکو از همکاری در برگزاری این همایش را باعث بیشتر شدن تعداد اساتید داوطلب برای حضور در این همایش در ایران دانست.


محمد حسین ایمانی خوشخو، دبیر همایش روز جهانی فلسفه نیز گفته بوده که همایش فلسفه توانمندی فلسفه ایران را به دنیا نشان می دهد: «ما نگرانی در برپایی با شكوه این همایش نداریم بلكه نگران خدشه دار شدن نام یونسكو به عنوان یك مركز فرهنگی هستیم.»


با این حال بسیاری از فیلسوفان برجسته جهان از برگزاری همایش روز جهانی فلسفه انتقاد کرده بودند. از جمله اتفرید هوفه، مسئول بخش فلسفه سیاسی دانشگاه توبینگن آلمان، یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی که نامه اعتراضی گروهی از پژوهشگران و استادان فلسفه دانشگاه ها در این مورد امضا کرد.


برگزارکنندگان این همایش اخیرا فهرستی از نام شرکت‌کنندگان منتشر کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به محمد مجتهد شبستری، بیژن عبدالکریمی و یوسف اباذری اشاره کرد.


شرکت‌کنندگان خارجی این همایش از جمله هانس پوزر از آلمان، ويلفرد هاجز از انگلستان، کارل روان از آمریکا و جيسله اوساكه‌جومبو، از کشور آفریقایی گابن هستند.


به گزارش ایسنا در اين همايش سه روزه ۱۶ پنل تخصصي برگزار مي‌شود و بيش از ۲۰۰ مقاله از سوي اساتيد و انديشمندان ايراني و خارجي ارائه خواهد شد.


مقالات انديشمنداني از كشورهايي چون آلمان، آمريكا، ‌نيجريه، استراليا، تركيه، ‌لبنان، هند، روسيه، ‌مالزي، آفريقاي جنوبي، ‌انگلستان، مكزيك، تاجيكستان، اندونزي، ‌چك، قزاقستان، برزيل، ‌سوئد، اتريش، مجارستان، سوييس و گامبيا در اين همايش ارائه خواهد شد.


همچنين نمايشگاه توانمندي فلسفه‌ ايران و اسلام با ارائه سه هزار عنوان كتاب و ۷۰۰ پايان نامه و نشريات فلسفي همزمان با اين همايش در كتابخانه ملي برپا است و نمايشگاه عكسي با نگاه فلسفي و انديشه‌اي نيز در محل كتابخانه ملي برگزار شده است.


از سوی دیگر گفته می‌شود بنا به دستور دفتر احمدی‌نژد، افتتاحیه این همایش بدون حضور خبرنگاران  و عکاسان برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین روابط عمومی همایش روز جهانی فلسفه اعلام کرد: «به دلیل حضور رییس جمهور در مراسم افتتاحیه، دفتر ریاست جمهوری از برگزار کنندگان همایش خواسته است، هنگام حضور رییس جمهور، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها حضور نداشته باشند.» بنابر اعلام این دفتر حضور عکاسان و خبرنگاران از صبح تا عصر ممنوع اعلام شده است.  


 


دختران را به مسابقات نفرستید

سيدمحمد غروی با تاکید بر «اولویت» ورزش به خصوص برای بانوان، در گفت و گو با ایسنا به عدم سازگاری لوازم و ملزومات مسابقات جهانی ورزش زنان با ارزش‌های اسلامی اشاره کرده و افزود:«به صورت جدی از مسوولان ورزشی خواسته می‌شود که در مورد اين حضور يعنی حضور بانوان در مسابقات جهانی تجديدنظر کنند.»


غروی در ادامه به شکل غیر مستقیم پخش تصاویر دختران رقصنده چینی -علی‌رغم تلاش مسوولان برای سانسور کردن این تصاویر- را  باعث «خدشه‌دار شدن قلوب دين‌داران» دانسته و می‌گوید:«مسوولان بايد بدانند پيامد راهی که در پيش گرفته‌اند قابل کنترل نيست و مناسب نيست که آن را ناديده بگيرند. شاهد آن نيز برخی از کارهايی است که در اين مسابقات صورت گرفت و در تلويزيون نيز مردم آن را مشاهده کردند و اين اقدامات با انديشه اسلامی سازگار نبود و از تلويزيون جمهوری اسلامی ايران اين انتظار نبود که برخی از تصاوير را نشان دهد.»


پیش از این در جریان المپیک  پکن، حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به حضور زنان ایرانی در این مسابقات و پرچم‌داری «هما حسینی» در مراسم افتتاحیه، این موضوع را «جنگ با ارزش‌ها و آماده‌سازی مردم برای فرج امام زمان» دانسته بود:«اين که زن را جلودار می‌کنيد، غير از سرپيچی از فرمايشات معصومان است؟ با اين که جمعه اول ماه شعبان زمانی برای احيای ارزش‌های دينی است، در اين روز در عرصه بين المللی حرکتی تند و ضدارزشی انجام می‌شود.»


گفتنی است مسابقات آسیایی گوانجو، در تاریخ ورزش زنان ایرانی پس از انقلاب، شاهد کسب بهترین نتایج بود: قهرمانی خديجه آزادپور در رشته ساندا، نايب قهرمانی تيم تيراندازی دختران، مدال برنز تيم روئينگ و مدال های دختران تکواندوکار.


 


آیا مشکل کلیسا با کاندوم حل می‌شود؟

به گزارش رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی، بر اساس یک کتاب جدید، پاپ گفته است که استفاده از کاندوم می‌تواند به کاهش خطر آلودگی به ویروس ایدز، مثلا در روسپی‌های مرد کمک کند. به گفته پاپ رویکرد انسانی‌تر به موضوع جنسیت عامل موثرتری از کاربرد کاندوم برای مقابله با ایدز است. پاپ این سخنان را در مصاحبه با پیتر سیوالد، یک روزنامه‌نگار آلمانی گفته است.

گفتگوی پاپ که بخش‌هایی از آن در روزنامه واتیکان منتشر شده، همه در یک کتاب آمده است. واتیکان
مخالف صریح استفاده از هرگونه وسیله پیشگیری از بارداری بوده است که به همین دلیل، مورد انتقاد مراکز علمی و بهداشتی است. بسیاری، گسترش ایدز در آفریقا را به منع استفاده از کاندوم به دستور واتیکان برای کاتولیک‌ها مرتبط می‌دانند.

بنا به نوشته روزنامه واتیکان و به نقل از کتاب مذکور، پاپ بندیکت شانزدهم گفته که از نظر واتیکان، کاربرد کاندوم یک راه حل اخلاقی نیست، ولی استفاده از این وسیله می‌تواند قدم اول برای داشتن زندگی جنسی انسانی باشد. پاپ بندیکت با مثال زدن روسپی‌های مرد 
می‌گوید کاربرد کاندوم در این افراد اولین قدم به سوی اخلاقی شدن است، ولی این کار راه واقعی برای مقابله با اهریمن ایدز نیست. سازمان ملل متحد از سخنان پاپ استقبال کرده است.


 


آیا مشکل، موسوی است؟

 

دوباره جناب موسوی صحبتی فرمودند و خودنویس پر شد از تحلیل سخنان ایشان. شخصا، سخنان ایشان را دنبال نمی‌کنم، چرا که به نظر من ایشان سخنان تاثیر گذاری ایراد نمی‌کنند، البته اگر هم چنین خواستی می‌داشتند، دیگر ایشان در آن جایگاه نیستند. حال نمی‌دانم چرا دوستان صحبت‌های ایشان را با این همه آب و تاب تحلیل می‌کنند؟ بخصوص که تحلیل‌ها همه انتقادی است.

 

فکر میکنم دوستان آدرس را اشتباه گرفته‌اند، جناب موسوی در بهترین شرایط تنها یک حامی خواست‌های مردم و در بدترین شرایط یک مهره سوخته نظام است. ایشان نه ادعای رهبری دارند و نه توان این کار را. حال چرا این همه انرژی برای حرف‌های کلیشه‌ای ایشان گذاشته می‌شود، بنده متوجه قضیه نمی‌شوم.

 

یک مرور کوتاه از زندگی جناب موسوی نشان میدهد که ایشان بعد از گذشت دو دهه پا به میدان صحنه انتخاباتی گذاشت که بطور معمول نیازمند تاییدیه‌ای‌است که فقط به نزدیک ترین افراد نظام اعطا می‌شوند. در انتخابتی که در بهترین شرایط تاثیر گذارنبود و در بدترین شرایط از قبل طراحی شده بود، چون قرار نبود ایشان برنده شود، تقلبی صورت گرفت. این تقلب، ملت را عصبانی کرد و ایشان هم مردانگی کرد و خیلی زود جا نزد. با تظاهرات مردم، نظام هم نشان داد که توان اصلاح را ندارد، و اگر کسی حرفی از اصلاح (حتی اصلاح سر خود توسط سلمانی محل) بزند، به عنوان برانداز و فتنه گر بشدت سرکوب می‌شود.

 

 ایشان (جناب موسوی) نه قصد اصلاح دارند و نه توان آن را، و فکر نمی‌کنم کسی ادعای آن را داشته باشد که ایشان قصد براندازی داشته باشد. مردم از اصلاح این رژیم گذر کرده‌اند (اگر هم نکرده اند، خواهند کرد)، پس مشکل موسوی و سخنان ایشان نیست. نقد ایشان دردی را دوا نمی‌کند.

 

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته