-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

Posts from Khodnevis for 11/24/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دکتر حمید دباشی: بیانیه موسوی، تضاد درونی جمهوری اسلامی را عیان می‌کند

پس از انتشار بیاینه اخیر میرحسین موسوی به مناسبت فرا رسیدن ماه آذر و ارتباطش با جنبش دانشجویی، برای ارزیابی آن با گروهی از دانشگاهیان و فعالان گفتگو کرده‌ایم. گفتگوی نخست خودنویس با دکتر حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا است. دباشی از مدافعان جنبش سبز است.

از دکتر دباشی، ارزیابی‌اش از بیانیه اخیر میرحسین موسوی به مناسبت ماه آذر را جویا شدیم:

ارزیابی من از بیانیه اخیر ایشان مثل ارزیابی من از اعلامیه‌های دیگر ایشان است. ایشان در مقاطع مختلفی اعلامیه‌های مختلفی را منتشر کرده‌اند، که در آنها، بیش از پیش، شاهد یک شکاف عمیقی هستیم، در بدنه حاکم بر جمهوری اسلامی ایران و دو جناح متضادی که در آن شکل گرفته؛ یک جناح از یک طرف، آقای خامنه‌ای و آقای احمدی‌نژاد و آقای مصباح یزدی و جناح حاکم و طرفدار وضع موجود، و در جناح مخالف (که باید آنرا از مواضع پیش از فوت آیت‌الله منتظری به عنوان واضع نظریه ولایت فقیه شروع کنیم و ایشان در آخر عمر خود، تمامی جمهوری اسلامی را به قول خودشان، نه جمهوری می‌دانستند و نه اسلامی) آقایان موسوی و کروبی و در بعضی مواقع آقای خاتمی قرار می‌گیرند، البته آقای گنجی در مقالات اخیرشان به تفاوت‌هایی میان جناح‌آقایان کروبی و موسوی از یک طرف و آقای خاتمی از طرف دیگر شکل می‌گیرد اشاره می‌کند. این ادامه فروپاشی درونی خود جمهوری اسلامی است و این فروپاشی در اعلامیه آخر آقای موسوی، به دلیل ماه آذر در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته و ایشان به سه میلیون دانشجو اشاره می‌کند که در واقع با سوال‌های اساسی که مطرح می‌کنند، مقابله می‌کنند با نیروی ایدئولوژیکی که الان جناح حاکم الان متوجه همه ما کرد، به قول خودش برای دشمن شناسی ولی در واقع برای دشمن تراشی، که کاری بوده است که جمهوری اسلامی در سی سال گذشته انجام داده و همچنان هم ادامه می‌دهد.

- به نظر می‌آید که پوشش خبری رسانه‌ها در باره این بیانیه، اندکی کمتر از بیانیه‌های پیشین میرحسین موسوی بوده باشد، این تغییر را نشان دهنده چه مساله‌ای می‌دانید؟

شما دقیق‌تر می‌دانید که انعلاس بیانیه کمتر را همان‌قدر بوده. اگر این مساله درست باشد، نشان می‌دهد که جنبش‌های ریشه‌دار اجتماعی که در سی سال گذشته شکل گرفته و مقدمات جنبش سبز هستند (جنبش کارگری، جنبش زنان و جنبش دانشجویی) که اهمیت اجتماعی و سیاسی این سه جنبش بسیار عمیق‌تر از بیان سیاسی‌شان در جنبش سبز است. در نتیجه، عکس‌العمل به بیانیه‌های آقای مهندس موسوی فرقی [تاثیری] در اصل آن سه جنبش اجتماعی با ریشه‌هایی سی ساله ندارد، منتهی من همچنان اهمیت زیادی برای بیانیه‌های اقای موسوی قائل هستم، برای اینکه این اعلامیه‌ها، ادعاهای ایدئولوژیک و تبلیغاتی جمهوری اسلامی را با واقعیت‌هایی که جمهوری اسلامی با آنها مواجه است را نه از زبان اپوزیسیون خارج از کشور بلکه از زبان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌هایی که خودش محصول  جمهوری اسلامی است و به آن و قانون اساسی‌اش همچنان اعتقاد دارد، و این تضاد شکل گرفته را دارد عیان می‌کند و این برای جنبش آزادی‌خواهی مردم ما مهم است.

- آیا این بیانیه را برای ایجاد تحرک و هیجان بیشتر در جنبش دانشجویی کافی می‌دانید؟

جنبش‌های اجتماعی با تایید و تکذیب شکل نمی‌گیرد، جنبش‌های اجتماعی خاستگاه‌های مادی دارند. در این جنبش دانشجویی که سابقه‌ای طولانی‌تر از انقلاب اسلامی دارد، چه آنهایی که در تهران هستند و چه آنانی که در شهرستان‌ها هستند، بیانگر خاستگاه‌های طبقاتی جنبش‌های آزادی‌خواهی مردم ما هستند. جناح حاکم می‌خواهد میان این انبوه دانشجویی تفرقه بیاندازد و حتی می‌خواهد مراکز برخی از دانشگاه‌ها را از تهران ببرد و می‌خواهد به حومه شهرها منتقل کند و پخش کند در شهرستان‌های دیگر. یعنی خود جمهوری اسلامی به واقعیت مادی این جنبش دانشجویی پی برده است، حالا از طریق تعطیل کردن انجمن‌های اسلامی یا از طریق تصفیه یا از طریق انقلاب‌های فرهنگی می‌خواهد با آن مقابله کند، یا انبوه این جنبش را بخواهد پخش کند. ما در باره یک جنبش اجتماعی ریشه‌دار داریم صحبت می‌کنیم. این جنبش نه منتظر اعلامیه است، نه با یک اعلامیه شکل گرفته و نه با یک اعلامیه تعطیل می‌شود.برای ارزیابی، باید به خاستگاه‌های طبقاتی و اقتصادی جنبش‌هایی مثل جنبش زنان یا جنبش دانشجویی فکر کنیم، نه به جنبه‌هایی که اقای موسوی بیانیه داده است یا نه. اما من تکرار می‌کنم که من به اهمیت این بیانیه‌ها برای نشانه‌های تاریخی که به دست ما می‌آید، چه بیانیه آقای موسوی باشد، چه نامه‌های آقای نوری‌زاد باشد و چه نامه اقای تاج‌زاده به خانمش، اینها برای فهم ما از ماهیت بحران‌زا ونحوه سو استفاده جمهوری اسلامی از بحران کمک می‌کند.


 


حکومت آخوندی و آخوند حکومتی - ۱




  
پس از گذشت  سه دهه از مصادره انقلاب سال ۵۷ به دست روحانیون حاکم بر ایران به‌نظر می‌رسد  بزرگترین خطری که امروز آنهارا تهدید می‌کند نه گروه‌های مخالف حکومت دینی  بلکه بیکاری –فقر- اعتیاد -  جنایت و فساد است.


 در هفته گذشته روزنامه‌ها خبر از سه قتل خانوادگی دادند. یک خانواده ۴ نفری در بابل- یک خانواده ۳ نفری در گیلان و یک خانواده ۳ نفری در تهران.


همزمان سایت‌های ولایت‌گرا معضل زنان خیابانی را بررسی کردند و این بار البته با نگاهی  بسیار متفاوت. دیگر سخن از شلاق و سنگسار و اعدام این زنان نیست. امروز ولایت گرایان نیز تن‌فروشی را  نه علت فساد که معلول فقر و اعتیاد می‌دانند و این تغییر تفکر خود یک پیشرفت برای مردم و یک قدم مهم به سوی دمکراسی است.


 در گزارش آمده است که مکانی به نام خانه خورشید در تهران تاسیس شده است که هدفش جذب کردن و پناه دادن به زنان خیابانی است ولی در حال حاضر به  این زنان قرص ضد بارداری و سرنگ برای جلوگیری از انتقال ایدز و بیماریهای دیگر می‌دهد! همچنین شربت متادون برای ترک اعتیاد موجود است! گزارش همراه با تعدادی عکس آمده است و در آخر اشاره می‌کند که  خانه خورشید با کمبود بودجه روبرو ست.


اگر قبول کنیم که منظور حکومت از این کمک‌ها به زنان خیابانی به معنای به رسمیت شناخته شدن شغل تن فروشی در سایه ولایت فقیه نیست بنابراین باید بپذیریم که اعتراف آنهاست  به ناتوانی حکومت روحانیون در مهار کردن فحشا.


و این البته خود به این معنی است که  آخوندها بعد از سی سال حکومت کردن و قدرت تام و تمام داشتن نتوانستند حتی در زمینه تخصصی خودشان که برقراری روابط مشروع میان زن و مرد  بود موفق شوند!


 مگر نه اینکه مهم‌ترین بخش رساله‌ها و  درس‌های  دینی درباره روابط  زن و مرد در اسلام است؟ مگر نه اینکه در این سال‌ها میلیاردها دلار خرج  دستگاه عریض و طویل ولایت مطلقه برای ترویج اسلام شده است؟ مگر نه اینکه مهمترین تریبون‌ها فقط و فقط در اختیار آخوندهای حکومتی بوده است؟ پس  چه شد آن همه پند و موعظه؟


 مگر نه اینکه مهم‌ترین مرکز پرورش و صدور طلاب در خاورمیانه را دارند؟ پس کجا صرف شد آن‌همه معلومات دینی؟


خوب نگاه کنید آفایان ببینید کجا ایستاده‌اید ؟ ببینید کدام قله را فتح کرده‌اید؟ سی سال پیش  به هیچ چیز نگاه نکردید پس اقلا امروز نگاه کنید!


 آقایان حکومتی و آخوندهای حکومتی  در حکومت اسلامی شما – در سایه ولایت مطلقه فقیه  به  زنان درمانده  تن فروش  به جای کار آبرومندانه و سرپناهی برای زندگی کردن  قرص ضدبارداری می‌دهند!


آقایان از ما زنده‌ها که خجالت نمی‌کشید، از آقا امام زمان هم که اینقدر برای آمدنش سر و دست می‌شکنید  خجالت نمی‌کشید؟ فکر آبروی اسلام  را اصلا نمی‌کنید؟


آقایان آن پول‌هایی را که در این سی سال خرج  دستگاه ولایت مطلقه کردید اگر خرج مردم کرده بودید اصلا امروز مشکل زنان خیابانی نداشتید!


 همین بود سهم این زنان از آن‌همه درآمدهای نفت و گاز؟ فقط یک بسته قرص ضد بارداری در هر ماه؟ و بقیه همه سهم شما؟  یک گردان محافظ برای ولایت فقیه حتی وقتی ایشان در خواب هستند؟ ولی فقیهی که نمی‌تواند از خودش محافطت کند چگونه می‌خواهد از یک مملکت محافظت کند؟


آقایان! ولی فقیه نباید  مثل یک نعش روی دوش مردم سنگینی کند و مثل یک زالو درآمد مملکت را بمکد. ولی فقیه باید مرهم درد نیازمندان و پناهگاه آنان باشد. دستگاه ولایت فقیه باید بزرگترین مرکز جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع این کمک‌ها بین نیازمندان باشد. ولی فقیه نباید به سیاست آلوده و به دولت وابسته باشد. آقایان فرضیه شما جواب نداد سی سال امتحانش کردید و نتیجه‌اش همین شد که می‌بینید!


چه بسا اگر  اندکی عقل در کله تان بود از همان سی سال پیش این روزها را پیش بینی می‌کردید و همه گروه‌های مخالف را آن‌گونه قلع و قمع نمی‌کردید و امروز حداقل  می‌توانستید برخی از این مشکلات را به گردن آنها بیاندازند  و البته امروز آنقدر درمانده نمیشدید که آشکار بگویید به کار بردن کلمه‌های آخوند  حکومتی و حکومت آخوندی  رذیلانه است!


آقایان! چرا کلمه حکومت امروز برایتان رذیلانه شده؟ مگر شما خودتان نبودید که انقلاب را برای حکومت کردن مصادره کردید؟ چرا یکدفعه اصلا از کلمه حکومت بیزار شدید؟


 بله آقایان به تنهایی حکومت کردید سی سال! و حالا باید به تنهایی جوابگو باشید البته!


 به تنهایی باید مسولیت همه این مشکلات را بپذیرند. مگر نه اینکه در تمام این سال‌ها یک آخوند در راس مملکت بوده است؟ پس انتظار دارید که این حکومت را چه بنامیم؟ چیزی  جز حکومت آخوندی!


 


پدرسوخته! به مقدسات توهین می‌کنی؟

پدرسوخته مگر نمی‌دانستی که حرف حرف «آقا» است؟ بد کردیم تو را از هیچ چیز به همه چیز رساندیم؟ امتیازهای کاربریت دربالاترین را ببین! حالا واسه ما به مقدسات توهین می‌کنی؟ دم از دموکراسی و نظر خواهی و احترام به رای کاربران می‌کنی؟ شکوفه راصدا بزنم تا سر از تنت جدا کند تا توی پدرسوخته زیادتر از کوپنت لینک نفرستی و به مقدسات توهین نکنی؟

توی پدرسوخته آدم بشو نیستی! آزادی و دموکراسی به دردت نمی‌خورد. یک بلدالملک می‌خواهی و یک شکوفه تا سر از تنت جدا کند و پدر پدرسوخته‌ات را دربیاورد. دیگر آدم باش و به مقدسات توهین نکن. مثل بچه آدم سرت را بنداز  زیر و با موج حرکت کن تا ندهم پدر پدر سوخته‌ات را دربیاورند. اینجا «چهاردیواری اختیاری» است و ما هرکار دلمان بخواهد می‌کنیم. دوست داشتی بیا. نداشتی به سلامت. راستی !مطلب خوب سراغ داشتی حتما بفرست. پس از فرستادن پدرت را درمی‌آوریم. این پدرسوخته را از جلوی چشمان ببرید تا پدر پدرسوخته خودم را درنیاورده‌ام!


 


احتمال تعليق حكم سنگسار سكينه محمدي

به گزارش خبرگزاري‌ها مشاور امور بين‌الملل قوه قضاييه مدعي شد كه تلاش‌هاي بسياري براي زنده ماندن سكينه محمدي‌آشتياني از سوي قوه قضاييه انجام شده و امكان زنده ماندن او وجود دارد.

حكم سنگسار سكينه محمدي‌آشتياني توجهات بسياري را در اروپا و آمريكا به خود جلب كرد. عده‌اي اين حكم را نشانه نقض آشكار حقوق زنان مي‌دانند. اتحاديه اروپا كه قرار است درباره مسايل هسته‌اي ايران وارد گفت‌وگو شود شديدا به حكم سنگسار در ايران اعتراض كرده است. همچنين کارلا برونی، همسر رئیس‌جمهور فرانسه، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا، کارل بیلت، وزیر امور خارجه سوئد، گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، اعضای پارلمان اروپا، از جمله چهره‌های سیاسی اروپایی بوده‌اند که در ماه‌های گذشته به سنگسار سکینه محمدی آشتیانی اعتراض کردند. بسياري از افراد متعرض به حكم سنگسار در ايران از سوي كيهان، روزنامه وابسته به بيت‌رهبري به فساد اخلاق متهم شدند.

 از سوي ديگر محسني‌اژه‌اي دادستان كل كشور درباره پرونده سكينه محمدي‌آشتیانی گفته بود: «اتهام او مبنی بر مشارکت در قتل همسرش بر اتهام دیگرش يعني زنای محصنه مقدم است و بر همین اساس قوه قضائیه ابتدا رسیدگی به این اتهام او را در دستور کار دارد.»

محمود احمدي‌نژاد نيز در سفر خود به نيويورك و در مصاحبه با رسانه‌ها مدعي شد كه حكم سنگسار براي سكينه محمدي صادر نشده است. پس از آن بود كه بسياري از رسانه‌ها رييس دولت دهم نظام اسلامي را بار ديگر به دروغگويي متهم كردند.


 


تهديد دوباره موسوي


غلامحسين محسني‌اژه‌اي، در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه کیهان درباره اعلامیه اخیر میرحسین موسوی گفت: «با وجودی که قرار نیست این وضعیت ادامه پیدا کند، ولی متاسفانه می‌بینیم که این اعلامیه‌ها چند گاه یک بار منتشر می‌شود. این شخصی که از او سئوال شد و امثال آنها، با این اعمال، برگی به پرونده خود و اتهاماتشان اضافه می‌کنند که در صورت ادامه دادن به این عملکرد، قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.»

وي افزود: «این که موسوی در آستانه آذرماه بیانیه‌ای صادر کرده و مجدداً در ادعاهای خود در زمان فتنه اصرار ورزیده است، تنها باعث شده تا برگ دیگری بر اعمال مجرمانه وی و پرونده او اضافه شود.»

میرحسین موسوی در آخرين بیانیه‌ای خود كه آن را به مناسبت 16 آذر روز دانشجو  صادر كرده حکومت ایران را مشابه حکومت «فرعون‌های مصر» دانست و به مخالفان دولت توصیه کرد برای گسترش آگاهی در جامعه از ابزارهایی چون اینترنت و تماس چهره به چهره استفاده کنند. موسوي نوشته بود: «مستبدان روز به‌‌‌‌روز تنهاتر می‌شوند و به همه چیز و همه‌کس گمان بد می‌برند. بدتر آن‌که منافع خود را مساوی با منافع ملت می‌‌گیرند و ناچار به سلاح‌داران تکیه می‌کنند.»

پس از وقايع انتخابات سال گذشته بسياري از مسولان حكومتي و حامي دولت دهم، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي كه سران جنبش سبز شناخته مي‌شوند را تهديد به برخورد و دستگيري كرده‌اند.


 


معاون قوه قضاییه: مهدي هاشمي برگردد دستگير و روانه زندان مي‌شود

در حالیکه بسیاری از سایت‌های سبز در برابر این خبر سکوت کرده‌اند و احتمالا منتظر تصمیم‌گیری مدیران‌شان در باره انتشار یا عدم انتشار خبری در باره فرزند رئیس مجلس خبرگان رهبری هستند، معاون قوه قضاییه درحجت‌الاسلام حاشيه همايش بزرگ فصلي ائمه جماعات، فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت بسيج و مسئولان هيئت امناي مساجد مشهد در پاسخ به یکی از خبرنگاران (خبرنگار فارس) گفت: «حكم جلب مهدي هاشمي وجود دارد و در صورتي كه وي به ايران اسلامي برگردد، ضمن دستگيري روانه زندان مي‌شود.»

مهدی هاشمی پیش از این گفته بود که به شرطی به ایران باز می‌گردد که محاکمه‌اش عادلانه باشد. معاون اول قوه قضائيه در خصوص رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي گفت: «به پرونده مهدي هاشمي همچون ساير پرونده‌ها عادلانه رسيدگي مي‌شود...توسط قاضي‌اي كه از طرف دستگاه قضايي تعيين مي‌شود به پرونده مهدي هاشمي عادلانه رسيدگي مي‌شود.»

 

 

 

 


 


رکورد تعطیلات را جابه جا کردیم!

چند وقت پیش رفقا پیامک ارسال می‌کردند که:"به دلیل قرارگیری هفته‌ها میان دو جمعه کلا" زین پس همه هفته‌ها مشمول قانون بین التعطیلین می‌شود!"

 

کلا" از برکات دولت نهم این است که بسیاری از جوک‌ها و پیامک‌ها را عملیاتی کرده است. به قول معروف اگر تا دیروز اینها جوک بود، امروز رنگ واقعیت گرفته و بخشی از تاریخ ماست. یک روز هوا آلوده است؛ یک روز هوا خاک آلود است؛ یک روز سرد است؛ یک روز بیش از اندازه گرم است؛ یک روز قبل از تعطیلات است؛ یک روز بعد از تعطیلات...

 

البته برخی از اقتصاددانان  می‌گفتند همین تعطیلات آخر هفته ما و تعطیلات شنبه و یکشنبه اروپایی‌ها کلی فرصت را از ما می‌گیرد برای فعالیت‌‌های تجاری و اقتصادی و عملا" ما 3 روز وقت داریم برای فرصت سازی(!) در عرصه بین الملل. ولی گمانم دیگر نگویند. چون شنیدم امروز گامبیا هم که در پیوست اطلس جغرافیایی جهان باید دنبالش گشت با ما قطع رابطه کرده. داخل را تعطیل می‌کنیم که مردم بروند 15 ساعت در ترافیک جاده هراز کلاچ و نیم کالچ کنند.

 

سال پیش که بیشتر وقت مملکت صرف مقابله با فتنه شد و تمام توان مسئولین برای بصیرت ملت و خاک‌هایی که به چشمان‌شان رفته بود صرف شد و کاری صورت نگرفت، امسال هم که هوا دائم خاکی می‌شود و گرم و سرد می‌شود. دائم طرح و لایحه هم می‌دهیم برای تعدیل تعطیلات.

 

همگی می‌دانیم که رکورد بیشترین تعطیلات در گیتی برای خودمان است. ولی خب این دلیل نمی‌شود که تلاش نکنیم تا این رکورد را جا به جا کنیم. به هر حال همه چیز را افزایش می‌دهند. حتی در آخرین آمار گفته شده که حجاب 9 درصد افزایش یافته.(باور کنید آمار است؛ جوک نیست)

 

امید آن که همه زنده باشیم و با این وضع کار و همت در مملکت، افق 1404 را ببینیم. حالا امیدوارم طلوع آفتاب را در افق 1404 ببینیم نه غروبش را!


 


ضرب الاجل خروج دیپلمات‌های ایران از گامبیا

به گزارش خبرگزاری رویترز دولت گامبیا روز دوشنبه یکم آذر ماه، بدون بیان هیچ‎گونه دلیل رسمی، قطع کلیه روابط این دولت با جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود و ازدیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران و سایر شهروندان ایرانی که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در گامبیا فعالیت دارند درخواست نموده است که در ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

 

وزارت امور خارجه گامبیا با انتشار بیانیه ای با اعلام این موضوع افزود : «تمامی پروژه ها و برنامه های دولت گامبیا که با همکاری و معاونت دولت جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود ، لغو شده است». 

 

مقام های گامبیا علت این تصمیم را اعلام نکرده اند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در دولت گامبیا می‌گوید که این تصمیم به ماجرای ارسال سلاح از ایران به نیجریه که بر اساس گزارش ها قرار بوده به گامبیا برده شود، ارتباط دارد. چندی پیش  سرویس مخفی نیجریه در جریان کشف و ضبط یک محموله تسلیحاتی از کشور ایران حاوی راکت های ۱۰۷ میلیمتری، گلوله تفنگ و تسلیحات دیگر در این کشور، بر اساس مدارک و شواهد مقصد نهایی این محموله را گامبیا اعلام نموده بود. وزیر امور خارجه ایران نیز در یک نشست خبری در۲۴ آبان ماه سال جاری، بدون ذکر مقصد نهایی محموله تسلیحاتی کشف شده، این محموله  را حاوی سلاحهای متعارف دفاعی دانسته که به یکی از کشورهای غرب آفریقا فروخته شده بود.


دولت جمهوری اسلامی ایران هنوز به خبر قطع رابطه گامبیا با این کشور واکنشی نشان نداده است.

 


 


سپردن قاتل مقتول خیابان سعادت آباد با حضور تماشاچیان به دار مکافات

در خبر‌ها آمده که قرار است قاتل خیابان سعادت آباد تهران با حضور تماشاچیان به جزایش که اعدام می‌باشد، برسد و در ملا عام کشته شود. در این راستا و در راستای کمک به دبیر ستاد اجرای احکام پیش نویس فراخوانی را آماده کردیم که امیدواریم مورد توجه آن ستاد محترم قرار گیرد:


به استحضار شهروندان همیشه در صحنه و خدا جوی می‌رساند مقرر گردیده قاتل خیابان سعادت آباد تهران به دار مکافات آویزان شود.

بدینوسیله از عموم تماشاچیان علاقمند و همیشه در صحنه دعوت می شود با حضور گرم و پر مهرشان در مکان قتل قبلی‌ واقع در خیابان سعادت آباد، و با قبول زحمت تماشای صحنه قتل قاتل، مراسم ما را پر بار و مزین بفرمایند.

لازم به ذکر است نیروی انتظامی و پلیس، این بار و بر خلاف صحنه ی قتل مقتول، قول داده‌اند امنیت کامل مراسم را تا انتهای لحظه جان دادن قاتل- و جدا شدن کامل روح از بدن- با قدرت و اقتدار کامل تامین بنمایند تا خدای نکرده خاطر تماشاچیان محترم، مانند دفعه پیش، مکدر نشود.

امید است با گسترش این قبیل اقدامات سریع، هدفمند و انقلابی‌، و همکاری شما امّت همیشه در صحنه، زین پس شاهد رخداد وقایعی آن چنان تلخ که چشمان هر ناظری را می‌‌آزارد و روح هر انسان آزاده‌ای را مجروح و مکدر می سازد، نباشیم. به امید آن روز!

لازم به ذکر است تماشاچیان صحنه قتل مقتول، از اولویت در امر انتخاب «موضع تماشای بهتر» برای صحنه‌ی قتل قاتل، برخوردارند.


و من الله التوفیق
دایره ی اجرای احکام


 


كشف مهمات در نيجريه، قطع رابطه گامبيا با ايران

به گزارش بي‌بي‌سي، دولت یحیی جامه، رئیس جمهوری گامبیا، دوشنبه یکم آذرماه (۲۲ نوامبر) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمام پروژه‌ها و برنامه‌های دولت گامبیا که با همکاری جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، لغو شده است.»

مقام‌های گامبیا علت این تصمیم را اعلام نکرده‌اند.

آسوشيتدپرس نيز خبر داد،‌ علي‌رغم تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران، گامبيا اعلام كرده بود كه از جمهوري اسلامي حمايت مي‌كند و بدين ترتيب متهم به سرپيچي از قوانين بين‌المللي شد. در سال ۲۰۰۶ وقتي محمود احمدي‌نژاد به اين كشور سفر كرد، دولت گامبيا از فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران حمايت كرد.

بر اساس اين خبر، نام دو کشور هفته گذشته در گزارش نیجریه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برده شد که در آن، نیجریه اعلام کرده بود محموله‌ای  حاوی مهمات و تسلیحات جنگی را که مبدا آن ایران بوده ماه گذشته میلادی در شهر بندري لاگوس مركز فعاليت‌هاي اقتصادي و مالي نيجريه کشف و ضبط کرد. تحریم‌های سازمان ملل متحد تهران را از ارسال سلاح به خارج منع می‌کند.

پيش از اين دولت نيجريه به طور رسمی اعلام کرد که تعدادی از «شهروندان ایرانی» در ماجرای ارسال یک محموله غیرقانونی اسلحه و تجهیزات نظامی نیمه سنگین به این کشور، دست داشته‌اند اما نامی از این افراد نبرده است.

در همین حال دستیار وزیر امور خارجه نیجریه نیز «حجم و محتوای» محموله یادشده را «مایه نگرانی جدی» کشورش عنوان کرده است.

آلیو آدی هونگ، از معاونان وزارت امور خارجه نیجریه به بي‌بي‌سي گفته که بر اساس تحقیقات اولیه، می‌تواند به طور قطع بگوید که این تسلیحات از ایران فرستاده شده بود.

وی همچنین تایید کرده که سفیر ایران در نیجریه برای «ادای توضیح» درباره محموله غیرقانونی سلاح کشف شده به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

پیش از این مقامات دولت اسرائیل اعلام کرده بودند که دولت ایران قصد داشته این سلاح‌ها را برای گروه حماس در نوار غزه ارسال کند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» (چاپ اسرائیل)، دولت اسرائيل ارزيابی می‌کند که قرار بوده کانتينرهای تسليحات از راه زمينی به کشور آفريقايی چاد رسانده شود و سپس با عبور از سودان و آن گاه با رسيدن به مصر، به صحرای سينا در شمال شرق مصر انتقال يابد و سرانجام از راه تونل‌های زيرزمينی که باريکه غزه را به مصر وصل می‌کند، به دست حماس و تشکل‌های مسلح فلسطينی همسو با ايران در غزه رسانده شود.

 دولت جمهوری اسلامی ایران واکنشی به این اخبار و گزارش‌ها نشان نداد اما سفارت ایران در نیجریه اعلام کرد که درباره اخبار مربوط به توقیف یک محموله در نیجریه اظهار نظری نخواهد کرد، زیرا «اظهار نظرهای غیرضروری به ابهامات در این باره می‌افزاید.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته