-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

متن پیاده شده روز سه شنبه 2 آذر 1389

 
گفتار سه شنبه 2 آذرهشتاد و نه، 23 نوامبر 2010

سلام
در مورد 9 موضوع امروز صحبت میکنیم.

موضوع اول اینکه خبرگزاری مهر از قول آقای محصولی نقل کرده که عصر امروز سه شنبه قرار شده قیمت حاملهای انرژی اعلام بشه. رییس انجمن جایگاه داران هم گفته به ما آماده باش داده اند. به هر صورت ترس حکومت از مردم در این گرانی ها کاملاً در این اظهارات ضد و نقیض به چشم میخوره چراکه همین روز گذشته اعلام شد که سهمیه های بنزین در کارت هوشمند حداقل یک ماه دیگر تمدید شده و حتی صحبت از اعمال قیمتها در آخر سال بوده. اونچه که مهم هست این است که مردم آمادگی لازم را برای مقابله با گرانی های دولت و اعتراضات مدنی و صلح آمیز خودشان را دارند. اونچه که مهمتره در این اعلام آمادگی ها تشکیل شبکه های بچه های فعال در محله ها بخصوص، خانواده ها، یعنی جاهایی که هیچ حکومتی امکان ضربه زدن ندارد، برای آگاهی رسانی برای ارتباط گیری و برای تشویق مردم و سازماندهی آنها برای شرکت در این آکسیونهاست. اون چیزی که سرمایهء اصلی جنبش را تشکیل میده شبکه های کارآمدی است که هم دانش خودش را از مبارزات بی خشونت بالا میبره، هم ارتباط گیری میکنه و هم اطلاع رسانی میکنه. در خصوص سایر اقلامی هم که بحثش قبلاً بود که درصورتیکه در دستور گرانی دولت باشد با مقاومت مردم مواجه میشه، در خصوص برق هم پیشنهاداتی رسیده که من بعد از دسته بندی کردن آنها باز هم خدمتتان عرض خواهم کرد. از جمله اینکه در یک انسجام عمومی در زمانی که دولت بخواهد قیمت برق را گران بکند مردم سر ساعتهای معینی برقشون را خاموش بکنند و بعد هم قبض های برق را نپردازند. و یا پیشنهاداتی از این قبیل که من مجموع پیشنهاداتی که هست را دسته بندی میکنم و خدمتتان ارائه میکنم.

نکتهء دوم اینکه دفتر تحکیم وحدت دانشجویی در بیانیه ای مجدداً به ادامهء بازداشت چهار نفر عضو شورای عمومی، آقای علی قلی زاده، علیرضا کیانی، محمد حیدرزاده و محسن برزگر، اعتراض کرده و بهارهء هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم هم بیش از یکسال است که در زندان هستند. همسر بهارهء هدایت هفت ماه است که محروم از ملاقات با اوست و تحکیم دوباره تأیید کرده که جنبش دانشجویی علیرغم همهء فشارها به مبارزات خودش ادامه خواهد داد. آقای علی اجاقی، مدیر مسؤل نشریهء آزاد، در دانشگاه اصفهان هم پس از 3 ترم تعلیق اخراج شده. او از دوستان نزدیک آقای علیرضا داوودی فعال دانشجویی بود که سال گذشته به طرز مشکوکی در بیمارستان درگذشت. مسألهء حکم اعدام خانم شهلا جاهد که یکی از معروفترین خبرها و پر سر و صداترین خبرهای چند سال گذشته بوده دوباره مطرح شده و آقای اژه ای دادستان کل تکذیب کرده و گفته که هنوز حکم اعدامی ابلاغ نشده. همینطور آقای اژه ای در مصاحبه ای که داشت صحبت از این کرده که نامهء آقای مهدی هاشمی فاقد امضاء است و ممکن است جعلی باشه و البته آقای اژه ای گنده تر از دهنش هم حرف زده و آقای مهندس موسوی را تهدید کرده و گفته یک برگ دیگر به پروندهء ایشون اضافه شده! از این تهدیدهای تو خالی و اینچنینی تا به حال آقای اژه ای چندین مورد انجام داده است.

نکتهء سوم اینکه هفته نامهء چهلچراغ که در شمارهء هفت مهرماه 89 روی جلدش عکس استاد شجریان را چاپ کرده بود و تیتر زده بود که "صدای مهر" بالاخره توقیف شد. این نشریه شاید از آخرین بازمانده های نشریات دوران اصلاحات بوده، به اضافهء هفت نشریهء دیگه که اخطار گرفتند.

نکتهء چهارم اینکه کارگران کارگران کنف کار رشت، جلوی ادارهء صنایع استان تجمع داشتند و خواستار دریافت مطالبات و طلبهای معوقهء پنج سالهء گذشته اشون شده اند که بسیاری از اونها انباشته شده. همینطور بعضی از کارگران کارخانهء پارس متال اعتراض کردند که با بیست سال سابقه فقط دویست هزار تومان حقوق میگیرند درحالیکه طبق قانون حداقل دستمزد سیصد و سه هزار تومان است و به هر جایی هم که شکایت کرده اند به جایی نرسیده است. چند صد نفر از کارگران ساختمانی هم جلوی مجلس تجمع داشتند و خواهان اجرای قانون بیمهء اجباری برای یک میلیون و ششصد هزار کارگر ساختمانی شده اند که کارفرماها از زیرش شانه خالی میکنند از جمله شهرداری ها که یکی از بزرگترین کارفرمایان کارگران ساختمانی هستند.

نکتهء پنجم اینکه دعوای بین مجلس و دولت باز هم ادامه پیدا کرده. آقای علی لاریجانی امروز در صحن علنی مجلس صحبت کرده و تاکید کرده که اون نامهء بیست صفحه ای نظر مجلس است. همینطور آقای توکلی هم شرح مفصلی داده از اون کارگروه حل اختلاف و چگونگی اینکه مسایل انجام شده و هر دوی این آقایون تاکید کردند که آنچه آقای کدخدایی از طرف کارگروه گفته فقط نظر شخص آقای جنتی است و در واقع هم آقای جنتی در اظهار نظری که کرده و هم آقای لاریجانی و پاره دیگر از نمایندگان مجلس همه برگردانده اند حل این اختلاف را به آقای خامنه ای. جالبه که آقای خامنه ای این کارگروه را ارجاع کرده بود که اختلافات را حل بکنند که در واقع اینگونه باز دعوایشان شد و باز برگشته که خود آقای خامنه ای حل بکند با توجه به موقعیت آقای خامنه ای بی عرضگی ایشون در حل این اختلافات و عدم مشروعیتی که دارد این مشکل حل نخواهد شد و کماکان کشمکش دولتی که هیچ قانونی را پابند نیست و به زور آقای خامنه ای و زور سرنیزه و کشتار مردم سر کار اومده، با مجلس ادامه پیدا خواهد کرد.

نکتهء ششم اینکه خانم کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجهء اتحادیهء اروپا اعلام کرده که در 5 دسامبر در ژنف محور مذاکرات کشورهای 5+1 با ایران حول برنامهء اتمی ایران و توان نظامی ایران خواهد بود و گفته که گفتگوهای صریحی را با ایران در میان خواهند گذاشت. تلویزیون ام.اس.ان.بی.سی هم از قول برنامه ای که راجع به ویروس استاکس نت تهیه کرده بود و از قول کارشناسهای مختلفی نقل قول میکرد گفته که این ویروس در واقع دارای چهار هزار برنامه در دل خودش هست که یک به یک و پله کانی از درون خودش آزاد میشه و به تعبیر کارشناسان این تلویزیون، نخستین موشک سایبری است. به هر حال سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت از این کرده که لااقل 160 سانتریوفوژ ایران از کار افتاده اگرچه برخی از دیپلماتهای غربی صحبت از 4000 هزار سانتریوفوژ ازکار افتاده توسط این ویروس کرده اند. 

نکتهء هفتم اینکه کشور گامبیا بدون ذکر علت، ناگهان تمام روابطش را با ایران قطع کرده و چهل و هشت ساعت هم به دیپلماتهای ایرانی وقت داده که این کشور را ترک کنند و تمام قراردادهایش را هم ملغی کرده، البته کشور کوچک گامبیا در غرب آفریقا همان کشوری است که چند روز پیش آقای متکی گفت که مقصد سلاحهایی که در نیجریه کشف شده، این کشور کوچک آفریقایی بوده است، البته ایشون اسمی از گامبیا نیاورده بودند. 

نکتهء هشتم اینکه آقای صادق لاریجانی رییس قوهء قضاییه، در واقع دندانش را یک فشار روی آقای احمدی نژاد و معاونش داده و در صحبتی که در جمع همایش بسیج دانشجویی داشته گفته که در بیمهء کشور اختلاس عظیمی اتفاق افتاده است. پنجاه نفر پرونده شان در جریان است و پشت این پرونده افراد مهمی هستند! اشارهء آقای صادق لاریجانی به آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد است و پروندهء بزرگی که شناسنامهء مرده ها را باهاش میلیاردها تومان بیمهء عمر گرفته اند و گفته میشه که حتی چهار نفر را باهاش به قتل رسانده اند، و به دستور شخص آقای خامنه ای این پرونده متوقف شده و آقای رحیمی فعلا آزاد میگرده.

و نکتهء آخر اینکه پاره ای از ناظران که به داخل پادگان تیپ امام صادق قم، متعلق به سپاه رفتند خبر میدهند که کنار عکس بزرگ آقای خامنه ای که با نئون و چراغ تزیین شده عکس بزرگ آقا مجتبی خامنه ای را هم نصب کرده اند که مبارک آقایون پادگان امام صادق باشه!!

اندکی صبر سحر نزدیک است.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته