-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

Latest News from AzadCyber for 11/23/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین اطلاعیه مطبوعاتی خود اعلام کرده است «در تاریخ ٢٣ آبان ماه جوان‌ترین وبلاگ‌نویس زندانی جهان در شهر آمل در دادگاهی بدون حضور وکیل مدافع و در پشت درهای بسته، محاکمه شد.» نوید محبی، ١٨ ساله، هم اکنون در زندان شهر ساری در انتظار صدور محکومیت خود است.

بر اساس این اطلاعیه مطبوعاتی، نوید محبی، «از مدافعان حقوق زنان در تاریخ ١٨ سپتامبر از سوی ٨ مامور وزارت اطلاعات با خشونت و ضرب و شتم در منزلش بازداشت شد و از آن تاریخ در بند مجرمان عادی زندانی است.» اتهامات این وبلاگ‌نویس جوان «اقدام علیه امنیت ملی، توهین به بنیان‌گذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های بیگانه و عضویت در کمپین یک میلیون امضا و حمایت از اعضای آن» اعلام شده است. (بخوانید: وبلاگ نوید محبی)

سوسن طهماسبی، از فعالان سرشناس «کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان» و مسئول صفحات انگلیسی سایت «تغییر برای برابری» در تاریخ ۱۶ نوامبر جایزه آلیسون دفورژ را برای تلاش در جهت تحقق و گسترش حقوق بشر دریافت کرد. این وب‌نگار فمینست در این باره به گزارش‌گران بدون مرز گفت: «این جایزه را به همه مدافعان حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان در ایران و به ویژه به آنها که در زندان هستند، با امید به آزادی‌شان تقدیم کرده‌ام. این جایزه ارج‌گذاری به تلاش همه‌ی آنهاست.»

وب‌نگاران ایرانی، تحت تعقیب و زندانی

گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه مطبوعاتی خود آورده است: «نوید محبی تنها وبلاگ‌نویس زندانی در ایران نیست. بسیاری از شهروند وب‌نگاران برای انتشار عقایدشان در اینترنت بازداشت شده، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.»

“تا پیش از بازداشت نوید محبی، جوان‌ترین وبلاگ‌نویس زندانی در جهان، تال ال ملاویحی، دختر دانشجویی از کشور سوریه بود که در دسامبر سال ٢٠٠٩ در سن ۱۸ سالگی بازداشت شده و بدون ذکر هیچ اتهام مشخصی همچنان در زندان به سر می‌برد”

اکنون در ایران ۱۰ وب‌نگار در زندان به سر می‌برند. از جمله احمدرضا احمدپور نویسنده وبلاگ «پژواک خاموش» که از ششم دی ماه سال گذشته در زندان قم محبوس است. این روحانی وبلاگ‌نویس به اتهام «تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت» به یک سال زندان محکوم شده است. احمدرضا احمدپور در اعتراض به وضعیت نابسامان بازداشت به مدت ۱۶ روز دست به اعتصاب زد و نامه‌ای سرگشاده برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال کرد، که به همین دلیل پرونده دیگری در دادگاه ویژه روحانیت برای وی گشوده شده است.

به گزارش گزارشگران بدون مرز، تا پیش از بازداشت نوید محبی، جوان‌ترین وبلاگ‌نویس زندانی در جهان، تال ال ملاویحی، دختر دانشجویی از کشور سوریه بود که در دسامبر سال ٢٠٠٩ در سن ۱۸ سالگی بازداشت شده و بدون ذکر هیچ اتهام مشخصی همچنان در زندان به سر می‌برد.

گزارشگران بدون مرز در این اطلاعیه مطبوعاتی، مخالفت مقامات قضایی با درخواست آزادی مشروط محمد پورعبدالله، دیگر وبلاگ‌نویس زندانی را نیز محکوم کرده است. محمد پورعبدالله بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را گذرانده و بنا بر قوانین ایران می‌تواند از این حق قانونی خود بهره‌مند شود.

محمد پورعبدالله، دانشجو و وب‌نگار وبلاگ «پیشرو» در تاریخ ٢۴ بهمن ماه ١٣٨٧ بازداشت و در تاریخ ٢٣ آذر ماه ١٣٨٨ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام»  به شش سال زندان محکوم شد. دو ماه بعد شعبه ٣۶ دادگاه تجدید نظر این محکومیت را به سه سال تقلیل داد.

در پایان اطلاعیه سازمان گزارشگران بدون مرز به وضعیت مهدی خزعلی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی که از اعضای متنفذ شورای نگهبان است، اشاره شده است. او که از ۲۱ مهر ماه بازداشت شده بود، در تاریخ ٢١ آبان ۱۳۸۹ با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت از زندان آزاد شد. این پزشک وبلاگ‌نویس در ضفحه شخصی خود مقالات انتقادی علیه دولت محمود احمدی‌نژاد منتشر می‌کرد. مهدی خزعلی در تیر ماه سال گذشته نیز بازداشت شده بود و ۲۳ روز در سلول‌های انفرادی بند ٢٠٩ محبوس بود.


 


کیهان کسروی

ارتش سایبری در آخرین خروج خود از «آشیانه»، در روز عید قربان، وب‌سایت شبکه تلویزیونی «فارسی‌وان» را هک کرد و برای ۲۴ ساعت مانع ارائه سرویس این وب‌سایت شد.

شاخه امنیتی افسران جنگ نرم که تحت فرمان معاونت پدافند سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، صفحه‌ اصلی این وب‌سایت را Deface و این پیام سیاسی را جای‌گزین آن کردند: «رابرت مورداک، شرکت موبی و خانواده محسنی، شرکاء صهیونیست‌ها بدانند آرزوی تخریب بنیان خانواده‌ها در ایران را به گور می‌برند.»

این وب‌سایت پس از یک روز فعالیت عادی خود را از سر گرفت. وب‌سایت این شبکه تلویزیونی از مدت‌ها پیش در ایران فیلتر شده و دسترسی به آن بدون فیلترشکن یا پراکسی ممکن نیست.

«رسانه ملی»، مغلوب شبکه مغضوب

از زمان راه‌اندازی این شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان که توسط سرمایه‌گذار بزرگ رسانه‌ای، راپرت مرداک، اداره می‌شود، مقامات جمهوری اسلامی بارها نسبت به پیامدهای تداوم فعالیت این شبکه که آن را «صهیونیستی» می‌خوانند هشدار داده‌اند و از همه امکانات فنی خود برای ایجاد اختلال در ارائه سرویس ماهواره‌ای و اینترنتی فارسی‌وان بهره گرفته‌اند. به اعتقاد آنها شبکه فارسی‌وان «خانواده‌های ایرانی را در معرض خطر قرار داده است.»

رابرت مرداک، سرمایه‌گذار رسانه‌ای و مالک فارسی‌وان

فارسی‌وان یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای در ایران است و برخی نظرسنجی‌های غیررسمی حاکی از آن است که در جذب مخاطب فارسی‌زبان، گوی سبقت را حتی از شبکه پربیننده‌ای نظیر بی‌بی‌سی فارسی نیز ربوده است. واکنش رسمی عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما، موید نفوذ رو به گسترش این شبکه تلویزیونی در میان مخاطبان ایرانی است.

چند ماه پیش نیروهای اطلاعاتی وابسته به سپاه پاسداران تلاش کردند تا با ارسال پارازیت، در دریافت سیگنال‌های شبکه فارسی‌وان اختلال ایجاد کنند، اما پس از چند روز فرکانس جدید این کانال با سرعتی باورنکردنی دست به دست گشت تا مخاطبان پر و پا قرص سریال‌های آن،‌ دوباره پای برنامه‌های فارسی‌وان بنشینند.

مدیران فارسی‌وان می‌گویند این شبکه تلویزیونی با هدف «تکریم زبان فارسی» راه‌اندازی شده، اما تندروهای حاکم بر ایران آن را بخشی از جنگ نرم قدرت‌های غربی علیه ایران می‌دانند که در پشت سریال‌های سرگرم‌کننده سنگر گرفته است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته