-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 05/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



فرمانده کل نظامیان بین‌المللی در افغانستان می‌گوید ایران با «آموزش و تهیه جنگ‌افزار» برای طالبان، می‌خواهد موجب خروج نیروهای خارجی از این کشور شود.

ژنرال استانلی مک‌کریستال طی یک نشست خبری در کابل گفت :«شورشیان در داخل ایران آموزش می‌بینند و سپس وارد افغانستان می‌شوند. جنگ افزارهای بدست آمده از طالبان نیز نشان می‌دهد که از ایران وارد افغانستان شده‌اند.»

وی که در حال حاضر فرماندهی تمام نظامیان ناتو و آمریکایی را در افغانستان به عهده دارد، افزود که نیروهای بین‌المللی، به زودی برای جلوگیری از این گونه اقدامات ایران، تدابیری اتخاذ خواهند کرد. با این حال وی به جزئیات این تدابیر اشاره‌ای نکرد.

جمهوری اسلامی پیش‌تر، هرگونه همکاری با شورشیان افغان را رد کرده و گفته است امنیت در افغانستان به نفع ایران هم هست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شمار قربانیان ارتش آمریکا از ۱۲ نفر در سال ۲۰۰۱ به ۳۱۶ نفر در سال ۲۰۰۹ افزایش یافت و از آغاز سال جاری کنون نیز ۵۴ سرباز آمریکایی جان باخته‌اند.

بریتانیا با از دست دادن ۲۶۴ سرباز، بعد از آمریکا بیشترین شمار قربانی را در جنگ افغانستان داشته است.


 


رئیس مرکز آمار ایران می‌گوید بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران زیر «خط فقر مطلق» و بیش از ۳۰ میلیون نفر زیر «خط فقر نسبی» هستند.

به گزارش زمانه، عادل آذر گفت که سامانه بودجه‌ریزی ایران، هیچ نوع هم‌خوانی با نظام بودجه‌ریزی علمی رایج در دنیا ندارد و اگر بودجه‌ریزی، عملیاتی شود، به وسیله همین ساختار می‌توان در حوزه هزینه‌ها، حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد صرفه‌جویی کرد.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس، مصرف درآمد نفت در هزینه‌های جاری را «فاجعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر» خواند و افزود: «به جای این که نفت که یک دارایی بین نسلی است، فروخته شود و درآمد آن برای ایجاد ارزش افزوده، تولید و ثروت استفاده شود، این درآمد صرف هزینه‌های جاری شده‌ است.»

به گفته وی ۷۸ درصد رشد تولید ناخالص داخلی، حاصل فروش منابع داخلی به ویژه نفت و فقط ۲۲ درصد مربوط به منابع دیگر به ویژه علم و دانش است.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: «توجه نکردن به بحث بهره‌وری و کارایی سبب شده که در بودجه‌های سالانه، از هر صد واحد پولی که صرف طرح‌های عمرانی می‌شود، فقط ۵۵ واحد آن تبدیل به کار خروجی شود و ۴۵ واحد دیگر آن ناکارآمد باقی بماند و این به معنای ضایع شدن پول است.»
در همین حال عیسی کمالی، دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر در گفت‌وگو باخبرگزاری کار ایران (ایلنا)، از بیکار شدن ۵۲ هزار نفر از کارگران منطقه صنعت گاز و پالایش عسلویه در جنوب ایران در چهار سال گذشته خبر داد.

به گفته وی از ۶۰ هزار نفری که در این منطقه کار می‌کردند، فقط هشت هزار نفر در حال حاضر مشغول به کار هستند و این منطقه اقتصادی با «بحران بیکاری و تعطیلی واحدها» روبرو شده‌ است.

این فعال اقتصادی «سیاست‌های غلط دولت» را مسبب ایجاد «بحران» در عسلویه عنوان کرد و افزود: «شرکت‌های حوزه نفت و گاز در عسلویه به حدی فعال بودند که علاوه بر نیروهای بومی، کارگران غیربومی نیز به منطقه هجوم می‌آوردند، اما امروزه عسلویه به غده‌ای غیرمفید در استان بوشهر تبدیل شده‌ است.»


 


آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید، با انتقاد از ادامه «فشار‌ها و تهمت‌ها» در ایران، گفت «بی‌انصافی» بی‌نتیجه نمی‌ماند و کسانی که ظلم کرده‌اند، روزی مجازات خواهند شد.

به گزارش زمانه، آقای صانعی در جمع مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، از «هجمه‌ها و فشار‌ها» به این موسسه انتقاد کرد و گفت: «این تحریف‌ها، تهمت‌ها، افتراها و بی‌انصافی‌ها تمام می‌شود و روزی آنها که این اعمال را انجام داده‌اند، پشیمان خواهند شد.»

عملکرد «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» که مسئولیت آن بر عهده حسن خمینی است، در ماه‌های اخیر از سوی محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد با انتقاد‌هایی مواجه شده است.

محافظه‌کاران می‌گویند که این موسسه با اندیشه‌ها و افکار آقای خمینی «دوگانه» رفتار می‌کند و در جریان وقایع پس از انتخابات، موضعی «جانبدارانه» به نقع اصلاح‌طلبان گرفته است.

به گزارش وب‌سایت جماران، آقای صانعی در واکنش به این انتقاد‌ها گفت که عده‌ای تلاش می‌کنند تا «مقام علمی» حسن خمینی را «پایین» بیاورند، اما «باید سختی‌ها را تحمل کرد.»

وی خطاب به مسئولان این موسسه گفت: «بدانید تنها موسسه نشر آثار و آثار امام مورد هجمه و تهمت نیست، یاران امام هم مورد حمله و هجمه همه‌جانبه قرار دارند. بازار تهمت و افترا هم فراوان است.»

این مرجع تقلید اضافه کرد: «نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می‌توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود.»

آقای صانعی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رواج «دروغ‌گویی‌ها» در کشور از مسئولان جمهوری اسلامی سئوال کرد: «چرا نمی‌گویید که در زمان امام خمینی دروغ نبوده و الان این همه دروغ گفته می‌شود؟»

وی ادامه داد: «چرا نمی‌گویید که دو نفر خواستند از امام تعریف کنند، امام جلوی آن‌ها را گرفت و فرمود از من تعریف نکنید؟ اما امروز باب تملق باز شده و خیلی‌ها با تملق و دروغ به همه چیز می‌رسند.»

این مرجع تقلید همچنین گفت: «پنج سال قبل گفتم که دروغ دارد شایع می‌شود، ولی نمی‌دانستم که دروغ اصلاً فرهنگ می‌شود.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته