-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 05/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



نجم‌الدین بخشی، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس تهران در اوایل دهه ۷۰، این روزها برای گذران زندگی‌اش با موتور سیکلت به مسافرکشی می‌پردازد.

مسافرکشی با موتور در ایران اصطلاحا «پیک موتوری» نام دارد که  فعالیتی رایج در نقاطی از شهر است که ترافیک سنگین دارد. جابه‌جایی مسافر و حمل بارهای سبک از فعالیت‌های پیک‌های موتوری است.

خبرنگار ایسنا در این‌باره می‌نویسد: «بخشی» بخشی از خاطرات ماست. او حالا از خروس خوان تا شغال خوان سوار بر موتور سیکلت برای امرار معاش خانواده‌اش، با پایی که معیوب است شهر را زیرورو می‌کند تا مبادا شب شرمنده نگاه دخترش باشد.

نجم‌الدین بخشی، خود در این‌باره می‌گوید: «یكی از دوستانم موتورش را به من داد. با آن مسافركشی می‌كنم. نمی‌شود كه شب دست خالی به منزل بروم. نمی‌خواهم شرمنده خانواده‌ام باشم.»

بخشی می‌افزاید: «رفتم بازار تره بار، مدرسه فوتبال راه انداختم، به كمك دوستان در بازار آهن كار كردم اما نشد كه نشد. مجبور ‌شدم فراموش كنم روزی در پرطرفدارترین تیم این مملكت توپ زده‌ام.»

بخشی در دوران سرمربیگری علی پروین، سال‌ها در پرسپولیس بازی کرد و هم بازی ستاره‌های فوتبال ایران بود. او سابقه بازی در اكباتان، راه آهن، نیروی زمینی، معادن، آدنیس خراسان، مس كرمان و شهرداری اردبیل را هم دارد.

منبع: ایسنا و بی‌بی‌سی


 


تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان امروز یکشنبه برای برگزاری دیدار نهایی یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا مقابل هم رفتند که این دیدار با برتری ملی پوشان ایران همراه بود.

ایران میهمان تیم ازبکستان در شهر تاشکند بود که در این بازی پربرخورد با برتری ٨ بر ٣ بر این تیم برای دهمین بار از سکوی قهرمانی آسیا بالا رفت.

در این دیدار مسعود دانشور و علی اصغر حسن‌زاده (٢گل)، جواد اصغری مقدم، محمد طاهری، مجید رئیسی و حسین سلطانی برای ایران گلزنی کردند.

تیم ملی ایران با ترکیب مصطفی نظری، محمد کشاورز، مصطفی طیبی، محمد طاهری و مسعود دانشور بازی مقابل ازبکستان را آغاز کرد.

ملی پوشان فوتسال ایران در حالی به عنوان قهرمانی آسیا دست یافتند که چهار سال پیش در شهر تاشکند با قبول شکست مقابل ژاپن از راهیابی به فینال بازمانده و به مقام سوم بسنده کرده بودند.

منبع: مهر


 


فاطمه حقیقت جو در واکنش به گزارش خبری برنامه بیست و سی که از تلویزیون ایران پخش شد و وی را «عامل موساد و سیا» معرفی کرد، گفت: «براساس این قانون باید به من پنج دقیقه و سی و پنج ثانیه وقت بدهند تا جوابیه ام قرائت شود یا فیلم ضبط کنم و صدا و سیما پخش کند.»

خانم حقیقت جو در گفتگو با نشریه اینترنتی روز افزود که اگر این حق به وی داده نشود،  از صدا و سیما بخاطر پخش «مطالب کذب» علیه وی شکایت می‌کند.

وی افزود: «گرچه امیدی ندارم که قوه قضاییه شکایت من را پیگیری کند. با این حال ده روز منتظر می مانم که ببینم صدا و سیما چه می کند، اگر پخش نشد، شکایت ام را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کنم.»

حقیقت جو ادامه داد: «اگر صدا و سیما جوابیه من را منتشر نکند، از آقای خامنه ای شکایت می کنم. چون صدا و سیما زیر نظر آقای خامنه ای است. باید ببینیم این آقایان چه قدر اهل قانون هستند. من یک شهروند ایرانی ام و آقای خامنه ای هم یک شهروند ایرانی است و طبق قانون باید به شکایت من از ایشان رسیدگی شود.»

وی در پاسخ به این سوال که اگر قوه قضائیه به شکایت وی رسیدگی نکرد چه می‌کند، گفت: «در این صورت به طور جد از طرق بین المللی مسایل مربوط به صدا و سیما را پیگیری می کنم. یعنی کمپین بسیار جدی تری علیه صدا و سیما راه می اندازم. کمپین به  این معنا که تلاش می کنیم تلویزیون جنبش سبز سریع تر راه بیفتد و فشاری وارد شود که تلویزیون ایران اجازه نداشته باشد از کانال های ماهواره‌ای استفاده کند.»

منبع: روزآنلاین


 


ابراهیم نبوی
روزآنلاین

شهر در امن و امان نیست، فعلا برادران بسیج دارند دو میلیون نیرو از همه شهرستانها می آورند تهران که اول سینه بزنند، بعدا گریه کنند، بعدا به کروبی و موسوی و هاشمی و خاتمی فحش بدهند، بعدا نماز بخوانند، وسط نماز گریه کنند، بعدا عصبی بشوند، بعدا سوار وانت بشوند، بعدا حمله کنند به خانه مردم، بعدا شورای امنیت برای حفظ جان مسوولان کشور خانه آنها را محاصره کند، بعدا، .... اینکه شد همان داستان حصر آقای منتظری.

منظورم این بود که چهاردهم خرداد راهپیمایی دولتی است و قرار است فامیل از شهرستانها بیاید و همه همدیگر را می بینیم. مواظب گازگرفتگی باشید. از اینها به کنار، راهپیمایی خواهران بسیجی شیراز در اعتراض به بدحجابی انجام گرفت. این اقدام بسیار مهمی است که بعد از سی سال هنوز به اندازه کافی مملکت در حال تولید بی حجاب و بدحجاب است و معلوم می شود که اصولا بدحجابی مثل اینکه در فطرت بشر است.

خبر خوش دیگر اینکه جامعه مندرسین حوزه علمیه قم دکتر عبدالکریم سروش را مرتد اعلام کرد، احتمالا دادستان کل کشور بزودی حکمش را صادر می کند و حکم را برای اجرا می فرستند به دادستانی کلرادو یا لندن که اول حسابی سکولاریزه اش کنند و بعد قیمه قورمه بشود. علاوه بر این وقایع مولمه، مقادیر معتنابهی تصاویر دادگاه عبدالمالک ریگی منتشر شده بود. اولش فکر کردم دادگاه سعید عسگر یا عکس حامیان احمدی نژاد است، هم لباس اش حزب اللهی دونبش بود، هم قیافه اش. جالب این است که اصولا قیافه طرف همیشه همین طور بوده.

درست برخلاف آقای شاهرخ قائم مقامی سابق، یا محمد قائم مقامی فعلی که قبلا قیافه اش یک جور دیگری بود که شبیه جان لنون بود، حالا شبیه شیخ فضل الله نوری شده. این برادر قائم مقامی همان شاهرخ قائم مقامی است که قبل از انقلاب اولین کارهای نمایشی ابسورد را روی صحنه برد و کلی توپ در کرد و مدتی هم مانده بود که اووردوز کند، یا اسلام بیاورد که به راه دوم رفت.

ماشاء الله کوچک زاده یکی دوتا نیست، البته این قائم مقامی آن زمان واقعا آدم باسوادی بود. فقط پای راستش خل بود که فعلا بهتر شده. ایشان یک نامه به نوری زاد نوشته و کلی بدوبیراه نثارش کرده. این هم از فواید بالانشینی است که آدم عادت می کند که بزند توی دهن هر چه زندانی و گرفتار و حالی هم می کند از این اقتدار بیش از حد.


 


محسن امین‌زاده، عضو جبهه مشارکت که در دادگاه بدوی برای او شش سال حبس تعزیری صادر شده بود در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال زندان محکوم شد.

اتهام‌های آقای امین زاده «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و همچنین تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با شبکه‌های خارجی» عنوان شده بود.

محسن امین‌زاده معاون وزارت امور خارجه ایران در دوران محمد خاتمی بود که صبح روز سه شنبه ۲۶ خرداد در جريانات مربوط به رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات بازداشت شد.

وی در بهمن‌ماه سال گذشته  پس از ۲۳۸ روز زندانی با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد. امین‌زاده از مدت ۲۳۸ روز ۴ ماه آن را در سلول انفرادی گذراند.

منبع: کلمه


 


محمد نوری‌زاد نویسنده و فیلمساز زندانی در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای از زندان اوین به عنوان «کهریزک دوم» یاد کرد.

آقای نوری‌زاد این نامه را به خواست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نوشته و در زندان اوین تحویل وی داده است.

آن‌طور که نوری‌زاد نوشته است، آقای دولت‌آبادی در این دیدار از وی خواسته بود در نامه‌ای از رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو و بخشش کند.

نوری‌زاد در این نامه خطاب به آقای خامنه‌ای نوشته است: «من در اوین با هتاکی بازجوهای بی‌سواد و ضرب و شتم آنان مواجه شده‌ام.»

در نامه این فیلمساز آمده که بازجویان در زندان اوین «به قبیح‌ترین روش‌ها از متهمان اقرار می‌گیرند. با کثیف‌ترین رویه و با زدن‌ها و فحش‌ها و تحقیرهای پلید.»

وی اضافه کرده است: «خیلی دوست داشتم در یک ملاقات حضوری کهریزک دوم را به شما معرفی کنم و از فجایع رفتاری کسانی بگویم که ادعای سربازی امام زمان را دارند.»

محمد نوری‌زاد در اعتراض به وضعیت خود اواخر اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زد که عباس جعفری دولت آبادی در روز سوم اعتصاب غذایش با وی در زندان اوین دیدار کرد.

آقای نوری‌زاد در یادداشتی که متن کامل آن امروز یکشنبه در وب‌سایت کلمه منتشر شده، به جزئیات این دیدار اشاره کرده است.

در همین دیدار است که دولت‌آبادی از نوری‌زاد می‌خواهد در نامه‌ای از رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو کند.

آن‌طور که نوری‌زاد نوشته است، وی در این دیدار به دادستان تهران گفته که «من تقاضای عفو نمی‌کنم، چراکه معتقدم خطایی مرتکب نشده‌ام.»

آقای نوری‌زاد در این دیدار همچنین افزوده که «هرکجا قانون نباشد، پای یزید در میان است؛ مثل دستگاه قضائی ما که معتقدم هیچ ربطی به اسلام ندارد.»

این فیلمساز در عین حال از آلوده بودن اکثر نهاد‌های جمهوری اسلامی انتقاد کرده و از دادستان تهران خواسته که از مقام خود استعفا کند چرا که به اعتقاد وی «عدالت در دستگاه قضائی ما بیشتر یک شوخی بزرگ است.»

منبع: وب‌سایت کلمه و رادیو زمانه

پیشینه

محمد نوری‌زاد دست به اعتصاب غذا زد


 


وب‌سایت آتی‌نیوز وابسته به مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در خبری از سوزاندن انجیل و تورات «تحریف شده» در مرز ایران از سوی ماموران جمهوری اسلامی خبر داد.

این وب‌سایت به نقل از یک مقام امنیتی که نامی از وی نبرده است، اعلام کرده که در چند ماه گذشته «صدها جلد کتب انجیل و تورات تحریف شده هنگام ورود به کشور در یکی از مناطق مرزی سردشت کشف و سوزانده شده است.»

به گفته این مقام امنیتی، نیرو‌های نظامی مستقر در عراق «کتب انجیل و تورات تحریف شده به صورت گسترده از مرزهای غربی» به ایران قاچاق می‌کنند.

این برای نخستین‌بار است که یک سایت محافظه‌کار به نقل از یک مقام امنیتی، نیرو‌های نظامی مستقر در عراق را به توزیع انجیل و تورات «تحریف شده» در ایران متهم می‌کنند.

مقامات ایرانی روشن نکرده اند که آنچه به عنوان تورات و انجیل تحریف شده از آن یاد می کنند چه تفاوتی با تورات و انجیل رایج دارد. اما آنها اساسا کتب مقدس مسیحیان و یهودیان را تحریف شده می دانند.

قانون اساسی ایران دین های مسیحی و یهودی را به رسمیت می شناسد و آنها حق دارند که کتب مقدس خود را بدون مزاحمت مقامات استفاده کنند.

منبع خبر: وب‌سایت آتی‌نیوز


 


احمد منتظری در واکنش به فشار‌ها مبنی بر تعطیلی دفتر آیت‌الله حسینعلی منتظری گفت به هیچ وجه این «ننگ» را نخواهد پذیرفت.

آقای منتظری اعلام کرده که هشتم خرداد با حضور در دادسرای ویژه روحانیت قم با درخواست تعطیلی دفتر پدرش مواجه شده که با این درخواست با جدیت مخالفت کرده است.

به گفته آقای منتظری، دادیار شعبه چهار دادسرای ویژه روحانیت پس از پایان این دیدار، در متن صورت مذاکرات نوشت که وی را تاکنون دو بار به دادسرا احضار کرده و «علیرغم تعهد خود مبنی بر تعطیلی دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری، همچنین به کارهای خلاف شرع و قانون خود ادامه می‌دهد.»

آقای منتظری افزود در پاسخ به این متن دادیار نوشته است: «اینجانب تاکنون تعهدی مبنی بر تعطیلی دفتر نداده‌ام و هیچگاه در این دفتر کارهای خلاف شرع و قانون انجام نداده‌ایم و نسبت دادن اینگونه امور به اینجانب اتهامی نارواست و اکنون هم هیچ تعهدی مبنی بر تعطیلی دفتر نمی‌دهم.»

وی در پایان اعلام کرده که دفتر آقای منتظری با اجازه کتبی پنج مرجع تقلید «وجوهات شرعیه» را از مقلدان دریافت می‌کند و ادعای دادیار شعبه چهار «تهمتی» بیش نیست.

منبع: وب‌سایت آیت‌الله منتظری


 


آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید با انتقاد از ادامه «فشار‌ها و تهمت‌ها» در کشور، گفت دروغگویی برای مسئولان جمهوری اسلامی تبدیل به فرهنگ شده است.

آقای صانعی افزود: «پنج سال قبل گفتم که دروغ دارد شایع می‌شود، ولی نمی‌دانستم که دروغ اصلاً فرهنگ می‌شود.»

به گفته این مرجع تقلید «امروز باب تملق باز شده و خیلی‌ها با تملق و دروغ به همه چیز می‌رسند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رواج «دروغگویی‌ها» در کشور از مسئولان جمهوری اسلامی سئوال کرد: «چرا نمی‌گویید که در زمان امام {خمینی} دروغ نبوده و الان این همه دروغ گفته می‌شود؟»

در یک سال گذشته برخی از مراجع تقلید و رهبران جنبش سبز بارها نسبت به گسترش «دروغگویی و تهمت» در جامعه ایران از سوی حاکمان هشدار داده‌اند.

این مرجع تقلید خطاب به معترضان به وضع موجود گفته که «نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می‌توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود.»

منبع: وب‌سایت آیت‌الله صانعی

پیشینه
کروبی: از نهادینه سازی دروغ در جامعه متاسفم


 


یک نماینده مجلس می‌گوید اطلاعات محرمانه و امنیتی کشور در قالب پایان‌نامه دانشگاهی برخی مسئولین و فرزندان آنها به خارج از ایران منتقل می‌شود.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس منبع برخی از این پایان‌نامه‌ها را دستگاه‌های دولتی اعلام کرده و افزوده است قوه قضائیه باید این افراد را شناسایی کرده و محاکمه کند.

به گفته آقای سلیمی این افراد از اطلاعات امنیتی و محرمانه مجلس، دولت و سازمان‌های پژوهشی وابسته به این قوا در پایان‌نامه‌های خود استفاده کرده و آنها را به خارج از کشور منتقل کرده‌اند.

این نماینده مجلس ادعا کرد این مسئله «ضربه سنگینی به نظام اسلامی وارد کرده و می‌کند.»

آقای سلیمی پیش‌تر گفته بود بیش از سه‌هزار «آقازاده» در حال حاضر در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

پیشینه

خودداری دانشجویان بورسیه از بازگشت به کشور


 


یک مقام دانشگاه علامه طباطبایی از محرومیت تحصیلی برخی از دانشجویان «بدحجاب» این دانشگاه خبر داد.

قادر پریز معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت برای برخی «بدحجابان یک تا دو ترم تعلیق از تحصیل صادر شده است.»

آقای پریز افزوده که ده‌ها دانشجوی این دانشگاه به خاطر «بد‌حجابی» به کمیته انضباطی احضار شده و تذکر دریافت کرده‌اند.

این مقام دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: «به دلیل محرمانه بودن آمار و ارقام در کمیته انضباطی، امکان اعلام تعداد دقیق» دانشجویان احضار شده وجود ندارد.

قادر پریز با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته تعداد این دانشجویانی که احضار شده‌اند بسیار زیاد بوده است، گفت: «هر هفته افرادی به کمیته انضباطی احضار می‌شوند.»

منبع: خبرگزاری مهر

پیشینه
دانشگاه تهران: ورود دانشجوی بدحجاب ممنوع؛ چه دختر چه پسر!
طرح مبارزه با بدحجابی‌ در دانشگاه‌ها ابلاغ شد


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته