-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

Latest News from Emrooz for 05/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: با وجود این که مهر ماه سال جاری قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا می‌شود، سیر صعودی قیمت‌ها اقلام خوراکی از هم‌اکنون آغاز شده است. اقلامی هم‌چون گوشت، میوه و لبنیات در دو ماه اخیر با افزایش رو به‌رو شده‌اند.

به گزارش فرارو، روز گذشته رییس هیئت مدیره دامداران ایران از افزایش ۴۵ درصدی فرآورده‌های لبنی نسبت به سال گذشته در کشور خبر داد.

سیروس روستا با بیان اینکه قیمت شیر خام با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه شده است، افزایش ۴۵ درصدی قیمت سایر فرآورده‌های لبنی را ناشی از افزایش بهای شیر تلفیقی آن هم بنا بر تصمیم وزارت بازرگانی اعلام کرد.

در اوایل اردیبهشت ماه وزارت بازرگانی ایران تصمیم گرفت که قیمت شیر یارانه‌ای را افزایش دهد اما میزان عرصه شیر یارانه‌ای بیشتر شود تا بدین ترتیب شهروندان راحت‌تر به شیر یارانه‌ای دسترسی داشته باشند.

افزایش قیمت مرغ و پروتئین

افزایش قیمت کالاهای مختلف در کشور فقط به شیر و فرآورده‌های لبنی ختم نمی‌شود، با آغاز سال جدید قیمت مرغ نسبتا افزایش یافت تا این ماده خوراکی آغازگر افزایش قیمت‌ها در سال ۸۹ باشد.

جهش قیمت مرغ در کنار دیگر اقلام پروتئینی صورت گرفت اما افزایش قیمت مرغ بیش از گوشت قرمز بود.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در تشریح دلایل جهش قیمت اقلام پروتئینی گفت: «گوشت مرغ در روزهای هفته گذشته شاهد افزایش قیمت بوده؛ اما گوشت قرمز به میزان بسیار محدودی جهش قیمتی داشته است.»

وی دلیل این افزایش را در رفتار تولید کنندگان دانست و ادامه داد: «واقعیت این است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قصد ورود تعزیراتی به قیمت جوجه یکروزه را نداشته است تا اینکه قیمت شکسته شود؛ ولی تولیدکنندگان این اجازه را به سازمان حمایت ندادند که از طریق علم اقتصاد با آنها وارد مذاکره شود، بلکه این سازمان را مجبور به تشدید نظارت بر جوجه یکروزه کردند.»

افزایش قیمت سیب زمینی

سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی در اردیبهشت ماه امسال به سیب زمینی هم رسید. یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشریح دلایل گرانی سیب زمینی در بازار گفت: «در روزهای گذشته به دلیل بروز بارندگی های سیل آسا برداشت در استانهای تامین کننده سیب زمینی به تعویق افتاد، علاوه بر آن حمل و نقل این محصول نیز دچار مشکلاتی بوده است.»

بهروز غیبی اعلام کرد: «استانهای جیرفت و کهنوج به عنوان استانهای تامین کننده سیب زمینی در طرح استمرار تا ۲۵ فروردین وارد بازارهای مصرف می شود و سپس تولید استان گلستان به عنوان استان پشتیبان کننده وارد بازار می شود که به دلیل بروز بارندگی های سیل آسا در روزهای اخیر برداشت و حمل و نقل این محصول برای چند روز به تعویق افتاد.»

مدیرکل دفتر امور سبزی، گیاهان زینتی و دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به قیمت کنونی سیب زمینی اظهار کرد: «در حال حاضر با رفع مشکل حمل و نقل قیمت سیب زمینی در بازار به حالت متعادل برگشته و قیمت این محصول در مزارع بالغ بر کیلویی ۴۰۰ تومان، در میدان اصلی میوه و تره بار کیلویی ۵۵۰ تومان و درمیادین میوه و تره بارکیلویی ۶۵۰ تومان به فروش می رسد.»

افزایش قیمت میوه

بنا به گزارش بانک مرکزی که امروز منتشر شد قیمت انواع میوه در هفته منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه نیز با افزایش روبه رو بوده است.

بانک مرکزی در گزارش خود تصریح کرده است: «در هفته منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه در گروه میوه های تازه قیمت سیب زرد تخم لبنان معادل ۲٫۹ درصد، پرتقال درجه یک ۰٫۷ درصد، پرتقال درجه دو ۱ درصد و نارنگی ۳٫۳ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰٫۴ درصد تا ۱۰٫۹ درصد کاهش یافت.»

هم‌چنین در این گزارش آمده است که در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی معادل ۱٫۲ درصد افزایش داشته است.

هدفمند کردن و ذخیره کالاها

آغاز افزایش قیمت‌ها در سال ۸۹ در شرایطی رقم خورده است که بنا به گفته رییس دولت طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از مهر ماه آغاز خواهد شد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با اجرای این طرح قیمت اقلام مختلف به شدت افزایش خواهد یافت.

به همین دلیل وزارت بازرگانی برای مقابله با افزایش شدید قیمت کالاها بعد از حذف یارانه‌ها، دو میلیارد دلار بودجه اختصاص داده و قرار است یک میلیون تن کالا را در انبارها ذخیره کند.

بنا به گفته مسئولین این وزارت خانه عملیات ذخیره سازی ۱۳ قلم کالایی آغاز شده است، این ۱۳ قلم کالا عبارتند از: گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر خشک صنعتی، کره، برنج، عدس و لوبیا، ماکارونی، روغن نباتی، قند و شکر.

دولت می‌گوید که طرح ذخیره سازی کالاها را با همکاری بخش خصوصی در دست اجرا دارد تا در صورتی که قیمت کالاها بعد از حذف یارانه ها افزایش یافت، دولت بتواند با وارد کردن این کالاها به بازار مصرف، مانع افزایش قیمت کالاها شود.


 


امروز: رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس گفت:حادثه كهریزك قابل مقایسه با شكنجه‌های قبل از انقلاب نیست.

به گزارش ایلنا، ‌غلامعلی حداد عادل در پنجمین كنگره سراسری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه دوران استعمارگری غرب تمام نشده است و نباید تصور كرد غرب به طرفداری حقوق بشر و مظلومان شكل گرفته است اظهار داشت: صرفا شیوه آنها عوض شده است و اكنون جوان‌ها پای ماهواره می‌نشینند و برای آنها صحبت می‌كنند.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی مبانی نظری و منافع مالی غرب را تهدید كرده است افزود:خارج كردن دین از جامعه از مبانی غرب بوده است در حالی كه انقلاب اسلامی این سخن را باطل كرد و توده‌های مردم را بر سرنوشت خودشان حاكم گردانید كه جریانی دیگر نمی‌تواند از چنین پشتیبانی برخوردار شود.

حداد عادل با بیان اینكه ترویج فرهنگ و ایثارگری و شهادت خطری برای غرب بوده است تصریح كرد: آنها حاضرند حتی مخالفت با سكولاریسم را بپذیرند اما به شرطی كه آن حكومت‌ها مخالف غرب نباشند مانند اسرائیل كه ادعا می‌كنند یك حكومت دینی است.

حداد عادل با تاكید بر مبارزه غرب با انقلاب اسلامی گفت: آنها متفكر درست می‌كنند، جایزه می‌دهند، كمك مالی می‌كنند تا در عرصه عمل هرجا كه ایران حاضر می‌شود و در كشورهای خارجی می‌خواهد فعالیت اقتصادی كند برای آن مانع تراشی كنند و همه تلاششان این است كه به مسلمانان بگویند این انقلاب نتوانسته است كشور را اداره كند.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینكه غرب در هر جا از جمله قومیت‌ها كه برای تفرقه بهانه‌ای وجود داشته باشد استفاده می‌كند یادآور شد: حوادث سال 88 نمونه این مخالفت‌هاست وآ مریكا‌یی‌ها و انگلیسی‌ها طرفدار حقوق مردم شدند! و باید جوانان را با تاریخ معاصر آشنا كنیم كه چگونه از زمان مشروطیت نمایندگان غیر واقعی برای مردم انتخاب می‌شد و انگلیسی‌ها ورضاخان نمایندگان خود به مجلس می‌فرستادند.

وی تاكید كرد‌: اتفاقات سال 88 مانندكهریزك را كه ما به آن راضی نبودیم قابل مقایسه با شكنجه‌های قبل انقلاب نیست و چقدر جای تاسف است عده‌ای خود را انقلابی می‌دانند و بعضی از آقایانی كه امروز رهبری جنبش را برعهده گرفته‌اند و با مطالعه روزنامه‌ها در آن زمان هیچ سابقه انقلابی از آنها ندیده‌ایم، امروز می‌گویند فردی پیش ما آمده كه می‌گوید در زندان‌ها با نوامیس مردم فلان كارها صورت می‌گیرد و این خبر را در اختیار خبرگزاری اسرائیلی یا آمریكایی قرار می‌گیرد.

حداد عادل ادامه داد: چقدر جای تاسف دارد كه عده‌ای در غرب كشور آدم كشی و مزدوری بیگانه می‌كنند و پس از محاكمه و مجازات فردی از آنها حمایت می‌كند كه خود را انقلابی و بسیجی می‌نامد و دم از امام می‌زند.

حداد عادل در ادامه با بیان اینكه صادق بودن و ایمان، راه حفظ حفظ نعمت‌ها و بركات است گفت: امام به دلیل اعتقادی كه داشتند مردم را مانند آهن‌ربا جذب می‌كردند و اگر مردم عاشق رهبری هستند به خاطر زندگی ساده ایشان هستند اگر یك شاعر ورشكسته و نكبت‌زده شعری را می‌سراید و رهبری و خانواده ایشان را متهم می‌كند كه به خارج پول می‌فرستد فایده‌ای ندارد زیرا مردم می‌دانندكه ایشان چگونه زندگی می‌كنند.

وی تصریح كرد: بنده نمی‌دانم آقایانی كه از به اصطلاح جنبش كذایی حمایت می‌كنند و ادعا می‌كنند موی خودشان را در سیاست سفید كرده‌اند چرا در برابر اعلامیه طرفداری از تروریست‌های بیگانه سكوت می‌كنند ولی بدانند كه ملت آنها را با یكدیگر حذف و طرد می‌كند و اگر راننده هدایت ماشین را به عهده گرفته در صورت سقوط همه مسافران را به قعر جهنم این دنیا و آن دنیا می‌فرستد.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: ‌سابقه ندارد كه رهبری با چنین پاك دستی، اعتقاد، فرهنگ، خداترسی، فكر، بصیرت و فرزانگی در این كشور حكومت كند كه باید قدر آن را بدانیم.


 


امروز: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر احضار لیلا حاتمی و علی مصفا به دادگاه، علی مصفا یادداشتی از طرف خود و لیلا حاتمی منتشر کرد:

به گزارش ایلنا، متن یادداشت بدین شرح است:

به دنبال انتشار اخبار کذب مبنی بر احضار به دادگاه و رسیدگی به اتهام کلاهبرداری و زمین‌خواری که ابتدا توسط خبرگزاری فارس ساخته و پرداخته شد و درپی آن سایت‌ها و روزنامه بانی‌فیلم بدون تحقیق درمورد صحت و سقم آن اقدام به انتشار مجدد آن نمودند، شکایتی از مدیران مسئول و خبرسازان مسئول این رسانه‌ها؛ در شعبه نهم بازپرسی ویژه دادگاه کارکنان دولت مطرح شد که رسیدگی به آن توسط بازپرس محترم پرونده آغاز شده است.

علی مصفا افزود: این متن با آگاهی دادگاه و بازپرس پرونده منتشر شده است.


 


امروز: رئیس سازمان و صداوسیما معتقد است خیلی از بی‌حجابی‌ها جنگ نرم علیه نظام نیست.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی در پنجمین كنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینكه عقل كار تشكیلاتی را تعیین می‌كند به خصوص كه در نظام ولایی وحدت حول محور ولایت فقیه است، اظهار داشت: منسجم شدن در كنار ولایت و كار تشكیلاتی و نترسیدن از تیرها در این مسیر كار بزرگی است.

وی افزود: یك بار در سال 76 كه به خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم از برخی حملات ناراحت بودم كه ایشان یك آیه از سوره نسا خواندند كه می‌فرماید اگر مشتی خوردیم به دلیل آن است كه یك مشت زده‌اید ولی شما این كار را برای خدا انجام داده‌اید اما آنها این گونه نبوده‌اند.

وی با تاكید بر اینكه در راه حق و هدف اصلی در مقاطع مختلف باید از تاكتیك‌های مختلف استفاده كرد تصریح كرد: برای شما برازنده است كه برای تشكیلات حزبی در هر شرایطی گرفتن قدرت در هر شرایطی اصل قرار نگیرد و ایثارگری در میدان جنگ فیزیكی یك معنی دارد در میدان جنگ سیاسی و تبلیغاتی هم مفهوم دیگری دارد.

ضرغامی با اشاره به اینكه مردم و احزاب به سمت یك قله در حال حركت هستند ،ادامه داد: كسی نباید تصور كند اگر به قله زود رسید و بقیه جا ماندند راه ثواب را رفته است البته كسی هم در مسیر جا بماند برای خود توجیه درست می‌كند اما مشی امروز رهبر معظم انقلاب این گونه است كه با توجه به واقعیات نیروهای خودی باید طی مسیر به گونه‌ای باشد كه همه احساس همدلی و همكاری كند و وظیفه تشكل‌های مانند ایثارگران این است كه نگذارند كسی از قله جداشود.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: خوشبختانه چون در ذات اصولگرایان معامله‌گری وجود ندارد آنها می‌توانند این جمع عظیم را پشت سر ولایت حفظ كنند بنابراین ایثارگران یك تشكل دانشگاهی وآرمانخواه نیست و حول محور وحدت استراتژیك نیروهای انقلاب باید تاكتیك‌ها اتخاذ كند تا جمع را بتوانند حفظ كنند.

وی با تاكید بر اینكه مسیر ایثارگران باید در این جهت باشد تا نگاه باز نیروهای انقلاب را تعمیق بخشند هشدار داد: همانطور كه بزرگان گفتند فتنه‌های بزرگ‌تری در راه است و باید این نظام را حفظ كنیم.
ضرغامی در ادامه با اشاره به انتخابات سال گذشته گفت: همه 13 میلیون كه به یك نفر اختصاص یافت مسیر بعد از انتخابات را تعیین نمی‌كند و لذا توصیه مقام معظم رهبری به صداوسیما این بود كه باید به گونه‌ای اطلاع رسانی صورت گرفته شود كه این 13 میلیون موافق مسیر مذكور نیستند بلكه تقلب واقعی در شعارهایی بود كه داده شد و سپس افراد متدین و انقلابی را جلب كرد.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین خبر داد برای سالگرد انتخابات مستندی تهیه شده است كه قضیه فتنه از قبل تا پس از انتخابات برای بینندگان تشریح می‌كند زیرا خاصیت فتنه این است كه بعد از آن متوجه واقعیات می‌شوند و وقتی این فتنه تبیین شد واقعیات در مورد آن باور‌پذیرتر می‌شود.

ضرغامی با بیان اینكه شرایط امروز به لحاظ تاثیرگذاری اجتماعی و اطلاع رسانی متفاوت است ادامه داد: اكنون آرایش نیروهای سیاسی مانند سال 60 است كه در آن زمان جریانات فتنه پیدا شدند و سپس حذف شدند، ملی -مذهبی‌ها حكومت را در دست داشتند و منافقین در مدارس دانشگاه حضور داشتند اما سرانجام بخاطر خیانتشان حذف شدند البته آرایش جدید سیاسی پیدا شد كه امام آن را مهندسی تعریف كرده است و مجمع روحانیون مبارز در زیر چتر ایشان تاسیس شد كه این مساله بدان معنا بود كه گروه‌ها درعین اختلافات زیر چتر ولایت وجود دارد البته كاری به فعالیت‌های بعدی این گروه‌ها نداریم.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: فتنه و جریان سبز فرصت جدیدی برای آرایش جدید، هم پوشانی و هم افزایی جدید در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های نظام استفاده كنیم و در مسیری كه رهبری تبیین می‌كند حركت كنیم البته تفاوت زمان حاضر با سال 60 از نظر امكانات تبلیغاتی زیاد است آن هنگام تبلیغات نبود و جریانات زود حذف شدند اما اكنون جریانات فتنه فقط به حاشیه رفتند مثلاً یك خواننده قدیمی كه به خاطر توجه و عنایت نظام تصویر و صدایش پخش می‌شود و اذان نوستالژیك داشته دشمن از او شخصیت‌سازی می‌كند در حالی كه كسانی بودند صدای خوبی داشتند و حذف شدند كه این فرد مذكور خوشبختانه گفت كه ما از اول هم انقلابی نبودیم در حالی كه بعضی‌ها می‌گفتند اینها فقط با رهبری مشكل دارند.

ضرغامی گفت: می‌گوینداز اینكه آهنگ ما با تصویر امام پخش می‌شود ناراحت هستیم لذا این مساله برای كسانی كه فكر می‌كردند مدیریت فعلی نمی‌تواند این افراد را اداره كند پیام خوبی بود.

وی تصریح كرد: جشنواره كن تمام بضاعت خود را برای مخالفت نظام می‌گذارد و به خانمی جایزه می‌دهند كه از فردی كه خانه خود را لوكیشن شكنجه كرده است دفاع می‌كند و برای آن كارگردان صندلی خالی هم می‌گذارند.گله ما از آقایان این است كه ‌ای كاش این فرد را 10 روز زودتر یا دیرتر آزاد می‌كردند تا مبادا تصور شود كه وی تحت تاثیر جشنواره كن آزاد شده است كه این ناهماهنگی‌ها بی‌توجهی به فضای تبلیغات و جنگ نرم است.

رئیس صداوسیما در ادامه سخنان خود درباره شبكه‌های ماهواره‌ای گفت: ماهواره "ترك‌ست" تا 5 سال پیش فقط 5 الی 6 كانال داشت اما الان حدود 200 كانال دارد و مدتهاست بحث می‌كنیم كه شبكه سحر روی این ماهواره برود اما می‌گویند ظرفیت پر شده است همچنین در فرستنده‌های "هاتبرد"، "نایل ست"، "عرب ست" و "تل استار" هم كانال‌های زیادی وجود داردكه علاوه بر حوزه‌های سیاسی در حوزه‌های سرگرمی و سریال كار می‌كنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این روزها درباره «فارسی وان» اطلاع رسانی می‌شود این شبكه تعدادی از سریال‌ها را دوبله می‌كند البته شاید هم بعضی به این بهانه به عملكردمان نقد اصولی كنند اما شبكه مذكور آنقدر حوزه سرگرمی را گسترش می‌دهد كه در خانواده‌ها روابط نامشروع بین محارم به راحتی نمایش داده می‌شود كه حتی برخی روزنامه‌ها كه زاویه دارند دادشان در آمده است نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد درصد بسیار بالایی هم بییندگان «فارسی وان» اذعان دارند كه بر فیلم‌های این شبكه فسادآمیزاست حال كه چرا مردم این شبكه را تماشا می‌كنندمساله دیگری است.

وی با بیان اینكه باید برای جمعیتی كه همراه نظام است فكری شود تصریح كرد: خیلی از این بی‌حجابی‌ها جنگ نرم علیه نظام نیست. بلكه فقط عده‌ای كمی از مانكن‌ها را وزارت اطلاعات دستگیر می‌كند كه پیاده نظام جنگ نرم هستند اما بقیه را پیاده نظام جنگ نرم نمی‌دانیم لذا برخورد پخته باید صورت بگیرد كه بخشی از مسوولیت آن به صداوسیما بر می‌گردد بنابراین اگر این واقعیات را نمی‌بینیم دچار خطا شده‌ایم و در نتیجه كسانی كه با ما هستند به آن سوی آبها می‌روند.

وی با تاكید بر اینكه نمی‌توان برخوردهای سلبی چندانی كرد اظهارداشت: ما پارازیت می‌فرستیم آنها هم پارازیت می‌فرستند و سپس كانال‌های ما روی ماهواره آنها قطع می‌شود مانند شبكه العالم كه از روی عرب ست و نایل ست بر خلاف قرارداد حذف شده است. بنابراین باید توجه كنیم كه متناسب با توانمندی‌های كار انجام شود همانطور كه درانتخابات آن همه جمعیت به پای صندوق رای آمدند كه نشان داد نظام موثر بوده است.

ضرغامی با تاكید بر اینكه راهپیمایی 9 دی برای همیشه در تاریخ ثبت شد ادامه داد: بعد از حادثه عصر عاشورا و آن 24 ساعت مانند عصر عاشورا بود كه بدنه‌های پاره پاره شهدا و كف و سوت دشمن‌ها دیده می‌شد و دشمنان فهمیدند كه اتفاقات آن روز به نفع نظام است و همان كسانی كه ماهواره می‌دیدند به خیابان ریختند.

وی یادآور شد: من همان روز به مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفتم كه مردم آماده هستند تا انرژی خود را در خیابان هانشان دهند و لذا با عكس رهبری و بدون هیچ حاشیه‌ای به خیابان آمدند ودیدید چه ضربه‌ای به دشمنان زده ا ند.

ضرغامی در پایان توصیه كرد: توجه به این واقعیات می‌تواند موثر باشد و ایثارگران مطالبات مردم را دسته بندی كنند.


 


امروز: مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل و عضو شورای دفاع از حق تحصیل روز گذشته با همسرش ملاقات حضوری داشت.

به گزارش جرس؛ گلرو که بیش از ۸ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد وضعیت جسمی بسیار نگران کننده‌ای دارد. وی در دوران بازداشت به بیماری گوارشی مبتلا شد و از یک هفته پیش به دلیل عدم وجود آب گرم در زندان و استحمام با آب سرد، دچار سرماخوردگی شدید شده است.

این فعال دانشجویی، که در دوران بازداشت بیش از ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته است، از ضعف جسمانی شدید رنج می‌برد اما به گفته همسرش روحیه بسیار خوبی دارد.

مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلی‌پور، در تاریخ ۱۲ آبان ماه در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. همسرش که بدون هیچ‌گونه فعالیت سیاسی بازداشت شده بود، اسفند ماه سال گذشته از زندان آزاد شد.


 


امروز: محمود احمدی نژاد تاکید کرد گروه‌ها، دسته جات و احزاب، حق دخالت در امور كشور و فشار آوردن بر این و آن را ندارند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد صبح پنجشنبه ششم خردادماه، در جمع مدیران استان كرمان خاطرنشان کرد "باید ببینیم به چه كسانی می‌خواهیم خدمت كنیم و چه زمانی قرار این خدمت انجام گیرد و چه آثاری دارد. به خصوص شما كه مستقیما به مردمی خدمت می‌كنید كه بهترین مردم ایران هستند ."

باید پرچمدار مناسبات آینده جهان باشیم
احمدی نژاد همچنین تاکید کرد "جمهوری اسلامی باید پرچمدار همه مناسبات آینده جهان باشد" و خطاب به مدیران استان کرمان گفت : "شما بهتر از من می‌دانید كه امروز در دنیا جز جمهوری اسلامی و ملت ایران نقطه امید و اتكایی برای ملت‌ها نیست" و ادعا کرد: "امروز وقتی پای صحبت‌های جهانیان می‌نشینیم می‌گویند نقطه امید ما ملت ایران است و امید داریم ایران بتواند اصلاحی به وجود بیاورد. "

احزاب حق دخالت ندارند
محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود، با نادیده گرفتن کارکرد احزاب و تشکل ها و حقوق قانونی آنها، گفت "دسته جات و احزاب محترمند اما حق دخالت در امور كشور و فشار آوردن بر این و آن را ندارند.

وی تاكید كرد: اگر كسی دلش همراه نباشد خدماتش هم مفید نخواهد بود.

زد و بند برای کشور
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود، بدون اشاره به اتهامات وارده به برخی مدیران ارشد دولتی، با بیان اینكه "اگر زد و بند می‌كنیم ظاهرش این است كه به خاطر مسائل كشور زدوبند كرده‌ایم، ولی دو پله پایین‌تر كه می‌رود به رشوه تبدیل خواهد شد" گفت: ‌اگر در رده‌های بالا اتفاقات ناجور بیفتد به پایین كه برسد درخت از جا در می‌آید و باید كار را برای خدا مردم و انقلاب انجام دهیم ."


 


امروز: در ساعت سی دقیقه بامداد روز پنجشنبه، بیش از بیست تفر از افراد لباس شخصی با اسلحه، با حمله به دفتر هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر مرکز علوم و فناوری‌های پیشرفته به طور غیرقانونی وارد این ساختمان شدند.

به گزارش سفیر، دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که این افراد طی چهار ساعت حضور غیرقانونی، همراه با زور و تهدید و یا دستبند زدن به نگهبان‌های ساختمان و بازداشت موقت آنان در محل به تعدادی از واحدهای اداری این ساختمان وارد شده و با تخریب و زیر و رو نمودن کلیه وسایل موجود آن، تعدادی از مدارک، اسناد، کیس‌های کامپیوتری و اشیاء مختلف دیگر را همراه خود خارج نمودند که تا این لحظه لیست دقیق وسایل خارج شده مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش، افراد لباس شخصی با ادعای حضور نماینده دادستان و قاضی و نیز ادعای همراه داشتن حکم دادستانی این اقدامات خلاف را انجام داده‌اند که مراجع قضایی از قبل و تاکنون هیچگونه اطلاع و یا خبر رسمی در این زمینه به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نداده‌اند.

بر اساس اعلام دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد، این اقدامات در ادامه تحرکات روزهای اخیر علیه دانشگاه آزاد اسلامی و به دنبال اعلام تغییرات غیرقانونی در اساسنامه این دانشگاه و معرفی اعضای جدید هیات امناء و همچنین برگزاری تجمعات خلاف تعدادی از افراد لباس شخصی در مقابل دفاتر مختلف دانشگاه آزاد انجام شده است.

دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است که خواستار رسیدگی عاجل و فوری از مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی به منظور رسیدگی و پیگیری فوری این اقدامات می‌باشد.


 


امروز: مهدی کروبی به عیادت رئیس مجلس سابق رفت.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز، کروبی روز گذشته جهت عیادت از علی اکبر ناطق نوری به منزل وی رفت.این دو رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در حالی با هم دیدار و گفتگو کردند که چند روز پیش آقای ناطق نوری پس از عمل جراحی تاندون پا از بیمارستان به منزل منتقل شده بود.


 


امروز: جبهه مشارکت ایران اسلامی در اطلاعیه با اعتراض شدید نسبت به فراخواندن دبیرکل این حزب به زندان آن را عملی بی سابقه دانسته است که فردی بخاطر برگزاری مراسم عروسی فرزندنش به زندان فراخوانده شود.

به گزارش نوروز متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بازگرداندن دوباره جناب آقای دکتر محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی به زندان باعث تاسف عمیق همه کسانی شد که عدالت و آزادی را جستجو می کنند.

این اقدام منفعلانه که به دلیل جرم غیر قابل بخشش برگزاری مراسم جشن عروسی فرزند ایشان صورت گرفته است در تاریخ حیات بشر و در پرونده عملکرد دادگستریهای جهان بی سابقه و منحصر به فرد باقی خواهد ماند.

اما از منظر تحلیل وقایع کشور، این کار نیروهای امنیتی-نظامی را باید به مثابه اعلام رسمی شکست پروژه سرکوب و قلع و قمع هر صدای منتقد به ویژه اصلاح طلبان سرافراز تلقی کرد.

این اقدام نابخردانه نشانه تعمیق و فراگیری اصلاحات در قالب جنبش سبزو هراس مخالفان سرکوبگر آن از این جنبش مردمی است.

اما برای همه دلدادگان امام و انقلاب اسلامی بسیار تلخ است که در ماه امام ومردم، ماه دفاع از حقوق شهروندی و عزت ایران، ماه مبارزه با استبداد و اقتدارگرایی شاهد آن باشند که عده ای با مصادره نهادهای قانونی و با سوء استفاده از قوه قهریه به خود اجازه می دهند تا تمام دستاوردهای عظیم ملت را بر باد دهند و عملا تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی را اثبات کنند و با این رفتارهای عجیب و باور نکردنی به آرمانهای مقدس انقلاب جفا روا دارند.

تاسف آنجا است که بخشی ازنیروهای نظامی و امنیتی با سلطه بر بخشی از قوه قضاییه نه فقط استقلال این قوه را مخدوش کرده اند بلکه به حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ضربات جبران ناپذیری وارد می کنند.

ما مصرانه از رییس محترم قوه قضاییه می خواهیم حد اقل به حیثیت صنفی این قوه حساسیت داشته باشند و نسبت به این دخالتهای غیر قانونی واکنش نشان دهند و اجازه ندهند آبروی کارکنان شریف دادگستری ملعبه دست کسانی قرار گیرد که برای جبران شکست خود حاضرند همه چیز و همه کس را فدا کنند.

اما پیام دستگیری مجدد دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی برای مردم عزیز ما جز این نیست که اصلاحات و جنبش سبز زنده است و توانمند تر از قبل به پیش می رود.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

پنجم خردادماه ۱۳۸۸


 


امروز: در پی سخنرانی حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و حواشی این سخنرانی،پایگاه مقاومت بسیج شهید باهنر در نامه‌ای به حوزه مقاومت بسیج ۴۷۶ زهیر(ادارات) توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش ایلنا،متن این نامه بدین شرح است:

سلام‌علیکم

با صلوات بر محمد و آل‌محمد (ص)

احتراما گزارش حوادث پیش آمده در دانشگاه را به شرح ذیل به حضور ارسال می‌گردد. مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه در دانشگاه شروع گردید و بسیار مراسم خوب و معنوی بود و در حین سخنرانی یکی از مدعوین آقای رسایی وارد سالن شدند ظاهرا ایشان بدون هماهنگی قبلی و بدون اخذ مجوز از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اصرار به سخنرانی داشته‌اند که با توضیحات مکرر رئیس دانشگاه در جلسه مبنی بر لزوم اخذ مجوز از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ایشان اظهار داشته‌اند که در هر شرایطی سخنرانی خواهند نمود و در مورد دانشگاه مطالبی خواهد گفت این موضوع ایجاد حساسیت بین دانشجویان و کارکنان در سالن شد ایشان بعد از خروج از سالن در راهرو اقدام به طرح مطالبی علیه دانشگاه آزاد نموده‌اند و طرح این مطالب باعث درگیری بین دانشجویان می‌شود و در این هنگام انتظامات دانشگاه وارد عمل شده و به حل و فصل مسئله و خروج دانشجویان اقدام نموده‌ است.

البته شایان ذکر است که تعداد کل دانشجویانی که در درگیری حضور داشتند از ۳۰ نفر تجاوز نمی‌کرده است و طی اطلاعات کسب شده ایشان روز شنبه مورخ ۸۹٫۳٫۱ نیز اصرار به سخنرانی در دانشگاه را داشته‌اند و این مطلب طی یک نامه از طرف رئیس دانشگاه به مجلس شورای اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز اعلام شده است که هر گونه سخنرانی سیاسی در دانشگاه نیاز به هماهنگی و اخذ مجوز می‌باشد. در این خصوص نظر رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را نیز می‌توان اخذ نمود.

از سوی دیگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیر در نامه‌ای به علی لاریجانی نسبت به نوع رفتار رسایی انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

رسایی در تاریخ ۸۹٫۳٫۳به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی و سپس از مجروح نمودن نیروی انتظامی درب ورودی وارد دانشگاه گردیده و در بین برگزاری مراسم گرامیداشت آزادی خرمشهر وارد سالن آمفی تئاتر دانشگاه شد و با اصرار فراوان جهت سخنرانی علیه دانشگاه آزاد اسلامی و موضوع وقف دانشگاه و عدم موافقت اینجانب به دلیل عدم وجود درخواست قبلی و عدم تایید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نامبرده با رفتاری ناشایست بدون دعوت با عجله خود را به بالای جایگاه و پشت تریبون رساند که مورد استهزاء و واکنش دانشجویان قرار گرفته و اجازه سخنرانی نیافت .

سپس به راهرو ساختمان اداری دانشگاه رفته و با بیان مطلب علیه دانشگاه موجب تحریک دانشجویان و کارکنان و ایجاد درگیری بین دانشجویان گردیده که با تلاش انتظامات و حراست دانشگاه فورا نظم حاکم ولی آقای رسایی با سرعت دانشگاه را ترک نمود حال سئوال اینجاست چگونه یک نماینده مجلس با لباس روحانیت به خود اجازه چنین قانون‌شکنی و بی‌حرمتی به ساخت دانشگاه را داده و موقعیت حساس کنونی کشور که همواره مقام عظمای ولایت تاکید بر آرامش دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی دارند آقای رسایی به راحتی منجر به بی‌نظمی و عامل درگیری بین دانشجویان می‌گردند. لذا این واحد دانشگاهی ضمن اعلام شکایت خواهان پیگیری جدی موضوع و برخورد قانونی با نامبرده می‌باشد.


 


امروز: محسن میردامادی در آخرین روز از مرخصی خود به همراه محمدرضا خاتمی با حضور در منزل محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با خانواده ی وی دیدارکردند.

خانم شریعتی همسر محسن آرمین نیز در این دیدار، گزارشی از نحوه بازداشت همسرش را ارایه کرد.

محسن آرمین عضو دفتر سیاسی و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه توسط ماموران امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه در منزلش بازداشت شد. هنوز از محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته