-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

Latest News from 30Mail for 05/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران گفت که ۱۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق و ۳۰ میلیون زیر خط فقر نسبی قرار دارند.

وی افزود: «بعد از انقلاب امید می‌رفت با حكمفرما شدن مدیریت اقتصاد مدرن، بسیاری از مشكلات اقتصادی حل شود، اما بحران‌هایی مثل تحریم اقتصادی از جانب آمریكا و نیز جنگ تحمیلی هشت ساله، وضعیت اقتصادی ایران را نابسامان كرد.»

به گفته‌ی آقای آذر هم‌اکنون «رتبه اقتصاد ایران در جهان بالای یك‌صد است و از نظر رفاه اقتصاد میان كشورها جایگاه هفتاد و پنجم را دارد.»

عادل آذر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه «به جای این كه نفت كه یك دارایی بین نسلی است، فروخته شود و درآمد آن برای ایجاد ارزش افزوده، تولید و ثروت استفاده شود» افزود: «این درآمد صرف هزینه‌های جاری شده و به همین دلیل ۷۸ درصد رشد تولید ناخالص داخلی، حاصل فروش منابع داخلی به ویژه نفت و فقط ۲۲ درصد مربوط به منابع دیگر به ویژه علم و دانش است و این فاجعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است.»

وی گفت که «توجه نكردن به بحث بهره‌وری و كارایی سبب شده كه در بودجه‌های سالانه، از هر صد واحد پولی كه صرف طرح‌های عمرانی می‌شود، فقط ۵۵ واحد آن تبدیل به كار خروجی شود و ۴۵ واحد دیگر آن ناكارآمد باقی بماند و این به معنای ضایع شدن پول است.»

عادل آذر تاکید کرد: «اگر بودجه‌ریزی، عملیاتی شود، به وسیله همین ساختار و نظام بودجه ریزی می‌توان در حوزه هزینه‌ها، خواه هزینه عمومی و جاری و خواه هزینه عمرانی، حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد صرفه‌جویی كرد و این مقدار صرفه‌جویی در بودجه ۷۱ هزار میلیارد تومانی، مقداری قابل توجه است و بسیاری از كشورهای دنیا این امر را تجربه كرده‌اند.»

منبع: ایسنا


 


در پی طرح دولت ایران برای کم کردن جمعیت پایتخت این کشور، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران با ایجاد یک سایت اینترنتی به نشانی http://enteghali.ir ثبت نام از کارمندان متقاضی خروج از تهران را آغاز کرده است.

اجرای این طرح به عهده واحدی به نام «کارگروه انتقالی» گذاشته شده که ریاست آن بر عهده محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد است.

در این سایت آمده است: «متقاضیان خروج از تهران باید از مجموع استان های ایران، سه استان و سه شهرستان را انتخاب کنند» و ده روز پس از ثبت نام می‌توانند روند انتقال خود و خانواده‌هایشان را پیگیری کنند.

بر اساس اعلام دولت در این وب‌سایت، «توافقات اولیه با وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اعطای تسهیلات زمین، مسکن و وام انجام شده است» اما انتشار جزئیات این توافقات به زمان دیگری موکول شده است.

پیش تر برای تشویق کارمندان به خروج از پایتخت، دولت ایران اعلام کرده بود که حقوق کسانی که از تهران به شهرهای دیگر مهاجرت کنند بین ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک و بی‌بی‌سی


 


روزنامه کیهان در شماره دیروز خود خبر داد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عبدالکریم سروش، روشنفکر دینی را مرتد اعلام کرده است.

در بیانیه منتسب به جامعه مدرسین که توسط کیهان منتشر شده آمده است: «سروش با تخطئه مباني نظام اسلامي و ولايت فقيه ارتداد خود را بر همگان ثابت كرد و با همراهي اپوزيسيون خارج نشين در جهت سازماندهي فتنه ۸۸ همدستي خود با سازمان اطلاعاتي سيا و موساد را به اثبات رساند.»

این بیانیه افزوده است: «اظهارات اخير [سروش] مبني بر ضرورت مهاجرت مراجع قم به نجف در راستاي اهداف شوم دشمنان نظام و به خاطر ترس از نقش تاثيرگذار مراجع قم و نجف در جهان تشيع مي باشد لذا مراجع تقليد براي اظهارات اين مرتد خارج نشين كوچكترين ارزشي قائل نبوده و توطئه هاي شوم دشمنان براي ايجاد شكاف و نفاق ميان مراجع قم و نجف و مراجع عظام با نظام جمهوري اسلامي را در هم مي شكنند.»

مرتد در فقه اسلامی به مسلمانی گفته می‌شود که از دین اسلام خارج شده باشد. مجازات مرتد طبق قوانین اسلامی قتل است. اگر کسی در هنگام تولد مسلمان زاده باشد، در صورتی که مرتد شناخته شود، محکوم به قتل خواهد بود، حتی اگر از کرده خود توبه کند.

بیانیه منتسب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که یک نهاد اصولگرا به شمار می‌رود در پاسخ به نامه اخیر عبدالکریم سروش خطاب به روحانیون قم منتشر شده است.

آقای سروش در این نامه به علمای قم پیشنهاد کرده بود به حوزه علمیه نجف مهاجرت کنند.

منبع: مردمک

 

پیشینه خبر:

سروش: مراجع اگر یارای مخالفت ندارند مهاجرت کنند


 


سه ماه پس از دستگیری عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله، دادگاه انقلاب تهران روز گذشته به اتهام‌های وی رسیدگی کرده است.

در جلسه دادگاه که با حضور وکیل مدافع عبدالمالک ریگی و خانواده‌های برخی از قربانیان «اقدام‌های تروریستی گروه جندالله» ، کیفرخواست صادره علیه عبدالمالک ریگی که وی را به «محاربه و افساد فی‌الارض» متهم می‌کرد قرائت شد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران افزوده است که در این جلسه، معاون دادستان تهران به عنوان نماینده مدعی‌العموم با اشاره به ۷۹ مورد اقدام‌های عبدالمالک ریگی و گروه جندالله، از دادگاه تقاضای صدور اشد مجازات را کرده است.

گفته شده که عبدالمالک ریگی در این جلسه اتهامت وارده را پذیرفته و ضمن آنکه از اعضای گروه جندالله خواسته است که «اشتباهات او را تکرار نکنند»، از شاکیان پرونده هم طلب بخشش کرده است.

دادگاه عبدالمالک ریگی در شرایطی برگزار می‌شود که روز دوشنبه همین هفته نیز داگستری سیستان و بلوچستان حکم اعدام عبدالحمید ریگی برادر وی را به اجرا گذاشت.

منبع: تابناک و رادیو فردا

 

خبر اعدام عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی را از اینجا بخوانید.


 


محمدتفی مصباح یزدی می‌گوید که «انجام فعاليت‌های فرهنگی در راستای اهداف اسلامی موجب رضايت‌مندی امام زمان می‌ىشود که يکی از نشانه‌های رضايت آن حضرت، رضايت نائب او يعنی مقام معظم رهبری است.»

وی که روز گذشته در ديدار با «دانش‌آموختگان طرح ولايت» سخن می‌گفت افزود: «اگر فردی بتواند حتی يک نفر را از انحرافات فکری نجات دهد، دين او را از انحرافات نجات داده، و با اين امر سعادت نهايی او را خريده است.»

به گفته‌ی آقای مصباح «هنوز هم کسانی هستند که نمی‌خواهند بپذيرند که در زمينه‌های فرهنگی، توطئه‌هايی از طرف دشمنان در حال انجام است.»

وی افزود: «هرچند که به لطف خدا، در ميان طوفان‌های وحشتناک دشمن توانسته‌ايم دين خود را حفظ کنيم، اما شاهديم که بسياری از جوانان کشورمان، گروه گروه به انحراف کشيده می‌شوند.»

مصباح یزدی در ادامه با «غریق نجات» خواندن خود و گروههای طرفدارش گفت: «به عنوان تمثيل بايد خود را به عنوان يک غريق نجات در کنار يک دريايی با امواج بسيار سنگين فرض کنيم، که البته اين فرد غريق نجات بايد فنون شنا را در حدی بداند که هم بتواند خود را نجات دهد و هم دست ديگران را بگيرد.»

وی در پایان تاکید کرد که «با اين فضای فرهنگی که امروزه بر کشور ما حاکم است، به کسانی احتياج داريم که هم از مهارت نجات دادن ديگران از انحرافات فرهنگی برخوردار باشند و هم از لحاظ روحی، توانايی ريسک ورود به عرصه مبارزات فرهنگی را داشته باشند و در اين عرصه تمامی هزينه‌ها و تهمت ها را به جان بخرند.»

منبع: ایلنا


 


غلام‌علی حداد عادل روز گذشته در پنجمین كنگره سراسری جمعیت ایثارگران گفت که «حادثه کهریزک» قابل مقایسه با شکنجه‌های قبل از انقلاب نیست.

وی با بیان این که راضی به اتفاقاتی همچون کهریزک نبوده‌ است، افزود: «جای تاسف است بعضی از آقایانی که امروز رهبری جنبش را برعهده گرفته‌اند، می‌گویند فردی پیش ما آمده که می‌گوید در زندان‌ها با نوامیس مردم فلان کارها صورت می‌گیرد.»

حداد عادل در ادامه، رخدادهای سال گذشته در ایران را «نمادی از مخالفت انگلیس و آمریکا با انقلاب اسلامی» دانست و گفت که «آن‌ها متفکر درست می‌کنند، جایزه می‌دهند، کمک مالی می‌کنند و همه تلاششان این است که به مسلمانان بگویند این انقلاب نتوانسته‌ است کشور را اداره کند.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اعتراض رهبران جنبش سبز به اعدام‌های اخیر، گفت: «جای تاسف دارد که عده‌ای در غرب کشور آدم‌کشی و مزدوری بیگانه می‌کنند و پس از محاکمه و مجازات، فردی از آن‌ها حمایت می‌کند که خود را انقلابی و بسیجی می‌نامد و دم از امام می‌زند.»

حداد عادل مدعی شد که با مطالعه روزنامه‌ها هیچ سابقه انقلابی از افرادی که امروز رهبری جنبش سبز را بر عهده گرفته‌اند، ندیده است.

منبع: جرس و زمانه


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته