-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

Latest News from 30Mail for 05/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اظهارات مقامات مسئول و غیرمسئول این روزها هم پر از سوتی و گاف است و هم در جهت شفاف شدن بیش از پیش نیات و برنامه ها و سیاست ها. سخنان سردار ضرغامی رئیس صدا و سیمای شبه نظامی از این بابت بسیار خواندنی است. منهای همه حرفهای خنده دار و گریه دار همیشگی او این بار به طور اساسی مشکل خود را با رسانه های غیرحکومتی علنی کرده است. حضرت اش هم در تحلیل ماجراهای سال 60 به مساله رسانه توجه می دهد و هم در تحلیل اعتراض های خیابانی رسانه را دخیل می بیند. منتها شیوه ای که او رسانه را تحلیل می کند در واقع تحلیل رسانه ای نیست تحلیل ضدرسانه ای است. او در یک کلام می گوید اگر رسانه ها نبودند مشکل ما کمتر بود. او فکر می کند این رسانه ها بودند که باعث شدند مردم به خیابان بریزند. و یادش می رود که اصلا انتخاباتی برگزار شد و رای مردم خوانده نشد. سطح زیرین حرفهای ضرغامی این است که رسانه اگر نبود تقلب چنین شوری بر پا نمی کرد. فراموش می شد. ضرغامی دایناسوری از عصر ماقبل رسانه است. فکر می کند چه خوب می شد اگر می شد به عصری برگردیم که رسانه زیر نگین دولت بود و هر شهروندی رسانه نبود.
 

به گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی در پنجمین كنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینكه عقل كار تشكیلاتی را تعیین می‌كند به خصوص كه در نظام ولایی وحدت حول محور ولایت فقیه است، اظهار داشت: منسجم شدن در كنار ولایت و كار تشكیلاتی و نترسیدن از تیرها در این مسیر كار بزرگی است.

سواد قرآنی سردار!

یك بار در سال 76 كه به خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم از برخی حملات ناراحت بودم كه ایشان یك آیه از سوره نسا خواندند كه می‌فرماید اگر مشتی خوردیم به دلیل آن است كه یك مشت زده‌اید ولی شما این كار را برای خدا انجام داده‌اید اما آنها این گونه نبوده‌اند. [ما نه در سوره نسا و نه در هیچ سوره دیگری از مشت خوردن و مشت زدن ردی نیافنیم!]

ذات ما از معامله گری منزه است

خوشبختانه چون در ذات اصولگرایان معامله‌گری وجود ندارد آنها می‌توانند این جمع عظیم را پشت سر ولایت حفظ كنند. همانطور كه بزرگان گفتند فتنه‌های بزرگ‌تری در راه است و باید این نظام را حفظ كنیم. [ما معامله نمی کنیم مگر خیلی پرسود باشد!]

مقام معظم: اینطور نشان دهید که رای دهندگان به موسوی با موسوی نیستند!

ضرغامی در ادامه با اشاره به انتخابات سال گذشته گفت: همه 13 میلیون كه به یك نفر اختصاص یافت مسیر بعد از انتخابات را تعیین نمی‌كند و لذا توصیه مقام معظم رهبری به صداوسیما این بود كه باید به گونه‌ای اطلاع رسانی صورت گرفته شود كه این 13 میلیون موافق مسیر مذكور نیستند بلكه تقلب واقعی در شعارهایی بود كه داده شد و سپس افراد متدین و انقلابی را جلب كرد. [این جلب کرد را خوب امدی!]

کسی ما را باور نکرد اما بتدریج باورپذیرتر می شویم

رئیس سازمان صداوسیما همچنین خبر داد برای سالگرد انتخابات مستندی تهیه شده است كه قضیه فتنه از قبل تا پس از انتخابات برای بینندگان تشریح می‌كند زیرا خاصیت فتنه این است كه بعد از آن متوجه واقعیات می‌شوند و وقتی این فتنه تبیین شد واقعیات در مورد آن باور‌پذیرتر می‌شود. [واقعیات یعنی همان وارونه سازی ها که تا به حال کسی باور نکرده ولی امید هست که باور کنند!]

سال 60 رسانه نبود بحران جمع شد

ضرغامی با بیان اینكه شرایط امروز به لحاظ تاثیرگذاری اجتماعی و اطلاع رسانی متفاوت است ادامه داد: اكنون آرایش نیروهای سیاسی مانند سال 60 است كه در آن زمان جریانات فتنه پیدا شدند و سپس حذف شدند، ملی -مذهبی‌ها حكومت را در دست داشتند و منافقین در مدارس دانشگاه حضور داشتند اما سرانجام بخاطر خیانتشان حذف شدند. البته تفاوت زمان حاضر با سال 60 از نظر امكانات تبلیغاتی زیاد است آن هنگام تبلیغات نبود و جریانات زود حذف شدند اما اكنون جریانات فتنه فقط به حاشیه رفتند. [یعنی بدانید و آگاه باشید که سبزها جذف نشده اند فقط در حاشیه مانده اند ممکن است برگردند.]

توجه و عنایت نظام به شجریان!

مثلاً یك خواننده قدیمی كه به خاطر توجه و عنایت نظام تصویر و صدایش پخش می‌شود و اذان نوستالژیك داشته دشمن از او شخصیت‌سازی می‌كند در حالی كه كسانی بودند صدای خوبی داشتند و حذف شدند كه این فرد مذكور خوشبختانه گفت كه ما از اول هم انقلابی نبودیم در حالی كه بعضی‌ها می‌گفتند اینها فقط با رهبری مشكل دارند.

ضرغامی گفت: می‌گوینداز اینكه آهنگ ما با تصویر امام پخش می‌شود ناراحت هستیم لذا این مساله برای كسانی كه فكر می‌كردند مدیریت فعلی نمی‌تواند این افراد را اداره كند پیام خوبی بود.

خانه پناهی لوکیشن شکنجه بود!

جشنواره كن تمام بضاعت خود را برای مخالفت نظام می‌گذارد و به خانمی جایزه می‌دهند كه از فردی كه خانه خود را لوكیشن شكنجه كرده است دفاع می‌كند و برای آن كارگردان صندلی خالی هم می‌گذارند. گله ما از آقایان این است كه ‌ای كاش این فرد را 10 روز زودتر یا دیرتر آزاد می‌كردند تا مبادا تصور شود كه وی تحت تاثیر جشنواره كن آزاد شده است كه این ناهماهنگی‌ها بی‌توجهی به فضای تبلیغات و جنگ نرم است.

فارسی وان هم تحت عنایات نظام است

خوشبختانه این روزها درباره «فارسی وان» اطلاع رسانی می‌شود این شبكه تعدادی از سریال‌ها را دوبله می‌كند البته شاید هم بعضی به این بهانه به عملكردمان نقد اصولی كنند اما شبكه مذكور آنقدر حوزه سرگرمی را گسترش می‌دهد كه در خانواده‌ها روابط نامشروع بین محارم به راحتی نمایش داده می‌شود كه حتی برخی روزنامه‌ها كه زاویه دارند دادشان در آمده است نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد درصد بسیار بالایی هم بییندگان «فارسی وان» اذعان دارند كه بر فیلم‌های این شبكه فسادآمیزاست حال كه چرا مردم این شبكه را تماشا می‌كنندمساله دیگری است. [مساله این نیست که چرا تماشا می کنند مساله این است که چرا شما پارازیت تان را فقط خرج بی بی سی می کنید و از فارسی وان یادتان می رود! سر و سری دارید؟]

فقط کسانی را به ان سوی آبها بفرستید که با ما نیستند!

وی با بیان اینكه باید برای جمعیتی كه همراه نظام است فكری شود تصریح كرد: خیلی از این بی‌حجابی‌ها جنگ نرم علیه نظام نیست. بلكه فقط عده‌ای كمی از مانكن‌ها را وزارت اطلاعات دستگیر می‌كند كه پیاده نظام جنگ نرم هستند اما بقیه را پیاده نظام جنگ نرم نمی‌دانیم لذا برخورد پخته باید صورت بگیرد كه بخشی از مسوولیت آن به صداوسیما بر می‌گردد بنابراین اگر این واقعیات را نمی‌بینیم دچار خطا شده‌ایم و در نتیجه كسانی كه با ما هستند به آن سوی آبها می‌روند.

ماهواره ها در اعتراض مردم مقصر بودند

ضرغامی با تاكید بر اینكه راهپیمایی 9 دی برای همیشه در تاریخ ثبت شد ادامه داد: بعد از حادثه عصر عاشورا و آن 24 ساعت مانند عصر عاشورا بود كه بدن‌های پاره پاره شهدا و كف و سوت دشمن‌ها دیده می‌شد و دشمنان فهمیدند كه اتفاقات آن روز به نفع نظام است و همان كسانی كه ماهواره می‌دیدند به خیابان ریختند.

متن خبر از: ندای سبز به نقل از ایلنا
اضافات و مخلفات از: سی میل


 


عزت الله ضرغامی، روز پنجشنبه ۶ خرداد در سخنرانی در کنگره «جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» با انتقاد از «برخورد سلبی» با ماهواره‌ها گفت: «ما پارازیت می فرستیم، آنها هم پارازیت می فرستند و سپس کانال های ما روی ماهواره آنها قطع می شود مثل شبکه العالم که از روی عرب ست و نایل ست برخلاف قرارداد حذف شده است.»

این نخستین بار است که یک مقام رسمی ایران مسئولیت ارسال پارازیت روی برنامه های ماهواره‌ای را می‌پذیرد.

تا پیش از این، ایران هرگز به طور رسمی اتهام ارسال پارازیت بر شبکه های خارجی را تایید یا تکذیب نکرده بود.

پیش تر اتحادیه بین المللی ارتباطات، از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای از حکومت ایران خواسته بود تا به تلاش های خود برای یافتن منبع اختلال مخابراتی (پارازیت) و حذف آن به عنوان اولویتی مبرم اقدام کند.

شبکه های بی بی سی، دویچه وله و صدای آمریکا نیز ارسال پارازیت بر برنامه هایشان را در بیانیه ای محکوم کرده بودند.

منبع: فرارو و بی‌بی‌سی

 

پیشینه خبر:
اعتراض ۵ فرستنده معتبر جهان به پخش پارازیت در ایران


 


سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه در تازه‌ترین موضع این کشور اظهارات احمدی‌نژاد در کرمان را «احساسی» خواند و گفت که تهران برای تلاش‌ها و پیشنهادهای مسکو برای حل بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی گوش شنوا نداشته است.

وی افزود: «در کمال تاسف، در طول سال‌ها- نه فقط ماه‌ها- واکنش ایران به این تلاش‌ها رضایت‌بخش نبوده است.»

پیشتر محمود احمدی‌نژاد تعبیر سخنان رئیس جمهور روسیه در قبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران را «مشکل» خوانده و گفته بود «ما نباید ببینیم که همسایه ما در مواقع حساس در کنار کسانی قرار می‌گیرد که سی سال است با همه توان علیه ملت ما دشمنی کرده‌اند.»

آقای لاوروف همچنین گفت که روسیه نسبت به تعهد ایران نسبت به اجرای توافق با برزیل و ترکیه در مورد مبادله سوخت اتمی، اطمنیان کامل ندارد.

روز گذشته نیز سرگئی پریخُودکو، مشاور ارشد کاخ کرملین سخنان احمدی‌نژاد در کرمان را «عوام‌فریبی سیاسی» خواند و گفت که «هیچ کس هرگز نتوانسته است با عوام فریبی سیاسی قدرت خود را حفظ کند.»

مقامات ایران هنوز واکنش رسمی‌ به سخنان مقامات روسیه نشان نداده‌اند.

منبع: رادیو فردا و بی‌بی‌سی

پیشینه خبر:
روسیه سخنان احمدی‌نژاد را «عوام‌فریبی سیاسی» خواند


 


دفتر ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که «بیش از ۲۰ نفر از افراد لباس شخصی در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه ۶خرداد ماه با حمل اسلحه به دفتر هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد حمله کردند و به طور غیرقانونی وارد ساختمان فوق الذکر شدند.»

بر اساس این گزارش، «این افراد طی چهار ساعت حضور در محل دفتر هیات امنا همراه با تهدید و دستبند زدن به نگهبان‌های ساختمان و بازداشت موقت آنها، به تعدادی از واحدهای اداری این ساختمان وارد شده و با تخریب و زیر و رو کردن کلیه وسایل موجود در آن تعدادی از مدارک، اسناد، کیسهای کامپیوتری و اشیای مختلف دیگر را با خود خارج کردند.»

این گزارش می‌افزاید که «این افراد با ادعای حضور نماینده دادستان و قاضی و با اظهار مبنی بر داشتن حکم دادستانی اقدامات خلاف فوق را انجام دادند که مراجع قضایی از قبل و تاکنون هیچگونه اطلاع و خبر رسمی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نداده‌اند.»

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه آورده است که اقدامات فوق «در ادامه تحرکات روزهای اخیر علیه دانشگاه آزاد و به دنبال اعلام تغییرات غیرقانونی در اساسنامه این دانشگاه و معرفی اعضای جدید هیئت امنا و همچنین برگزاری تجمعات خلاف تعدادی از افراد لباس شخصی در مقابل دفاتر مختلف دانشگاه آزاد انجام شده است.»

گفتنی‌ست پیشتر هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در جلساتی به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی، مصوبه اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تغییر اساسنامه این دانشگاه را «مغایر قانون» دانسته بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

دانشگاه آزاد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را غیر قانونی خواند


 


کوهیار گودرزی و مجید توکلی که در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، امروز به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان منتقل شدند.

پروين مخترع، مادر کوهيار گودرزی در این خصوص گفت: «امروز که برای ملاقات وی به زندان مراجعه کرده بودم مسئولان به من اجازه‌ی ملاقات ندادند و گفتند تا زمانی که در سلول انفرادی است، حق ملاقات ندارد.»

وی هم‌چنين در خصوص تماس‌های فرزندش با خانواده گفت: «تماس‌های کوهيار از حدود ۱۵ روز پيش با ما قطع شده و هيچ اطلاعی از وضعيت وی نداريم.»

برادر مجید توکلی نیز در گفتگویی با رادیو زمانه گفت که یکی از دوستان برادرش در تماس تلفنی از داخل زندان خبر داده که مجید قدرت تکلم را از دست داده و به بهداری اوین منتقل شده‌ است.

به گفته برادر این فعال دانشجویی، خانواده وی در طول شش ماه بازداشتش فقط دو بار و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه موفق به ملاقات با وی شده‌اند.

مجید توکلی، فعال سرشناس دانشجویی نیز که ۱۶ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام شرکت در تجمعات دانشجویی دستگیر شد، در اعتراض به انتقالش به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است و در شرایط نگران‌کننده‌ای به سر می‌برد.

کوهیار گودرزی نیز که پیشتر در بند عمومی ۳۵۰ اوین بازداشت بود، در پی اعتراض به رئیس این بند به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده بود.

منبع: گویا نیوز و زمانه

پیشینه خبر:
انتقال مجید توکلی به بند عمومی پس از ۱۲۵ روز انفرادی


 


حسن مسلمی نائینی، مدیر کل بورس و امور دانشجویان، با معرفی کشورهایی که بیشترین دانشجویان ایرانی در آن تحصیل می‌کنند از حضور ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا خبر داد و گفت که این تعداد شامل دانشجویان بورسیه و غیربورسیه ایرانی می‌شود.

وی افزود: «کشور آلمان پس از آمریکا بیشترین دانشجوی ایرانی را به خود اختصاص داده است و پس از آن بیشترین آمار دانشجویان ایرانی در کشورهای مالزی و هندوستان تحصیل می‌کنند.»

مدیر کل امور دانشجویان خارج از کشور درباره رشته تحصیلی این دانشجویان ایرانی در کشورهای خارجی گفت: «بیشتر دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشورها در رشته های فنی و مهندسی به تحصیل مشغولند»

به گفته‌ی آقای نائینی «این آمار مربوط به دانشجویان بورسیه و غیربورسیه، یعنی افرادی که به هزینه شخصی خود و به صورت آزاد پذیرش گرفته اند می‌شود.»

پیشتر علیرضا سلیمی، عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود که هم اكنون ۷۵ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از كشور تحصیل می‌‌كنند که از این میان حدود سه هزار نفر آنها «آقازاده» هستند.

آقای سلیمی افزوده بود که از این تعداد دانشجوی خارج از كشور، ۸۰ درصد در دوره كارشناسی و ۲۰ درصد در دوره تحصیلات تكمیلی تحصیل می‌كنند.

منبع: تهران امروز


 


ثریا قاسمی
فرارو

ثريا قاسمي بازيگر سينما و تلويزيون ايران و فرزند هنرمند فقيد حميده خيرآبادي با گذشت بيش از يك ماه از درگذشت اين هنرمند و در آستانه‌ي چهلمين روز درگذشت،يادداشتي را منتشر كرده است. 

اين يادداشت در آخرين شماره ماهنامه «فيلم» با عنوان «پند مي‌گيريم...» منتشر شده است. 

ثريا قاسمي نوشته‌اش را با نقل‌قولي از ابوالحسن داودي «براي خاكسپاري مرحومه خيرآبادي تصميم‌گيري درستي نشد» آغاز كرده و در ادامه نوشته است:«من مي‌خواستم ايشان پس از پنجاو‌چندسال تلاش اضطراب‌آلود براي رسيدن به مكان فيلمبرداري، با آرامش به مقصد هميشگي خود برسند. مي‌خواستم همه لبخند دل‌نشين و زيباي ايشان يادشان بماند. مي‌خواستم صداي خاص و مادرانه‌اي كه مي‌گفت: «اسدالله ‌خان بيا چايي بخور!» در گوش‌ها باقي‌ بماند. (ديالوگ مشهور نادره خطاب به محمدعلي كشاورز در سريال پدرسالار). مي‌خواستم در لحظه‌هاي جنگ زندگي با مرگ، در لحظه تلاقي روشنايي با تاريكي، در لحظه پديدارشدن نام حميده خيرآبادي در جعبه بهشت زهرا، در لحظه برخورد خاك با صورت شيرين و چشم‌هاي خندان او، در لحظه ريختن گُل بر خاك خيس بانوي توانمند و خندان سينماي ايران، در لحظه گذاردن مقوايي بالاي سر خاك به نام حميده خيرآبادي كه لايق گذاشتن شمش طلاي همه عالم بود... كسي نباشد. كسي نبيند. چراكه كسي باور نمي‌كرد اين انسان پر از اشتياق، پر از شور زندگي، پر از نشاط و شادماني و هيجان‌ زندگي، رضا داشته باشد با مرگ برود. او اميد را دوست داشت. او زندگي را دوست داشت. كارش را دوست داشت. همكارانش را دوست داشت. مردم را دوست داشت. من چه‌طور مي‌توانستم بگذارم مردمي كه او را دوست داشتند، مردمي كه او را مادر، خواهر، دوست و كمك‌دهنده خود مي‌دانستند، ببينند چه‌طور خروار خروار خاك بر پيكر عزيزشان ريخته مي‌شود. اي‌ امان! خاك‌ها را برداريد. بگذاريد برخيزد و بگويد كه چه عاشقانه شما را دوست داشت. 

ما قطعه‌هاي هنرمندان هم مي‌خواهيم ولي قبل از آن، خانه‌هاي هنرمند مي‌خواهيم. مي‌خواهيم پيش از آن‌كه بميرند، قبل از بردن به قطعه هنرمندان كه بسيار آسان است، كه برويم و آن‌ها را آن‌جا بگذاريم و خداحافظ... خانه‌اي باشد كه بتوانيم از آن‌ها نگهداري كنيم. خانه‌اي كه اگر دل‌شان گرفت، اگر خلق‌شان تنگ شد، بتوانيم با وسيله راحت و بزرگ در خور سالمند، آن‌ها را به آن خانه ببريم و به جاي اين‌كه تنها خانم لرستاني به داد آن‌ها برسد، زحمت‌شان، يا درواقع رحمت‌شان به كساني برسد كه موظف به اين‌كار باشند. قانونمند كردن اين كار با اختصاص نمي‌دانم نيم‌درصد يا يك درصد از دستمزد بازيگران كار ناممكني نيست. مي‌توانيم خانه‌اي براي آن‌ها داشته باشيم به نام «خانه چاي/گفت‌وگو/هنرمند». خانه‌اي كه اگر در كوتاه‌مدت نياز به استراحت و رسيدگي داشته باشند بتوانيم به آن‌ها برسيم. خانه‌اي كه پله نداشته باشد. صندلي راحتي داشته باشد. شايد بتوانيم فيلمي براي آن‌ها نشان دهيم، شعري براي آن‌ها بخوانيم، جوكي برايشان تعريف كنيم، يا چندساعت يا حتي يك شب و يك روز آن‌ها را از دل‌تنگي داخل منزل‌شان دربياوريم. شخصا از خانم شهره لرستاني كه در طول اين سال‌ها بدون وقفه دست هنرمندان پيشكسوت و پابه‌سال گذشته را گرفته‌اند و به آن‌ها هرچه از دست‌شان مي‌آمده كمك كرده‌اند متشكرم. شهره تنها به فكر آن‌هاست. آيا بايد همچنان تنها بماند يا نهادي بنيادي، او را ياري خواهد داد؟ نمي‌دانم.» 

ثريا قاسمي در ادامه اين يادداشت آورده است: 

«چه پندها كه نياموختم... 

بازيگر از پاافتاده و ناتوان يعني هيچ. 

بيمارستان مي‌گويد: «با اين بيمه طرف قرارداد نيستيم» بخت برگشته كتابچه تأمين اجتماعي با اندوه، سر پايين مي‌اندازد، چراكه فقط چند عدد قرص و شربت در ميان ورقه‌هايش نوشته‌اند كه مبلغ آن‌ها را به صاحبش مي‌پردازند، نه پول سي‌سي‌يو و جراحي و اتاق و آزمايش‌ها و غيره و غيره و غيره... آن هم صاحبش بايد هفت‌خوان را بپيمايد و روزي صبح علي‌الطلوع كفش آهني و زره‌پولادي و كلاه‌خود نقاب‌دار بپوشد و از ميان ديوهايي به نام اتومبيل‌هاي آخرين سيستم و آتش‌فشان‌هاي سرزمين عجايب يعني گردوغبار و دود شهر تهران به محلي برود كه شايد ده يا بيست درصد مخارج را بدهند كه آيا بدهند يا ندهند. 

پند گرفتم كه به اميد بيمه نباش، به اميد جيب‌ات باش... 

«حميده خيرآبادي ركورددار بازيگري در سينماي ايران تاكنون در بيش از دويست فيلم سينمايي به ايفاي نقش پرداخته و سه بار نيز نامبرده نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل از جشنواره فجر شده است»-جرايد 

اما جايزه‌اي دريافت نكرده است. پيدا كنيد نقش مكمل بهتر از ايشان را. پند گرفتيم كه مكملي بهتر باشيم تا اعضاي هيأت‌هاي داوري از ما بيشتر خوش‌اش بيايد. 

«تسلطش در بازيگري مثال‌زدني است»- جرايد 

ولي هيچ كارگرداني جرأت آن را نداشت كه بتواند از توانمندي فوق‌العاده ايشان براي نقش اول استفاده كند. فيلمنامه‌نويسي حاضر نيست درباره مشكلات سنين بالا داستاني بنويسد كه پنجاه درصد افراد اين مملكت را تشكيل مي‌دهند، با مشكلات و مصايب خودشان. پيدا كنيد مشكلات بازيگران نقش دوم را. 

«خاكسپاري خانم خيرآبادي در شأن ايشان نبود.»-جرايد 

اما كسي هرگز سوال نكرد كه ماهي 120000 تومان حقوق پيشكسوتان چه‌قدر در شأن بلند و توانمندي بي‌مثال ايشان بود. پيدا كنيد پس از كسر مبلغ آزمايش‌هاي متعدد و گهگاه خوابيدن در بيمارستان و خريدن قرص‌هاي گران‌قيمت تجويزشده از طرف پزشكان، مابقي 120000 تومان، چه مبلغي مي‌شود كه بتوان با آن براي بقاي زندگي جنگيد؟ 

پند مي‌گيريم كه متواضعان چگونه با سربلندي زندگي مي‌كنند و همچنان لبخند مي‌زنند، لبخندي به‌يادماندني مانند لبخند خانم حميده خيرآبادي.» 

ثریا قاسمی در ادامه‌ با اشاره به سال‌هاي اخير زندگي حميده خيرآبادي آورده است:«ايشان در طول پنج، شش سالي كه خودشان اعلام كرده بودند ديگر كار نمي‌كنند، پيشنهادهاي بسياري داشتند؛ از جمله فيلم آقاي بهمن فرمان‌آرا، فيلم آقاي حسن فتحي، سريال آقاي اكبر خواجويي و بسياري پيشنهادهاي ديگر كه ايشان به مناسبت نگراني از ادامه كار، رد كرده بودند. آخرين پيشنهاد براي دو جلسه كار آقاي ابوالحسن داودي را چون حال‌شان خوب بود، قبول كرده بودند كه اين باعث سرزبان افتادن سريال آقاي داودي شد. 

پند مي‌گيريم كه حتي مرگ‌مان مي‌تواند تبليغي براي كار باشد. 

سپاسگزارم و متشكرم از تمامي كساني كه گل فرستادند يا تسليت تلفني گفتند يا تسليت روزنامه‌اي نوشتند و از مردم سراسر ايران كه در غم از دست‌دادن مادرشان با من شريك بودند. در نهايت براي شايعه‌سازان آرزوي آرامش و عاقبت‌بخيري مي‌كنم. فراموش نكنيم كه خانم خيرآبادي تمايل داشتند در قبر خريده شده توسط خودشان در سال‌هاي پيش، به خاك سپرده شوند. در قطعه 66 بهشت‌زهرا.» 

ثريا قاسمي در بخش پاياني اين يادداشت نوشته است: 

««لذت لمس احساس مادرانه از سينماي ايران گرفته شد.» پيام تسليت مكتوب هديه تهراني 

«من نمي‌توانم به شما تسليت بگويم يا شما را دلداري بدهم، اين شما هستيد كه بايد به ما دلداري بدهيد.» 

-پيام تسليت تلفني ميكاييل شهرستاني. 

اين دو پيام صميمي و صادقانه و دل‌نشين و عاشقانه بارديگر به يادم انداخت كه برادران و خواهران بي‌شماري دارم كه در سوگ حميده خيرآبادي هستند. روانش شاد باد...».
 


 


علی مصفا و لیلا حاتمی از خبرگزاری فارس به خاطر انتشار خبر کذبی درباره احضار این زوج سینمایی، به قوه قضائیه شکایت کردند.

خبرگزاری فارس هفته‌جاری در خبری ادعا کرده بود که مصفا و حاتمی به اتهام «زمین‌خواری» به دادگاه احضار شده‌اند.

این زوج سینماگر با انتشار اطلاعیه‌ای با رد این ادعا، از خبرگزاری فارس و وب‌سایت روزنامه بانی‌فیلم به خاطر انتشار این خبر به شعبه نهم بازپرسی ویژه دادگاه کارکنان دولت شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس در شرایطی از احضار این دو هنرمند خبر داده بود که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، مصفا و حاتمی از محمد خاتمی خواسته بودند تا نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.

چندی بعد سینما جمهوری تهران که متعلق به این دو هنرمند بود، صبح ۲۴ آبان ماه سال 1387 دچار آتش‌سوزی شد و بخش‌هایی از آن به کلی از بین رفت.

برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه توقیف شده اعتماد یک روز بعد از حادثه، از احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی خبر داده بودند.

۲۴ آذر ماه همان سال محمدرضا حاجی‌بیگی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت که بررسی‌های همه‌جانبه کارشناسان آتش‌نشانی مشخص کرده که آتش‌سوزی این سینما «عمدی» بوده است.

منبع: وب‌سایت کلمه

پیشینه
«احضار» علی مصفا و لیلا حاتمی به دادگاه


 


یک مقام وزارت کشور ادعا کرد ایران رکورد کار اطلاعاتی و امنیتی در جهان را شکسته است.

صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور گفته که ایران با شکستن این رکورد از سال جدید شمسی (1389) از اقتدار قابل توجهی برخوردار شده است.

آقای مرتضوی افزوده که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی طی یک‌سال گذشته توانسته‌اند «با اقداماتی فراتر از مرز ایران، شرور وابسته به سازمان‌های جاسوسی جهان و تحت حمایت آمریکا و انگلیس را شناسایی، بازداشت و محاکمه کنند.»

مسئولان امنیتی و اطلاعاتی ایران با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات (22 خرداد 1388) تلاش می‌کنند با قدرتمند نشان دادن اقدامات خود، مخالفان دولت و جنبش سبز را برترسانند.

آنها طی ماه‌های اخیر بارها ادعا کرده‌اند قوی‌ترین سیستم امنیتی و اطلاعاتی در منطقه را در اختیار دارند و برخی اقدامات آنها مانند دستگیری عبدالمالک ریگی، موجب «حیرت» سیستم‌های اطلاعاتی جهان شده است.

منبع: ایسنا


 


جبهه مشارکت بازگرداندن محسن میردامادی به زندان را اقدامی «منفعلانه، بی‌سابقه و منحصر به‌فرد» در تاریخ بشریت دانست و اعلام کرد این رفتار به منزله «اعلام رسمی شکست پروژه سرکوب و قلع و قمع هر صدای منتقد» است.

محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات بازداشت شده و پس از مدتی به طور موقت از زندان آزاد شده بود، هفته‌جاری به زندان بازگردانده شد.

 جبهه مشارکت در واکنش به بازگشت آقای میردامادی به زندان، اعلام کرده که «این اقدام نابخردانه نشانه تعمیق و فراگیری اصلاحات در قالب جنبش سبز و هراس مخالفان سرکوبگر آن از این جنبش مردمی است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده برای وفاداران به انقلاب اسلامی تلخ است که «عده‌ای با مصادره نهادهای قانونی و با سوء‌استفاده از قوه قهریه به خود اجازه می‌دهند تا تمام دستاوردهای عظیم ملت را بر باد دهند.»

در این بیانیه همچنین آمده که «تاسف آنجا است که بخشی از نیروهای نظامی و امنیتی با سلطه بر بخشی از قوه قضاییه نه فقط استقلال این قوه را مخدوش کرده‌اند بلکه به حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ضربات جبران ناپذیری وارد می‌کنند.»

جبهه مشارکت در بخش پایانی بیانیه خود از رئیس قوه قضائیه خواسته است: «حداقل به حیثیت صنفی این قوه حساسیت داشته باشند و نسبت به این دخالت‌های غیرقانونی واکنش نشان دهند.»

منبع: وب‌سایت تحول سبز

پیشینه
شش سال حبس برای تاج‌زاده، سلیمانی و میردامادی


 


سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود جمهوری اسلامی را یکی از بدنام ترین حکومت‌های جهان در زمینه نقض حقوق انسانی معرفی کرد.

در گزارش سال ۲۰۰۹ حقوق بشر عفو بین‌الملل، وضعیت حقوق انسانی در ایران در سال گذشته «وحشتناک» توصیف شده است.

در گزارش سالانه‌ این سازمان آمده‌ است: «وضعيت حقوق بشر در ايران به طرز بارزی در سال گذشته وخيم‌تر شده‌ است.»

 عفو بين‌الملل یادآور شده که از زمان انتخابات رياست جمهوری ايران در 22 خرداد ماه سال گذشته، معترضان و فعالان حقوق‌بشر به شکل گسترده‌ای بازداشت شده‌اند.

عفو بین الملل تعداد کسانی که در سال گذشته در دوره‌هایی در زندان‌های سیاسی ایران بوده‌اند را حدود پنج هزار تن اعلام کرده است.

 در سال گذشته بيش از ۸۰ نفر از بازداشت‌شدگان در دادگاه‌های نمايشی جمهوری اسلامی محاکمه شدند و دست‌کم ۱۶ نفر از آن‌ها به مرگ محکوم شدند.

منبع: گویانیوز


 


محمدعلی جعفری می‌گوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از آنکه نیروی نظامی باشد، سازمانی «سیاسی‌ـامنیتی» است.

آقای جعفری گفته «سپاه نباید صرفا با اسلحه از انقلاب دفاع کند و باید بر اساس تهدیدات روز، خود را آماده کند.»

از نظر فرمانده سپاه، «سپاه باید بتواند برای آماده‌سازی هرچه بهتر خود برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گام‌های موثری بردارد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمترین سازمان نظامی در جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود که در سال‌ گذشته به بهانه مقابله با «کودتای مخملی» در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات نقش موثری داشت.

نیروهای سپاه و بسیج در سال‌های اخیر دخالت‌های آشکاری در تمام انتخابات برگزار شده در ایران داشته‌اند که این مسئله با انتقاد‌های گسترده‌ای روبرو بوده است.

براساس دستور آیت‌الله خمینی، دخالت نیرو‌های نظامی در فعالیت‌های سیاسی ممنوع است اما در سالهای اخیر دست اندرکاران سپاه این دستور را تفسیر کرده اند تا بتوانند در سیاست نقش بازی کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

پیشینه

سعیدی: امام نگفته سپاه کار سیاسی نکند


 


محمود احمدی‌نژاد از کسانی که به گفته وی در یک‌سال گذشته مردم را قربانی کردند تا خودشان بمانند به شدت انتقاد کرد.

آقای احمدی‌نژاد نامی از این افراد نبرد، اما گفت که آنها از «فرصت‌ها» بهره نمی‌برند و «غیر وفادار» هستند.

رئیس دولت دهم افزود اگر مرز‌ها بهم بخورد و مقام‌های جمهوری اسلامی با یکدیگر «زد و بند» کنند، در سطوح پایین‌تر این رابطه تبدیل به «رشوه» می‌شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که «دسته‌جات، گروه‌ها و احزاب محترمند ولی حق دخالت در امور کشور را ندارند.»

وی خطاب به مسئولان نهاد‌های دولتی هم گفت: «همکاران‌تان را از افراد اهل ایمان و بدون باج دادن انتخاب کنید. اجازه ندهید برخی تبارها و باندها به اسم انقلاب حاکم بر سرنوشت مردم شوند.»

اظهارات احمدی‌نژاد در شرایطی ایراد می‌شود که دولت وی با تقلب گسترده‌ در انتخابات 22 خرداد ماه سال گذشته  همچنان روی کار مانده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دولت احمدی‌نژاد را «نامشروع» اعلام کرده‌اند.

منبع: ایسنا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته