-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

Latest News from Mizan Khabar for 05/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



Zendan-01

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد با تماس تلفنی با خانواده مجید توکلی با این خانواده ابراز همدردی کردند.

به گزارش دانشجونیوز رهبران جنبش سبز با تماس تلفنی و گفتگو با مادر مجید توکلی در جریان آخرین وضعیت سلامتی مجید قرار گرفته و اعلام کردند که مجید توکلی را فراموش نکرده اند و تنها دوری شهر شیراز از تهران باعث شده است که آنها نتوانند به دیدار خانواده توکلی بروند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ضمن ابراز تاسف نسبت به عدم رعایت حقوق ابتدایی مجید توکلی و فشارها بر وی، خواستار پایان بخشیدن به اعتصاب غذای وی و مادر مجید شدند.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از فعالین سیاسی ضمن تماس تلفنی با خانواده توکلی خواستار پایان اعتصاب غذای مادر مجید توکلی شدند. در پی این تماس ها، مادر مجید توکی به اعتصاب غذای خود پایان داده است اما همچنان وضعیت سلامتی مجید توکلی و ادامه اعتصاب غذای وی به شدت نگران کننده است.

مجید توکلی از روز یکشنبه و در پی انتقال به سلول انفرادی در اعتراض به عدم رعایت حقوق اولیه اش به عنوان یک زندانی، دست به اعتصاب غذا زده است. در پی ادامه این اعتصاب غذا، سلامتی و جان مجید توکلی به شدت در خطر افتاده است.


 


atomic-symbol

به گفته ناظران سازمان ملل، کره شمالی با نقض قطعنامه های شورای امنیت به فروش تجهیزات موشکی و اتمی به ایران، سوریه و برمه مبادرت کرده است.

کارشناسان تعیین شده از سوی سازمان ملل برای نظارت بر اعمال تحریم های بین المللی علیه کره شمالی در جدیدترین گزارش خود گفته اند که کره شمالی با استفاده از تمهیدات مختلف توانسته است این تحریم ها را نقض کند و تجهیزات و امکاناتی را در زمینه فناوری اتمی و موشکی به کشورهای ایران، سوریه و برمه (میانمار) صادر کند.

در این گزارش آمده است که با وجود تلاش جامعه بین المللی برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت، کره شمالی همچنان موشک و قطعات و فناوری موشکی به تعدادی از کشورها از جمله سوریه و ایران صادر کرده و کمک هایی را در اختیار برنامه اتمی سوریه قرار داده است.

در اکتبر سال 2006 و در پی ادعای حکومت کره شمالی در مورد آزمایش یک "وسیله انفجاری اتمی"، شورای امنیت سازمان ملل یک رشته تحریم های بین المللی را علیه این کشور تصویب کرد و به اجرا گذاشت و از این کشور خواست تا فعالیت خود در زمینه فناوری نظامی هسته ای و موشکی را متوقف کند.

سال گذشته نیز، شورای امنیت در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی، قطعنامه دیگری را نیز تصویب کرد که حاوی تحریم های جدید بین المللی از جمله محدودیت هایی علیه مقامات نظامی و سیاسی ارشد رژیم کره شمالی است.

این قطعنامه ها طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تصویب شده اند و تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد ملزم به رعایت آنها هستند.

خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از منابع دیپلماتیک در سازمان ملل گزارش کرده اند که گروه هفت نفره ناظران سازمان ملل گفته اند که کره شمالی برای صدور تجهیزات و فناوری اتمی و موشکی به سه کشور ایران، سوریه و برمه از شبکه ای پیچیده متشکل از واسطه ها و شرکت های واقعی صوری و همچنین گروه ها جنایی استفاده کرده است.

در این گزارش موارد دیگری از تخلف از قطعنامه های تحریم کره شمالی نیز ذکر شده که از جمله شامل اقدام یک شرکت ایتالیایی در صدور دو دستگاه قایق تفریحی مجلل و تجهیزات پیشرفته صوتی و تصویری است که احتمالا به سفارش مقامات ارشد کره ای به آنها تحویل داده شده است.

ناظران سازمان ملل توصیه کرده اند که در مورد اقدامات کره شمالی در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام و از تمامی کشورها خواسته شود که با قطعنامه های تحریم کره شمالی همکاری کامل به عمل آورند.

مواردی از نقض تحریم کره شمالی

هیات ناظران سازمان ملل به طور تفصیلی تمهیداتی را که کره شمالی و طرف های تجاری آن برای انجام مخفیانه معاملات مشمول تحریم به کار گرفته اند توضیح می دهد و پیشنهادهایی را برای جلوگیری از تکرار این وضعیت توصیه می کند.

به گفته منابع دیپلماتیک، گزارش ادواری هیات نظارت در جلسه محرمانه ای با حضور کارشناسان اعزامی از پنج عضو دایم شورای امنیت و همچنین ژاپن و کره جنوبی مورد بررسی قرار می گیرد و احتمالا پیشنهادهای اجرایی این جلسه به مقامات سازمان ملل ارائه می شود.

ناظران سازمان ملل همچنین گفته اند که به نظر می رسد که منع صدور فناوری و تجهیزات موشکی و اتمی و تسلیحاتی و همچنین ممنوعیت واردات برخی اقلام خارجی تاثیری محسوس بر شرایط اقتصادی کره شمالی گذاشته است.

این هیات در عین حال توصیه کرده است که لازم است افراد و نهادهای دیگری به فهرست هشت سازمان و پنج شخصیت کره شمالی افزوده شود که در حال حاضر، مشمول مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت مسافرت به خارج هستند.

این گزارش در حالی ارائه شده است که کره شمالی به دلیل حمله و غرق یک شناور نیروی دریایی کره جنوبی که به کشته شدن چهل و شش سرنشین آن منجر شد با فشارهای بین المللی مواجه بوده و احتمال صدور قطعنامه جدیدی از سوی شورای امنیت علیه این کشور مطرح شده است.

در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران هم به دلیل ادامه برخی از برنامه های هسته ای خود مشمول یک رشته تحریم های سازمان ملل قرار دارد که به خصوص مبادلات تجاری در زمینه های موشکی و هسته ای با این کشور را منع می کنند.

علاوه بر فعالیت های هسته ای، ایران پیگیر برنامه موشکی نیز هست و هر از چند گاه از تولید و آزمایش انواع موشک های پیشرفته خبر داده اما تاکید داشته که این تسلیحات در صنایع نظامی داخلی طراحی و تولید شده اند.

در سوریه نیز، دولت این کشور اطلاعاتی رسمی درمورد برنامه های هسته ای و موشکی خود انتشار نداده اما در سپتامبر سال 2007، نقطه ای در خاک آن کشور هدف حمله هوایی قرار گرفت و چند ماه بعد اسرائیل اعلام کرد که محل ساخت تاسیسات اتمی سوریه را بمباران کرده است.

به گفته برخی منابع غربی، این تاسیسات با کمک مستقیم کره شمالی در دست احداث بود اما مقامات سوری این اتهامات را به طور کامل رد کرده اند.

در مورد برمه هم، تعدادی از کشورهای غربی، دولت این کشور را به دلیل سرکوب آزادی های سیاسی و نقض حقوق بشر هدف تحریم های تجاری قرار داده اند و همزمان، خواستار تصویب قطعنامه شورای امنیت و وضع تنبیه های رسمی بین المللی علیه حکومت این کشور بوده اند.

منبع:بی بی سی


 


 

economy

استاد دانشگاه تربیت مدرس که هم اکنون ریاست مرکز آمار ایران را بر عهده دارد، با بیان اینکه اقتصاد کشور ما متاثر از مشکلات فراوانی است و این مشکلات از دیرباز کشور ما را تهدید می‌کند، معتقد است: اگر چه کشور از لحاظ امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری‌، منابع فیزیکی، مادی و خدادادی وضعیت بسیار مناسبی دارد، اما موقعیت اقتصادی آن خوشایند نیست. حال آن که برخی کشورها که از لحاظ بهره‌مندی از امکانات بالقوه همتراز ما هستند، جایگاه اقتصادی بهتری دارند.

به گزارش ایسنا، عادل آذر با اشاره به این که اگر ایران از لحاظ بهره‌مندی از منابع طبیعی نظیر نفت، گاز و منابع زیر زمینی با کشوری مثل ژاپن مقایسه شود، به این نکته پی خواهیم برد که کشور ما وضعیت بسیار مناسبی دارد، حال آن که کشورهایی نظیر ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه جایگاه اقتصادی بهتری دارند، می‌گوید: متاسفانه رتبه اقتصاد ایران در جهان بالای یک‌صد است و از نظر رفاه اقتصاد میان کشورها جایگاه هفتاد و پنجم را دارد؛ ضمن این که نرخ تورم ایران دو رقمی است. این مشکلات البته دلایل متعددی دارد که بخشی از آن مربوط به سابقه تاریخی است و به مشکلات حکومتی به ویژه در صد سال اخیر برمی‌گردد.

او با اظهار این عقیده که حکومت‌های گذشته نتوانستند از استعدادهای بالقوه کشور به خوبی استفاده کنند و جریان نخبه‌کشی که از دوره قاجار آغاز شد و تا دوران پهلوی نیز ادامه داشت و بزرگانی نظیر امیر کبیر را به نابودی سپرد، به این عقب ماندگی‌ها دامن زد، معتقد است: بعد از انقلاب امید می‌رفت با حکمفرما شدن مدیریت اقتصاد مدرن، بسیاری از این مشکلات حل شود، اما متاسفانه بحران‌هایی مثل تحریم اقتصادی از جانب آمریکا و نیز جنگ تحمیلی هشت ساله، وضعیت اقتصادی ایران را نابسامان کرد.

وی می‌افزاید: در حال حاضر برخی از مشکلات تا حدودی برطرف شده‌اند. پس از جنگ و بعد از کسب استقلال سیاسی، کشور به ثبات مدیریتی خوبی رسید، به گونه ای که بسیاری از عقب ماندگی های اقتصادی جبران شد. از جمله کارهایی که در زمینه برطرف شدن این عقب‌ماندگی ها صورت گرفته است، ابلاغ فعالیت‌های اصل ۴۴ قانون اساسی لایحه اجرای سیاست‌های کلی این اصل، قانون برنامه‌های پنج ساله و نیز تدوین چشم‌انداز بیست ساله است که با تحقق این‌ها، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود.

آذر با تاکید بر این که بزرگترین مشکل در راستای تحقق این اهداف، توجه نداشتن به بحث بهره‌وری است، می‌گوید: بهره‌وری به معنی استفاده از نرم‌افزارها به جای سخت‌افزارها است؛ به این معنی که به جای استفاده از نفت، از علم و دانش و منابع فیزیکی استفاده شود. در ایران، نهضت بهره‌وری مورد بی توجهی واقع شده است. بهره‌وری در حقیقت استفاده درست از مغزافزارهاست. در ژاپن ۸۷ درصد رشد تولید ناخالص داخلی(GPD) از طریق مغزافزارها و فقط ۱۳ درصد آن از طریق منابع فیزیکی به دست می‌آید، حال آن که در ایران حدود ۷۸ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی مربوط به منابع فیزیکی است.

او ادامه می‌دهد: به جای این که نفت که یک دارایی بین نسلی است، فروخته شود و درآمد آن برای ایجاد ارزش افزوده، تولید و ثروت استفاده شود، این درآمد صرف هزینه‌های جاری شده است. به همین دلیل ۷۸ درصد رشد تولید ناخالص داخلی، حاصل فروش منابع داخلی به ویژه نفت و فقط ۲۲ درصد مربوط به منابع دیگر به ویژه علم و دانش است و این فاجعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است. توجه نکردن به بحث بهره‌وری و کارایی سبب شده که در بودجه‌های سالانه، از هر صد واحد پولی که صرف طرح‌های عمرانی می‌شود، فقط ۵۵ واحد آن تبدیل به کار خروجی شود و ۴۵ واحد دیگر آن ناکارآمد باقی بماند و این به معنای ضایع شدن پول است.

رییس کنونی مرکز آمار ایران می‌گوید: برای نمونه در سال ۱۳۸۷ بودجه عمرانی، ۲۴ هزار میلیارد تومان بود. حال آن که به دلیل مدیریت نادرست و عدم کارایی، قسمت زیادی از این بودجه ضایع می‌شود. این ها بزرگترین آسیب‌هایی است که اقتصاد کشور را تهدید می‌کنند. امروزه به دلیل مشکل بیکاری، ‌تورم و نیز عدم کنترل نقدینگی با وجود منابع عظیمی که در کشور وجود دارد، بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ما زیر خط فقر مطلق و بیش از ۳۰ میلیون نفر آن‌ها زیر خط فقر نسبی به سر می‌برند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه به موضوع بودجه‌ریزی نیز اشاره کرده و با بیان این که مهمترین تجربه‌اش در حوزه‌های تحقیقاتی و اقتصادی مربوط به به مساله بودجه ریزی این است که سیستم بودجه‌ریزی ایران، هیچ نوع هم خوانی با نظام بودجه‌ریزی علمی رایج در دنیا ندارد، می‌گوید: البته تلاش‌هایی صورت گرفته است که مسیر بودجه‌ریزی هدایت شود و ساختاری علمی پیدا کند. نظام های بودجه‌ریزی مختلفی چون بودجه‌ریزی بر مبنای صفر، بودجه‌ریزی طرح و برنامه و بودجه‌ریزی عملیاتی در دنیا وجود دارند، ولی سیستم بودجه‌ریزی ایران که در قالب لایحه به مجلس می‌آید و مجلس بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کند، با هیچ یک از این نظام‌ها سازگار نیست و ساختاری ویژه دارد که در چارچوب هیچ یک از این نظام‌ها قرار نمی‌گیرد، لذا من تمام نقدها، بحث‌ها و تحقیقاتم را به سمتی هدایت کردم که نظام بودجه‌ریزی، علمی شود و با یکی از این نظام‌ها منطبق شود.

او می‌گوید: اگر بودجه‌ریزی، عملیاتی شود، به وسیله همین ساختار و نظام بودجه ریزی می‌توان در حوزه هزینه‌ها، خواه هزینه عمومی و جاری و خواه هزینه عمرانی، حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد صرفه‌جویی کرد و این مقدار صرفه‌جویی در بودجه ۷۱ هزار میلیارد تومانی، مقداری قابل توجه است و بسیاری از کشورهای دنیا این امر را تجربه کرده‌اند.

این گفتار از جلد اول مجموعه "مشاهیر اقتصاد ایران" که به تازگی رونمایی شد، برگرفته شده‌ است. زمان انجام گفت‌وگوی آذر با این کتاب پیش از تصدی مرکز آمار از سوی وی است.


 


israel-flag

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه کشورش آماده از سرگیری تماس‌های صلح با اسرائیل است، می‌گوید که ایران نیز از مذاکرات صلح غیرمستقیمی که دو سال پیش با میانجی‌گری ترکیه بین سوریه با اسرائیل در جریان بود، حمایت می‌کرد.

این نخستین بار است که رهبر سوریه از «حمایت ایران» از آن تماس‌های صلح سخن گفته است.

به گزارش بلومبرگ، بشار اسد پنجشنبه در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی «چارلی رز» با اشاره به مذاکرات دو سال پیش اسرائیل و سوریه به میزبانی ترکیه گفت که در آن تماس‌ها با هدف دستیابی به صلح میان دو کشور و باز پس‌گیری ارتفاعات جولان، سوریه حمایت ایران را در کنار خود داشت.

آقای اسد در مورد «حمایت ایران از تماس‌های صلح سوریه با اسرائیل» توضیح بیشتری نداده است.

این گفت‌وگوها، دوسال پیش، در زمانی در جریان بود که محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت نهم قدرت را در دست داشت و در طول عمر این دولت خود، بارها بر لزوم محو اسرائیل از نقشه جغرافیا تأکید کرده بود.

آقای احمدی‌نژاد در دیدارها و تماس‌های ماه‌های اخیر خود با بشار اسد و گروه‌های جهادی فلسطینی در دمشق و تهران نیز بارها گفته است که «در صورت وقوع نبردی در منطقه، باید این بار کار اسرائیل را یکسره کرد».

جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و همواره تماس‌های صلح گذشته میان اسرائیل با کشورهای عربی را به شدت مورد انتقاد قرار داده، و مذاکرات سیاسی جاری میان فلسطینی‌ها با اسرائیل را نیز «گفت‌وگوهایی با هدف به سازش کشاندن فلسطینی‌ها» می‌داند.

ایران شریک راهبردی سوریه، و حامی حزب‌الله لبنان، حماس و دیگر گروه‌های جبهه مقاومت (مخالفان صلح و تماس‌های سیاسی با اسرائیل) است.

توصیه اسد به اسرائیل

آقای اسد در مصاحبه در برنامه «چارلی رز» به اسرائیل توصیه کرد که تنها از راهکار صلح است که می‌تواند خود را در امان ببیند، و گفت که «با داشتن یک شریک، دستیابی به صلح می‌تواند سریعاً محقق شود اما در حال حاضرسوریه چنین شریکی در برابر خود نمی‌بیند».

دولت ترکیه در سال ۲۰۰۸ در زمانی که اهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل بود، میزبان چهار دور مذاکرات غیرمستقیم اسرائیلی- سوری در استانبول بود. این تماس‌ها هنگامی که اهود اولمرت به دلیل اتهامات فساد مالی در کشورش در حال کناره‌گیری از نخست‌وزیری بود واسرائیل آماده تدارک برگزاری انتخابات پارلمانی دیگری شد، متوقف گردید.

حمله ارتش اسرائیل به غزه در آخرین هفته‌های عمر دولت اهود اولمرت نیز دلیل جدی دیگری برای بستن دفتر کم‌برگ میانجی‌گری ترکیه بین اسرائیل و سوریه بود.

در دولت بعدی اسرائیل به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو، علیرغم توصیه‌های موافق بسیاری از سیاستمداران و ژنرال‌های اسرائیلی به از سرگیری تماس‌های صلح با سوریه، این امر تا کنون امکان‌پذیر نشده است.

به ویژه آنکه مناسبات خود ترکیه با اسرائیل به دلیل ناخشنودی اسرائیل از حمایت‌های ترکیه از حماس و انتقادهای شدید نخست‌وزیر اسلامگرای ترکیه از اسرائیل، دیگر به خوبی سال‌های گذشته نیست.

پیش از تماس‌های غیرمستقیم اسرائیلی- سوری با میزبانی ترکیه، این دو کشور متخاصم در سال ۲۰۰۰ میلادی در زمان حیات حافظ اسد، رهبر پیشین سوریه و نخست‌وزیری اهود باراک، رهبر حزب کارگر در اسرائیل مدتی مذاکرات مستقیم صلح را با میزبانی بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت آمریکا درکمپ دیوید برگزار کردند.

اما عمر دولت باراک به ثمر بخشیدن به مذاکرات کفاف نداد و حافظ اسد نیز اصرار داشت که افزون بر ارتفاعات جولان، بخش‌هایی از دریاچه طبریه در شمال اسرائیل هم به تسلط سوریه در آید، که افکارعمومی اسرائیل را خشمگین کرد.

اسرائیل از نبرد شش روزه سال ۱۹۶۷ ارتفاعات جولان را در تسلط دارد و در ۴۳ سال اخیر ده‌ها شهر و شهرک در این منطقه ساخته و صدها هزار اسرائیلی در آن سکنی گزیده‌اند.

بشار اسد در زمینه مناسبات کشورش با آمریکا از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما نیز گفته است که این روابط تا حدی بهبود یافته اما افزوده است: «دولت آمریکا هنوز باید گام‌های دیگری برای جلب اعتماد سوریه و پویایی صلح بردارد».

باراک اوباما اخیراً تحریم‌های آمریکا علیه سوریه را برای ششمین سال پی در پی تمدید کرد؛ تحریم‌هایی که صدور هرگونه کالا غیر از مواد غذایی و دارو به سوریه را منع کرده، و از جمله نمی‌گذارد که سوریه از کتاب‌های آموزشی گرفته تا قطعات هواپیماهای بوئینگ آمریکایی را خریداری کند.

اسرائیل و آمریکا در دو ماه اخیر در مورد انتقال تجهیزات نظامی پیشرفته‌تر، به ویژه ارسال موشک‌های جدید از خاک سوریه برای حزب‌الله، به دولت دمشق هشدار داده‌اند.

اما رئیس‌جمهور سوریه در این مصاحبه اظهار نظر کرده است که «حملات مکرر اسرائیل به سوریه و لبنان، و سرسختی اسرائیل در برابر درخواست‌ها برای خروج از اراضی اشغالی است که عامل بی‌ثباتی منطقه است نه وجود حزب‌الله».

منبع:رادیو فردا


 


 

islamic_republic_of_iran

حیدر مصلحى، وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى با اذعان به اینکه رهبران جنبش سبز همچنان به تلاش‌های خود ادامه مى‌دهند، آنها را متهم کرده است که براندازی دین از بطن جامعه را دنبال کرده‌اند.

وى که در گردهمایى امامان جمعه و جماعات شهرستان‌هاى کاشان، آران و بیدگل در شهر کاشان سخن مى‌گفت، در این باره اظهار داشت: «هم اکنون سیستم امنیتى و اطلاعاتى کشور بر سران فتنه تسلط بسیار خوبى دارد، گرچه آنها دست از تلاش بر نمى‌دارند».

در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه میرحسین موسوى و مهدى کروبى، دو تن از رهبران جنبش سبز در ایران خواستار برگزارى راهپیمایى در این روز شده و از ادامه اعتراض‌ها سخن گفته‌‌اند.

در مقابل وزیر اطلاعات دولت دهم رهبران جنبش سبز را به تلاش براى «براندازى دین» متهم کرده و گفته است: «در بررسى‌هاى انجام شده از دفاتر و مجموعه‌هاى برخى از سران فتنه به اطلاعاتى دست یافته‌ایم که از ۲۰ سال قبل گروهى شکل گرفته بود که هدف آن براندازى دین از بطن ایران اسلامى است و همه اینها داراى مستندات است».

حامیان دولت و رسانه‌هاى وابسته به آنها معمولاً از مهدى کروبى، میرحسین موسوى و نیز محمد خاتمى، رئیس جمهور پیشین ایران با عنوان «سران فتنه» نام مى‌برند و به ویژه در هفته‌هاى گذشته حملات خود را به این رهبران جنبش سبز در ایران گسترش داده‌اند.

وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى همچنین از اصلاح‌طلبان با عنوان «ضد انقلاب جدید و تهدیدى دیگر علیه نظام» نام برده که به گفته وى «حرکت آن در دوره سازندگى شروع و در دوره اصلاحات به اوج رسیده» بود.

حیدر مصلحى در این باره گفته است: «این طیف که در دولت نهم با چالش جدى مواجه شد و سیلى محکمى خورده بود، در انتخابات دهم به میدان آمد و به دنبال بازسازى خودش بود و در نهایت به جریان فتنه انجامید».

وى با بیان این که «نفاق جدید» در واقع پایه‌گذار «فتنه بعد از انتخابات دهم» بود، افزوده است: «کسانى که در دوره حیات امام جرئت نمى‌کردند، بگویند ما با ولایت فقیه مشکل داریم، اینجا به میدان آمدند و در واقع باطن خودشان را نشان دادند».

وزیر اطلاعات در ادامه از «موفقیت بزرگ سیستم‌هاى اطلاعاتى و امنیتى کشور در جنگ نرم» خبر داده و افزوده است: «سربازان گمنام امام زمان در قضیه مقابله با فتنه در شبکه‌هاى مجازى با تخصص بسیار بالاى اینترنتى، چنان مقابل استکبار و به ویژه آمریکا قرار گرفتند که آنها در میدان نیز از ایران رو دست خوردند».

حیدر مصلحى همچنین از شبکه جهانى اینترنتى به عنوان «ابزارى ساخته دست استکبار» نام برده و از امامان جمعه هم خواسته است، «استفاده از شبکه مجازى و اینترنت را جدى بگیرند و با این شیوه به مقابله دشمنان بپردازند».

«اتفاقات کهریزک قابل مقایسه با شکنجه‌های قبل از انقلاب نیست»

از سوى دیگر در ادامه حملات حامیان دولت به رهبران جنبش سبز در ایران، غلامعلى حدادعادل، یکى از نمایندگان حامى دولت در مجلس نیز روز پنج‌شنبه در سخنانى با حمله به رهبران جنبش سبز در ایران آنها را متهم کرد که هیچ گونه «سابقه انقلابى» ندارند.

مشاور رهبر جمهورى اسلامى در این باره گفته است: «اتفاقات سال ۸۸ مانند کهریزک -که ما به آن راضی نبودیم- قابل مقایسه با شکنجه‌هاى قبل انقلاب نیست و چقدر جاى تأسف است، بعضى از آقایانى که خود را انقلابى مى‌دانند– در صورتى که با توجه به مطالعه روزنامه‌هاى قبل از انقلاب هیچ سابقه انقلابى از آنها ندیده‌ایم- و برخى اشخاص با سابقه انقلابى که امروز رهبرى «جنبش» را برعهده گرفته‌اند، مى‌گویند فردى پیش ما آمده که مى‌گوید در زندان‌ها با نوامیس مردم فلان کارها صورت مى‌گیرد و این خبر را در اختیار خبرگزارى‌هاى اسرائیلى و آمریکایى قرار مى‌دهند».

مهدى کروبى، یکى از نامزدهاى معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى در ایران با استناد به اظهارات شمارى از بازداشت‌شدگان رویدادهاى پس از انتخابات در ایران براى نخستین بار ماجراى تجاوز جنسى به زندانیان را در بازداشتگاه‌ها افشا کرده بود که با واکنش تند حامیان دولت روبرو شده بود.

حداد‌عادل در ادامه سخنان خود با اشاره به انتقاد میرحسین موسوى از اعدام شمارى از زندانیان سیاسى در ایران نیز گفته است: «چقدر جاى تأسف دارد که عده‌اى در غرب کشور آدم کشى و مزدورى بیگانه مى‌کنند و پس از محاکمه و مجازات فردى از آنها حمایت مى‌کند که خود را انقلابى و بسیجى مى‌نامد و دم از امام مى‌زند».

وى همچنین افزوده است: «بنده نمى‌دانم آقایانى که از به اصطلاح جنبش کذایى حمایت مى‌کنند و ادعا مى‌کنند موى خودشان را در سیاست سفید کرده‌اند، چرا در برابر اعلامیه طرفدارى از تروریست‌هاى بیگانه سکوت مى‌کنند؟ ولى بدانند که ملت آنها را با همدیگر حذف و طرد مى‌کند و اگر راننده هدایت ماشین را به عهده گرفته در صورت سقوط همه مسافران را به قعر جهنم این دنیا و آن دنیا مى‌فرستد».

حداد عادل که پیوند خویشاوندى با على خامنه‌اى دارد، در بخش دیگرى از سخنان خود با بیان این که رهبر جمهورى اسلامى «زندگى ساده‌اى» دارد، به دفاع از وى در مقابل اتهام‌هاى مالى پرداخته و گفته است: «حال اگر یک شاعر ورشکسته و نکبت‌زده شعرى را مى‌سراید و رهبرى و خانواده ایشان را متهم مى‌کند که به خارج پول مى‌فرستند فایده‌اى ندارد، زیرا مردم مى‌دانند که ایشان چگونه زندگى مى‌کنند».

وی اضافه کرده است که «سابقه ندارد که رهبری با چنین پاک‌دستی، اعتقاد، فرهنگ، خداترسی، فکر، بصیرت و فرزانگی در این کشور حکومت کند که باید قدر آن را بدانیم».

منبع:رادیو فردا


 


azam_taleghani
اعظم طالقانی، دبیر كل جامعه زنان انقلاب اسلامی و صدیقه وسمقی، شاعر و پژوهشگر علوم دینی، با صدور بیانیه ای مشترک، نسبت به مسائل كشور و رخدادهای اخیر، واكنش نشان داده و خاطرنشان کردند "آنان كه با توجیه حفظ نظام و به تعبیر دیگرحفظ قدرت وحکومت، ستم و ستمگران را یاری می كنند، بدانند كه راهی بی سرانجام را برگزیده اند."

اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی، در بیانیه خود که در اختیار جرس قرار دادند، ضمن انتقاد از اینکه "در نظام جمهوری اسلامی فریادرسی یافت نمی شود كه مظلومان و ستمدیدگان از او یاری گیرند؟!"، خطاب به مقامات حکومت خاطرنشان کردند "به ناچار شما مسئولانی را كه در حال حاضر بر مسندی از قدرت تكیه زده اید، می خوانیم واز شما می خواهیم از این همه جور و ستم كه بر فرزندان این آب و خاك می رود جلوگیری كنید."


این دو فعال سیاسی مدنی همچنین بیان داشتند "ای كسانی كه بر مسند فقاهت، قضاوت، قانون گذاری، اجرای قانون نشسته اید! امروز اقشار وسیعی از این ملت از این همه قانون شكنی و تعدی به حقوق مشروع مردمان و بویژه بازداشتهای غیر موجه و غیر قانونی و اعدام‌های بلاوجه و ظالمانه به تنگ آمده و لب به فریاد گشوده‌اند و دادخواهی می كنند. وااسفا كه دادرسی نیست. فرزندان ما در پشت دیوارهای بلند زندان‌ها و بازداشتگاه ها رنج می برند و كشته می شوند و دست ما از نجات آنان كوتاه است. جنایتكاران آزادند و مصون از هر مؤاخذه و مجازاتی و آزادی خواهان اسیرند و با اتهاماتی غیر موجه و محاكماتی غیر عادلانه یا محكوم به تحمل حبسند و یا در انتظار مرگ. كدام دین و مذهب توجیه گر این رفتارهاست؟! "


اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی در این بیانیه همچنین ظلم و همراهان ظلم را مورد خطاب قرار داده و هشدار دادند "به نظر می رسد عده ای راهزن عقل و دین و مدنیت و انسانیت در این آب و خاك می تازند و مسندنشینان بسیاری به اقتضای منافع كوچك و كوتاه مدت خویش، یاطریق همراهی با ترک تازان را بر گزیده اند و یا لب فرو بسته اند و به این ترتیب مصالح بزرگ ملی را قربانی كرده اند. همه دل سوزان این آب و خاك امروز بر این عقیده اند كه تدبیر امور كشور اگر چنین ادامه یابد جز تباهی در انتظار ما نیست. اینان كیستند كه خواستار تباهی ایران زمینند و شما كه با آنان همراهی كرده و نصایح عاقلانه و دلسوزانه و فریادهای روشن گرانه اقشار وسیع ملت را نشنیده گرفته جور و ستم را هرگونه كه مقتضی مصلحت قدرت است توجیه می كنید، بر چه كیش و مذهبید؟ برای آینده فرزندان خود كدام سرنوشت را رقم می زنید ؟"


آنها با تاکید بر اینکه "امروز بی محابا قوانین زیر پا گذاشته می شود، حقوق ملت نادیده گرفته می شود و فرزندانی از این ملت با اتهاماتی كه صدق آن برای ملت شفاف و روشن نگشته مجازات می شوند و حتی به مرگ محكوم می گردند"، خاطرنشان کردند "امروز دستاوردهای عظیم بشری كه در طول تاریخ برای دست یافتن به آنها هزینه ها پرداخت شده است به راحتی به زباله دان افكنده می شود. تفكیك قوا و بویژه استقلال قوه قضایه و مقننه از آن جمله است كه پایمال كردن آن پیكر عدل رانزار، ستم را فربه و حال مردمان را زار ساخته است."


طالقانی و وسمقی در پایان خطاب به مسئولان تاکید کردند "از شما مسند نشینان در هر موضعی از قدرت كه هستید می خواهیم كه برای نجات كشور عاقلانه بیندیشید و عاقلانه رفتار كنید. عاقلانه آن نیست كه فقط به عقل خود و همفكران خود رجوع كنید، عاقلانه آن است كه به عقل همگان رجوع كنید. ما دلسوزانه می گوییم كه اگر در این كار شتاب نكنید دیر خواهد شد. وضعیت نا به سامان امروز نتیجه اغماض، سكوت و تغافل سالیان گذشته نسبت به ظلم و ستم است. اگر سكوت و تغافل و اغماض ادامه یابد، به زودی چنان دامنه ظلم گسترش خواهد یافت كه خود نیز در چنبره آن گرفتار خواهید آمد. گویاهم اكنون هنگام قیام درمحضر عدل الهی است."

منبع:جرس


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به mizankhabar-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به mizankhabar@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته