-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

Posts from Khodnevis for 02/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دعوت «حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران» از مردم آذربايجان براي شرکت در اعتراضات ۱۰ تا ۲۲ اسفند

مردم قهرمان آذربایجان، اينک بار دیگر استبداد دیرین، این‌بار در شکل مذهبی‌ آن زنجیر‌های خود را گشوده، سنگ‌ها را بسته وسگ‌ها را رها کرده است‌.

بار دیگر میهن، غرق در خون و آتش و درد و رنج است و ما وظیفه داریم برای پایان دادن به تبعیض و فقر و زندان و شکنجه ای‌ که توسط استبداد دینی بر آحاد ملت ایران اعم از اقوام و مذاهب و گروه‌های سیاسی و اندیشمندان و هم میهنانمان میرود؛ وارد کارزار گشته و از تاریخ پر افتخار آذربایجان در طول مبارزات مردم ایران دفاع نماییم.

روز اول اسفند ماه توانستیم نيروهای سرکوب‌گر رژیم را هراسان نموده و آنها را سراسيمه به خیابان‌هاي آذربایجان بکشانیم، آنها ترسیده بودند و ما در روز ۱۰ اسفند ثابت خواهیم کرد که ترس آنها بی‌ مورد نبوده و مردم آذربایجان آماده نواختن ضربه نهایی بر پیکر استبداد هستند.

 

آنها از آذربایجان می‌ترسند و برای همین تمام تلاش خود را معطون آن کرده‌اند که آذربایجان را از جنبش سبز دور نگه داشته وآنها از حضور سبز مادر خیابان‌های تبریز و اردبیل و سراب و مشکین‌شهر و مرند و مراغه و... سر تا سر آذربایجان در هراس‌اند.

 

آنها از آذربایجان می‌ترسند و ترس آنها نقطه قوت آذربايجان خواهد بود.

 

 

لذا حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران ضمن دعوت از تمامی‌ هموطنان ترک زبان خود در آذربایجان برای شرکت در اعتراضات سراسری ۱۰ اسفند تا ۲۲ اسفند، بار دیگر همبستگی‌ خود و مردم آذربایجان را از جنبش سبز اعلام کرده و بر مواضع خویش پای می‌فشارد که تنها در صورت سرنگونی رژیم استبدادی دینی حاکم بر ایران مي‌توان به مطالبات اقوام ایرانی جامه عمل پوشانید و تنها در سایه یک نظام دمکراتیک، امکان حصول به مطالبات خویش را داریم .

 

بیز اؤلمه یه حاضیریک ...بابکین سربازی ییک

 

یاشاسین دمکراتیک آزاد ایران

 

یاشاسین آذربایجان

 

حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران


 


هاشمی؛ وفادار به مقام و رهبری یا مردم؟

بخش تحلیل خودنویس: هاشمی رفسنجانی که در هفته گذشته ساعاتی بعد از انتشار بیانیه‌ای از سوی مجلس خبرگان در دفترش، تجمع اعتراضی معترضان در ۲۵ بهمن را «حرام» خوانده بود، امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت که «تکلیف نظام با معاندان روشن است». هاشمی گفت: «ایشان با اشاره به وجود افراد یا گروه‌هایی در کشور که از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتند و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از کودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راههای دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند گفت: تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروههای معاند که ممکن است هنوز هم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در ۲۵ بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد.»

هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع همچنین حضورش در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان را تایید کرد.

انتشار این سخنان در فضای مجازی با موج فزاینده انتقاد از هاشمی رفسنجانی همراه بوده است. این در حالی است که انتشار فیلم تعرض لباس شخصی‌ها به فائزه هاشمی با ابراز احساسات و همدردی‌های بسیاری روبرو شد. فائزه هاشمی از سوی برخی از منتقدین نظام به خاطر تلاش برای سبز جلوه دادن پدرش زیر سوال بوده است.

موضع‌گیری‌های هاشمی رفسنجانی در برابر جنبش سبز، آن هم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و سکوتش در قبال حصر رهبران جنبش سبز برای اعضای این جنبش به سادگی قابل عبور و فراموشی نخواهد بود. همچنین سکوت هاشمی در برابر تعرض به دختری که به خاطر پدرش آسیب‌های فراوانی از سال ۱۳۷۸ دیده جای تامل بسیاری دارد.هاشمی البته معروف به حل مسائل در پشت پرده است، و نمی‌توان دقیقا دانست که آیا باز هم این مساله را در خفا حل خواهد کرد یا نه؟


 


دستمال حریر هاشمی برای معظم و سکوتش در برابر اهانت به فائزه
 


جواب موسوی و کروبی چه خواهد بود؟

همیشه گلایه‌مندیم که رهبریت شجاع در راس رهبریت جنبش وجود ندارد ولی شجاع‌تر از کروبی و موسوی را در این چند سال ندیده‌ام، این دو مثل خیلی از آقایون دیگر فرزندان خود را به خارج نفرستاده‌اند و مثل خیلی‌های دیگر در مقابل کشتار مردم سکوت نکرده‌اند.

وقتی رفتار بسیجیان و سربازان امام زمان را با یک زن (دختر رفسنجانی) را دیدم تنم لرزید که ای داد، با خانواده رفسنجانی که اینگونه از نظام و ولایت فقیه دفاع می‌کند ، چنین رفتار می‌کنند با جوانان در زندانهای ایران چگونه رفتار می‌کنند؟

 

اگر این سربازان مخلص خامنه‌ای با موسوی و کروبی هم اینگونه در حصر رفتار کنند، موسوی و کروبی آیا از خود سوال نمی‌کنند که کجا هستند مردمی که ما جان خود و خانواده خود را اینگونه برای آنها به خطر انداخته‌ایم؟

 

آیا اگر یکی از این سربازان و بسیجیان ساندیس‌خور از کروبی در حصر خانگی سوال کند آقای کروبی کجا هستند مردمی که شما در ویدئو خود گقتید با آنها عهد بسته‌اید?

 

جدا جواب کروبی و موسوی در مقابل این سوال که مردمی که به شما رای دادند و مدام می‌گفتند که اگر موسوی و کروبی را در حصر کنند ال می‌کنیم و ... کجایند، چه خواهد بود؟


 


آیت‌الله دستغیب: برای برخی حفظ نظام به معنای حفظ هیات حاکمه است

این مرجع‌تقلید در نامه خود، با اشاره به این‌که «این‌جانب وظیفه دارم انتقاد کنم» در نامه خود آورده است:« به تدریج نظارت استصوابی پیش آمد و اصل بر عدم برائت، جای اصل برائت را گرفت، و شاهرگ مجلس شورای اسلامی خبرگان و قوه مجریه را به دست آورد، و حاکمیت اکثریّت تبدیل شد به حاکمیت اقلیت، و خبرگان که باید منتخب مردم باشند، در واقع منتخب شورای نگهبان گردیدند، و محور کار آنها که باید مواظبت دقیق بر رهبری در انجام وظایف قانونی‌اش، و مواظبت بر زیر مجموعه که از حدود قانونی‌اش منحرف نشود، تبدیل شد به تبعیت بی چون و چرا از رهبری، و مخالفت با وضع موجود تبدیل شد به مخالفت با ولایت فقیه و نظام و در نهایت به اخراج و یا رای نیاوردن در دوره‌های بعد، اگر در حیات باشد! و این معنا به عینه برای حقیر پیش آمد که در چند سخنرانی تهدید به اخراج و جنگ سرد گردیدم. و قهرا بقیه اعضا نباید جرات انتقادی داشته باشند که چه بسا مبتلا به مثل حقیر شوند و حتی در شهر خویش هر کس به او وابسته باشد به وسیله نیروهای امنیتی دستور به اخراجش صادر گردد و یا برائت بجوید و یا اگر حوزه‌ای داشته باشد به شدت مراقبت شود و حتی المقدور در انزوای کامل به سر برد.»


وی در نامه خود با اشاره به برخی تخلفات رخ‌داده در سال‌های اخیر، آن‌ها را چنین برشمرد:«بردن مال و آبرو و جان افراد، بازداشت افراد پیش از اثبات اتهام، شکنجه برای اعتراف‌گیری در زندان، وجود قضات فاقد صلاحیت در دادگاه، دروغ و تهمت در صدا و سیما، حلال شدن گناه کبیره برای حفظ نظام (که در حقیقت از نظر آن‌ها حفظ هیات حاکم است)، جود فشار بر قضات برای صدور احکام، متهم کردن بی‌دلیل افراد به ارتداد و محاربه، ضرب و شتم افراد در راه‌پیمایی‌ها، شنود تلفن‌ها و تفتیش در حوزه خصوصی زندگی افراد، عدم استقلال حوزه علمیه، دخالت نیروهای امنیتی و نظامی در حوزه، مسجد و دانشگاه، تخلف هیات حاکمه از قانون اساسی، عدم نظارت خبرگان بر کار رهبر، حیف ومیل بیت‌المال و تخلفات شورای نگهبان از وظایف قانونی خود.»


این نماینده مجلس خبرگان که پیش از این نیز در نطقی در مجلس خبرگان، به انتقاد از رهبرجمهوری‌اسلامی پرداخته وخواستار بررسی عملکرد رهبری در حوادث پس از انتخابات شده بود، در سخنان خود خواستار لغو نظارت استصوابی، برچیده شدن سانسور، محاکمه عوامل سرکوب مردم و شکنجه زندانیان، آزادی زندانیان سیاسی و رسیدگی به اعتراضات موسوی و کروبی شد.


 


خاتمی: حصر موسوی و کروبی، اعتراض‌ها را متوجه اصل نظام می‌کند

 به گزارش سایت باران، خاتمی در این دیدار با اشاره به زندانی بودن برخی نیروهای سیاسی و حصر موسوی و کروبی، چنین گفت: «به جا بود که زندانیان که نوعا انسان‌های امتحان داده و صادق و مومن‌اند آزاد شوند، نه اینکه این روزها شاهد دستگیری‌های گسترده‌ی تازه و ایجاد محدودیت مجدد برای کسانی باشیم که اندکی از محدودیت آن‌ها کاسته شده بود و یا امید به کاسته شدن آنها می‌رفت.»


وی همچنین اضافه کرد:«چرا باید کسانی چون جناب مهندس موسوی و جناب آقای کروبی و همسرانشان که سابقه درخشان در انقلاب و جمهوری اسلامی دارند و در دلبستگی‌شان به اصل انقلاب و نظام تردیدی نیست دچار حصر و محدودیت شوند و بی مهابا به انواع تهمت‌ها متهم شوند؟»


سخنان خاتمی درباره حصر موسوی و کروبی، حدود دو هفته پس از این اتفاق، پس از آن بیان شده است که بسیاری از نیروهای سیاسی، از سکوت وی در این باره انتقاد کردند. از جمله پیش از این فرزندان مهدی کروبی، با نگاشتن نامه‌ای سرگشاده، خواستار توضیح خاتمی، هاشمی‌رفسنجانی و مراجع‌تقلید در مقابل حصر پدر خود شده بودند.


رییس‌جمهور دوران اصلاحات، همچنین اضافه کرده است: «آیا وجود ارتباط این عزیزان و نخبگان دیگر با مردم و جوانان، خود سبب مهار شدن غلیان‌ها و جلوگیری از سواستفاده کسانی نخواهد شد که می‌خواهند اعتراض‌ها را متوجه اصل نظام کنند؛ در حالی که واقعا چنین نیست؟ بگذرم از ناسزاها و تهمت‌های یک طرفه که هر روز متوجه این برادران و دیگر شخصیت‌های مورد علاقه مردم می‌شود و فضا را آلوده می‌کند.»


 


نامه احمد منتظری به خامنه‌ای: تصمیمی تاریخی بگیرید

دراین نامه که توسط سایت آیت‌الله منتظری منتشر شده است، فرزند ایت‌الله منتظری، اعلام کرده:« طبق اصول ۸ و ۹ و ۲۳ و ۲۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی که آزادی بیان  و آزادی قلم در آن تصریح شده است، زندانیان سیاسی هیچ‌گونه گناهی مرتکب نشده‌اند تا مستحق زندان و محکومیت‌ باشند. اجازه ندهید و نخواهید که بیش از این آزادی آنان که حقی خدادادی است سلب شود و قضاوت اسلامی زیر سوال رود. جنابعالی قبول دارید که مسئولین کشور معصوم نیستند و تخلفاتی دارند و اقدامات بسیاری از زندانیان سیاسی، انتقاد از آن تخلفات و پیشنهاد راه‌ برای اصلاح امور بوده و از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.»

 

منتظری در نامه خود همچنین با اشاره به انتقادات موسوی و کروبی و سخنان آنان براسس عقیده خود، این انتقادات را تحسین‌برانگیز خوانده است:« این اخلاق و رفتار را با شیوه کسانی مقایسه فرمایید که در ظاهر خود را علاقه‌مند و مطیع جنابعالی جلوه می‌دهند ولی در واقع دوست و خیرخواه شما نیستند و فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند. کسانی که حاضرند آسایش خود و خانواده خویش را در جهت عقیده و مرام خود فدا کنند ارزشمند و قابل احترامند. حصر و سلب آزادی و متهم نمودن آنان به مواردی که تاکنون شرعا و قانونا ثابت نشده است، در کشوری که اسلامی بودن و پیروی از امام علی‌(ع) را افتخار خود می‌داند، علاوه بر این که موجب نارضایتی قشر وسیعی از مردم می‌شود، قابل توجیه نیست و هیچ کمکی هم به حل مسائل موجود نمی‌کند.»


احمد منتظری در نامه خود همچنین خواستار آن شده است که رهبر جمهوری‌اسلامی با گرفتن «تصمیمی تاریخی» جلسه‌ای با حضور «موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی» تشکیل دهد:«تشکیل یک جلسه ۵ نفره و گفتگوی مستقیم و دوستانه بسیاری از مسائل را حل می‌کند و نور امیدی در قلب همه ملت می‌افکند. این اقدام قدرت و موقعیت شما را بالا برده و نظر دیگران را نیز نسبت به یک حاکم اسلامی بسیار مساعدتر می‌سازد.»


منتظری همچنین در پایان نامه خود با اعلام خطر نسبت به «بالا آمدن نیروهای رادیکال و تندرو» اعلام کرده است که ادامه این روند باعث می‌شود«در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود.»



 


هجوم گروهی از لباس شخصی‌ها به فائزه هاشمی
 


یک وبلاگ‌نویس اصول‌گرا: «ما حزب‌اللهی‌ها حسود، بی‌اعتماد و بدبین هستیم»

میثم رمضان‌علی، نویسنده این وبلاگ نوشته است که :«حزب‌اللهی‌ها به خاطر ترس، حسادت، بدبینی، بی‌اعتمادی و ناامیدی نمی‌توانند کار جمعی، تشکیلاتی و فرهنگی منسجمی انجام دهند.»


وی همچنین اضافه کرده است: «جریان حزب‌الله یک ترس، جدی دارد. یک ترس تاریخی. جریان حزب‌الله به چشم دیده ‌است که اشخاص و گروه‌ها و جمع‌های زیادی که علقه‌ها و بستگی‌های مذهبی و اعتقادی داشتند، به انحراف کشیده‌ شده‌اند. ما حزب‌اللهی‌ها به دیگران اعتماد نداریم، چون احساس نمی‌کنیم که خود در این کار می‌توانیم سهیم باشیم و نقش‌مان و شأن‌مان هم حفظ بشود.» وی همچنین در این یادداشتاعلام کرده است که کار حزب‌اللهی‌ها « درگیر شدن و مشغول شدن و سر و کله زدن با همین موضوعات سخیف است.»


وی همچنین درباره برخی از خصوصیت حزب‌اللهی‌ها نوشته است:« خود را عقل کل و رهبر فرض می‌کنیم. یک انتظاری در ما به وجود آمده که “ما می‌توانیم”. یعنی فرض گرفته‌ایم که هر کاری را که ما، و در اصل «ما» یعنی در این‌جا «من»، هر کاری را شروع کنم خدا هم خیلی کمک می‌کند و اصلا اگر من هیچ‌کاری هم نکنم، همه چیز خودش درست می‌شود و این‌ها. بعدتر چون توی ذهن‌مان خورانده‌اند که اسلام برای همه چیز حکم دارد و حرف دارد و غیره، فکر کرده‌ایم که معنی اش این‌ است که مثلا با چهار خطی که از احکام نماز و روزه و رهن و اجاره و خمس و نکاح و این‌ها روخوانی کرده‌ایم می‌شود دنیا را اداره کرد. فکر می‌کنیم که عقل کل هستیم و باید در همه‌ی امورات عالم نظر بدهیم و ما می‌توانیم و اگر نتوانیم هم، باید بتوانیم نظر بدهیم و از اسلام با هر وسیله‌ای دفاع کنیم و این‌ها. این می‌شود که تا یک نفر شروعی می‌کند و بسم اللهی می‌‌گوید، مثل مور و ملخ می‌ریزیم سرش و هر چه نظر داریم، متعصبانه و تحکّم‌وار ارائه می‌دهیم و اگر هم به صراط ِ ما مستقیم نشد، به سیبل می‌نشانیم‌ش و آبرویی از وی می‌بریم که دیگر از این غلط‌ها نکند و وارد کارهایی نشود که آبروی حزب‌الله را می‌برد.»


 


انتشار فیلم هجوم گروهی از لباس شخصی‌ها به فائزه هاشمی و همراهان

در این فیلم، کسی که خود را محافظ فائزه هاشمی معرفی می‌کند، علی لاهوتی، خواهرزاده اوست.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته