-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

Lates News from Iran Christian for 02/24/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



روز یکشنبه افراطیون مسلمان مصر، دختر پیمانکار ساختمان یک کلیسا در شمال مصر را ربودند. پیش از این نیز جنجال هایی در رابطه با ساخت این کلیسا وجود داشت
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"طبق اظهارات آژانس خبری بین المللی آشوریان ، "نسما ثروت" 18 ساله ، دختر پیمانکار کلیسای "مریم و میکاییل مقدس" در "طالبیه" در شهر "جیزه" مصر در خانه پدری اش ربوده شد.
به استناد گزارشات ارائه شده توسط گروه "وکلا صدای آزادی قبطی" ، افراطیون مسلمان به داخل خانه این پیمانکار یورش بردند تا دخترش را بربایند. آنها علاوه بر ربودن این دختر نگون بخت تهدیداتی را روی دیوارها خانه نوشتند. در این تهدید ها جملات "اسلام چاره ساز است و کلیسا باید ویران شود" به اضافه اسامی مابقی اعضای خانواده به چشم می خورد.
AINA گزارش داد: نیرو های امنیتی پس از غارت و آدم ربایی این افراطیون به محل فراخوانده شدند. گزارشات حاکی از مشاهده خون در راه پله ها و آپارتمان است.

قوانین دشوار برای كلیساها
ساخت و یا حتی تعمیر کلیسا ها در مصر بدون اجازه دولت میسر نیست. برای ساخت کلیسایی جدید در مصر لازم است که اجازه نامه رسمی از ریاست جمهوری و تأیید نیرو های امنیتی اخذ شود. برای تعمیر کلیسا های موجود هم حاکم محلی و نیروهای امنیتی باید اجازه صادر کنند.
اما چنین روند اداری پیچیده ای نیازمند سال ها دوندگی است تا به جواب برسد. اکثر مواقع هم پاسخ منفی است. حتی وقتی هم که مسیحیان موفق به گرفتن مجوز شوند نیروهای امنیتی محلی آن اجازه نامه را قبول نمی کنند و باعث آزار مسیحیان می شوند.
قانون درخواست مجوز برای ساخت و یا تعمیر کلیسا های مصر یکی از عمده ترین شکایات مسیحیان مصر از دولتشان به حساب می آید. چنین قانونی تبعیض علیه مسیحیان و به نفع مسلمانان را نشان می دهد. پیروان اسلام بدون کسب اجازه مساجدشان را میسازند و آنها را بازسازی می کنند. کلیسای "مریم و میکائیل مقدس" در نوامبر گذشته بخاطر درگیری نیرو های امنیتی و مسیحیان بر سر این ساختمان خبر ساز شد. مسیحیان قبطی بخاطر بسته شدن کلیسایشان تظاهرات می کردند.
طبق گزارشات IANA این درگیری ها موجب زخمی شدن صد ها نفر ، دستگیری 176 نفر و دستگیری 3 مسیحی مصری شد. نیرو های امنیتی در 24 نوامبر به گاز اشک آور و مهمات متوسل شدند و بر مسیحیان آتش گشودند.
کلیسا اسقف نشین "جیزه" پس از درگیری ها توضیح داد: حاکم "جیزه" دستورالعملی مبنی بر بهبود ساخت و ساز کلیسا ارائه داد ، اما تصمیم رئیس ناحیه برای توقف ساخت و ساز و پاکسازی منطقه ، خشم مردم را برانگیخت. آنها به دلیل اینکه می ترسیدند مقامات منطقه آسیبی به ساختمان وارد کنند ، کنار آن تجمع کردند و همین باعث بروز درگیری ها شد.
در طی تظاهرات ضد دولتی اخیر در مصر ، اعضای این کلیسا برای حفاظت از آن گشت های شبانه به راه انداختند. این کلیسا از 24 نوامبر تا کنون تعطیل است. در ابتدا نیرو های امنیتی دخالتی نمی کردند اما در 6 نوامبر تعدادی از نیرو های امنیتی آمدند و کشیش و اعضایی که در آن ساختمان به منظور دعا برای قیام های کشورشان جمع شده بودند را از آنجا بیرون راندند.
ربوده شدن دختر پیمانکار این کلیسا آخرین رویدادی است که علیه موجودیت این کلیسا صورت گرفته است.
حدود 2000 کلیسا در مصر وجود دارد که در مجموع 2 درصد از اماکن عبادی مصر را تشکیل می دهد. طبق گزارشات تعداد شهروندان مسیحی مصری هم بین 8 تا 12 درصد از کل جمعیت مصر است و این عدم تناسب تعداد مسیحیان و کلیسا ها را منعکس می کند.

 


كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها:من امیر هستم 22 ساله از تهران. تو 25 بهمن تیر به پام زدن. بعدش ریختن لباس شخصی ها که ماسک و کلاه سرشون بود منو زدن. انقدر زدن که تمام بدنم کبود شده بود. اینهم عکس پامه که تیر خورده. از جلو زدن و از پشت دراومده. ما سمت خیابون جیحون سمت آزادی بودیم. خواهش می کنم ازتون گزارش کنید. ما اونجا که بودیم حدود 6 نفرو با تیر زدن.


 


" آیا به مرگ شما فتوا داده اند؟ آیا خانواده و اجتماعتان شما را تهدید می کنند؟ آیا از اسلام خارج شده اید؟ آیا اسلام را زیر سوال برده اید؟ اگر چنین است با ما تماس بگیرید. "
کمپین" توقف اسلامی سازی آمریکا" نام گروهی است که با هدف حمایت خارج شدگان از دین اسلام راه اندازی شده است و به این افراد مشاوره می دهند تا بدون نگرانی و ترس آن ایمان و  اعتقاد راستین خود را انتخاب كنند .
این کمپین با تبلیغاتی در دوطرف اتوبوس های شهری ایالت های سن فرانسیسکو، میامی و نیویورک اقدام به درج آگهی هایی نموده است.

در این آگهی نوشته شده:
"Fatwa on your head? Is your family or community threatening you? Leaving Islam? Got questions? Get answers!"
به این معنی: "آیا به مرگ شما فتوا داده اند؟ آیا خانواده و اجتماعتان شما را تهدید می کنند؟ آیا از اسلام خارج شده اید؟ آیا اسلام را زیر سوال برده اید؟ اگر چنین است با ما تماس بگیرید. "

این آگهی در پاسخ به آگهی دیگری است که پیش از این بر روی چند اتوبوس درج شده بود که محتوای آن از این قرار بود:
"راه زندگی آدم، ابراهیم، نوح، موسی، عیسی و محمد همگی اسلام است. اگر سوالی دارید تماس بگیرید." !

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته