-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

Latest News from Kaleme for 02/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در پی انتشار بیانیه ی ساختگی از جانب شاخه ی اروپا و آمریکا ی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از جانب سایت های وابسته به حکومت، شاخه ی خارج از کشور سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که انتشار هرگونه بیانیه و مطلبی به نام این تشکل جز از طریق وب سایت رسمی سازمان و امروز نامعتبر و جعلی است.

به گزارش سایت امروز، وب سایت رسمی سازمان متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد.

وب سایت خبرانلاین وابسته به امنیتی ترین بخش سپاه پاسداران و یکی از ارگان های رسانه ای امپراتوری دروغ عصر روز جمعه بیانیه ای جعلی را با امضای اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه اروپا-آمریکا) انتشار داد. هرچند شکل و محتوای این بیانیه به اندازه کافی بر ساختگی بودن آن و درماندگی حاکمیت اقتدارگرا و واضعان و پیگیران جنگ نرم در مقابله با جنبش سبز و مدنی و حقوق محور مردم کشورمان گواهی می دهد و زندانی بودن اعضای فعال شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی جای هیچ گونه تردیدی دراین باره باقی نمی گذارد اما تمسک و توسل محافل امنیتی به اینگونه بیانیه نویسی تنها بازسازی سناریوی شهید دزدی رسوای اخیر و نهایت عجز و درماندگی آنان را در برخورد با فعالان جنبش سبزمی رساند. آنان که در پی کودتای انتخاباتی با بازداشت فله ای و غیرقانونی فعالان سیاسی از جمله اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و تشکیل دادگاه های نمایشی دسته جمعی و صدور احکام سنگین از طریق دادگاه های غیرعلنی و برخلاف اصل ۱۶۸ قانون اساسی تا اعلام حکم انحلال دو تشکل ملی و سابقه دار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت پیش رفتند تا اثرگذاری این ها را در روند تحولات سیاسی کشورمان و پیش برد جنبش سبز مهار و بی اثر سازند، تصور این را نمی کردند که ادامه فکر و فعالیت و حیات این تشکل ها تا اقصی نقاط دنیا گسترش یافته باشد و اکنون که با این واقعیت و تاثیرگذاری بیش از پیش این تشکل ها روبرو شده اند چاره ای جز نعل وارونه زدن و جعل بیانیه به نام سازمان برای تایید حاکمیت کودتایی خود ندیده اند و البته نهایت ناشی گری شان را در ادبیات بکار برده در این بیانیه و تفاوت آشکار آن با دیگر بیانیه های سازمان به روشنی به نمایش گذاشته اند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج از کشور) به اطلاع هموطنان عزیز می رساند که انتشار هرگونه بیانیه و مطلبی به نام این تشکل جز از طریق وب سایت رسمی سازمان و امروز نامعتبر و جعلی است .

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج از کشور)

۰۶/۱۲/۱۳۸۹


 


شامگاه پنج شنبه چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر در حالی به پایان رسید که تالار وحدت، میزبان ارکستر ملی بود.ارکستری که پس از دو سال وقفه برای اولین باربه روی صحنه می رفت و اینبار به جای فرهاد فخرالدینی هفتاد و سه ساله، بردیا کیارس سی و یک ساله آنرا رهبری می کرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، فرهاد فخرالیدینی پس از انتخابات سال گذشته دیگر حاضر به رهبری ارکستر نشده است  و در این دوسال تنها به سکوت بسنده کرد. ارکستر ملی در حالی به روی صحنه رفت که مقامات دولتی چون معاونت هنری وزارت ارشاد “حمید شاه آبادی ” به همراه سرپرست دفتر موسیقی ” علی ترابی ” و” بابک رضایی” مدیر اجرایی جشنواره شخصا در سالن حاضرشدند اما این حضور به درازا نینجامید چرا که پس از اجرای اثر حسین علیزاده “نینوا” ، سعید حجاریان با واکر وارد سالن شد و درهمان بدو ورود، حضار بطور یکپارچه با دست زدنهای خود وی را مورد استقبال قرار دادند به نحوی که کلیه صاحب منصبان حکومتی مجبور به ترک سالن شدند و دیگر بازنگشتند.


 


شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه ای و در پاسخ به فراخوان جوانان، تشکل های سیاسی واجتماعی از مردم دعوت کرد تا در روز ۱۰ اسفند که  همزمان با  شب تولد میر حسین موسوی است، در اعتراض به حصر و زندان خانگی غیر قانونی همراهان مردم ایران، از میدان امام حسین تا میدان آزادی در تهران و در تمام میادین اصلی در شهرستانها فریاد” یا حسین میرحسین”،” یا مهدی، شیخ مهدی” را طنین انداز کنند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی هشدار شبکه های اجتماعی، تشکلهای سیاسی جنبش سبز و بویژه جوانان پرشور اصلاح طلب به اقتدار گرایان حاکم بر کشور برای رفع حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان ، شورای هماهنگی راه سبز امید در همراهی با این خواست مشروع و قانونی همگان را دعوت می نماید که دراعتراض به ادامه حصر و زندان خانگی رهبران جنبش روز سه شنبه ۱۰  اسفند، که مصادف با شب تولد میر بزرگوار جنبش است، از ساعت ۵ بعداز ظهر دست به تجمع و راهپیمایی از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی با شعارهای «یا حسین ، میرحسین» و « یا مهدی ، شیخ مهدی» زنند و بدین وسیله صدای خود را برای آزادی رهبران سبزمان به گوش حاکمیت برسانند. در شهرستانها تظاهرات در میادین و خیابانهای اصلی برگزار خواهد شد.

در صورتی که صدای اعتراض ما شنیده نشود و حصر و زندان خانگی غیرقانونی رهبران ادامه یابد, علاوه بر راه کارهای مناسب دیگر که شورا در اطلاعیه های بعدی خود پیشنهاد خواهد کرد, از هم اکنون همراهان سبز ر ا دعوت به تجمعات اعتراضی غیر متمرکز در سراسر کشور در روز ۲۴ اسفند می کنیم و در همه این ایام از باورمندان به جنبش سبز خواهانیم که به آگاهی بخشی هرچه بیشتر در درون جامعه پرداخته و با صبر و استقامت و در صفوف هماهنگ در مقابل سختی ها و ناملایمانی که از سوی اصحاب قدرت و کودتا برای تداوم وضعیت نامطلوب کنونی وتحمیل استبداد اعمال می شود راه عبور بسوی آینده و فردای بهتر را برای همه ایرانیان باز نمایند و مطمئن باشند که سنت الهی و تقدیر تاریخ بر پیروزی حق طلبان و عدالت خواهان قرار دارد.

شورای هماهنگی راه سبز امید

۸۹/۱۲/۵


 


در حالی که نیمۀ شرقی لیبی به تصرف مخالفان معمر قذافی درآمده است،‌گزارش ها حاکی است که مناطقی از شهر طرابلس، پایتخت لیبی نیز امروز صحنه تظاهرات برضد قذافی بوده است. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از ساکنان طرابلس گزارش داد که در تیراندازی نیروهای امنیتی، ۵ نفر درمحلۀ « جَنزور» در غرب طرابلس کشته شده اند.

قذافی عصر امروز بر پشت بامی در “میدان خضراء” در شهر طرابلس ظاهر شد و در بین طرفداران خود در این شهر سخنرانی کرد.

به گزارش ابنا ـ دیکتاتور لیبی عصر امروز به وقت لیبی (ساعت ۲۰:۱۰ به وقت تهران) در بین طرفداران خود ظاهر شد و برای آنان سخنرانی کرد:

مهم‏ترین بخش‏های سخنان وی به شرح زیر است:

ــ با معترضان به شکل مسلحانه روبرو شوید.

ــ ما مبارزه خواهیم کرد و دشمنان را شکست می‏دهیم.

ــ ما قدرتی هستیم که شکست نمی خوریم و هر گونه اقدام خارجی را همانند اقدام‌های گذشته شکست خواهیم داد.

ــ آمریکا هم نمی‏تواند با بمباران ما را شکست دهد.

ــ لیبی هنوز قلب کشوهای جهان سوم است و هرگونه حمله‏ای را پاسخ می‏دهد.

ــ برقصید و بخندید چون معمر قذافی در میان شما است.

ــ مردمی که قذافی را دوست ندارند حق زندگی ندارند.

قذافی در حالی بین مردم سخنرانی کرد که آخرین خبرها حاکی از آن است که اکثر قسمت‌های لیبی تحت کنترل تظاهرات‌کنندگان در آمده است.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند که معمر قذافی به شهر “سرت” رفته است تا در صورت تمام شدن کار، از آنجا فرار کند.

به گزارش “آینده” به نقل از منابع خبری، سفیران لیبی در فرانسه و یونسکو امروز جمعه در اعتراض به سرکوب مردم لیبی توسط حکومت معمر قذافی، از سمت های خود استعفا دادند. « قذاف الدم » پسرعموی معمر قذافی و عبدالرحمن البار، دادستان کل لیبی نیز در اعتراض به آنچه « جوی خون » در لیبی نامیدند از سمت های خود استعفا دادند و اعلام کردند که به مردم می پیوندند. قذاف الدم، که سرهنگ ارتش لیبی و پسرعموی قذافی است،یکی از برجسته ترین نزدیکان و مشاوران قذافی به شمار می رفت. دادستان کل لیبی نیز در نواری که به تلویزیون العربیه فرستاده شده گفت: کشتاری که امروز در لیبی صورت می گیرد در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.

به گزارش ابنا یک مقام بلند پایه پنتاگون به «سی.ان.ان» گفت : آمریکا برای ارسال نیرو به لیبی برای کمک به مردم و جلوگیری از کشتار جمعی مردم آماده می شود.اما یک سیاستمدار مخالف دولت لیبی می گوید ملت خود به تنهایی می تواند انقلاب خود را به ثمر برساند.

رژیم قذافی برغم تشدید کشتارها علیه مردم معترض، کنترل بر چند شهر دیگر در مجاورت پایتخت لیبی را از دست داد.نیروهای امنیتی وابسته به “معمر القذافی ” در دهمین روز تظاهرات‌ پیاپی علیه رژیم حاکم در لیبی، برای بار دوم طی ۲۴ ساعت گذشته به شهر “الزاویه ” یورش بردند.

انقلابیون لیبی همچنان کنترل شهرهای “زوارة ” و “مصراته ” در نزدیکی طرابلس را در دست دارند و شهر “بنغازی ” دومین شهر بزرگ لیبی روزهاست که تحت تصرف مخالفان حکومت لیبی است.

شورای امنیت به سمت تصویب قطعنامه ضد لیبی می رود

شورای امنیت سازمان ملل متحد به سمت تصویب قطعنامه ضد رژیم دیکتاتوری لیبی حرکت می کند.گفته می شود امروز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل جلسه خواهد داد.

احتمالا این قطعنامه در قالب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تصویب خواهدشد که براساس آن به سازمان ملل اجازه داده می شود به اقداماتی از قبیل تحریم، محاصره و اقدام جنگی ضد کشور هدف مبادرت کند.

منابع خبری می گویند در صورت تایید طرح یهودی بودن معمر قذافی که دو روز پیش در رسانه ها و مطبوعات رژیم صهیونیستی منعکس شد ، قذافی می تواند به تل آویو پناهنده شود. نشریه “اسراییل تودی” مبحث یهودی الاصل بودن معمر قذافی دیکتاتور لیبی را مطرح کرده است و برای اثبات مدعایش به اظهارات سال گذشته دو زن یهودی اهل لیبی در شبکه دوم اسراییل استناد کرد که گفته بودند از خویشاوندن نزدیک قذافی هستند

در همین حال مقامات دیپلماتیک در بروکسل،مقر پیمان سازمان آتلانتیک شمالی یا « ناتو» ، گفتند که سفیران این اتحادیۀ نظامی عصر امروز( جمعه)، اجلاسی اضطراری در مورد لیبی تشکیل می دهند. دستور این جلسه، بررسی یک رشته گزینه ها و اقدامات در منطقۀ مدیترانه است از جمله هماهنگی برای نجات و تخلیۀ اتباع خارجی از لیبی. احتمال هجوم پناهجویان از لیبی بسوی کشورهای شمال مدیترانه از جمله نگرانی های کشورهای اروپائی است. در همین حال، وزیران دفاع اتحادیه اروپا نیز در شهر « گودولو » در مجارستان، اجلاسی برای بررسی اوضاع لیبی تشکیل داده اند. کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در اجلاس گودولو، اعمالِ رشته تحریم هایی بر لیبی بررسی می شود.

کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات نیروهای معمر قذافی به معترضان در کشور لیبی به نقل از «منابع» خود از احتمال وجود «هزاران کشته یا زخمی» خبر داد.

در همین حال خبرگزاری رویترز خبر می‌دهد که تقریبا تمام چاه‌های نفت در شرق شهر راس لانوف لیبی در دست معترضان لیبیایی است و پالایشگاه این شهر هنوز با ۲۵ درصد ظرفیت خود به کار ادامه می‌دهد. این خبرگزاری به نقل از یک مهندس شرکت نفت لیبی در شهر راس لانوف می‌گوید که دولت معمر قذافی دیگر هیچ کنترلی بر چاه‌های نفت این منطقه و خود منطقه ندارد. بسیاری از چاه‌های نفت لیبی در شرق این کشور و در حوالی شهر بنغازی قرار دارد که منشاء تمام اعتراضات لیبی علیه حاکم دیکتاتور آن نیز بوده است. ناآرامی‌هایی که حدود یک هفته پیش در اعتراض به حکومت معمر قذافی در شهر بنغازی آغاز شد هم‌چنان در این کشور ادامه دارد و خبرگزاری‌ها از گسترش آن به سوی پایتخت این کشور، تریپولی، خبر داده‌اند که تاکنون تحت کنترل نیروهای حکومتی باقی مانده است.

در همین حال دولت‌های خارجی سخت در تلاش‌اند تا شهروندان خود را از کشور لیبی پیش از بالا گرفتن ناآرامی‌ها در آن خارج کنند. گفته می‌شود که حدود یک و نیم میلیون خارجی در کشور لیبی به سر می‌برند. به گزارش شبکه خبری سی‌‌ان‌ان، به دنبال همین تلاش‌ها روز جمعه یک کشتی بریتانیایی با ۲۰۷ مسافر بندر بنغازی را ترک کرده و انتظار می‌رود که یک کشتی آمریکایی نیز ساعاتی دیگر با دست‌کم ۲۷۵ مسافر از تریپولی به راه بیفتد. معمر قذافی، رهبر لیبی، که هم‌چنان از کناره‌گیری از قدرت سر باز می‌زند روز پنج‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش مستقیم شد تصریح کرد که «القاعده» و «جوانان تحت تاثیر مواد مخدر» مسئول ناآرامی‌های اخیر در لیبی هستند.

در این حال اعلام شد که آمریکا در اقدامی ضعیف در مقابل کشتار مردم بیگناه، از اخراج لیبی از شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت می‌کند. فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در اظهاراتی با اعلام این مطلب گفت: دولت لیبی مسئول نقض حقوق بشر مردم آن کشور و اخراج آن کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل منجر به انزوای بیشتر حکومت معمر قذافی خواهد شد. اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل که مقر آن در شهر ژنو، در کشور سوئیس واقع است، امروز جمعه در نشستی گرد هم می آیند. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز قرار است در نشست روز دوشنبه این شورا در ژنو حضور یابد.

به دنبال ادامه درگیری ها در لیبی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مذاکره با رهبران فرانسه، بریتانیا و ایتالیا را در این زمینه آغاز کرده است. کاخ سفید در روز پنجشنبه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این مذاکرات به منظور اتخاذ رویکردی هماهنگ در قبال اقدامات سرکوب‌گرایانه حکومت لیبی علیه معترضان آن کشور صورت می گیرد. در همین راستا در پی گفتگوی تلفنی باراک اوباما و نیکلا سرکوزی، روسای جمهور آمریکا و فرانسه، روز پنجشنبه بیانیه مشترکی صادر شد و در آن دو کشور خواستار پایان یافتن «سرکوب وحشیانه و خونبار» معترضان از سوی نیروهای امنیتی وفادار به معمر قذافی، رهبر لیبی، شدند.

آخرین تحولات یمن

اما از یمن خبر می رسد ده‌ها هزار تن از مردم یمن روز جمعه در میدان مرکزی شهر صنعا، پایتخت این کشور، گرد آمده و با راهپیمایی علیه دولت یمن بار دیگر خواستار کنار رفتن رئیس جمهور این کشور از قدرت شدند.

راهپیمایی روز جمعه یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های معترضان یمنی در جریان اعتراضاتی است که از اوایل ماه جاری در این کشور آغاز شده ‌است. در همین حال ۱۱ تن از نمایندگان پارلمان یمن نیز در اعتراض به خشونت‌های دولتی از عضویت در حزب رئیس جمهور این کشور انصراف داده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، نیروهای امنیتی یمن با بستن خیابان‌های اطراف میدان اصلی شهر، کوشیدند تا از گرد آمدن مردم برای نماز جمعه و راهپیمایی جلوگیری کنند، اما پیش‌نماز این هفته صنعا از تظاهرکنندگان خواست «تا برکناری رئیس جمهور» هم‌چنان تظاهرات خود را گسترده‌تر کنند.

علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن، که ۳۲ سال است قدرت را در این کشور در دست دارد روز پنج‌شنبه به نیروهای امنیتی خود دستور داد تا از تظاهرکنندگان به طور کامل حفاظت کرده و «از درگیری و رویارویی مستقیم میان هواداران دولت و مخالفان معترض جلوگیری کنند». رئیس جمهوری یمن که اعلام کرده در دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهد کرد، روز پنج‌شنبه هم‌چنین دستور تشکیل کمیته‌ای دولتی برای آغاز گفت‌وگو با معترضان را داد. اما عبدالمُعِز دَبْوان، از رهبران حزب اصلی اسلام‌گرای یمن به نام «حزب اصلاح»، به خبرگزاری رویترز گفت که این اقدامات علی عبدالله صالح، «هم کم است و هم دیر».

وی افزود که «این وظیفه نیروهای امنیتی است تا در هر حال از راهپیمایان مسالمت‌آمیز حفاظت کنند». پارلمان یمن نیز روز چهارشنبه خبر داد که ۱۱ تن از نمایندگان این پارلمان در اعتراض به خشونت‌های دولتی علیه راهپیمایان، از عضویت در حزب حاکم این کشور انصراف داده‌اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، گروهی از ۲۸ نماینده پارلمان نیز که از اعضای حزب حاکم هستند نامه‌ای شامل ۱۰ بند برای رئیس جمهور این کشور فرستاده و خواستار انجام فوری اصلاحات شده‌اند. در جریان اعتراضات یمن که با الهام از جریانات تغییر در تونس و مصر آغاز شده طی ۹ روز اخیر ۱۷ نفر جان باخته‌اند و خبرها حاکی است که مرد ۲۷ ساله‌ای که چهار روز پیش خود را به نشانه اعتراض به دولت این کشور در شهر عدن یمن به آتش کشیده بود روز پنج‌شنبه در بیمارستان جان باخته‌ است.

در روزهای اخیر در شهر بندری عدن نیز ده‌ها هزار تن به خیابان‌ها آمده و خواستار پایان یافتن حکومت علی عبدالله صالح شدند. علی عبدالله صالح که از هم‌پیمانان ایالات متحده در جنگ با گروه «القاعده شبه‌جزیره عربستان» است می‌کوشد تا مصالحه شکننده‌ای که با شورشیان شیعه «حوثی» در بخش شمالی یمن دارد را نیز حفظ کند.

مردم لیبی که امروز را به عنوان “جمعه النصر ” یا “جمعه پیروزی ” نام گذاری کرده‌اند ، از نیروهای مسلح خواستند تا به صفوف مردم بپیوندند.

شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که علی رغم تهدید شبه نظامیان قذافی تظاهرات در طرابلس درحال برگزاری است. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی در اطراف مساجد طرابلس موضع گرفته‌اند و آماده برخورد با تظاهرکنندگان هستند.

پرچم جدید لیبی در درنه

مردم شهر “درنه” در شرق لیبی با برافراشتن پرچم جدید لیبی، خالی شدن شهر از نیروهای رژیم قذافی را جشن گرفتند.

مردم “واشنگتن ” و “نیویورک سیتی ” آمریکا در اعلام حمایت خود از مردم لیبی، تظاهرات کردند.

به گزارش منابع خبری مزدوران قذافی تظاهرات مردمی در طرابلس را به رگبار بستند. مزدوران قذافی مردم را در مناطق مختلف در مناطق پایتخت از جمله “بن عاشور “، “فشلوم ” و خیابان جمهوریه و بازار جمعه به رگبار بسته‌اند.

لیبیایی های مقیم فرانسه با یورش به ساختمان سفارت لیبی در پاریس، کنترل آن را به دست گرفتند.

ناآرامیها در پایتخت لیبی از دقایقی پیش شدت گرفته است و نیروهای سرکوبگر قذافی با حمله به دسته های متعدد معترضین ، آنان را به خاک و خون می کشند.

تمرد بزرگترین یگان هوایی از قذافی

یگان هوایی “المعیتیقه” بزرگترین یگان هوایی مستقر در پایتخت لیبی در بیانیه ای تمرد خود را از قذافی اعلام و بر حضور خود در کنار انقلابیون تاکید کرد. نیروهای ارتشی در منطقه تاجورای طرابلس نیز به مردم پیوسته اند. مردم در این منطقه تظاهرات گسترده ای ترتیب داده و در حال حرکت به مرکز پایتخت هستند.

سقوط اغلب نقاط پایتخت لیبی

همزمان با رایزنی مخالفان برای اداره کشور منابع خبری اعلام کردند که اغلب نقاط پایتخت لیبی از کنترل نیروهای تحت امر قذافی خارج شده است.

“صالح الجعوده ” یک تحلیلگر لیبیایی مخالف “معمر قذافی ” دیکتاتور لیبی با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های نفتی آمریکا در بخش نفت و گاز این کشور گفت که رئیس جمهوری آمریکا به خاطر نفوذ همین شرکت‌ها در سیاستگذاری‌های کاخ سفید موضع قاطعانه‌ای علیه قذافی نمی‌گیرد.


 


بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی که نزدیک به ۱۸ ماه است در زندان اوین به سر می برد، هفت ماه است که از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است .براساس آیین نامه سازمان زندان ها هر زندانی حداقل یکبار در ماه حق دارد با خانواده اش به صورت حضوری ملاقت کند اما این حق اکنون از بسیاری از زندانیان سیاسی سلب شده است.

به گزارش خبرنگار کلمه، بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل اقتصادی ا ز ۳۰ خرداد ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می برد .این در حالی است که در این مدت وی یک بار آن هم در عید نوروز به طور موقت آزاد شد.اما بعد از دوماه دوباره به زندان بازگردانده شد . پس از بازگشت دوباره این روزنامه نگار به زندان اوین، همسر وی تنها توانسته یک بار وی را به صورت حضوری ملاقات کند .

احمدی امویی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد و تنها یک بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه حق ملاقات کابینی با خانواده اش را دارد . به دلیل قطع بودن تماسهای تلفنی بند ۳۵۰ زندان اوین احمدی امویی هیچگونه ارتباطی با مادر سالخورده و دیگر اعضای خانواده اش که در شهرستان زندگی می کنند، ندارد و تنها همسرش هفته ای یک بار قادر به ملاقات با وی است.

زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین همچون بهمن احمدی امویی اکنون کمترین ارتباط را با دنیای خارج دارند . خانواده احمدی امویی نیز مانند بسیاری دیگر از خانواده های زندانیان این بند بارها از دادستان تهران برای وی درخواست مرخصی و یا آزادی موقت کرده اند اما تاکنون با این درخواست ها و همچنین آزادی مشروط وی نیز مخالفت شده است.این در حالی است که وی از ماهها قبل دارای پانصد میلیون تومان وثیقه در نزد دادگاه انقلاب است.

احمدی امویی شامگاه روز ۳۰ خرداد سال ۸۸ یعنی درست یک هفته پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب بازداشت و روانه زندان شد ..او پس از انتقال به بند عمومی از سوی قاضی پیرعباسی، ریاست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به هفت سال و ۴ ماه حبس تعزیری و۳۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به پنج سال زندان قطعی تغییر یافت.

مهم ترین مصادیق اتهامی احمدی امویی، نگارش مقالات انتقادی در باره عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد در روزنامه سرمایه و وب سایت شخصی اش و همچنین سردبیری وب سایت خرداد نو بوده است .


 


تنها دو رو روز پس از آنکه سفیر نیجریه درتهران از وام یک میلیارد دلاری ایران به این کشور خبر داد ، وزیر خارجه این کشور  قطعنامه  تایید تحریم ها علیه ایران را امضا کرد.

به گزارش رویترز وزیر خارجه نیجریه گفت محموله تسلیحاتی که سال گذشته از یک کشتی ایرانی کشف شد غیر قانونی صادر شده ‌است.

اُدئین آجوموگوبیا، وزیر خارجه نیجریه، روز پنج‌شنبه در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفت: «ما جزئی از جامعه بین‌الملل هستیم و قطعنامه‌ای را امضا کرده‌ایم که تحریم‌ها را تأیید می‌کند و یکی از این قطعنامه‌ها مربوط است به حمل‌ونقل سلاح و مهمات از ایران.مقصد این محموله چه نیجریه بوده ‌باشد، چه گامبیا، و چه هرجای دیگر، فرقی نمی‌کند و این محموله غیر قانونی بود و به این خاطر ما وظیفه داشتیم بر اساس قانون بین‌الملل و تعهدمان به سازمان ملل همان کاری را بکنیم که انجام دادیم.»

با این حال، وزیر خارجه نیجریه گفت که نیجریه و ایران هنوز روابط خوبی را حفظ کرده‌اند و به همکاری نزدیک در زمینه پروژه‌های اقتصادی به‌ویژه در حوزه توسعه نیروی برق نیجریه ادامه می‌دهند. آجوموگوبیا به رویترز گفت: «تا زمانی که این کشور کاری علیه منافع ملی ما نکند ما روابط خود را با هر کشوری که خواهان پشتیبانی از ما در جهت منافع مردم نیجریه ‌است حفظ می‌کنیم.»


 


کلمه :رییس کمیسیون خارجی مجلس در مصاحبه با یک نشریه ایتالیایی مدعی شده است که رهبران جنبش سبز در حصر خانگی نیستند بلکه اسکورت دارند.

این درحالی است که فرزندان میرحسین موسوی و کروبی در نامه هایی جداگانه نوشته اند که هیچ خبری از پدر و مادر خود ندارند.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بروجردی در پاسخ به سئوال روزنامه ایل مانیفستوی ایتالیا مصاحب در مورد حبس خانگی کروبی و موسوی گفته است که” اینطور نیست. این افراد دارای اسکورت هستند. در عین حال مرتکب اقداماتی خلاف قانون، مانند ترتیب دادن تظاهرات فاقد مجوز، شده‌اند و به همین دلیل امکان دارد مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.”

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در مورد درخواست اعدام موسوی و کروبی از سوی برخی از نمایندگان مجلس می‌گوید ” قوه قضاییه و مقننه مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند. بنابراین تصمیم گیری در مورد محاکمه و صدور رای، بر عهده قضات است. اما نمایندگان نیز عقیده شان را ابراز کرده‌اند.”

اظهارات بروجردی در پاسخ به یک نشریه خارجی در حالی انجام شده است که دختران میر حسین موسوی و زهرا رهنورد، می گویند، از غروب ۲۵ بهمن تاکنون از پدر و مادرخود خبر ندارند و تاکنون چند بار به کوچه خانه پدری مراجعه کرده اند اما ماموران مانع از ورود آنها به کوچه شده اند و در هنگام شب چراغ های خانه خاموش بوده و این «مفهوم خوبی ندارد.»

بروجردی در حالی حصر موسوی را تکذیب می کند که در برابر خانه وی دو دیوار بزرگ آهنی نصب شده و فیلم و عکس های متعدد از یکی از این حصارهای آهنی تهیه و در روزهای اخیر در رسانه های متعدد منتشر شده است.معلوم نیست اگر دیوارهای بلند آهنی در معبر وروی خانه میرحسین و بی خبری مطلق از موسوی و همسرش برای بروجردی به معنای حصر نیست، پس چه معنایی دارد؟


 


کلمه- سارا پردیس: شب گذشته وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد در شبکه سوم صدا و سیما حاضر شد ، تا به قول خودش اسناد و مدرک جدیدی از فتنه ۸۸ و اسرار پیچیده اطلاعاتی را برای مردم رو کند، برنامه ای که با تبلیغ وسیع در سایتهای خبری وابسته به دولت همراه شد .

در عین حال با توجه به جو امنیتی روز گذشته در شهر تهران و حضور گسترده نیروهای امنیتی در ساعات پایانی شب همزمان با پخش این برنامه، این ذهنیت برای برخی ایجاد شد که حیدر مصلحی قصد دارد اطلاعات و اسناد جدیدی ارایه کند و یا خبر تازه ای را به مخاطبانش بدهد، اما هنوز چند دقیقه ای از شروع این برنامه که در قالب مصاحبه انجام می شد نگذشته بود که مشخص شد وزیر دولت محمود احمدی نژاد هیچ چیز جدیدی به جز تکرار حرفهای گذشته در چنته ندارد و نه تنها قادر نیست مدرک جدیدی علیه سران جنبش سبز یا همراهان آن ارایه کند که با استدلالهای خود درباره جنبش سبز بار دیگر به همه همراهان جنبش سبز نشان داد که تا چه اندازه این جنبش زنده است و حاکمیت از قدرت مردمی آن واهمه دارد.

در این گزارش به برخی از واکنش هایی که پس از پخش این برنامه در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی به وجودآمد اشاره می کنیم. واکنش های گسترده ای که از سخنان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی توسط کاربرا ن دنیای نت بلافاصله پس از پخش این برنامه منتشر و زبان به زبان به دنیای واقعی هم رسید. اظهار نظرهایی که بیشتر شان سخنان وزیر اطلاعات را با طنز و شوخی مورد بررسی قرار دادند و در این گزارش نیز به همان شکل آورده می شوند .


۲۵ بهمن مردم برای خرید عید به خیابان آمدند

حیدر مصلحی ، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی روز گذشته در سخنانش بارها و بارها از روز ۲۵ بهمن و تظاهرات گسترده همراهان جنبش سبز در این روز سخن گفت . تظاهراتی که به دعوت رهبران جنبش سبز و هواداری از مردم مصر و تونس برگزار و بازتاب رسانه ای گسترده ای داشت . مصلحی اما سعی می کرد که در سخنانش بگوید که جمعیت بسیار اندکی در این تظاهرات حاضر شده اند ، اما معلوم نبود اگر این تظاهرات تا این حد بی اهمیت بوده چرا وزیر اطلاعات بارها از آن سخن گفت و حتی مدعی شد که مردم حاضردر صحنه برای خرید عید به خیابان آمده بودند .

مصلحی گفت : «با توجه به ایام اسفند و برنامه ریزی مردم برای خرید عید در روز ۲۵ بهمن جمعیتی که رسانه های بیگانه به نمایش گذاشتند مردمی بودند که برای خرید عید آمده بودند.»

یکی از کاربران اینترنتی در این باره نوشت: «البته طبیعی است که مردم برای خرید اسفند از روز ۲۵ بهمن به خیابان بیایند و باز هم طبیعی است که برای خرید کیف و کفش به خیابان انقلاب و آزادی بیایند، البته من هم شنیده ام که کتابفروشی های میدان انقلاب تغییر کاربری داده اند و لباس فروشی شده اند!»

و دیگری نوشت : «زین پس به جای واژه خطرناک” تظاهرات” بگوییم ” خرید عید.”یکی از کاربران شبکه های اجتماعی هم نوشت:«آخه وزیر مومن! وزیر تیز! وزیر راستگو! …..از جمعیت بسیار اندک ضد انقلاب که اومده بودند ۲۵ بهمن، ۱۵۰۰ نفر دستگیر کردید؟… این روزها حتی موبایل هم دروغگو ها رو رسوا می کند.»

و کاربری دیگر مطلبش را در فیس بوک درباره این اظهار نظر این گونه به اشتراک گذاشت :« میگن شلوغی خیابانها به دلیل خرید عید بوده،حالا که اینجوریه ما سه شنبه هم می ریم خرید عید. اگر کروبی یا موسوی روهم دستگیر کنن که دیگه می ریم واسه عیدای سال بعد هم خرید می کنیم.»

دیگری هم یاد آور شد :« آخه چه کسی ۲۵ بهمن می رود خرید عید آن هم در خیابان اسکندری …»

از این دست اظهار نظرها درباره این گفته وزیر اطلاعات در سایتهای مجازی شب گذشته بسیار دیده شد، که همگی استدلال ضعیف وزیر اطلاعات را درباره حضور گسترده مردم در روز ۲۵ بهمن مورد تمسخر قرار می دادند و با تعجب اظهار می داشتند :« چرا وزیر اطلاعات یک کشور اگر تجمعی تا این حد به نظرش بی اهمیت بوده بارها درباره اش سخن می گوید؟ .»

بر همه چیز اشراف داریم: حدود ۲۰ درصد

کاربران شبکه های مجازی شب گذشته پس از شنیدن سخنان مصلحی از اینکه جنبش سبز همچنان پایدار و بالنده است اظهار خوشحالی کردند . وزیر اطلاعات در مصاحبه ای که برای اولین بار با صدا و سیما انجام می داد ، بارها از پیچیدگی جنبش سبز گفت و تاکید کرد ، وزارت بر همه چیز اشراف دارد. وقتی مجری برنامه از او پرسید که سربازان گمنام امام زمان چقدر از پیچیدگی های فتنه به قول خودش ۸۸ را کشف کرده اند او در پاسخ گفت :«حدود ۲۰ درصد».

یکی از کاربران  شبکه های اجتماعی نوشت:«پارادوکس: ما به فتنه اشراف کامل داریم. حدود ۲۰ درصد، به تلاشهایتان ادامه دهید، انصافا اشراف کاملی دارید » .دیگری در بخش نظرات یکی از سایتهای اجتماعی تاکید کرد :« با این وجود و از صحبتهای وزیر اطلاعات، بیشتر به قدرت پنهان جنبش سبز پی بردم.»

دیگری در فیس بوک نوشت :«وقتی تبلیغات گسترده ای را در مورد اینکه قرار است اسنادی توسط وزیر اطلاعات در اختیار عموم قرار بگیرد دیدم ، با خودم فکر میکردم که واقعاً چه اسنادی امشب ارائه خواهد شد.امشب بیشتر از همیشه به جنبش سبز امیدوار شدم چرا که با توجه به صحبتهای فرد ….که به عنوان وزیر اطلاعات کشورم معرفی می شود فهمیدم که هیچ در بساط ندارند.»

یکی دیگر از کاربران اینترنت نیز بعد از دیدن این برنامه معتقد شد :« به خدا قسم که امشب بیش از هر شب به ضعف این حکومت پی بردم و اندیشیدم که تا فردای آزادی راهی نمانده است، اگر شبکه های اجتماعی را که آقایان از آن بیم دارند گسترش دهیم و تلاشمان را دو چندان کنیم.»

درصدی که وزیر اطلاعات از کشف پیچیدگی های جنبش سبز در سخنان شب گذشته اش اعلام کرد به همین جا ختم نشد و اظهار نظرهای گسترده تری را هم به وجود آورد و حتی تا تحلیل سواد ریاضی وزیر دولت احمدی نژاد و همچنین قدرتمندی جنبش سبز پیش رفت .

کاربری نوشت :«اینا جنبش رو پذیرفتن! خودشون هم نمی تونن انکار کنن ، پارسال همین موقع می گفتن جنبش نابود شده، می گفتن جنازش تشییع شده. الان می گه ۲۰ درصد پیچیدگیش و کشف کردیم . میگه جنبش تو خانواده ها نفوذ کرده.این یعنی پیروزی »
و دیگری با طرح این پرسش نوشت : «مجری پرسید ، به چند درصد پیچیدگی‌های فتنه دسترسی پیدا کردید؟.جواب : بیست درصد ،حضرات علامه، تا وقتی یک چیزی رو همه‌اش رو ندونید چقدره، که نمیتونید بگید الان چند درصدش دستتونه. اصلا آقای وزیر درصد میدونی چیه؟ »

بحثهای گسترده درباره میزان درصدی که توسط وزیر اطلاعات اعلام شد ، تا پاسی از شب در شبکه ها ی مجازی مختلف جریان داشت .

ادبیات وزیر اطلاعات و استفاده مکرر از واژه سرویس

وزیر اطلاعات که کاملا مشخص بود در برنامه ای هماهنگ با صدا و سیما و در حالی که از قبل سوالات را می داند در برنامه دیروز، امروز و فردا حاضر شده است. با این همه حرفهایش را از روی نوشته هایی که جلوی خود داشت می خواند، اما این موضوع هم باعت تصحیح جمله بندی های آقای وزیر نشد و او بارها با جملاتی ناقص حرفهایش را می زد و یا بارها با واژه های نامانوس سخن می گفت مثلا بارها در حرفهایش گفت : «سرویس، سرویس ها.» این کلمات برای بسیاری از مردم نا آشنا و عجیب می آمد البته منظور آقای وزیر از به کار بردن این لغت دستگاه های اطلاعاتی کشورهای دیگر بودند. در بخشی از این گفتگو هم وزیر اطلاعات در حالی که حواسش نبود ، که تصویر و صدایش در حال پخش از شبکه سراسری است از مجری برنامه پرسید: «سوال بعدی چیه؟»

این موضوع و ادبیات آقای وزیر نیز مورد توجه وبلاگ نویسان و کاربران اینترنتی قرار گرفت . وبلاگ نویسی نوشت :”اولین نکته ای که در بحث امشب برایم جالب بود نحوه جمله بندی مصلحی بود. کلمات تکراری متعددی که به فاصله بسیار کوتاه گفته می شد نشان دهنده این بود که آقای وزیر نیاز دارد حتماً چند کتاب ادبیات مطالعه کنند تا بفهمند که می توانند به جای استفاده متعدد از کلمه “سرویس” کلمات مناسبتر دیگری به کار ببرند یا با فهمیدن معنی کلمه “نفاق” یا “استکبار” آنها را به عنوان فاعل در جمله ها به کار نگیرند. نکته دیگر عدم ارائه اسنادی بود که در تبلیغات گسترده به آنها اشاره می شد. من نمی دانم گفتن جمله “ما فردی را در ۲۲ بهمن دستگیر کرده ایم که ….” چگونه سندی است و آیا به صرف اینکه وزیر اطلاعات دولت دروغ پرداز احمدی نژاد حرفی می زند، باید آن را سند محسوب کرد؟»

دیگری هم به اشتباهات معمول صدا و سیما اشاره کرد :«. بعد از توضیحات قانع کننده و طاقت فرسایی که وزیر اطلاعات در مورد آقایان اردشیر امیرارجمند و مجتبی واحدی داد و درخواست مجری برای پخش قطعه ای کوتاه جهت رفع خستگی آقای وزیر، در حالی که هنوز دوربین روی آقای وزیر و مجری بود، جناب وزیر پرسید: “سوال بعدی…”، با خودم گفتم: “او که از قبل همه سوالات رو میدونسته، ۱۰ ورق کاغذ همراه خودش آورده.. باز هم میپرسه سؤال بعدی؟»

البته وزیر اطلاعات ، اسم مجتبی واحدی را نیز به اشتباه مصطفی اعلام کرد و همچنین ادعا کرد با وجود آنکه امیر ارجمند یکی از منافقین سابقه دار است به دلیل رافت اسلامی آزاد شده است . نکته ای که برای خیلی ها تامل برانگیز بود . بسیاری در صفحات شان نوشتند :«چگونه است که این آقایان از یک شرکت کننده عادی در یک تظاهرات یا یک روزنامه نگار به خاطر نوشتن چند مقاله نمی گذرند و سالها در زندان نگهش می دارند همانطور که اکنون نظام حسن پور و ایوب قنبر پوریان از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات و صدها روزنامه نگار و شهروند دیگر را در زندان نگه داشته اند ، اما آقای امیر ارجمند را با این همه جرم آزاد می کنند .همین نشان می دهد که هر چه درباره مشاور ارشد موسوی گفتند دروغ محض است .»

مجتبی واحدی و امیرارجمند خود درباره این اتهامات این گونه پاسخ دادند . واحدی در جواب اینکه مصلحی گفته بود چندین بار به آمریکا سفر کرده گفت:« کاملا خیالم با این حرف از دستگاه اطلاعاتی ایران راحت شد و فهمیدم که توخالی است چون من برای اولین بار است که به آمریکا مسافرت کرده ام»

همچنین اردشیر امیر ارجمند درباره عضویتش در سازمان منافقین و ارتباطات گسترده اش با آن سازمان گفت:«بنده را بلافاصله بعد از انتخابات دستگیر کردند اگر اینها اینقدر از من مدرک داشتند چرا من را آزاد کردند در صورتی که اینهمه جوان بی گناه را فقط به علت شرکت در تظاهرات به زندان انداختند و تعدادی راهم کشتند پس اگه همه این اتهامات درباره من واقعیت داشته باشد نشانه ضعف زیاد دستگاه اطلاعاتی آقای مصلحی است چون یک چنین مهره ای را کلا آزاد کردند تا فرار کند ؟» وی همچنین گفته: «وقتی که فرزند دکتر بهشتی را به همکاری با قاتلان پدر خودش متهم می کنند، هنگامی که میر حسین موسوی و مهدی کروبی را که سال ها برای انقلاب زحمت کشیدند، و همچنین افرادی را که هستی خود را فدای انقلاب کردند، متهم به همکاری با خارجی ها می کنند، در ارتباط با اتهاماتی که به من زده می شود، چه انتظاری وجود دارد.»

کاربر دیگری هم در این باره نوشت : «آخه یکی به من بگه این که اینقدر ” کار اطلاعاتی پیچیده می کنه”" مصطفی واحدی” که می گه کیه؟ آخه این که بلد نیست یک اسم را از روی برگه درست بگه چطور ؟ ” کار اطلاعاتی پیچیده می کنه”؟ من نفهمیدم این سرویسی که می گه منظورش سرویس مدرسه بچشه؟ سرویس چینی خونشونه؟ سرویس دستشویی خونشونه؟ من نمی فهمم با این کار های اطلاعاتی پیچیده شون چه جوری ۲۲ سال فتنه رو می دیدند و کار نمی کردند؟ آخه یکی بگه تو میدون آزادی چه مغازه ای برای خرید عید هستش ای خدا.»

اسناد و مدارکی که وجود نداشت

اما برنامه دیشب صدا و سیما برای ارایه مدارک و اسناد تهیه شده بود اما تنها چیزی که در این برنامه ارایه نشد همان اسناد و مدارک بود. مثل بیشتر برنامه های این گونه سیما در این برنامه هم افرادی ناشناس در خلال حرفهای وزیر اعتراف می کردند، افرادی که نام و هویت شان معلوم نبود و تنها مدعی می شدند که به دستگاه های امنیتی بیگانه و نفاق وصلند، اعترافاتی که نحوه اخذشان مدتهاست مورد تردید افکار عمومی قرار گرفته است .

وبلاگ نویسی در این باره نوشت :« قابل توجه دوستانی که امشب سخنان وزیر اطلاعات را نشنیدند، باید بگویم که ایشان اطلاعات قابل توجهی را در اختیار مردم قرار دادند که بسیار قابل توجه بود.اسناد قابل توجه ایشان به قدری قابل توجه بود که توجه همه رو به خودش معطوف می ساخت.ایشان اذعان داشتند که فتنه ۸۸ به قدری قابل توجه بود که تنها ۲۰ درصد آن قابل توجه شان قرار گرفت و قابل توجه همه باشد که این ۲۰ درصد ۹۰ درصدش قابل توجه بود و همچنان قابل توجه است.همچنین ایشان اشاره کردند از آنجا که توجه وزارت اطلاعات بسیار قابل توجه بوده است، هرکس که به اشتباه دستگیر می شود با توجه ویژه و قابل توجه ظرف چند ساعت آزاد می شود و از او عذر خواهی می شود، به هر حال سخنان ایشان به قدری قابل توجه بود که هزاران نکته قابل توجه از آن استخراج شد.».

کاربری دیگر هم یاد آور شد :«وقتی تبلیغات گسترده ای را در مورد اینکه قرار است امشب اسنادی توسط وزیر اطلاعات در اختیار عموم قرار بگیرد مشاهده میکردم با خودم فکر میکردم که واقعاً چه اسنادی امشب ارائه خواهد شد.امشب بیشتر از همیشه به جنبش سبز امیدوار شدم چرا که فهمیدم آنها هیچ در بساط ندارند. از آغاز تولد جنبش سبز تا کنون آن قدر از این دسته گفته ها و حتی اعتراف گیریهای تلویزیونی دیده ام که دیگر تنها با دیدنشان عزم و جزمم بیشتر میشود. نمیدانم واقعاً چه کسی قرار است این گفته ها را “سند” تصور کند.»

بحث اسناد و مدارک ،در این برنامه نیز تا ساعتها پس از پایان آن همچنان در شبکه های مجازی ادامه داشت برخی در بخش نظرات این سایتها می گفتند :« اسنادی که وزیر اطلاعات داره ، یعنی رفسنجانی عضو انگلیس بوده موسوی هم که معلوم شد عضو حزب توده بوده، کروبی هم حتما از موساد ۱۰ میلیون دلار گرفته ، خاتمی هم که دیگه معلوم الحاله …یعنی کلا از ۳۲ سال حکومت جمهوری اسلامی تقریبا ۲۴ سالش دست استکبار جهانی بوده فقط من موندم نقش …. در این ۳۲ سال چی بوده ؟»

حقانیت رهبران جنبش سبز بیشتر ثابت شد

بسیاری از کاربران اینترنت هم بعد از شنیدن سخنان وزیر اطلاعات در نوشته هایشان تاکید کردند که بیش از پیش به پاک بودن رهبران جنبش سبز پی برده اند، چون وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی اصلا نتوانست یک مدرک نیز درباره آنها ارایه دهد :

«امشب بیش از پیش به پاک بودن میرحسین و شیخ مطمئن شدم. یعنی از خوشحالی چنان به وجد اومدم که نگو. واقعا بعد از این بیست ماه هیچ چی ندارن بهشون بچسبونن.ایول به میر و شیخ که هیچ وصله ای بهشون نمی چسبه.» این یکی از اظهار نظرهای کاربران یکی از شبکه های اجتماعی است از این دست اظهار نظرها در فضای مجاز ی بسیار دیده شده است :« وزیر از برنامه ریزی داشتن سران جنبش برای تمامی مراحل و حالتهای مختلفی که ممکن است رخ دهند، گفتند که باعث دلگرمی ما شد،
واقعا عجب مدارکی!»

دیگری هم تاکید کرد :« شایدهم مصلحی از یاران گمنام جنبش سبز توی وزارت اطلاعاته که خواست ثابت کنه دو سال گشتیم حتی یک دستاویز مستند علیه میرحسین پیدا نکردیم. مصلحی متشکریم»

وزیر اطلاعات، موسوی را با اسم کوچک صدا می زند!

کاربر دیگری پس از اینکه شنید که مصلحی موسوی را با نام کوچک میر حسین خطاب می کند، با طنزنوشت «: مصلحی به موسوی میگه میرحسین! بابا نکنید با خودتون همچین.»

ظاهرا آقای مصلحی احساس رفاقت زیادی با میرحسین ما می کند!

اما آنچه که بیش از هر چیز در فضای مجازی جلب توجه می کرد این بود که بسیاری از کاربران تاکید کردند که برای اولین بار از دیدن برنامه دیروز، امروز، فردا خوشحال شده اند، چون بار دیگر فهمیدند که جنبش سبز زنده و قوی به راه خود ادامه می دهد و دستگاه امنیتی تا چه اندازه از آن بیم دارد ، برنامه شب گذشته صدا و سیما بر خلاف دیگر برنامه هایش پر بیننده بود !


 


جبهه ی مشارکت ایران اسلامی در بیانیه ای حصر غیر قانونی رهبران جنبش و همسرانشان را محکوم کرده و هشدار داده است: در حالی که مردم عزیز همواره کوشیده اند در کمال آرامش و با روش های مدنی و مسالمت آمیزخواسته های مشروع و قانونی خود را بیان دارند پاسخی جز سرکوب و خشونت نگرفته اند. این بدان معناست که کودتاگران اقتدارگرا تداوم حاکمیت غیر قانونی خود را جز با رادیکال و تند کردن فضای کشور ممکن نمی دانند، و به همین دلیل مسئولیت رخداد هرگونه حادثه ناگواری خواسته یا ناخواسته بر گردن آنهاست و در کارنامه ی آنها ثبت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حصر ناجوانمردانه و غیر قانونی رهبران سربلند جنبش سبز، مهندس میرحسین موسوی و حجه الاسلام و المسلمین کروبی، کوششی دیگر بر سرپوش گذاشتن برعمق بحرانیست که کودتاگران را احاطه کرده و در خود فرو برده است. آن ها با این اقدامات گمان می کنند می توانند جنبش سبز ملت ایران در نفی استبداد و بی قانونی را سرکوب کنند. ملت سربلند ایران که در طول دو سال گذشته اراده مصمم خود را در تغییر مناسبات ظالمانه و استقرار حاکمیت مردم سالارانه واقعی نشان داده اند اینک به حق نگران سلامت رهبران عزیز خود هستند و در صورتی که پاسخ مناسبی به این نگرانی و در جهت رفع آن نبینند حق خود میدانند تا به هر نحو حمایت خود را از رهبران خود، آقایان موسوی و کروبی ابراز دارند و انزجار خود را از رفتار غیر قانونی قوه قضائیه و نهادهای امنیتی وانتظامی عامل اعلام دارند.

در حالی که مردم عزیز همواره کوشیده اند در کمال آرامش و با روش های مدنی و مسالمت آمیزخواسته های مشروع و قانونی خود را بیان دارند پاسخی جز سرکوب و خشونت نگرفته اند. این بدان معناست که کودتاگران اقتدارگرا تداوم حاکمیت غیر قانونی خود را جز با رادیکال و تند کردن فضای کشور ممکن نمی دانند، و به همین دلیل مسئولیت رخداد هرگونه حادثه ناگواری خواسته یا ناخواسته بر گردن آنهاست و در کارنامه ی آنها ثبت می شود.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با محکوم کردن حصر و زندان خانگی غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی وابراز نگرانی شدید از سلامت آنها و همسران مکرمه شان، مسئولیت همه ی عواقب این اقدام را متوجه مسئولین اصلی کشور می داند و از حق مردم در ابراز نگرانی از این اقدام در همراهی با شورای هماهنگی راه سبز امید در پی گیری رفع حصر و زندان این عزیزان حمایت می کند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

۶/۱۲/۸۹


 


کلمه:جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام اینکه زهرا رهنورد همراه همیشگی و مهربان خانواده های زندانیان سیاسی در همه بیست ماهه گذشته بوده است، نوشته اند :«ما خانواده‌های زندانیان سیاسی، با محکوم کردن شرایط غیرانسانی حاکم بر دکتر رهنورد و مهندس موسوی و مهدی و فاطمه کروبی، خواهان پایان یافتن حصر و بازداشت خانگی آنان هستیم و اعلام می‌کنیم، ادامه بازداشت این عزیزان، بی‌شک با پاسخ مناسبی از سوی خانواده‌های زندانیان سیاسی مواجه خواهد شد. ما که در طول ۲۰ ماه گذشته هرگز لحظه‌ای در برابر ظلمی که بر عزیزانمان رفت، ساکت نبوده‌ایم، این بار نیز زندانی بودن همراه همیشگی و صدیق مان، دکتر رهنورد، را تحمل نمی‌کنیم.»

به گزارش کلمه، متن بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی به شرح زیر است:

اکنون بیش از ۲۰ ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ می‌گذرد، ۲۰ ماه است که هر شب با آرزوی آزادی عزیزانمان سر بر بالین گذاشته‌ایم و روز را با امید فردای بودن با آنها شب کرده‌ایم. ۲۰ ماه است که چشممان بر چهارچوب در خانه خشک شده است که روزگار اسارات و دوری تمام شود و دوباره خانه مان، رنگ با هم بودن بگیرد. دوباره خانه، خانه شود برایمان.

دریغ.. دریغ.. که در این روزها و شب‌های سخت، که درد دوری از عزیزانمان، درد شکنجه‌ها و سختی‌هایشان، آتش بر جانمان می‌زد، هیچ مقام مسئولی به نام انسانیت و دین هم که شده، نگاهی بر شرایط ما نیانداخت و حالا دومین بهار از راه می‌رسد و چشم‌های منتظر ما هم‌چنان بی‌قراری می‌کند در برابر دیوارهای زندان… باز بهار می‌آید و خانه‌ی ما از بهار تهی است.

اما این روزها، خبر حبس شدن یکی از همراهانمان بیش از پیش آزارمان می‌دهد. زنی که در این ۲۰ ماه، یک روز از یادمان غافل نبود. با حضورش، با حرف‌هایش و با امیدهایش دل‌هایمان را گرم می‌کرد و می گفت از پس زمستان طولانی، حتما بهار می‌آید.

و چه چیز برای خانواده‌های زندانیان، با ارزش‌تر از اینکه بدانند، کسی یا کسانی همواره به یاد روزگار سخت آنها هستند . دکتر زهرا رهنورد، برای خانواده‌های زندانیان سیاسی، در ۲۰ ماه گذشته، چنین همراه صدیقی بود. که هر بار قدم‌های پر مهرش را به خانه‌های ما می‌گذاشت و در نبود عزیزانمان، دلداری مان می‌داد. او که لحظه‌ای از یاد کسانی که عمرشان را در زندانها سپری می‌کنند، غافل نبود.

این در حالی بود که خود در این مدت به عنوان خانواده زندانی سیاسی، هرگز از زندانیان خود( شاهپور کاظمی و صالح نقره‌کار) سخنی به میان نمی‌آورد. نوشتن ده‌ها نامه برای زندانیان سیاسی و دعوت آنان به صبر و استقامت و اولویت قرار دادن مساله زندانیان سیاسی از جمله کارهایی بود که در طول ۲۰ ماه گذشته، هرگز در انجام آنان درنگ نکرد و چه بسیار خانواده‌ها و زندانیانی که با شنیدن پیام او به ادامه راه دلگرم می‌شدند.وی همچنین در این مدت دهها نامه خطاب به مسوولان قضایی کشور نوشت و بارها از آنها درخواست کرد که همه زندانیان سیاسی بویژه زنان زندانی را فوری آزاد کنند.

امروز دکتر رهنورد، با سابقه سال‌ها مبارزه در راه آزادی، به زندان جهل کسانی گرفتار آمده که حضورش را بیش از بر نمی‌تابند. امروز دکتر رهنورد، در حصر خانگی، شرایط زندان را تجربه می‌کند و ما با چشم‌هایی نگران، بیرون درب خانه‌اش، روزها را می‌شماریم برای لحظه‌ای که دوباره پا در خانه‌هایمان بگذارد.

ما خانواده‌های زندانیان سیاسی، با محکوم کردن شرایط غیرانسانی حاکم بر دکتر رهنورد و مهندس موسوی و مهدی و فاطمه کروبی، خواهان پایان یافتن حصر و بازداشت خانگی آنان هستیم و اعلام می‌کنیم، ادامه بازداشت این عزیزان، بی‌شک با پاسخ مناسبی از سوی خانواده‌های زندانیان سیاسی مواجه خواهد شد. ما که در طول ۲۰ ماه گذشته هرگز لحظه‌ای در برابر ظلمی که بر عزیزانمان رفت، ساکت نبوده‌ایم، این بار نیز زندانی بودن همراه همیشگی و صدیق مان، دکتر رهنورد، را تحمل نمی‌کنیم.

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی


 


فخرالسادات محتشمی پور در دلنوشته ای برای زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه که این روزها در حصر به سر می برد با اشاره به حضور مداوم وی در جلست قرآن و مراسم های افطاری روزه های سیاسی وی می گوید: تو با ما می آمدی و قرآن می خواندی و می شنیدی درد واژه هایمان را و امید می دادی و بشارت به روزهای سپیدی که در انتظار سبزهاست و آرام می رفتی. می آمدی و سلام می دادی به تک تک دلسوختگان و رنج کشیدگان. به مادران و همسران و خواهران و دختران زندانی ها و گاه آیات قرآنی را شرحی می دادی برای دل های نزدیک و مقرب به نازل کننده کلام وحی.

همسر مصطفی تاج زاده، عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با یاد آوری گل هایی که رهنورد در خانه ی خود با نام اسرای سبز نگهداری می کرد می نویسد: شنیده ام که گل های خانه ات را به نام زندانیان سیاسی نام گذاری کرده ای و شاد بودم که حالا در این حصر ظالمانه از سر عجز کودتاگران و این خانه نشینی اجباری، نیکوتر از همیشه باغبانی می کنی و حفاظت از گل های محصور خانه ات. یادت باشد این گل ها هرچند خود منبع نورند و ساطع کننده آن اما به روشنایی و آب و مهربانی نیاز مبرم دارند. این مهر سرشار تو که گیاه خشکیده را جان می بخشد، حالا از دخترکانت به ستم دریغ شده است.

متن کامل این دلنوشته که در اختیار کلمه قرار گرفته است در زیر می آید:

به نام خداوندگار زیبایی

سلام بانوی گل و گلاب و آیینه!

سلام به لطافت روحت و صلابت توأمان آن!

سلام بر تو که زاده هنری و زاینده آن!

بارها خواسته ام برایت بنویسم بارها! ولی چگونه نوشتن برای زهرا رهنورد همیشه یک سوال غامض و معماگونه بوده است برایم. حالا در این روزهای حصرت که نمی دانیم بر تو چگونه می گذرد اما گذران این تلخ ترین روزهای عمر بر دخترانت را هم می توانیم تصور کنیم و هم تصویرش را می بینیم و می خوانیم و می سوزیم و می گدازیم، اختیار به دست قلم سپرده ام تا خود بنگارد هرچه نگاشتنی است.

نمی دانم در این حال و هوای مسمومی که ما را احاطه کرده تو را چگونه خطاب کنم که روح هنر پرورت جز هوای پاک را برنمی تابد. جایی گفته بودی روح لطیف هنرمند تاب هوای عفن ندارد و این گونه است که این روزها و ماه ها شاهد پرواز مرغ روح بسیاری از هنرمندان در رشته های مختلف هنری بوده ایم و تو چه سخت مبارزه کردی با این ناپاکی ها که تیرهای مسمومشان هر آن تو را آماج قرار می داد و اما حرکتی حتی برای حفظ جان نمی کردی انگار دام بلا را که گسترده می دیدی تشنه تر و حریص تر می شدی برای افتادن در آن نی تقرب بیشتر به محبوب. تو با ما بودی و ما با تو. تو همه ی آن روزهایی که رخصت دادی تا نامت در کنار شوی فروتن و آزاده ات، فرزند غیور امام و مردم و نخست وزیر محبوب امام نهاده شود تا جوان نسل امروز معنای زوجیت را نه با فرمانبری و سروری بلکه با مشارکت و همراهی و هم گامی درک کند، همراه ما بودی و با آن روسری گل دار و لباس آبی رنگ که گاه به سبز می زد و گاه به فیروزه ای با چهره ای گشاده و عزمی استوار شدی سمبل زن آگاه و بیدار ایران امروز. شدی الگوی نسل فیروزه ای، الگوی فرزندان ما که رهنوردی تو را در روزهایی که همه با هم انقلابی و برانداز شدیم، مشاهده نکرده بودند و پیام حجاب زن مسلمان تو را نخوانده بودند و نمی دانستند که تو با آزادی کامل حجاب را اختیار کردی و همه ی راهت را! و چه بسیار دختران انقلابی که با خواندن کتاب تو معنای حجاب را فهمیدند.

بانوی سرزمین مهر و ماه!

پیشینه ی روشن تو را حتی دشمنان کینه توزت، که بدخواه هر انسان متفکر و آزاده ای هستند از زن و مرد و معمم و مکلا، نمی توانند پاک کنند. نام تو که چون زهره در آسمان فرهنگ و هنر این سرزمین اهورایی می درخشد هنوز از صفحات دائرة المعارف ها پاک نشده و هنوز هنر زن ایرانی یادآور هنرمندی توست و هنوز دانشگاه دخترانه الزهرا نام تو را یدک می کشد و همه خدماتی را که برای دختران ایران کرده ای تا در همه ی میدان های مسابقه علمی پیروز باشند، ثبت و ضبط دفترخانه دل الزهرایی هاست و هنوز دانشجویانت نام تو را برفرزندانشان می نهند و هنوز پایگاه اطلاع رسانی حوزه گزارش مراسم بزرگداشت تو را در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محفوظ داشته است و هنوز نام رهنورد برای نسل اولی های انقلاب فراموش نشده و هنوز فرزندان ما با کنجکاوی منش تو را برای انتخاب کاوش می کنند و هنوز …

رهنورد راه امام و مردم!

روزهای انقلاب من زنان اندکی را می شناختم که شهره باشند به نیکی و نام آوری ولی نام تو از آن روزها با من است. و روزهای دانشجویی و روزهای خدمت به زنان کشورم و روزهای انتخاباتی که کودتاگران نگذاشتند شور انتخاباتی با شیرینی سلامت انتخابات توأم شود و نام تو از فردای انتخابات با ما ماند. یعنی همان روز که من و تعدادی دیگر از مادران نگران وحشیانه های هول انگیز در آن اتاق کوچک مردانی را که می آمدند و می رفتند مشاهده کردیم از جمله آن مردی که ادعای شناخت شما را و ارادت به میرما و بانوی هنرمندش را بیش از ما داشت و از مقر ریاستش بر رسانه میلی آمده بود به نوعی عذر تقصیر بخواهد از شما و شما بزرگوارانه فروتنی کردید و ما جسورانه نقدش کردیم و او راهش را گرفت و رفت تا صفحه نمایش را برای ادامه سناریوی کثیف ستاد کودتا مهیا کند!

زهرای مادر!

تو چه خوب مادری کردی برای نسل نو برای فیروزه ای ها وسبزهای جوان. برای همه ی آنان که معصومانه یک دامان پرمهر طلب می کردند برای تمرین مشارکت و یک ستون محکم می خواستند برای تکیه کردن و ایستادگی در طلب حق و عدالت و آزادی. تو چه خوب مادری کردی برای جوانان در خون خفته وقتی غم مادرانشان شد غم تو و پیام مهر آمیزت شد مرهم دل داغدار این مادران.

زهرای خواهر!

تو چه نیکو خواهری بودی برای ما. برای همه ما که عزیزانمان از آغازین روزهای کودتای انتخاباتی اسیر زندان هایی شدند که قرار بود هرگز اقامتگاه زندانی سیاسی و منتقد و معترض نباشد. تو با ما می آمدی و قرآن می خواندی و می شنیدی درد واژه هایمان را و امید می دادی و بشارت به روزهای سپیدی که در انتظار سبزهاست و آرام می رفتی. می آمدی و سلام می دادی به تک تک دلسوختگان و رنج کشیدگان. به مادران و همسران و خواهران و دختران زندانی ها و گاه آیات قرآنی را شرحی می دادی برای دل های نزدیک و مقرب به نازل کننده کلام وحی.

خواهر مهربان!

حالا ما شرمسار توایم برای همه کم کاری ها و سستی ها که کردیم تا امروز وقتی دیدیم چگونه تیر سهمگین بلا را به سویت نشانه می روند. چه می توان کرد؟ گاه فریادی می کشیدیم اما هیاهوی دجالان دین ستیز که علم مسلمانی شان پیرهن عثمانی بیش نبود، صدایمان را به خاموشی می کشاند. ما آرام منتظر اجرای کید شیطانی شان می ماندیم و هر روز آهنگ جدیدی ساز می شد از جانب حزب پادگانی-طالبانی تا آن جا که همه ی حریم ها را شکستند و اخلاق را در پای قدرت ذبح کردند و شرم و حیا را پشت سر جا گذاشتند و مدهوش بازیچه های دون دنیا در پی کسب غنائم همه نوع دنائت و وقاحتی را مرتکب شدند در حق شما خانواده مظلوم. آن میر محبوب امام و تو سفیر سلام و فرزندانت که هرگز نخواستید و نخواستند طعم آقازادگی را بچشند از هراس وابستگی هایی که امروز بعضی را این چنین به حق کشی و خونخوارگی معتاد کرده است.

باغبان بوستان آزادگی!

شنیده ام که گل های خانه ات را به نام زندانیان سیاسی نام گذاری کرده ای و شاد بودم که حالا در این حصر ظالمانه از سر عجز کودتاگران و این خانه نشینی اجباری، نیکوتر از همیشه باغبانی می کنی و حفاظت از گل های محصور خانه ات: نسرین و هاله و لیلا و نازنین و هنگامه و بهاره و مهدیه و فریبا و نزهت و شهربانو و همه آن دخترکان گمنام دربند. یادت باشد این گل ها هرچند خود منبع نورند و ساطع کننده آن اما به روشنایی و آب و مهربانی نیاز مبرم دارند. می دانی بانو این مهر سرشار تو که گیاه خشکیده را جان می بخشد، حالا از دخترکانت به ستم دریغ شده است. عزیزانت که هر شامگاه همراه فرزندانشان چشم به روزنه های خانه ات می دوزند که حالا زندان تو و شوی سرافرازت است، باشد که روشنایی چراغی خبر از گرمای وجود شما باشد در خانه. روشنایی را از آنان از گل هایی که باغبانی شان می کنی و از ما دریغ مدار!

همراه تو گام زن سرزمین عشق

فخرالسادات محتشمی پور


 


خانواده ی علی باقری، از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که پس از احضار در روز ۲۵ بهمن ماه به وزارت اطلاعات، بازداشت شده است در بی خبری کامل از وی به سر می برند.

خانواده ی این فعال سیاسی به مانند دیگر بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات مورد تفتیش قرار گرفته و تمام وسایل وی به زندان اوین منتقل شده است.

همسر علی باقری، در نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران، ضمن بازگویی خدمات سیاسی و اجتماعی باقری، خواستار آزادی وی شده است.

وی در بخشی از این نامه پرسیده است: چگونه می توانید پاسخ ضد انقلاب را بدهید که محرمان انقلاب در سلول های انفرادی سرد و تاریک بازمانده از دوران ستم شاهی به سر می برند، شما که دوست انقلابید، پس چه حاجت به …

نامه ی مژگان اثباتی، همسر این فعال سیاسی بازداشت شده که در اختیار کلمه قرار گرفته است بدین شرح می باشد:

دادستان محترم انقلاب اسلامی

جناب آقای جعفری دولت آبادی

با سلام و احترام

بدین وسیله به استحضار می رساند اینجانب مژگان اثباتی همسر آقای محمد علی باقری عدالت که بنا به درخواست وزارت اطلاعات مورخ ۲۴/۱۱/۸۹، در تاریخ ۲۵/۱۱/۸۹ برای انجام پاره ای مذاکرات دوستانه! به محل مزبور احضار شده لیکن پس از دو ساعت گفتگوی به ظاهر ناتمام به اتفاق عده ای از ماموران آن وزارتخانه به منزل آمده و با تفتیش محل، به خصوص کتابخانه شخصی اینجانب، مواردی که تاکنون برای بنده نامعلوم است به استثنای دفاتر تلفن و اسباب بازی دخترم و برخی جزوات درسی مرا با خود ضبط نموده و با برخورد توهین آمیزی یکی از ماموران، همسرم را بی دلیل دستگیر کرده و در مقام پاسخگویی از چرایی موضوع، مرا به دفتر شما ارجاع داده اند.

از آن جا که همسرم دارای عارضه ی قلبی و فشار خون و آلرژ ی هستند و وضعیت نامناسب زندان در این شرایط بر نگرانی ما افزوده است و بی خبری از وی مزید بر علت گشته، حضورا در تاریخ ۲۷/۱۱/۸۹ به دفتر جنابعالی مراجعه نموده و با برخورد ناشایستی مواجه شدم. لذا با تاسف بسیار و ناامیدی این عریضه را می نویسم تا نه تنها ذهن شما را نسبت به گذشته ی فردی از فرزندان صدیق این مرز و بوم آشنا و روشن سازم، بلکه سندی باشد برای آینده ی تاریخ ایران، که ببینند انقلاب چگونه فرزندان خود را می خورد…

جناب آقای دادستان!

علی باقری در بدو پیروزی انقلاب ۱۲ ساله بوده او در یک خانواده ی اصیل و مذهبی رشد کرده است پس طبیعی است که از اولین افرادی بوده که انجمن اسلامی مدرسه ی مفتح امروزی و (خوارزمی سابق) را پایه گذاری کرده و پس از آن تاسیس هیئت مذهبی پسران آن دبیرستان و سپس بسیج دانش آموزی و در سال ۶۲ آهنگ جبهه نموده، در بدو ورود به دانشگاه با تاسیس انجمن اسلامی و بسیج برایش تاریخ تکرار شده و تا پایان جنگ در جبهه حضوری فعال داشته است، بدون اینکه از قبل جنگ غنیمتی اندوخته یا منفعتی طلبیده باشد که همیشه این گونه افراد مورد سرزنش وی بوده اند او که دغدغه ی امام راحل را با گوشت و خون خود لمس کرده است برای اینکه نگذارد انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد بدنبال اسلامی کردن دانشگاه ها از اعضاء مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان بود و پس از اتمام تحصیل در عرصه مطبوعات و سپس در دولت اصلاحات افتخار خدمت در سمت مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداریهای قزوین و گیلان را داشت و مدتی سرپرست استانداری گیلان و تا سال ۸۴ مدیرکل سیاسی وزارت کشور به عهده وی بود.

جناب دادستان از شما می پرسم آیا جای علی باقری با این کارنامه قابل قبول به عنوان انسانی انقلابی و مومن که دعوت امام زمان خویش را لبیک گفته و بی وقفه در جهت اهداف بلند آن گام نهاده، گوشه ی زندان مخوف اوین می باشد؟ چگونه می توانید پاسخ ضد انقلاب را بدهید که محرمان انقلاب در سلول های انفرادی سرد و تاریک بازمانده از دوران ستم شاهی به سر می برند، شما که دوست انقلابید، پس چه حاجت به …

آقای جعفری! دختران خردسال من در فقدان پدرشان بسیاری بی تاب هستند مادر پیر و بیمار همسرم تحمل از کف داده است.

و الله ین انصاف نیست که عزیزان و جگرگوشه های امام راحل که سربند یا زهرا (س) و یا حسین (ع) بر پیشانی بسته و داوطلبانه بدون کمترین چشم داشتی از انقلاب پاسداری نموده اند اینگونه به بند کشیده شوند. آیا این اجر و مزد فرزندان جان بر کف این مرز و بوم است؟ آیا این پاسخ در خور کسانی که به فرمان آن عزیز کمربندهایشان را محکم بستند تا انقلاب اسلامی را جهانی سازند؟

منش علی باقری در ساده زیستی به تاسی از امام علی (ع) زبانزد خاص و عام است آیا زراندوزی کرده که وی را به بند کشیده اید! که زراندوزان آزادترند!…

با این اوصاف، ما خانواده سرباز انقلاب را امام زمان (عج)، علی باقری، آزادی بی قید و شرط وی را از آن مقام مسئول خواهانیم و به عنوان اولین مرحله، درخواست ملاقات فوری با ایشان را داریم. چرا که وضعیت روحی فرزندانش نامناسب است و بیخبری از شرایط نامساعد پدرشان نگران کننده است.

… واجعله اللهم مفزعا لمظلوم عبادک و ناصراً لمن لایجد له ناصر اً غیرک.

… و قرار بده او را ای خدا پناهگاه برای ستمدیدگان بندگانت

با تشکر

مژگان اثباتی


 


با گذشت بیش از ده روز از دستگیری مهدی پیلتن فارغ التحصیل دانشگاه تهران خانواده وی در بی خبری مطلق از وضعیت وی به سر می برند.

به گزارش جرس، مهدی پیلتن فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع این دانشگاه در روز دوشنبه ٢۵ بهمن ماه در حالی که به محل کار خود در خیابان طالقانی مراجعه کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است.

بنا بر این گزارش مهدی پیلتن دارای سابقه سیاسی خاصی نبوده و هنوز دلایل بازداشت وی نامعلوم می باشد و طولانی شدن قرار بازداشت و همچنین بی خبری مطلق از وی باعث نگرانی خانواده و دوستان ایشان گردیده است.


 


براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، یارانه اختصاص یافته در سال ۱۳۹۰ جمعا ۱۹۳۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با توجه به افزایش یارانه‌بگیران به ۶۵ میلیون نفر از ابتدای سال ۹۰ و تخصیص یارانه در ۱۱ ماه این سال، جمعا به هر ایرانی در هر ماه ۲۷ هزار تومان یارانه تعلق خواهد گرفت.

به گزارش آفتاب، یارانه فروردین ۱۳۹۰ هم اکنون واریز شده و بر این اساس در سال آینده برای ۱۱ ماه باقیمانده به هر ایرانی حداکثر ۲۷هزار تومان یارانه تعلق خواهد گرفت.

جبران هزینه هدفمندسازی در شرکت‌های دولتی

دولت در قانون بودجه ۱۳۸۹کل کشور با مجوز مجلس شورای اسلامی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران هزینه شرکت‌های دولتی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و بابت سهم ۲۰ درصد درآمد یارانه آزاد شده اختصاص داده بود که این رقم در سال جاری به ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براین اساس دولت قصد دارد، در دومین سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان از یارانه‌ها را آزاد و هدفمند کند که سهم ۲۰ درصد برای جبران هزینه شرکت‌های دولتی (یا منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه حامل‌های انرژی موضوع ردیف ۱۳۰۴۰۹) منبع ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین در لایحه بودجه ۹۰ در جدول ۹ اعتبارات یارانه‌ها در مجموع ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به نان، کالاهای اساسی، داروهای خاص، حمل و نقل اختصاص می‌یابد که در این بند ۳۵۰۰ میلیارد تومان به یارانه نان اختصاص یافته در حالیکه یارانه نان در سال ۱۳۸۹ حذف شده بود و احتمالا این یارانه به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اختصاص یافته و هیچ ارتباطی به یارانه نان ندارد.


 


رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سهمیه ی بنزین نوروزی ۲۵ اسفند واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در بروجرد گفت:این سهمیه جدای از سهمیه بنزین اسفند و فروردین است و همزمان با واریز به کارت‌های سوخت اعلام می شود.

وی تثبیت وضع موجود، اصلاح رفتارها ، تغییر الگوها و نظام های مدیریتی حمل و نقل را از برنامه های سال آینده ستاد مدیریت سوخت کشور اعلام کرد .

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سهیمه ۱۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت سال آینده هم معتبر خواهد بود.


 


“هوگو چاوز” رییس جمهور ونزوئلا روزپنج شنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر رویداد های اخیر درلیبی را “جنگ داخلی” نامید.

به گزارش خبرگزاری« ریا نووستی»/رییس جمهور ونزوئلا در وبلاگ خود می نویسد:”زنده باد لیبی! قذافی با جنگ داخلی برخورد کرده است”

این یادداشت بلافاصله پس از سخنرانی “نیکلاس مادرو” وزیر امور خارجه ونزوئلا در مقابل نمایندگان مجلس ملی این کشور نوشته شده است. مادرو اظهار داشت آمریکا در ورای اغتشاشات در لیبی قرار دارد.

وی ضمن صحبت درباره رسانه های گروهی غربی گفت:”آنها (آمریکا) شرایط را برای توجیه حمله به لیبی مهیا می کنند.اوضاع دشوار فعلی در لیبی را نباید براساس گزارش های دریافتی از خبرگزاری های سلطه طلب و امپریالیستی سنجید”.

در این میان”فیلیپ کرولی”سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه به خبرنگارن اطمینان دادکه کشور وی به هیچ وجه رویدادهای فعلی در خاور نزدیک و آفرقای شمالی را تحریک نکرده است


 


یک روز پس از آنکه سرهنگ معمر قذافی گفت قیام مردم لیبی تحت تاثیر شبکه القاعده است، تلویزیون دولتی این کشور می گوید دولت دستور داده است که به مردم پول نقد پرداخت شود.

مجری تلویزیون لیبی گفت برای آنکه خانواده های لیبیایی بتوانند از پس افزایش قیمت مواد غذایی بربیایند، حدود هشتصد دلار به آنها پرداخت می شود. وی گفت حقوق بسیاری کارکنان بخش دولتی تا صد و پنجاه درصد افزایش می یابد و حداقل دستمزد، حدودا دو برابر می شود.

به گفته خبرنگاران، این تاکتیک زین العابدین بن علی، رییس جمهوری سابق تونس، است که ماه گذشته، پیش از کناره گیری از قدرت، وعده های مشابهی به مردمش داد.

تلاش قذافی برای حفظ کنترل طرابلس

در همین حال با وقوع درگیری در شهرهای نزدیک به طرابلس، پایتخت لیبی، معمر قذافی برای کنترل مناطق اطراف این شهر سخت در تلاش است.

نیروهای لیبیایی که هنوز به سرهنگ قذافی وفادارند، در اطراف پایتخت در تانک ها مستقر هستند.

تانک ها در اطراف مناطقی که هنوز تحت کنترل نیروهای وفادار به قذافی است، حلقه زده اند و گفته می شود که یک تیپ نظامی ویژه تحت فرماندهی یکی از پسران معمر قذافی، به نام خمیس، حفاظت از این مناطق را بر عهده دارد.

خبرنگاران می گویند ماندن قذافی بر مسند قدرت تا حدی بستگی به عملکرد این نیروهای ویژه دارد.

نیروهای وفادار به سرهنگ معمر قذافی به مخالفان دولت که شهرهای نزدیک به طرابلس، پایتخت، را تحت کنترل دارند، حمله کرده اند.

برای بعد از مراسم نماز جمعه، تجمع های اعتراضی در نظر گرفته شده و مخالفان قرار است در طرابلس راهپیمایی کنند.

یکی از خبرنگاران بی بی سی در لیبی می گوید برای برکنار کردن قذافی ممکن است لازم باشد که واحدهای نظامی بیشتری ترک خدمت کنند.

شدیدترین درگیری ها در غرب لیبی در شهر زاویه رخ داده و به گفته یکی از شاهدان عینی، برای حمله به معترضان در داخل یک مسجد از سلاح های سنگین استفاده شده است. در این حمله دست کم ده نفر کشته شده اند.

از نزدیکی میستوره، از شهرهای شرق لیبی، نیز وقوع درگیری های سنگینی برای کنترل یک فرودگاه گزارش می شود و بنابر گزارش ها، نیروهای معمر قذافی از این شهر خارج شده اند.

با افزایش واکنش های جهانی علیه خشونتها در لیبی، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با رهبران فرانسه، بریتانیا و ایتالیا گفتگو کرده است.

دولت سوئیس دستور مسدود شدن فوری تمامی دارایی های سرهنگ قذافی و نزدیکان او نزد بانک های سوئیس را صادر کرده است.

باراک اوباما در مکالمات تلفنی خود با سران فرانسه، بریتانیا و ایتالیا، اقدام های احتمالی از جمله همیاری های انسانی به لیبی را بررسی کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که همه گزینه ها از جمله تحریم را در نظر دارد و ارتش نیز طرح های خود را به آقای اوباما ارائه خواهد کرد.

در همین حال تلاش برای خارج کردن شهروندان غیر لیبیایی از این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانادا توانسته است ۲۰۰ تن از شهروندانش را از لیبی خارج کند.

کشورهای مختلف برای تخلیه هزاران خارجی که در لیبی گیر افتاده اند و سعی دارند از این کشور فرار کنند، کشتی ها و هواپیماهای جنگی اعزام کرده اند.

معمر قذافی پنجشنبه شب شبکه القاعده، را عامل خشونت های اخیر در لیبی دانست.

رهبر لیبی، که اظهاراتش به طور سراسری پخش می شد، افراد ناشناس را متهم کرد که به جوانان لیبی مواد مخدر داده اند و از خانواده ها مصرانه خواست پسران خود را مهار کنند و به خانه بازگردانند.


 


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی در کل بودجه سال ۹۰ بودجه مربوط به بخش مسائل و معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن چشم‌گیر نبوده و این حوزه مظلوم واقع شده است.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به مشکلات سازمان‌های حمایت‌گر همچون کمیته امداد، بهزیستی و غیره اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات این قبیل سازمان‌ها به میزانی است که با وجود ضعف اعتبارات توان لازم در حل و رسیدگی به مشکلات را ندارند.

وی افزود: به‌عنوان نمونه به اعتبارات بهزیستی برای سال ۹۰ تنها ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده این درحالی است که افزایش این چنینی بی‌فایده بوده و نیاز به اصلاح و یا افزایش دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در سازمان‌های حمایتی حجم عظیمی از افراد پشت نوبتی، در انتظار دریافت خدمات هستند و با بودجه‌دهی‌های این‌چنینی عملاً نمی‌توان نسبت به ارائه خدمات به این قشر از جامعه اقدامی انجام داد و تا زمانی که پشت نوبتی‌ها همچنان به دلیل عدم بودجه کافی، چشم‌انتظار دریافت خدمات باشند نابسامانی‌های اجتماعی بیشتر شده و به مشکلات افزوده می‌شود.

به گفته قنبری حل مسائل مربوط به کودکان خیابانی، زنان آسیب‌دیده اجتماعی، اورژانس اجتماعی و سایر معضلات نوپدید در جامعه به اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد.

وی گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی در کل بودجه مربوط به عمرانی و هزینه‌ای، افزایش ۲۵ درصدی در حوزه مربوط به پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی چشم‌گیر نبوده و این حوزه با عدم نگاه واقع‌بینانه مظلوم واقع شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: به این ترتیب لازم است کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد افزایش بر روی بودجه مربوط به مسائل اجتماعی داشته باشد همچنین نسبت به اعتبارات مربوط به بهزیستی، کمیته امداد و به‌خصوص سازمان‌های بیمه‌گر حساس شود.

به اعتقاد قنبری به طور حتم با وجود بودجه‌ دهی به این بخش بسیاری از قوانین مربوط به حل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی روی زمین مانده و قابلیت اجرا ندارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: تمام نمایندگان باید نگاه بخشی را در اختصاص بودجه به معضلات اجتماعی کنار گذاشته و نگاه فرابخشی داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: آثار و عواقب معضلات و مسائل اجتماعی دامنه تمام مسائل دیگر جامعه را می‌گیرد به این ترتیب حساسیت پیرامون معضلات اجتماعی تنها وظیفه کمیسیون اجتماعی نیست و تمام نمایندگان باید نسبت به آن توجه نشان دهند.


 


کلمه- آمنه کشاورز: آقایان چنان از حضور حماسی مردم در ۲۵ بهمن شوکه شده‌اند و چنان رشته‌هایشان را پنبه دیده‌اند که به واکنش‌های هیستریک از قبیل آنچه در مجلس اتفاق افتاد یا سناریوسازی‌های بی‌حساب و کتاب از نوعی که در مورد شهید ژاله ساختند، افتاده‌اند و گویا نه تنها وجدان، که عقلشان را هم از دست داده‌اند و فکر نمی‌کنند که در عصر ارتباطات دروغ تا جای دوری نمی‌رود و بلافاصله دوستان و خانواده شهید ملاقات او با آیت الله منتظری و سوابق سبز او را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند. خوشبختانه این واکنش‌های عجولانه و آشفته حجت را بر کسانی که اندک تردیدی در مورد تبهکاری اقتدارگرایان دارند تمام می‌کند تا هر آن کس که چیزی از وجدان برایش باقی مانده خود را از ورطة این چرخه باطل زور و زر و تزویر بیرون بکشد و دین و دنیای خود را به سودائیان قدرت نفروشد.

ظاهراً حاکمان قدرت پرست، عزم جزم کرده‌اند که همهٔ مرزهای وقاحت و شقاوت را درنوردند و تعاریف جدیدی از این کلمات به دست دهند. ظاهراً باید کلمات جدیدی برای توصیف رذائل جدید ابداع کنیم؛ چرا که زبان متعارف فارسی، از توصیف ذات و حقیقت و عمق آنان عاجز است. اینکه دانشجویان دانشگاه هنر در مقابل شناعتِ عملِ نفرت انگیزِ شهید دزدان، جز گریه نمی‌توانند کاری کنند، دقیقاً به این معنی است که دیگر کاری از زبان ساخته نیست. فرا‌تر از زبان و با چشمان گریان و دل‌های سوزان باید این صحنه‌ها را به نظاره نشست و با کلام علی (ع) آرامش گرفت که «مَا ظَفِرَ مَنْ ظَفِرَ الْإِثْمُ بِهِ وَ الْغَالِبُ بِالشَّرِّ مَغْلُوبٌ. آنکه گناه بر او دست یافت روی پیروزی ندید و آنکه بدی بر او چیره گشت مغلوب گردید.

هیچ عمروعاصی درطول تاریخ به چنین رذیلتی آلوده نشده که کسی را بکشد و آن را گردن دوستان و همفکرانش بیاندازد. حتی یزید هم شهدای کربلا را برای پیشبرد مقاصدش مصادره نکرد. تاریخ شهید دزدی را به یاد ندارد. بد نام‌ترین اشقیای تاریخ هم، شهیدان را بر شانه‌های قاتلان تشییع نکرده و خانوادهٔ شهید را به پیوند با امران قتل مجبور نکرده‌اند. از رای دزدی به شهید دزدی رسیده‌اند، زهی پیشرفت!

باید فصل جدیدی از انسان‌شناسی برای مطالعه آقایان گشوده شود. کلمات قدرت و توانشان را از دست داده‌اند.. واژه‌ها شرمسارند از اینکه در کنار نام حسین شریعتمداری و روح الله حسینیان و محسنی اژه‌ای قرار گیرند. اینک پیامبران آْئین خشونت، جان و مال و ناموس وطن را خدایی می‌کنند. ارباب حلقه‌های ترور و خشونت را که بپروری، خشونت را نهادینه می‌کنند. دلمرده‌های دخمه‌های مرگ را که به کاخ قدرت راه دهی، قدرت را جز برای مرگ و مردن نمی‌خواهند. عالیجنابان قتل‌های زنجیره‌ای که میدانداری کنند، محارب و مفسد فی الارض و بغی در گسترهِ ادبیات سیاسی رایج‌تر می‌شود از حزب و رقابت و قانون. مگر حسینیان کاندیداهای ریاست جمهوری را مفسد فی الارض نخوانده است؟ مگر احمد خاتمی غبغب‌اش را به غیض و کین پرنکرده است و بغی بغی نمی‌خواند؟ مگر محسنی اژه‌ای ضد انقلاب را الگوی برخورد با مخالفان نکرده است؟ و مگر حسین شریعتمداری هر روز در پهنه ِی کیهان و صدا و سیمای خلق برای کشتن و اعدام مخالفان خود را به کشتن نمی‌دهد. مولای مومنان اینان را گفته است که: إنما أنت کالطاعن نفسَه لیقتل رِدْفَه…. خود را به کشتن می‌دهند که رقیب را زخمی کنند…

با این حال معلوم نیست با چه رویی از از حکومت عدل علی (ع) و الگوی حکومتی علی (ع) می‌گویند که خداوکیلی مقایسه بن علی و مبارک با آقایان، ستم به اولی هاست. در گفتار از علی می‌گویند ولی کردار و پندارشان یادآور اعراب جاهلی است که آرزوی زنده بگوری دختران ایران زمین را دارند و شهوت قدرت را با تصویر و تحقیر دختران رقبای خود فرو می‌نشانند و زنان را به چوب مردانشان می‌رانند و به گناه ناکردهٔ مردانشان حصر می‌کنند. کار آقایان از خطبه جهادیه گذشته است و رسوا‌تر از آن‌اند که از اندوه خلخال پای زن یهودی بمیرند که بر ناموس مسلمانان هم رحم نمی‌آورند. کسی به ما بگوید این قدرت پرستان را باید با کدامیک از قدرتمداران تاریخ مقایسه کنیم که روی سپید‌تر از او باشند و کسی هم از آنان بپرسد که فردای تاریخ با کدام جبار می‌خواهند همنشین شوند که شرمسار همنشینی با آن‌ها نشود؟

قرآن مجید از مسخ انسان‌ها به بوزینه – قراده – سخن گفته است قُلْ هَلْ أُنَبِّئُکُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِکَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَ غَضِبَ عَلَیْهِ وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازِیرَ وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولئِکَ شَرٌّ مَکاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبِیلِ؛…

درتنگنای واژگان، علما و مراجع پاسخ دهند: آیا شهید دزدی و حصر زن و شوهر و هجوم به خانواده و بنیان خانواده نشان مسخ انسان نیست. آیا انسان می‌تواند به هیولا استحاله شود؟


 


کلمه- حامد مفیدی: هم‌اکنون که نزدیک به ۲ سال از حرکت جنبش سبز می گذرد، آنچه بسیاری  به آن معتقدند نیاز به اصلاح قانون اساسی در کشور برای جلوگیری از سوء‌استفاده مجدد مستبدان  است ولی در همین هنگام منشور نسخه جدید جنبش سبز در قدم اول پیشنهاد اجرای بدون تنازل قانون اساسی را به حاکمان فعلی می‌دهد.

نقدهایی از طرف همراهان جوانتر و پرانرژی تر جنبش به این بند وارد شده است. این مقاله سعی در بررسی این قسمت خاص از منشور جنبش را دارد.

متاسفانه فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی  که مربوط به حقوق ملت است در  شرایط کنونی کاملا به کناری نهاده شده، ولی همین فصل سوم است که اجرای آن به معنی  رفع فوری استبداد و نظامی گری در کشور خواهد بود. ولی چگونه؟

تنها این اصول را بخوانید تا ببینید قانون اساسی فعلی چگونه توسطاستبداد در حال لگد مال شدن است:

بخشی از اصل ۹

هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.

اصل ۲۳ – منع تفتیش عقاید

تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.

اصل ۲۷

تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏

اصل ۳۵

در همه دادگاه‏ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد

اصل ۳۷ – اصل برائت

اصل، برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.

اصل ۳۸ – منع شکنجه

هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند، مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.

اصل ۳۹

هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.

آیا این قوانین در حال اجراست؟ مسلماً با اجرای چنین قوانینی اهرمهای فیزیکی در دست دولت کنونی یک به یک خواهد شکست و مردم با پیدا کردن حقوق خود باعث سقوط استبداد و بازگشت به  آرمانهای تدوین کنندگان  قانون اساسی خواهند شد.  این اصول رازهای نهفته قانون اساسی هستند که  آزادیخواهان در سال  ۵۷ و  ۵۸  در این قانون برای ما به ودیعه گذاشته شدند تا هرگز روی استبداد را دوباره نبینیم.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته