-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 02/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

-- میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تنها نگذاریم --


 
 

خبرنگاران سبز/ سرمقاله:
در حالی که برخی از علمای قم در برابر حوادث بحرین و دیگر کشورهای منطقه موضع گیری کردند و یا پیش از این در باره تهدید یک کشیش آمریکایی به سوزاندن قران رگ غیرت دینی بالا آوردند، سکوت آن‌ها در برابر کشتارها (حتی در روز عاشورا)، شکنجه‌ها، زندانی‌ها و اکنون حصر رهبران حقگو و پیرو شیعه (موسوی و کروبی) این باور را تقویت می‌کند که علمای قم و شاید نجف که همیشه خود را به پیش‌رو بودن مفتخر می‌دانستند اکنون با عقب‌گردی تاسف‌انگیز سر تعظیم در برابر شیعه طالبانی فرود آورده طوری که احتمالا از این به بعد مردم جهان شیعه را با حاکمان طالبانی امروز ایران برابر خواهند دانست.

این واقعیت دیگر پنهان شدنی نیست که با آشکارتر شدن میزان تجاوز‌ها، شکنجه‌ها، کشتارهای حکومت ج.ا. بتدریج دنیا فهم تازه‌ای از تشیع پیدا می‌کند و اگر علما قم و نجف در برابر این ستم‌ها که همگی به نام دین انجام می‌شود موضع‌گیری نکنند از این پس شیعه در دنیا همان‌گونه شناخته خواهد شد که طالبان امروز شناخته شده است. از سوی دیگر، مدتی است که عبارت "صهیونیزم شیعی" نیز به گفتمان منتقدان و صاحب‌نظران اضافه شده که این خود می‌تواند زنگ خطر بزرگی برای کسانی باشد که اعتبار، آبرو و سرانجام روحانیت شیعه برایشان مهم است.

ناگفته پیداست که البته نزد خود ایرانیان این سکوت دردناک و آزارنده از نظر بسیاری از ناظران اجتماعی دلیل دیگری بر ناامیدی مردم از روحانیت شیعه و خداحافظی مردم با نهاد تشیع است که سرعت آن در دو سال اخیر بسیار شدت یافته است. هشدارها و یادآوری‌هایی از این دست اتمام حجتی با وجدان‌، علم، و مسئولیت روحانیت شیعه در سپهر تاریخ است. این اقدام آنان است که سرانجام اسلام و تشیع را رقم خواهد زد. 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته