-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۱۳, چهارشنبه

Posts from Khodnevis for 10/05/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



حمله گروهی از روشن‌فکران مسلمان به حکم اعدام کشیش «نودین»: بر پایه قرآن هم این حکم ناروا است

متن کامل بیانیه این گروه به شرح زیر است:
خبر ساده اما باورنکردنی و تکان دهنده است: یوسف ندرخانی را به جرم گرویدن به آیین مسیحیت به زندان و سپس سلول انفرادی می افکنند تا از باور خود دست بشوید، و هنگامی که با مقاومت او روبرو می شوند، او را به بیمارستان روانی می فرستند تا روانش را پریشان کنند.  اما مقاومت او موجب می شود که این بار همسر بی گناهش را به گروگان بگیرند تا او لاجرم میان ایمان خود و جان عزیزش یکی را برگزیند.  و اکنون که آین تیرها  جملگی به سنگ خورده است، دژخیمانش برای او که به پای باورش استوار ایستاده است، چوبه دار برپا کرده اند. 

مطابق اصل ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "تفتیش عقاید ممنوع است و هیچکس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد." و مطابق مادّه ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر هم که دولت جمهوری اسلامی نسبت به آن متعهد است: "هر شخصی حق دارد از آزادی اندیشه، وجدان و دین بهره مند شود: این حق مستلزم آزادی تغییر دین یا اعتقاد، و همچنین آزادی اظهار دین یا اعتقاد، در قالب آموزش دینی، عبادتها، و اجرای آیین ها و مراسم دینی به تنهایی یا به صورت جمعی، به طور خصوصی یا عمومی است."

متأسفانه رفتار خشونت آمیز، غیرانسانی، و ناعادلانه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با آقای ندرخانی مصداق بارز نقض حقوق بشر و ناقض کرامت انسانی ایشان به عنوان شهروند محترم جامعه ایرانی است. اینگونه رفتارهای خشونت بار و تبعیض آمیز علاوه بر آنکه موجب رسوایی بیشتر نظام حقوقی و قضایی حاکم بر جمهوری اسلامی می شود، وجدان اخلاقی و انسانی جامعه ایرانی را نیز عمیقاً جریحه دار می کند، و اینک همگان را حیرت زده از میزان بی مروّتی و بی انصافی حاکم بر ذهنیت حاکمان نظام جمهوری اسلامی با این پرسش اخلاقی ساده اما تکان دهنده روبرو می کند که چگونه ممکن است کسانی تا به این پایه نسبت به اساسی ترین حقوق یک انسان دیگر بی اعتنا باشند و روح شان از این همه ظلم و رنج مضطرب و مشوّش نشود؟

شگفت آن است که آزادی و امنیت آقای ندرخانی را به نام دینی ستانده اند که به صراحت اکراه در امر دین را نکوهش می کند(قرآن کریم، بقره، آیه ۲۵۶)، و بر مؤمنان تکلیف می کند که میان پیامبران الهی فرقی ننهند (بقره، ۲۸۵).  تن و روح او و عزیزانش را به نام دینی می آزارند که گوهر پیام تمامی پیامبران الهی را در اصل واحد می داند و به صراحت کسانی را که به خداوند و روزبازپسین ایمان دارند و اهل نیکوکاری هستند، خواه مسلمان، خواه یهودی، و خواه مسیحی، از بیم و اندوه ایمن می داند (بقره ۶۲)، و به پیروان خود توصیه می کند که با پیروان ادیان الهی دیگر بر سر کلمه مشترکی که میان ایشان است تأکید ورزند و بر آن مبنا در کنار یکدیگر بایستند (آل عمران، ۶۴)، و با یکدیگر نه به زبان خصومت و خشونت که به شیوه پسندیده گفت و گو کنند (عنکبوت ۴۶).  و نیز به پیروان خود می آموزد که سخن شان با پیروان دیگر ادیان الهی جز این نباشد که:"به آنچه بر ما و به آنچه بر شما نازل شده ایمان آورده ایم، و خدای ما و خدای شما یکی است و ما همه فرمانبردار اوییم." (عنکبوت، ۴۶).

آیا گرویدن یوسف ندرخانی به آیین مسیحیت و ستایش خدای یگانه در خلوت و پراکندن پیام عشق عیسی در جلّوت پایه های استوار آیین اسلام را به لرزه می افکند، یا خشونت کور و تعصب آمیزی  که به نام مسلمانی بر یوسف ندرخانی و خانواده اش نثارمی کنند؟  آیا خروج از یک آیین الهی و ورود به یک آیین الهی دیگر پایه های اسلام را سست می کند،  یا عملکرد کسانی که در ردای مسلمانی رنج انسانها را به هیچ می انگارند و از دین دکان تزویری برای کسب ثروت و قدرت می گشایند؟  آیا کارنامه کسانی که به نام دین با چکمه پا در اشک و خون مظلوم زدند تا از نردبام قدرت بالا روند، ایمان خلق مسلمان را برباد می دهد یا ایمان حلقه کوچکی از انسانهای دردمند که پاسخ عطش معنوی خود را در پیام عیسای روح الله یافته اند؟  آیا سکوت تأیید آمیز آن دسته از مراجع تقلیدی که از برابر این گونه بی عدالتی ها بی اعتنا می گذرند جامعه را از دین می رماند و بر دین گریزی نسل جوان می افزاید، یا پرستش پروردگار یکتا ولی این بار در بستر آیین عیسی؟

ما، جمعی از پیروان آیین محمّد پاک، ایمان یوسف ندرخانی را به خدای یگانه و پایبندی او را به پیام عشق و ایثار آیین عیسای پاک به دیده احترام می نگریم، و پایداری او را در راه عقیده اش می ستاییم، و خود را در رنج او و عزیزانش، و نیز تلخکامی هم کیشان اش شریک می دانیم. ما به عنوان جمعی مسلمان بر خود فرض می دانیم که از بی مروّتی و بی عدالتی ای که به نام اسلام در حقّ او و عزیزانش روا داشتند، تبرّی بجوییم،  و امید می بریم که در فردای ایران، پیروان تمام ادیان و صاحبان تمام عقاید بتوانند در کنار یکدیگر بر مبنای احترام متقابل و با بهره مندی از حقوق انسانی و شهروندی برابر، زندگی مسالمت آمیز و کریمانه ای را سامان دهند، و با مهر و ادب زخمهای عمیق این روزگار تلخ را آرام آرام التیام بخشند، و برای آبادانی ایران و بهروزی نسلهای آینده این سرزمین دوشادوش هم بکوشند.

امضاکنندگان: علی افشاری، عبدالعلی بازرگان، رضا بورقانی، فاطمه حقیقت جو، رضا علیجانی، مصطفی رخ صفت،سهراب رزاقی، معصومه شفیعی، شیرین عبادی، حسین کمالی، اکبر گنجی، یاسر میردامادی، آرش نراقی، حسن یوسفی اشکوری


 


مرتضی رفیقدوست به‌جای حبس ابد فقط ۶ سال زندان بود

به دنبال فاش شدن اختلاس سه هزار میلیاردی از بانک صادرات، این روزها برخی نکات درباره‌ی اختلاس پیشین در این بانک که نام یکی از سران قدرت نیز به عنوان متهم در آن اختلاس ذکر شده بود جای تامل دارد.

صالح نیکبخت، وکیل بانک صادرات در پرونده بیست سال پیش در گفتگو با روزنامه «شرق» گفت: مرتضی رفیق‌دوست، برادر محسن رفیق دوست (از سران سپاه و رییس پیشین بنیاد مستضعفان و جانبازان که اینک صاحب چندین معدن عظیم در جنوب ایران است)، متهم ردیف دوم پرونده اختلاس ۱۲۳ میلیاردی بود که به حبس ابد محکوم شد اما تنها ۶ سال در زندان بود.

وی گفت بیشتر متهمان این پرونده نیز پس از اعدام فاضل خداداد از زندان آزاد شدند.

آقای نیکبخت با بیان اینکه مرتضی رفیق‌دوست در همان مدت شش سال زندان هم اغلب در خارج از زندان بود گفت: «یادم هست در سال ۷۵ یا ۷۶ به دلیل چکی که او به مبلغ ۱۴میلیون تومان بابت بدهی به فاضل داده و او هم چک را به بانک داده بود و پرداخت نشده بود، به مجتمع قضایی الهیه آمد که آنجا او را دیدم که با لباس شخصی و بدون محافظ بود؛ با یک پژو آمد و رفت. گویا در مرخصی بودند.»

وی با اشاره به اینکه رفیق‌دوست در سال ۱۳۸۲ بصورت رسمی از زندان آزاد شد در پاسخ به این سوال که چگونه یک متهم ابد آزاد می‌شود گفت: «حبس ابد بود، ولی او مامور خرید زندان اوین می‌شود و می‌توانسته بیرون بیاید. بعد هم عفو می‌خورد و آزاد می‌شود.»

گفتنی است اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی یک فساد مالی بود که توسط مرتضی رفیق‌دوست و فاضل خداداد و نیز با تبانی برخی کارمندان بانک صادرات ایران در سال ۱۳۷۴ روی داد.

پس از فاش شدن این اختلاس دادگاهی به ریاست غلامحسین محسنی اژه‌ای برای این پرونده تشکیل می‌شود که در آن فاضل خداداد به اتهام فساد مالی و تخلف اقتصادی اعدام می‌شود و مرتضی رفیقدوست برادر محسن رفیقدوست دیگر متهم پرونده را به حبس ابد محکوم می‌شود.


 


پیش‌بینی الله‌کرم: نزدیک‌ترین فرد به رهبري رییس جمهور بعدی است

رییس گروه فشار در سال‌های دهه‌ی هفتاد درباره‌ی انتخابات آتی مجلس که سوم اسفند ماه برگزار می‌شود و نیز انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران اظهار نظر کرد.

به گزارش مشرق، حسین الله‌کرم، رییس گروه افراطی انصار حزب‌الله در مصاحبه با روزنامه لبنانی دیلی استار با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت که «در حدود ٨٠ منطقه در ایران وجود دارد که احتمال بروز ناآرامی‌های انتخاباتی در آنها بالاست.»

الله کرم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش‌بینی کرد که هر گروه یا جریانی که به آیت‌الله خامنه‌ای نزدیکی بیشتری داشته باشد، رییس جمهور بعدی است.

وی مشخص نکرد که پیروز احتمالی پست رییس جمهور آیا به سبب حمایت‌های احتمالی خامنه‌ای برنده این پست می‌شود یا مسائل دیگری دخالت خواهد داشت.

الله کرم در ادامه‌ی گفتگوی خود با هشدار درباره‌ی برگزاری انتخابات مجلس گفت:‌«این مساله بار دیگر فرصتی برای مخالفان خواهد بود تا تنش ایجاد کنند، همان طور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایجاد کردند؛ مقامات کشور باید در این باره هوشیار باشند.»

رییس گروه فشار در این مصاحبه همچنین منتقدان اصول‌گرای محمود احمدی‌نژاد را به دو دسته تقسیم کرد و افزود:‌ «دسته اول از منتقدان احمدی‌نژاد اصول‌گرایانی هستند که وابسته به جریان راست بازاری هستند، این دسته حمایت قاطعی از احمدی نژاد ندارند و منتظرند تا او اشتباه کند تا از اشتباهات احمدی نژاد به نفع خود بهره برداری کنند.»

وی ادامه داد:‌ «اما دسته دوم از منتقدان اصولگرای احمدی نژاد که اصولگرایان واقعی را تشکیل می دهند در واقع به دلیل نزدیکی وی به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفترش به وی انتقاد دارند.»

الله کرم با اشاره به اینکه هدف مشایی از اظهارات و موضع‌گیری‌های خود جلب و جذب آرای حامیان اصلاح‌طلب در انتخابات آتی است، این استراتژی وی را ناموفق خواند و افزود که بدنه اجتماعی حامی اصلاح طلبان با این گونه اظهارات به مشایی متمایل نخواهند شد.

زیبا کلام: اگر رهبران اصلاح‌طلب هم از مردم برای انتخابات دعوت کنند، کسی این دعوت را اجابت کنند

در گزارش دیلی استار پیرامون انتخابات آتی در جمهوری اسلامی، علاوه بر حسین الله کرم، صادق زیبا کلام، چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشت.

زیبا کلام در این مصاحبه با اشاره به احتمال حضور کم رونق حامیان اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت که «حتی اگر رهبران اصلاح‌طلبان از حامیان خود بخواهند در این انتخابات شرکت کنند بعید است به جز درصدی از حامیان مردمی، این دعوت را اجابت کنند.»

وی انتخابات آتی مجلس را رقابتی بین سه جناح دانست و گفت: «حامیان احمدی‌نژاد و مشایی، اصول‌گرایان سنتی و نیز اصلاح طلبان»؛ سه گروهی هستند که در انتخابات آتی رقابت خواهند کرد.

زیبا کلام احتمال تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان را زیاد دانست و گفت: «حتی با فرض شرکت نامزدهایی از اصلاح طلبان در این انتخابات هیچ تضمینی برای تایید صلاحیت این نامزدها از سوی شورای نگهبان وجود ندارد.»


 


زیاد همش نزن!!!
 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته