-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

Posts from Khodnevis for 09/20/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



علی لاریجانی: آزادی زندانیان سیاسی ربطی به شروط خاتمی نداشت

علی لاریجانی امروز دوشنبه ۲۸ شهریور در یک کنفرانس رسانه‌ای درباره‌ی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، آزادی برخی از زندانیان سیاسی، انتخابات مجلس نهم؛ و تخلفات محمود احمدی‌نژاد از قانون اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی اختلاس بزرگ از بانک صادرات را «فسادی بزرگ» خواند و با بیان اینکه دون‌پایه‌ها در این اختلاس دست نداشته‌اند گفت: «بررسی‌های اولیه مجلس نشان‌دهنده این نیست که عوامل اختلاس دون‌پایه نبودند، بلکه دست‌هایی در کار بوده است.»

وی با رد ارتباط این اختلاس با رقابت‌های انتخابات مجلس نهم گفت: «باید به موضوع اختلاس اخیر به عنوان مسأله‌ای ملی نگریست، و همه افرادی که به نوعی در این اختلاس دخیل بوده‌اند باید مورد بررسی قرار گیرند.»

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی برخی از زندانیان سیاسی که در ماه‌های گذشته از زندان آزاد شده‌اند اشاره کرد و گفت آزادی این افراد ربطی به شروط خاتمی و اصلاح‌طلبان نداشته است.

رییس مجلس هشتم درباره شروط اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس نهم هم گفت که با شرط گذاشتن برای انتخابات موافق نیست؛ چه از جانب اصلاح‌طلبان و چه از جانب حامیان دولت.

او همچنین گفت که قوه قضاییه دستورالعمل خاص خودش را دارد و عفو و آزادی برخی زندانیان در همین راستا باید ارزیابی شود.

محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق ایران و از چهره‌های عمده اصلاح‌طلب، در ماه‌های گذشته آزادی انتخابات، مطبوعات، احزاب و زندانیان سیاسی را از شرایط شرکت‌کردن اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بر شمرده بود و پس از آنکه در ماه گذشته برخی از زندانیان سیاسی آزاد شدند، برخی چهره‌های سیاسی این آزادی‌ها را در این راستا دانسته بودند.

علی لاریجانی در بخش دیگری از نشست خود به مساله حوادث بعد از انتخابات اشاره کرد و با انتقاد از رویکرد برخی از اصول‌گرایان و حامیان حکومت «در مقابل اعتراضات گفت: «برخی دنبال تجارت سیاسی از قبال فتنه هستند و دوست دارند مدام از آن حرف بزنند و دل خودشان را خنک کنند.»

رییس مجلس اضافه کرد: «این فتنه، ظلم به نظام بود و باید با آن برخورد می‌شد و روش درستی را به کار می‌بستیم.. البته حواشی این مساله در کوی دانشگاه و کهریزک و کوی سبحان را هم نباید نادیده گرفت که دل رهبری را خون کرد.»

علی لاریجانی در پایان نیز به موضوع تخلفات دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و در خصوص گزارش دیوان محاسبات از تخلف دولت در تامین منابع پرداخت یارانه‌های گفت: «گزارش دیوان محاسبات به عنوان مرکز اصلی نظارتی حکایت از این موضوع داشت که برخی برداشت‌ها مطابق قانون نبوده است.»

وی افزود: «دولت اعلام کرده برخی از این منابع به صورت موقت گرفته شده و پس داده خواهد شد اما همین منابع موقت نیز باید با اذن مجلس برداشت می‌شد.»

رییس مجلس هشتم با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده بود باید ابتدا منبعی داشته باشیم تا یارانه‌های مستقیم را ارائه بدهیم و بعد برگردانیم، اظهار داشت: «مجلس شورای اسلامی هنوز گزارشی از این تبادل منابع ندارد و اگر این نوع برداشت محرز شد تخلف است و اگر محرز نشد بحث دیگری است.»


 


یک نماینده مجلس: عامل اختلاس میلیاردی تا سال ۸۵ فقط یک گاوداری داشت

به دنبال ماجراهای اختلاس کلان و تاریخی از بانک صادرات، یک نماینده مجلس فاش کرد که عامل اختلاس تا چند سال قبل فقط یک گاوداری داشته است.

به گزارش خبر آنلاین محمد رضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با بیان اینکه فرد اختلاس‌کننده یعنی «امیر منصور خسروی» در سال ۷۲ فقط یک سرباز بوده است گفت: «وی سال ۸۴ و ۸۵ با برادرانش یک گاوداری داشته و این گاوداری را از امکانات طرح‌های زود‌بازده که توسط رییس‌جمهور طراحی شده بود، تأسیس کرد که نخستین‌بار طعم این پول‌ها به این صورت زیر دندان وی مزه کرد و این تخلف بزرگ و فساد اقتصادی از آنجا آغاز شد.»

خباز در ادامه گفته است: «بنابراین این فرد در سال ۸۵ توانسته یک وام طرح زود‌بازده را بگیرد و البته در همان سال نیز یک شرکت خانوادگی به ثبت می‌رساند لذا از آنجا که راه‌ها را یاد گرفته و عواملی نیز در بانک‌ها دارد و طبیعتاً پشت‌اش نیز از این جهت گرم است، در سال ۸۹ تقاضای تأسیس بانک می‌کند که بانک از مهر تا دی‌ماه سال ۸۹ فشار می‌آورد که باید سهم مؤسسین را پرداخت کنید.»

این نماینده مجلس در پایان نیز اضافه کرده است که آقای امیر منصور خسروی، که اختلاس نجومی را انجام داده است، در سال ۸۵ با ۲۰ میلیارد تومان شرکتی را به ثبت رساند ولی اکنون وی ۳۸ کارخانه دارد که عمدتا کارخانه‌های فولاد هستند و ۱۸پروژه نیز در حال اجرا دارد.

موارد مشابه دیگری از اختلاس‌های میلیاردی وجود دارد که اجازه فاش کردن آنها را نداریم

در رویدادی دیگر و در همین زمینه دبیرکل فراکسیون خط امام با اشاره به فساد گسترده در تیم دولت گفت: «موارد مشابهی نظیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی وجود دارد، ولی چون گفته‌اند سخنی نگوییم از بیان آن‌ها صرف نظر می‌کنم.»

به گزارش ایسنا تابش، دبیر کل فراکسیون خط امام در مجلس با بیان اینکه شبیه به تخلف سه هزار میلیارد تومانی باز هم وجود دارد، اما عزمی برای رسیدگی به آن‌ها وجود ندارد گفته است عملکرد مجلس در برخورد با فسادها اساسا مناسب نبوده و «مجلس کارکردش را از دست داده است».

این نماینده مجلس فاش شدن اختلاس میلیاردی از بانک صادرات را تنها برای انحراف عمومی دانسته و اضافه کرده است:‌«به عقیده بنده مطرح شدن این تخلف در شرایط فعلی کشور، انحراف افکار عمومی از بسیاری از وقایع پشت پرده است و به جرات می‌توان گفت پشت صحنه این قضیه بر متن غلبه دارد.»

وی در توضیح این ادعایش گفت: «مجموعه حاکمیت فهمیده است که این تخلفات و مفاسد وجود دارد. اگر عزم، جزم اصلاح امور شد و نه فقط رسیدگی به این اختلاس بزرگ یا به عبارتی محدودیت‌ها رفع شد، به منتقدان اجازه اظهارنظر داده شد، مجلس و قوه قضائیه کارکرد طبیعی خود را به دست آوردند، در آن صورت می‌توان به تکرار نشدن تخلفات بزرگی از این دست امیدوار بود در غیر این صورت این تخلف موضوعی حاشیه‌ای خواهد بود که بر متن غلبه یافته است.»

این چهره سیاسی در پایان هم ابراز امیدواری کرده است که این پرونده  فساد مالی ابزاری برای تسویه حساب‌های درونی و برخوردهای گروه‌های سیاسی و نهادهای کشور با یکدیگر نشود.

باند اختلاس ۴۷۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد

در رویدادی دیگر امروز بانک مرکزی ایران در گزارشی میزان ارزش دارایی‌ها و اموال اعضای باند اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات را مبلغی معادل چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی شب گذشته گفت که این  اموال را از نظر پوشش وثیقه و تضمین‌ها می‌توانیم به مرور در تملک درآوریم و بدهی‌ها یا مطالبات سیستم بانکی و بدهی‌های این گروه را به نظام بانکی تسویه کنیم.

رییس کل بانک مرکزی گفت که تمام اموال باند اختلاس توسط بانک مرکزی بلوکه شده است.

اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات ابتدا در سال ۱۳۸۶ آغاز شده، رقم آن در سال ۸۸ کمتر از ۸۰ میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۳۸۹ به ۸۰۰ میلیارد تومان و امسال به ۲۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

براساس برخی گزارش‌ها اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهوری ایران و نیز تیم دولت به دست داشتن در این فساد گسترده مالی متهم شده‌اند.


 


ویکی‌لیکس: برادر فرمانده سابق سپاه می‌خواست با آمریکایی‌های همکاری کند

در گزارش اولیه به وزارت خارجه آمریکا که بعدا از طریق ویکی‌لیکس منتشر شده، یک فرد که xxxxxxxxxxxx خوانده شده در لندن با مقام‌های سفارت آمریکا گفتگو کرده است. 

بر اساس گزارش آمده در ویکی لیکس، این منبع حملات حمایت شده از سوی سپاه پس از اشغال عراق در ۲۰۰۳ را تایید کرده است. این فرد همچنین گفته است که سپاه پاسداران بعد از دولت خاتمی، نقشی محوری در ایران بازی می‌کند.

در گزارش دیپلمات‌های سفارت آمریکا در لندن، به تایید حضور سپاه پاسداران در عراق و افغانستان از سوی این منبع اشاره شده است.

پس از افشای کلید رمز ویکی‌لیکس، معلوم شد که این منبع فردی جز یک روحانی مقیم لندن به نام سلمان صفوی نبوده است، اما اهمیت موضوع زمانی بیشتر می‌شود که «سلمان» برادر فرمانده کل سپاه پاسداران در همان زمان بوده است.

معلوم نیست که آیا مذاکره با دیپلمات‌های آمریکایی با اجازه و یا هدایت فرمانده کل سپاه انجام گرفته است یا نه.

 

متن پیام اولیه روی ویکی‌لیکس:

¶1. (C) Summary. xxxxxxxxxxxx Iran Revolutionary Guard Corps (IRGC) xxxxxxxxxxxx told London Iran Watcher xxxxxxxxxxxx that Iran's cooperation on security in Iraq, though not yet evident, would be forthcoming, but in the same breath argued that a U.S. terrorist designation of the IRGC would prevent any such cooperation. xxxxxxxxxxxx for the USG to hold its hand on designation came xxxxxxxxxxxx engaged with the invited group at length on Tehran's view of U.S.-Iran relations, Iraqi security, and the nuclear issue. xxxxxxxxxxxx candid remarks, which included extremely vigorous exchanges with xxxxxxxxxxxx alternated between aggressive characterizations of Iran's relations in the Persian Gulf, admissions of the IRGC's presence and role in Iraq and Afghanistan, and apparently earnest statements of Iran's desire for cooperation with the United States. xxxxxxxxxxxx appeared to pay close attention to xxxxxxxxxxxx message on need for Iran's behavior in Iraq to match its stated support for Iraqi stability and for Iran to weigh the benefits of the E3 3 incentives package and "suspension for suspension" offer which remains on the table. End Summary.

xxxxxxxxxxxx Private Plea on IRGC Designation

¶2. (C) xxxxxxxxxxxx made his private plea on not designating the IRGC under U.S. law after a three-hour long larger group discussion during which xxxxxxxxxxxx had stressed that attacks on U.S. forces in Iraq by militias using Iranian-provided ordnance had actually increased from May to July, despite Iran's claim to support Iraqi stability. xxxxxxxxxxxx stated that the USG would soon see (he was vague on how soon) evidence of Iranian security cooperation in the form of diminished attacks, taking the July discussions in Baghdad -- as opposed to those held in May -- as the point at which the IRGC had decided it could go forward with such cooperation. xxxxxxxxxxxx described how IRGC orders to "our allies" are "in the pipeline," but it takes time for such orders to be disseminated throughout Iraqi militia networks and acted upon ("it is a very large machine, with delayed effect").

¶3. (C) By way of illustration of this delayed implementation phenomenon, xxxxxxxxxxxx said there had been an unintended attack "by our (Shiite Iraqi) allies" on UK forces immediately after the release of the UK naval hostages last April. xxxxxxxxxxxx said the IRGC had indeed issued an order for attacks on UK forces, in response to what he called an earlier UK attack on the Iranian consulate in Basra, but that Iranian expression of unhappiness had been satisfied with the hostage episode, and that IRGC authorities were consequently exasperated by the militia attack occuring shortly after the hostage resolution. xxxxxxxxxxxx said their Iraqi "allies" explained the incident as the result of a standing "general order" to launch such attacks, which had not yet been rescinded. xxxxxxxxxxxx indicated that similar organizational snafus lie behind the current continuing attacks on U.S. forces in Iraq.

¶4. (C) xxxxxxxxxxxx went on to argue, however, that a USG designation of the IRGC as a terrorist organization would effectively end all interest, or political ability, of the IRGC to cooperate with the USG on Iraqi or Afghan security. He stressed that, unlike "a few years ago, under Khatami," the IRGC plays a central and preeminent role in the Iranian government and that, if the IRGC is designated as a terrorist organization, the USG will have no Iranian partner with which to engage on security or other issues of mutual concern. xxxxxxxxxxxx said it makes no difference to Iran whether the proposed IRGC designation is done under U.S. domestic law or international authority -- all sanctions, financial measures and designations are seen by Iranian authorities and the public as authored by America, with international partners such as the E3 plus 3 and the UN as mere cutouts for U.S. initiatives. The practical effects of such measures are unimportant to the Iranian Government, but the symbolic and psychological consequences do matter.

Group Discussion Highlights

¶5. (C) The evening's larger group discussion had several highlights:

-- A (surprising) degree of self-professed confusion by xxxxxxxxxxxx at the what he called the "multiple and conflicting signals" on Iran policy from various parts of the USG including the Congress;

-- An open acknowledgment by xxxxxxxxxxxx that the IRGC is present and operating in both Afghanistan and Iraq (with U.S. occupation and Sunni attacks on Shias given as a justification);

-- xxxxxxxxxxxx description of Shiite militias in Iraq as "our allies, whom we created against Saddam;"

-- Fiery statements by xxxxxxxxxxxx on U.S. injustices perpetrated over the years against Iran, on Iran's resolve and capabilities to launch military and asymmetric responses, and on how Iran should replace or join with the United States as the Gulf region's "co-manager," all of which provoked vehement rejoinders from xxxxxxxxxxxx;

-- xxxxxxxxxxxx reflections on a more mature Iran's no-longer-revolutionary approach to its foreign relations;

-- xxxxxxxxxxxx repeated return to the theme of desiring a constructive and cooperative relationship with the U.S., first on Afghanistan and Iraq and secondly on the nuclear issue;

-- xxxxxxxxxxxx near-gloating remarks on Hezbollah's 2006 conflict with Israel; and

-- xxxxxxxxxxxx description of the United States as having become Iran's "hostage" in Iraq ("you cannot stay and you cannot leave ... your forces there and in the region are our target").

Comment

¶6. (C) Although impeccably turned out, outwardly genial, and speaking with confidence and an evident sense of authority, xxxxxxxxxxxx appeared to be under significant stress and at great pains to listen carefully and closely to all interlocutors, and especially to xxxxxxxxxxxx (standard) comments on the E3 plus 3 offer, as well as the need for Iranian behavior change in Iraq. xxxxxxxxxxxx apparently genuine desire to engage and move towards cooperation was coupled to his equally apparent sense that Iran is entitled to use violent means against us until such time as there a change in the USG's "regional behavior."

Biographical Background

¶7. xxxxxxxxxxxx

 


 


امیر احمدی: جای رحیم مشایی باشم، در نیویورک بهانه نمی‌دهم

دکتر هوشنگ امیر احمدی

این استاد دانشگاه راتگرز همچنین گفت که آمدن رحیم مشایی همراه رئیس جمهوری یک سنت است، چون همیشه رئیس دفتر، رئیس جمهوری را در سفر به اجلاس سازمان ملل مشایعت می‌کند.

دکتر امیر احمدی در باره حساسیت دیدارهای با رحیم مشایی در این سفر گفت: «جو بر علیه آقای رحیم مشایی سنگین و بسیار سیاه است. واقعیت این است که یک نیروهایی درون دولت، جو را علیه آقای مشایی ایجاد گرده‌اند و اگر من جای آقای مشایی باشم، با احتیاط می‌روم و با احتیاط بر می‌گردم و کاری نمی‌کنم که بهانه دست کسی بدهم. پیشنهاد من به آقای مشایی این است که با آدم‌هایی که جنجالی و بحث بر انگیز (کانتروورشال) هستند، ملاقات نکند. من ملاقات با ایرانی‌ها را عادی می‌دانم، ولی خب عده‌ای هم هستند که منافعی دارند و از این ملاقات‌ها می‌خواهند سودی ببرند. من اگر جای آقای مشایی باشم، حساس خواهم بود و بهانه دست نیروهای "جوساز" نمی‌دهم. من جای آقای مشایی باشم، بسیار حساس خواهم بود و بی‌جهت بهانه به آن نیروها نمی‌دهم»

امیراحمدی در باره سفر اخیر هم معتقد است که اگر رحیم مشایی پرونده اختلاس داشت، امکان خروج نداشت و ممنوع‌الخروج بود: «اگر آقای مشایی بیاید، نشان دهنده این است که وضعیت‌اش  از نظر سیاسی عادی است و از نظر اقتصادی وضعیت‌اش باعث ممنوع‌الخروجی‌اش نشده است.»

امیراحمدی در باره امکان تغییر شرایط در ماه‌های اخیر پس از لغو سفر رحیم مشایی در نوروز امسال به آمریکا گفت: «ما نمی‌دانیم که آن زمان نیامد یا نگذاشتند بیاید،اگر فرض بر این بوده که آن زمان امکان آمدن به آمریکا را نداشته، الان وضعیت بهتری داشته و توانسته به آمریکا بیاید. اگر آن زمان وضعیت غیر عادی داشته، پس الان وضعیت‌اش عادی شده است.»


 


«انحرافی»ها به نیویورک می‌روند؛ همراه احمدی‌نژاد

در حالی‌که این روزها، گروهی از نمایندگان مجلس سعی در مرتبط کردن رئیس دفتر رئیس جمهوری با «اختلاس» ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دارند، اسفندیار رحیم مشایی برای چند روز از تیررس خارج شده و به آمریکا می‌رود.

بر اساس گزارش‌ها، قرار بود رحیم مشایی نوروز امسال برای دیدار با گروهی از ایرانی‌های متنفذ و ثروتمند به واشینگتن دی‌سی برود. حتی تعمیرات نسبتا طولانی‌تر محل سفارت ایران در واشینگتن در خیابان ماساچوست، بسیاری را به این افکر انداخت که مشایی می‌خواهد عامل از سر گیرنده رابطه ایران و آمریکا شود و سفارت ایران را از تعطیلی ۳۲ ساله خارج کند، اما چنین نشد.

در همان زمان، طرح نام پانته‌آ فیوضی به عنوان یکی لابی‌ایست‌های سابق ایرانی-آمریکایی که با دولت احمدی‌نژاد در ارتباط بوده، همچنین عنوان شدن مسائلی مرتبط با پروژه ۴۰۰ میلیاردی تالار بین‌المللی کیش که با ترك تشريفات رایج آغاز شده بود، فضای سیاسی را علیه رحیم مشایی و بقایی تیره کرد و گفته می‌شد که رهبری نظام با سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری به واشینگتن مخالفت کرده است. بعدا، پانته‌آ فیوضی در گفتگو با خودنویس عنوان کرد که آنچه در رسانه‌های ایران عنوان شده، واقعیت ندارد.

اختلاف‌های ایجاد شده بر سر مشایی کار را به جایی کشاند که احمدی‌نژاد برای مدتی «قهر» کرد و در محل کار خود ظاهر نشد.

از آن زمان، بسیاری از سیاستمداران منتقد دولت و رسانه‌ها رحیم مشایی و بقایی و گروه مرتبط با آنها را «جریان انحرافی» نامیدند.

امروز علی اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبری و محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهوری رئیس دولت و هیات همراه را بدرقه کردند.

امروز، بسیاری از رسانه‌های رسمی و نیمه رسمی، عکس حضور احمدی‌نژاد و هیات همراه را منتشر نکرده‌اند و در عکس‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نمی‌توان چهره «انحرافی»ها را مشاهده کرد. معلوم نیست حضور «انحرافی»ها در این سفر با چه واکنش‌هایی روبرو شود، اما با توجه به موافقت احتمالی رهبری نظام با حضور این افراد در کنار احمدی‌نژاد، ممکن است فتیله حملات تا چند روز پایین بیاید.

در این سفر تعدادی از وزرا نیز احمدی‌نژاد را همراهی می‌کنند و این هیات قرار است بعد از نیویورک به ونزوئلا و موریتانی و سودان نیز سفر کند.


 


صالحی و عمو سام
 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته