-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

متن پیاده شده روز پنج شنبه 9 آذرماه 91

 

سلام پنج شنبه 9 آذر 91 ،29 نوامبر 2012


در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.


موضوع اول :کارخانه پروفیل ساوه با 1200 کارگر و نورد و لوله صفا که مطلق به یک مجموع صنعتی است کارگرانش دست به اعتصاب زدند. کارگران 6 ماه است که حقوق نگرفتند. کارگران تحدید کردن که بیکار می شوید ولی کارگران گفته اند آن وقت جلوی فرمانداری تجمع خواهند کرد. در پیران شهر هم بیش از 300 کارگر که بیکار شدن و 80 روز هم هست که بیمه بیکاریشان قطع شده است و در تجمع که داشتن مورد حمله نیروی انتظامی قرار گرفته اند با کارگرانی که بیکار و گرسنه هستند. در شهرک صنعتی پچرند هم از مجموع 7 هزار کارگر 3120 نفر بیکار شده اند . کارخانه لطیف گستر دیبا مدیر عامل آن گفته است مجبور شده است از کل 320 کارگر 264  را تعدیل بکند. آمار پلیس هم نشان می دهد سر قت خودرو 20 درصد در کشور افزایش داشته است. پیش بینی می شود با افزایش بحران اقتصادی ناهنجاری های اچتماعی شدت پیدا کند. وزیر فرهنگ و ارشاد هم در مورد حرف سینما داران که گفته بودن تا دو  هفته دیگر تعطیل می شود گفته است اگر تعطیل هم بشود برای ما مهم نیست ، ما تلوزیون و نمایش ویدیو خانگی را داریم.


موضوع دوم: شاهو حسینی روزنامه نگار اهل مهاباد به 5 سال زندان محکوم شده است. آراش صادقی فعال دانشجویی اعلامه به علت نامه که به دادستان نوشت دوباره به اتهام علیه نظام تفهیم اتحام شده و پرونده جدیدی برایش باز شده است. دختر آقای میر حسین موسوی را برایش دایما مزاحمت ایجاد می کنند و مانع تدریس او در دانشگاه می شوند و برایش پرونده سازی می کنند.آزار دادن خانوادگان سیاسی یکی از راه های این نظام شده است. مهدی محمودیان زندانی سیاسی در نامه خطاب به تاج زاده اعلام کرده به حصر آقایان موسوی و کروبی هم دوش با آقای تاج زاده روزه سیاسی خودش را اغاز خواهد کرد. دو نفر از نزدیکان مهدی هاشمی هم دستگیر شدن و زیر فشار قرار گرفتن برای اعترافات مالی. با این کار فشار را دارند بر مهدی هاشمی روز به روز بیشتر می کنند.


موضوع سوم:  دور جدیدی از تحریم ها قرار است در سنای آمریکا مطرح شود که در صورت تصویب لایحه جدید بانک ها در دنیا در بخش صنعت ، کشتی رانی ، بیمه ها و بخصوص نفت و انرژی ایران همکاری بکننند از همکاری با آمریکا محروم خواهند شد و اعلام شده اگر این لایحه جدید تصویب شود مبادله نفت و گاز با طلا هم که در حال حاضر با ترکیه انجام می شود جلویش گرفته خواهد شد. آقای فریدون عباسی ریئس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده الرغم تحریم ها ما سانترافیوژ ها را تعدادش را افزایش دادیم و غنی سازی ادامه پیدا خواهد کرد.


موضوع چهارم: سایت بازتاب اعلام کرده این مسله حکم حکومتی آقای خامنه ای برای جلوگیری کردن سوال از احمدی نژاد نه به دلیل حمایت از دولت بلکه از ترس تحدید احمدی نژاد به افشا گری بوده است به همین دلیل احمدی نژاد نامه تشکری به خامنه ای ننوشته است. آقای جواد املی هم انتقاد تندی کرده از بسیجی هایی که روز فوت ولیهعد عربستان صعودی جلوی سفارت عربستان شرینی پخش می نکردن و او گفته چیزی هم به نام ادب وجود دارد.


موضوع پنجم:  مخالفین اسد اعلام کردن که موفق شدن کنترل کامل حلب را به دست بگیرند و راه های ارتباطی بیشتری را به کنترل بگیرند و به این ترتیب حلقه محاصره دمشق را تنگ تر کردن. دو انفجار نیرومند در دمشق دیروز 54 کشته و 120 زخمی به جا گذاشته است. همین تور مخالفین موفق شدن یک هواپیمای میگ و دو هلیکوپتر نیروی هوایی را سرنگون بکنند. در مصر هم بلخره بین مخالفین و موافقین آقای مرسی زدو خورد صورت گرفت و 4 نفر کشته و 166 نفر زخمی شدن . اعتصاب قضات مصر هم به اعتراض به فرامین آقای مرسی سراسری شده است و در اعتصاب به سر می برند.


موضوع ششم: ادامه بحث ما در خصوص راهکار های جنبش در این خصوص که گفتیم 6 مسیر که محتمل است . مطلب دوم بحث بسیج کردن مقاومت مردم است و درس اموزی از جنبش سبز شروع کردیم که از بحث گسترش  جغرافیایی و گسترش در عمق جامعه و طبقات مختلف و تنوع در تاکتیک ها غیر از اعتراض خیابانی سه نکته بود که از جنبش سبز در مسیر جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران باید درس گرفت. اما نکته دوم در مورد بسیج مقاومت مردم در مقطع فعلی جنبش که بحث به دلایلی که دراز می کشد امکان استفاده از روحانیت و شبکه دینی مثل مساجد و تکیه ها وجود ندارد کاری که در جنبش های قبل ایران وجود داشته و یا در کشورهای دیگر که وجود داشته است. بنابرین چه راه کاری را می شود انتخاب کرد برای اینکه طبقات مختلف مردم را انتخاب کرد به خصوص طبقات فرو دست جامعه را بتوان به میدان مبارزه اورد وکنار طبقه متوسط قرار داد برای خواست آزادی و انتخابات آزاد در این خصوص که چگونه یک محاصره مدنی میشه شکل داد روزهای آینده باز صحبت خواهیم کرد.


موضوع آخر: آقای مرتضی ادیب یزدی از استادان حوره علمیه قم گفتند خداوند ما را لایق دانسته که در عصر مقام معظم رهبری زندگی می کنیم.          


اندکی صبر سحر نزدیک است

 تا فردا شاد پیروز موفق سرافراز باشید

 به امید پیروزی ایران و ایرانی        

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته