-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 11 آذرماه 91

 

سلام،

شنبه 11 آذر 91، اول دسامبر 2012 میلادی
در مورد شش موضوع امروز صحبت می کنیم.

مقاومت مدنی با شعار "نان بدون آزادی میسر نیست"
موضوع اول ادامه ی بحث در خصوص استراتژی های مقابله با رژیم اشت. بعد از بحث گفتمان انتخابات آزاد، به سراغ سازماندهی مقاومت مدنی آمدیم و گفتیم گسترش جغرافیایی، گسترش در عمق اجتماع و بسنده نکردن به اعتراضات خیابانی، سه درسی است که می شود از جنبش سبز آموخت به عنوان یکی از وجوه مهم جنبش دموکراسی خواهی برای فاز جدید جنبش از آن استفاده کرد. گفتیم نکاتی که برای سازماندهی باید در نظر گرفت این است که برای بسیج عموم مردم آنچنانی که در جنبش های قبلی از شبکه ی روحانیت و حسینیه—یا در کشورهای دیگر کلیسا و غیره— استفاده می شد، نمی شود استفاده کرد  و باید خواست کلان را کشاند به خواست های کوچک، اهداف قابل دسترسی و تعریف شده برای شهروندان در لایه ها و طبقات مختلف و این محاصره ی مدنی استبداد حاکم را دنبال کرد.
 بزرگترین حادثه ای که کشور ما با آن روبروست و روز به روز هم جدی تر می شود بحران اقتصادی است که به تعبیر اقتصاددانان یک سونامی اقتصادی است. یعنی یک رکود تورمی به تدریج تمام ارکان کشور را در برمی گیرد و حاصلش تعطیلی کارخانه ها، واحدهای تولیدی، خوابیدن فعالیت های اقتصادی که باعث بیکاری گسترده و تورم شتاب یابنده است. برخی اقتصاددانان بعید نمی دانند که تا انتهای سال نرخ برابری ریال به دلار به 10 هزار تومان و حتی بیشتر برسد. نرخ پول رایج یک کشور یکی از شاخص های دم دستی و سریع برای اندازه گیری تورم است. به همین دلیل نکته ی دیگری که در سازماندهی مقاومت مدنی مردم باید در نظر گرفت این است که در این فضای پیش رو که فشار زیادی را بر مردم ایجاد خواهد کرد نان به مسئله ی اصلی مردم تبدیل خواهد شد و پرسش اصلی این خواهد بود که چگونه می توان حرکاتی که پیشتر در موردش صحبت کردیم را با مسئله ی نان مبتنی کرد و نشان داد که نان بدون آزادی میسر نیست. باید اندیشید که چگونه می توان طبقات فرودست را به کنار طبقه ی متوسط آورد که اگر طبقه ی فردوست دغدغه ی نان دارد بپذیرند که یگانه راه حل این موضوع استقرار یک نظام دموکراتیک در ایران است و نه نظام استبدادی دینی فعلی. در این خصوص ادامه ی بحث را فردا پی می گیریم.

مادر ستار بهشتی: با تهدید از من رضایت گرفتند
سیصد نفر از فعالان سیاسی، مدنی و رسانه ای از نسرین ستوده خواستند که به اعتصاب غذایش پایان دهد و همچنین از حاکمان نیز خواستند که فشار بر خانواده ی نسرین را پایان دهد. وزارت خارجه ی آمریکا هم خواستار آزادی فوری نسرین ستوده و 30 زندانی زن زندان اوین شده است.
آقای دکتر علی رشیدی، اقتصاددان و عضو رهبری جبهه ی ملی، به دو سال حبس و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد. بهانه ی این حکم، بیانیه ی جبهه ی ملی در سال 90 است.
مادر ستار بهشتی هم گفت که حکم بازداشت دخترش را به وی نشان دادند و به من فشار آوردند که باید رضایت بدهی. جالب است که آقای اسماعیل کوثری، سردار سابق سپاه و نماینده ی مجلس به نماینده ی دیگر مجلس که پرونده ی ستار بهشتی رسیدگی می کرد به شدت حمله کرده و گفت که هر کس که بگوید بازداشتگاه غیرقانونی وجود دارد غلط می کند و فرماندهان پلیس هم نباید استعفا بدهند.
آقای محسن هاشمی هم گفت که پدرم در ملاقات با مهدی از او خواست که در برابر عفو نویسی مقاومت کند، چرا که در غیر اینصورت گویی که اتهاماتی که به وی نسبت داده می شود را پذیرفته است. آقای موسوی لاری هم برای اولین بار در مورد اعدام های سال 67 مصاحبه کرده و نام اشخاصی چون نیری، ری شهری، رئیسی، فلاحیان و ... را نام برده است که باید در این رابطه پاسخ دهند. البته باید از آقای پورمحمدی هم نام برد.

تصویب تحریم های شدیدتر در سنای آمریکا
سنای آمریکا بدون مخالف تحریم های جدید را تصویب کرد که دولت اوباما 90 روز برای اجرای آن فرصت دارد. این تحریم ها شامل کشتیرانی، بنادر، شرکت های بیمه و صنایع فلزی می شود و در واقع راه مبادله ی نفت و گاز با طلا و فلزات گرانبها نیز گرفته می شود. جالب است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی و شخص آقای ضرغامی هم مشغول تحریم های آمریکا خواهند بود. بعد از ژاپن که خرید نفت خود از ایران را کاهش داد، هند هم که دومین خریدار نفت از ایران بود در طول سالجاری 12 درصد خرید نفت از ایران را کاهش داد. آفریقای جنوبی هم برای پنجمین ماه پیاپی خرید نفت خود از ایران را به حال تعلیق درآورد. یک نماینده ی مجلس هم گفت که دولت بودجه ی نهادهای مختلف از جمله دفتر تبلیغات اسلامی را پرداخت نکرده است.
آقای سلطانیه، نماینده ی ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت که اگر به ما حمله شود از پیمان ان پی تی خارج می شویم.

فراخوان صف آرایی سینماگران در برابر انصار حزب الله
بعد از نماز جمعه ی دیروز تهران، راهپیمایی صورت گرفت که تظاهرات کنندگان در آن دو فیلم "من مادر هستم" و "یک خانواده ی محترم"  را به باد انتقاد گرفته و خواستار ابطال پروانه ی نمایشش شدند. امروز شنبه هم قرار است انصارحزب الله در برابر دفتر وزارت ارشاد تجمع کنند و نکته ی جالب این است که جامعه ی صنفی تهیه کنندگان هم فراخوانی داده و اهل سینما را دعوت کرده که در همان ساعت و همانجا بیایند و در مقابل انصار بایستند و از حقوق سینما دفاع کنند. موضوعی است که اگر اتفاق بیافتد نشان از این خواهد داشت که یک گروه اجتماعی جا نزده و می خواهد جلوی این آقایان لباس شخصی و عربده کش بیاستد. پیش بینی این است که پلیس مانع تجمع هر دو گروه شود.
آقای رفسنجانی هم به دلیل صحبت های شورای تامین استان به رفسنجان سفر نکرد و در مصاحبه ای گفت که برای جلوگیری از درگیری و سوء استفاده این سفر را لغو کردم. آقای سعیدی، نماینده ی ولایت فقیه در سپاه گفت که این نیرو در انتخابات آتی بی تفاوت نیست و خواهان برسرکار آمدن یک رئیس جمهوری ولایتمدار است.

وخامت اوضاع اسد در سوریه
یک دیپلمات غربی در فرانسه گفت که وضع حافظ اسد از نظر روحی بسیار خراب است و کشورش هم در حال سقوط است. وی افزود که سوریه تنها 5/1 میلیارد دلار ذخیره ی ارزی دارد. مخالفان اسد یک فرودگاه نظامی کوچک در دمشق را تصرف کردند و در یک کلیومتری فرودگاه اصلی دمشق هستند. آقای اخضر ابراهیمی هم در مصاحبه ی مفصلی با پی بی اس داشت و گفت که رژیم اسد تقریبا از بین رفته و نگران شرایط بعد از اسد و حتی قتل عام علوی ها در سوریه بود. اگر جنگ شیعه و سنی در سوریه بالابگیرد آتش آن به عراق هم خواهد رسید. کشوری که در آن تنش بین دولت مرکزی و دولت فدرال کردستان بالا گرفته است.

عروسک های مذکر؛ دشمن نظام اسلامی
آقای مجتبی نظری، استاد حوزه، گفت دشمنان نظام با مانکن های جنسی، آدامس های آغشته به مواد مخدر، ادکلن های حاوی 80 درصد مرفین به جنگ جوانان ما آمدند و تازه عروسک های جنس مذکر هم درست کردند!
   
اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته