-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 22 آذرماه 91

 

سلام،

چهارشنبه 22 آذر 91، 12 دسامبر 2012 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه بحث ماست در مورد چتر اتحاد مخالفین، یکی از 6 مسیر مقابله با حکومت که گفتیم تکثر گرایی، استفاده از تجربه ملل و انتخاب شعار حداقلی که بتواند در این چتر استفاده شود. برای انتخاب شعار حداقلی باید در نظر گرفت که مدلهای مختلفی در دنیا اتفاق افتاده برای شکست دادن رژیم های دیکتاتوری استبدادی و گذار به دموکراسی. مثلاً انقلاب اسلامی ایران در مقابله با دیکتاتوری نظامی شاه مدل فروپاشی آن رژیم را دنبال کرد و قهر یکپارچه که البته ناشی از آن ایدئولوژی انقلابیون اسلامی بود. اگرچه به جای دیکتاتوری نظامی، نظام استبداد دینی سخت تر و غیردموکرات تری را جایگزین کرد. مدل اروپای شرقی اکثراً و حتی خود شوروی، شروع گذار به دموکراسی از خود نخبگان حکومتی آغاز شد. مدلی که شاید بیشتر مطلوب اصلاح طلبان فعلی ایران باشد که از داخل نخبگان حکومتی شروع کنند به تغییر. ولی مدلهای دیگری هم در دنیا اتفاق افتاده مثلاً در لهستان مقاومت مدنی جانانه مردم به رهبری اتحادیه همبستگی طی 8 الی 9 سال مبارزه و بسیج دنیا علیه حکومت کمونیستها و حکومت آقای یاروزلسکی و کودتاچیان نظامی داخل نظام کمونیستی و سرانجام هم مذاکرات شش ماهه و توافق کردن با حکومت برای عقب رفتن و به رسمیت شناختن سندیکاهای مستقل و بعد هم انتخابات آزاد مسیری بود که لهستان را از حکومت کمونیستی عبور داد و به دموکراسی رساند. مدلهای دیگری هم در دنیا اتفاق افتاده که روزهای بعد به آنها می پردازیم.

نکته دوم اینکه ابوالفضل قدیانی نامه ای را به صادق لاریجانی نوشته و حسب معمول نامه های قدیانی محکم و بسیار گویا مطرح کرده که فساد سراپای بازجویان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات را گرفته و از فردی اسم برده به نام اوصد، بازجوی اطلاعات سپاه، که گفته می شود اسم اصلی آن علی انواری است و نزدیک به حسین طایب و فرمانده قرارگاه ثارا... سپاه و گفته که او به همسر علیرضا رجایی گفته که او را به برازجان و رجایی شهر تبعید خواهد کرد و برود طلاق بگیرد. قدیانی در این نامه گفته که آقای صادق لاریجانی مفاسد بازجویان شما روی شکنجه گران ساواک را سفید کرده چرا که آنها حریم خانواده را نگه می داشتند و گفته که اگر غیرت داشتید این قبیل افراد را تنبیه می کردید که دیگر از این قبیل کارها نکنند درحالیکه بالاتری ها به آنها پاداش هم می دهند. نسرین ستوده هم در یادداشتی که از بند زنان اوین نوشته مطرح کرده که مجازاتهای خانوادگی باید متوقف شود و علت اصلی اعتصاب غذای او هم درواقع اعتراض به همین موضوع بوده، موضوعی که در واقع قدیانی هم در نامه خود دست روی آن گذاشته. دکتر محمد ملکی از مبارزین با سابقه و مقاوم کشور وقتی که به خانه وی حمله کردند و تفتیش کردند گفتند که او به 6 سال زندان محکوم شده، و او هم علیرغم کهولت و بیماری سرطان اعلام کرده که از همین لحظه آماده ام که روانه زندان شوم. کمیته حمایت از روزنامه نگاران هم اعلام کرده که ترکیه با 49 روزنامه نگار زندانی بزرگترین زندان روزنامه نگاران دنیاست، ایران با 45 روزنامه نگار زندانی و چین با 32 روزنامه نگار زندانی دوم و سوم هستند. 2 کولبر کرد دیگر در مناطق مرزی به قتل رسیدند و وحید اصغری وب نگاری هم که حاضر نشده با لباس زندان و دستبند برود به دادگاه، به عنوان تنبیه به انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده.

نکته سوم اینکه آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران مطرح کرده که یک شبکه متشکل از 28 نفر از ضد انقلابیون دستگیر شدند که جالب است حسب معمول هم گفتند که مرتبط هستند به فرقه بهاییت در حالیکه پیروان بهاییت اساساً در دین آنها دخالت در سیاست خلاف باورشان است و سراپا هم دنبال صلح و دوستی هستند. ولی آقایان هر کسی را که می گیرند یک حمله هم به بهاییت و پیروان این دین می کنند. به هر صورت باشگاه خبرنگاران جوان که وابسته به صدا و سیما است و البته زیر دست امنیتی ها قرار دارد مطرح کرده که 30 نفر در ارتباط با استودیوهای زیر زمینی و یک نفر از مدیران شبکه های ماهواره ای خارج از کشور دستگیر شدند. جالب است که همین آقای جعفری دولت آبادی که اینطور خط و نشان می کشد و راجع به نوار منسوب به مهدی هاشمی هم مطرح کرده که این نوار درست است و هرکس که تکذیب کند خودش منتسب به آن می شود و خط و نشان کشیده، وقتی که به پرونده ستار بهشتی رسیده اعلام کرده که البته تحقیقات هنوز ادامه دارد و به نتیجه نرسیده. و یا در مورد سعید تاجیک کسی که به فائزه هاشمی فحاشی کرده بود گفته که بله رفته مرخصی که البته ما به فائزه هاشمی هم گفتیم برود مرخصی خودش قبول نکرد. دانشجویان هم در نامه کوبنده ای جواب دندان شکنی به آقای فرهاد دانشجو دادند که در تلویزیون مدعی شده بود که هیچکس از دانشگاه به دلیل ابراز عقیده اخراج نشده. گزارشی که دفتر تحکیم به احمد شهید داد نشان می داد که 590 دانشجو مجموعاً یا محروم از تحصیل شدند و یا اخراج شدند. آقای رحیمی هم که در مراسم افتتاح یک کارخانه گفته بود به نام خدا و رهبری و احمدی نژاد، عذرخواهی کرد و گفت که اشتباه لفظی و سهوی کردم.

نکته چهارم اینکه کانادا 98 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را که مرتبط با نفت و گاز و فعالیتهای اقتصادی مرتبط پشتیبانی کننده فعالیتهای اتمی هستند را مشمول تحریم قرار داده. بانک اچ اس بی سی انگلیس به 1.9 میلیارد دلار جریمه از سوی آمریکا تن داده به دلیل اینکه به مدت 3 سال برای ایران از 2001 تا 2004 به نوعی پولشویی می کرده و همینطور برای شبکه های قاچاق در مکزیک. بانک استاندارد چارتر هم که قبلاً 300 میلیون دلار جریمه شده بود، 327 میلیون دلار دیگر هم باید جریمه بپردازد در ارتباط با کارهایی که برای ایران کرده. کارگران متجمع دامداری مهاباد هم 7 ماه است حقوق نگرفتند، 5 ماه هم حقوق و عیدی از سال گذشته طلب دارند. صاحب این مجتمع مطرح می کند که واردات بی رویه گوشت باعث شده که محصولات آنها فروش نمی رود و صرف نمی کند. آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه هم در صحبتی که در حوزه علمیه داشته گفته که مردم باید بدانند که شرایط حساس است و خلاصه نباید تحریم ها باعث شود که مردم فکر کنند که باید رفت با آمریکا مذاکره کرد. البته مردم که دخالتی ندارند چه آقایان بخواهند مذاکره کنند و چه نکنند بلکه ایشان به در می گوید که دیوار بشنود و در واقع به کسانی می گوید که این روزها از درون حکومت فشار می آورند به آقای خامنه ای و اعوان و انصار وی که این وضعیت قابل دوام نیست.

نکته پنجم اینکه آقای خالد قدومی نماینده حماس در تهران که دفتر آنها در حال تعطیل شدن است مطرح کرده که ما با ایران طرح مشترک داریم برای نابودی اسراییل. جالب است که ایشان می خواهد دلارها را در تهران بگیرد اما روءسای وی حتی اسمی هم از جمهوری اسلامی نمی آورند. زینب الخواجه فعال حقوق بشر در بحرین هم دوباره دستگیر شده، اینبار به دلیل عبور از ناحیه ورود ممنوع در میدان مروارید. آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا را هم مطرح کرده که اتحاد مخالفین سوریه را آمریکا به رسمیت می شناسد اما درحین حال آمریکا یکی از سازمانهای جنگنده در سوریه به نام النصره را سازمان تروریستی اعلام کرده که با اعتراض ارتش آزاد مواجه شده. در مصر هم صف آرایی دو طرف کماکان ادامه دارد و در این رودررویی دیروز در دو منطقه مختلف تظاهرات بود اما با حمله لباس شخصی های اخوان المسلمین ظاهراً 9 نفر مجروح شدند. باشگاه قضات مصر هم رفراندمی را که آقای مرسی می خواهد برای پیش نویس قانون اساسی بگذارند تحریم کردند.

اما نکته آخر اینکه آقای خامنه ای در دیدار با گروهی که از کنفرانس بیداری اسلامی ایشان هستند فرمودند که ما راضی نیستیم خون از دماغ کسی پایین بیاید و در حوادث سوریه هم مقصر نیستیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته