-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 29 آذر 91

 

سلام،

چهارشنبه 29 آذر 91، 19 دسامبر 2012 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 

موضوع اول ادامه بحث ما در خصوص مسیرهای شش گانه مقابله با رژیم بود که در مبحث جامعه بین المللی بودیم و بحث اینکه جامعه بین المللی سازمانهای غیردولتی هستند، دولتها هستند، رسانه ها هستند و مردم هستند. در خصوص مردم در کشوهای مختلف دنیا که مخالفین حکومت قرار دارند و جلب نظر افکار عمومی بخصوص در کشوهای دموکراتیک راهکارهای مختلفی هست مثل پخش کردن اطلاعیه ها، نمایش فیلم، گذاشتن کنسرتها، برگزاری مراسم ویژه و راهپیمایی ها، تجمع ها و انواع آکسیونهایی که می تواند مردم دنیا را متوجه کند به مبارزات مردم با جهت گیری اینکه خواست مردم برقراری دموکراسی و حاکمیت حقوق بشر در کشور است. اما من فقط یک نکته را در این خصوص عرض می کنم، اشتباهی که خود بنده هم در جوانی که بخصوص قبل از انقلاب از این آکسیونها برقرار می کردیم علیه دیکتاتوری شاه همین روشها را دنبال می کردیم و بعدها متوجه شدیم که غلط است و آن این است که در بسیاری از مواقع آکسیونهایی که مخالفین در کشورهای مختلف برگزار می کنند بر اساس فرهنگ خود ما و روشهای خود ماست بدون توجه به اینکه گاهی این فرهنگ و روشها برای آن کشور میزبان خوب نیست و قابل فهم هم برای مردم نیست. مثلاً اکثراً تظاهراتی که مخالفین برگزار می کنند به سبک تظاهراتی است که در ایران برگزار می شود. دسته بزرگی حرکت می کند با تعدادی پلاکارد و بعد هم سر وصدای خیلی زیاد که یک کسی شعاری را بدهد و بقیه هم تکرار بکنند با یک بلندگوی دستی و یا یک بلندگوی روی ماشین نصب شده و به قول یک آمریکایی که یک بار آنرا نگاه می کرد می گفت که به نظر خیلی پر سر و صدا می رسد در حالیکه نحوه راهپیمایی و تظاهرات در بسیاری از این کشورها با این قبیل شعار دادن و تکرار کردنها نیست. روشهایی که در این طرف دنیا بیشتر مرسوم است روشهایی است مثل شمع روشن کردن، نمادهایی را بدست گرفتن و به هر حال در هر کشوری که فعالین خارج از کشور هستند باید این نکته را در نظر بگیرند که الزاماً یک راهپیمایی و یا تظاهرات عصبانی با بلندگو و شعارهای پشت سرهم تکرار کردن معلوم نیست جهت مناسبی برای جلب مردم آن کشور باشد. بیشتر باید از نرمها و هنجارهایی استفاده کرد که برای مردم آن کشور آشناست تا توجه آنها را بشود که جلب کرد.

نکته دوم اینکه دیروز طومار امضای کارگران به 30 هزار امضاء در سطح کشو رسید. این برای سومین بار است که چنین طومارهای بزرگی جمع آوری می شود. چندین هزار کارگر هم جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند و طوماری را که به وزیر کار دادند یک نسخه آن را هم به مجلس دادند. در این طومار کارگران نوشتند که در دفاع از حیثیت و شرافت خود لحظه ای تردید نخواهیم کرد. اعتراض اصلی آنها به درستی بر این نکته است که در حالیکه قیمت همه چیز چندین و چند برابر شده افزایش حقوق کارگران تنها 13 درصد است و خواسته معقول کارگران کشور که در خیلی کشورهای دیگر هم در مواقع تورمی سابقه دارد مثل ترکیه برزیل یا کشورهای دیگر افزایش حقوق حتی ماهیانه متناسب با رشد تورم در کشور است. آمار مرگ و میر کارگران ناشی از حوادث کار هم در یک سال گذشته بیش از 12 در صد افزایش پیدا کرده که آخرین مورد هم 8 نفراز معدنچیان در طبس هستند که کشته شدند و جنازه های آنها با کوشش زیاد و گاهی هم با تاخیر از خاک بیرون آورده شده. این روزها انواع و اقسام حوادث ناشی از کار در اخبار مختلف مطبوعات ایران و سایتها دیده می شود که کاملاً نشان می دهد که در خصوص حفظ جان کارگران و سلامتی کارگران سهل انگاری به شدت بالا رفته. رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در مجلس صحبت کرده و اشاره کرده به نامه روءسای50 دانشگاه علوم پزشکی که گفتند اگر وضع به همین منوال پیش برود بیمارستانهای دولتی بزودی تعطیل می شوند. آقای شهریاری همینطور در صحبت خود مطرح کرده که دولت 1150 میلیارد تومان از سهم هدفمندی یارانه ها را به بخش بهداشت اختصاص نداده و آنرا در وزارت راه و مسکن صرف مسکن مهر کرده. همینطور ایشان اشاره کرده که آمار دو روز پیش بانک مرکزی که گفته که 2.3 میلیارد دلار ارز از ابتدای سال به دارو داده، درست نیست و ارقامی که ما داریم با این تطابق نمی کند و بانک مرکزی را به دروغ گویی متهم کرده. سایت زندگی نیوز هم خبر داده از اینکه روزانه 270 میلیارد تومان نقدینگی به کشور تزریق می شود که سالیانه می شود نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی کشور. از 27 کارخانه شکر کشور هم ایشان گفته که تنها 8 کارخانه حداقل فعالیت را دارند و بقیه در حال تعطیلی هستند. آقای ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفته که درآمد نفت به آن شکل دیگر محقق نخواهد شد و بنابراین هم بودجه امسال و هم بودجه سال آینده باید تغییر بکند. روزنامه پاکستان اکسپرس تربیون هم نوشته که باید این پیشنهاد ایران را که روزی 100 هزار بشکه نفت به صورت نسیه به پاکستان بدهد را جدی بگیریم و از آن به راحتی نگذریم. معلوم می شود که ایران چنین پیشنهادی داده. این درحالی است که یک میلیارد دلار هم بدهی از بابت گاز که از ترکمنستان به ایران می آید و ایران نپرداخته عاملی شده که ترکمنستان صدور گاز خود را قطع کرده.

نکته سوم اینکه دور جدیدی از فشار به کارکنان بی بی سی فارسی از 2 هفته پیش شروع شده که ظاهراً علت آن پخش فیلم اعترافات اجباری است و مدیر عامل کل بی بی سی در گزارشی که دیروز در مجلس انگلستان داده این موضوع را نشان داده و مطرح هم کرده که کاری که یوتلست کرده موثر واقع شده و ایران از ارسال پارازیت روی ماهواره کم کرده. یوتلست تلویزیونهای جمهوری اسلامی را از هاتبرد که متعلق به این شرکت است پیاده کرد. آقای علی مطهری هم در مجلس مطرح کرد که محال است که ستار بهشتی به مرگ طبیعی فوت کرده باشد و خواستار این شده که رئیس نیروی انتظامی و هم وزیر کشور از خانواده ستار بهشتی عذرخواهی کنند. آقای احمد منتظری فرزند آیت ا... منتظری هم دیروز به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار شد و به آنجا هم مراجعه کرد. ظاهراً علت آن نامه ای است که دو روز قبل از آن نوشته در پاسخ به مطالبی که بولتن ویژه جامعه مدرسین قم نوشته بودند. رضا شهابی فعال کارگری هم از دیروز دست به اعتصاب غذا و دارو زده در اعتراض به اینکه در درمان او کوتاهی می شود. یکبار هم که او را به بیمارستان بردند به دلیل توهین ماموری که او را برده بود آقای شهابی معالجه را نیمه کاره گذاشت و به عنوان اعتراض به زندان برگشت.

نکته چهارم اینکه دیروز حمید رسایی نماینده مجلس که به باند آقای کوچک زاده و رسایی و این جناح تعلق دارند و معروف است که رابطه آنها با مجتبی خامنه ای خیلی خوب است و قبل هم خیلی دو آتیشه پشتیبان احمدی نژاد بودند و هنوز هم تا حدی هستند، دیروز در نطق بسیار بسیار تند و فحاشانه ای به مهدی هاشمی و خانواده آقای هاشمی و شخص آقای هاشمی در مجلس حمله کردند. او مهدی هاشمی را ام الفساد و شاه کلید فتنه علیه آقای خامنه ای نامید. آقای کوچک زاده هم به آزاد شدن مهدی هاشمی به شدت انتقاد و اعتراض کرد. نماینده آشوریان در مجلس هم اعلام کرده که هم نامه به آقای ضرغامی رئیس صدا و سیما نوشته و هم به قوه قضاییه و اعتراض کرده به توهین به اقلیتهای دینی و مسئله قوانین راجع به ارث، قانون راجع به قصاص که در آن بین مسلمان و غیر مسلمان تبعیض گذاشته می شود و در واقع حق شهروندی در کشور رعایت نمی شود. یک ویروس جدید هم وارد سیستم های ایران شده به نام بچ وایپر که هارد دیسکها را در زمانهای معین پاک می کند.

اما خانم ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته که خیلی دوست دارد که ببیند که آقای خامنه ای در صفحه فیس بوک خود چقدر لایک می گیرد. البته به ایشان باید گفت که یادش رفته که چند ده هزار نفر در ارتش سایبری آقای خامنه ای کار می کنند و این روزها یک کار جدید هم برایشان درآمده و آن این است که فحش هایی را هم که به آقای خامنه ای می دهند فوراً پاک بکنند. به هر صورت عکسهایی هم از همین ابتدای کار در صفحه فیس بوک ایشان قرار گرفته که سوالات جدی ایجاد کرده که فتو شاپ است و آقای خامنه ای را در دوروبر 15 خرداد با آقای خمینی نشان می دهد و سایر چیزهایی که حالا این صفحه احتمالاً سر دراز خواهد داشت.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته