-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

متن پیاده شده روز پنج شنبه 30 آذر 91

 


سلام پنج شنبه 30 آذر91 ،20 دسامبر 2012


در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم


موضوع اول: رسانه به عنوان چشم اسفندیار رژیم های استبدادی است چرا که سنت همه رژیم های استبدادی این بوده که راه اطلاع رسانی آزاد را روی مردم ببندند بخصوص در اثر جدید که حکومت ها امکان سراپا توتالیتر شدن را دارند . کنترل همه زندگی مردم بنابر این جلوی گردش آزاد اطلاعات را گرفتن از مهم ترین کارهای این نوع رژیم ها است. و با ابزاری که دنیا مدرن در اختیارشان دارند استفاده کنند از تلویزیون – رادیو و....تا ماشین تبلیغاتی رژیم خودشان را به جلو ببرند .به همین جهت رسانه یکی از وسایل مبارزات بی خشونت حساب می شود. در مرحله مبارزه هم اطلاع رسا نی و بخصوص شبکه های جدید اچتماعی که رسانه های چند نفری هستند و نه یک نفره صحبت کردن و امکان ارتباط گیری و شبکه سازی را ایجاد می کنند ابزاری هستند که پرداختن به آنها بسیار بسیار حیاتی و واجب است.


موضوع دوم: حسین آزاد فرمانده منطقه یک نیروی دریایی اعلام کرده ناو شکن جنگی روسیه به نام شاپوشینکف برای تحکیم روابط 2 کشور در بندر عباس پهلو گرفته است. از سوی دیگر ناوگان کامل روس ها در خلیج عدن مستقر است و گفته می شود چند ناو روسی در بندر ترتوس سوریه  هستند البته گفته می شود آماده است 20 هزار اتباع روسیه را تخلیه کنند. احتمالا در روز های آینده مقامات ایران در مورد ناوها حرف خواهند زد و می خواهند بگویند یک صف بندی جدید جنگ سردی در دنیا هست و یک مقابله شرقی غربی جدید و این بار ایران و روسیه در مقابل اروپا و امریکا که اصلا معادلات دنیا این شکلی نیست. آقای امیر عبدالله هیان معاون وزارت خارجه در مسکو گفت مواضع تهران و مسکو همسان است هچنین گفته سرنگونی حکومت اسد بعید است این در حالی است که مخالفان جنوب دمشق را در کنترل کامل در اوردند و جنگ در اطراف حما در جریان است.العربیه خبر داده که ایران 6600 نفر از شورشیان یمن را اموزش نظامی می دهد کاری که انگشت در چشم عربستان کردن است.


موضوع سوم: دیروز 2 هزار راننده و کارگر شرکت واحد با امضاء نامه ای به خطاب به وزیر کار پیشنویس قانون کار را مورد نقد قرار دادن و گفتن این پیش نویس حمایت های قانونی از کارگران را نشانه گرفته و امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد . این روز ها جنبش کارگری نوشتن نامه با امضاء های زیاد ه – 30 هزار و یا 2 هزار امضاء در بخش های مختلف که مقدمات خیلی خوبی  برای اتحاد کارگران است که در صنایع مختلف کشور می توانند با نوشتن این نامه طرح مطالباتی که جنبش کارگری دارد و مهم ترین انها نداشتن امنیت شغلی و دست مزد پایین . ژاپن اعلام کرده سال 2013 بازهم خرید نفت خود را از ایران کاهش خواهد داد و به زیر 150 هزار بشکه خواهد رساند. دلار در بازار آزاد از مرز 3115 تومان گذشت و آقای احمدی نژاد خواست دیروز از دولتش دفاع بکند و گفت اقتصاد نمی تواند 2 راننده داشته باشد سعی کرد مجلس را در خراب کاری ها یی که دولت به بار اورده شریک بکند و ناکامی ها را به گردن مجلس بیندازد. قرار است که 8 ملیون نفر از پرداخت یارانه حذف بشوند از دهک های بالای درامدی . کنگره امریکا هم از تصویب دو مجلس نمایندگان و سنا گذشت و به احتمال زیاد آقای اوباما به عنوان الحاقیه به بوجه دفاعی امسال امضاء خواهد کرد و اگر این قانون جدید به جریان بیفتد صدا و سیما ایران و شخص آقای ضرغامی مشمول تحریم های امریکا خواهند شد و شرکت های ماهواره ایی مثل هیوز و دیگران دیگر حق کار کردن با ایران را ندارند و این لایحه جدید فروش نفت را از سال آینده به شکلی می کند که خریداران موظف می شوند درامد را به ایران ندهند و در یک حساب در همان کشور نگهداری کنند . پیش بینی می شود از ماه فوریه فروش نفت ایران به 500 هزار بشکه کاهش پیدا بکند.


موضوع چهارم: دفتر آقای هاشمی رفسنجانی نامه ای خطاب به مجلس نوشته و گفته وقت باید در مجلس تعیین کنند تا به توهین هایی که آقای رسایی کرده بتوانند بروند جواب بدهند . بحث بر سر آقای هاشمی و پسرش در نقطه  کانونی اخبار سیاسی کشور قرار گرفته است. زهره طبیب زاده نماینده مجلس گفته چرا آقای ریگی اعدام شده از جند الله ولی مهدی هاشمی را آزاد کردن او را هم باید اعدام بشود. آقای حداد عادل در شیراز سعی کرده که از کار قوه قضاییه در آزاد کردن مهدی هاشمی دفاع کند و بازهم اوضاع را آرام بکند.


موضوع پنجم: جایزه آزادی مطبوعات سال 2012 به موذن درویش رئیس مرکز آزادی بیان مطبوعات سوریه که در زندان به سر می برد و روز نامه 8 صبح افغا نستان تعلق گرفت. در این مراسم رضا تاجیک درصحبتش گفت روزنامه نگارانی چون علی رضا رجایی و دیگران یاد کرد و گفت به ازار خانواده زندانی ها می پردازند و گفت ایران شاید تنها کشور دنیاست که زوج های روزنامه نگار زندانی داریم و تحت فشار هستند . کشیش ایرانی آمریکایی سعید عابدینی هم به ایران رفته و ظاهرا 3 ماه است که ناپدید شده است و والدینش در حصر خانگی قرار گرفتند .


موضوع آخر: آقای احمدی نژاد گفتند که این دولت ، یعنی دولت ایشان پاک ترین دولت تاریخ است.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است

 تا فردا شاد پیروز موفق سرافراز باشید

 به امید پیروزی ایران و ایرانی        

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته