-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 6 دی 91

 

 

سلام،

چهارشنبه 6 دی 91، 26 دسامبر 2012 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه معاون آموزشی نهضت سواد آموزی اعلام کرده که برابر سرشماری 90، 9 میلیون و هفتصد و بیست هزار نفر هنوز در ایران بی سواد مطلق هستند یعنی 12 درصد جمعیت کل کشور که 3.5 میلیون نفر آنها در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند یعنی اکثراً کسانیکه در دوره جمهوری اسلامی به سن مدرسه رفتن رسیدند. این عدد بزرگ بی سوادی که ناکارآمدی دستگاه آموزشی و همین نهضت سوادآموزی را نشان می دهد ما را در بین 24 کشور منطقه در ریشه کنی بی سوادی در رتبه هفدهم قرار داده. آنوقت در کشوری که بی سوادی در این سطح است دغدغه آقایان این است که ابلاغ کردند که از این پس هواپیماها هنگام اذان پرواز نباید بکنند و پرواز آنها ممنوع شده. موضوعی که حتی از لحاظ شرعی هم هیچ وجهی ندارد و کسی اگر در هواپیما باشد و اذان بگویند می تواند نشسته نماز بخواند. به قول معروف خانه از پایبست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است.

نکته دوم اینکه روزنامه دنیای اقتصاد خبر داده از اینکه در شهرک صنعتی پرند در استان تهران بین 40 تا 50 درصد کارگران اخراج شدند و واحدهای فعالی هم که هنوز هستند و تعطیل نشدند تنها با نیمی از ظرفیت کار می کنند. مرکز پژوهشهای مجلس هم آماری داده از اینکه بررسی 98 تشکل اقتصادی کشور از مهر سال 90 تا 91 نشان می دهد که تولید دراین مجموعه ها 40 درصد و اشتغال 36 درصد یعنی نزدیک به همان 40 درصد کاهش پیدا کرده و تنها 5 واحد جدید تشکیل شده در حالیکه 566 واحد تعطیل شد. دولت 3 میلیارد دلار به گفته یکی از نمایندگان مجلس گندم گندیده از هند و پاکستان وارد کرده که قابل توزیع نیستند. سایت اتحادیه طلا و جواهر دوباره فیلتر شده تا نرخ طلا و ارز را دیگر اعلام نکند. در حالیکه دلار در مرز 3500 تومان قرار گرفته و سکه از یک میلیون و چهارصد هزار تومان هم عبور کرده. یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم خبر داده از اینکه مشخصاً حقوق سپاه پرداخت نشده. البته قبلاً هم مطرح شده بود که حقوق نیروهای لشگری و کشوری پرداخت نشده. مدیر عامل ایران ایر هم خبرداده از اینکه 3 هواپیمای بویینگ این شرکت به دلیل تحریم ها زمین گیر شده و پروازهای این هواپیمایی به سوریه هم متوقف شده به دلیل وخامت اوضاع سوریه. و شاید مهمترین نکته اقتصادی هم اینکه یکی از نمایندگان مجلس خبر داده از اینکه دولت در سال جاری 90 هزار میلیارد تومان کاهش درآمدهای عمومی داشته که عمدتاً تحت تاثیر کاهش درآمد نفت است.

نکته سوم اینکه خانواده های 5 کارگر بوکانی که چندی پیش دستگیر شدند دیروز جلوی اداره اطلاعات شهرستان تجمع داشتند و خواهان اطلاع پیدا کردن از وضعیت عزیزان خود شدند. یک عده لباس شخصی هم دایماً دور بر مزار ستار بهشتی حضور دارند و به تناوب از مردم فیلم و عکس می گیرند و هر گل و گلدون و خیراتی هم که گذاشته باشند فوراً بر می دارند. وحشت این آقایان را می توان از مزار شهید آزادیخواه کشور هم مشاهده کرد. احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم در مصاحبه ای که در کیهان دیروز چاپ شده بود صحبت از این کرده که ما بعد از عاشورای 88 یک لیست 40 نفره به رهبری دادیم که دستگیر بکنیم و ایشان گفت که این دو نفر یعنی موسوی و کروبی با من و بقیه را شما بگیرید یعنی اینکه در واقع به دستور ایشان آقایان موسوی و کروبی را در حصر قرار دادیم. البته خود آقای احمدی مقدم ژست های الکی گرفته که ما می خواستیم اعدام کنیم و برخورد باید شود و حرفهایی که از دهن ایشان گنده تر است.

نکته چهارم اینکه غلامحسین الهام مطرح کرده که بعضی ها تلاش کردند برای اسقاط دولت و رهبری دخالت کرد و جلوی آنرا گرفت. این حرفها را قبلاً هم جسته و گریخته شنیده بودیم ولی آقای الهام رسماً و علنی آنرا مطرح کرده. آقای محسنی اژه ای دادستان کل هم یک نامه رسمی به آقای احمدی نژاد نوشته و گفته که اسامی آن 300 نفری را که گفتی 60 درصد پول کشور دست آنهاست و پس نمی دهند را به قوه قضاییه و دادستانی بده تا برخورد شود. امروز سرمقاله کیهان هم شخص آقای حسین شریعتمداری حملات نسبتاً تند و مودبانه ای به آقای هاشمی رفسنجانی کرده در خصوص حرف آقای رفسنجانی در خصوص انتخابات آزاد و کاملاً دلواپسی خود را آقای شریعتمداری از انتخابات آزاد نشان داده و نشان می دهد که آقای هاشمی جای خوب و مهمی را دست گذاشته که اینطور کیهان واکنش نشان داده. چرا که به خوبی هم آقای شریعتمداری و هم رئیس ایشان آقای خامنه ای می دانند که در هر انتخابات آزادی بازنده اند و اکثریت مطلق مردم آنها و ساختار نظام آنها را نمی خواهند.

نکته پنجم اینکه اجلاس دو روزه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به پایان رسید و در بیانیه پایانی خود به ایران حمله کردند، و خواستند که در امور کشورهای منطقه دخالت نکند. ولی مهمترین تصمیم آنها این است که می خواهند از شورای همکاری به سطح اتحادیه ارتقاء پیدا کنند مثل اتحادیه اروپا و حتی زمزمه هایی هست که حتی پس از متحد شدن به شورای همکاری آتلانتیک شمالی، ناتو، هم بپیوندند که در این حالت برای ایران یک جبهه بسیار بزرگ و نظامی ایجاد خواهند کرد. رهبران روسیه و هند هم در بیانیه مشترک از تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی انتقاد کردند و آنرا غیرسازنده خواندند. هر دو کشور در مبادلات خود با جمهوری اسلامی دچار مشکل شدند. ارتش آزاد سوریه هم اعلام کرده که 3 فرودگاه در اطراف حلب را محاصره کرده و به زودی به تصرف درمیاورد، فرودگاه های نظامی متعلق به ارتش سوریه را. سایت اسراییلی دبکا هم خبر داده از اینکه جمهوری اسلامی برای سوریه بعد از اسد در حال برنامه ریزی است و دارد آماده می شود تا فضایی مثل عراق و یا افغانستان در آنجا درست کند و گروه های مختلف جهادی را به جان همدیگر بیاندازد. در مصر هم اعلام شد که در رفراندم قانون اساسی کشور 63.8 درصد رای آری دادند. اما نکته ای که جالب است این است که تنها 33 درصد دارندگان حق رای در این همه پرسی شرکت کرده بودند. به این ترتیب ناراضی ها که در همه پرسی شرکت نکردند اکثریت را تشکیل می دهند باضافه آنهایی که رای نه دادند و این کار آقای مرسی پیشاپیش کشور مصر را کاملاً دوپاره کرد و قدمهای اولیه مصر برای دموکراسی می توان گفت قدمهایی کاملاً اشتباه و لرزانی بوده.

و اما نکته آخر اینکه مهدی اخوان دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اعلام کرده که دفتر آیت ا... خامنه ای فیس بوک او را تایید نکرده. بنظر می رسد که در واقع سروصداهایی که درآمد و انتقادهایی که شد احتمالاً بی سر وصدا این صفحه را ببندند. ولی معمایی که آقای اخوان طرح کرده جالب است. ایشان گفته که عضویت در فیس بوک جرم نیست ولی دور زدن فیلترینگ جرم است و این در حالی است که فیس بوک در ایران فیلتر است. و بخش دیگری از خبر آخر اینکه آقای مصباح یزدی در همایش انتخاباتی جبهه پایداری مطرح کرده که یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می کنند که رای دادن حق مردم است و به هرکس که دلشان بخواهد می توانند رای بدهند. البته در باور آقای مصباح یزدی این است که رای هیچ مبنایی ندارد و به کی هم مردم بخواهند رای بدهند را امثال ایشان باید تعیین کنند و تکلیف شرعی مردم را هم معلوم کنند و لذا از دید ایشان راست می گوید، مردم اصلاً بی خودی حرف از انتخابات می زنند و بخواهند که رای و انتخاب را ملاک قرا بدهند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته