-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 15 آذر 91

  

سلام،

چهارشنبه 15 آذر 91، 5 دسامبر 2012 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول پیروزی نسرین ستوده و رفع ممنوع الخروجی از دختر او بعد از 49 روز اعتصاب غذا است. این حرکت قهرمانانه نسرین ستوده و حمایت یکپارچه ای که از داخل کشور ایرانیان سیاسی، فعالین جنبش زنان، و در خارج از کشور از سوی همه مبارزین و سازمانهای بین المللی بعمل آمد نشان داد که حکومت چاره ای جز عقب نشینی ندارد. حکومتی که سعی می کند نشان بدهد که مطلقاً نیرومند است و مردم مطلقاً ضعیف هستند، در تنگنایی قرار دارد که وقتی خواستهایی را جلوی او قرار بدهی و فشار لازم ایجاد شود ناچار از عقب نشینی است. اصولاً جمهوری اسلامی بخاطر گرفتاریهای بزرگی که برای خودش درست کرده نه فقط از سوی زندانیان سیاسی تحت فشار قرار می گیرد بلکه از سوی سایر اقشار مردم، گروههای اجتماعی وقتی در مقابل خواستهای به حق شهروندی قرار بگیرد و آکسیونهای مناسب صورت بگیرد، مطمئن باشیم که چاره ای جز عقب نشینی ندارد.

نکته دوم ادامه بحث ما در خصوص شکاف در رژیم است که سومین بحثی است که در خصوص مسیرهای شش گانه در مقابله با رژیم به آن می پردازیم. دیروز صحبت کردیم از اینکه این مسئله یکی از مهمترین نکاتی است که گذار بی خشونت را هرچه بیشتر تسهیل می کند بخصوص وقتیکه این شکاف به ماشین سرکوب حکومت برسد. اما برای اینکه چنین چیزی اتفاق بیافتد چند مولفه مورد نیاز است. اولین مولفه مشروعیت زدایی از رژیم و شخص دیکتاتور است. مشروعیت زدایی نه به معنی شرعی بودن بلکه به معنی عدم حقانیت برای حکومت. مشروعیت زدایی از رژیم مهمترین نکته آن مقبولیت رژیم است. یعنی وقتی حاکمین و حکومتهای آنها نمی توانند وعده هایی را که به مردم دادند، خواستهایی را که دادند، حداقل های زندگی مردم را نمی توانند تامین بکنند حقانیت خود را برای حکومت از دست میدهند. شخص آقای خامنه ای و دولت دست نشانده او یعنی دولت آقای احمدی نژاد به دلیل ناتوانی در اداره کشور، به دلیل مشکلاتی که بین خودشان ایجاد شده، به دلیل دهها حرکت غلطی که کردند و مهمتر اینکه به دلیل پشت کردن به رای مردم و کودتای انتخاباتی کردن و سرکوب کردن مردم و دروغهای پی در پی که گفتن، فاقد حقانیت برای حکومت هستند. این داستان مشورعیت زدایی در تمام مبارزات بی خشونت یکی از مهمترین ارکانی است که وقتی درست انجام شود نه فقط شکاف در حکومت بلکه بسیاری از زمینه های دیگر را هم می شود روی دوش آن بنا کرد. در مورد سایر مولفه های ایجاد شکاف در رژیم و ماشین سرکوب آن روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

نکته سوم اینکه فیلم مستند این فیلم نیست ساخته جعفر پناهی و میرطهماسب در بین 15 فیلم مستند کاندیدای جایزه اسکار قرار گرفت که از بین آنها 5 فیلم نهایی می شوند که اگر فیلم ،این فیلم نیست، در بین آنها قرار بگیرد آنوقت جعفر پناهی و میرطهماسب باید بتوانند بیایند برای اسکار که با توجه ممنوع الخروج کردن او با 6 سال حبسی که برای او بریدند و البته آقای پناهی با قید وثیقه الان آزاد است و 20 سال محرومیت از کار احتمالاً نمی تواند بیاید بیرون از کشور و یک جنجال بزرگ دیگری بر سر حکومت آوار خواهد شد. کارگران قند تصفیه شکر اهواز سومین روز متوالی جلوی استانداری خوزستان تجمع کردند، 22 ماه است که حقوق نگرفتند اما دیروز با زن و بچه حاضر شدند و وقتی یکی از کارگران دردمندانه گفت که اینبار با زن و بچه آمدیم برای اینکه هر بار که ما می رویم تظاهرات زن و بچه ما چشم براه هستند که بعد از تجمع پول به خانه آنها ببریم و شرمنده  آنها می شویم و اینبار خودشان را آوردیم که شاهد باشند، این آن فریاد فقر یک کارگری است که جا دارد امثال آقای خامنه ای و احمدی نژاد از غصه بمیرند وقتیکه می شنودند اگر که اندکی غیرت داشته باشند. کارگران پیمانی شرکت مخابرات هم که از سال 84 در انتظار اجرای مصوبه دولت هستند که به استخدام رسمی مخابرات در بیایند کماکان بلاتکلیف هستند، مخابراتی که متعلق به سپاه است. 200 کارگر نساجی مازندران هم دیروز جلوی مجلس تجمع داشتند، 27 ماه است که حقوق نگرفتند، روز قبل از آن هم جلوی ریاست جمهوری تجمع داشتند.

نکته چهارم اینکه سید علیرضا آوایی مدیر کل دادگستری استان خطاب به همکاران خود در دادگستری مطرح کرده که آرای سخیف صادر می کنیم و بعد وقتی مردم ناراحت هستند می گوییم برو اعتراض کن. براحتی حکم دستگیری و بازرسی منزل و زندان می دهیم و حتماً باید جوان خودمان را زندانی کنیم تا بفهمیم زندان یعنی چه؟ حتماً باید یکبار بریزند به خانه خودمان و منزل خودمان را بازرسی کنند تا بفهمیم بازرسی یعنی چه؟ به آقای آوایی باید گفت که این حرفها را بی زحمت به مجلس خبرگان بگو تا از آقای خامنه ای سوال بکنند چرا که قوه قضاییه مستقیماً زیر نظر آقای خامنه ای است و این تباه کاریهای در این قوه مسوولیت مستقیم ایشان است. مهدی دوادگری نماینده مجلس هم اظهار نظر کرده که مرگ ستار بهشتی به دلیل خودسری ماموران پلیس و غیر استاندارد بودن بازداشتگاه بوده.

نکته پنجم اینکه وزیر بهداشت کشور اعلام کرده که در چند روز اخیر به دلیل آلودگی هوای تهران مراجعه بیماران قلبی به بیمارستانها 30 درصد افزایش پیدا کرده و از شهروندان تهرانی خواسته که اگر می توانند تهران را ترک بکنند. مشهد هم به آلودگی پیوست و تعطیل شد. ماجرایی که دیروز هم صحبت شد که چاره دارد. دلیل عمده آلودگی هوای تهران و مشهد و سایر شهرها ماشین های بنزین سوزی است که همه دنیا برای آن چاره دارند، چاره های بسیار ارزان قیمت و عملی که متاسفانه در ایران به آن نمی پردازند. طرفداران آقای احمدی نژاد دیروز مقابل مجلس تظاهرات داشتند. تابناک می گوید 30 نفر بودند ولی ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی که دست دولت است می گوید صدها نفر. به هر حال به قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری اعتراض داشتند و البته علیه آقای لاریجانی هم شعار می دادند با کد باندهای قدرت و ثروت که به برادران لاریجانی اطلاق می شود. آقای صفار هرندی هم که وزیر ارشاد آقای احمدی نژاد بوده در دولت نهم اظهار کرده که تنها 13 نفر موافق آقای احمدی نژاد هستند که می خواهد دولت امتداد درست بکند، کنایه از آقای مشایی که دنبال او بیاید. البته به آقای صفار هرندی که یک موقع سینه چاک می کرد برای 63 درصد آقای احمدی نژاد باید گفت که وقتی که مردم می گفتند 63 دردصدت کو؟ چرا ایشان سکوت کرده بود؟ ضمن اینکه باید به ایشان گفت که آمار محبوبیت شخص آقای خامنه ای و رژیم مطمئناً از این 13 درصدی هم که ایشان می گوید به مراتب کمتر است. آقای حسین تقویان کارشناس مذهبی هم در تلویزیون جمهوری اسلامی صحبت کرده و گفته که خدا پدر آمریکا و اسراییل را بیامرزد که هر کمبودی داریم می توانیم به گردن آنها بیاندازیم.

نکته ششم اینکه ترکیه و روسیه بعد از مذاکراتی که داشتند ظاهراً بر سر سوریه به توافق رسیدند. آقای پوتین اظهار نظر کرده که ما وکیل دولت سوریه نیستیم. ظاهراً روسیه فشار گذاشته که بشار اسد رضایت بدهد به استعفاء و رفتن. آقای جهاد مقدیسی که من دیروز به اشتباه مقدسی تلفظ کردم و عذرخواهی می کنم، سخنگوی وزارت خارجه سوریه که به لندن پناهنده شده، آدمهای اسد به منزل او ریختند و آنرا به آتش کشیدند. ناتو با استقرار موشکهای پاتریوت در مرز جنوبی ترکیه موافقت کرده و به نظر می رسد که بحران سوریه دارد به روزهای انتهایی نزدیک می شود.

اما نکته آخر اینکه آقای محمد تقی رهبر امام جمعه اصفهان فرمودند که من فیلم من مادر نیستم را ندیدم اما خوب است که مردم بروند در خیابان و  به این فیلم اعتراض کنند. اما در مورد گرانی ها در خیابان اعتراض نکنند بلکه بروند و به نمایندگان مجلس بگویند.

اندگی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته