استاد میرباقری از فیلسوفان ضدفلسفه است! یعنی عقلی می ورزد که ضدعقل است. حضرت اش از آرامش فلسفی خاصی برخوردارند و از بهترین محصولات اندیشه ولایتی به شمار می روند. اما بین ایشان و عوام الناسی که کیهان و رسالت را می چرخانند تفاوت چندانی نیست و همان توهمات در ایشان نیز موج می زند. چنانکه معتقد است از پنج قرن گذشته به این طرف در برابر رنسانس هیچ انقلاب جدی دیگری به غیر از انقلاب اسلامی به وجود نیامده است! با این نوع اظهارات می شود گفت که میرباقری «نسخه مودب» احمدی نژاد است. آقا در برنامه امروز و دیروز و فردا که از کفر ابلیس مشهورتر شده افاضات فرموده اند که مشت نمونه خروارش از این قرار است:
از پنج قرن گذشته به این طرف در برابر رنسانس هیچ انقلاب جدی دیگری به غیر از انقلاب اسلامی به وجود نیامده است.
*رنسانس به عنوان انقلاب روشنگری به سرعت از مرزهای غرب گذشت و مدعی جهانی سازی سكولاریزم شد. در برابر رنسانس، انقلاب اسلامی از شرق آغاز شد و در اولین قدم كمونیسم را فتح كرد و فروپاشی شوروی اوج این فتح است (سطح ادعا را می بینید؟ بزرگ بزرگ حرف زدن یعنی این!) و در ادامه نیز وارد برخورد تمدنی با مدرنیته و جریان پس از رنسانس شده است. (پس بزودی منتظر فروپاشی رنسانس هم خواهیم بود.)
*آرمان این انقلاب مبارزه در عرصه جهانی با استكبار و جریان تجدد بوده است كه حتی تا آخرین روزهای حیات امام نیز به طور صریح و قاطع بیان شده است. (آرمان انقلاب مبارزه با تجدد بود. شیرفهم شدید؟)
*آنچه غرب را دچار پارادكس كرده است این است كه با وجود اقتدار ظاهری نمیتواند به ما تعرض كند. با اینكه هشت سال است كه نیروهای خود را به همراه ناتو در اطراف ایران به شكل كمربند مستقر كرده، اما جرات كشیدن این كمربند را ندارد و این ترس از شكل گیری مقاومت ایمانی در عرصه جهانی است.
* انقلاب اسلامی دارای ظرفیت جهانی شدن است ولی عده ای از ابتدا با صدور انقلاب مخالف بودند و علت آن نیز نداشتن درك درست از آرمان امام و انقلاب اسلامی بود. اما امام نشان داد كه انقلاب این ظرفیت را داراست و به سرعت از مرزها خارج شد. (تا انجا که ما می دانیم آنچه از مرزها خارج شد میلیون میلیون سرمایه انسانی و مهاجر و سرمایه مادی ایرانیان بود!)
* سكولاریزم ایده و شعار اصلی غرب است كه می خواهد عرصه حیات اجتماعی بشر را بدون دخالت وحی و انبیاء اداره نماید. پس پایگاه فتنه در جهان اسلام جریان مدرنیته است و برای یكبار جهان اسلام باید حساب خود را با این جریان تمدنی صاف كند. این درگیری یك منازعه جهانی بین تمدن اسلام و تمدن غربی است. (و برای این منازعه سرمایه و امکانات ما عبارت است از: یک احمدی نژاد، جند تا میرباقری، چند تا موشک روسی و مونتاژی کره شمالی، برنامه هسته ای یا همان مبادله سوحت با وساطت برادران برزیلی و ترکیه ای و چند ده میلیارد پول بی زبان نفت و چند دوره تقلب انتخاباتی. پیروز باشید!)
* در حال حاضر ما با دو مشكل جدی روبرو هستیم. اول اینكه چارچوب روشنی برای تشخیص جریان های طرفدار اسلام انقلابی و اسلام سازشكار از هم در دست نداریم و دیگر اینكه باید از مرز عقلانیت غرب عبور كنیم. (پیشنهاد می کنیم شما فعلا از مرز همان عقلانیت عبور کنید بعد می شود تکلیف اسلام شما را با بقیه مردم روشن کرد.)
* البته انقلاب در حال پیشروی است و از عقلانیت غرب عبور خواهد كرد و به دنبال این پیشروی بخش اصلی جریان مدرنیته اسلامی و برخی از طرفداران سكولارهای مسلمان نیز به جریان تمدن اسلامی خواهند پیوست. (آدم یاد پیش بینی های مارکسیستی می افتد.) برای عناصر قانون شكن فضایی برای مشاركت و حضور در رقابت های بعدی نیست. (خودمان می دانیم!) ولی جریانات فكری مانند جریان مدرنیته اسلامی باید فضا داشته باشند و مردم نیز حق انتخاب بین این جریانات را داشته باشند اما در فضایی شفاف و با روشن بودن مرز فكری آنها نسبت به اسلام، انقلاب و غرب. (حق انتخاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
* وقتی ما مفاهیم و نظریات سكولار را عریان و بدون نقد در دانشگاهها تدریس می كنیم، طبیعی است كه این اتفاقات و درگیریها رخ خواهد داد. ما نیازمند یك انقلاب فرهنگی هستیم. انقلاب فرهنگی یعنی درگیرشدن با عقلانیت مدرن. (درگیری با باتوم یا فقط دست به یقه شدن کافی است؟)
*متن سخنان استاد مذکور نقل شد از سایت وزین اسناد انقلاب اسلامی به سرپرستی شیخ روح الله حسینیان دامت دوامه
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از ارسال «فهرست نادمان جرایم امنیتی بعد از انتخابات که درخواست عفو کردهاند» برای آیتالله خامنهای خبر داد.
وی گفت که این افراد با بررسی وضعیتشان، مشمول عفو و رافت اسلامی میشوند.
به گفته آقای دولت آبادی «این عفو از موضع اقتدار نظام انجام گرفته و صرفا نادمانی را شامل میشود که درخواست عفو داشته باشند.»
وی در عین حال تاکید کرد که «فهرست افراد مشمول عفو پیشنهادی، متناسب با نوع محکومیت، وضعیت محکومان و رفتار آنان تهیه شده است.»
آقای جعفری دولتآبادی افزود: «از نظر قانون اساسی پیشنهاد عفو محکومان از وظایف ذاتی ریاست قوه قضائیه است و اقدام این قوه نشانگر چهره عدالت و رافت نظام اسلامی، پس از مجازات خطاکاران است و نشان میدهد که آنها پس از ظلم بزرگی که نسبت به نظام مرتکب شدند، با ابراز ندامت میتوانند از رافت اسلامی برخودار شوند.»
گفتنیست که چند روز قبل دادستان تهران در دیدار با محمد نوریزاد از وی خواست که در نامهای از رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو کند. این خبر را از اینجا بخوانید.
منبع: ایسنا و مردمک
سردار احمدیمقدم با رد اخبار مربوط به «نگه داشتن خودروها در طرح امنیت اجتماعی و پرسیدن نسبت افراد» گفت که این خبر بیشتر «به جوک شبیه است.»
وی با اشاره به اینکه از این موضوع اطلاعی ندارد، افزود: «چنین دستوری ندادهایم و پلیس مسوول تفحص نسبت افراد نیست اما اگر افرادی به دلایلی دستگیر شدند اینگونه نیست که پلیس از موضوع رابطه نامشروع آنها بگذرد.»
بنا به گفتهی فرمانده نیروی انتظامی «طرح امنیت اجتماعی در تمام نقاط کشور با توجه به موضوعات هر استانی در حال انجام است.»
احمدیمقدم درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توصیه پلیس به مردم در رابطه با طرح امنیت اجتماعی چیست گفت: «پلیس توصیه میکند که مردم قوانین را در این رابطه رعایت کنند و تلاشمان این است که برخورد انتظامی آخرین گام در طرح امنیت اجتماعی باشد.»
وی در عین حال گفت که «تلاش میکنیم که برخورد انتظامی صورت نگیرد و اگر این برخورد انجام شد به نرمترین شکل و به صورت ارشادی باشد. در گذشته هم به شکل خشن برخوردی نداشتیم و در آینده هم نخواهیم داشت.»
منبع: خبرآنلاین
گفتنیست که اصل خبر مربوط به خبرگزاری ایسنا بود که از آن حذف شده است.
صبح امروز مهدی کروبی با حضور در منزل میرحسین موسوی با امضای نامهای مشترک، از استانداری تهران خواستند که مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی، برای برگزاری راهپیمایی سالگرد انتخابات مجوز رسمی صادر کند.
در این نامه آمده است: «دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به واسطه حضور کمنظیر و غرورآفرین این ملت بزرگ ایران بار دیگر به واقعه باشکوه در تاریخ سیاسی ایران مبدل گشت و اینک در آستانه برگزاری سالگرد این واقعه تاریخی، به دلیل وجود تردیدهای جدی در نتایج اعلام شده که باعث بروز وقایعی تلخ در کشور گردید، قرار گرفتهایم. لذا بدینوسیله طبق اصل ۲۷ قانون اساسی و در راستای رعایت حقوق شهروندی درخواست میگردد، مجوز راه پیمایی آرام از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی را در روز ۱۳۸۹/۳/۲۲صادر نمایید.»
مهدی کروبی در این دیدار با انتقاد شدید از فشارها و محدودیتهای ایجاد شده برای برگزاری سالگرد آیتالله خمینی گفت: «هم اکنون وضع امام و نامش را طوری محصور کردهاند که یک گروه خاص فقط میتواند درباره امام سخن بگوید و مراسم برگزار کند که حتی آن گروه خاص هم گروهی نظامی باشد.»
میرحسین موسوی نیز با اشاره به اینکه «اکنون تصویر امام را زندانی کردهاند» گفت: «کاری که انجام شد این بود که یک عدهای مهندسی کردند و تصویری که خودشان میخواستند از امام بیرون دادند تا بتوانند سر قدرت باقی بمانند که این یعنی حصر کردن امام.»
ویدیوی این دیدار را از اینجا ببینید.
منبع: کلمه
در پی حمله اسراییل به کشتی حامل کمکهای بشردوستانه به مردم غزه، آیتالله بیات زنجانی با محکومیت شدید این اقدام خواستار واکنش جهانیان به این حمله شد.
صبح امروز بیش از ده نفر در حمله کماندوهای اسرائیلی به شناورهای حامل مواد امدادی برای نوارغزه کشته شدهاند. عملیات ارسال مواد امدادی برای غزه توسط یک سازمان غیر دولتی ترکیه سازمان داده شده و اکثر سرنشینان این کشتیها نیز شهروندان ترکیه بودهاند. نیروهای اسرائیلی پس از ورود به کشتی، با گروهی از پانصد نفری که در کشتی حضور داشتند، درگیر شدند.
در بیانیهی آیتالله بیات زنجانی آمده است: «اینجانب ضمن محکوم کردن این حرکت غیر انسانی، غیر بشری و مخالف همه ضوابط و معیارهای بشر دوستانه پذیرفته شده از سوی همه عقلای عالم، از تمامی آزادیخواهان جهان اکیداً میخواهم در برابر این عمل ناروا و خائنانه، از خود موضع شفاف نشان دهند.»
این حمله موجی گسترده از واکنشهای جهانی را در پی آورده است. مردم در استانبول ترکیه بلافاصله به اعتراض دست زدند و پرچم های اسرائیل را به اتش کشیدند.
سفیران اسرائیل در کشورهای متعدد جهان احضار شدهاند و تظاهرات مختلفی در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی در جریان است.
بان کیمون دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار تحقیقات کامل در مورد یورش اسرائیل به کشتی حامل کمکها برای غزه شده است.
گفته شده که قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی اضطراری در بعد از ظهر دوشنبه موضوع حمله اسرائیل به کاروان کمکرسانی غزه را بررسی کند.
منبع: بیبیسی و جرس و رادیو فردا
داریوش محمدپور
ملکوت
سیاست بینالمللی در بحران است. اين بحران تازه نیست. در ایجاد این بحران گروههای مختلفی دست داشتهاند (و بله، یکی از اینها همين رييس دولت نهم بوده و هست). اما تنها بحرانآفرينان بدنامانی نيستند که حقیقت را همیشه به نفع خود مصادره میکنند. این تنها احمدینژاد، افراطیون سیاسی و دينی و قدرتهای بیمسؤولیت جامعهی جهانی نيستند که در دامن زدن به اين بحران سهم دارند. اینها منفرداً يا به طور جمعی مؤید و تقويتکنندهی این بحرانِ تو در تو هستند.
اتفاقی که برای کشتیهای امدادی عازم غزه رخ داد، یکی از جاهایی است که میتوان برای نشان دادن بحرانِ رهبری مسؤولانه در جهان بر آن انگشت نهاد. از ياد نبریم که اگر احمدینژاد با آن زبان تکراری و ادبیات عوامفريبانه از اسرايیل انتقاد میکند، دلیلی نمیشود خودش هم اهل اخلاق باشد. در سطح و زبان، همهی کسانی که زبان به انتقاد از توحش اسرايیل میگشايند، همسو هستند. مشکل جایی درست میشود که به عمق و معنای این نقد توجه میکنیم.
اما چرا غزه میتواند مسألهی ما باشد؟ به یک دلیل خیلی ساده: اتفاقی که برای مردم غزه میافتد (يک لحظه حساب «دولت»ها و «قدرت»های سیاسی را از «مردم» جدا کنیم)، همان اتفاقی است که برای بسياری از ما به طور روزمره رخ میدهد؛ همگی قربانی سياست خشونت و سیاستشدهی بیدادِ عریان هستیم. برای همگی ما، ابتدايیترین حقوق انسانی زیر پا گذاشته میشود. کاری که اسرايیل میکند، به هیچ وجه غریب نیست. اسرايیل عادت دارد به بیاعتنايی کردن به جهان (نمونهی مشابه ديگری هم داریم که نه تنها به جهان، بلکه به قانون، به اخلاق، به خرد و به انسانيت هم بیاعتناست). این تحقیر اخلاق و بیاعتنایی کردن به قانون و مدنيت است که هولناک است. غزه، از آن جهت مسألهی ماست که در آن اخلاق، انسانيت و مدنیت زیر پا گذاشته میشود. مهم نيست که درجه و شدت و ضعف این بیاعتنایی به حرمت و کرامتِ انسان و آداب زندگی مدنی چقدر است يا از سوی چه کسی رخ میدهد. شکستن حرمتِ آدمی و خيرهسرانه حداقلهای رابطهی مدنی با بشر را زير پا گذاشتن، از سوی هر که سر بزند، هولناک است. چه اسرايیل اين کار را بکند، چه حماس. چه احمدینژاد وقیحانه آداب مدنی و اخلاقی را زیر پا بگذارد، چه سیاستمداران آمریکایی و انگليسی. معیار حقیقت، بیرون از اين افراد است.
با این اوصاف، جنبش سبز بدون اینکه بخواهد ملعبهی سياستهای حکومتی شود که بر مبنای محاسبات، سود و زیانها و تبلیغات داخلی و خارجیشان تعریف میشود، میتواند و شاید باید با قاطعيت در برابر شکستنِ حرمتِ آدمی، زيرپانهادن قواعد مدنی و قوانین به رسمیتشناخته شده و محترم بینالمللی موضع بگیرد. غزه، از آنجایی که غزه است مسألهی ما نيست. غزه تنها به این دلیل مسأله ماست که انسانيت را در آنجا میکشند؛ من و تو را در آنجا میکشند. غزه به اين دليل مسألهی ما نيست که یک ایدئولوژی سیاسی در آن تحت فشار است؛ غزه مسألهی ماست چون آدمی مسألهی ماست. غزه مسألهی ماست چون سرنوشت کرامتِ انسان را به سرنوشت سياستها و تبلیغات جمهوری اسلامی، آمریکا یا اسرايیل گره نمیزنیم. آدمی، همچنان با يا بدون اين «دولت»ها معنا دارد. آزادگی انسان، فوق مرزهای دولتها و سیاستهای آنهاست.
پ. ن. هر وقت به ستيزههای جنجالی احمدینژاد با اسرايیل فکر میکنم ناخودآگاه به ياد این بیت مولوی میافتم:
خرفروشانه یکی با دگری در جنگاند
ليک چون وانگری متفق یک کارند!
پ. ن. ۲. کل ماجرای حملهی نظامی اسرايیل به این کشتیها در آبهای آزاد هم مشکوک است. گویی اسرايیل تعمداً میخواهد در منطقه جنگ درست کند. این ماجرا سه بازیگر مهم دارد: اسرايیل، ترکیه و ايران (غزه قربانی حاشيهای این دعواست). من فکر میکنم استقبال از درگیری یا تحریک به خشونت و جنگ به سود افراطیون تمام میشود.
حدود یک ماه است که دولت مصوبات خود را برای مغایرت نداشتن با قوانین عادی، به اطلاع رئیس مجلس نمیرساند.
اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی، حق تشخیص مغایرت نداشتن مصوبات و آئین نامههای دولت با قوانین عادی را در اختیار رئیس مجلس قرار داده است.
براساس اصل ۸۵، مصوبات دولت باید همراه با ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس برسد.
به گزارش وبسایت الف، در سال ۱۳۸۸ در مورد یک قانون، دولت برای آنکه «نظر رییس مجلس را دور بزند» شکایت به دیوان عدالت اداری برد و حکم به نفع خود گرفت که مجلس ناچار شد قانون بگذراند و نظر رییس مجلس را حاکم کند و شورای نگهبان این مصوبه را تایید کرد.
این گزارش میافزاید که پس از آن، دولت احمدینژاد برای «فرار» از اطلاع رئیس مجلس از مصوبات دولت، نام این مصوبات را «تصمیمنامه» گذاشته است.
گفتنیست که تاکنون موارد زیادی از مصوبات دولت احمدینژاد، به تشخیص رئیس مجلس مغایر با قوانین عادی اعلام شده است.
این گزارش در شرایطی منتشر میشود که محمدرضا باهنر، نماینده مجلس گفته که دولت احمدینژاد تخلفات «فراوانی» از قانون داشته است.
منبع: الف و زمانه
هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد، روزنامه ورزشی «گل» را به دلیل انتشار تصاویر و مطالب «خلاف عفت عمومی» توقیف کرد و به 14 نشریه دیگر تذکر کتبی داد.
این هیات در جلسه امروز دوشنبه خود همچنین رای به توقیف ماهنامه محلی «بدر» به دلیل «افترا به مقامات، نهادها و ارگانهای کشور و پخش شایعات و مطالب خلاف واقع» داد.
به روزنامه «البرز ورزشی» هم به دلیل «تخلفات محتوایی و شکلی» تذکر داده شد و پرونده این روزنامه به علت اصرار بر تخلفات برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی فرستاده شد.
روزنامههای «وطن امروز»، «فرهیختگان»، «مردمسالاری»، «آفتاب یزد»، «جهان اقتصاد»، «آرمان روابط عمومی»، «جمهوری اسلامی»، «جهان صنعت»، «کارون»، «البرز ورزشی» و «خبر ورزشی» نیز تذکر کتبی دریافت کردند.
هیات نظارت همچنین مقرر کرد به نشریات «بهداشت روان و جامعه»، «هنر موسیقی» و «راه» به دلیل تخلفات محتوایی و شکلی تذکر داده شود.
منبع: ایسنا
میرحسین موسوی میگوید حکومت از اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند «ناراحت» است و آنها را تنها را برای برگزاری تشریفات و مراسمها میخواهد.
آقای موسوی که در جمع گروهی از جوانان اصلاحطلب سخن میگفت به نگاهی در جامعه کنونی ایران اشاره کرد که به گفته وی «از تنوع آرا و دخالت مردم در سرنوشت خود ناراحت» است.
وی با انتقاد از وجود چنین دیدگاهی در میان مقامهای جمهوری اسلامی، خطاب به آنها گفت: «ایران مرکز تمدن جهانی بوده است و نمیشود با این ملت مثل بچهها رفتار کرد.»
این رهبر جنبش سبز افزود حکومت حتی یک مهمانی را هم تحمل نمیکند چرا که «امروز ادعای اسلامی بودن و مسلمانی با ظلم فراوان آمیخته شده است.»
میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به جنبش سبز اشاره کرد و گفت: «ما باید دقت کنیم که این جنبش بسیار فراتر و گستردهتر از تشکلهای صاحبنام است.»
منبع: وبسایت کلمه و رادیو زمانه
پیشینه
موسوی: خرافه امروز در خدمت فساد سازمان یافته است
یک مقام وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت صدور مجوز راهاندازی رشته موسیقی در مدارس غیر دولتی ایران خبر داد.
علی باقرزاده رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت شوراهای نظارت آموزش و پرورش استانها به مدارس غیر دولتی اجازه راهاندازی رشته موسیقی نخواهند داد.
آقای باقرزاده افزود این شوراها تنها در موارد «اضطراری» میتوانند اقدام به صدور مجوز کنند.
وی تهدید کرد چنانچه مدارس این مصوبه آموزش و پرورش را رعایت نکنند، منحل خواهند شد.
به گفته آقای باقرزاده منظور از آموزش موسیقی، استفاده از آلات موسیقی از جمله پیانو و گیتار است.
منبع: ایرنا
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیهای شش راهکار برای خروج جمهوری اسلامی از وضعیت «بحرانی» ارائه کرد.
«احیا و اجرای بی تنازل قانون اساسی»، «آزادی تمامی زندانیان سیاسی» و «شناسایی و محاکمه علنی و عادلانه عاملین و آمرین به قتل» از جمله راهکارهای مطرح شده در بیانیه این مجمع است.
این مجمع همچنین «آزادی مطبوعات»، «آزادسازی قانونی تمامی انتخابات از قیود و شرایط غیر قانونی بویژه نظارت استصوابی» و «خارج شدن رسانه ملی از انحصار و تک صدایی» را دیگر راههای خروج کشور از وضعیت بحرانی برشمرده است.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اعلام کرده که این راهکارها را با هدف «بازگرداندن انقلاب و آرمانهای حضرت امام به مسیر خود» مطرح کرده است.
این مجمع همچنین با اظهار تاسف از وقایع پس از انتخابات از اینکه برخی آرا مردم را «تشریفاتی» خوانده، ارزشی برای انتخابات قائل نشدند و از قانون تفسیر نابجا کردهاند، انتقاد کرده است.
در بخش دیگری از این بیانیه همچنین از تهمتها و توهینها به خانواده آیتالله روحالله خمینی و وفاداران به انقلاب اسلامی انتقاد شده است.
منبع: وبسایت ندای سبز آزادی
روزنامه کیهان که ششم خرداد ماه از اعلام ارتداد عبدالکریم سروش از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داده بود، امروز دوشنبه خبر خود را تکذیب کرد.
این روزنامه نوشته که خبر اعلام ارتداد آقای سروش را به نقل از خبرگزاریها منتشر کرده است، اما در متن تکذیبیه خود هیچ اشارهای به نام این خبرگزاریها نکرده است.
محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین به روزنامه کیهان گفته است خبر انتشار بیانیه جامعه مدرسین به نقل از فردی بهنام علیرضا سلیمی صحت ندارد.
آقای صالح افزوده که سلیمی هیچ مسئولیتی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ندارد و این جامعه در مورد عبدالکریم سروش نیز بیانیهای صادر نکرده است.
وی اظهار داشته که «جامعه مدرسین، سروش را در قد و قوارهای نمیداند که درباره او بیانیهای صادر کند.»
منبع: روزنامه کیهان
پیشینه
جامعه مدرسین سروش را مرتد اعلام کرد
سروش: مراجع اگر یارای مخالفت ندارند مهاجرت کنند
آیتالله محمدرضا مهدویکنی میگوید کسانی که در جریان انتخابات «اشتباه» کردهاند را نمیتوان دشمن نامید.
آقای مهدویکنی گفت نیت کسانی که پس از انتخابات دچار «اشتباه» شدند، دشمنی نبود و «اما عمل این افراد عمل بدی بود.»
به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری، «اشتباهاتی که برخیها انجام دادند موجب خوشحالی دشمن شد، در جریان انتخابات دشمن را شاد کردند و دشمنان برایشان کف زدند.»
آقای مهدوی کنی خطاب به رهبران جنبش سبز گفت: «اگر دشمنان از آنها حمایت میکنند به این حمایت دلخوش نباشند. دشمن با قصد غربت از آنها طرفداری نمیکند.»
این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: «ما ماموریم با بدیها و ناهنجاریها مبارزه کنیم، سوءنیت و حسننیت در مسائل سیاسی ملاک صحت عمل» نیست.
وی ادامه داد: «با کسانی که کفر میورزند نباید رفاقت کنیم، با کافر معاند رفاقت نکنیم، این جزو وظایف ما است.»
منبع: ایلنا
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر