-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۲۷, پنجشنبه

Posts from Khodnevis for 08/18/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



به‌دلیل گرمای زیاد هوا مرگ بر ابطحی!

 

در راستای اینکه شکر خدا ابطحی عین اعترافات دادگاهش تحت هیچ زور و فشاری که صرفاً باعث پنجاه کیلو کاهش وزن ظرف دو هفته شد، یک حرف‌هائی زد که باعث شد ما تمام سوالات پرسیده و ناپرسیده‌ی مربوط و نامربوط جهان بطور یکجا یادمان بیاید و از او جواب بخواهیم، در اینجا ما تعدادی از این سوالات را دسته بندی نموده و جواب‌های احتمالی ابطحی به آنها را نیز می‌آوریم. توضیحاً اینکه استدعا داریم از آنجا که ما یک روز نوچه نیک آهنگ هستیم فرداش نوچه نبوی پس فرداش نوچه خاتمی‌چی‌ها پسون فرداش نوچه کیهان لذا الآن هم که نوچه ابطحی شده‌ایم لطف بفرمائید فردا ما را نوچه‌ی یک کسی بفرمائید که کمتر از صد و هشتاد درجه با آدم قبلی فرق داشته باشد چون ما الآن خودمان هم گیج شده‌ایم دقیقاً نمی‌دانیم چی به کجاست.

 

سوال اول : چرا وقتی ابطحی وابسته می‌گوید «تفاوتم قبل و بعد از زندان این است که بعد از زندان واقع‌گراتر شده‌ام» پس اگر راست میگه چرا ما اینطوری نشدیم؟

 

۱.      چون آنجائی که واقعیت به آدم گرائیده می‌شود من رفتم ولی تو نرفتی.

 

۲.      چون آنوقتی که بر اثر گرائیده شده واقعیت داشتم وزن کم می‌کردم تو وزنت زیاد هم شد.

 

۳.      چون تو آدم قهرمانی هستی هیچکس نمی‌تواند واقعیت را به تو بگرایاند ما نیستیم.

 

۴.      چون واقعیت اینست که در زندان دهن ما گرائیده شد آخه چی بگم دیگه؟

 

سوال دوم: چرا حالا که ابطحی مزدور گفته «در هر شرایطی انتخابات یکی از حقوقی است که یک جامعه نباید آن را از دست بدهد» پس همانجا فوراً نگفته مرگ بر اصل ولایت فقیه؟

 

۱.      چون اگر می‌گفتم می‌بردند می‌گرایاندم هم باز تو حداکثر دو هفته‌ی بعدش یادت می‌رفت دوباره بهم فحش می‌دادی.

 

۲.      ترسیدم بگم ولی نبرند بگرایانند بعد تو فوری بیای بگی حالا دیدی گفتم ابطحی عامله؟ آخونده دیگه.

 

۳.      اتفاقاً گفتم منتها همه شنیدن جز تو.

 

۴.      اصلاً من عادت ندارم هر حرفی رو هزار دفعه بزنم.

 

سوال سوم: چرا ابطحی خائن که گفته «هر جریان سیاسی که احساس کند نیازی به اصلاح شدن ندارد حتماً میرا خواهد بود» پس مادر بزرگ من هنوز زنده است؟

 

۱.      چون مادر بزرگ شما هم متعلق به نسل همان جریانات سیاسی سی سال پیش است که الآن همه‌شان خیال می‌کنند زنده هستند.

 

۲.      چون مادر بزرگ شما خبر نداشت که برای زنده ماندن باید حتماً احساس اصلاح شدن داشته باشد برای همین یک کارهای احساسی دیگر کرد نتیجه‌اش شد اینی که الآن شده.

 

۳.      چون از وقتی که کار اصلاحات به جائی رسید که هر مادر بزرگی نشست با خدیج خانوم درباره‌ی معضلاتش بحث کرد خود ما دلمان خواست سرمان را بگذاریم زمین بمیریم .

 

۴.      ببخشید مادر بزرگ شما احیاناً اسمش احمد جنتی نیست ؟

 

سوال چهارم : چرا ابطحی جز جیگر زده گفته «قبل از انتخابات عضو جنبش سبز نبودم» و کلاً من الآن برای اینکه بهش فحش بدهم باید چیکار کنم؟

 

۱.      برای اینکه قبل از انتخابات اصلاً جنبش سبز وجود نداشته که من عضوش باشم یا نباشم ولی شما روحیه‌ات را از دست نده و فحش بده.

 

۲.      چون همین حرف یعنی بعد از انتخابات عضو جنبش سبز بوده‌ام و چون الآن هنوز هم بعد از انتخابات است دقیقاً به همین دلیل بمن فحش بده.

 

۳.      شما برای فحش دادن احتیاجی به جواب من برای قسمت اول نداری بنابراین به هر دلیلی که دلت خواست بمن فحش بده.

 

۴.      آینه آینه آینه!


 


مقاله‌ای به خط اسپرانتو!?HÀSTI  VÀ  ZÀBAN:  ĜAMEԐE-jE VAQEԐI Ĉist

 

Motabeqe  àqide-je  omumi,  jek  ĝameԑe  ebaràt àst àz eĝtemaԑe  do màĝmuԑe-je hàsti-e ĝamee(H) va   zàban-e ĝameԑe(Z).

 

 Ĝ=H U Z

 

Aia  in tàԑrif_e  dorosti àz ĝameԑe  àst? 

 

Ĉizi  be ĝoz màĝmuԑe-haje àzim_e  HÀSTI- ZÀBAN voĝud nàdaràd, hàtta dàr màqame tàvàhom. Tàvàhhomat   hàm zirmàĝmuԑe-je  in maĝmuԑeha hàstànd. dàr zir  nomudar_e  motàԑaref-e jek hàsti-zàban amàde àst.

 

 

 

Dàr “hàsti-zàban ŝenasi”, eŝterake do maĝmuԑe-je Z va H ra àmre moŝtàràk(M) minamim.

 

M= H ∩ Z

 

Àmre moŝtàràk, jek màĝmuԑe-je “jek be jek” àst. Jàԑni be ezaje hàr ĝozԑe hàsti jek dal và be ezaje hàr dal jek ĝozԑe hàsti voĝud daràd. Dàr moqabele  moŝtàràkat  dàr dajera-je Z  dalha-je bedune màdlul ra darim va dàr  dajera-je H  pàsmande-je hànuz nomadine naŝode-je hàsti ra. Dalhaje bedune màdlul hàman esme àԑzàm (àrbab-dal) hàstànd ke idԑoloĵi-je ĝameԑe ra bàrmisazànd.

 

I=Z-H

 

Baqimande-je nomadine naŝode-je hàsti bàĥŝi àz hàsti’st ke be pàjkàre-je  zàĥmi-e ĝameԑe baĥje ŝode àma hàr an emkan daràd in zàĥm sàr baz konàd va be màrge ĝameԑe bejànĝamad. Ofunàte in zàĥm ra dàr fàlsàfe “hàsti-ĥoda ŝenasi” migujand.  Dàr hàmahàngi ba  zàbane hàsti-ĥoda ŝenasi  in pàsmande ra “baĥijàtàllah” (ja agar dust darid ”bàqihàtàllah”) minamim.

 

B=H-Z

 

Bàqijàtàllah an bàĥŝi àz hàsti’st ke be dàlil-e nomadine naŝodàn va foqdane nam namàtbuԑ và tàhàvoԑ avàr àst.

 

Edalàt jàԑni qàj kàrdàne bàqihàtàllah bàr sàhneje nàmajeŝ-e doruxin-e hakem àz jek su, và tàrd  kàrdàne dalhaje bedune màdlule idԑoloĵik àz suje digàr.

 

Zàmani  ke àmre moŝtàràk be hàde nàhaji-e roŝd-e ĥod beràsàd (tŭseԑe sijasi-eĝtemaԑi) và màĝmuԑe-je hàsti-zàban jek-be-jek ŝàvàd edalàt roĥ dade àst. Be ebaràt-e rŭŝàntàr zàmani ke eĝtemaԑ-e do maĝmuԑe-je zàban và hàsti mosavi-e eŝterak-e an do ŝàvàd edalàt ruj dade àst.

 

if  (H U Z= H ∩ Z)  → E

 

Ja

 

If  Ĝ=C → E

 

Edalàt bàna be tàԑrif jàni rujdad-e  H U Z= H ∩ Z. àma qaԑede-je hàsti-zàban ta konun in bude àŝt: (H U Z) > (H ∩ Z). qaԑede-je hàsti namoԑadele àst. Bàrabàri jek estesna’st. àma hàmin estesnaԑat hàstànd ke  be zendegi àrzeŝ midàhànd. estesnaԑat hàstànd ke tŭlide HÀQIQàT mikonànd. Hàqiqàt ba roĥdad-e edalàt axaz miŝavàd. Tàqdir-e edalàt in àst ke jek estesna baŝàd àma bedune roĥdad-e ĉenin “àmr-e moŝtàràk-e estesnaԑi” hàqiqàti dàr kar nàĥahàd bud. Dàr moqabel-e edalàt moŝtàràkat-e màԑmuli maje-ie suԑe tàfahom và  na-haqiqàt’ànd.

 

Edalàt estesna-je moԑàses-e hàqiqàt àst. Hàqiqàt ba ŝekar-e edalàt axaz miŝàvàd và tànha dialektik-e vala-je qaԑede và estasna “dialektik-e edalàt  và hàqiqàt” àst. Suràthaje digàr-e dialektik-e qaԑede và estasna mobtàzàl’ànd. Àma hàqiqàt ĉist?

 

Hàqiqàt tàqribi àz edalàt àst. Zàmani ke jek màĝmuԑe-je hàsti-zaban(jek ĝameԑe) ba tàqrib-e monaseb (àndàki tulerans và àdàm-e qàtԑijàt) betàvan jek  màĝmuԑe-je jek-be-jek fàrz kàrd ma ba hàqiqàt sàr-o-kar darim. Hàqiàt dàr inĝa jek sefat bàraje ĝameԑe àst.

 

Ĝameԑe-je  vaqeԑi(ĜV)  ĝameԑe-ji’st ke  eĝtemaԑ-e do maĝmuԑe-je zàban(haj)-e  an  ĝameԑe    maĝmuԑe-je hàsti-je an  ĝameԑe be tàqrib mosavi-e eŝterak-e an do baŝàd.

 

if  (H U Z= H ∩ Z) 

 

OR

 

If (M≈L≈ɸ) → ĜV

 

Hàqiqàt bàna be tàԑrif jàԑni H U Z≈ H ∩ Z.  Hàqiqàt bàr làbe-je edalàt istade àst. Ĝameԑe-je  vaqeԑi,  kutah-tàrin saje-je edalàt àst. Àgàr àsl ra bar  ŝahrvàndi begozari angah   melàt màĝmuԑe-je tàvani màĝmuԑe-je ŝahrvàndan  àst jàԑni hàmà-je zirmàĝmuԑehaje momken và qabele saĥt tàvàsote ŝàhrvàndan (hàr ŝàbàke-je eĝtemaԑi-siasi). Jeki àz in zirmaĝmuԑe-ha dŭlat àst. Dŭlat zirmaĝmuԑeԑi àz mellàt àst. àma   baqimande-je tàfriq-e dŭlàt àz mellàt màrdom àst. 

 

màrdom= mellàt - Dŭlàt

 

qaԑede in àst:  dŭlàt > màrdom. Edalàt jàԑni  dŭlàt= mellàt.  Zàmani ke màrdom vàsàt-e ĥejaban tuje suràt-e Dŭlàt qài miŝàvànd Edalàt roĥ midàhàd.

 

 Dàr jek ĝameԑe-je vaqeԑi:  dŭlàt mellàt.   jek ĝameԑe-je vaqeԑi  mellàt-Dŭlàt  nàdaràd.  Dàr jek ĝameԑe-je vaqeԑi  Mellàt-dŭlàt (ja àgàr dust darid “mellàt  ̴ dŭlàt”) hokumàt mikonàd. Nation-state daràd      hàrgez  nation-State.

 


 


صراط نیوز: «وضعیت جسمی میرحسین موسوی وخیم است»

به گزارش صراط نیوز ظاهرا هفته گذشته حال عمومی میرحسین نامناسب گشته و پزشکان بر بالین وی حاضر شده و به مداوای آقای موسوی پرداخته‌اند.

صراط در این زمینه نوشت: «در حالی که با حصر خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی، عناصر خارجی فتنه به جان هم افتاده و علیه یکدیگر افشاگری کرده و سران فتنه را به فراموشی سپرده اند، هفته گذشته میر حسین موسوی به دلیل بیماری تحت مراقبت قرار گرفته است.»

این سایت در ادامه آورده است: «رسانه‌های وابسته به موسوی به دلیل درگیری‌های سیاسی و ترس از متلاشی شدن متحدین‌شان از انتشار این خبر خودداری کرده و یا به انکار ماجرا می‌پردازند.»

گفتنی است هنور نزدیکان میرحسین موسوی این خبر را تائید نکرده‌اند.


 


دستور لاریجانی: بجز زندانیان سیاسی همه به مرخصی ۱۵ روزه بروند

آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور دستور داد به زندانیان محکوم با رعایت شرایط و اخذ تامین مناسب پانزده روز مرخصی داده شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر رییس قوه قضاییه در این بخشنامه تاکید کرده است که این مرخصی به مناسبت «فرا رسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید فطر» است و گفته است به منظور حضور زندانیان در کنار اعضای خانواده خود به آنها با اخذ تأمین مناسب ۱۵ روز مرخصی داده شود و این مرخصی هم به مدت ۱۵ روز دیگر قابل تمدید باشد.

آقای لاریجانی برخی از زندانیان را از این اعطای مرخصی محروم کرده و گفته است این مرخصی ۱۵ روزه شامل زندانیان سیاسی، و محکومان جرائم سرقت مسلحانه، آدم‌ربائی، و برخی دیگر از زندانیان نمی‌شود.

گفتنی است پیشتر نیز غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان‌ زندان‌ها گفته بود که اگرچه اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی در آیین‌نامه دیده شده اما بنای اولیه نظام بر عدم اعطای مرخصی به این افراد است.

همچنین اسفند ماه گذشته نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره مرخصی زندانیان سیاسی و تصمیم دستگاه قضایی مبنی بر ممانعت از مرخصی آن‌ها گفته بود: «تنها آن دسته از زندانیان سیاسی می‌توانند از مرخصی بهره‌مند شوند که در مسیر اصلاح گام‌ برداشته باشند.»

منظور آقای دادستان هم از مسیر اصلاح، «بصیرت یابی» و بازگشت زندانیان سیاسی از عقایدشان بود.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هم در همین زمینه از مسئولان قضایی درخواست کرده بود که به زندانیان سیاسی مرخصی ندهند.

وی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مرخصی‌های کوتاه مدتی که به برخی از زندانیان سیاسی داده شده بود اظهار داشت: «برخی از این افراد که به آنها مرخصی داده شده است و فرار نکرده‌اند با یکدیگر جلسه می‌گذارند و برنامه‌ریزی می‌کنند که باید این موضوع جدی گرفته شود و به این زندانیان مرخصی داده نشود چرا که مرخصی دادن به این زندانیان همچون مرخصی دادن به سارق است.»


 


جدایی خسرو از شیرین به کارگردانی وزارت ارشاد

پس از آنکه چندی قبل خبر ممیزی «خسرو و شیرین»، اثر نظامی گنچوی در رسانه‌های منتشر شد یک مقام وزارت ارشاد گفت که کتاب مورد اشاره اقتباسی از مجموعه خسرو و شیرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوابیه‌ی خود نوشته است: «کتاب حاضر اقتباسی از کتاب خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی است؛ و تلفیقی از نظم و نثر است، مخاطب آن نیز کودکان و نوجوانان هستند.»

روابط عمومی وزارت ارشاد در ادامه نوشته است که درج این خبر باعث اظهارنظرهای متفاوت گردید تا به آن جا که خود «تبدیل به جریانی مرموز علیه اداره کل کتاب و کتابخوانی شده است و حتی رسانه‌های بیگانه را که تشنه ایجاد هجمه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند را نیز به تکاپو واداشته است.»

توضیحات وزارت ارشاد در حالی است که منظومه «خسرو و شیرین» برای چاپ هشتم و به دلیل تغییر در قطع کتاب راهی وزارت ارشاد شده بود که با ممیزی روبرو شد.

فریبا نباتی، مدیر بخش فرهنگی «انتشارات پیدایش» در این زمینه به خبرگزاری مهر گفته بود که ممیزی ارشاد خواستار حذف موضوعاتی مانند «به‌خلوت‌رفتن، آغوش، گرفتن دست و این‌گونه موارد» از این اثر شده است.

همچنین مصطفی رحماندوست هم در واکنش به ممیزی کتاب «خسرو و شیرین» اثر معروف نظامی گنجوی توسط مسئولان اداره کتاب وزارت ارشاد پیشتر گفته بود که این سانسور، اولین ممیزی ارشاد برای متون کلاسیک نیست و پیش از این نیز این وضعیت درباره مثنوی و دیگر متون کلاسیک هم اتفاق افتاده است.

آقای رحماندوست افزوده بود: «خیلی کتاب‌ها هست که ما قرن‌هاست داریم آنها را می‌خوانیم، ولی وزارت ارشاد آنها را سانسور کرده است.»

گفتنی است با انتشار خبر ممیزی منظومه «خسرو شیرین»، چهره‌های برجسته ادبی کشور هم به این مسئله واکنش نشان دادند.

علی باباچاهی، شاعر و منتقد ادبی، این کار را «توهین مستقیم به شان ادبیات» دانسته و محمدعلی اسلامی ندوشن هم در این باره گفته است که ممیزی آثار کلاسیک و ترجمه‌ها درست نیست؛ زیرا آثاری است که دیگران ایجاد کرده‌اند و ما حق نداریم در آن‌ها دست ببریم.

روند ممیزی و سانسور کتاب‌ها، پس از انقلاب اسلامی همواره وجود داشته اما در دولت نهم و دهم این ممیزی افزایش یافته است. آیت‌الله خامنه‌ای نیز چندی قبل خواستار جلوگیری از کتاب‌های «مضر» شده بود.

گفتنی است کتاب «خسرو و شیرین» یکی از پنج اثر منظوم «خمسه» سروده نظامی گنجوی است که اخیرا توسط یونسکو به ثبت جهانی هم رسیده است.


 


نامه زندانیان بند ۳۵۰ به دادستان: برای ثبت در تاریخ می‌نویسیم

جمعی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، بزرگ‌ترین بند زندانیان سیاسی کشور، در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران از نقض قوانین و حقوق زندانیان سیاسی نوشته‌اند.

به گزارش کلمه این افراد در نامه خود خطاب به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نوشته‌اند که درباره‌ی آنان «قانونی متفاوت و خود وضع کرده» اجرا می‌شود و حتی از حقوق یک زندانی عادی که «جنایت‌هایی همچون قتل و تجاوز به عنف مرتکب شده نیز محروم مانده‌اند.»

امضاکنندگان این نامه با اشاره به نقل قولی از دادستانی که گفته بود زندانیان سیاسی باید آدم شوند خطاب به وی نوشته‌اند: «نمی‌دانیم آیا وظیفه شما آدم کردن شماری از زندانیان سیاسی است یا اجرای قانون و آیا باید دادستان بزرگترین شهر خاورمیانه از چنین ادبیاتی در مواجهه با مردم استفاده کند، حتی اگر این مردم، کسانی باشند که به زعم شما خطاکارند؟»

این زندانیان در بخش دیگری از نامه خود نوشته‌اند: «به عنوان دادستان تهران احتمالا بر این باور هستید که ملاقات حضوری و امکان استفاده از تلفن و مرخصی، جزیی از حقوق زندانیان است، چرا که هم اکنون این روند در تمام زندانهای ایران در حال اجراست و تنها بخشی از زندانیان سیاسی هستند که از آن محروم شده‌اند و خود شما کسی هستید که این روال غیر قانونی را درباره این زندانیان نظاره گر هستید، چرا که اعطای این ملاقاتهای حضوری و مرخصی به صورت گزینشی و کاملا سلیقه‌ای در دفتر شما اعمال می‌شود و بنابراین بخشی از زندانیان سیاسی را تبدیل به گروهی از زندانیان کرده‌اید که قانونی کاملا متفاوت درباره آن‌ها اجرا می‌شود.»

امضاء کنندگان نامه در ادامه به ملاقات‌های دادستانی با خانواده‌های زندانیان اشاره کرده و نوشته‌اند: «شما بار‌ها در ملاقات با خانواده زندانیان سیاسی گفته‌اید که صادر کردن اجازه ملاقات حضوری لطف و همراهی دادستان با آنهاست، احتمالا هم بر این باورید که آن‌ها باید از این لطف و مرحمت شما سپاسگزار باشند. لطفی که با روز‌ها رفت و آمد و ساعت‌ها انتظار در پشت درهای دفتر دادستان و همکارانش شامل حالشان شده است و شما خوشحال هستید که یک ملاقات حضوری ۲۰ دقیقه‌ای را با مهرورزی‌تان به آن خانواده مرحمت کرده‌اید. تا هم ثواب آخرت را ببیرید و هم نان دنیایتان را بخورید! خیلی خوب شما را درک می‌کنیم، وقتی در دفترتان نشسته‌اید و تعدادی زن و مرد و کودک چشم به شما دارند تا شاید برگه‌های ملاقات حضوری‌شان را امضا کنید یا مرخصی دو یا سه روزه به آن‌ها بدهید. حتما در آن لحظات احساس بزرگی و مهم بودن می‌کنید!»

امضاء کنندگان این نامه تاکید کرده‌اند که منظور از این نامه «درخواست آزادی علیرغم احکام کاملا غیر عادلانه» نیست، بلکه تنها از حقوق از دست رفته خود به عنوان یک زندانی سخن می‌گویند و «این چند سطر را تنها برای ثبت در تاریخ» نوشته‌اند.

گفتنی است بسیاری از روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و هنرمندانی که به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ دستگیر شده‌اند در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شوند.


 


سفیر ایران در بیروت: اعتراضات سوریه پایگاه مردمی ندارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت بار دیگر بر حمایت از اسد و اصلاحات مورد نظر دمشق تاکید کرد و گفت اعتراضات در سوریه با دیگر کشورها تفاوت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی در بیروت در گفتگو با روزنامه الجمهوریه لبنان با بیان اینکه تحولات سوریه از خارج مدیریت می‌شود گفت دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای این است که اعتراضات سوریه، پایگاه مردمی نداشته و در این کشور حرکت انقلابی مردمی شکل نگرفته است.

وی با تایید رژیم اسد افزود که بشار اسد در تلاش برای انجام اصلاحات در سوریه است و این اصلاحات را حتی قبل از آنکه از وی تقاضا شود در دستور کار قرار داده بود.

آقای غضنفری در ادامه و در توضیح اینکه چرا اعتراضات مردم سوریه را انقلاب مردمی همچون دیگر کشورها نمی‌داند گفت که «دست بردن تظاهرات کنندگان در سوریه به سلاح و کشتن نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی» دلیلی بر مردمی نبودن این اعترضات است.

این مقام جمهوری اسلامی با اشاره به تفاوت شرایط سوریه با مصر، لیبی و تونس اظهار داشت که حوادث سوریه از خارج از این کشور و از آمریکا مدیریت می‌شود و «البته خود آمریکایی‌ها به این امر قانع شده‌اند که مواضع آنان، نتیجه‌ای که موردنظر آنها است را محقق نمی‌کند.»

سفیر جمهوری اسلامی در بیروت با بیان اینکه اکثریت مردم سوریه بشار اسد را تایید می‌کنند گفت که «واشنگتن در نظر دارد با تاکید چندین باره بر اینکه نظام اسد مشروعیت خود را از دست داده است حرکت اعتراضی عیله دمشق را پردامنه‌تر کند.

رکن آبادی در پایان هم با ابراز اطمینان از اینکه نظام سوریه از بحران کنونی خارج خواهد شد، افزود: «آمریکا وارد دوران فروپاشی شده است. آنها از بحران‌ها و شکستهای متعددی رنج می‌برند و از امروز تا سال ۲۰۱۵ ابرقدرت بودن‌شان به پایان می‌رسد.»

بیش از  سه ماه از آغاز اعتراض‌ها در سوریه می‌گذرد و بنابر اعلام سازمان ملل متحد، این اعتراض‌ها تاکنون بیش از ۱۸۰۰ کشته برجای گذاشته و هزاران نفر نیز در این مدت بازداشت شده‌اند.

ایران در برابر حوادث منطقه مواضعی دوگانه دارد و همواره از سوریه و نظام اسد حمایت کرده است. این در حالی است که براساس برخی گزارش‌ها جمهوری اسلامی متهم شده که علاوه بر حمایت از اسد، در سرکوب معترضان به دمشق نیز کمک می‌کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته